Lijkt mij wel een lekker kerstgerecht: spek en bonen.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:10 schreef SeaOfLove het volgende:
Doe jij dan ook mee voor spek en bonen![]()
wat is het als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:14 schreef KrnKje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een kleine preview
Vandaag geprobeerd of dit onderdeel van m'n te maken tussengerecht smakelijk te bereiden was. Nog wat verbeteringen in structuur van het omhulsel en het is perfect
ah okeequote:Op zaterdag 1 december 2007 20:25 schreef KrnKje het volgende:
Het omhulsel is sterke tuinkruidenbouillon gebonden met agar-agar. Het is temperatuur constant tot 80 graden, dus dit was bij 45 graden nog stevig en eetbaar.
Daarbinnen zijn kleine tomatenblokjes met basilicum en tijm, gebakken in klein beetje olijfolie met binnenin een paar druppels knoflookolie en buiten een druppeltje basilicumolie.
Dat was precies wat m'n moeder zei over agar, maar het is regulier te verkrijgen als vervanger van gelatine...quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:28 schreef Muck het volgende:
[..]
ah okee
tja, agar is wat ik op school gebruik om bacterieën op te kweken, dus ik weet niet of ik het lekker ga vinden....
maar het ziet er wel mooi uit
ik weet hetquote:Op zaterdag 1 december 2007 20:59 schreef KrnKje het volgende:
[..]
Dat was precies wat m'n moeder zei over agar, maar het is regulier te verkrijgen als vervanger van gelatine...
Het grootste voordeel van agar vind ik dat het bij hogere temperaturen nog in vaste toestant blijft zonder dat het uit elkaar zakt...quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:02 schreef Muck het volgende:
[..]
ik weet het
alleen associeer ik de geur van agar (nare, overheersende geur vind ik het) met bacterieën en schimmels, dus ik blijf gewoon gelatine gebruiken
ik ben ook geen vegatariër, dus ik heb geen problemen met gelatine
dat hoop ik wel jaquote:Op zaterdag 1 december 2007 21:10 schreef KrnKje het volgende:
[..]
Het grootste voordeel van agar vind ik dat het bij hogere temperaturen nog in vaste toestant blijft zonder dat het uit elkaar zakt...
Goed... dit topic zal nog leuke dingen opleveren verwacht ik
Ik ook!quote:Op zondag 2 december 2007 19:11 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de inzendingen van iedereen die mee doet.
Met kerst heb ik het schort nodig uiteraard.quote:Post ze vóór vrijdagmorgen 28 december 0.01uur in dit topic
Dan heb je er kerst 2008 een mooi schort bij, mits jij je best doet en wintquote:Op woensdag 12 december 2007 01:37 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
Met kerst heb ik het schort nodig uiteraard.
Volgend jaar ga ik niet meer mijn best doen tijdens de kerst.quote:Op woensdag 12 december 2007 01:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dan heb je er kerst 2008 een mooi schort bij, mits jij je best doet en wint
dan hang je 'm in de boom!quote:Op woensdag 12 december 2007 01:49 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
Volgend jaar ga ik niet meer mijn best doen tijdens de kerst.
Het is (helaas) eenmalig dat ik dit jaar een diner organiseer.
Ach ja, miisschien krijgt het schort met carnaval nog een goede bestemming.
Voorlopig heb ik nog geen reet gezien! Behalve dan e.o.a. bacteriekwekend voedsel...quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:10 schreef KrnKje het volgende:
[..]
Het grootste voordeel van agar vind ik dat het bij hogere temperaturen nog in vaste toestant blijft zonder dat het uit elkaar zakt...
Goed... dit topic zal nog leuke dingen opleveren verwacht ik
natuurlijk is het na kerstquote:Op woensdag 12 december 2007 10:11 schreef beelz het volgende:
28 december is na kerst toch?
Anyway, dit is een tvp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |