abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 07:49:32 #101
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_54884314
Zo, gisteren de hypotheek geregeld, en maar meteen mijn rekeningen ook van de abn naar de rabo verhuist, heb ik mooi alles bij hun. Nu is het wachten wanneer de notaris alles geregeld heeft. .

Vrijdag naar de ikea, meubeltjes uitzoeken. Heb al goede ideeën wat ik wil, dus dat moet goedkomen .

Spannend .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_54884399
Wat super DaMook dat de hypotheek ondertussen ook al geregeld is En het is idd handig om alles bij één bank te hebben.

Veel plezier vrijdag in Ikea
  woensdag 28 november 2007 @ 08:07:27 #103
50442 DaMook
pi_54884429
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:02 schreef leonieke het volgende:
Wat super DaMook dat de hypotheek ondertussen ook al geregeld is [afbeelding] En het is idd handig om alles bij één bank te hebben.
Dat dacht ik ook ja .
quote:
Veel plezier vrijdag in Ikea [afbeelding]
Zal wel lukken .

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
pi_54884737
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:40 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Is een spil/wenteltrap inderdaad Die wilde ik er eerst ook uitknallen en een gewone inzetten maar daardoor zou ik en ruimte en veeeeel geld (+/- 4k) verliezen. Die laat ik er dus in zitten
ok, tof

ik vind 't iig wel leuk
Ja doei.
pi_54889545
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:27 schreef phluphy het volgende:
Welkom (terug) Diesz! Nog 77 dagen voor jullie (3 meer dan wij).
Heb je wel (nog) zin om te verhuizen? Begint het weer wat te "leven", de gedachte?
Thnx Leuk dat we zo'n btje gelijk op gaan!!! Wanneer denken jullie er in te gaan?
Nog steeds zin om te verhuizen, eindelijk weer iets leuks om naar uit te kijken!! Dus die gedachte is gelukkig wel blijven leven, alleen even op de achtergrond.

Vandaag de bouwtekeningen opgehaald, die zijn nodig om de bouwvergunning aan te vragen. Zijn nu aan het wachtern op de offerte vanuit Duitsland.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  woensdag 28 november 2007 @ 20:51:40 #106
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54903590
Oeps! Leesachterstand..

DashX, ik ben niet zo thuis in die stijl, en weet de prijzen ook niet echt. Waar je je ook op hebt laten vallen, ziet er in elk geval wel smaakvol uit!
Volgens mij ben jij wel iemand die precies weet wat hij wil, en dan nog een pietje precies ook.

Berkery en Rottdog, hebben jullie een bod uitgebracht gisteren? Hoe ging het?

Lieve Leonieke, tuurlijk klinkt het heel lang, zoveel weken. Maar je moet maar zo denken: ze kunnen het ook weer inhalen, die verloren tijd. Als er bij bepaalde werkzaamheden extra mensen ingezet worden, zit je zo weer op schema.
Wishfull thinking, I know, maar het zou toch kunnen?

Welkom Vork! Hoe was de bezichtiging gisteravond?

En Motorbloempje blijft ook lekker bezig zeg! Wederom welkom!

CarOnline, ik ben erg benieuwd waar jullie ondergebracht gaan worden. Wat zoeken ze eigenlijk voor dat soort situaties? Tijdelijke huur via de particuliere markt? Veel andere mogelijkheden zullen er niet zijn, toch?

DaMook, het gaat lekker voortvarend bij jullie. Leuk dagje voor de boeg vrijdag, veel plezier!

Diesz, hoezo een offerte uit Duitsland? Komen daar de bouwers vandaan? Of gingen jullie ook in Duitsland wonen? Sorry hoor, ik ben het even helemaal kwijt.
Ik weet nog wel jullie streefdatum: 4 februari. Klopt dat nog?
Wij hopen op 1 februari. Zoals het er nu uit ziet, gaan we dat redden. Nog 66 dagen.

Snoopy, hoe gaat het bij jullie? Welke datum denken jullie dat haalbaar is? En hebben jullie al besloten of jullie die prachtige raam ******? (kom echt niet op de naam) gaan kopen? Ik hoop het, wat vond ik dat mooi!

Zo, dat was een lange post!
... ♥ ik mis je ♥
pi_54906953
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:51 schreef phluphy het volgende:

Berkery en Rottdog, hebben jullie een bod uitgebracht gisteren? Hoe ging het?
We zijn aan het onderhandelen

...maar we hebben via via gehoord dat in hetzelfde rijtje nog een huis te koop komt te staan en daar gaan we ook even naar kijken. Altijd handig om iets achter de hand te hebben.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_54907204
quote:

Snoopy, hoe gaat het bij jullie? Welke datum denken jullie dat haalbaar is? En hebben jullie al besloten of jullie die prachtige raam ******? (kom echt niet op de naam) gaan kopen? Ik hoop het, wat vond ik dat mooi!
Shutters heten ze Phluph. En ja, ik denk wel dat het ze gaan worden
We hebben verder nog niets officieel gehoord van de bouwer dus we blijven voorlopig maar even hopen op opleveren in februari en verhuizen eind maart of begin april.

En hoe is het bij jou? Ben je al spullen aan het uitzoeken? Behang? Verf? Vloeren?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 28 november 2007 @ 23:09:12 #109
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54908234
Spannend, Berkery! Wanneer gaan jullie kijken dan?

Snoopy, foei! Jij hebt niet goed opgelet. Maar ik vergeef je.
Vloeren zijn tip top in 't hele huis (beneden eiken, boven laminaat) .Verven of behangen is eigenlijk ook niet nodig. Of we dat doen (voor de kleurtjes) is nog helemaal niet gezegd.
Vind je het niet jammer dat het pas maart of april wordt?
... ♥ ik mis je ♥
pi_54908466
Nee hoor Phluph, ik maak me op het moment niet zo druk over dingen.
Voor je het weet is het zover

Sorry dat ik niet goed heb opgelet Maar je had het toch over een andere kleur op de muur ipv alleen maar wit? Of ben ik nou in de war? Iig, ik wil gewoon weten of je al aan het inrichten bent in je hoofd.
  donderdag 29 november 2007 @ 07:06:51 #111
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54912111
Nou maak je me aan het twijfelen!
Oh ik weet het weer! Volgens mij ben ik pas deze week gaan nadenken over kleurtjes op de muur, na het doorspitten van de VT wonen.

Doet er verder niet toe, ik zal mijn plannen toch nog wel 100 keer veranderen eer het zo ver is.
... ♥ ik mis je ♥
pi_54912268
quote:
Oeps! Leesachterstand..

DashX, ik ben niet zo thuis in die stijl, en weet de prijzen ook niet echt. Waar je je ook op hebt laten vallen, ziet er in elk geval wel smaakvol uit!
Volgens mij ben jij wel iemand die precies weet wat hij wil, en dan nog een pietje precies ook.

Zo, dat was een lange post!
Heb je een opleiding psychologie gedaan ofzo je weet me in ieder geval goed te omschrijven

De stijl is helaas wel een dure stijl (maar dat heb ik helaas met alles) al probeer ik het overal zo goedkoop mogelijk vandaan te halen. Ik zie wel eens voor dezelfde soort kastjes verschillen van 3000 euro. Tja.. dan ga ik toch wel voor de goedkoopste. Liever had ik vaak de duurste gehad (toch net iets betere afwerking en materialen) maar voor nu voldoet de "budget variant" prima. Gaat helemaal goed komen
pi_54913554
quote:
Lieve Leonieke, tuurlijk klinkt het heel lang, zoveel weken. Maar je moet maar zo denken: ze kunnen het ook weer inhalen, die verloren tijd. Als er bij bepaalde werkzaamheden extra mensen ingezet worden, zit je zo weer op schema.
Wishfull thinking, I know, maar het zou toch kunnen?
Mits goed weer kunnen ze het misschien nog inhalen. Alhoewel 6 weken echt wel veel is (zeker omdat we dan midden in de winter zitten ) Ik ben een beetje de moed kwijt eerlijk gezegd Als we rekenen dat de ruwbouw er op anderhalve maand staat is dat ten vroegste eind februari (en dan moet het echt goed weer zijn constant). Dan nog dak, ramen, elektriciteit, sanitair, vloeren, pleisteren, keuken, badkamer... En dat op 4 maand? Ik weet het niet hoor
Misschien al best niet meer hopen op begin juli om de teleurstelling wat minder groot te maken. Ik weet het niet
En dus schuiven we ook maar al onze plannen een paar maand op zeker? Bah
  donderdag 29 november 2007 @ 16:15:10 #114
3878 Vork
Manisch creatief
pi_54921938
quote:
Welkom Vork! Hoe was de bezichtiging gisteravond?
Ja hoi. Eh goed, leuk, groot huis, mooie buurt. Helaas waren er ook andere kandidaten, waarvan minimaal 1 die beter geschikt werd geacht.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:45:50 #115
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54928880
Niet de moed opgeven Leonieke. Als er tegenvallers bestaan, bestaan er ook meevallers.
Ken je de spreuk: "een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest" ? Oftewel: probeer je nu nog niet druk te maken om iets (naars) wat misschien niet gebeuren gaat, of minder erg zal zijn dan je denkt. Je druk maken kan altijd nog, als echt gebleken is dat het nodig is.
Laat die meevallers maar komen!

Vork, da's lullig! Frustrerend lijkt me dat, als je op zo'n manier afhankelijk bent van anderen.

Dash-X, ik heb geen psychologie gestuurd, maar blijkbaar beschik ik over enige mensenkennis. Grappig, dat ik het echt juist had!
... ♥ ik mis je ♥
pi_54937706
Maandag om 10:00 wordt het huis getaxeerd, komt de keukenboer inmeten, kunnen we zelf nog wat meten ennnnn wordt het koopcontract getekend
  vrijdag 30 november 2007 @ 07:00:53 #117
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54937776
Lekker snel!
... ♥ ik mis je ♥
pi_54937960
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 07:00 schreef phluphy het volgende:
Lekker snel!
zeker!

Wat een regel- en planningswerk om dat allemaal voor elkaar te krijgen op 1 tijdstip
  zaterdag 1 december 2007 @ 00:27:14 #119
46794 Berkery
Fat bastard
pi_54960447
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:09 schreef phluphy het volgende:
Spannend, Berkery! Wanneer gaan jullie kijken dan?
Mmm, dat gaat niet door. Ik weet er het fijne niet van maar ze hadden hun vraagprijs nog een stuk hoger dan het huis waar we nu op aan het bieden zijn. En onze aankoopmakelaar heeft deze week aardig lopen tennissen met boden over en weer zodat we nu nog maar een paar duizend euro uit elkaar liggen dat ik denk dat er snel uit zullen zijn

Ik was deze week druk bezig met cursus zodat ik alles via SMS heb mogen meelezen maar we vinden het allebei ineens wel erg snel gaan. Nu gelukkig weekend
  zondag 2 december 2007 @ 17:28:04 #120
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54994277
Hopelijk zijn jullie het weekend goed doorgekomen, Berkery. Ik zou denk ik geen oog dicht hebben gedaan van de zenuwen. Hoe kun je zoiets nou over het weekend tillen? De Horror!

Sterkte met al het geregel en geplan Dash-X!
... ♥ ik mis je ♥
pi_54995054
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:15 schreef Vork het volgende:

[..]

Ja hoi. Eh goed, leuk, groot huis, mooie buurt. Helaas waren er ook andere kandidaten, waarvan minimaal 1 die beter geschikt werd geacht.
hè gets

balen

weet nog wel een kamer in Nijmegen die vrij komt 300 euri, grote kamer en 1 vega aanwezig
Ja doei.
  zondag 2 december 2007 @ 18:41:07 #122
3878 Vork
Manisch creatief
pi_54995851
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
hè gets

balen

weet nog wel een kamer in Nijmegen die vrij komt 300 euri, grote kamer en 1 vega aanwezig
Maar ik heb helaas niets aan Nijmegen. Dan zit ik nog liever in Wageningen. Maar er komen nog genoeg kamers vrij, alleen zijn er weinig die aan mijn eisen gaan voldoen vrees ik
pi_54996008
was je gisteren om kwart over 1 nog wakker/thuis?

dacht dat ik licht zag branden toen we voorbij fietsten
Ja doei.
  zondag 2 december 2007 @ 19:03:14 #124
3878 Vork
Manisch creatief
pi_54996400
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:47 schreef motorbloempje het volgende:
was je gisteren om kwart over 1 nog wakker/thuis?

dacht dat ik licht zag branden toen we voorbij fietsten
Ik was niet thuis, maar ik had mijn licht aan laten staan.
  zondag 2 december 2007 @ 19:50:12 #125
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_54997453
quote:

Diesz, hoezo een offerte uit Duitsland? Komen daar de bouwers vandaan? Of gingen jullie ook in Duitsland wonen? Sorry hoor, ik ben het even helemaal kwijt.
Ik weet nog wel jullie streefdatum: 4 februari. Klopt dat nog?
Wij hopen op 1 februari. Zoals het er nu uit ziet, gaan we dat redden. Nog 66 dagen.
Mijn paps gaat in Duitsland wonen, laat daar zijn huis verbouwen door een bedrijf wat het ook al bij vrienden daar én in Nederland heeft gedaan. Het zou de helft schelen als we het via hun laten doen. Alleen een langere wachttijd Het is nu afwachten of ze inderdaad zo veel voordeliger zijn en wanneer alles zou kunnen. De overdracht is inderdaad 4 februari en ik wil er in april toch wel in kunnen!!

Bij jullie de overdracht 1 februari of verhuizen jullie dan??
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  zondag 2 december 2007 @ 19:57:02 #126
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54997649
Ah, ik snap 't Diesz. Dus het is nog enigszins onzeker bij jullie, jammer! Ik zal in elk geval duimen op een snelle en voorspoedige voortgang. April is een heerlijke periode om te verhuizen, met de zomer voor de boeg!

Overdracht en verhuisdatum is voor mij hetzelfde! Ik neem de eerste aanhanger met spullen gewoon vast mee naar Duitsland, de 1e!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 2 december 2007 @ 20:00:50 #127
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_54997767
Yups. Wat wij willen laten doen kost hier in Nederland zo'n 40.000 Een behoorlijke smak geld dus. Vandaar dat we willen kijken of het op deze manier kan, anders doen we voor nu alleen even de dakkapellen

Stiekem hoop ik er sneller in te kunnen, maar ik heb mezelf voorgenomen om er pas in te gaan als alles af is, omdat het anders nooit meer af komt

Dat is ook lekker!! En dan nog wel klussen?? Begreep dat je toch wel wat dingen wilde doen toch?
Druifje!!
  zondag 2 december 2007 @ 22:18:13 #128
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55001794
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:28 schreef phluphy het volgende:
Hopelijk zijn jullie het weekend goed doorgekomen, Berkery. Ik zou denk ik geen oog dicht hebben gedaan van de zenuwen. Hoe kun je zoiets nou over het weekend tillen? De Horror!
Veels te druk en te ziek om er ook maar over na te denken maar morgen zullen we het wel horen verschil is nu iets van 4000 dus das niet veel en anders vul ik mijn principe lijstje gewoon aan
pi_55009197
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:03 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik was niet thuis, maar ik had mijn licht aan laten staan.
maar goed dat we niet aangebeld hebben dan stonden we daar voor niets
Ja doei.
pi_55009638
Zo, net het huis laten taxeren (morgen heb ik de getaxeerde waarde al ) en de keukenboer heeft wat maten opgenomen. Zelf her en der ook nog wat maten opgenomen en aantekeningen gemaakt van wat er moet gebeuren. Best nog wel een hoop Ik zal als het zover is zal ik de lijst nog wel neerzetten
  maandag 3 december 2007 @ 16:51:50 #131
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55015745
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:00 schreef Diesz het volgende:
Yups. Wat wij willen laten doen kost hier in Nederland zo'n 40.000 Een behoorlijke smak geld dus. Vandaar dat we willen kijken of het op deze manier kan, anders doen we voor nu alleen even de dakkapellen

Stiekem hoop ik er sneller in te kunnen, maar ik heb mezelf voorgenomen om er pas in te gaan als alles af is, omdat het anders nooit meer af komt
Ik ben benieuwd of (en ik hoop dat) het jullie lukt, want ¤ 40.000 is inderdaad een smak geld zeg!
Wanneer denk je dat er duidelijkheid komt over alles, zodat je weet waar je aan toe bent qua termijn?
quote:
Dat is ook lekker!! En dan nog wel klussen?? Begreep dat je toch wel wat dingen wilde doen toch?
Ja, maar niet zo gek veel, en dat doen we terwijl er wel al wat spullen zullen staan. De slaapkamer bijv. kunnen we al meteen helemaal inrichten, dus slapen gaat lukken!
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 3 december 2007 @ 16:52:59 #132
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55015773
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:18 schreef Rottdog het volgende:

Veels te druk en te ziek om er ook maar over na te denken maar morgen zullen we het wel horen verschil is nu iets van 4000 dus das niet veel en anders vul ik mijn principe lijstje gewoon aan
Beterschap dan!
Maar is er vandaag nog onderhandeld? Met welk resultaat?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 3 december 2007 @ 16:53:41 #133
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55015789
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:20 schreef Dash-X het volgende:
Zo, net het huis laten taxeren (morgen heb ik de getaxeerde waarde al ) en de keukenboer heeft wat maten opgenomen. Zelf her en der ook nog wat maten opgenomen en aantekeningen gemaakt van wat er moet gebeuren. Best nog wel een hoop Ik zal als het zover is zal ik de lijst nog wel neerzetten
Maak je niet een eigen topic?
... ♥ ik mis je ♥
pi_55019801
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:53 schreef phluphy het volgende:

[..]

Maak je niet een eigen topic?
Waarschijnlijk wel. Eerst even afwachten tot de koop echt echt echt definitief is
  maandag 3 december 2007 @ 22:34:23 #135
61800 Rottdog
pi_55022685
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:52 schreef phluphy het volgende:

[..]

Beterschap dan!
Maar is er vandaag nog onderhandeld? Met welk resultaat?
We hebben niets gehoord

Morgen zelf de makelaar bellen
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:26:07 #136
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_55037452
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:51 schreef phluphy het volgende:

Ik ben benieuwd of (en ik hoop dat) het jullie lukt, want ¤ 40.000 is inderdaad een smak geld zeg!
Wanneer denk je dat er duidelijkheid komt over alles, zodat je weet waar je aan toe bent qua termijn?
Heb paps net even gebeld en die is meteen met Duitsland gaan bellen, ik had de offerte namelijk al moeten hebben. Ze gaan het even uitzoeken en bellen hem dan terug. Nog even geduld dus!!!
quote:
Ja, maar niet zo gek veel, en dat doen we terwijl er wel al wat spullen zullen staan. De slaapkamer bijv. kunnen we al meteen helemaal inrichten, dus slapen gaat lukken!
Kijk, dat is lekker!!! Bij ons gaat het er steeds meer op lijken dat we ook in februari al over gaan. Mijn vriend zijn huis is nog steeds niet verkocht, gezeik ook met de makelaar wegens nalatigheid van hun kant, en ik heb een huurhuis. Dat betekent dat we dan 3 keer woonlasten zouden hebben en dat gaan we echt niet redden

Verhuizen we straks alsnog zo'n btje tegelijk
Druifje!!
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:29:53 #137
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_55037501
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:34 schreef Rottdog het volgende:

[..]

We hebben niets gehoord

Morgen zelf de makelaar bellen

En???
Druifje!!
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:04:14 #138
61800 Rottdog
pi_55038279
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:29 schreef Diesz het volgende:

[..]

En???
Gebeld en we weten nog steeds niets de andere makelaar was niet aanwezig
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:38:29 #139
50442 DaMook
pi_55039005
Morgen ga ik de sleutel tijdelijk ophalen om nog eens rond te kijken en maten op te nemen. En foto's maken als ik het niet wer vergeet .

Vanmiddag de notaris gebeld, maar die heeft nog niet teruggebeld, zal ie dan morgen wel doen denk ik en anders bel ik morgen weer. Hij heeft gisteren of vandaag de laatste papieren gekregen en ik hoop nu dat we er zo snel mogelijk heen kunnen.

dinsdag 4 december 2007 @ 18:13:39 #140
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_55039809
Ja hoi, iemand een huis met 2 slaapkamers te koop in Eindhoven voor max. 130k ?

Vervelend is dat, heb je wel al een baan in Eindhoven, maar dan het huis nog!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_55040813
Rottdog

Weet iemand hier het linkje van dat programmaatje waarmee je plattegronden van je huis kan maken?
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:03:47 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55040992
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_55041595
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:03 schreef wonderer het volgende:
www.floorplanner.nl
pi_55043802
Nou ik heb zojuist heel veel paraafjes mogen zetten voor de grootste lening in mn leven

Het blijft veel werk allemaal. Gelukkig heb ik een erg goede tussenpersoon waar ik erg over te spreken ben
pi_55049963
Ik heb gisterenavond nog eens een nieuw bericht op onze blog geplaatst. Het was ook al een tijdje geleden natuurlijk
  woensdag 5 december 2007 @ 11:38:50 #146
46794 Berkery
Fat bastard
pi_55053727
Dit wordt 'm dan:

Ons bod is geaccepteerd
pi_55055820
Berkery en Rottdog van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe stulpje. Het ziet er echt heel mooi uit zo. Moeten jullie nog lang wachten voor jullie er in kunnen?

Leonieke, De welfsels liggen er. Ik was al aan het wachten op je nieuwe update maar met deze donkere dagen en werk zal het inderdaad lastig zijn om foto's te maken bij daglicht.

Dash, Die torenhoge lening is voor een goed doel moet je maar denken.

Phluph, Hoe is het met de verhuiskriebels?

DaMook, Waar blijven die foto's?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_55057044
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:38 schreef Berkery het volgende:
Dit wordt 'm dan:

[ afbeelding ]

Ons bod is geaccepteerd
Ziet er helemaal niet verkeerd uit
pi_55057079
quote:
Op woensdag 5 december 2007 07:50 schreef leonieke het volgende:
Ik heb gisterenavond nog eens een nieuw bericht op onze blog geplaatst. Het was ook al een tijdje geleden natuurlijk
Je kan al op je vloer lopen Nu nog maar 2 verdiepinkjes erop
  woensdag 5 december 2007 @ 14:21:40 #150
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55057440
quote:
Dit wordt 'm dan:

[ afbeelding ]

Ons bod is geaccepteerd
Wow! Alvast een beetje gefeliciteerd!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 5 december 2007 @ 14:24:08 #151
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55057499
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:06 schreef Nanook24 het volgende:
..
Phluph, Hoe is het met de verhuiskriebels?
..
Wat denk je! Ik heb jeuk!
Nog een dag of 57.. (noteer je dat ook even, Diesz? )

Leonieke, het wordt al een heus huis!
... ♥ ik mis je ♥
pi_55058271
quote:
Dit wordt 'm dan:

[ afbeelding ]

Ons bod is geaccepteerd
Wauw! Gefeliciteerd
Wat fijn dat jullie bod is geaccepteerd
pi_55058297
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:07 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Je kan al op je vloer lopen Nu nog maar 2 verdiepinkjes erop
Hehe, er is gelukkiglijk geen foto van het moment dat ik in onze 'keuken' stond te springen En uitlegde aan mijn ma waar ik ging koken en waar ik ging afwassen.
Ik heb trouwens al een hele rondleiding gegeven aan mijn ma doorheen onze gelijkvloerse verdieping
  woensdag 5 december 2007 @ 16:05:23 #154
46794 Berkery
Fat bastard
pi_55059681
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:06 schreef Nanook24 het volgende:
Berkery en Rottdog van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe stulpje. Het ziet er echt heel mooi uit zo. Moeten jullie nog lang wachten voor jullie er in kunnen?
Thanks allemaal

Ik geloof dat we 1 juli hebben afgesproken, maakt niet zoveel uit want we zitten nu in een huurhuis. Volgende week eerst op zoek naar een zak met geld.
pi_55059963
quote:
Op woensdag 5 december 2007 16:05 schreef Berkery het volgende:

[..]

Thanks allemaal

Ik geloof dat we 1 juli hebben afgesproken, maakt niet zoveel uit want we zitten nu in een huurhuis. Volgende week eerst op zoek naar een zak met geld.
Wat zou het fantastisch zijn als we samen zouden kunnen verhuizen
  woensdag 5 december 2007 @ 16:49:04 #156
50442 DaMook
pi_55060647
Ben net weer wezen kijken. Stond nu leeg en lijkt zo nog groter .

Moeten wel iets meer doen dan ik dacht (texen en schilderen), maar dat is niet zo erg. Verder alle maten die ik nodig had opgemeten, dus nu kan ik gaan beginnen met bestellen van meubels ed.

Hypotheek akte is op weg naar de notaris en de notaris belt zodra alles binnen is om een afspraak te maken .

Helaas geen foto's gemaakt omdat ik (zoals ik in mijn vorige post al zei) mijn camera vergeten was . Vanavond ga ik nog een keer met mijn moeder en ga proberen om dan wat foto's te maken. Hoop dat dat goed lukt zonder verlichting.

vrijdag 7 december 2007 @ 13:47:03 #157
46794 Berkery
Fat bastard
pi_55100569
Vandaag het voorlopige koopcontract in de mail gehad, begon al leuk, met allebei onze voornamen verkeerd gespeld.
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:28:00 #158
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_55104350
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:24 schreef phluphy het volgende:

Nog een dag of 57.. (noteer je dat ook even, Diesz? )
Uhuh, 55 nu, het begint nu op te schieten
Druifje!!
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:29:17 #159
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_55104395
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:47 schreef Berkery het volgende:
Vandaag het voorlopige koopcontract in de mail gehad, begon al leuk, met allebei onze voornamen verkeerd gespeld.
Heel bekend!! Dat soort dingen zijn ze niet echt goed in!! Bij ons klopten ook bedragen en data niet!
Druifje!!
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:41:31 #160
50442 DaMook
pi_55104636
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 16:29 schreef Diesz het volgende:

[..]

Heel bekend!! Dat soort dingen zijn ze niet echt goed in!! Bij ons klopten ook bedragen en data niet!
Bij mij klopte alles in 1x , zal wel een uitzondering zijn dus .

Gisteren trouwens een bank en een fauteuil besteld (zie ikea topic) en vandaag een livingcolors lamp van Philips gehaald. Het begin van spulletjes kopen is begonnen .

[ Bericht 14% gewijzigd door DaMook op 07-12-2007 18:14:57 ]

vrijdag 7 december 2007 @ 17:22:24 #161
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55105677
Een goed begin is het halve werk, Berkery!
Nah, dat papierwerk is gewoon een zure appel. Succes ermee!

Lekker Damook! Ik wilde dat ik dat ook kon zeggen. Ik kijk overal rond, maar heb nog steeds niets gevonden wat ik nou echt leuk vond. Ik kijk met name online, maar ben bang dat ik toch de gang naar de meubelboulevard moet gaan maken.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 7 december 2007 @ 18:16:16 #162
50442 DaMook
pi_55106931
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:22 schreef phluphy het volgende:
Lekker Damook! Ik wilde dat ik dat ook kon zeggen. Ik kijk overal rond, maar heb nog steeds niets gevonden wat ik nou echt leuk vond. Ik kijk met name online, maar ben bang dat ik toch de gang naar de meubelboulevard moet gaan maken. [afbeelding]
Ik heb ook eerst online gezocht en een mooie bank uitgezocht, maar toen kwam ik in de winkel en vond ik hem ineens veelste klein. In het echt kijken werkt een stuk beter en is eigenlijk best leuk .

vrijdag 7 december 2007 @ 20:47:31 #163
50442 DaMook
pi_55110428
Maandag over een week ( 17 december) naar de notaris . En dan krijg ik dus ook de sleutel .

[ Bericht 21% gewijzigd door DaMook op 07-12-2007 20:54:43 ]

pi_55125107
En terwijl mensen zich hier zitten te verheugen op het krijgen van hun sleutel en meubels zitten te kiezen, trekken wij ons op aan het feit dat wel al een keldertrap hebben.
pi_55125666
Haha, die tekst op die pallet. Alleen zie ik ook staan dat ze al bijna een maand geleden geleverd hadden moeten worden.

DaMook, Wat ga je snel!

Verder iedereen uiteraard succes met de jeuk en het papierwerk.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_55129145
Hoe bedoel je, achterstand?

En mijn zus gaat blijkbaar ook weer opnieuw bouwen Ik hoop alleen dat wij sneller in ons huis zitten dan zij
pi_55131507
Dat mag ik toch ook wel voor je hopen ja! Het zou toch wel heel naar zijn als zij er uiteindelijk eerder in kunnen.
pi_55134155
Naar? Ik denk dat ik dan een moord bega...
pi_55135734
Ok, ok, naar is een understatement.

Het moet gewoon lukken om jullie huis eerder af te krijgen dan het hare. Zijn ze bij je zus al begonnen met bouwen? En hebben zij al een verwachte opleverdatum?
  zondag 9 december 2007 @ 00:36:45 #170
50442 DaMook
pi_55137902

Moderator zondag 9 december 2007 @ 00:47:12 #171
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_55138064
Nou, zal ik dan ook maar eens in dit topic gaan posten? Ik ben inderdaad sinds een paar weken op zoek naar een koopwoning. Ik weet wat ik aan hypotheek krijg. Ik heb reeds 2 huizen bekeken, maar dat zijn ze beiden niet geworden, te veel werk aan.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een (heel) jong huis, van rond de 200.000 euro. Ik heb geen haast, want ik woon momenteel nog thuis, dus ik [b]moet/[b] niets. Dinsdag ga ik weer naar een huis kijken, misschien is dat wel iets

Heb er zin in!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_55140814
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:58 schreef Nanook24 het volgende:
Ok, ok, naar is een understatement.

Het moet gewoon lukken om jullie huis eerder af te krijgen dan het hare. Zijn ze bij je zus al begonnen met bouwen? En hebben zij al een verwachte opleverdatum?
Ze moeten de compromis nog tekenen en hebben nog geen plan, dus we zouden écht eerst moeten zijn hoor
Dus die moord zou gerechtvaardigd zijn als we er nog later in zitten
pi_55140827
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:47 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, zal ik dan ook maar eens in dit topic gaan posten? Ik ben inderdaad sinds een paar weken op zoek naar een koopwoning. Ik weet wat ik aan hypotheek krijg. Ik heb reeds 2 huizen bekeken, maar dat zijn ze beiden niet geworden, te veel werk aan.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een (heel) jong huis, van rond de 200.000 euro. Ik heb geen haast, want ik woon momenteel nog thuis, dus ik [b]moet/[b] niets. Dinsdag ga ik weer naar een huis kijken, misschien is dat wel iets

Heb er zin in!
Wat spannend CoolGuy Ik vond het zelf zo'n grote stap toen we naar een huis begonnen te zoeken

Ga je alleen het huis kopen of is het met een partner? Wat voor stijl van huis zoek je?
pi_55140845
Damook wat een leuke foto's Nog iemand die een beetje fuzzy foto's neemt (ook al zijn ze een pak beter dan die van mij )
Een bad in een appartement Dat hoor je niet zo vaak en lijkt me zo heerlijk
En wat een kast in de slaapkamer Ga je die ooit volkrijgen denk je?
  zondag 9 december 2007 @ 13:09:20 #175
50442 DaMook
pi_55143220
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:27 schreef leonieke het volgende:
Damook wat een leuke foto's Nog iemand die een beetje fuzzy foto's neemt (ook al zijn ze een pak beter dan die van mij )
Ik heb de beste eruit gezocht en de rest snel weggegooid .
quote:
Een bad in een appartement Dat hoor je niet zo vaak en lijkt me zo heerlijk
Daar ben ik erg blij mee, lig er thuis ook vaak in en ben blij dat ik er dalijk zelf een heb
quote:
En wat een kast in de slaapkamer Ga je die ooit volkrijgen denk je?
Met rotzooi waarschijnlijk , zoveel kleren heb ik niet .

pi_55143665
Inderdaad een mooie ruime kastenwand DaMook en al heb je dan niet zo veel kleding, het is altijd prettig om wat extra bergruimte achter de hand te hebben toch?

De rest ziet er ook allemaal netjes uit hoor! Volgens mij hoef je helemaal niet zo veel te klussen voor je er in kan?

Leonieke, Als ze nog in dat stadium zitten dan is er nog goede hoop dat het gaat lukken dat jullie huis eerder klaar gaat zijn en is het inderdaad gerechtvaardigd dat je heel boos gaat zijn als dat niet lukt.

Coolguy, Welkom in de wondere wereld van huizen kijken. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk zal gaan worden voor je.
  zondag 9 december 2007 @ 15:20:33 #177
50442 DaMook
pi_55146489
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:29 schreef Nanook24 het volgende:
Inderdaad een mooie ruime kastenwand DaMook en al heb je dan niet zo veel kleding, het is altijd prettig om wat extra bergruimte achter de hand te hebben toch?

De rest ziet er ook allemaal netjes uit hoor! Volgens mij hoef je helemaal niet zo veel te klussen voor je er in kan?
Bergruimte kun je nooit genoeg hebben .

Ik was de keuken vergeten, die heb ik er nog even bijgezet.

Schilderen van de muren en het plafond is eigenlijk het enigste. En op een paar plaatsen missen de plinten.

Moderator zondag 9 december 2007 @ 17:27:35 #178
16180 crew  CoolGuy
pi_55149224
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:25 schreef leonieke het volgende:

[..]

Wat spannend CoolGuy Ik vond het zelf zo'n grote stap toen we naar een huis begonnen te zoeken

Ga je alleen het huis kopen of is het met een partner? Wat voor stijl van huis zoek je?
Ja het is heel spannend! Ik ga het huis alleen kopen inderdaad. Ik heb wel een vriendin, maar die studeert nog. Qua stijl? Tja...modern. Nu is dat niet echt een stijl natuurlijk, maar wellicht kun je wat stijlen geven? Dan weet ik wat je bedoelt.
pi_55153909
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja het is heel spannend! Ik ga het huis alleen kopen inderdaad. Ik heb wel een vriendin, maar die studeert nog. Qua stijl? Tja...modern. Nu is dat niet echt een stijl natuurlijk, maar wellicht kun je wat stijlen geven? Dan weet ik wat je bedoelt.
Fermette (kamers onder dak, garagepoort met een boog ipv rechthoekig)
Pastorijstijl alles symmetrisch, volwaardig verdiep op het gelijkvloers (vind ik zelf nog steeds het mooiste)
Ultramodern met ronde ramen enzo
Rechtlijnig modern (zo omschrijven ze het onze )

Zo'n dingen dus
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 21:31:03 #180
16180 crew  CoolGuy
pi_55154606
Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt!

Ik hou wel van modern, zowel qua bouw als qua inrichting. Met wel de kanttekening dat ik qua inrichting dus niet hou van allerlei verschillende felle kleuren en leuke vormpjes en zo. Ik ben meer van het rechte en het strakke, maar dat is nog steeds niet wat jij bedoelt

Overigens ga ik a.s. dinsdag naar een huis kijken. Hopelijk is dat wat. Ik ben pas een paar weken bezig, dit is het 3e huis waar ik naar ga kijken. De vorige 2 waren eigenlijk grote teleurstellingen bij binnenkomst al, en ik ben het eigenlijk nu al zat Ik wil kopen, sleutel krijgen en gaan klussen/inrichten.

Echter, zo snel als je het wil bij dit soort dingen gaat het meestal niet, zo ook niet voor mij, dus ik moet wel gewoon wachten.

Het komende huis heeft een of ander vaag iets op de vloer liggen in de keuken, dus dat moet er uit. Verder zouden daar de tegels in de keuken van de muur moeten om daar andere tegels te doen. Verder ligt daar boven vloerbedekking en hebben ze behang op de muren boven, dus dat moet er ook af en vervangen worden.

Dat klinkt als weinig, en dat is het ook eigenlijk wel (als het daar bij blijft) maar het huis is aan de dure kant, en dan moet ik dat ook nog allemaal laten doen, naast de kosten koper etc, dus het wordt er een in de categorie "op het randje".

Ik hou jullie op de hoogte!
pi_55162073
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:31 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt!

Ik hou wel van modern, zowel qua bouw als qua inrichting. Met wel de kanttekening dat ik qua inrichting dus niet hou van allerlei verschillende felle kleuren en leuke vormpjes en zo. Ik ben meer van het rechte en het strakke, maar dat is nog steeds niet wat jij bedoelt
Dan toch een beetje onze stijl hoor Sober modern Veel rechte lijnen Geen tierlantijntjes
quote:
Overigens ga ik a.s. dinsdag naar een huis kijken. Hopelijk is dat wat. Ik ben pas een paar weken bezig, dit is het 3e huis waar ik naar ga kijken. De vorige 2 waren eigenlijk grote teleurstellingen bij binnenkomst al, en ik ben het eigenlijk nu al zat Ik wil kopen, sleutel krijgen en gaan klussen/inrichten.
Ik kan me er iets bij voorstellen ja
Bij sommige mensen gaat het wel degelijk zo vlug hoor Je moet gewoon op het juiste moment op dat ene huis vallen Bij ons heeft dat moment gewoon heel lang op zich laten wachten (en het is dan nog een bouwgrond geworden )
quote:
Echter, zo snel als je het wil bij dit soort dingen gaat het meestal niet, zo ook niet voor mij, dus ik moet wel gewoon wachten.

Het komende huis heeft een of ander vaag iets op de vloer liggen in de keuken, dus dat moet er uit. Verder zouden daar de tegels in de keuken van de muur moeten om daar andere tegels te doen. Verder ligt daar boven vloerbedekking en hebben ze behang op de muren boven, dus dat moet er ook af en vervangen worden.

Dat klinkt als weinig, en dat is het ook eigenlijk wel (als het daar bij blijft) maar het huis is aan de dure kant, en dan moet ik dat ook nog allemaal laten doen, naast de kosten koper etc, dus het wordt er een in de categorie "op het randje".

Ik hou jullie op de hoogte!
Ik kijk er naar uit
Maar hou er wel rekening mee dat het héél moeilijk wordt om écht iets helemaal naar het gedacht te vinden (ik kan bijna niet meer beschrijven hoe ons droomhuis er in het het begin uitzag )
  maandag 10 december 2007 @ 14:26:16 #182
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55168467
Leonieke, tenzij je zus een kippehok wil gaan bouwen, denk ik idd ook niet dat ze jullie vóór zullen zijn hoor.

Leuke foto's, DamOok. Net appartement hoor!

Welkom CoolGuy, je gaat spannende tijden tegemoet!
Ik vraag me alleen af in welk deel van Nederland je wil gaan wonen, voor het bedrag wat je noemde krijg je in de meeste delen van Nederland niet zo bijster veel....
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 15:22:18 #183
16180 crew  CoolGuy
pi_55169713
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:26 schreef phluphy het volgende:
Leonieke, tenzij je zus een kippehok wil gaan bouwen, denk ik idd ook niet dat ze jullie vóór zullen zijn hoor.

Leuke foto's, DamOok. Net appartement hoor!

Welkom CoolGuy, je gaat spannende tijden tegemoet!
Ik vraag me alleen af in welk deel van Nederland je wil gaan wonen, voor het bedrag wat je noemde krijg je in de meeste delen van Nederland niet zo bijster veel....
Dat klopt, maar ik ga in het mooie zuiden wonen Limburg Daarnaast heb ik meer geld dan die 200k, ik heb ook nog een behoooooorlijke zak spaargeld
  maandag 10 december 2007 @ 16:58:21 #184
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55171874
Het wonderschone Zuid-Limburg Ik kom er vandaag, dus ik kan het weten.
Prijzen zijn daar inderdaad veel gunstiger, vorig jaar hebben we nog overwogen om er zelf ook te gaan wonen. Uiteindelijk hebben we er toch voor gekozen meer hier in de buurt te blijven, maar dan wel net de grens over, ook i.v.m. de huizenprijzen.

Waar precies ga je wat zoeken?
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 18:33:33 #185
16180 crew  CoolGuy
pi_55173843
quote:
Op maandag 10 december 2007 16:58 schreef phluphy het volgende:
Het wonderschone Zuid-Limburg Ik kom er vandaag, dus ik kan het weten.
Prijzen zijn daar inderdaad veel gunstiger, vorig jaar hebben we nog overwogen om er zelf ook te gaan wonen. Uiteindelijk hebben we er toch voor gekozen meer hier in de buurt te blijven, maar dan wel net de grens over, ook i.v.m. de huizenprijzen.

Waar precies ga je wat zoeken?
In een dorp bij Venlo (das dus Noord-Limburg )in de buurt en dan ook alleen nog maar in bepaalde wijken want ik wil ook nog eens niet overal wonen
  maandag 10 december 2007 @ 19:41:02 #186
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55175384
Ah, Venlo. Toen je het over "het zuiden" had, nam ik automatisch aan dat je dan ook "Zuid" Limburg bedoelde.
Maar dat is dus (helaas voor jou) niet zo.
Ik ken Venlo eigenlijk niet zo goed, maar het lijkt me wel gezellig!
... ♥ ik mis je ♥
pi_55180387
Ben nieuw hier in K&W!

Woon nu in een studentenkamertje van 16m2 in Zwolle. Wil binnen Zwolle verhuizen naar een klein appartementje. Lijkt me heerlijk om niet meer douche & toilet te hoeven delen!
Ben hard op zoek via de woningzoeker. Heb al veel punten, dus hoop in de aankomende maanden toch wel wat te vinden!
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:07:05 #188
50442 DaMook
pi_55182403
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:49 schreef loehoes het volgende:
Ben nieuw hier in K&W! [afbeelding]

Woon nu in een studentenkamertje van 16m2 in Zwolle. Wil binnen Zwolle verhuizen naar een klein appartementje. Lijkt me heerlijk om niet meer douche & toilet te hoeven delen!
Ben hard op zoek via de woningzoeker. Heb al veel punten, dus hoop in de aankomende maanden toch wel wat te vinden! [afbeelding]
Succes, alles voor jezelf lijkt me ook prettiger dan moeten delen met andere studenten .

dinsdag 11 december 2007 @ 02:30:31 #189
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_55184056
DaMookie
Leuke eerste indruk zo zeg!@
Gaat wel wat worden met je huuske
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_55185619
loehoes: veel succes met de zoektocht
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:37:01 #191
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55193424
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:49 schreef loehoes het volgende:
Ben nieuw hier in K&W!

Ben hard op zoek via de woningzoeker. Heb al veel punten, dus hoop in de aankomende maanden toch wel wat te vinden!
Welkom!

Heel veel succes met zoeken, en dat je maar snel een leuk appartement mag krijgen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_55194214
Bedankt allemaal
  Moderator dinsdag 11 december 2007 @ 20:57:46 #193
16180 crew  CoolGuy
pi_55201556
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:41 schreef phluphy het volgende:
Ah, Venlo. Toen je het over "het zuiden" had, nam ik automatisch aan dat je dan ook "Zuid" Limburg bedoelde.
Maar dat is dus (helaas voor jou) niet zo.
Ik ken Venlo eigenlijk niet zo goed, maar het lijkt me wel gezellig!
Vanmiddag geweest kijken! Wat een prachtig huis op wat dingen na natuurlijk! Nu gaat het beginnen he, het onderhandelen, en dan maar kijken of ik er samen met de verkopende partij uit kan komen. Maar als eerste natuurlijk nu voor dit huis kijken of ik daar de hypotheek e.d. voor rond kan krijgen. Het komt iets hoger uit, dus kijken of ik dat kan regelen
pi_55201737
Wat spannend coolguy om bijna te mogen onderhandelen! Heb je schrik voor de hypotheek? Wij zijn eigenlijk één keer naar een bank geweest met de vraag wat we maximaal zouden kunnen lenen en daarna (twee jaar later ongeveer ) zijn we met onderhandelingen begonnen. Voor de rest hebben we eigenlijk nooit geïnformeerd Moeten jullie eigenlijk elke keer teruggaan of heb je toen niets gevraagd over maximum te ontlenen bedrag?
  Moderator dinsdag 11 december 2007 @ 21:35:11 #195
16180 crew  CoolGuy
pi_55202528
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:04 schreef leonieke het volgende:
Wat spannend coolguy om bijna te mogen onderhandelen! Heb je schrik voor de hypotheek? Wij zijn eigenlijk één keer naar een bank geweest met de vraag wat we maximaal zouden kunnen lenen en daarna (twee jaar later ongeveer ) zijn we met onderhandelingen begonnen. Voor de rest hebben we eigenlijk nooit geïnformeerd Moeten jullie eigenlijk elke keer teruggaan of heb je toen niets gevraagd over maximum te ontlenen bedrag?
Jawel, maar dat is dan gebaseerd op een bepaald huis. Maar het is nu dus een ander huis, dus moet ik dat weer opnieuw gaan aanvragen
pi_55203670
Nou om even weer mn gezicht te laten zien hier even een berichtje Het gaat nu allemaal wat langzamer hier. Taxatierapport is vandaag binnengekomen en als het goed is kunnen dan alle spullen voor de hypotheek weg. Voor de rest eigenlijk weinig nieuws Owja, bank is besteld en ga nog even shoppen voor een tafel.. dat is in mijn geval nog best een klus :
pi_55209021
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is dan gebaseerd op een bepaald huis. Maar het is nu dus een ander huis, dus moet ik dat weer opnieuw gaan aanvragen
Dus jullie kunnen niet gaan praten met banken over maximum te ontlenen bedragen als je nog geen huis in gedachten hebt?
  Moderator woensdag 12 december 2007 @ 13:31:36 #198
16180 crew  CoolGuy
pi_55215969
quote:
Op woensdag 12 december 2007 07:58 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dus jullie kunnen niet gaan praten met banken over maximum te ontlenen bedragen als je nog geen huis in gedachten hebt?
Natuurlijk wel, maar waar je het in wil investeren is ook van belang. Als het een mooi object is kun je bv meer geld krijgen dan wanneer je wil investeren in een krot.

Het maximum te ontlenen bedrag wat je zo tussen neus en lippen even kunt opvragen staat dus niet vast. De regel is dat je in Nederland tegenwoordig iets van 4 of 5x je jaarsalaris aan hypotheek kunt krijgen. In de praktijk kun je als je dat wil behoorlijk meer lenen, afhankelijk van of en zo ja, hoeveel spaargeld je hebt, of je een auto hebt en of je die zelf betaald of dat het een leaseauto is, etc etc.
pi_55217905
Hmz dat hebben ze bij ons allemaal niet gevraagd eigenlijk. Het was eerder: hoeveel wil je afbetalen per maand en hoe lang wil je afbetalen?
Bij ons kwamen we met onze wensen eigenlijk op het gewenste bedrag uit, dus dat zat wel goed. Maar anderzijds hadden we onze termijn kunnen optrekken zodat we meer gingen kunnen lenen.

En of je nu veel of weinig spaargeld hebt, dat bepaalt toch enkel jouw totaal budget, maar niet hoeveel je kunt lenen? Of mis ik iets?
  Moderator woensdag 12 december 2007 @ 15:01:18 #200
16180 crew  CoolGuy
pi_55218093
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:51 schreef leonieke het volgende:
Hmz dat hebben ze bij ons allemaal niet gevraagd eigenlijk. Het was eerder: hoeveel wil je afbetalen per maand en hoe lang wil je afbetalen?
Bij ons kwamen we met onze wensen eigenlijk op het gewenste bedrag uit, dus dat zat wel goed. Maar anderzijds hadden we onze termijn kunnen optrekken zodat we meer gingen kunnen lenen.

En of je nu veel of weinig spaargeld hebt, dat bepaalt toch enkel jouw totaal budget, maar niet hoeveel je kunt lenen? Of mis ik iets?
Je mist iets Op het moment dat jij weet dat je een flink bedrag aan spaargeld hebt, dan heeft de bank zekerheid dat ze niet aan een 'dubieuze' partij geld lenen. Je kunt op dat moment meer hypotheek krijgen. Dat spaargeld kun je dan b.v. gebruiken om je kosten koper uit eigen zak te betalen, dus die k.k. hoef je niet mee te lenen

Ik heb natuurlijk niet het volledige bedrag aan de bank opgegeven. Dat geld zou ik dan nl allemaal kwijt zijn, in de zin van dat ik dat niet kan besteden aan inrichting en zo. Door een bepaald bedrag op te geven krijg ik meer hypotheek, en hou ik dus geld over om inrichting te doen Dat kan ik nu wel, min of meer. Ik kan het, maar nog niet helemaal op de manier waarop ik het wil, dan heb ik nog iets meer geld nodig. Omdat ik niet binnen nu en 1 maand in dat huis zit, kan ik dus nog een paar maanden flink sparen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')