abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2008 @ 00:43:04 #226
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_59594159
quote:
Op zondag 22 juni 2008 00:41 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Die belgen zijn gewoon gigantisch jaloers dat is gewoon duidelijk.
Dat is inderdaad evident en het spreekt boekdelen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 22 juni 2008 @ 00:45:53 #227
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59594234
quote:
Op zondag 22 juni 2008 00:39 schreef Plato1980 het volgende:
Gezien de reacties van diverse Vlamingen op de wedstrijd van vanavond vraag ik me af of we nog wel met die lui een toernooi moeten willen organiseren. Als dit de houding van de meerderheid van die lui is hoeft het voor mij niet.
Wat dan zoal?
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 22 juni 2008 @ 00:47:00 #228
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_59594259
quote:
Op zondag 22 juni 2008 00:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat dan zoal?
Het leedvermaak over NL en de manier waarop die lui reageren.
  zondag 22 juni 2008 @ 21:43:56 #229
218624 Eenjongentjevan1
Wijm houden van Amerika..
pi_59611763
Die jongens hebben het ek nog niet eens gehaald, dus die ventjes kunnen hun kop houden.
Maar jah nog meer nieuws over stadions?
Im known to be a nasty Soccer player..
pi_59612513
quote:
Op zondag 22 juni 2008 00:47 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het leedvermaak over NL en de manier waarop die lui reageren.
Goh, gelukkig bestond die rivaliteit in 2000 nog niet. .
  zondag 22 juni 2008 @ 22:14:47 #231
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_59612618
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:11 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Goh, gelukkig bestond die rivaliteit in 2000 nog niet. .
In ieder geval was het toen minder prominent aanwezig. Maar zoals gisteren al gezegd: als dit echt de houding van de meerderheid van de Vlamingen is dan hoeft het voor mij niet.
pi_59612974
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:14 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In ieder geval was het toen minder prominent aanwezig.
Dat is klinkklare nonsens. De houding tegenover Nederlanders is altijd hetzelfde geweest. Of dat nu over 1965, 2000 of 2008 gaat.
pi_59624933
Even over het logo van het wk 2018:

Weet iemand of er al een 'BeNeLux bid 'logo is?
En over het WK 2018 logo zelf, wie ontwerpt deze als de gastlanden bekend zijn?
pi_59625505
Ja, het logo kan je vinden op www.beltomundial.org.
pi_59625754
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:13 schreef Heero87 het volgende:
Ja, het logo kan je vinden op www.beltomundial.org.
Merci.

Lijkt me zo vet om een keer een logo voor de Fifa World Cup te mogen ontwerpen <3
pi_59777913
quote:
WK 2018 weer stap dichterbij

AMSTERDAM - Nederlands kansen om in 2018 samen met België het WK te organiseren zijn dankzij EURO 2008 flink gestegen. Dat is de mening van KNVB-directeur Harry Been, die tevreden toezag hoe Oranje de wereld - in de groepsfase - betoverde met sprankelend voetbal en hoe het legioen zich voorbeeldig gedroeg. "Dat zal in de lobby voorafgaand aan de stemming in 2011 zeker worden gebruikt", aldus Been. "Ik heb in Zwitserland met de president van de wereldvoetbalbond, Joseph Blatter, gedineerd en het al aangedragen."

Nederland maakte de best denkbare reclame voor zichzelf, aldus de inwoner van Nieuwleusen. "Van de 24 leden van het uitvoerend comité van de FIFA waren de zeven Europese leden aanwezig in Oostenrijk en Zwitserland. Zij waren vol lof over de Oranjespelers én supporters. Dat de stad Bern een advertentie in De Telegraaf plaatst om de Oranjefans te bedanken, zegt natuurlijk heel veel." Wat ook in het voordeel van de Nederlandse (KNVB) en Belgische voetbalbond (KBVB) lijkt te werken, is het feit dat Australië zich mogelijk niet kandidaat stelt. "In de wandelgangen horen we steeds vaker dat de FIFA het WK in 2018 - na de toewijzingen aan Zuid-Afrika (2010) en Brazilië (2014) - weer in Europa wil hebben. Om wat kou uit de lucht te halen bij de andere continenten, zou in 2011 in één keer de beslissing moeten worden genomen over de wereldkampioenschappen van 2018 en 2022. Voor dat laatste toernooi zou Australië, een geduchte concurrent, dan in aanmerking komen", aldus de toernooidirecteur van EURO 2000, het WK onder 20 in 2005 en het EK tot 23 in 2007.

Nederland en België hebben voorlopig alleen te vrezen van Engeland, dat zich al aanmeldde. "Rusland overweegt de kandidatuur heel serieus en kunnen de vruchten plukken van hun goede spel op het huidige EK. Maar ik vind, net als een aantal andere mensen binnen de UEFA, dat de Russen eerst maar eens een EK moeten organiseren."

Spanje boezemt hem de meeste angst in. "Als dat land er inderdaad voor gáát, is het voor ons moeilijker te verslaan dan Engeland, schat ik zo in ", aldus de KNVB'er. "Spanje wint van nature de vier uitvoerend comitéleden uit Zuid-Amerika voor zich." Het is echter nog niet gezegd dat Spanje inderdaad de strijd aangaat met Engeland, Nederland/België en eventueel Rusland. "De voorzitter van de Spaanse voetbalbond en de regering kunnen niet zo goed door één deur. En er moet qua infrastructuur en stadions nogal wat gebeuren. Daarvoor is steun van de overheid nodig. Er is toenadering gezocht tot Portugal, maar dat land wilde niet mede organiseren. Nu wordt overwogen het alleen te doen. Tot 2011 kunnen landen zich kandidaat stellen."

Als het niet tot een Spaanse kandidatuur komt, spreekt Been zijn uitstekende contacten aan. "Van oudsher hebben we goede banden met Spanje. Dat kan van pas komen bij het lobbyen. De stemmen uit Zuid-Amerika hebben we er graag bij. Maar laten we eerst de Spaanse stappen maar even afwachten."
pi_59786471
Ik denk dat hij wel gelijk heeft wat betreft Spanje. Helemaal nu na dit EK zal Spanje een enorme concurent zijn.
pi_59790587
Ja, inderdaad... Ook ik vrees Spanje en zelfs Rusland meer dan Engeland. Engeland heeft heel wat mensen tegen zin, inclusief (en vooral) Michel Platini.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 juni 2008 @ 21:58:05 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59804968
zie hier het probleem van België
quote:
"DAT ZE ONS EEN BOUWVERGUNNING GEVEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De oprichting van een Vlaamse voetbal-
bond weekt verdeelde reacties los bij
de clubs. Er wordt positief gereageerd
op de subsidies voor nieuwe stadions,
maar de clubs hebben ook verzuchtingen.

"Tien miljoen euro steun is mooi, maar
dat ze ons eerst eens een bouwvergun-
ning geven", zegt Club Brugge-manager
Luc Devroe in HLN. "De financiering
hebben we zelf rond, maar we wachten al
2,5 jaar op groen licht om te bouwen."

"Als je die tien miljoen moet investe-
ren in het Jan Breydel-stadion, levert
dat 3.000 extra zitplaatsen op. Dat is
water dat naar de zee vloeit", zegt hij
we willen wel, maar mogen niet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_59821509
Zul je zien dat Nederland straks alle zaakjes voor elkaar heeft, maar dat we ons terug moeten trekken door België...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:20:09 #241
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59821636
Kan Nederland het niet proberen alleen te organiseren?
Wordt niks met die Belgen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61059645
quote:
FIFA-top praat in Peking met België over WK 2018

Nederland en België ontvingen gisteren op de Belgische ambassade in Peking de top van de wereldvoetbalbond FIFA om hun intenties rond de gezamenlijke kandidatuur voor de wereldbeker 2018 in de verf te zetten.

De Nederlandse prins Willem-Alexander, de Nederlandse staatssecretaris voor Sport Jet Bussemaker, de Belgische premier Yves Leterme en minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht verwelkomden onder andere FIFA-voorzitter Sepp Blatter, FIFA-ceo Jerome Valcke, Issa Hayatou, de voorzitter van de Afrikaanse voetbalbond en Reynald Temarii, voorzitter van de Oceanische voetbalfederatie.

Ook de aanwezigheid van Pierre-Olivier Beckers, de voorzitter van het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC), Michel D'Hooghe, lid van het Uitvoerend Comité van FIFA, en Alain Courtois, ambassadeur van de Belgische regering voor het WK-project, onderstreepte dat het beide landen ernst is om het WK over tien jaar te organiseren. (belga/sps)

Bron: Het Laatste Nieuws.

Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 24 augustus 2008 @ 21:47:29 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61095296
Blatter lijkt me wel iemand die gevoelig is voor koninklijke aandacht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:51:25 #244
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61095403
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:47 schreef rubbereend het volgende:
Blatter lijkt me wel iemand die gevoelig is voor koninklijke aandacht
Lijkt me ook, maar waar ik wel steeds meer aan begin te twijfelen is aan de samenwerking met de Belgen. Gezien hun matige sportcultuur, die tijdens de Spelen duidelijk naar voren kwam, en hun 'jaloerse houding' jegens Nederland vraag ik me serieus af of we het wel samen met hen moeten willen organiseren.
pi_61095786
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:51 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Lijkt me ook, maar waar ik wel steeds meer aan begin te twijfelen is aan de samenwerking met de Belgen. Gezien hun matige sportcultuur, die tijdens de Spelen duidelijk naar voren kwam, en hun 'jaloerse houding' jegens Nederland vraag ik me serieus af of we het wel samen met hen moeten willen organiseren.
Euro 2000 ging toch perfect?
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:08:57 #246
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61095923
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:04 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Euro 2000 ging toch perfect?
Dat is waar en daarom ben ik in principe ook enthousiast, maar als ik zie dat jullie premier over succesvolle Spelen spreekt vraag ik me af of hij (en daarmee de regering en in zekere zin ook het volk) wel voldoende gevoel voor topsport heeft en bereid is om echt te investeren voor het WK. Het EK kon immers nog georganiseerd worden door Sclessin en het Breydelstadion op e knappen, voor een WK kan dat echt niet. Daar zijn de inversteringen veel hoger voor en ik vraag me dus af of daar bij jullie wel voldoende commitment voor is.
pi_61096112
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:08 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is waar en daarom ben ik in principe ook enthousiast, maar als ik zie dat jullie premier over succesvolle Spelen spreekt vraag ik me af of hij (en daarmee de regering en in zekere zin ook het volk) wel voldoende gevoel voor topsport heeft en bereid is om echt te investeren voor het WK. Het EK kon immers nog georganiseerd worden door Sclessin en het Breydelstadion op e knappen, voor een WK kan dat echt niet. Daar zijn de inversteringen veel hoger voor en ik vraag me dus af of daar bij jullie wel voldoende commitment voor is.
In principe is de premier niet bevoegd voor sport, want dat zijn geen federale bevoegdheden, dus zijn mening is eigenlijk irrelevant.

Maar inderdaad, wat België betreft zal het inderdaad vooral afhangen van de politieke bereidheid om vijf nieuwe, multifunctionele stadions te bouwen in België. Zonder dat heeft het geen zin natuurlijk.
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:17:26 #248
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61096218
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:14 schreef Heero87 het volgende:

[..]

In principe is de premier niet bevoegd voor sport, want dat zijn geen federale bevoegdheden, dus zijn mening is eigenlijk irrelevant.
Dat is misschien nog wel zorgwekkender, want dat betekent dat er nog meer partijen bij betrokken zijn en dat komt de slagkracht niet ten goede. Eigenlijk zou je er voor moeten kunnen zorgen dat het WK een exclusieve federale bevoegdheid wordt, maar dat is in het huidige politieke klimaat uitgesloten.
pi_61096431
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:17 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel zorgwekkender, want dat betekent dat er nog meer partijen bij betrokken zijn en dat komt de slagkracht niet ten goede. Eigenlijk zou je er voor moeten kunnen zorgen dat het WK een exclusieve federale bevoegdheid wordt, maar dat is in het huidige politieke klimaat uitgesloten.
In 2000 was dat toch net hetzelfde?
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:26:11 #250
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61096524
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:23 schreef Heero87 het volgende:

[..]

In 2000 was dat toch net hetzelfde?
Is dat zo? Nou ja, het lijkt me hoe dan ook onpraktisch. Sowieso lijkt het huidige politieke klimaat in Belgie de kandidatuur geen goed te doen, het duurt al bij anderhalf jaar om een regering te vormen, dat maakt bepaald gee goede indruk. Maar daar mogen we in Nederland niet te veel van zeggen, want na de volgende verkiezingen kunnen we ook zo'n probleem verwachten, met als absolutt gruwelscenario Verdonk als premier of vice-premier. Dan kunnen we het echt vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')