Dat koppie komt op een dusdanige manier door je bekken dat het je darmen als het ware als een tube leeg knijpt...quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:00 schreef SHE het volgende:
Nu was ik al aardig genezen door de levendige proza van MUUS en Yvonne, maar ik begrijp van jullie smeerlappen dat je dus gaat schijten tijdens de bevallen?
Ja daaaaaag![]()
Man wat een cliché. Dat kan je vast beterquote:
Jij gaat een jongetje krijgenquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:31 schreef SHE het volgende:
Dus resumerend;
- kotsen
- pijn in tieten
- pijnlijke wee
- dagen bevallen
- uitscheuren
- schijten
- nageboortes
- hechtingen
- bloed, veel bloed
- slijmerige kinderen
- lelijke, slijmerige kinderen
- lelijke, slijmerige kinderen die krijsen
- lelijke, slijmerige kinderen die krijsen EN ziek worden
- geen tot weinig sex
- geen tot weinig slaap
- peuter puberteit
- puberteit
Mooi; als iemand mij 1 goede reden zou kunnen geven waarom ik mijzelf dit aan zou moeten doen..dan vernoem ik mijn eerstgeborene naar je!
Een troost, je hebt het zelf niet in de gaten en ze zijn er een kei in om het snel weg te halen..quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:00 schreef SHE het volgende:
Nu was ik al aardig genezen door de levendige proza van MUUS en Yvonne, maar ik begrijp van jullie smeerlappen dat je dus gaat schijten tijdens de bevallen?
Ja daaaaaag![]()
Zou het gewoon niet doen als ik jou was.quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:31 schreef SHE het volgende:
Mooi; als iemand mij 1 goede reden zou kunnen geven waarom ik mijzelf dit aan zou moeten doen..dan vernoem ik mijn eerstgeborene naar je!
...en na 18 jaar gaan ze pleite en komen ze als je geluk hebt afentoe nog eens bij je langs.quote:
Zo groot heb ik ze nog niet meegemaakt, maar ik schrok me wel de apelazarus toen ik ineens bloed zag. Wat ben je dan ineens blij dat het "maar" een aambei is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:51 schreef m@x het volgende:Oh ja, aambeien zo groot als mandarijntjes
Och, dat doe ik nu al, pinda's zijn het pijnlijkstquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef m@x het volgende:
Kijk daar had ik dus nou weer geen last van. Heb wel alles wat ik vlak voor de start van de bevalling had gegeten door mijn neus er weer uitgekotst. Dat was bijna net zo pijnlijk als de bevalling zelf
dankje, ik ga het even lezen nu..quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Hebbes!
Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
Althans... dat is eentje ervan. Er zijn er wel meer, maar ik weet even niet hoe ik die zou kunnen vinden.
[..]
Geen idee, ik heb het ook wel eens gehad. Weet niet meer hoe het kwam...quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:48 schreef liesell het volgende:
Hoe komt het dat je door je neus kotst?
Natuurlijk, maar is de ene gruwel over, dan zijn de volgende twee al weer begonnen. En dat gaat 18 jaar lang zo door. Als je mazzel hebt.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Het lijkt me toch dat al die gruwels van voorbijgaande aard zijn?
Bij mij ligt het aan de hoek waarin je boven het toilet hangt en de rotgang waarmee de boel naar buiten komt. Als ik iets te ver voorover buig en er zit veel druk achter, dan gaat een deel mijn neus in. Kotsen is al niet fijn, maar dat is echt verschrikkelijk (duurt ook even voordat alles weer uit je neus is enzoquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:48 schreef liesell het volgende:
Hoe komt het dat je door je neus kotst?
quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:14 schreef milagro het volgende:
[..]
"wilt u ms de nageboorte zien"
NOU NEE, HOOR, DANK U.. een beetje vertederd naar zo'n ranzige moederkoek knipperen "oh schat, zullen we hem in de tuin begraven?" ja, heerlijk, moederkoek in de tuin, met een kat die dacht dat hij een hond was![]()
Dat zei onze vlos ook. En ik heel dom: Ja daar had hij ook niet voor gekozen he?!?quote:Op zondag 18 november 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb ook bedankt, waarop de arts beteuterd zei "Maahaar het was het huisje van de beeeeeeebie!?
".
Idd ja! Helemaal vergeten! Sta je daar opeens met zo'n wit draadje tussen je vingersquote:Op zaterdag 17 november 2007 23:09 schreef Mibos het volgende:
Wat ik niet wist trouwens ook niet van Fok (verder zo'n beetje alles van Fok) dat je hechtingen er onder douche uitspoelen na verloop van tijd. Schrok me de eerste keer rot...
quote:
Helemaal mee eens, het heeft mij ook geholpen om het verhaal op een rij te krijgen.. De eerste dag waren het losse flarden, maar door het vaker te vertellen kwamen de herinneringen beter tevoorschijn en dan kan je alles ook een beter plaatsje geven.quote:Op zondag 18 november 2007 10:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik denk ook dat het verstandig is om met iemand te praten over een bevalling. Sowieso, maar vooral als bepaalde gebeurtenissen je zo dwarszitten. Dit zeg ik niet alleen voor marlieske, ook voor eventuele anderen. Het kan namelijk echt opluchten!
quote:Op zondag 18 november 2007 12:24 schreef Vivi het volgende:Nou, het scenario was exact gelijk hier hoor, minus het schattige accent dan
Ook leuk: Ik gillend, na 20 uur weeen:"Stan..... DOE IETS!! ! "
Met als reactie, "Ik heb 9 maanden geleden al wat gedaan liefje, nu is het jouw beurt! "
Mijn man heeft alles gezien en ook de navelstreng door mogen en willen knippen maar ik heb nog nooit een neger zo wit zien weg trekken als toen de knip werd gezet. De verloskundige zei nog tegen mijn man "u kunt beter even niet kijken" en wat doet ie; kijken. Volgens mij heeft hij een mental image for life van dat beeld.quote:Op zondag 18 november 2007 11:49 schreef milagro het volgende:
oh de vader van hier wilde dat niet , de navelstreng doorknippen, die zat sowieso de hele bevalling lang met zijn rug naar mijn onderlijf gekeerd"om maar geen mental image for life te krijgen van mijn doorgaans zo bevallig vooronder
wilt u de navelstreng doorknippen?
Uhm, (the what?) k ben Engels, ik spreek een beetje Netherlands "
okay...(insert "bedankt voor deze nuttige info" blik) , maar wilt u het doen?
ik wil NIET het doen! ik word dizzy, dank u wel.
zo ongeveer
"oh het hoofdje!! meneer milagro, kijk eens! het hoofdje!"
"yeah I can see it from here, thanks! " <witwegtreksmiley>
Als ik weer een beetje bij zinnen was had ik hem alsnog vermoordquote:Op zondag 18 november 2007 12:24 schreef Vivi het volgende:
[..]![]()
Nou, het scenario was exact gelijk hier hoor, minus het schattige accent dan
Ook leuk: Ik gillend, na 20 uur weeen:"Stan..... DOE IETS!! ! "
Met als reactie, "Ik heb 9 maanden geleden al wat gedaan liefje, nu is het jouw beurt! "
dat lijkt me ook naar, ik zei nog zo NIET kijken!!!quote:Op zondag 18 november 2007 15:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Mijn man heeft alles gezien en ook de navelstreng door mogen en willen knippen maar ik heb nog nooit een neger zo wit zien weg trekken als toen de knip werd gezet. De verloskundige zei nog tegen mijn man "u kunt beter even niet kijken" en wat doet ie; kijken. Volgens mij heeft hij een mental image for life van dat beeld.
volgens mij ligt het vooral aan de duur van het eruit persen, de kracht vd moeder die tekort schiet na verloop van tijd, en op een bepaald moment móet het kind er echt NU uit, en vooral met prematuren wordt er dan sneller geknipt, dacht ik althansquote:Op zondag 18 november 2007 15:26 schreef liesell het volgende:
Ik kan via googlen er zo 123 niet veel over vinden; komt het vaak voor, scheuren of inknippen en vervolgens hechten? Is het meer regel dan uitzondering, 50/50 of soms?
En hoe jonger en hoe beter de conditie hoe minder kans op scheuren of ingeknipt worden?
Ik zou moeite hebben om een arts die zoiets zegt überhaupt serieus te nemen.quote:Op zondag 18 november 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb ook bedankt, waarop de arts beteuterd zei "Maahaar het was het huisje van de beeeeeeebie!?
".
Dit onderschrijft wel de stelling dat er in een ziekenhuis eerder naar extra hulpmiddelen wordt gegrepenquote:Op zondag 18 november 2007 15:46 schreef p_iglet het volgende:
Dus als je in het ziekenhuis bevalt heb je 50% kans op een knip. Zo niet heb je ongeveer 50% kans om uit te scheuren... Dus zo'n 25% kans om heel te blijven.
Als je thuis bevalt heb je 20% kans op een knip, zo niet dan ongeveer 50% kans om uit te scheuren. Dus zo'n 40% kans om heel te blijven.
Nee toch? In het voorbeeld wordt gesproken over medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen, niet over mensen die "voor de fun" in het ziekenhuis bevallen. Dan is er meestal dus toch al iets meer aan de hand en lijkt het mij logisch dat er dús vaker ingegrepen wordt.quote:Op zondag 18 november 2007 16:34 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dit onderschrijft wel de stelling dat er in een ziekenhuis eerder naar extra hulpmiddelen wordt gegrepen![]()
Ze doen dat vaak op het hoogtepunt van een wee...quote:Op zondag 18 november 2007 17:22 schreef Isegrim het volgende:
Hoe kun je dat nou niet voelen, als iemand een stuk uit je doos knipt?
je 'voelt' het wel, maar het doet geen zeerquote:Op zondag 18 november 2007 17:22 schreef Isegrim het volgende:
Hoe kun je dat nou niet voelen, als iemand een stuk uit je doos knipt?
Echt, dat ze daar nou nog niks moderners op gevonden hebben.quote:Op zondag 18 november 2007 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze doen dat vaak op het hoogtepunt van een wee...
Tel maar uit hoe zeer die krengen doen dus.![]()
Wat dan? Preventief operatief wijdermaken van dat gat?quote:Op zondag 18 november 2007 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Echt, dat ze daar nou nog niks moderners op gevonden hebben.
Nee, ik doelde meer op dat hele weeëngedoe en eigenlijk dat hele bevallen.quote:Op zondag 18 november 2007 17:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Wat dan? Preventief operatief wijdermaken van dat gat?
Zoiets bijvoorbeeld. Paar keer per week water geven en klaar is Kees.quote:Op zondag 18 november 2007 17:53 schreef Vivi het volgende:
Je kind opkweken in een genetisch gemanipuleerde 100.000 maal vergrootte tuinboon?
Die prik deed bij mij echt het meest zeer. Zo'n korte, felle, venijnige pijn. Een spuit in je toch al zo gevoelige muts.quote:Op zondag 18 november 2007 18:11 schreef liesell het volgende:
Oef zeg, en dan ook nog dat het je ergste moment was tijdens de bevalling![]()
en toen je eenmaal verdoofd was, was dat dan superplaatselijk voor het knipgedeelte? Meestal straalt het verder door toch, met verdovingen?
De rest voelde je nog wel ?
niet doen, want de opluchting overwint het dan, hoor... ja, het kan zeer doen, maar dat is dan meer een constatering dan een iets moeten doorstaan.. je bent zoooo blij dat je kindje er is, het gezwoeg over, eindelijk dat ledikantje gevuld gaat worden, het eindelijk allemaal echt gaat beginnen, dan kan dat er ook nog wel effe bij.quote:Op zondag 18 november 2007 18:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zei het vanmiddag nog (sorry FOT mannen), die hele bevalling etc. geloof ik wel, dat doet zeer, dat weet je, maar dat hechten na afloop lijkt mij nou echt een van de ergste dingen.
![]()
Daar kan ik me nou wel al een soort van druk over maken.
Zou me er niet al te druk over maken hoor BE, ik heb er werkelijk niets van gevoeld. Eva werd uit voorzorg uit mijn handen gerukt, ze waren vast bang dat ik haar zou fijndrukken ofzo, en ik heb alleen maar met argusogen gevolgd wat ze met haar gingen doen. Ze deden de looptest, ze wogen haar, ze deden haar in bad, en van dat hele hechten heb ik niets meegekregen.quote:Op zondag 18 november 2007 18:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zei het vanmiddag nog (sorry FOT mannen), die hele bevalling etc. geloof ik wel, dat doet zeer, dat weet je, maar dat hechten na afloop lijkt mij nou echt een van de ergste dingen.
![]()
Daar kan ik me nou wel al een soort van druk over maken.
Idem dito met betrekking tot de vacuumpomp..quote:Op zondag 18 november 2007 18:29 schreef Moonah het volgende:
Je kunt ook nog scheuren als je al geknipt bent hoor!
Zo'n tang is immers een fors apparaat dat naar binnen gewerkt moet worden.
Oh ja, tnx voor de aanvulling Cattie.quote:Op zondag 18 november 2007 18:31 schreef cattie het volgende:
Maar dan vooral vooral naar binnen inscheuren, een vaginawandruptuur.![]()
mooi, want ik was van tevoren echt best bang voor alles, zat een keer op een feestje effe alleen, komt een (toen voor mij) stuk oudere echtgenote van een collega naast me zitten, en toen vroeg ze de vraag die je mij nooit moet stellen als ik niet helemaal hunky dory ben "gaat het allemaal wel?" dan komen geheid dequote:Op zondag 18 november 2007 18:32 schreef Brighteyes het volgende:Moonah! Heerlijk verkwikkend bericht!
Maar gelukkig is m@x er nog!
Enneh Milagro en Lois, ik moet het ook maar gewoon 'lekker' over me heen laten komen. Voorlopig kan ik niet wachten tot het zover is, dus het valt wel mee met die zenuwen hoor.
quote:Op zondag 18 november 2007 18:38 schreef Moonah het volgende:
Oh, en ter geruststelling, tóch ziet mijn doos er weer allerbeminnelijkst uit hoor.![]()
Of een dozentopic starten.quote:Op zondag 18 november 2007 18:57 schreef milagro het volgende:
[..]
je hebt er iedere maand een foto van gemaakt zeker, en in een "progress" album geplakt![]()
kun je ze effe uploaden in het K & W forum![]()
Zeg, jij wilde ze toch niet zei je eerder vandaag nog?quote:
quote:Op zondag 18 november 2007 18:32 schreef MaLo het volgende:
Ik belde mijn ouders terwijl ik gehecht werd. Mijn dochter werd op dat moment gewassen e.d.
"Hoi, jullie zijn <AU> opa en oma!" "Ja net 20 minuten geleden <AU>!" "Alles is <HOE LANG DUURT DIT GVD NOG>, nee alles is prima hoor!"
Oh, was die spuit na de bevalling daarvoor? Ze zeiden al dat ik even een prikje kreeg, en er verdween een naald in mijn bovenbeen, maar ik dacht dat het misschien iets van ijzer (voor veel bloed verloren) was..quote:Op maandag 19 november 2007 09:12 schreef hestria het volgende:
vond trouwens de prik in me been(om placenta geboren te laten worden/ en het drukken op mijn buik ook voor de placenta) veel vervelender.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |