Met die ingesteldheid wel ja.quote:Op zondag 1 juni 2008 14:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
We moeten ons geen zorgen maken : we zijn compleet kansloos om het WK binnen te halen, dat moge duidelijk zijn ...
quote:Op zondag 1 juni 2008 14:29 schreef Heero87 het volgende:
Trouwens de Engelsen spelen vandaag een oefeninterland in Trinidad & Tobago. Daar is uiteraard maar één reden voor: de steun van FIFA-bestuurslid Jack Warner kopen.
Ondertussen wil Blatter in 2011 niet alleen het WK van 2018, maar ook dat van 2022 toewijzen. Je zou dus als land twee keer kandidaat kunnen zijn. Maar als dat van 2018 naar een Europees land gaat, ben je uiteraard kansloos voor dat van 2022.
Ik denk dat hij vooral wil profiteren van de grote belangstelling voor het WK 2018, en daarom meteen dat van 2022 ook maar toewijzen.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]vanwaar dat plan ineens, omdat anders de stadions niet afkomen?
Inderdaad, daarvoor blijft het Koning Boudewijnstadion ook staan.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:53 schreef rubbereend het volgende:
eentje zonder atletiekbaan neem ik dan aan
Het is de bedoeling Anderlecht naar daar te lokken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:56 schreef rubbereend het volgende:
een stadion dus alleen voor de Rode Duivels en de bekerfinale?
Thailand is trouwens één van de Aziatische vertegenwoordigers in dat uitvoerend comité, vandaar.quote:De Gucht brengt Belgische WK-bal aan het rollen
Belgisch minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht heeft op bezoek in Thailand de gezamenlijke Belgisch-Nederlandse kandidatuur voor het WK voetbal 2018 een duwtje in de rug gegeven. De minister steunde tijdens een diner op de Belgische ambassade in Bangkok nadrukkelijk de campagne onder leiding van secretaris-generaal van de Belgische voetbalbond Alain Courtois om de FIFA warm te maken voor een WK in de Lage Landen.
"In de kinderschoenen"
Die 'promotiecampagne' staat nog in haar kinderschoenen, stelde Marc Schasny, een van de functionarissen van het Belgische team. In 2011 moet het 24-koppige uitvoerend comité van de wereldvoetbalbond beslissen aan wie de organisatie van het WK 2018 wordt toegewezen.
Bron: Belga / De Morgen.
Voor het geval de problemen met bouwvergunningen in Belgie aanblijven kan wat mij betreft Nederland het alleen gaan proberen... :quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:26 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Maargoed, er zijn 8 stadions nodig minimaal om een WK te organiseren geloof ik. Dan zou Nederland het bijna wel alleen kunnen proberen. Amsterdam 1, Rotterdam 2&3, Eindhoven 4, Enschede 5, Heerenveen 6, Alkmaar 7, Utrecht 8, Groningen 9.
Dit zou of recentelijk veranderd zijn, niet kloppen, of flexibel zijn, aangezien in 2006 in Duitsland 12 stadions gebruikt zijn in 12 verschillende speelsteden. Op het wk in japan/z-korea zelfs 20 stadions in 20 steden.quote:According to current FIFA practice, no more than one city may use two stadia, and the number of host cities is limited between eight and ten.
Dat is in België ook zo hoor. In Brugge, Luik, Antwerpen en Brussel/Anderlecht willen ze sowieso nieuwe stadions, met of zonder WK.quote:Nederland heeft als voordeel ten opzichte van Belgie dat op Utrecht en Rotterdam na geen compleet nieuwe stadions hoeven te komen, en de speelsteden / clubs over het algemeen sowieso al willen uitbreiden of nieuw bouwen, omdat ze bij de huidige capaciteit elke week vol zitten. Dan zit je na het WK niet met een half leeg stadion.
Alleen kost het bouwen van een heel nieuw stadion een stuk meer tijd dan het uitbreiden van een bestaand stadion.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:22 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat is in België ook zo hoor. In Brugge, Luik, Antwerpen en Brussel/Anderlecht willen ze sowieso nieuwe stadions, met of zonder WK.
Tien jaar moet nu toch wel genoeg zijn...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Alleen kost het bouwen van een heel nieuw stadion een stuk meer tijd dan het uitbreiden van een bestaand stadion.
Dat wilde ik net zeggen, als vandaag de beslissing werd genomen dan kregen we het toernooiquote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:32 schreef Heero87 het volgende:
Maar de beste reclame maakt Nederland op dit moment in Zwitserland natuurlijk.
ze zijn er daar actiever mee bezig dan hierquote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:32 schreef Heero87 het volgende:
In België zal er deze zomer een heuse WK-bus rondrijden die de bevolking warm moet maken voor de WK-kandidatuur.
Verschillende grote kranten en tv-zenders ondertekenden ook een charter om mee te helpen aan een grote publiciteitscampagne.
Helaas. En dan nog net tegen WK-concurrent Rusland.quote:
Die belgen zijn gewoon gigantisch jaloers dat is gewoon duidelijk.quote:Op zondag 22 juni 2008 00:39 schreef Plato1980 het volgende:
Gezien de reacties van diverse Vlamingen op de wedstrijd van vanavond vraag ik me af of we nog wel met die lui een toernooi moeten willen organiseren. Als dit de houding van de meerderheid van die lui is hoeft het voor mij niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |