Fords betrouwbaarder dan bwm, nee man. Ik heb zelf ook dit model gehad en ook Ford gereden. BMW is echt veel degelijker dan Ford.quote:Op zondag 18 november 2007 22:50 schreef ibaneX het volgende:
@Flatline
Hmm, dan maar ff verder kijken, de auto moet dagelijks gebruikt worden. Van huis naar school en terug +/-50Km per dag. Ander een Taunusje ofzo, ook leuke wagens. Volgens mijn ma zijn Fords veel betrouwbaarder dan bmw's.
Is het zo dan onderdelen voor een Ford Taunus goedkoper zijn dan voor een Bmw uit de 3-serie??
Onderdelen voor een Taunus zijn idd goedkoper dan die voor een BMW. Maar waar had je verwacht een Taunus te vinden die nog niet helemaal is weggerot? Zelfs een fatsoenlijke Sierra (opvolger van de Taunus) is al moeilijk te vinden. En sterker nog: Een Mondeo (die de Sierra weer opvolgde) kan nu al helemaal uit elkaar vallen.quote:Op zondag 18 november 2007 22:50 schreef ibaneX het volgende:
Is het zo dan onderdelen voor een Ford Taunus goedkoper zijn dan voor een Bmw uit de 3-serie??
Je hebt gewoon gelijk.quote:Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
.......BX promotieverhaal......
En je kan er leuke filmpjes over maken.quote:Op maandag 19 november 2007 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt gewoon gelijk.
Ik heb zelf 3 van die dingen gehad, koste eigenlijk geen ene hol en het deed het altijd.
Je bent echt een fan hé! Ik heb twee van BX-en, en de mijne zijn goed. Maar... wel eens een voordeur los in je hand gehad omdat de scharnier weggerot is? Of het achterste deel van de uitlaat verloren omdat de uitlaatsteun weggerot was? En dan vergeten we de adals die veelal verrot zijn, het HP-systeem welke vaak pas onderhoud krijgt als het problemen begint te geven, krokante kofferbakbodems, uitgelubberde klepseals, enz...quote:Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
......Ga eens kijken voor een BX. Die dingen kosten echt niets omdat ze totaal onderschat zijn. Ze roesten niet of nauwelijks, verbruik is stukken minder dan een BMW, ze zijn ruimer, lichter en ze roesten door het enorme kunststofgebruik zo goed als niets...
Amen to that!quote:Op maandag 19 november 2007 09:13 schreef patje74 het volgende:
[..]
Je bent echt een fan hé! Ik heb twee van BX-en, en de mijne zijn goed. Maar... wel eens een voordeur los in je hand gehad omdat de scharnier weggerot is? Of het achterste deel van de uitlaat verloren omdat de uitlaatsteun weggerot was? En dan vergeten we de adals die veelal verrot zijn, het HP-systeem welke vaak pas onderhoud krijgt als het problemen begint te geven, krokante kofferbakbodems, uitgelubberde klepseals, enz...
De meeste BX-en hebben veel achterstallig onderhoud. Zonder twee rechter handjes moet je er niet zomaar aan beginnen.
Echt, ik ben een groot Citroën liefhebber, ik heb d'r 5, maar je moet een Citroën niet te erg idealiseren.
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaalquote:Op maandag 19 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Check de achterbanden, zijn ze kaal.. Niet kopen.. meestal is er dan mee gedrift e.d. en dus met anderewoorden afgetrapt meestal.. + je dif lijd er veel onder
n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.quote:Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
quote:Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Malle_beer het volgende:
[..]
n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.
Volvo 440 Turbo, hele gave bakken, makkelijk wat sneller te krijgen en verder is het volvoquote:Op maandag 19 november 2007 16:01 schreef ibaneX het volgende:
BX is juist iets wat ik net niet wil hebben. Een volvo 440 lijkt me ook wel wat.
Verder nog tips?
Prutz0r! Als je leert motorblokken vervangen en PTA kunt modden praten we wel weer verder... Ga eerst maar eens basiscursus auto's doen op autoweek.nl!quote:
nee dat zal haar zoon wel gedaan hebbenquote:Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
En wie zegt dat het niet om dit model gaat?quote:Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Malle_beer het volgende:
[..]
n00b, BMW staat erom bekend dat elk model van ze achterwielaangedreven is.
Een bmw is moeilijker in elkaar gezet, dat klopt. maar moeilijker in elkaar gezet is in dit geval ook een stuk degelijker.. Ik noem maar een voorbeeldje, veerbollen die na een tijdje gewoon kapot gaan en niet goedkoop zijn.,quote:Op zondag 18 november 2007 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Onderdelen voor een Taunus zijn idd goedkoper dan die voor een BMW. Maar waar had je verwacht een Taunus te vinden die nog niet helemaal is weggerot? Zelfs een fatsoenlijke Sierra (opvolger van de Taunus) is al moeilijk te vinden. En sterker nog: Een Mondeo (die de Sierra weer opvolgde) kan nu al helemaal uit elkaar vallen.
De BMW - Taunus-vergelijking gaat in dit geval toch echt in het voordeel van de BMW uitvallen.
En nu kan ik je wel een tip geven, maar waarschijnlijk geloof je me niet. Ga eens kijken voor een BX. Die dingen kosten echt niets omdat ze totaal onderschat zijn. Ze roesten niet of nauwelijks, verbruik is stukken minder dan een BMW, ze zijn ruimer, lichter en ze roesten door het enorme kunststofgebruik zo goed als niets... En met een beetje gezond verstand sleutel je zelf aan zo'n bak, in tegenstelling tot een BMW, die echt moeilijker in elkaar gezet is. Dit is niet om je te bashen, of zelfs niet om BMW te bashen, niet omdat ik zelf een Citroën heb, maar gewoon puur een ideetje van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verneuk m'n poging tot humor niet, vuilakquote:Op maandag 19 november 2007 19:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
En wie zegt dat het niet om dit model gaat?
[ afbeelding ]
Inderdaad, de starlet had tot 1984 achterwielaandrijving![]()
driften met een 316 met maar 100pk op de achterwielen? Eventjes piepen wel, maar meer ga je daar echt niet uit krijgen hoor.quote:Op maandag 19 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Check de achterbanden, zijn ze kaal.. Niet kopen.. meestal is er dan mee gedrift e.d. en dus met anderewoorden afgetrapt meestal.. + je dif lijd er veel onder
Verdommel. autoweek cursussen zitten volquote:Op maandag 19 november 2007 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Prutz0r! Als je leert motorblokken vervangen en PTA kunt modden praten we wel weer verder... Ga eerst maar eens basiscursus auto's doen op autoweek.nl!
quote:Op maandag 19 november 2007 20:31 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Verdommel. autoweek autoleek cursussen zitten vol
da kan, de voorbanden van de variant zijn ook kaal.. dankzij mn moeder die soms als eerste weg wilt zijn @ een stoplicht..quote:Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
de achterbanden van mijn ma d'r starlet zijn ook kaal
heeft ze er mee gedrift denk je
Nope, volstrekte onzin.... probeer het nog eens! Er zijn vast wel goede voorbeelden te bedenken.quote:Op maandag 19 november 2007 19:16 schreef Neluhz het volgende:
Een bmw is moeilijker in elkaar gezet, dat klopt. maar moeilijker in elkaar gezet is in dit geval ook een stuk degelijker.. Ik noem maar een voorbeeldje, veerbollen die na een tijdje gewoon kapot gaan en niet goedkoop zijn.,
Beter voorbeeld:quote:Op maandag 19 november 2007 23:31 schreef patje74 het volgende:
[..]
Nope, volstrekte onzin.... probeer het nog eens! Er zijn vast wel goede voorbeelden te bedenken.
Idd een BMW E30 kwaal.quote:Op zondag 18 november 2007 22:31 schreef Kogando het volgende:
Bij die stand heb je vaak speling bij de kleppenstoters en hoor je een tikkend geluid als de motor draait. Als je dat wilt laten repareren ben je een hoop geld kwijt. Verder kan er natuurlijk vanalles zijn als de auto slecht is onderhouden, maar er zijn bij dit model verder niet zo veel dingen die structureel kapot gaan.
Erg sterke en leuke autos, zou er alleen zelf een zoeken met minder km.
Ik kon met mijn 316 uit 86 (carberateur versie) 1:17 rijden bij een constante snelheid van 100kmphquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:34 schreef Hyperdude het volgende:
Als je er iedere dag 50 KM mee MOET rijden kan je beter wat nieuwers/zuinigers kopen.
Ik heb een BMW E30 met meer dan 3 ton op de teller en die doet het nog prima.
Mensen die vinden dat een BMW moeilijk sleutelen is, kunnen niet sleutelen.
Mensen die over een BX beginnen kunnen beter hun mond houden.![]()
quote:Op maandag 19 november 2007 21:48 schreef retuow82 het volgende:
Joh ieder auto van die leeftijd heeft minpunten... Gewoon gaan kijken naar die bmw, let op roestplekken rondom de auto (dus ook onder de wagen) en bekijk de motor. Luister naar het geluid en kijk of hij niet overdreven schoon is, kan ook duiden op reparaties of dat ze hem hebben schoongespoten voor de verkoop.
En als je het onderhoud na kunt gaan dan kun je ook bekijken wanneer de motor onderhoud heeft gehad (distributieriem, kleppen stellen, snaren vervangen en ga zo door).
Of een aankoopskeuring, die zijn niet voor niets in het leven geholpen voor zo'n zaken!
quote:Op donderdag 22 november 2007 12:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Ooit komt er nog eens een BMW 325 e30 of M3 op de stoep staan![]()
De M40 motor heeft een distributieriem en geen ketting.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Aan de distributie riem heb je geen omkijken gezien er gebruik wordt gemaakt van een distributie ketting
No deal van geen probleem of niet kopen?quote:Op zondag 18 november 2007 22:37 schreef ibaneX het volgende:
Motorgeluid: Tikkend geluid(kleppenstoters) = no deal
Jij bent dan ook het grootste stuk pauper van dit hele forumquote:Op maandag 19 november 2007 22:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
da kan, de voorbanden van de variant zijn ook kaal.. dankzij mn moeder die soms als eerste weg wilt zijn @ een stoplicht..
over zijn vader (mn opa) maar te zwijgen..Om de 3 maanden moet ie nieuwe banden halenMan is al 66 jaar oud maar rijd als een gek die net zijn rijbewijs heeft
Met piepende banden optrekken is niets minder dan fun voor hem
![]()
![]()
Tuurlijk wel. Knot met zijn 75 Pk Sierraquote:Op maandag 19 november 2007 19:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
driften met een 316 met maar 100pk op de achterwielen? Eventjes piepen wel, maar meer ga je daar echt niet uit krijgen hoor.
Het heeft niks te maken met klepstoters of "hydraulisch klepsysteem" (wat me sterk lijktquote:Op donderdag 22 november 2007 12:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Idd een BMW E30 kwaal.
Bijna alle E30's die er nog rond rijden hoor je tikken.
Heb zelf ook 2 E30.'s gehad die dit probleem hadden.
Heb welleens gehad dat ik de auto starten en dat je er echt een keihard metaal op metaal geluid uit de kop kwam, uiteindelijk toch maar doorgereden en na 50km werdt het vanzelf minder.
Het schijnt dat de E30 een hydreaulische klep systeem heeft, blijkbaar was hier iets mis mee.
Verder kan ik je de E30 zeker aanraden, echt een top auto, zeker met regen icm versleten achterbanden is het feest >:)![]()
Bullshit, bmw is duurder in aanschaf maar onderdelen zijn spotgoedkoop, die van volkswagen zijn doorgaans duurder.quote:Op zondag 18 november 2007 22:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tellerstand maakt geen zak uit, het ligt eraan hoe de auto is onderhouden.
Zwakke plekken heb ik geen idee van, maar ik zou je in elk geval aanraden om zoals bij elke auto goed bij de kriksteunen te kijken, de onderzijde van de portieren, rond de veerpoten en onder de mat in de kofferbak.
Tenslotte wil ik je even meegeven dat onderdelen voor een BMW schreeuwend duur zijn.
Als je er 1 hebt van phase 2 dan heb je dat niet meer.quote:Op maandag 26 november 2007 17:38 schreef mighty_myte het volgende:
Een Volvo 440 raad ik je af. Ze roesten waar je bij staat, rammelen overal, zitten iets te simpel in elkaar en bieden geen uitzonderlijke prestaties qua wegligging of vermogen.
Wel lekker goedkoop en groot.
NB: ik heb zelf een 440 uit 91.
BMW E30 onderdelen zijn juist uitermate goed verkrijgbaar op de sloop e.d. Kan je voor een prikkie meenemen. Neemt niet weg dat een 440 of BX waarschijnlijk een beetere keus is voor dat budget. Het comfort van een E30 is niet bepaalt jevanhet...quote:Op zondag 18 november 2007 22:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tenslotte wil ik je even meegeven dat onderdelen voor een BMW schreeuwend duur zijn.
Er kan echt wel wat stuk aan een BX, en ook een veerbol kan stuk. Alleen: die dingen zijn spotgoedkoop, voor 30 euro heb je een nieuwe bol. Slecht punt dus.quote:Op maandag 19 november 2007 19:16 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Een bmw is moeilijker in elkaar gezet, dat klopt. maar moeilijker in elkaar gezet is in dit geval ook een stuk degelijker.. Ik noem maar een voorbeeldje, veerbollen die na een tijdje gewoon kapot gaan en niet goedkoop zijn.,
Het zwakste punt is de cheapass owner die wel bmw wil rijden maar geen geld heeft voor degelijk onderhoud.quote:Wat zijn de zwakste punten van BMW?
Je bedoelt zeker dat het geen dweil is.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:31 schreef Sloper het volgende:
[..]
...Het comfort van een E30 is niet bepaalt jevanhet...
Ik bedoelde idd dat een E30 -zeker met een mooi onderstel- een beregoede wegligging heeft, maar als ik 2000km snelweg af moet leggen weet ik het zo net nog nietquote:Op woensdag 28 november 2007 17:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker dat het geen dweil is.![]()
iig is mijn E30, met gele Koni's, comfortabel genoeg.
Sparco stoeltjes er in?quote:Op donderdag 29 november 2007 21:16 schreef PNG het volgende:
1 uur en 36 minuten zwakke comfort punten E30::
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7928385588318199591
Zo vet.
haha, jij kan lekker mooi praten!!quote:Op donderdag 29 november 2007 22:42 schreef PNG het volgende:
Ja maar dat wil je ook niet met mijn auto.
Kijk, wegligging is altijd tegenovergesteld aan comfort. Ik rij soms wel eens langs bij de Toyota dealer.
Hij helpt me die ene keer per jaar als ik er echt niet uitkom met mijn oude slopel altijd.
Geef hem altijd de sleutels, en hij vind het echt fantastisch altijd.
Zijn de supercontacten, anders zou ik deze auto nooit meer kunnen rijden. En die zijn er 3. Een 316 E30, is geen E30 M3, maar tgaat om de auto, en jouw eigen instelling. Maak jij van die 316 voor jouw gevoel echt wat, valt dat onderhoud wel mee.
Want de juiste mensen gaan dat mooi vinden.
BX verhaal hierboven, ik neem bij elke APK of wat dan ook altijd de BX van mijn maat mee, hij kan dat echt niet.
Doe super enthousiast, lul wat slap, vertel vooral, das toch niet normaal man allemaal, ik moet er soms 4 liter olie ingooien, hij doet er niks aan, ze matsen me altijd wel, denken ze mooi man zo'n gast en die auto.
Is iets wat je hier nooit ziet. Tis allemaal 15 jarig merk gelul. Koop een goede, neem je vriend mee als je een auto koopt, veel dingen die je ook moet leren. Met ontzettend veel auto's kun je heeel veel plezier hebben.
Merkje op je voorkant zegt geen zak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |