Inderdaad, met de huidige situatie in België is het kansloos. Laten we hopen dat dat tegen 2011 al iets of wat is opgelost.quote:Op zondag 24 augustus 2008 22:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is dat zo? Nou ja, het lijkt me hoe dan ook onpraktisch. Sowieso lijkt het huidige politieke klimaat in Belgie de kandidatuur geen goed te doen, het duurt al bij anderhalf jaar om een regering te vormen, dat maakt bepaald gee goede indruk. Maar daar mogen we in Nederland niet te veel van zeggen, want na de volgende verkiezingen kunnen we ook zo'n probleem verwachten, met als absolutt gruwelscenario Verdonk als premier of vice-premier. Dan kunnen we het echt vergeten.
Waarom zouden we het WK 2018 kunnen vergeten als het EK in 2012 naar Spanje gaat?quote:Op donderdag 25 september 2008 19:45 schreef Vidacz het volgende:
EK 2012 dus wellicht naar Spanje. Dan kunnen die het WK wel vergeten.
Polen en de Oekraïene hebben grote problemen de boel op orde te krijgen. Dus de kans is best redelijk dat ze het niet mogen gaan doen.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:47 schreef Heero87 het volgende:
Het EK 2012 mogelijk naar Spanje? Het zou me toch verbazen eerlijk gezegd.
Bwa, het zou me echt verbazen. Bij elk toernooi heb je tegenwoordig wel problemen. Die waren er ook bij het EK 2004, 2008, het WK 2010 of de Olympische Spelen van 2004. Maar tot nog toe is men nooit echt verder gegaan dan een waarschuwing. Al zou het inderdaad niet slecht uitkomen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 18:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Polen en de Oekraïene hebben grote problemen de boel op orde te krijgen. Dus de kans is best redelijk dat ze het niet mogen gaan doen.
maar nu lopen ze op alle gebieden achter, infrastructuur, hotelvoorzieningen en de stadions en dat begint een bijna onoverbrugbaar probleem te worden. Bij al die andere voorbeelden liep alles op een gegeven moment wel goed. En vergeet niet dat de infrastructuur en de hotelvoorzingingen in die landen vnaf praktisch 0 moet worden opgebouwd..........quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:06 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Bwa, het zou me echt verbazen. Bij elk toernooi heb je tegenwoordig wel problemen. Die waren er ook bij het EK 2004, 2008, het WK 2010 of de Olympische Spelen van 2004. Maar tot nog toe is men nooit echt verder gegaan dan een waarschuwing. Al zou het inderdaad niet slecht uitkomen.
maarja ze willen er 7 gaan bouwen, als je ziet hoe lang het al in Brugge duurt en wat een getouwtrek daar plaats vindtquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:40 schreef Dvm86 het volgende:
Gisteren tijdens de rust van België - Spanje was er een interview te zien tussen de Belgische televisie en Borst & Van Gelder. Zij werden o.a. gevraagd hoe groot zij de kans inschatten dat N/B het WK in 2018 naar Nederland kunnen halen. Volgens Borst was die kans vrijwel nihil omdat 'Blatter dat tegen een goede vriend van hem gezegd heeft'.
Ik denk dat je dat met een korreltje zout moet nemen, maar goed...
België gaat in ieder geval in de komende jaren 7 nieuwe stadions bouwen, dat zou denk ik toch wel aardig moeten meewegen in de keuze.
Nog niet langs gekomen volgens mijquote:FIFA beslist eerder over wk 2018
24-11-2008 18:23
De Fifa gaat waarschijnlijk de toewijzing van het wk 2018 over twee jaar bekend maken. Als reden geeft de FIFA op, dat de organisator zo een extra jaar heeft om zich voor te bereiden.
Om de kosten van de aanbesteding te beperken wordt aan 1 van de mededingers voor 2018 tegelijkertijd het WK 2022 toegewezen. Dit betekend een extra kans voor Nederland en België op een mogelijk wk voetbal.
"Zes jaar is echt het minimum voor de organisatie", licht Valcke, secretaris-generaal van de FIFA toe. "Maar het laat weinig speelruimte."
Rotatie-systeem is volgens mij al overboord/quote:Op donderdag 4 december 2008 12:24 schreef pfaf het volgende:
Maakt toch niet zo heel veel uit? Als 2018 naar Europa gaat, zal 2022 dat toch niet doen?
Ja, volgens mij is dat ook de bedoeling.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:04 schreef Vidacz het volgende:
Is het denkbaar dat ze twee stadions in Rotterdam gaan gebruiken voor het WK?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |