Ik vind dit een perfecte eerste stap. Nu de terugkeerregeling nog.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:14 schreef SCH het volgende:
Grapjas, jij bent slim genoeg om te zien dat dit echt quatsch is.
Dat doe ik niet...quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:18 schreef Jerruh het volgende:
hetzelfde argument dus wat jij gebruikt om elke moslim te bestempelen als terrorist omdat je op het nieuws ziet dat er marokkanen in gevecht waren.
Ga je weg?quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vind dit een perfecte eerste stap. Nu de terugkeerregeling nog.
Er valt met mij best te praten over Limburgse onafhankelijkheid.quote:
Ze lachen zich kapot daar joh. De media-aandacht richt zich vooral op de verbale diarree van Wilders en ondertussen kan dit kabinet, vrijwel ongehinderd door enige oppositie, doen wat ze wil. Hoe anders was dat met dat CDA/VVD kabinet, toen vrijwel dagelijks krantenkoppen werden gevuld met teksten als "schandalig kabinet" en oppositieleden vaker dan bewindslieden in het nieuws kwamen (zoals het ook hoort).quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:22 schreef Montov het volgende:
Het debat over de motie gaat toch komen omdat een aantal kamerleden zich hebben vergist.
Krijgen we weer een poppenkast om vervolgens de motie te zien sneuvelen. Soms zou je willen da ze iets constructiefs gaan doen. Een kleinere overheid komt er niet wanneer je de overheid opzadelt met een spervuur aan ongeleide projectielen.
Grappig. Ik ben net een weekje in Limburg geweest. De gemiddelde Marokkaan is een stuk beter te verstaan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er valt met mij best te praten over Limburgse onafhankelijkheid.
Waar? Ik versta Friezen anders ook slechter dan Marokkanen...quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:34 schreef SCH het volgende:
Grappig. Ik ben net een weekje in Limburg geweest. De gemiddelde Marokkaan is een stuk beter te verstaan.![]()
Het is maar net hoe je omgaat met je religie... Ik heb eerder al gewezen op invloeden van de Arabische cultuur op de Islam, zo zal elke cultuur zijn invloed hebben. Cultuur en religie zijn nauw met elkaar verweven. Dat is ook mijn antwoord op de opmerking dat je onderscheid tussen soorten problemen moet maken. Natuurlijk moet je dat, want je moet die problemen immers gericht bestrijden (potenrammen bestrijd je anders dan schooluitval), maar er is wel een soort verwevenheid. Het heeft niet alles met elkaar te maken, maar het staat ook niet helemaal los van elkaar. De probleemjongeren hebben feitelijk een soort levensstijl, waar de islam te pas en te onpas (stiekem toch alcohol drinken...) een element in is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:05 schreef cultheld het volgende:
Dus omdat één imam zegt dat homo's van het dak gegooid moeten worden, zijn alle incidenten tussen Marokkaanse Nederlanders en homoseksuelen van religieuze aard? Ik moet de eerste Bosniër, Albanees, Iraniër of Maleisiër (ja die heb je ook in Nederland) nog tegenkomen die homo's molesteert. Toch zijn dat doorgaans ook islamitische mensen. Als je het mij vraagt hebben de meeste geweldsdelicten van Marokkanen tegen homo's eerder te maken met een cultureel probleem, dan met religie.
prachtig, hou Wilders dan ook daar en hou vooral de grenzen dicht !!quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er valt met mij best te praten over Limburgse onafhankelijkheid.
Nou dan, daar hoor je zo'n Vogelaar niet over.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar? Ik versta Friezen anders ook slechter dan Marokkanen...
Als we een flinke zak geld meekrijgen en we nog wat kansloos volk bij jullie mogen dumpen, heb je een deal.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:38 schreef moussie het volgende:
prachtig, hou Wilders dan ook daar en hou vooral de grenzen dicht !!
waarom dat, wat moeten "wij" met die onverstaanbare primitievelingen .. voor de rest hebben we al genoeg geld gestoken in die hopeloze bende zuipschuiten ..quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als we een flinke zak geld meekrijgen en we nog wat kansloos volk bij jullie mogen dumpen, heb je een deal.
Dat is het gevolg van een verdeelde oppositie. Soms kan het schadelijker uitpakken wanneer een kabinet van twee kanten wordt aangevallen, maar soms het tegenovergestelde. Wilders staat niet bekend om zijn teamgeest of zijn wil voor tactische samenwerking, dus zien we vaak dat het kabinet weinig wordt geraakt. Maar het is niet zo dat krantenkoppen niet gevuld worden met oppositieleden; Wilders is wat dat betreft oververtegenwoordigd qua slogans met kritiek richting het kabinet. Hij wordt echter steeds minder serieus genomen en Wilders probeert dat te compenseren door steeds radicaler te worden qua toon maar ook qua standpunten.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze lachen zich kapot daar joh. De media-aandacht richt zich vooral op de verbale diarree van Wilders en ondertussen kan dit kabinet, vrijwel ongehinderd door enige oppositie, doen wat ze wil. Hoe anders was dat met dat CDA/VVD kabinet, toen vrijwel dagelijks krantenkoppen werden gevuld met teksten als "schandalig kabinet" en oppositieleden vaker dan bewindslieden in het nieuws kwamen (zoals het ook hoort).
Jullie willen toch van ons af? Dat gaat niet gratis hoor.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:45 schreef moussie het volgende:
waarom dat, wat moeten "wij" met die onverstaanbare primitievelingen .. voor de rest hebben we al genoeg geld gestoken in die hopeloze bende zuipschuiten ..![]()
jij wil over onafhankelijkheid praten, dus jij wil van ons af, en tja, dat is niet gratis hoorquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jullie willen toch van ons af? Dat gaat niet gratis hoor.
oh, je hebt het over dat handjevol moslims uit limboland .. die zijn uiteraard wel welkom ..quote:En inderdaad, het zijn de onverstaanbare primitievelingen die jullie mogen ontvangen.
Pas maar op. Er is vast wel weer iemand die zegt dat de strop van links kwam.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De dag dat Wilders geen mediaaandacht krijgt is de dag dat hij zich verhangt. Laten we hopen dat die dag gauw komt.
Dat wil zeggen dat zijn aanhang groeit.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:53 schreef SCH het volgende:
[..]
En wat dan nog als hij 25 zetels heeft? Het gaat er in de politiek om dat je moet kunnen samen werken. Dat je niet alleen op andere politici afgeeft maar er ook mee samenwerkt. Zolang de groep van Wilderianen dat niet kan, heeft het allemaal weinig om het lijf.
Wilders richt zich wel degelijk op de economie,quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:49 schreef cultheld het volgende:
Wilders is geen serieuze oppositie: die richt zich nauwelijks op het economisch beleid van de regering bijvoorbeeld. 90% van Wilders' oppositie bestaat uit het bashen van (islamitische) allochtonen.
En als er een meerderheid voor is, moeten we het invoeren ofzo???quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Er zou eigenlijk het volk eens moeten laten kiezen over onze immigatie wet.
Gewoon kijken hoe de Nederlander er tegenover staat.
misschien is er wel een meerderheid voor een immigratiestop maar misschien ook niet
nee dat hoeft niet, maar je kunt wel maatregelen nemen en onderzoeken waarom er een meerderheid is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:32 schreef SCH het volgende:
[..]
En als er een meerderheid voor is, moeten we het invoeren ofzo???![]()
Ik geloof dat de PVV immigratie uit islamitische landen wil weren.quote:Op zaterdag 17 november 2007 01:43 schreef nonzz het volgende:
hoe kun je trouwens ooit controleren of iemand moslim is? Al je dat aan iemand vraagt kan hij gewoon zeggen dat hij geen moslim is. En daar heeft degene dan ook npg gewoon gelijk in want je kan gewoon de ene minuut nog wel in allah geloven, en de volgende minuut niet meer. Het is tenslotte iets puur persoonlijks. Controle op zo'n wet is dus ook totaal onmogelijk.
Dus christenen die in Iran worden vervolgd mogen Nederland niet in van een partij die zegt dat ze de joods christelijke traditie in Nederland wil behouden...??quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:17 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik geloof dat de PVV immigratie uit islamitische landen wil weren.
Oh, niet helemaal.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:17 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik geloof dat de PVV immigratie uit islamitische landen wil weren.
Wat een ondoordacht wereldvreemd idee al met al.quote:Toen Fritsma ontkennend antwoordde en zei dat de PVV immigratie uit moslimlanden wil voorkomen, werd hem voorgehouden wat dat betekent voor een christen uit Turkije die naar Nederland wil komen. Daarop zei Fritsma dat die persoon wel welkom zou zijn.
Slecht systeem he, democratie, stel je voor dat er naar het volk geluisterd wordt!quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:32 schreef SCH het volgende:
[..]
En als er een meerderheid voor is, moeten we het invoeren ofzo???![]()
Immigranten en asielzoekers zijn twee verschillende zaken. Dit gaat niet voor asielzoekers gelden, hoewel Wilders wel pleit voor een quotum van 5000 asielzoekers per jaar.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:30 schreef nonzz het volgende:
[..]
Dus christenen die in Iran worden vervolgd mogen Nederland niet in van een partij die zegt dat ze de joods christelijke traditie in Nederland wil behouden...??
totdat er iemand stelt dat je ook de sharia zou moeten invoeren als een meerderheid daarvoor zou kiezen ..quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:35 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Slecht systeem he, democratie, stel je voor dat er naar het volk geluisterd wordt!![]()
Geen systeem is gebouwd om ruimte te laten voor het in voeren van een ander systeem, als dit wel bij democratie het geval is dan is het een zwak systeem.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:45 schreef moussie het volgende:
[..]
totdat er iemand stelt dat je ook de sharia zou moeten invoeren als een meerderheid daarvoor zou kiezen ..
het is in principe dus wel mogelijk, gaat alleen een riant aantal jaren overheen .. en of dat nou een zwakte is of juist de kracht, die discussie is nog steeds onbeslistquote:Op zaterdag 17 november 2007 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen systeem is gebouwd om ruimte te laten voor het in voeren van een ander systeem, als dit wel bij democratie het geval is dan is het een zwak systeem.
Verschil is dat de sharia fundamentele westerse vrijheden aantast, van een aangescherpt immigratiebeleid heeft niemand last.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:45 schreef moussie het volgende:
[..]
totdat er iemand stelt dat je ook de sharia zou moeten invoeren als een meerderheid daarvoor zou kiezen ..
als een democratische meerderheid de sharia zou willen moet er ineens niet naar het volk geluisterd worden dus ?quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:12 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Verschil is dat de sharia fundamentele westerse vrijheden aantast, van een aangescherpt immigratiebeleid heeft niemand last.
Ik wel!quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:12 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Verschil is dat de sharia fundamentele westerse vrijheden aantast, van een aangescherpt immigratiebeleid heeft niemand last.
Lijkt me wel. Dat ben je toch hopeljk wel met me eens he?quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:44 schreef moussie het volgende:
[..]
als een democratische meerderheid de sharia zou willen moet er ineens niet naar het volk geluisterd worden dus ?
Goed punt, Wilders is niet erg slim bezig door het zo open en bloot te zeggen. Zeg dan: geen mensen meer uit landen die het slecht doen in Nederland. Dan weet ook iedereen wat hij bedoelt.quote:en hoe kom je aan het idee dat niemand last zou hebben van een aangescherpt immigratiebeleid .. dat zoiets ons compleet zou kunnen isoleren van de rest van de wereld komt nog niet eens bij je op ?
Saoedi-Arabië bvb zou dit niet pikken en die zijn voor de Amerikanen een stuk belangrijker dan wij, plus dat dit voorstel in strijd is met de mensenrechten, hoelang denk je dat het duurt voor wij een internationale economische boycot te pakken hebben ?
Dat maakt niet uit, ik heb er last van. Jij zegt dat niemand er last van heeft, ik heb er wel last van en ik ben vast niet de enige. Jij gaat er niet over om dat te beoordelen, of mensen er last van hebben of niet. Als mensen zeggen er last van te hebben, dan hebben ze dat.quote:
Benin? Denemarken? Australie?quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:36 schreef rebel6 het volgende:
Goed punt, Wilders is niet erg slim bezig door het zo open en bloot te zeggen. Zeg dan: geen mensen meer uit landen die het slecht doen in Nederland. Dan weet ook iedereen wat hij bedoelt.
Voor praktische uitvoering van democratie in haar ware essentie is het goed, maar biedt dus ook ruimte om despotisme bijvoorbeeld in te voeren en maakt dan democratie ook self-destruct.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
het is in principe dus wel mogelijk, gaat alleen een riant aantal jaren overheen .. en of dat nou een zwakte is of juist de kracht, die discussie is nog steeds onbeslist
Wat een ongelofelijk zwak "argument".quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, ik heb er last van. Jij zegt dat niemand er last van heeft, ik heb er wel last van en ik ben vast niet de enige. Jij gaat er niet over om dat te beoordelen, of mensen er last van hebben of niet. Als mensen zeggen er last van te hebben, dan hebben ze dat.
Mensen met dezelfde achtergrond als de groepen immigranten die het slecht doen in Nederland.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Benin? Denemarken? Australie?
Ik zou het niet weten wat dat is: 'mensen uit landen die het slecht doen in Nederland' ?
Wat vaagquote:Op zaterdag 17 november 2007 15:23 schreef rebel6 het volgende:
Mensen met dezelfde achtergrond als de groepen immigranten die het slecht doen in Nederland.
miereneuker
Grappig dat je dat denkt. Vele landen werken met een puntensysteem waarbij de juiste culturele en religeuze achtergrond prima scoort. Moslims doen het daar niet. Ik hoor Saoudi-Arabie daarover nooit klagen. Gelukkig heeft moussie vanachter haar luie stoel connecties met het Huis Saoed en heeft dus precies gehoord wat men daar gaat doen..quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:44 schreef moussie het volgende:
en hoe kom je aan het idee dat niemand last zou hebben van een aangescherpt immigratiebeleid .. dat zoiets ons compleet zou kunnen isoleren van de rest van de wereld komt nog niet eens bij je op ?
Saoedi-Arabië bvb zou dit niet pikken en die zijn voor de Amerikanen een stuk belangrijker dan wij, plus dat dit voorstel in strijd is met de mensenrechten, hoelang denk je dat het duurt voor wij een internationale economische boycot te pakken hebben ?
Mogelijk gemaakt door de islamiseringspolitiek waar jij achter lijkt te staan.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:45 schreef moussie het volgende:
Zelfs een notoire oogklepdrager als jij weet welke groepen het al tientallen jaren slecht doen in Nederland.quote:
De laagste sociale klassen?quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:40 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Zelfs een notoire oogklepdrager als jij weet welke groepen het al tientallen jaren slecht doen in Nederland.
nee lieve schat, dat is nou democratie .. als de meerderheid van het volk er langer dan .. blabla .. het is niet perfect maar wel het beste wat wij tot nu toe konden bedenken .. mi danquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mogelijk gemaakt door de islamiseringspolitiek waar jij achter lijkt te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |