http://www.nu.nl/news/131(...)nd'_verzoek_PVV.htmlquote:DEN HAAG - De Tweede Kamerfracties zijn donderdagavond massaal gevallen over een "discriminerend" voorstel van de PVV.
De partij van Geert Wilders pleitte tijdens een belangrijk debat voor een immigratiestop van moslims. De overige partijen weigerden op verontwaardigde toon de motie te behandelen.
SP-Kamerlid Jan de Wit sprak van een discriminerend verzoek en gaf de voorzet tot een Kamerbrede afwijzing. De PvdA noemde het voorstel een schande en volgens GroenLinks hoort dit soort gedrag niet thuis in een rechtsstaat.
De PVV stelde in de motie dat het behoud van de Nederlandse identiteit en kernwaarden onder grote druk staan "door de voortgaande immigratie van moslims die onze waarden vaak niet blijken te delen".
Tweede Kamerlid Sietse Fritsma reageerde verongelijkt op het besluit om zijn motie niet in behandeling te nemen. "Het belang van de Nederlandse samenleving wordt met dit gedrag ondermijnd", zei hij.
De PVV'er verweet zijn collega's in het parlement tevens dat het hem onmogelijk wordt gemaakt een standpunt uit te dragen.
Interruptiedebat
Rondom de indiening van het verzoek ontstond in de Kamer een interruptiedebat waarin Fritsma klem werd gezet. CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma vroeg of de motie impliceert dat de PVV een soort geloofstoets wil invoeren om moslimmigranten te kunnen afwijzen.
Toen Fritsma ontkennend antwoordde en zei dat de PVV immigratie uit moslimlanden wil voorkomen, werd hem voorgehouden wat dat betekent voor een christen uit Turkije die naar Nederland wil komen. Daarop zei Fritsma dat die persoon wel welkom zou zijn.
Vrijheid van godsdienst hoort daar kennelijk niet bij van Wilberts.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Meki het volgende:
"die onze waarden vaak niet blijken te delen".
Nou nou...quote:Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd.
Dit is niets nieuws.. sinds jaar-en-dag zijn er mensen in de politiek geweest die dit soort zaken beweerden.. neem Janmaat..quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Meki het volgende:
Kamer valt over 'discriminerend' verzoek PVV
[..]
http://www.nu.nl/news/131(...)nd'_verzoek_PVV.html
Schandelijk en zeer triest dat iemand een monsterlijke terroristische groep een boycot afgekondigd tegen alle Moslims die zich in Nederland willen vestigen.
Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd. en Nederland laat dit toe in haar scheinheilige democratie. Het zijn racisten en zijn monsters net als Hitler en Mussolini,
Oppakken die monsters en in de cel goien en de sleutel weggoien
zijn de moslims niet al decennia bezig met een heilige oorlog tegen christelijke , het westen , in het kort iedereen die geen moslim is.quote:Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd.
Kom niet met onzin.. En helemaal niet uit het buitenlandquote:Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef tntkiller het volgende:
[..]
zijn de moslims niet al decennia bezig met een heilige oorlog tegen christelijke , het westen , in het kort iedereen die geen moslim is.
gij zult oogsten wat u zaait
Mooi en dan hoop ik dat een leider komt die alle Hydrogeny´s het land uitzet vanwege hun naamquote:Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef Hydrogeny het volgende:
Zou een mooi begin zijn, jammer dat die linkse ratten dit direct tegenhouden omdat ze liever aan chocopikkies zuigen
Meki, maak je niet zo druk. De democratie schakelt dit soort elementen vanzelf uit. Als de PVV zo door blijft gaan bereiken ze nooit wat.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Kom niet met onzin.. En helemaal niet uit het buitenland
Zo kunnen wij Israel en USA erbij halen. Blijf bij het onderwerp
Ik begrijp . je wilt het goedpraten
19-05-1969
40 jaar en nog zo uberdom
En dat ze op jou dan maar een bom gooien die gekoppelt is aan mijn naam met solutioquote:Op vrijdag 16 november 2007 08:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Mooi en dan hoop ik dat een leider komt die alle Hydrogeny´s het land uitzet vanwege hun naam
De echte Nederlandse identiteit en mentaliteit van ondernemerschap, moed, doorzettingsvermogen, standvastigheid, etc. is na de Tweede Wereldoorlog al verdwenen toen de geitenwollensokken aan de macht kwamen. Toen we ons opeens moesten schamen voor ons land en verleden in plaats van er trots op te zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:57 schreef Bastard het volgende:
Het is Wilders in de oppositie.. natuurlijk hoor je van een oppositie partij belachelijke en niet haalbare voorstellen. Hoewel hij wel ergens een punt heeft, door al die immigranten verdwijnt onze Nederlanse identiteit, of beter gezegd, is het al verdwenen.
Hadden ze dat maar bij jou gedaan zoveel jaar geleden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Meki het volgende:
Oppakken die monsters en in de cel goien en de sleutel weggoien
Nee klopt, maar om nou te zeggen dat het om Marokkanen gaatquote:Op vrijdag 16 november 2007 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn moslims een ras trouwens? Anders is het geen racisme.
Nee moslims zijn aanhangers van de islam. Je hebt Arabische moslims maar ook Aziatische (denk aan Indonesie).quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn moslims een ras trouwens? Anders is het geen racisme.
Sinterklaas, naar mijn mening een van de belangrijkere onderdelen van die identiteit, wordt verdrongen door de Kerstman. Dat heeft verder niets met immigranten te maken maar veel meer met het feit dat Nederlanders in het algemeen helemaal geen waarde hechten aan hun eigen identiteit.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:57 schreef Bastard het volgende:
door al die immigranten verdwijnt onze Nederlanse identiteit
Dan zouden we eerder van respecteloosheid van Wilders moeten praten. Je weets.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee klopt, maar om nou te zeggen dat het om Marokkanen gaat
Als joden veel stelen, mensen bedreigen, vernielen ect. dan zou ik het een goed idee vinden. Maar ze doen het niet!quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:39 schreef Meki het volgende:
Ik zal me afvragen als Aboutaleb alle Joden wil deporteren naar het buitenland en Jodenstop zet in Nederland.
Iedereen was dan wakker ...... en Aboutaleb zou opgepakt worden wegens haat zetten en angst zaaien in Nederland
Hoe zullen jullie dan reageren ???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |