Om maar even het niveau van de strip aan te geven...quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Ravage het volgende:die Paulus strip.. ligt ie er al zo dik bovenop, zet ie er ook nog uitleg bij
Wat wil je.. Een Belg die Fries gaat schrijven...quote:Op woensdag 5 december 2007 10:32 schreef Dangel het volgende:
En dan oant moarn nog verkeerd spellen ook
Nou.. leuk....quote:Op donderdag 6 december 2007 12:12 schreef Rikketik het volgende:
Deze is zo flauw en fout, dat 'ie weer leuk is.
quote:Op donderdag 6 december 2007 12:30 schreef Rikketik het volgende:
Je moet het wel in perspectief zien natuurlijk. Aan DirkJan kan hij nog lang niet tippen of zo, maar voor zijn doen is deze best wel aardig en zelfs leuk te noemen.
Ok, daar heb je een puntquote:Op donderdag 6 december 2007 12:30 schreef Rikketik het volgende:
Je moet het wel in perspectief zien natuurlijk. Aan DirkJan kan hij nog lang niet tippen of zo, maar voor zijn doen is deze best wel aardig en zelfs leuk te noemen.
Thnx, door zo nu en dan zo'n strip, wordt het niveau weer omhoog gekriktquote:Op donderdag 6 december 2007 12:36 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Aan Sigmund kan ie al helemaal niet tippen. met zijn Sjgoolhoofd. Hij is zo flauw dat het te ver gaat
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 december 2007 02:23 schreef DJKoster het volgende:
voor NRC.next:
[ afbeelding ]
voor NU.nl:
[ afbeelding ]
vallen idd mee die laatstequote:Op vrijdag 7 december 2007 10:26 schreef Rikketik het volgende:
Ik vind ze wel grappig eigenlijk.
idd jaquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:37 schreef Dylanesque het volgende:
Ik kan ze niet meer normaal beoordelen.. misschien zijn deze twee wel leuk, maar hij is zo ontzettend slecht dat zelfs de geniaalste stripjes nog met achterdocht bekeken worden hier
quote:Op vrijdag 7 december 2007 02:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit dus
En wat zijn ze weer slecht
Daar moest ik inderdaad even om glimlachenquote:Op vrijdag 7 december 2007 21:10 schreef Dromer het volgende:
Die voor NRC is wel aardig.
Da's voor zover ik kan zien, z'n beste ooit!quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:03 schreef Sigmund666 het volgende:
Die eerste is voor de verandering eens origineel!
quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:22 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Da's voor zover ik kan zien, z'n beste ooit!(Die zal wel afgekeken zijn van iemand anders, of iemand met humor heeft 'm ingefluisterd).
Goed, toch even mierenneuken: Hoe tel je het aantal afgeschoten patronen van een Uzi? Dat lijkt me zelfs voor iemand die wél goed kan tellen een hele opgaaf. Als het nu een normaal handpistool was geweest...
Waaruit je dus zou kunnen opmaken dat hij niet zelf de grap heeft bedacht, aangezien hij niet weet hoe je hem in beeld moet brengen.
Ja maar dat van.. Richard "de depressieve puber" moet er gewoon niet bij..quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:55 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Inderdaad. De opbouw van de tekst deed me veel aan die van Nozzman denken.
Hij had dat ene raam moeten vervangen door een mannelijke fles Glassex...quote:Op maandag 10 december 2007 00:53 schreef Sigmund666 het volgende:
Nou, het is weer tijd voor flauwe humor nummer ik weet het niet eens meer. Hou jullie goed vast, hier komt ie:
[schuddelt neurotisch in zijn stoel alsof ie een epileptische aanval krijgt]
[ afbeelding ][nee, weer niet! En hij was net zo goed op dreef met die schuttersgrap]
Daar zat ik inderdaad net aan te denkenquote:Op maandag 10 december 2007 00:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hij had dat ene raam moeten vervangen door een mannelijke fles Glassex...
Ehm nou nee... deze is weer erg flauw.quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:33 schreef Rikketik het volgende:
Haha, ik kan echt niet anders zeggen dan dat die gewoon grappig is.
Hij is overigens wel opvallend goed bezig de laatste tijd...
Vind je? Ik vond die van gisteren verkeerd uitgebeeld, en daardoor niet leuk. Bij die van vandaag vind ik de animatie juist sterk. Enig minpunt is (en blijft) de tekst, die gewoon korter en bondiger had gemoeten.quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:35 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ehm nou nee... deze is weer erg flauw.
Die van gisteren ging wel. (medium flauw)
Deja vu! Een wel heeeeeeel bekende bank scènequote:
Dat heb ik ook. Blijven hopen op die dag dat ie me wél aan het lachen krijgtquote:Op woensdag 12 december 2007 00:20 schreef DJKoster het volgende:
Weer te simpel inderdaad..
En toch elke nacht of ochtend meteen kijken of er een nieuwe opstaat
Ik bekijk ze hier wel, om vervolgens een diepe zucht te slaken, zachtjes nee te schudden en even m'n negatieve commentaar achter te latenquote:Op woensdag 12 december 2007 01:35 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Blijven hopen op die dag dat ie me wél aan het lachen krijgt
ah, een soort vervolg.. maar dit lijkt me een nieuw dieptepunt jaquote:Op donderdag 13 december 2007 05:24 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Ok... dit is echt slecht. Je reinste hergebruik:
[ afbeelding ]
Die is echt heeeeeeeeeel slechtquote:Op donderdag 13 december 2007 05:24 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Ok... dit is echt slecht. Je reinste hergebruik:
[ afbeelding ]
En dat er weer veel teveel tekst bijzit.. maar ok, kan slechterquote:Op vrijdag 14 december 2007 01:26 schreef James1988 het volgende:
Mja... hij is inderdaad eens niet zo slecht. Zeker in vergelijking met die van gisteren...
Maar wel typisch dat het weer over penissen moet gaan
Ik was aan het twijfelen of ik moest lachen of dat ik moest lachen om het wanproduct dat 'ie nou weer presenteert.. mixed feelingsquote:
quote:RTL Boulevard jat cartoons van Nu.nl-tekenaar
Vrijdag 14 december 2007, 12:39 - Cartoonist Metin Seven is boos op RTL Boulevard en De Nieuwste Show. De twee tv-programma's vertoonden zijn werk zonder daarvoor toestemming te vragen.
28 reacties Door Maarten Reijnders
RTL Boulevard gebruikte op 16 november een deel van een afbeelding van Seven met vallende dominostenen. De signatuur van de cartoonist was uit de afbeelding weggesneden. De Nieuwste Show toonde op 29 oktober een cartoon die Seven voor Nu.nl had gemaakt.
Seven, die een dagelijkse cartoon voor Nu.nl tekent en in het verleden ook heeft gewerkt voor Webwereld, is boos over de handelswijze van RTL Boulevard en De Nieuwste Show. "Ik vind het een trieste zaak dat een professionele mediaredactie zomaar ongevraagd auteursrechtelijk eigendom plukt van de site van een freelancer en hem vervolgens ook nog weigert te betalen voor gebruik van zijn werk."
Volgens Seven is het een principiële zaak. "Het gaat me niet eens zo zeer om het geld. Je steelt niet zomaar andermans werk. De redacties moeten leven van hun programma, ik moet leven van mijn werk, zo simpel is het. Als het om een niet-commercieel, persoonlijk initiatief gaat ben ik niet te beroerd om gebruik van mijn werk gratis toe te staan als men het even netjes vraagt."
Hergebruiksfactuur
De cartoonist en zijn belangenbehartiger Comic House hebben contact opgenomen met de twee programma's. "Voor beide jatwerkgevallen hebben we een brief plus hergebruiksfactuur verstuurd, maar tot dusver zonder resultaat", aldus Seven.
Een rechtszaak aanspannen om op die manier een vergoeding te krijgen, is volgens Hans Buying van Comic House niet interessant. "Het is niet aantrekkelijk om een juridische procedure te starten om een vordering van pakweg 500 euro op te eisen. Dat weten de omroepen ook. We kunnen dreigen, maar niet slaan. Tenminste niet zonder dat het ons meer pijn doet dan hen."
Bewijzen
Marieke Westerman van RTL Boulevard weet dat de afbeelding is gebruikt. "Op Domino Day hebben we een gratis computerplaatje gebruikt, maar ik heb nog niet meegekregen dat de maker ervan contact met ons heeft opgenomen. Als hij kan bewijzen dat het zijn plaatje is, dan betalen we die vergoeding. Dat is geen enkel probleem." Ze belooft contact op te nemen met Seven.
Ook Maarten van Dijk van De Nieuwste Show belooft dat de producer van het programma contact zal zoeken met Seven. Op het moment van schrijven had de cartoonist nog niets van de twee redacties gehoord. "Ze laten zich wel kennen zo. Volgens mij is het gewoon een afleidingsmanoeuvre en hoor ik uiteindelijk niks van ze. Als ze bereid waren te betalen, dan hadden ze allang kunnen reageren."
Seven hekelt de 'brutale praktijken' van de tv-makers. "Pas als er commotie ontstaat, geven ze toe. Het was dat een vriend me tipte dat hij mijn cartoon in De Nieuwste Show zag. Anders was ik er niet van op de hoogte geweest en waren ze er ongemerkt mee weggekomen."
Noot van de redactie: de afbeelding bij dit artikel (op de voorpagina en bij de comments) is geplaatst met toestemming van de cartoonist.
Die heeft ie dan wel met zeer voorbedachte rade aangemaakt in 2003, hè....quote:Op maandag 17 december 2007 11:05 schreef jpg97 het volgende:
Alsof die metin dat echt is.. dat is gewoon een kloon
Slechte cartoons of niet, hij heeft wel een punt.quote:Op maandag 17 december 2007 11:19 schreef Adelante het volgende:
laat 'm gvd blij zijn dat iemand die kutstrips gebruikt![]()
Ik denk ook dat het 'm wel echt is.. user bestaat al erg lang, en z'n andere reactie ergens dit jaar verwijst hij naar een nieuwsbericht (dat over 'm zelf gaat).. Ik geloof t welquote:Op maandag 17 december 2007 11:44 schreef Dromer het volgende:
[..]
Die heeft ie dan wel met zeer voorbedachte rade aangemaakt in 2003, hè....
quote:Op maandag 17 december 2007 11:05 schreef jpg97 het volgende:
Alsof die metin dat echt is.. dat is gewoon een kloon
hahahah.
Deze vond ik eigenlijk wel leukquote:Op maandag 17 december 2007 10:58 schreef Rikketik het volgende:
De nieuwe, ditmaal zonder sarcastisch commentaar.
[ afbeelding ]
Ik snap 'm niet helemaal.
ik vind die totaal niet verhulde 'plug'/advertentie op de voorpagina van die krant wel een grappig detailquote:Op maandag 17 december 2007 10:58 schreef Rikketik het volgende:
De nieuwe, ditmaal zonder sarcastisch commentaar.
[ afbeelding ]
Ik snap 'm niet helemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |