Fords betrouwbaarder dan bwm, nee man. Ik heb zelf ook dit model gehad en ook Ford gereden. BMW is echt veel degelijker dan Ford.quote:Op zondag 18 november 2007 22:50 schreef ibaneX het volgende:
@Flatline
Hmm, dan maar ff verder kijken, de auto moet dagelijks gebruikt worden. Van huis naar school en terug +/-50Km per dag. Ander een Taunusje ofzo, ook leuke wagens. Volgens mijn ma zijn Fords veel betrouwbaarder dan bmw's.
Is het zo dan onderdelen voor een Ford Taunus goedkoper zijn dan voor een Bmw uit de 3-serie??
Onderdelen voor een Taunus zijn idd goedkoper dan die voor een BMW. Maar waar had je verwacht een Taunus te vinden die nog niet helemaal is weggerot? Zelfs een fatsoenlijke Sierra (opvolger van de Taunus) is al moeilijk te vinden. En sterker nog: Een Mondeo (die de Sierra weer opvolgde) kan nu al helemaal uit elkaar vallen.quote:Op zondag 18 november 2007 22:50 schreef ibaneX het volgende:
Is het zo dan onderdelen voor een Ford Taunus goedkoper zijn dan voor een Bmw uit de 3-serie??
Je hebt gewoon gelijk.quote:Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
.......BX promotieverhaal......
En je kan er leuke filmpjes over maken.quote:Op maandag 19 november 2007 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt gewoon gelijk.
Ik heb zelf 3 van die dingen gehad, koste eigenlijk geen ene hol en het deed het altijd.
Je bent echt een fan hé! Ik heb twee van BX-en, en de mijne zijn goed. Maar... wel eens een voordeur los in je hand gehad omdat de scharnier weggerot is? Of het achterste deel van de uitlaat verloren omdat de uitlaatsteun weggerot was? En dan vergeten we de adals die veelal verrot zijn, het HP-systeem welke vaak pas onderhoud krijgt als het problemen begint te geven, krokante kofferbakbodems, uitgelubberde klepseals, enz...quote:Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
......Ga eens kijken voor een BX. Die dingen kosten echt niets omdat ze totaal onderschat zijn. Ze roesten niet of nauwelijks, verbruik is stukken minder dan een BMW, ze zijn ruimer, lichter en ze roesten door het enorme kunststofgebruik zo goed als niets...
Amen to that!quote:Op maandag 19 november 2007 09:13 schreef patje74 het volgende:
[..]
Je bent echt een fan hé! Ik heb twee van BX-en, en de mijne zijn goed. Maar... wel eens een voordeur los in je hand gehad omdat de scharnier weggerot is? Of het achterste deel van de uitlaat verloren omdat de uitlaatsteun weggerot was? En dan vergeten we de adals die veelal verrot zijn, het HP-systeem welke vaak pas onderhoud krijgt als het problemen begint te geven, krokante kofferbakbodems, uitgelubberde klepseals, enz...
De meeste BX-en hebben veel achterstallig onderhoud. Zonder twee rechter handjes moet je er niet zomaar aan beginnen.
Echt, ik ben een groot Citroën liefhebber, ik heb d'r 5, maar je moet een Citroën niet te erg idealiseren.
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaalquote:Op maandag 19 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Check de achterbanden, zijn ze kaal.. Niet kopen.. meestal is er dan mee gedrift e.d. en dus met anderewoorden afgetrapt meestal.. + je dif lijd er veel onder
n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.quote:Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
quote:Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Malle_beer het volgende:
[..]
n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.
Volvo 440 Turbo, hele gave bakken, makkelijk wat sneller te krijgen en verder is het volvoquote:Op maandag 19 november 2007 16:01 schreef ibaneX het volgende:
BX is juist iets wat ik net niet wil hebben. Een volvo 440 lijkt me ook wel wat.
Verder nog tips?
Prutz0r! Als je leert motorblokken vervangen en PTA kunt modden praten we wel weer verder... Ga eerst maar eens basiscursus auto's doen op autoweek.nl!quote:
nee dat zal haar zoon wel gedaan hebbenquote:Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
En wie zegt dat het niet om dit model gaat?quote:Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Malle_beer het volgende:
[..]
n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.
Een bmw is moeilijker in elkaar gezet, dat klopt. maar moeilijker in elkaar gezet is in dit geval ook een stuk degelijker.. Ik noem maar een voorbeeldje, veerbollen die na een tijdje gewoon kapot gaan en niet goedkoop zijn.,quote:Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Onderdelen voor een Taunus zijn idd goedkoper dan die voor een BMW. Maar waar had je verwacht een Taunus te vinden die nog niet helemaal is weggerot? Zelfs een fatsoenlijke Sierra (opvolger van de Taunus) is al moeilijk te vinden. En sterker nog: Een Mondeo (die de Sierra weer opvolgde) kan nu al helemaal uit elkaar vallen.
De BMW - Taunus-vergelijking gaat in dit geval toch echt in het voordeel van de BMW uitvallen.
En nu kan ik je wel een tip geven, maar waarschijnlijk geloof je me niet. Ga eens kijken voor een BX. Die dingen kosten echt niets omdat ze totaal onderschat zijn. Ze roesten niet of nauwelijks, verbruik is stukken minder dan een BMW, ze zijn ruimer, lichter en ze roesten door het enorme kunststofgebruik zo goed als niets... En met een beetje gezond verstand sleutel je zelf aan zo'n bak, in tegenstelling tot een BMW, die echt moeilijker in elkaar gezet is. Dit is niet om je te bashen, of zelfs niet om BMW te bashen, niet omdat ik zelf een Citroën heb, maar gewoon puur een ideetje van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verneuk m'n poging tot humor niet, vuilakquote:Op maandag 19 november 2007 19:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
En wie zegt dat het niet om dit model gaat?
[ afbeelding ]
Inderdaad, de starlet had tot 1984 achterwielaandrijving![]()
driften met een 316 met maar 100pk op de achterwielen? Eventjes piepen wel, maar meer ga je daar echt niet uit krijgen hoor.quote:Op maandag 19 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Check de achterbanden, zijn ze kaal.. Niet kopen.. meestal is er dan mee gedrift e.d. en dus met anderewoorden afgetrapt meestal.. + je dif lijd er veel onder
Verdommel. autoweek cursussen zitten volquote:Op maandag 19 november 2007 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Prutz0r! Als je leert motorblokken vervangen en PTA kunt modden praten we wel weer verder... Ga eerst maar eens basiscursus auto's doen op autoweek.nl!
quote:Op maandag 19 november 2007 20:31 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Verdommel. autoweek autoleek cursussen zitten vol
da kan, de voorbanden van de variant zijn ook kaal.. dankzij mn moeder die soms als eerste weg wilt zijn @ een stoplicht..quote:Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
Nope, volstrekte onzin.... probeer het nog eens! Er zijn vast wel goede voorbeelden te bedenken.quote:Op maandag 19 november 2007 19:16 schreef Neluhz het volgende:
Een bmw is moeilijker in elkaar gezet, dat klopt. maar moeilijker in elkaar gezet is in dit geval ook een stuk degelijker.. Ik noem maar een voorbeeldje, veerbollen die na een tijdje gewoon kapot gaan en niet goedkoop zijn.,
Beter voorbeeld:quote:Op maandag 19 november 2007 23:31 schreef patje74 het volgende:
[..]
Nope, volstrekte onzin.... probeer het nog eens! Er zijn vast wel goede voorbeelden te bedenken.
Idd een BMW E30 kwaal.quote:Op zondag 18 november 2007 22:31 schreef Kogando het volgende:
Bij die stand heb je vaak speling bij de kleppenstoters en hoor je een tikkend geluid als de motor draait. Als je dat wilt laten repareren ben je een hoop geld kwijt. Verder kan er natuurlijk vanalles zijn als de auto slecht is onderhouden, maar er zijn bij dit model verder niet zo veel dingen die structureel kapot gaan.
Erg sterke en leuke autos, zou er alleen zelf een zoeken met minder km.
Ik kon met mijn 316 uit 86 (carberateur versie) 1:17 rijden bij een constante snelheid van 100kmphquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:34 schreef Hyperdude het volgende:
Als je er iedere dag 50 KM mee MOET rijden kan je beter wat nieuwers/zuinigers kopen.
Ik heb een BMW E30 met meer dan 3 ton op de teller en die doet het nog prima.
Mensen die vinden dat een BMW moeilijk sleutelen is, kunnen niet sleutelen.
Mensen die over een BX beginnen kunnen beter hun mond houden.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |