Ik zit eerlijk gezegd te twijfelen, maar ik vind dat witte randje onderaan tussen de sneeuw en het wolkendek "verdacht".quote:Op maandag 19 november 2007 15:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waaraan zie jij dat het een fotosoep is
Hij komt van een website met een verslag over een toer waar wel meer foto's op die hoogte op staan....
Dat doe je goed, die Triad bindingen schijnen wel top te zijn. Ik ben zelf naar wat stijvere bindingen gegaan. C60's ipv Cartels, super responsive. En een Eliminator, dat is me wat te eenzijdig. Het mooie van een CX is toch dat je naast vol gas scheuren ook nog het park in kan. Voor een T6 geld dat ook wel, behalve dat rails afvallen. Voordeel van een T6 met C60's is dat je weinig kilo's omhoog hoeft te tillen met hiken, dan telt echt wel elke gram.quote:Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nieuwe gear...
Jij hebt zeker het verhaal niet meegekregen dat ik een ProForm van Burton heb gehad
Mijn nieuwe spulletjes:
Burton Triad bindingen
Burton 2/1 System Jacket (Red Rock)
Wat thermo ondergoed enzo
Burton Pitch ShoftShell
Burton Bonded Hoodie
Burton Fragment beanie
Anon Realm Birds of Prey
Daarnaast me vriendin nog een zooitje spullen
waaronder:
Burton Feelgood
Burton Escapade SZ bindingen
Burton Cruzer Insulated Pant
Burton Riem
Burton WMS Studded Belt (Pink)
Red helm
Anon Figment Doodles.
En dat allemaal voor ongeveer 1000 euro (+ 200 euro belasting en 40 euro verzendkostenMaar ach... wat klaag ik
)
EDIT: was nog paar dingen vergeten.
voor mij:
Burton Ak 20L Pack
Burton Wheelie Double Deck
voor me vriendin:
Burton Gig Bag
Mooie set. Wel hard werken. Hij is echt stijf maar het zou zeker een board zijn wat ik zelf zo overwegen, alleen voor mij is een 159 te kort. Maar je hebt er, zeker met P1's en Motos, je handen vol aan. Het is geen speelplankje.quote:Op maandag 19 november 2007 15:02 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
3 weken geleden aangeschaft:
Burton Moto (2008)
afgelopen dinsdag aangeschaft:
Burton Jussi 159 (2008)
Burton P1 Wingtips (2007)
Ik heb er zin àn![]()
Dat krijg je he als het niet zo veel kost. Ga je ook veel kopenquote:Op maandag 19 november 2007 19:54 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat doe je goed, die Triad bindingen schijnen wel top te zijn. Ik ben zelf naar wat stijvere bindingen gegaan. C60's ipv Cartels, super responsive. En een Eliminator, dat is me wat te eenzijdig. Het mooie van een CX is toch dat je naast vol gas scheuren ook nog het park in kan. Voor een T6 geld dat ook wel, behalve dat rails afvallen. Voordeel van een T6 met C60's is dat je weinig kilo's omhoog hoeft te tillen met hiken, dan telt echt wel elke gram.
Vorig weekend een 2x gebruikte Custom 162 gehaald van vorig jaar, ben erg blijquote:Op zondag 18 november 2007 22:34 schreef Kentaro het volgende:
Is er nog nieuwe gear aangeschaft? Ik heb nog .........
Volgend jaar komt dat EST systeem op heel veel B boards.quote:Op maandag 19 november 2007 20:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat krijg je he als het niet zo veel kost. Ga je ook veel kopen
Die Triads ben ik wel benieuwd naar ja. Wilde eerst die EST 's hebben maar die passen niet op ieder board. Jammer dan. De Triad schijnt iig super confortabel te zijn.
C60's vind ik te stijf. heb ik net iets te weinig speling in voor me gevoel.
Die Eliminator was meer een reactie op Rnej die zei dat de T6 stabieler is op de piste dan welk board dan ook. Eliminator is nog net iets stabieler
Salomon Burner schijnt trouwens ook rete stabiel te zijn maar goed.
Met hiken moet je gewoon een lekker kort freerideboardje hebben. Die zijn altijd wel licht. Die Selecta is echt niet zwaar
Een man naar mijn hart.quote:Op maandag 19 november 2007 20:26 schreef Holyjoe het volgende:
[..]
Vorig weekend een 2x gebruikte Custom 162 gehaald van vorig jaar, ben erg blijDe top heeft een paar lichte beschadigingen maar de base is nog helemaal top en als nieuw...
Gister uitgeprobeerd in Snowworld, maar niet echt kunnen testen of het een groot verschil was met mijn andere board (Omen 168) ... na 1 uur ook alweer genoeg van de koelkast, toch maar even wachten tot de echte pistes weer kunnen![]()
Mja ik heb het gehoord.quote:Op maandag 19 november 2007 20:35 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Volgend jaar komt dat EST systeem op heel veel B boards.
mwooooh, die P1's zijn prima voor op de jussi hoor, en de moto met quicklacing is een stuk sneller qua respons dan de oude moto'squote:Op maandag 19 november 2007 20:00 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Mooie set. Wel hard werken. Hij is echt stijf maar het zou zeker een board zijn wat ik zelf zo overwegen, alleen voor mij is een 159 te kort. Maar je hebt er, zeker met P1's en Motos, je handen vol aan. Het is geen speelplankje.
Goed, het is niet mijn bedoeling om hier weer direct in allerlei discussies verzeilt te raken. En ik begrijp jouw drang om alles te nuanceren of aan te vullen ook niet zo goed. Wat is het nut om te zeggen dat railen met de T6 prima gaat, wat natuurlijk niet zo is want dit type plank is er veel te stijf voor. Je geeft zelf ook aan dat je zo'n board er niet voor koopt... Het zal wel reageren om het reageren zijnquote:Op maandag 19 november 2007 21:13 schreef Rnej het volgende:
[..]
mwooooh, die P1's zijn prima voor op de jussi hoor, en de moto met quicklacing is een stuk sneller qua respons dan de oude moto's
P1 wordt altijd afgedaan als een slappe binding maar dat valt echtwel mee
enne, wat betreft de T6 ... als je niet railt... dan is t gewichtsvoordeel en t stukje stabiliteit voor de prijs mooi, anders gewoon custom X rijden, t verschil in gewicht is verwaarloosbaar.... dat kan je beter uit je bindingen halen voor dat bedrag (en aangezien je al C60s hebt)
maar komakie, idd, je hebt gelijk, de eliminator is nog net stabieler, maar dat vind ik eigenlijk over de top... dan kan je t ook over de Rad Air tanker gaan hebben met zn 2 meter......
de T6 rijdt ook nog lekker switch, dat is van de eliminator niet meer te zeggen
enne, niet kunnen railen met een T6 is op zich ook niet helemaal waar... hij doet t prima, alleen een T6 ga je niet kopen om de staalkanten af te vijlen ... bovendien railt t gewoon niet lekker met zo'n stijf ding
zelfde verhaal gaat op voor de cstmX, eliminator, nemesis.. etc.. je gaat geen freeride/scheur/kicker/halfpipe monster kopen om vervolgens te gaan railen.... dan moet je een alleskunner kopen die in de poeder half verzuipt en op de piste een leuke klapperbak is ...
ik heb er wel ns wat rails op gereden maarja, boardslides moet je niet inzetten, das vragen om problemen![]()
Wie gaat er ook een paar uur met een plank op z'n rug lopenquote:Op maandag 19 november 2007 22:21 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Goed, het is niet mijn bedoeling om hier weer direct in allerlei discussies verzeilt te raken. En ik begrijp jouw drang om alles te nuanceren of aan te vullen ook niet zo goed. Wat is het nut om te zeggen dat railen met de T6 prima gaat, wat natuurlijk niet zo is want dit type plank is er veel te stijf voor. Je geeft zelf ook aan dat je zo'n board er niet voor koopt... Het zal wel reageren om het reageren zijn![]()
Wat betreft de P1. Ik heb twee paar P1's gehad en het is niet de meest stijve binding om het maar voorzichtig uit te drukken, ik denk vergelijkbaar met Missions. Wel super comfy. Het is ook prima te doen met de Jussi, maar het is best werken (waar niets mis mee is)
Dan ook nog maar even over gewichtsbesparing per euro, dan kun je dat beter halen uit die 70 euro die een T6 meer kost dan een CX dan uit de 170 euro die C60's meer kost dan Cartels. Los van de 100 euro verschil zit er meer verschil in gewicht tussen de boards dan tussen de bindingen.
Maar goed de reden dat mijn volgende plank een T6 wordt is omdat, zoals gezegd, de T6 flink smaller is. Het lichtere gewicht is mooi meegenomen en met hiken telt dat echt. Loopt maar eens een paar uur met een board op je rug![]()
Ik zou ze allemaal omwisselen voor 50 eurocent stukken. Die op de achterkant van je board plakken. dan heb je pas gewicht achteropquote:Op maandag 19 november 2007 23:03 schreef ForumGek het volgende:
En als je die 100 euro's in je portemonnee doet in je rechter kontzak (mits regular) kan je ook weer beter in de pow pow rijden !
quote:Op maandag 19 november 2007 22:21 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Goed, het is niet mijn bedoeling om hier weer direct in allerlei discussies verzeilt te raken. En ik begrijp jouw drang om alles te nuanceren of aan te vullen ook niet zo goed. Wat is het nut om te zeggen dat railen met de T6 prima gaat, wat natuurlijk niet zo is want dit type plank is er veel te stijf voor. Je geeft zelf ook aan dat je zo'n board er niet voor koopt... Het zal wel reageren om het reageren zijn![]()
Wat betreft de P1. Ik heb twee paar P1's gehad en het is niet de meest stijve binding om het maar voorzichtig uit te drukken, ik denk vergelijkbaar met Missions. Wel super comfy. Het is ook prima te doen met de Jussi, maar het is best werken (waar niets mis mee is)
Dan ook nog maar even over gewichtsbesparing per euro, dan kun je dat beter halen uit die 70 euro die een T6 meer kost dan een CX dan uit de 170 euro die C60's meer kost dan Cartels. Los van de 100 euro verschil zit er meer verschil in gewicht tussen de boards dan tussen de bindingen.
Maar goed de reden dat mijn volgende plank een T6 wordt is omdat, zoals gezegd, de T6 flink smaller is. Het lichtere gewicht is mooi meegenomen en met hiken telt dat echt. Loopt maar eens een paar uur met een board op je rug![]()
Ik ga zon snowboard tas kopenquote:Op maandag 19 november 2007 12:49 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat is nog erger dan die set die ze bij de Makro verkopen voor 100 euro![]()
Waar in frankrijk?quote:Op maandag 19 november 2007 21:31 schreef NoComment het volgende:
Zo, ook nog eens reageren hier, m'n 'wintersportplanning' is ongeveer af![]()
Zoals het er nu naar uitziet ga ik in December met een paar klasgenoten naar ws Frankrijk voor een lang weekend (donderdagavond vertrekken, maandagochtend terug in NL) daarna in week 5 een week naar een nog onbekende bestemming (10 daagse vakantie dus) en 7 Maart vertrek ik als het goed is met o.a. Sjors naar (waarschijnlijk) Frankrijk.. En tussendoor misschien nog een weekendje winterberg ofzo
Even wat schade inhalen van de afgelopen jaren hoor, wil al heel lang eens vaker dan 1x per jaar op wintersport
Is het corbierquote:Op dinsdag 20 november 2007 10:42 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
ronaldinho in corbier haha!
Boeken gaat last-minute gebeuren dus daar waar de meeste sneeuw ligt voor een mooie prijsquote:
Waarom mag je dat niet meer?quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:27 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Waarom een Eliminator? Ik kan/mag geen jumps meer nemen dus ...
Heb jij nou exact dezelfde bindingen als ik? (P1 Wingtips 2007)quote:Op dinsdag 20 november 2007 07:48 schreef Rnej het volgende:
en de P1 heeft een VEEEEEEEL stijvere baseplate dan de mission, en dat merk je. ik vind die " feel rating" op de burton site niet eerlijk wat dat betreft... Jussi rijdt zelf ook met P1 bindingen... sowieso rijden veel burton team riders met P1(jussi, de uninc crew, jeremy jones, etc...)
Ik ben van de c60 op de p1 overgestapt en ik vind het seriously de beste binding die ik tot nu toe gereden heb... (Cartels, missions, C60 en drake F50 en F60 gereden) (afgezien van t gewicht, maar who cares, als ik goed lunch heb ik 3 setjes p1 qua gewicht erbij)
blijft eveneens een mening, maar denk dat dat hard werken omdat de highback wat slapper is een beetje zwart/wit denken, dat zit m meestal niet alleen daarin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |