abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54704296
Hallo,

Ik wil een BMW 316L kopen van bouwjaar 1990 met ongeveer 200.000 km op de teller. Maar waar moet ik op letten bij het kopen van een BMW uit de 3-serie?
Zwakke plekken?


Zo'n wagen


Alvast bedankt!
  zondag 18 november 2007 @ 21:58:04 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54704423
Misschien is dit ook wat voor je: [TK] BMW 316i

Verder geen idee, maar ik wilde het even kwijt
pi_54704723
Tellerstand maakt geen zak uit, het ligt eraan hoe de auto is onderhouden.

Zwakke plekken heb ik geen idee van, maar ik zou je in elk geval aanraden om zoals bij elke auto goed bij de kriksteunen te kijken, de onderzijde van de portieren, rond de veerpoten en onder de mat in de kofferbak.

Tenslotte wil ik je even meegeven dat onderdelen voor een BMW schreeuwend duur zijn.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 18 november 2007 @ 22:13:49 #4
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_54704800
het is een en al zwakke plek
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  zondag 18 november 2007 @ 22:16:30 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54704882
zijn er goede punten dan?
Huilen dan.
  zondag 18 november 2007 @ 22:29:38 #6
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54705288
Yep, het is Duits. En dat is het grootste zwakke punt van die barrels
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_54705312
Het imago
pi_54705359
Bij die stand heb je vaak speling bij de kleppenstoters en hoor je een tikkend geluid als de motor draait. Als je dat wilt laten repareren ben je een hoop geld kwijt. Verder kan er natuurlijk vanalles zijn als de auto slecht is onderhouden, maar er zijn bij dit model verder niet zo veel dingen die structureel kapot gaan.

Erg sterke en leuke autos, zou er alleen zelf een zoeken met minder km.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zondag 18 november 2007 @ 22:35:42 #9
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_54705483
Oei, zo eentje zou ik niet zo snel kopen. Of je moet hem als hobbyauto rijden.
Ff afgezien van het feit dat BMW sowiezo afvat voor mij.

Technische staat icm stand van onderhoud plus het type rijder is allesbepalend. Goeie kans -zeg 95%- dat zo'n auto óp is....
Gone.... :')
pi_54705541
Voor de nuttige replies bedankt

Kriksteunen
Portieren
Veerpotten
Kofferbak onder de mat

Motorgeluid: Tikkend geluid(kleppenstoters) = no deal
pi_54705596
hij is niet hufterproof (niet dat het veel zou helpen)
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_54706049
@Flatline
Hmm, dan maar ff verder kijken, de auto moet dagelijks gebruikt worden. Van huis naar school en terug +/-50Km per dag. Ander een Taunusje ofzo, ook leuke wagens. Volgens mijn ma zijn Fords veel betrouwbaarder dan bmw's.

Is het zo dan onderdelen voor een Ford Taunus goedkoper zijn dan voor een Bmw uit de 3-serie??
  zondag 18 november 2007 @ 23:08:42 #13
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54706554
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:50 schreef ibaneX het volgende:
@Flatline
Hmm, dan maar ff verder kijken, de auto moet dagelijks gebruikt worden. Van huis naar school en terug +/-50Km per dag. Ander een Taunusje ofzo, ook leuke wagens. Volgens mijn ma zijn Fords veel betrouwbaarder dan bmw's.

Is het zo dan onderdelen voor een Ford Taunus goedkoper zijn dan voor een Bmw uit de 3-serie??
Fords betrouwbaarder dan bwm, nee man. Ik heb zelf ook dit model gehad en ook Ford gereden. BMW is echt veel degelijker dan Ford.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_54707006
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:50 schreef ibaneX het volgende:
Is het zo dan onderdelen voor een Ford Taunus goedkoper zijn dan voor een Bmw uit de 3-serie??
Onderdelen voor een Taunus zijn idd goedkoper dan die voor een BMW. Maar waar had je verwacht een Taunus te vinden die nog niet helemaal is weggerot? Zelfs een fatsoenlijke Sierra (opvolger van de Taunus) is al moeilijk te vinden. En sterker nog: Een Mondeo (die de Sierra weer opvolgde) kan nu al helemaal uit elkaar vallen.

De BMW - Taunus-vergelijking gaat in dit geval toch echt in het voordeel van de BMW uitvallen.

En nu kan ik je wel een tip geven, maar waarschijnlijk geloof je me niet. Ga eens kijken voor een BX. Die dingen kosten echt niets omdat ze totaal onderschat zijn. Ze roesten niet of nauwelijks, verbruik is stukken minder dan een BMW, ze zijn ruimer, lichter en ze roesten door het enorme kunststofgebruik zo goed als niets... En met een beetje gezond verstand sleutel je zelf aan zo'n bak, in tegenstelling tot een BMW, die echt moeilijker in elkaar gezet is. Dit is niet om je te bashen, of zelfs niet om BMW te bashen, niet omdat ik zelf een Citroën heb, maar gewoon puur een ideetje van mij.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_54708464
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

.......BX promotieverhaal......
Je hebt gewoon gelijk.
Ik heb zelf 3 van die dingen gehad, koste eigenlijk geen ene hol en het deed het altijd.
pi_54708930
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je hebt gewoon gelijk.
Ik heb zelf 3 van die dingen gehad, koste eigenlijk geen ene hol en het deed het altijd.
En je kan er leuke filmpjes over maken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_54709082
Klopt!
  maandag 19 november 2007 @ 08:38:20 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54710103
Onderhoud is duur.
pi_54710482
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
......Ga eens kijken voor een BX. Die dingen kosten echt niets omdat ze totaal onderschat zijn. Ze roesten niet of nauwelijks, verbruik is stukken minder dan een BMW, ze zijn ruimer, lichter en ze roesten door het enorme kunststofgebruik zo goed als niets...
Je bent echt een fan hé! Ik heb twee van BX-en, en de mijne zijn goed. Maar... wel eens een voordeur los in je hand gehad omdat de scharnier weggerot is? Of het achterste deel van de uitlaat verloren omdat de uitlaatsteun weggerot was? En dan vergeten we de adals die veelal verrot zijn, het HP-systeem welke vaak pas onderhoud krijgt als het problemen begint te geven, krokante kofferbakbodems, uitgelubberde klepseals, enz...
De meeste BX-en hebben veel achterstallig onderhoud. Zonder twee rechter handjes moet je er niet zomaar aan beginnen.
Echt, ik ben een groot Citroën liefhebber, ik heb d'r 5, maar je moet een Citroën niet te erg idealiseren.
  maandag 19 november 2007 @ 09:18:36 #20
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_54710562
Koop een Jap.
pi_54713383
Check de achterbanden, zijn ze kaal.. Niet kopen.. meestal is er dan mee gedrift e.d. en dus met anderewoorden afgetrapt meestal.. + je dif lijd er veel onder
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54713389
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:13 schreef patje74 het volgende:

[..]

Je bent echt een fan hé! Ik heb twee van BX-en, en de mijne zijn goed. Maar... wel eens een voordeur los in je hand gehad omdat de scharnier weggerot is? Of het achterste deel van de uitlaat verloren omdat de uitlaatsteun weggerot was? En dan vergeten we de adals die veelal verrot zijn, het HP-systeem welke vaak pas onderhoud krijgt als het problemen begint te geven, krokante kofferbakbodems, uitgelubberde klepseals, enz...
De meeste BX-en hebben veel achterstallig onderhoud. Zonder twee rechter handjes moet je er niet zomaar aan beginnen.
Echt, ik ben een groot Citroën liefhebber, ik heb d'r 5, maar je moet een Citroën niet te erg idealiseren.
Amen to that!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 19 november 2007 @ 14:14:00 #23
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_54716288
mensen een BX aanbevelen. D'r zullen vast goede auto's tussen zitten maar kom op hej... en BX

bmw E30 zijn toffe wagens als je een goede weet te bemachtigen. kom dan niet met een BX als andere optie

BX wat een hokken
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_54718573
BX is juist iets wat ik net niet wil hebben. Een volvo 440 lijkt me ook wel wat.
Verder nog tips?
  maandag 19 november 2007 @ 16:24:52 #25
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54719060
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Check de achterbanden, zijn ze kaal.. Niet kopen.. meestal is er dan mee gedrift e.d. en dus met anderewoorden afgetrapt meestal.. + je dif lijd er veel onder
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
pi_54721402
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.
  maandag 19 november 2007 @ 18:36:16 #27
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54721453
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Malle_beer het volgende:

[..]

n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.


pi_54721462
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:01 schreef ibaneX het volgende:
BX is juist iets wat ik net niet wil hebben. Een volvo 440 lijkt me ook wel wat.
Verder nog tips?
Volvo 440 Turbo, hele gave bakken, makkelijk wat sneller te krijgen en verder is het volvo
pi_54721617
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:36 schreef Tjabbo het volgende:

[..]



Prutz0r! Als je leert motorblokken vervangen en PTA kunt modden praten we wel weer verder... Ga eerst maar eens basiscursus auto's doen op autoweek.nl!
  maandag 19 november 2007 @ 19:07:36 #30
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_54722261
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
nee dat zal haar zoon wel gedaan hebben
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_54722276
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Malle_beer het volgende:

[..]

n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.
En wie zegt dat het niet om dit model gaat?



Inderdaad, de starlet had tot 1984 achterwielaandrijving
pi_54722441
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Onderdelen voor een Taunus zijn idd goedkoper dan die voor een BMW. Maar waar had je verwacht een Taunus te vinden die nog niet helemaal is weggerot? Zelfs een fatsoenlijke Sierra (opvolger van de Taunus) is al moeilijk te vinden. En sterker nog: Een Mondeo (die de Sierra weer opvolgde) kan nu al helemaal uit elkaar vallen.

De BMW - Taunus-vergelijking gaat in dit geval toch echt in het voordeel van de BMW uitvallen.

En nu kan ik je wel een tip geven, maar waarschijnlijk geloof je me niet. Ga eens kijken voor een BX. Die dingen kosten echt niets omdat ze totaal onderschat zijn. Ze roesten niet of nauwelijks, verbruik is stukken minder dan een BMW, ze zijn ruimer, lichter en ze roesten door het enorme kunststofgebruik zo goed als niets... En met een beetje gezond verstand sleutel je zelf aan zo'n bak, in tegenstelling tot een BMW, die echt moeilijker in elkaar gezet is. Dit is niet om je te bashen, of zelfs niet om BMW te bashen, niet omdat ik zelf een Citroën heb, maar gewoon puur een ideetje van mij.
Een bmw is moeilijker in elkaar gezet, dat klopt. maar moeilijker in elkaar gezet is in dit geval ook een stuk degelijker.. Ik noem maar een voorbeeldje, veerbollen die na een tijdje gewoon kapot gaan en niet goedkoop zijn.,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54722532
quote:
Op maandag 19 november 2007 19:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

En wie zegt dat het niet om dit model gaat?

[ afbeelding ]

Inderdaad, de starlet had tot 1984 achterwielaandrijving
Verneuk m'n poging tot humor niet, vuilak
pi_54722661
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Check de achterbanden, zijn ze kaal.. Niet kopen.. meestal is er dan mee gedrift e.d. en dus met anderewoorden afgetrapt meestal.. + je dif lijd er veel onder
driften met een 316 met maar 100pk op de achterwielen? Eventjes piepen wel, maar meer ga je daar echt niet uit krijgen hoor.

Zoek je een toyota corolla, die dingen hebben mss geen uitstraling maar ze blijven wel rijden...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 19 november 2007 @ 20:31:45 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54723900
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Prutz0r! Als je leert motorblokken vervangen en PTA kunt modden praten we wel weer verder... Ga eerst maar eens basiscursus auto's doen op autoweek.nl!
Verdommel. autoweek cursussen zitten vol
pi_54725960
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:31 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Verdommel. autoweek autoleek cursussen zitten vol
  maandag 19 november 2007 @ 21:48:13 #37
168121 retuow82
Het is friet!
pi_54726081
Joh ieder auto van die leeftijd heeft minpunten... Gewoon gaan kijken naar die bmw, let op roestplekken rondom de auto (dus ook onder de wagen) en bekijk de motor. Luister naar het geluid en kijk of hij niet overdreven schoon is, kan ook duiden op reparaties of dat ze hem hebben schoongespoten voor de verkoop.

En als je het onderhoud na kunt gaan dan kun je ook bekijken wanneer de motor onderhoud heeft gehad (distributieriem, kleppen stellen, snaren vervangen en ga zo door).

Of een aankoopskeuring, die zijn niet voor niets in het leven geholpen voor zo'n zaken!
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_54727010
Ik heb ongeveer de tijd tot december/januari om een auto te bekijken/kopen maar ben mezelf nu vast aan het verijken met tip's en andere zaken die handig zijn om te weten

Zo'n 440-je vind ik opzich ook wel een geinige bak. Iemand die anders nog een leuk type weet? 5 deurs en een beetje stoer, dus niet zo'n turkenbak van een Golfje

Zoals:
Ford Taunus
BMW 316
BmW E30 (wat oudere/hoekiger model)
Volvo 440

pi_54727284
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
da kan, de voorbanden van de variant zijn ook kaal.. dankzij mn moeder die soms als eerste weg wilt zijn @ een stoplicht..

over zijn vader (mn opa) maar te zwijgen..Om de 3 maanden moet ie nieuwe banden halen Man is al 66 jaar oud maar rijd als een gek die net zijn rijbewijs heeft Met piepende banden optrekken is niets minder dan fun voor hem
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54727598
Je moeder is een man?
We are red, we are white, we are like fucking dynamite!
pi_54728872
quote:
Op maandag 19 november 2007 19:16 schreef Neluhz het volgende:
Een bmw is moeilijker in elkaar gezet, dat klopt. maar moeilijker in elkaar gezet is in dit geval ook een stuk degelijker.. Ik noem maar een voorbeeldje, veerbollen die na een tijdje gewoon kapot gaan en niet goedkoop zijn.,
Nope, volstrekte onzin.... probeer het nog eens! Er zijn vast wel goede voorbeelden te bedenken.
  maandag 19 november 2007 @ 23:42:58 #42
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54729162
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:31 schreef patje74 het volgende:

[..]

Nope, volstrekte onzin.... probeer het nog eens! Er zijn vast wel goede voorbeelden te bedenken.
Beter voorbeeld:

Is degelijk in elkaar gezet. daarom kan je overal moeilijker bij.
wanneer het dan kapot gaat kan de monteur meer uren schrijven. dat is goed voor de economie
  dinsdag 20 november 2007 @ 07:33:16 #43
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_54731493
Misschien moet de ts eerst eens aangeven wat hij precies wil...?
Er staat tenslotte zelfs een Ford Taunus in zijn lijstje, iets zegt mij dan dat hij er nog niet veel van begrijpt.
pi_54735927
of een Marokkaan wordt meegeleverd
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_54736427
De 316 is een geweldige auto. Die van ons thuis kreeg op een gegeven moment wat moeite met de koppeling. De hoofdcilinder lekte, het vervangen ervan viel wel mee qua prijs. Hij is verkocht omdat mijn ouders elkaar wel genoeg gezien hadden.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:40:24 #46
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_54737402
Een 316 koop dan geen BMW, of koop een fatsoenlijke.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:34:44 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54742001
Als je er iedere dag 50 KM mee MOET rijden kan je beter wat nieuwers/zuinigers kopen.
Ik heb een BMW E30 met meer dan 3 ton op de teller en die doet het nog prima.
Mensen die vinden dat een BMW moeilijk sleutelen is, kunnen niet sleutelen.
Mensen die over een BX beginnen kunnen beter hun mond houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_54743970
Bij de 316i en 318i motor (e30 en e36) zou ik zoals al eerder gemeld is vooral letten op het getik van de motor.. Dit kan niet alleen duiden op versleten klepstoters maar is ook vaak een teken van versleten nokkenassen (icm. versleten klepstoters). M40 motoren hebben hier vaker last van. Goed onderhoud (lees: op tijd olie verversen) is hierbij erg belangrijk.
Een ander symptoom van een versleten nokkenas is: Inhouden vanaf een bepaald aantal toeren (meestal vanaf 4500+, afhankelijk van hoe erg de nokkenas versleten is) dus dit is redelijk goed te checken.

Succes met je aankoop!
pi_54780363
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:31 schreef Kogando het volgende:
Bij die stand heb je vaak speling bij de kleppenstoters en hoor je een tikkend geluid als de motor draait. Als je dat wilt laten repareren ben je een hoop geld kwijt. Verder kan er natuurlijk vanalles zijn als de auto slecht is onderhouden, maar er zijn bij dit model verder niet zo veel dingen die structureel kapot gaan.

Erg sterke en leuke autos, zou er alleen zelf een zoeken met minder km.
Idd een BMW E30 kwaal.
Bijna alle E30's die er nog rond rijden hoor je tikken.

Heb zelf ook 2 E30.'s gehad die dit probleem hadden.

Heb welleens gehad dat ik de auto starten en dat je er echt een keihard metaal op metaal geluid uit de kop kwam , uiteindelijk toch maar doorgereden en na 50km werdt het vanzelf minder.

Het schijnt dat de E30 een hydreaulische klep systeem heeft, blijkbaar was hier iets mis mee.

Verder kan ik je de E30 zeker aanraden, echt een top auto, zeker met regen icm versleten achterbanden is het feest
pi_54780391
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:34 schreef Hyperdude het volgende:
Als je er iedere dag 50 KM mee MOET rijden kan je beter wat nieuwers/zuinigers kopen.
Ik heb een BMW E30 met meer dan 3 ton op de teller en die doet het nog prima.
Mensen die vinden dat een BMW moeilijk sleutelen is, kunnen niet sleutelen.
Mensen die over een BX beginnen kunnen beter hun mond houden.
Ik kon met mijn 316 uit 86 (carberateur versie) 1:17 rijden bij een constante snelheid van 100kmph

Ooit komt er nog eens een BMW 325 e30 of M3 op de stoep staan
pi_54780471
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:48 schreef retuow82 het volgende:
Joh ieder auto van die leeftijd heeft minpunten... Gewoon gaan kijken naar die bmw, let op roestplekken rondom de auto (dus ook onder de wagen) en bekijk de motor. Luister naar het geluid en kijk of hij niet overdreven schoon is, kan ook duiden op reparaties of dat ze hem hebben schoongespoten voor de verkoop.

En als je het onderhoud na kunt gaan dan kun je ook bekijken wanneer de motor onderhoud heeft gehad (distributieriem, kleppen stellen, snaren vervangen en ga zo door).

Of een aankoopskeuring, die zijn niet voor niets in het leven geholpen voor zo'n zaken!

Aan de distributie riem heb je geen omkijken gezien er gebruik wordt gemaakt van een distributie ketting
pi_54780794
Uit het feit dat het blok schoon is, kun je niets opmaken. Ik ken vele liefhebbers met een perfect schoon blok, je kunt beter van hun iets kopen, dan van de dealer.
En wat dan nog als hij is schoongespoten na een reparatie? Is het erg als zo'n oud beestje eens een lek klepdekselpakking heeft gehad, of een of andere lekkende keering? Of misschien zelfs wel een lekke koppakking. Als het goed gefikst is, is hij dus weer goed, en wellicht zelf beter dan die bij de buurman met een vuil blok.
pi_54850560
Een Volvo 440 raad ik je af. Ze roesten waar je bij staat, rammelen overal, zitten iets te simpel in elkaar en bieden geen uitzonderlijke prestaties qua wegligging of vermogen.
Wel lekker goedkoop en groot.
NB: ik heb zelf een 440 uit 91.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 26 november 2007 @ 18:00:46 #54
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54850957
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Ooit komt er nog eens een BMW 325 e30 of M3 op de stoep staan
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 26 november 2007 @ 20:07:24 #55
127232 Quint24
Just follow the star
pi_54853429
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Aan de distributie riem heb je geen omkijken gezien er gebruik wordt gemaakt van een distributie ketting
De M40 motor heeft een distributieriem en geen ketting.
De M43 motor, de opvolger van de M40 heeft wel een ketting.

[ Bericht 1% gewijzigd door Quint24 op 26-11-2007 20:09:44 (tik foutje) ]
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  maandag 26 november 2007 @ 20:51:51 #56
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_54854610
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:37 schreef ibaneX het volgende:
Motorgeluid: Tikkend geluid(kleppenstoters) = no deal
No deal van geen probleem of niet kopen?
pi_54857214
niet kopen lijkt mij
pi_54867348
ik heb zelf een E30 325 dus over de motor kan ik helaas niet oordelen. het enige minpunt van mijn auto is roest aan de onderkant. Je moet hier goed opletten en zo nu en dan een goede behandling geven. Voor de rest zijn er geen minpunten en hij is relatief goedkoop te onderhouden. Op de sloop kan je namelijk zo veel onderdelen voor de E30 vinden en vaak in bijna perfecte staat.
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:11:35 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54869430
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:34 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

da kan, de voorbanden van de variant zijn ook kaal.. dankzij mn moeder die soms als eerste weg wilt zijn @ een stoplicht..

over zijn vader (mn opa) maar te zwijgen..Om de 3 maanden moet ie nieuwe banden halen Man is al 66 jaar oud maar rijd als een gek die net zijn rijbewijs heeft Met piepende banden optrekken is niets minder dan fun voor hem
Jij bent dan ook het grootste stuk pauper van dit hele forum
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_54870254
quote:
Op maandag 19 november 2007 19:24 schreef Athmozz het volgende:

[..]

driften met een 316 met maar 100pk op de achterwielen? Eventjes piepen wel, maar meer ga je daar echt niet uit krijgen hoor.
Tuurlijk wel. Knot met zijn 75 Pk Sierra
http://youtube.com/watch?v=G_yYLjG_OVY

Werdtie nog een keertje 3e mee bij een Driftchallenge tegen o.a. M3s en GT3s.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_54879883
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:34 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Idd een BMW E30 kwaal.
Bijna alle E30's die er nog rond rijden hoor je tikken.

Heb zelf ook 2 E30.'s gehad die dit probleem hadden.

Heb welleens gehad dat ik de auto starten en dat je er echt een keihard metaal op metaal geluid uit de kop kwam , uiteindelijk toch maar doorgereden en na 50km werdt het vanzelf minder.

Het schijnt dat de E30 een hydreaulische klep systeem heeft, blijkbaar was hier iets mis mee.

Verder kan ik je de E30 zeker aanraden, echt een top auto, zeker met regen icm versleten achterbanden is het feest >:)
Het heeft niks te maken met klepstoters of "hydraulisch klepsysteem" (wat me sterk lijkt )

Ze hebben gewoon slechte nokkenassen die inslijten. En na dat insltijten hoor je getik uit de bovenkant van het blok. Probleem is dat je bovenin de toeren gewoon vermogen verliest, en verbruik wordt ook iets hoger.

Je kan er wel heel lang mee doorrijden, maar of het ideaal is? Niet echt, geluid is echt storend.

En trouwens, E30jes zitten verdomd simpel inmekaar, net Lego die shit. Onderdelen zijn ook goedkoop.

Ik kan het weten, want ik heb er een gehad (318i E30 4 deurs 1991), en ja onderhoud heb ik zelf gedaan.
  woensdag 28 november 2007 @ 01:30:05 #62
73209 dnzl
Minimalist.
pi_54882962
Mijn broer heeft ook een E30 (met tikkende motor). Een waar stijlicoon als je het mij vraagt
Alleen berijden met een Rayban Avitor
pi_54883125
E30's zijn inderdaad degelijk gebouwd en onderdelen vallen best mee kwa prijs. Zelf vind ik het erg makkelijk sleutelen.

Aanraders, e30 specifiek, om op te letten wat roest betreft :

- Spatbord randen achter
- Krikpunten
- Bakken in de achterbak achter de wielen ( kunnen bij afwateringverstopping nog wel eens onder water staan/hebben gestaan)
- Begin van dorpel
- Voetsteunen
- Accubak /plek voorin

Let vervolgens erop of alle balken recht zijn. Onder de kap en in de achterbak onder de bekleding kun je dit goed zien. Geen rare kreukels. Kijk ook voor en achter bij de schokdempertorens of alle kit er nog netjes opzit ( zoniet, scheuren, roest etc, teken van schade ).

Verder zijn de stoelen nogal slijtage onderhevig.

Kijk ook alle rubbers goed na, en dan voornamelijk de draagarm en subframe rubbers achter. Deze zijn moeilijk te bereiken en een reparatie kost, om het uit te besteden, wat meer.
  woensdag 28 november 2007 @ 09:48:45 #64
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54885735
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tellerstand maakt geen zak uit, het ligt eraan hoe de auto is onderhouden.

Zwakke plekken heb ik geen idee van, maar ik zou je in elk geval aanraden om zoals bij elke auto goed bij de kriksteunen te kijken, de onderzijde van de portieren, rond de veerpoten en onder de mat in de kofferbak.

Tenslotte wil ik je even meegeven dat onderdelen voor een BMW schreeuwend duur zijn.
Bullshit, bmw is duurder in aanschaf maar onderdelen zijn spotgoedkoop, die van volkswagen zijn doorgaans duurder.
Because they will last that long.
  woensdag 28 november 2007 @ 09:51:05 #65
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54885784
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:38 schreef mighty_myte het volgende:
Een Volvo 440 raad ik je af. Ze roesten waar je bij staat, rammelen overal, zitten iets te simpel in elkaar en bieden geen uitzonderlijke prestaties qua wegligging of vermogen.
Wel lekker goedkoop en groot.
NB: ik heb zelf een 440 uit 91.
Als je er 1 hebt van phase 2 dan heb je dat niet meer.

Wegligging? mijne ligt beter op de weg dan de gloednieuwe skoda van mijn broer en vermogen? tja een 1.6.

En het enige wat bij mij roest is een plekje waar ooit iemand is tegen aan gereden.

En nogmaals dat ligt aan het onderhoud, er zijn nog volvo's van 86 die nog beter in het lak zitten dan auto's uit 95'
Because they will last that long.
pi_54891114
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tenslotte wil ik je even meegeven dat onderdelen voor een BMW schreeuwend duur zijn.
BMW E30 onderdelen zijn juist uitermate goed verkrijgbaar op de sloop e.d. Kan je voor een prikkie meenemen. Neemt niet weg dat een 440 of BX waarschijnlijk een beetere keus is voor dat budget. Het comfort van een E30 is niet bepaalt jevanhet...
pi_54892797
quote:
Op maandag 19 november 2007 19:16 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Een bmw is moeilijker in elkaar gezet, dat klopt. maar moeilijker in elkaar gezet is in dit geval ook een stuk degelijker.. Ik noem maar een voorbeeldje, veerbollen die na een tijdje gewoon kapot gaan en niet goedkoop zijn.,
Er kan echt wel wat stuk aan een BX, en ook een veerbol kan stuk. Alleen: die dingen zijn spotgoedkoop, voor 30 euro heb je een nieuwe bol. Slecht punt dus.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:39:00 #68
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54896532
quote:
Wat zijn de zwakste punten van BMW?
Het zwakste punt is de cheapass owner die wel bmw wil rijden maar geen geld heeft voor degelijk onderhoud.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:56:38 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54898710
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:31 schreef Sloper het volgende:

[..]
...Het comfort van een E30 is niet bepaalt jevanhet...
Je bedoelt zeker dat het geen dweil is.
iig is mijn E30, met gele Koni's, comfortabel genoeg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_54929719
1 uur en 36 minuten zwakke comfort punten E30::
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7928385588318199591

Zo vet.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_54929847
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je bedoelt zeker dat het geen dweil is.
iig is mijn E30, met gele Koni's, comfortabel genoeg.
Ik bedoelde idd dat een E30 -zeker met een mooi onderstel- een beregoede wegligging heeft, maar als ik 2000km snelweg af moet leggen weet ik het zo net nog niet
  donderdag 29 november 2007 @ 22:38:58 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54932558
Ritjes van 2000 km in zo'n ouwe bak zijn nooit een pretje. Maar dat is TS geloof ik ook niet van plan.
Ritjes van Zwitserland naar NL maak ik echter regelmatig; en dat gaat nog prima.
Afgezien van het feit dat ie 1 op 7 loopt oid.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_54932669
Ja maar dat wil je ook niet met mijn auto.

Kijk, wegligging is altijd tegenovergesteld aan comfort. Ik rij soms wel eens langs bij de Toyota dealer.
Hij helpt me die ene keer per jaar als ik er echt niet uitkom met mijn oude slopel altijd.
Geef hem altijd de sleutels, en hij vind het echt fantastisch altijd.

Zijn de supercontacten, anders zou ik deze auto nooit meer kunnen rijden. En die zijn er 3. Een 316 E30, is geen E30 M3, maar tgaat om de auto, en jouw eigen instelling. Maak jij van die 316 voor jouw gevoel echt wat, valt dat onderhoud wel mee.

Want de juiste mensen gaan dat mooi vinden.

BX verhaal hierboven, ik neem bij elke APK of wat dan ook altijd de BX van mijn maat mee, hij kan dat echt niet.
Doe super enthousiast, lul wat slap, vertel vooral, das toch niet normaal man allemaal, ik moet er soms 4 liter olie ingooien, hij doet er niks aan, ze matsen me altijd wel, denken ze mooi man zo'n gast en die auto.

Is iets wat je hier nooit ziet. Tis allemaal 15 jarig merk gelul. Koop een goede, neem je vriend mee als je een auto koopt, veel dingen die je ook moet leren. Met ontzettend veel auto's kun je heeel veel plezier hebben.

Merkje op je voorkant zegt geen zak.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_54933778
Koop een goeie wat van je wil, klaar.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_54934466
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:16 schreef PNG het volgende:
1 uur en 36 minuten zwakke comfort punten E30::
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7928385588318199591

Zo vet.
Sparco stoeltjes er in?
pi_54937107
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:42 schreef PNG het volgende:
Ja maar dat wil je ook niet met mijn auto.

Kijk, wegligging is altijd tegenovergesteld aan comfort. Ik rij soms wel eens langs bij de Toyota dealer.
Hij helpt me die ene keer per jaar als ik er echt niet uitkom met mijn oude slopel altijd.
Geef hem altijd de sleutels, en hij vind het echt fantastisch altijd.

Zijn de supercontacten, anders zou ik deze auto nooit meer kunnen rijden. En die zijn er 3. Een 316 E30, is geen E30 M3, maar tgaat om de auto, en jouw eigen instelling. Maak jij van die 316 voor jouw gevoel echt wat, valt dat onderhoud wel mee.

Want de juiste mensen gaan dat mooi vinden.

BX verhaal hierboven, ik neem bij elke APK of wat dan ook altijd de BX van mijn maat mee, hij kan dat echt niet.
Doe super enthousiast, lul wat slap, vertel vooral, das toch niet normaal man allemaal, ik moet er soms 4 liter olie ingooien, hij doet er niks aan, ze matsen me altijd wel, denken ze mooi man zo'n gast en die auto.

Is iets wat je hier nooit ziet. Tis allemaal 15 jarig merk gelul. Koop een goede, neem je vriend mee als je een auto koopt, veel dingen die je ook moet leren. Met ontzettend veel auto's kun je heeel veel plezier hebben.

Merkje op je voorkant zegt geen zak.
haha, jij kan lekker mooi praten!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')