jammer, in belgië is het standaard vijf dagen...quote:Op woensdag 21 november 2007 15:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgens mij wordt je in Nederland er na een paar uur uitgeschopt als alles in orde is met de moeder en de baby. Niks 5 dagen relaxen...
Alleen die laatste drempel voor de ingang van het ziekenhuis, he...quote:Op woensdag 21 november 2007 15:08 schreef lcicle het volgende:
Dat laatste.. och, op zich viel het wel mee
Ik zag het niet zitten om van dat bed te komen na de bevalling, maar toch maar even op mijn tanden gebeten zodat ik naar huis kon. 'tWas een spannend en wankel wandelingetje naar onze auto... Maar wat was ik blij dat ik terug thuis was.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:09 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
jammer, in belgië is het standaard vijf dagen...
ik zag er eerlijk gezegd een beetje tegenop om naar huis te gaan, vooral na de eerste, ik vond het heerlijk relax en veilig in het ziekenhuis.
thuis sloeg de stress onmiddellijk toe ...
de rest van het pufclubje (meer vergelijk had ik niet) had allemaal kindjes tussen de 2500 en 3500 gram. Toen stak hij wel wat peuterachtig af jaquote:Op woensdag 21 november 2007 14:26 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Jij "poept" er hele peuters uit van maar 4+ kilo?!![]()
![]()
![]()
ach kijk, iedereen moet het doen zoals ze het zelf wil natuurlijk. De gedachte aan vroeger naar huis gaan is nooit in me opgekomen, en in mijn vriendenkring nog nooit meegemaakt. Wij doen allemaal onze vijf daagjes uit ( en bij keizersnee zes).quote:Op woensdag 21 november 2007 15:07 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb me gewoon een zelfstandige vroedvrouw gezocht. En de controles gingen bij de gyneacoloog die zij aangeraden had, omdat hij er neutraal tegenover stond.
Uiteindelijk ben ik op het laatste toch nog naar het ziekenhuis gemoeten ivm groen vruchtwater, maar na de geboorte ben ik terug naar huis gegaan. Ik zou er niet moeten aan denken om daar de hele dag te moeten geweest zijn en daarna nog vijf dagen...
Dat lijkt mij dus echt verschrikkelijk, ben blij dat dat hier in Nederland niet zo is.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:09 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
jammer, in belgië is het standaard vijf dagen...
Bij mij mompelde de gynaecoloog volgens manlief: 'persen, niet schreeuwen'quote:Op woensdag 21 november 2007 15:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat mij een beetje dwars zit om het de volgende keer thuis te doen, is dat ik zo enorm geschreeuwd heb...![]()
Er stonden ook wat dingen op mijn kaart, zoals 'niet meteen een oxytocinespuit in mijn been' en 'niet bijvoeden zonder overleg', maar het eerste deden ze bijna alsnog (ik zag ze nog net op tijd met een grote naald richting mijn been gaan) en het tweede ook (baby was even meegenomen om te temperaturen dus ik ging plassen, kom ik terug, zie ik nog net dat de nachtverpleegster een cupje leeggiet in mijn kind. Achteraf was dat helemaal niet nodig, zijn bloedsuiker was wel een pietsie laag maar nog niet zo laag dat er ingegrepen zou moeten worden. Maar het was druk en ze wilde niet de kinderarts op hoeven piepen want dat moet schijnbaar standaard als het bloedsuiker te laag wordt). En dat terwijl ik al melk had, als ze me een kolf had gegeven had ik die 20 ml waarschijnlijk wel bij elkaar gekregen.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:01 schreef Brighteyes het volgende:
Icicle, idd ben ik hier ook begonnen met wat dingen op papier te zetten voor het geval we toch nog in het ziekenhuis belanden.
In het ziekenhuis krijg je daar eerder iets over te horen.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat mij een beetje dwars zit om het de volgende keer thuis te doen, is dat ik zo enorm geschreeuwd heb...![]()
Ah ok, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Je kan hier ook gerust kraamhulp aanvragen, hoor.
Ik heb dat niet gedaan, maar je kan veertig uur krijgen.
Bij een vriendinnetje van mij waren de buren ook aan het BBQ'en oid. Maar ze zei dat ze dat op het laatst echt niet meer in de gaten had.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:32 schreef Bass-Miss het volgende:
Wel lief, maar ik zou me rotschamen als ik die mensen achteraf tegen zou komen.![]()
Maar voor hetzelfde geld geef je geen kik. Ik was helemaal in mezelf gekeerd en heb volgens J alleen op het allerlaatst toen het hoofdje eruit moest een oerkreet geslaakt. Ik herinner me er niets van, maar voelde het een paar dagen later nog wel in mijn keel.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij een vriendinnetje van mij waren de buren ook aan het BBQ'en oid. Maar ze zei dat ze dat op het laatst echt niet meer in de gaten had.
Stiekem ben ik toch wel blij dat het winter is.
Mij maakt het niet uit hoor, in het ziekenhuis horen ze je ook als je veel herrie maakt. Mijn overbuurvrouw lag ook te bevallen toen ik van Cas lag te bevallen. Zij lag echt enorm te schreeuwen tijdens de bevalling zelf en er werd gevraagd of ze zachtjes wilde doen, omdat ik ook moest bevallen. En ik was nog niet aan persen toe en riep tegen Peet; ik wil ook!!quote:Op woensdag 21 november 2007 17:32 schreef Bass-Miss het volgende:
Wel lief, maar ik zou me rotschamen als ik die mensen achteraf tegen zou komen.![]()
Dat idee had ik ook bij de oudste, maar achteraf hoorde ik van de verpleegkundige en mijn partner dat ik alleen maar heel zachtjes steeds auw auw auwauw zei.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:43 schreef KD-fotografie het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik de longen uit mijn lijf geschreeuwd en volgens mijn man en verloskundige alleen even op het einde toen ze eruit kwam.
Blijkt achteraf dat ik dus meer een gromgeluid maakte inplaats van gillen, heel mijn keel was ook schor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |