abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54761629
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Volgens mij wordt je in Nederland er na een paar uur uitgeschopt als alles in orde is met de moeder en de baby. Niks 5 dagen relaxen...
jammer, in belgië is het standaard vijf dagen...

ik zag er eerlijk gezegd een beetje tegenop om naar huis te gaan, vooral na de eerste, ik vond het heerlijk relax en veilig in het ziekenhuis.

thuis sloeg de stress onmiddellijk toe ...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_54761668
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:08 schreef lcicle het volgende:

Dat laatste.. och, op zich viel het wel mee
Alleen die laatste drempel voor de ingang van het ziekenhuis, he...
pi_54761729
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:09 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik zag er eerlijk gezegd een beetje tegenop om naar huis te gaan, vooral na de eerste, ik vond het heerlijk relax en veilig in het ziekenhuis.

thuis sloeg de stress onmiddellijk toe ...
Ik zag het niet zitten om van dat bed te komen na de bevalling, maar toch maar even op mijn tanden gebeten zodat ik naar huis kon. 'tWas een spannend en wankel wandelingetje naar onze auto... Maar wat was ik blij dat ik terug thuis was.
  woensdag 21 november 2007 @ 15:13:44 #179
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54761737
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:26 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Jij "poept" er hele peuters uit van maar 4+ kilo?!
de rest van het pufclubje (meer vergelijk had ik niet) had allemaal kindjes tussen de 2500 en 3500 gram. Toen stak hij wel wat peuterachtig af ja Tuurlijk wel gewoon een baby, maar viel wat groter uit dan ik iig gedacht had...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54761818
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:07 schreef Bass-Miss het volgende:

Ik heb me gewoon een zelfstandige vroedvrouw gezocht. En de controles gingen bij de gyneacoloog die zij aangeraden had, omdat hij er neutraal tegenover stond.
Uiteindelijk ben ik op het laatste toch nog naar het ziekenhuis gemoeten ivm groen vruchtwater, maar na de geboorte ben ik terug naar huis gegaan. Ik zou er niet moeten aan denken om daar de hele dag te moeten geweest zijn en daarna nog vijf dagen...
ach kijk, iedereen moet het doen zoals ze het zelf wil natuurlijk. De gedachte aan vroeger naar huis gaan is nooit in me opgekomen, en in mijn vriendenkring nog nooit meegemaakt. Wij doen allemaal onze vijf daagjes uit ( en bij keizersnee zes).

Ik voelde me trouwens zoooooooooo zwak en uitgeput na mijn bevalling dat ik echt geen zin zou gehad hebben om die dag nog naar huis te gaan.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_54762481
Wat mij een beetje dwars zit om het de volgende keer thuis te doen, is dat ik zo enorm geschreeuwd heb...
  woensdag 21 november 2007 @ 16:01:36 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54762564
Over dat daarblijven of naar huis gaan. Hier in NL krijg je natuurlijk wel kraamzorg als je thuis bent. Dat lijkt mij een beetje hetzelfde als de begeleiding die ik in jouw verhaal lees PetitLapin. Dus wat dat betreft verschilt het mss niet zo heel veel. Was die kraamhulp er niet, dan was het denk ik ook voor velen een heel ander verhaal hoor.

Icicle, idd ben ik hier ook begonnen met wat dingen op papier te zetten voor het geval we toch nog in het ziekenhuis belanden. Die kans is best groot zoals hier al eerder is gezegd en dan ben ik toch liever een beetje voorbereid en dan wil ik iig zorgen dat ik iets bij me heb waarin mijn wensen op papier staan. Ik kan me voorstellen dat stinkie op dat moment ook niet meer overal aan denkt.
pi_54762636
Je kan hier ook gerust kraamhulp aanvragen, hoor.
Ik heb dat niet gedaan, maar je kan veertig uur krijgen.
  woensdag 21 november 2007 @ 16:12:11 #184
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54762717
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:09 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus echt verschrikkelijk, ben blij dat dat hier in Nederland niet zo is.

Nee, ik vind het heerlijk om thuis te zijn en helemaal na iets indrukwekkends als een bevalling, hoop echt dat de 2de ook thuis wordt geboren.
pi_54762908
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat mij een beetje dwars zit om het de volgende keer thuis te doen, is dat ik zo enorm geschreeuwd heb...
Bij mij mompelde de gynaecoloog volgens manlief: 'persen, niet schreeuwen'
pi_54762991
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:01 schreef Brighteyes het volgende:
Icicle, idd ben ik hier ook begonnen met wat dingen op papier te zetten voor het geval we toch nog in het ziekenhuis belanden.
Er stonden ook wat dingen op mijn kaart, zoals 'niet meteen een oxytocinespuit in mijn been' en 'niet bijvoeden zonder overleg', maar het eerste deden ze bijna alsnog (ik zag ze nog net op tijd met een grote naald richting mijn been gaan) en het tweede ook (baby was even meegenomen om te temperaturen dus ik ging plassen, kom ik terug, zie ik nog net dat de nachtverpleegster een cupje leeggiet in mijn kind. Achteraf was dat helemaal niet nodig, zijn bloedsuiker was wel een pietsie laag maar nog niet zo laag dat er ingegrepen zou moeten worden. Maar het was druk en ze wilde niet de kinderarts op hoeven piepen want dat moet schijnbaar standaard als het bloedsuiker te laag wordt). En dat terwijl ik al melk had, als ze me een kolf had gegeven had ik die 20 ml waarschijnlijk wel bij elkaar gekregen.

Dus je moet alsnog blijven opletten.
pi_54763865
En dat soort verhalen als wat anneja zegt houden mij er helemaal van tegen om bij voorbaat voor het ziekenhuis te kiezen.
Ik moest een week na de bevalling van mijn tweede naar het ziekenhuis met baarmoederontsteking en ik kreeg direct hulp bij het aanleggen, en ze wilde hem wel in bad doen voor mijn man er was en meer van dat soort dingen. Het kind was al een week oud, blijkbaar hadden ze zich niet echt ingelezen

Oh en qua gillen bij de geboorte..als het hoogzomer is en alle ramen en deuren staan open en de buren zitten buiten te eten..maakt het je niks uit hoor De buren zijn maar binnen verder gaan eten ghehe
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 21 november 2007 @ 17:26:35 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_54763941
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:51 schreef Bass-Miss het volgende:
In het ziekenhuis krijg je daar eerder iets over te horen.

Na mijn gevloek op de badkamer, met raam open, lag er een kaartje in de bus van een echtpaar op leeftijd, met iets van; och meisje ik heb zo met je meegeleeft, het zal er nu wel zijn, gefeliciteerd en idd René was er
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 21 november 2007 @ 17:26:35 #189
7074 moussy
kuttekop
pi_54763942
quote ipv edit
pi_54764039
Wel lief, maar ik zou me rotschamen als ik die mensen achteraf tegen zou komen.
pi_54765061
Ziekenhuis, vooral omdat het mn eerste wordt... dan ben je nog niet bekend met alles wat je te wachten staat etc.
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
  woensdag 21 november 2007 @ 18:41:57 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54765428
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Je kan hier ook gerust kraamhulp aanvragen, hoor.
Ik heb dat niet gedaan, maar je kan veertig uur krijgen.
Ah ok, dat wist ik niet.
Dan zou ik ook in Belgie voor thuis kiezen.
  woensdag 21 november 2007 @ 18:43:58 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54765474
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:32 schreef Bass-Miss het volgende:
Bij een vriendinnetje van mij waren de buren ook aan het BBQ'en oid. Maar ze zei dat ze dat op het laatst echt niet meer in de gaten had.

Stiekem ben ik toch wel blij dat het winter is.
pi_54766206
Zo was het heel warm de avond dat ik weeen kreeg. Het kwam nog niet echt op gang, dus ik stelde manlief voor om samen een klein ommetje te maken. Bij de eerste hoek hier van de straat ging ik ineens door de grond van de pijn. Net toen ik aan manlief hangend de pijn aan het wegzuchten was (het was gelukkig al wel donker) kwam een buurvrouw langs, die was haar hond aan het uitlaten.
Later toen ik eens met Sara wandelde zei ze wel, dat ze al dacht dat ik aan het bevallen was en er niet helemaal op gerekend had dat een stukje lopen de boel zo zou versnellen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 21 november 2007 @ 19:56:39 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54767053
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij een vriendinnetje van mij waren de buren ook aan het BBQ'en oid. Maar ze zei dat ze dat op het laatst echt niet meer in de gaten had.

Stiekem ben ik toch wel blij dat het winter is.
Maar voor hetzelfde geld geef je geen kik. Ik was helemaal in mezelf gekeerd en heb volgens J alleen op het allerlaatst toen het hoofdje eruit moest een oerkreet geslaakt. Ik herinner me er niets van, maar voelde het een paar dagen later nog wel in mijn keel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † woensdag 21 november 2007 @ 20:08:59 #196
7074 moussy
kuttekop
pi_54767293
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:32 schreef Bass-Miss het volgende:
Mij maakt het niet uit hoor, in het ziekenhuis horen ze je ook als je veel herrie maakt. Mijn overbuurvrouw lag ook te bevallen toen ik van Cas lag te bevallen. Zij lag echt enorm te schreeuwen tijdens de bevalling zelf en er werd gevraagd of ze zachtjes wilde doen, omdat ik ook moest bevallen. En ik was nog niet aan persen toe en riep tegen Peet; ik wil ook!!
  woensdag 21 november 2007 @ 21:17:37 #197
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54768965
Ik heb volgens mij helemaal geen geluid gemaakt, tenminste geen roepen, schreeuwen of wat dan ook. De buren zag het toch wel, gordijnen dicht om drie uur 's middags!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54769158
Ook geen geluid gemaakt volgens mij...
Fake it till you make it...
  woensdag 21 november 2007 @ 21:43:38 #199
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54769732
Voor mijn gevoel heb ik de longen uit mijn lijf geschreeuwd en volgens mijn man en verloskundige alleen even op het einde toen ze eruit kwam.
Blijkt achteraf dat ik dus meer een gromgeluid maakte inplaats van gillen, heel mijn keel was ook schor.
  donderdag 22 november 2007 @ 09:33:48 #200
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54777074
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:43 schreef KD-fotografie het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik de longen uit mijn lijf geschreeuwd en volgens mijn man en verloskundige alleen even op het einde toen ze eruit kwam.
Blijkt achteraf dat ik dus meer een gromgeluid maakte inplaats van gillen, heel mijn keel was ook schor.
Dat idee had ik ook bij de oudste, maar achteraf hoorde ik van de verpleegkundige en mijn partner dat ik alleen maar heel zachtjes steeds auw auw auwauw zei.

Beter dan mijn vriendin die volgens haar man en naar eigen zeggen keihard fuckaduck, fuck de deurkruk riep en iedereen in haar bijzijn de huid volschold.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')