quote:Koevermans debuteert in Oranje-basis
16 november 2007
Danny Koevermans debuteert zaterdagavond tijdens de thuiswedstrijd in de EK-kwalificatie tegen Luxemburg in de basisformatie van het Nederlands elftal. De 29-jarige spits van PSV vormt in de uitverkochte Kuip een aanvalskoppel met Ruud van Nistelrooy.
Koevermans viel tot dusver slechts tweemaal in bij Oranje, dat bij een zege zeker is van deelname aan het EK komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland. Afgaande op de laatste training voor het duel met Luxemburg speelt Wesley Sneijder vlak achter beide centrumspitsen. Rafael van der Vaart en Clarence Seedorf bezetten de flanken.
Het Nederlands elftal begint in Rotterdam zonder spelers van Ajax. Van Basten trainde vrijdag nog met 24 spelers. Hij maakt vrijdagmiddag bekend welke zes voetballers het duel met Luxemburg thuis mogen bekijken. Zij moeten zich wel beschikbaar houden voor de uitwedstrijd van woensdag tegen Wit-Rusland.
Vermoedelijke opstelling Nederland:
Van der Sar; Melchiot, Mathijsen en Bouma; De Zeeuw, Sneijder en Van Bronckhorst; Van der Vaart, Koevermans, Nistelrooij en Seedorf.
Bij verlies van Bulgarije zijn we voor de wedstrijd al geplaatst. Als we zelf winnen van Luxemburg zijn we sowieso geplaatst.quote:Oranje uitgedund; Huntelaar exit
ZEIST - Bondscoach Marco van Basten heeft vrijdag zes internationals van het Nederlands voetbalelftal naar huis gestuurd. Hij heeft Klaas-Jan Huntelaar, Tim de Cler, Kew Jaliens, Nigel de Jong, Hedwiges Maduro en Henk Timmer niet nodig voor de EK-kwalificatiewedstrijd op zaterdag tegen Luxemburg. De selectie is daarmee teruggebracht tot achttien spelers.
De zes spelers moet zich wel beschikbaar houden. Van Basten kan nog een beroep op ze doen voor de laatste kwalificatiewedstrijd komende woensdag tegen Wit-Rusland.
Ja.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:18 schreef Plastic_Power het volgende:
Zijn we niet al bij puntverlies van Bulgarije geplaatst?
De Cler is ook weer voor de show op mogen draven.quote:
Apart dat hij zo centraal staat in de reclamecampagne voor die nieuwe uitshirtsquote:
Klopt ja, wat ik overigens triest vind. Ik had als de Cler zijnde al lang 'n dikke vinger richting v. Basten uitgestoken ..quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:22 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
De Cler is ook weer voor de show op mogen draven.
Hadden wel meerdere al mogen doen...quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:26 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Klopt ja, wat ik overigens triest vind. Ik had als de Cler zijnde al lang 'n dikke vinger richting v. Basten uitgestoken ..
Dat zal best, maar ik denk dat Tim de Cler er 't meeste aanspraak op 'n basisplaats mag maken. Wedstrijd na wedstrijd dat lulletje rozewater nog geen deuk in 'n pak boter zien schoppen vanuit je luie stoel thuis. Terwijl je 'n paar dagen ervoor nog samen op 't veld stond ..quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:27 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Hadden wel meerdere al mogen doen...
Ik snap dat hele gedoe met die voorselectie sowieso niet echt, nee. Het brengt alleen maar teleurstellingen met zich mee.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij gaat gewoon belachelijk met spelers om. Ga toch weg met je voorselecties.![]()
sociale vaardigheden zijn bij deze bondscoach totaal niet te ontdekken, dat wordt nog wat als ie clubcoach wordt straksquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij gaat gewoon belachelijk met spelers om. Ga toch weg met je voorselecties.![]()
Dat niet, meer hoe er met hem wordt omgegaan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:46 schreef Suijk het volgende:
Wel ja, wereldster De Cler die zich te groot zou moeten voelen voor Oranje.
Nee tuurlijk was ik er niet bij captain obviousquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:51 schreef Suijk het volgende:
Hoe weet jij nou hoe er met hem wordt omgegaan? Was je erbij de afgelopen dagen?
Ik zou tegen Luxemburg ook niet met pure verdedigers gaan spelen, 2 moet voldoende zijn. De Cler heeft ook wel aanvallende kwaliteiten, maar V. Basten vindt die blijkbaar minder dan die van Urby.
Inderdaad, Huntelaar scoort in Oranje aan de lopende band en Koef heeft altijd moeite met scoren tegen kleintjesquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:51 schreef sjimz het volgende:
Dat Koevermans in de basis begint is minstens zo lachwekkend trouwens
Koevermans is leuk voor de laatste paar minuten en voor de sfeer in de kleedkamer.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:53 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Inderdaad, Huntelaar scoort in Oranje aan de lopende band en Koef heeft altijd moeite met scoren tegen kleintjes![]()
Moppentapper ja?quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Koevermans is leuk voor de laatste paar minuten en voor de sfeer in de kleedkamer.
Ik vind dat hij een kans heeft verdiend, hij mag het nu laten zien. Dat Huntelaar gewoon naar huis is gestuurd is wel belachelijk natuurlijk, dat verdient hij helemaal niet.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Koevermans is leuk voor de laatste paar minuten en voor de sfeer in de kleedkamer.
Het lijkt me een gezellige jongen die zijn plek kent binnen de selectie.quote:
Hoe weet iedereen nou zo goed dat hij voor de gek wordt gehouden etc? Niemand is toch bij die gesprekken? Ik vind De Cler ook geen wereldvoetballer maar verdedigend op dit moment wel beter dan Urby. Ik zeg niet dat ik het eens ben met de selectie van Urby, hoor. Maar het naar huis laten gaan van De Cler vind ik niet zo'n rare keuze.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:54 schreef Eric_Cantona het volgende:
Suijk, 't gaat niet alleen om de afgelopen dagen.
Die jongen wordt al zo lang voor de gek gehouden. Je roept toch de beste spelers op, niet de aardigste? Emanuelson heeft bij lange na 't niveau niet wat ie 'n jaar geleden had, zeker niet 't niveau waarmee je opgeroepen wordt voor 't NL-elftal. De Cler staat al langer degelijk te voetballen.
dat wel natuurlijk...quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Mooi trouwens dat de Cler naar huis is gestuurd, kan ie ook niet geblesseerd of vermoeid raken in het Nederlands elftal
Als ik objectief kijk snap ik trouwens wel dat de Cler voor deze wedstrijd naar huis is gestuurd. Luxemburg zal met maximaal 2 (waarschijnlijker lijkt me 1) spitsen spelen. Als Nederland zijnde heb je natuurlijk geen 4 verdedigers nodig om 2 semi-prof spelers af te stoppen. Het lijkt mij dat je dan ook niet met 4 verdedigers gaat spelen tegen een team als Luxemburg en in een taktiek met 3 verdedigers heb je nou eenmaal niks aan de Cler.quote:
quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:46 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bouma is imo een centrale verdediger (komt aanvallend + verdedigend kwaliteiten te kort).
Kan ik best begrijpen, maar dat heb ik hierboven al uitgelegdquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik heb voor Marco een afspraak gemaakt bij de opticien. De beste man ziet het niet meer goed.
Nederlands beste linksback De Cler naar huis sturen.![]()
quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:13 schreef Stpan het volgende:
[ afbeelding ]
En 4 jaar later ziet deze Sparta-fan z'n profetische gaven mbt zijn 1e divisie held werkelijkheid worden......
quote:Please do not link directly to this resource. You must have a session in the forum.
Ik wacht ook maar steeds op dat nieuwsberichtquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:44 schreef ruud_fr het volgende:
is Huntelaar niet naar huis omdat ie geblesseerd is dan?
Huntelaar is 100% fit.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik wacht ook maar steeds op dat nieuwsbericht.
dat was toch tegen Schotland?, met een schitterend spelende jonge Sneijder en Van der Vaartquote:Op zaterdag 17 november 2007 03:12 schreef DrDentz het volgende:
Vanavond gaan we ons kwalificeren voor het EK. Die stemming kan veel beter![]()
![]()
Weet je nog met Dickie de kleine Tsaar de wedstrijd waarin de beslissing viel? 6-0!!
Bulgarije MOET zijn laatste 2 wedstrijden allebei winnen. Zo niet dan mag Nederland zelfs 2x verliezen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij verlies van Bulgarije zijn we voor de wedstrijd al geplaatst.
Ik kan me nog die eerste goal herinnerenquote:Op zaterdag 17 november 2007 03:15 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
dat was toch tegen Schotland?, met een schitterend spelende jonge Sneijder en Van der Vaart
20:30 uurquote:Op zaterdag 17 november 2007 16:44 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoe laat begint het verdriet de wedstrijd?
Kwart voor 8 s'morgens? Zozo....quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:02 schreef Fukjoeman het volgende:
7.45 voorbeschouwingverheug me dr alweer op
Oké, kan ik eerst nog een stukje schaatsen zien.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:53 schreef Wopper1 het volgende:
20:30 uur
Maar aangezien SBS 6 het live brengt zal het wel zo'n uur of 6 beginnen (inclusief belspellen).
eropeesquote:Op zaterdag 17 november 2007 18:38 schreef markisboer het volgende:
0
r
a
n
j
e
e
r
o
p
e
e
s
k
a
m
p
i
o
e
n
![]()
Door Louis in de rolstoel?quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:21 schreef TheVulture het volgende:
Zou Arlette nog genomen worden vanavond nu het haar laatste keer is aangezien SBS met de belspelletjes gaat stoppen?
[ afbeelding ]
www.myp2p.euquote:Op zaterdag 17 november 2007 19:19 schreef TLC het volgende:
Is er ergens een livestream van deze wedstrijd ? [afbeelding]
iddquote:Op zaterdag 17 november 2007 19:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dude, wat een maffe fantasie.![]()
Jammer van van Bronckhorst..quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:08 schreef Joe. het volgende:
Vermoedelijke opstelling Oranje
Doelman: Van der Sar
Verdedigers: Melchiot, Mathijsen, Bouma
Verdedigende middenvelders: De Zeeuw, Van Bronckhorst
Aanvallende middenvelders: Van der Vaart, Sneijder, Seedorf
Spitsen: Koevermans, Van Nistelrooy
Wat een mooi middenveld![]()
De Bronck.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:10 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Jammer van van Bronckhorst..
Louis die net de basisplaats van Koevermans moest gaan bespreken.
man met een rood-wit-blauwe molen op z'n hoofdquote:
Kutvoetballer pur sang!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |