quote:
Het bijhouden van de lijst is niet speciaal iemands verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 19 november 2007 08:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
102 hadden we al, dat was Michelangelo.
De lijst wordt behoorlijk slecht bijgehouden, moet ik zeggen.
Daar komen we onmogelijk uit, omdat het portret zo slecht lijkt.quote:Op maandag 19 november 2007 09:09 schreef 205_Lacoste het volgende:
4. Chopin of Beethoven?
Himmler is het in geen geval, die optie kan wat mij betreft weg. Lijkt absoluut niet en Himmler was geen arts.quote:19. Heinrich Himmler? Jung?
Homerus. Daar lijkt hij op en Mozes wordt meestal anders afgebeeld, de stenen tafelen ontbreken.quote:25. Homerus/Mozes?
De kop is Mark Twain, maar dat uniform met die knopen en rode strik duidt weer op Custer. Ik ga voor Twain.quote:30. Mark Twain of George Custer?
Wie heeft Matisse bedacht? Dat lijkt me hem namelijkquote:47. Oliver Sacks? Mattisse?
Dit is absoluut Socrates. We dachten aan Darwin niet alleen door de kop, maar ook omdat hij naar dat kuiken kijkt. Maar het is Socrates die peinst over het kip/ei raadselquote:54. Socrates? Hij zit gebogen over een werk van Da Vinci.
Zou een beetje wrange humor zijn, als je ziet wie er op de kameel zitquote:Op maandag 19 november 2007 09:13 schreef Gellius het volgende:
Misschien is het al geopperd, maar 66 lijkt me de heer Mozes, die de Joden (zijn kudde) uit de Woestijn leidde (kameel).
Himmler was geen arts, maar zoals ik al zei kan het verwijzen naar zijn slechte gezondheid gedurende zijn leven én naar het lebensborn project.quote:Op maandag 19 november 2007 09:24 schreef Soul79 het volgende:
Himmler is het in geen geval, die optie kan wat mij betreft weg. Lijkt absoluut niet en Himmler was geen arts.
Ja lollig, maar, waarom staat er nu nog steeds Abraham?quote:Op maandag 19 november 2007 09:15 schreef Gellius het volgende:
O, dat was Mozes helemaal niet, lees ik.
Beslist géén Juliusquote:
Wellicht omdat dat een serieuze kandidaat is?quote:Op maandag 19 november 2007 11:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ja lollig, maar, waarom staat er nu nog steeds Abraham?
Hij lijkt op een aantal beelden wel. Maar het sterkst spreekt het hoofd mij tot de verbeelding als een buste zoals letterlijk getekend in een stripverhaal (Asterix&Obelix? Alleen daar ziet Caesar er zelf anders uit).quote:Op maandag 19 november 2007 11:51 schreef Gajus het volgende:
Beslist géén JuliusGaius
Caesar !
Nr. 81 lijkt mij Kirk Douglas op ca. 45-jarige leeftijd.
Kan ik er niet uit opmaken. Voorbeeld?quote:Nr. 82 lijkt mij George Scott, in zijn rol van George Patton.
Dan lijkt mij Caesar toch wat aannemelijkerquote:Op maandag 19 november 2007 11:51 schreef Gajus het volgende:
[..]
Beslist géén JuliusGaius
Caesar !
Nr. 81 lijkt mij Kirk Douglas op ca. 45-jarige leeftijd.
Waarom dan geen hoofddeksel?quote:Nr. 82 lijkt mij George Scott, in zijn rol van George Patton.
Dat was ook hoe ik hem gevonden had, waarom Jackie Chan erbij stond weet ik niet.quote:Op maandag 19 november 2007 12:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Nr 13 is zeker Liu Xiang. Op zijn borst prijkt 12:88, dat is zijn wereldrecordtijd op de 110m horden.
Tot zover mijn bijdrage.
Bingo..!!!quote:Op maandag 19 november 2007 12:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Nr 13 is zeker Liu Xiang. Op zijn borst prijkt 12:88, dat is zijn wereldrecordtijd op de 110m horden.
Tot zover mijn bijdrage.
Als je de lijst bekijkt zie je dat die al dikgedrukt en dus bekend is.quote:Op maandag 19 november 2007 12:35 schreef Bluesdude het volgende:
natuurlijk is nr 84 Salvador Dali
Hoe ziet Abraham eruit volgens jou dan? Heb je de Bijbel wel eens gelezen? Abraham doet niet bijzonder veel, behalve geboren worden, kinderen krijgen en sterven.quote:Op maandag 19 november 2007 12:10 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wellicht omdat dat een serieuze kandidaat is?
Eens! Hij lijkt er op.quote:Op maandag 19 november 2007 12:16 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik heb ook Socrates weer ge-unbold. Het is geen verbeelding dat er een tekening van Leonardo da Vinci voor hem ligt. Wat mij betreft is het Leonardo dan ook!
Zo ziet de vader der naties eruit, net als ik in het vorige topic gepost had.quote:Op maandag 19 november 2007 12:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Hoe ziet Abraham eruit volgens jou dan? Heb je de Bijbel wel eens gelezen? Abraham doet niet bijzonder veel, behalve geboren worden, kinderen krijgen en sterven.
Er zijn er zoveel waarvan we amper weten hoe ze er uit zagen of dacht je serieus dat Socrates, Homerus e.d. ook maar enigszins leken op hoe ze doorgaans worden afgebeeld? Hier wordt (imo!) een schaapherder in de woestijn afgebeeld, dat is een niet geringe aanwijzing voor Abraham en tot jij of iemand anders een beter idee heeft is dat het overwegen waard.quote:Op maandag 19 november 2007 12:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Hoe ziet Abraham eruit volgens jou dan? Heb je de Bijbel wel eens gelezen? Abraham doet niet bijzonder veel, behalve geboren worden, kinderen krijgen en sterven.
Quote uit Wikiquote:Op maandag 19 november 2007 13:49 schreef Soul79 het volgende:
Abraham is de stamvader van de joden en moslims.
Volgens mij zijn beide suggesties onjuist.quote:Op maandag 19 november 2007 15:41 schreef stigmatic_agony het volgende:
33 heeft wat weg van Erich Honecker, maar volgens mij is het hem niet.![]()
Verder zou je in 69 Kazimir Malevitsj kunnen zien als je wat foto's combineert, maar ook hier heb ik niet het gevoel dat het klopt![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Haha, zo heb ik gisteren ook gezocht. Naar lijsten van beroemde linkshandigen... nooit geweten dat Bill Clinton ook links isquote:Op maandag 19 november 2007 15:54 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Volgens mij zijn beide suggesties onjuist.
Ik heb echter wel een nieuwe aanwijzing gevonden voor nummer 33. De persoon is linkshandig zo lijkt het, want hij draagt zijn horloge om de verkeerde pols!
Dat is wel een rechtsdrager ja... Maar goed, verder vind ik 'm er eigenlijk niet op lijken.quote:Op maandag 19 november 2007 16:10 schreef Monidique het volgende:
Vind 33 wel wat van Tutu hebben. Het pak klopt alleen niet. En die huidskleur dan, maar wie let daar op,?
Ik had dat ook. Wat stom.quote:Op maandag 19 november 2007 10:58 schreef Soul79 het volgende:
nr. 72 lijkt idd Duchamps, daar heb ik nota bene op gezocht maar wat ik vond leek niet erg.
Draagt inderdaad ook z'n horloge rechts, maar heeft niet zoveel haar meer... Zo grijs/wit als bij dit volume is het bij Alan ook niet.quote:
Daar dacht ik ook aan. Maar heel erg lijkt het ook weet niet. Of het moet in het rijtje minder geslaagde portretten.quote:
Dat is ook weer zo...quote:Op maandag 19 november 2007 18:09 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Draagt inderdaad ook z'n horloge rechts, maar heeft niet zoveel haar meer... Zo grijs/wit als bij dit volume is het bij Alan ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |