Die man is ZIEK in zijn hoofd. Overal kom ik dit bericht tegen, hij schreeuwt het uit. Zijn verwachtingen kwam ik in september al tegen en toen stond ik er al sceptisch tegenover... inmiddels is voor mij al bewezen dat deze man een kwakzalver is.
Wat hij zegt te doen is het weer te voorspellen op basis van zonnevlekken (activiteit daarin). Echter, is nog nooit aangetoond dat dat een drijvende kracht is, sterker nog... het zorgt voor een temperatuurfluctuatie van max 0.01 graad... dat is dus nihil.
Buiten dat feit, klopt een groot deel van zijn verwachtingen niet. Hij zit er constant naast, bijv. oktober, toen hij zei dat het regenachtig zou worden met veel windstoten. Nou.. oktober is nauwelijks regen gevallen en het was rustig en saai weer... goh.. wat een voorspelling.
Hij heeft voor de periode 10-12 nov een storm voorspeld met windstoten rond de 140 km/u en uitschieters naar 170 km/u. Deze "voorspelde" storm trof de 9e ons land, met max windstoot 107 km/u en het was niet eens een storm (max windkracht 8 behaald). De superstorm die hij voorspelt voor 24-28 november staat voorlopig nog niet op de kaarten bij de gerenomeerde modellen en is bovendien fysisch onrealistich. Hij voorspelt windstoten boven de 200km/u in Nederland. Max windstoot hier ooit gemeten is 163 km/u.....
Kortom, deze man zoekt de media op als hij dreigt gelijk te krijgen.. zit er dik bovenop (o.a. door vriendje Piet Paulusma). Voor de media natuurlijk prachtig zo'n item, of het waar is of niet, het zorgt voor aandacht en hits dus is meneer Piers Corbijn (in de meteowereld al getitelt Konijn) al een paar keer op tv geweest. Daar tegenover zijn natuurlijk geen meteorologen of andere wetenschappers uit te nodigen, want een saai praatje over dat het niet kan (chaostheorie, voorspelbaarheidshorizon) is natuurlijk niet leuk voor op tv.
Conclusie: Negeren, geen aandacht aan besteden, Nederland vergaat niet, komt zijn voorspelling wel uit (al is het maar een zwak stormpje) bedenk dan dat er in dit jaargetijde altijd wel stormen zijn. Hij zit er ook heel vaak naast. Ik kan ook mn vinger opsteken en roepen dat het in januari gaat vriezen, 99% kans dat ik gelijk heb en de temperatuur een keer beneden 0 komt....
edit - Het feit dat zijn verificaties van de verwachtingen en de methode hoe hij tot de verwacahtingen komt niet gepubliceerd zijn zegt al genoeg.... als hij het echt zou kunnen had hij al patent kunnen aanvragen op zijn methode en het kunnen publiceren zoals een echte wetenschapper dat zou doen... deze man kan dat niet en is dus een zogenaamde pseudowetenschapper.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.