Whehehe. Fantastisch. Maar wat moet je met bijna 50k aan spullen van de blokker?quote:Belg koopt Blokker leeg met 60 cent
Een uiterst slimme man heeft gisteravond de Blokker in Belgische Merksem geplunderd. De Belg wist met een zak vol kortingsbonnen voor 48.511 euro aan tv-toestellen, audio-apparatuur en dvd-branders in te slaan.
Het gaat om Norbert Verswijver, die slechts 60 cent betaalde aan de kassa. De rest rekende hij af met een berg kortingsbonnen. Het viel Norbert namelijk op, dat een verbod op het tegelijkertijd gebruiken van meerdere kortingsbonnen nergens vermeld stond. De pientere Belg gebruikte dus een bon van 20% om een tv te kopen, en gebruikte vervolgens een andere bon voor het resterende bedrag, tot de prijs tot een bizar laag getal was gedaald.
Deurwaarder
Norbert had vooraf advies ingewonnen bij de Belgische consumentenbond, en nam een deurwaarder mee naar de winkel. De chef van het filiaal probeerde de verkoop nog tegen te houden, maar na een telefoontje met de directeur bleek dat er geen blokkade mogelijk was. De Belg is van plan zijn acties uit te breiden. "Ik wil dat winkels de beloftes die ze in folders maken nakomen."
Uitdelen. Ze noemen 'm niet voor niets Robin Hood...quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Whehehe. Fantastisch. Maar wat moet je met bijna 50k aan spullen van de blokker?.
Ik gok dat hij ze uit het oud papier heeft gehaald. Bonnen zitten vaak in folders. Je weet wel, dat nutteloze papier wat met bakken tegelijk in je brievenbus wordt gestampt. En de meeste mensen gooien foldertjes direct ongelezen in de papierbak...quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:25 schreef TNA het volgende:
Maar hoe komt die gozer aan zo'n enorme hoeveelheid kortingsbonnen?
Ik lees het nu jaquote:Op vrijdag 16 november 2007 13:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Uitdelen. Ze noemen 'm niet voor niets Robin Hood...
quote:
16/11 Bonnenman slaat weer toe: voor 48.511 euro kopen, 60 cent betalen
Norbert Verswijver, de ’Robin Hood van de Food en de Non Food’, heeft weer toegeslagen. Gewapend met een zak vol kortingbonnen trok de wat excentrieke man donderdag in de vooravond naar de Blokker-winkel op de Bredabaan. Doel: voor 48.511 euro tv-toestellen, cdwriters... kopen en daar slechts 60 cent voor neertellen.
Norbert heeft zijn actie goed voorbereid: hij belde vooraf met Blokker, informeerde zich bij Test-Aankoop en een deurwaarder vergezelt hem op zijn bijzondere expeditie. De Robin Hood heeft een plastic zakje bij zich.
”Daar zitten 565 bonnen voor 20% extra korting en 2.242 bonnen van 15% in”, vertelt de Merksemnaar. ”Er wordt maar één beperking vermeld: zolang de voorraad strekt. Maar dat is geen probleem. Als een duur product is uitgeput, kies ik een wat minder duur artikel.”
Norbert is ervan overtuigd dat hij de bonnen kan cumuleren. ”Ik heb alle kleine lettertjes gelezen. Ik koop bijvoorbeeld een televisietoestel en gebruik een bon voor 20% korting. Voor het resterende bedrag gebruik ik een andere bon, en zo verder, tot de prijs nul euro bedraagt.”
De winkeluitbaatster, niet echt blij met de merkwaardige klant, reageert verbaasd. ”En u gaat die bestelling betalen met bonnekes? Daar gaat niets van in huis komen. Sta me toe dat ik even bel met een directeur van Blokker.”
Het telefoongesprek levert niet echt veel op: Norbert Verswijver mag vrijdagmorgen met de directeur bellen om zijn verhaal te doen. ”Ik heb alle begrip voor de dame van deze winkel. Uiteraard moet ze dit voorleggen aan andere mensen. Ik hoop dat ze dan zullen overgaan tot levering van de goederen. Een keten als Blokker kan wel tegen een stootje.”
En als Blokker niet meestapt in zijn verhaal? ”Dan schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in en komt het voor de rechter. Die moet beslissen wie gelijk heeft, maar ik ben er vrij gerust in."
Kervel is onderweg
Verswijver is niet aan zijn proefstuk toe. In oktober maakte hij bij supermarkt Match, ook op de Bredabaan, handig gebruik van een Iglo-aanbieding: wie vier producten kocht, kreeg vier euro korting. De bonnenman kocht massaal veel kervel (vier potjes kosten ongeveer drie euro) en kon zo voor 6.000 diepvriesproducten kopen, betaald met bonnen én 5 eurocent.
”Match reageerde positief. Woensdag vernam ik dat ik de producten op het einde van het jaar zal krijgen. En binnenkort pak ik de grote concerns aan. Ik doe dit alleen maar omdat ik winkels wil houden aan de beloftes in hun folders. Ze lokken klanten met allerlei promoties, maar iedereen is al wel eens met lege handen teruggekeerd.”
Uitdelen
Naar eigen zeggen wordt Norbert er niet rijk van. ”Ze vergelijken me met Robin Hood. Dat vind ik een goede vergelijking. Ik doe dit niet om me te verrijken maar om uit te delen aan de mensen.”
Ik denk zo'n 50 kortingsbonnen van 20%.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:26 schreef heiden6 het volgende:
Hoeveel kortingsacties zijn dat wel niet dan?
Een klein beetje meer. Staat in 't artikel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:30 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik denk zo'n 50 kortingsbonnen van 20%.
Reken maar uit.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Een klein beetje meer. Staat in 't artikel.
565 bonnen voor 20% extra korting en 2.242 bonnen van 15%
Wie wil die blokkermeuk in godsnaam hebben?quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:38 schreef NrSiX het volgende:
idd een leuke actie.. maar goed aan wie gaat ie het uitdelen
Sinterklaas.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wie wil die blokkermeuk in godsnaam hebben?
Hallo! Doe mij maar een stuk of wat gratis tv's en dvdspelers hoorquote:Op vrijdag 16 november 2007 13:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wie wil die blokkermeuk in godsnaam hebben?
Jij werkt bij Blokker?quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Trieste kut actie. Get a life kut belg.
quote:Norbert had vooraf advies ingewonnen bij de Belgische consumentenbond, en nam een deurwaarder mee naar de winkel.
Mijn wereldbeeld, wat doe jequote:Op vrijdag 16 november 2007 14:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik werk niet. Werken is voor Polen.
Hogere wiskunde!quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:34 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Reken maar uit.
48.511 x 0,850 is volgens mijn rekenmasjien zo'n 69 cent.
over graaien gesproken...quote:De Belg is van plan zijn acties uit te breiden. "Ik wil dat winkels de beloftes die ze in folders maken nakomen."
Is dit het Belgische neefje van Oversight?quote:Norbert had vooraf advies ingewonnen bij de Belgische consumentenbond, en nam een deurwaarder mee naar de winkel. De chef van het filiaal probeerde de verkoop nog tegen te houden, maar na een telefoontje met de directeur bleek dat er geen blokkade mogelijk was. De Belg is van plan zijn acties uit te breiden. "Ik wil dat winkels de beloftes die ze in folders maken nakomen."
Waarom zou het hem niet lukken? Hij is volledig conform de wetten!quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:50 schreef rutger05 het volgende:
Dat is nieuws? Het zou pas nieuws zijn als een idiote rechter die idioot gelijk geeft. Als ik de reacties zo lees zijn er ontzettend veel mensen die denken dat die Belg het zal lukken om voor 60 cent de Blokker leeg te kopen.![]()
![]()
een foutje in de folder gelijk misbruiken en zo'n bedrijf op die manier bijna 50.000 euro schade toebrengen is gewoon asociaal.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:01 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens grappig om de negatieve reacties te zien.![]()
Dit is kapitalisme, zit je fout kost het je geld, het systeem is niet perfect daarom is het maar goed dat mensen als deze Belg bedrijven erop pakken en dan helemaal als ie nog zo lief is om alles weg te geven.
Gewoon economisch Darwinisme.
Kan je er niet gewoon om lachen?quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:41 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
een foutje in de folder gelijk misbruiken en zo'n bedrijf op die manier bijna 50.000 euro schade toebrengen is gewoon asociaal.
dat zijn amerikaanse toestanden. dit heeft niks te maken met "beloften in folders". dan had hij ook wel een brief aan de reclameafdeling kunnen schrijven
het is een aandachthoer.
beetje populair doen
is toch triest ofnietquote:
quote:
Precies, ik zie er de humor wel van inquote:Op vrijdag 16 november 2007 15:47 schreef HeatWave het volgende:
Neuh, gewoon geinig..
Kan de Blokker best hebben hoor, die hebben geld zat.
Dat werkt alleen als je 1 product van 48.511 euro koopt. Als je vele verschillende producten koopt heb je veel meer bonnen nodig zoals in het artikel al staat. Als je twee producten van 500 euro tot 69 cent totaal wil reduceren dan heb je al 64 kortingsbonnen nodig.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:34 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Reken maar uit.
48.511 x 0,850 is volgens mijn rekenmasjien zo'n 69 cent.
Precies, dat was Neckermann.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als je 1 product van 48.511 euro koopt. Als je vele verschillende producten koopt heb je veel meer bonnen nodig zoals in het artikel al staat. Als je twee producten van 500 euro tot 69 cent totaal wil reduceren dan heb je al 64 kortingsbonnen nodig.
Ik vraag me toch af hoe dit juridisch zit. Er was een tijdje terug toch ook een bedrijf dat op haar website per ongeluk een plasma TV aanbood voor 100 i.p.v. 1000 euro of iets dergelijks? Volgens mij hoefden ze die toen volgens de rechter niet te leveren.
Het was geen foutje in de folder, de voorwaarde waren gewoon slecht aan gegeven op de bon en een beetje bedrijf maakt niet zulke onwijs domme blunders.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:41 schreef Maarten1 het volgende:
een foutje in de folder gelijk misbruiken en zo'n bedrijf op die manier bijna 50.000 euro schade toebrengen is gewoon asociaal.
dat zijn amerikaanse toestanden. dit heeft niks te maken met "beloften in folders". dan had hij ook wel een brief aan de reclameafdeling kunnen schrijven
het is een aandachthoer.
beetje populair doen
Tis hoe je het bekijktquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:16 schreef Loohcs het volgende:
Bij bepaalde bonnen staat wel dat ze niet in combinatie met andere acties geldig zijn, maar als dit allemaal bonnen van dezelfde actie zijn dan lukt 't blijkbaar.
Bij een plasma-TV van 100 Euro is het voor de klant nogal duidelijk dat de prijs een vergissing is. Daarom hoeft de winkel dan niet voor die prijs te leveren.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dit juridisch zit. Er was een tijdje terug toch ook een bedrijf dat op haar website per ongeluk een plasma TV aanbood voor 100 i.p.v. 1000 euro of iets dergelijks? Volgens mij hoefden ze die toen volgens de rechter niet te leveren.
een folder word gewoon gemaakt door een mens hoor, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:05 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Het was geen foutje in de folder, de voorwaarde waren gewoon slecht aan gegeven op de bon en een beetje bedrijf maakt niet zulke onwijs domme blunders.
Daarnaast geeft ie het wel gewoon weg aan mensen die het kunnen gebruiken dat vind ik behoorlijk nobel.
Maar goed dit soort dingen en instanties zoals de consumentenbond enzo zijn allemaal slecht want alleen het bedrijf mag de consument uitbuiten en niet andersom.
Verzuurde conservatieve users.
Ja, daar huren ze zelfs mensen voor in om dit soort dingen te voorkomen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:26 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
een folder word gewoon gemaakt door een mens hoor, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
en alsof grote bedrijven alleen maar bezig zijn met het uitbuiten van consumenten![]()
rot toch op
Een bedrijf is puur alleen gericht om winst te maken ten koste van alles wat legaal is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:26 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
een folder word gewoon gemaakt door een mens hoor, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
en alsof grote bedrijven alleen maar bezig zijn met het uitbuiten van consumenten![]()
rot toch op
Ik had ook niet anders van je verwacht.quote:Op zaterdag 17 november 2007 03:01 schreef StefanP het volgende:
Wat een triest figuur. Ik had hem meteen de deur gewezen - wat een zeurpiet. Ik kies zelf wel of ik iemand in m'n winkel wil hebben of niet, kortingsbon of niet..
2807 bonnenquote:ANTWERPEN - Een man uit Antwerpen heeft geprobeerd bij Blokker 48.500 euro te betalen met louter kortingsbonnen. De man had totaal 2807 kortingsbonnen op zak.
nee andersomquote:Op zaterdag 17 november 2007 05:13 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Een bedrijf is puur alleen gericht om winst te maken ten koste van alles wat legaal is.
Duszijnde als de consument een keer een zet terug kan maken is het ineens slecht en triest?, kom op zeg, zulk soort reacties betochen van triestigheid en schaar jezelf gelukkig dat je met StefanP een zelfde mening deelt, daarmee is alles wel gezegt.
en niet te vergeten dat de Belgische rechter zich niets aan zal trekken van de Nederlandse wet..quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij een plasma-TV van 100 Euro is het voor de klant nogal duidelijk dat de prijs een vergissing is. Daarom hoeft de winkel dan niet voor die prijs te leveren.
Het is toch een Belgische winkel, dan heeft het toch niets met de Nederlandse wet te maken?quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
en niet te vergeten dat de Belgische rechter zich niets aan zal trekken van de Nederlandse wet..
Waar staat dat in het Belgisch wetboek?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:28 schreef SpaRood het volgende:
Blokker hoeft niks te leveren...een winkel kan altijd ervoor kiezen om iets niet te verkopen. De consument heeft niet het recht om iets te kopen.
Totaal kansloze actie.
Een geduchte tegenstander aan mijn kant?, ik zal maar mijn standpunt moeten wijzigen..quote:Op zondag 18 november 2007 09:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar staat dat in het Belgisch wetboek?
Of in het Nederlandse trouwens? Mag een winkel dus weigeren spullen te verkopen aan negers? Wat denk je zelf??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |