Ligt eraan hoeveel Renault vraagtquote:Op maandag 26 november 2007 12:43 schreef TJDoornbos het volgende:
Heeft Richards (toch vriendje van Flavio uit bennetontijd??) geld genoeg om dat team te kopen??
Volgens mij hij persoonlijk niet zo. Maar Prodrive is best een succesvol bedrijf, en zal met een goed plan best een behoorlijke financiering los kunnen krijgen.quote:Op maandag 26 november 2007 13:06 schreef TJDoornbos het volgende:
bijdehandje, wil gewoon ff antwoord of Dave erg vermogend is want volgens mij valt dat reuze mee
Dat klopt, maar ik denk persoonlijk dat die twee 0,0 kans maken bij dat team.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Ze testen wel bij Force India hoorde ik!!
Ik vind dat iedere TD dat moet zeggen. Gewoon een daad stellen dan is Ralf zo wegquote:Op woensdag 28 november 2007 15:29 schreef sanger het volgende:
Ralf lijkt me niet waarschijnlijk. Gasgoyne heeft al aangegeven te vertrekken bij het team mocht Ralf komen.
Inderdaad ook dat nog ja.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:29 schreef sanger het volgende:
Ralf lijkt me niet waarschijnlijk. Gasgoyne heeft al aangegeven te vertrekken bij het team mocht Ralf komen.
Ze zullen niet gemist gaan worden. Al is Ralf een cultheld.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:05 schreef NED het volgende:
Dat laatste hoop ik van harte
Die twee zijn van geen enkele toegevoegde waarde voor de F1 voor mij persoonlijk dan
quote:F1- Alonso has Honda seat fitting - report
Posted in: Formula One By GMM on Nov 29, 2007 - 5:07:27 PM
(GMM) Fernando Alonso spent an entire day at Honda's Brackley factory this week and even had a seat fitting, reports from Germany on Thursday said.
Sport Bild claims that the double world champion, who is still yet to commit to a team for 2008 after splitting with McLaren, is 'nearing an agreement' with the Japanese outfit that recently tabbed Ross Brawn as its new team boss.
It is reported that the first approach to Alonso about possibly joining Honda was made by F1 chief executive Bernie Ecclestone, after the previously Nick Fry-led team embarrassingly netted a mere six points with its RA107 'earth car' this year.
Sport Bild said Alonso would take the place of Rubens Barrichello; the Brazilian veteran who would move to Honda's satellite team Super Aguri in 2008 as Takuma Sato's new teammate.
Alonso's manager Luis Garcia Abad on Thursday was not contactable.
Sport Bild observed: "With Brawn and Alonso, the fate of the Honda team would be secured".
quote:Honda move on the cards for Alonso
by Niamh O'Mahony, 29 November 2007
Fernando Alonso 'is nearing an agreement' with Honda for a race drive next season, according to reports in Germany.
More to follow...
Zou inderdaad lullig voor hem zijn, maar ze hebben geld nodig bij Super Aguri. Dus het was toch al twijfelachtig of hij wel kon blijven. En SA zal wel een leuke zak geld krijgen van Honda om Barrichello tijdelijk op te vangen.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:42 schreef TJDoornbos het volgende:
Sow wat ga ik me doodlachen als Jens de vloer aanveegt met die Spaanse grappenmaker........
Zou het lullig vinden voor Davidson want die valt dan uit eindelijk buiten de boot!!
quote:Honda deny Alonso rumours
By Jonathan Noble Thursday, November 29th 2007, 18:19 GMT
Honda Racing denied reports emerging from Germany on Thursday that former world champion Fernando Alonso had visited the team's factory for a seat-fitting.
Speculation about Alonso's future had moved up a gear earlier in the day when separate stories fuelled rumours that Honda could now be a likely destination for the Spaniard.
A report in German publication Sport Bild suggested that Alonso was on the verge of a deal with Honda for 2008.
The story said that the double world champion had not only spent a day at the team's Brackley factory, but had, according to one of the newspaper's sources, even had a seat fitting.
In a separate development to the Bild story, Alonso also became linked with Honda Racing when wild speculation surfaced that Rubens Barrichello was today due to visit Super Aguri with Ross Brawn for a seat-fitting.
Like many of the rumours surrounding Alonso's plans, however, both stories proved not to be true.
Reacting to the Bild story, a Honda spokeswoman said: "Fernando has not visited our factory, and Honda Racing confirmed their drivers for the 2008 season back in July."
The Barrichello/Super Aguri also proved to be wide of the mark. Autosport.com understands that Brawn did indeed attend Super Aguri's Leafield factory, but with another member of Honda Racing staff and not a driver in tow.
Alonso's manager said recently that he was in no rush to finalise his 2008 plans.
quote:Doornbos to Land Test Ride with BMW ?
Posted by: Admin on Nov 30, 2007 - 06:16 AM
Javier Villa has been mentioned as a contender to become BMW-Sauber's primary test and reserve driver in 2008.
The 20-year-old Spaniard, who won three GP2 sprint races in 2007 and finished the series for the Racing Engineering team in sixth place, will "almost certainly" test for BMW in the near future, the sports daily Marca said on Friday.
Several other drivers are also rumoured to be in the running to replace the Toyota-bound Timo Glock at BMW.
The Hinwil based team is expected to make its decision in December, after a handful of candidates - possibly including the Estonian Marko Asmer, Willi Weber protege Nico Hulkenberg or Robert Doornbos - test at Jerez next week.
Marca reports that Villa, managed by Racing Engineering owner Alfonso de Orleans, and BMW-Sauber team officials met at the Formula BMW World Finals at Valencia last weekend.
Als hij echt die aanbieding van Newman Haas op zak heeft zal hij bijna ZEKER nog wel een jaartje in de Champcar blijvenquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:26 schreef NED het volgende:
Doornbos kan wel testen, maar ik zie hem dit jaar nog niet instappen als coureur ergens.
Hij heeft zelf ook al aangegeven zich kostelijk te amuseren in de Champcar en wil daar minstens nog een jaar blijven
Ik ben benieuwdquote:Hamilton te zien op Top Gear
[30 november - 12:29]
McLaren-piloot Lewis Hamilton zal komende zondag te zien zijn op het Britse TV-programma Top Gear.
Het notabele autoprogramma, winnaar van een BAFTA en Emmy Award, is met miljoenen kijkers wereldwijd quasi zeker de meest populaire TV-uitzending over auto's.
Hamilton zal het in de show tegen de klok opnemen in een Suzuki Liana om te proberen de snelste ronde op het circuit te verbreken. Eerder ondernamen Nigel Mansell, Damon Hill, Mark Webber en Jenson Button al een poging om de snelste tijd te rijden op het Top Gear-circuit.
De uitzending is komende zondag te zien op BBC 2 om 21:00.
www.f1-club.be
Een quote over de jaren 50 van Froilan Gonzales, een reus van een vent, die behoorlijk boven de auto uitstak.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:32 schreef NED het volgende:
Paddock Quotables
"In my day the drivers were fat and the tires were skinny"
-- unknown
niet alleen bovenquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een quote over de jaren 50 van Froilan Gonzales, een reus van een vent, die behoorlijk boven de auto uitstak.
[ afbeelding ]
Ow kijk, dat wist ik niet. Thanksquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een quote over de jaren 50 van Froilan Gonzales, een reus van een vent, die behoorlijk boven de auto uitstak.
[ afbeelding ]
Tjsa, ik zie het nut er ook niet zo van in om in een auto te stappen waarvan je van te voren al weet dat je er waarschijnlijk nooit de titel mee zal kunnen halen. Komend jaar niet en het jaar erop iig zeker niet!quote:Coulthard: "Alonso zou een sabbatical kunnen nemen"
04 December, 11:03 | David Coulthard is nooit te beroerd zijn mening te laten horen. Zo ook in de kwestie-Alonso. De Spanjaard is na afgelopen seizoen opgestapt bij McLaren en is nog steeds op zoek naar een nieuwe werkgever. Renault en Red Bull Racing worden als mogelijke nieuwe teams genoemd. Coulthard stelt echter dat hij een overstap naar Red Bull niet logisch zou vinden en dat hij denkt dat de tweevoudig wereldkampioen er wel eens een jaartje tussenuit zou kunnen knijpen.
"Ik denk niet dat het een heel groot probleem voor hem zou zijn als hij er een jaartje tussen uit zou gaan," vertelt Coulthard op een persconferentie in de aanloop naar de Race of Champions. "Prost was de laatste die dat deed. Hij nam ook een sabbatical, kwam weer terug en werd direct wereldkampioen. Als je ervoor zorgt dat je in een van de beste auto's van het veld terugkomt, is er geen enkele reden waarom hij niet direct weer mee zou kunnen vechten om de wereldtitel."
Of Alonso dit zelf ook wil is nog niet bekend. Naar verluidt is de Spanjaard in gesprek met Renault, maar zijn ook Red Bull Racing en Toyota geïnteresseerd in de wereldkampioen van 2005 en 2006. Coulthard zelf zou het echter totaal niet logisch vinden als Alonso van een kampioenschapsteam als McLaren over zou stappen naar een team als Red Bull, waar hij met zeer grote waarschijnlijkheid niet kan vechten om overwinningen.
"Waarom zou Fernando McLaren moeten verlaten om dan over te stappen naar Red Bull Racing?" vraagt Coulthard zich openlijk af. "Als hij er niet van genoot om races te winnen bij McLaren, zal hij er zeker niet van genieten om geen races te winnen bij Red Bull. Het zal erg moeilijk voor hem worden om een andere auto dan de McLaren te vinden, waarin hij meer races kan winnen. Ik vind het nogal een vreemde manier om je carrière te managen."
bron: www.formule1wereld.nl
Van mij mogen ze per direct mee doen, maar uiteraard wel begrijpelijk (imo) dat ze in 2009 gewoon opnieuw moeten aanmelden om mee te mogen doen en dat dan opnieuw gekeken faat worden of ze aan alle eisen voldoenquote:Mosley: "Deelname Prodrive in 2009 niet zeker"
04 december 2007
Max Mosley, president van de autosportbond FIA, heeft laten weten dat de deelname van Prodrive aan het seizoen 2009 allerminst zeker is. Volgens Mosley betekent de toewijzing van een startbewijs voor 2008 niet dat het team van David Richards ook automatisch zal worden toegelaten tot het wereldkampioenschap van 2009.
Prodrive maakte onlangs bekend dat zij volgend jaar niet aan de start zal verschijnen, door alle onduidelijkheid rondom de legaliteit van de zogenoemde klantenauto, maar in 2009 alsnog in de Formule 1 hoopt te komen. Het Britse bedrijf had volgend jaar in de Formule 1 willen stappen met een McLaren-chassis en Mercedes-motor.
Mosley zei in een interview met The Paddock Magazine: "We kunnen Prodrive er niet van weerhouden om zich in te schrijven voor 2009. Richards heeft mij, op verzoek van zijn geldschieters, gevraagd, of wij een garantie kunnen geven dat zijn inschrijving voor 2009 opnieuw zal worden geaccepteerd. Ik heb hem verteld dat dat niet mogelijk is en dat hij gewoon weer het normale proces zal moeten doorlopen. Hij moet zich aanmelden en de FIA zal een beslissing nemen over zijn inschrijving."
Vorig jaar kreeg Prodrive de voorkeur boven tien andere inschrijvingen. Namen als Paul Stoddart en Trevor Carlin visten naast het net. Dat Prodrive nu besluit af te zien van deelname aan het seizoen 2008, zal volgens Mosley zonder gevolgen blijven. "Ze hebben 300.000 euro betaald. Dat geld zijn ze waarschijnlijk kwijt. Ik denk verder niet dat er een straf komt of dat er juridische stappen worden ondernomen."
bron: f1.gpupdate.net
Nou weet ik dat de coureurs van McLaren altijd hun beker bij een 1ste, 2de of derde plek moeten afstaan aan het team, maar hoe zit het met dergelijke awards die een McLaren coureur wint?quote:Hamilton grote winnaar Autosport Awards
Lewis Hamilton blijft geschiedenis schrijven. De McLaren-coureur is de eerste coureur ooit die het voor elkaar krijgt om drie Autosport Awards te winnen. De 22- jarige Brit werd niet alleen als Rookie of the year, maar ook tot beste Britse coureur en beste Internationale coureur van het jaar verkozen.
Hamilton, die in zijn debuutseizoen tweede werd, wordt nu bekroond met drie prestigieuze Autosport Awards. De McLaren-coureur, die de prijs van beste debutant overhandigd kreeg van zijn landgenoot en de wereldkampioen van 1997 Damon Hill, en de twee overige prijzen van Viviane Senna, de zuster van wijlen Ayrton Senna zei:
"Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg trots ben om hier te zijn en ik ben er trots op om het team van McLaren te mogen vertegenwoordigen. Het is een genot om voor hen te racen, het is een droom die werkelijkheid werd. Deze award wil ik dus opdragen aan het team."
Toen Hamilton de prijs van beste nieuwkomer en beste Internationale coureur overhandigd kreeg door Viviane Senna zei hij: "Ik ben sprakeloos. Ayrton was zo belangrijk voor mij, ik keek altijd naar zijn video’s en dacht nooit dat ik iemand uit zijn dichte omgeving zou mogen ontmoeten."
Viviane Senna zei over Hamilton: "Lewis doet me denken aan mijn broer. Hij heeft dezelfde rijstijl en is ook een goed mens. Dat zie je aan zijn gezicht en ogen."
Ook Hamilton’s team viel in de prijzen, de MP4-22 werd namelijk verkozen tot beste auto van 2007.
bron: www.f1pits.net
quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:54 schreef NED het volgende:
[..]
Van mij mogen ze per direct mee doen, maar uiteraard wel begrijpelijk (imo) dat ze in 2009 gewoon opnieuw moeten aanmelden om mee te mogen doen en dat dan opnieuw gekeken faat worden of ze aan alle eisen voldoen
quote:Volkswagen neemt mogelijk plaats van Prodrive F1 over
Nadat Prodrive afgelopen week bekend maakte officieel niet deel te zullen nemen in 2008 aan het wereldkampioenschap Formule 1 draaien de geruchtenmolens op volle toeren. Het nieuwste gerucht dat gaat in de paddock is dat Volkswagen mogelijk de licentie van Prodrive wil overnemen om zo in 2009 of 2010 haar intrede in de Formule 1 te maken.
Deze speculaties worden gevoed door het feit dat ex Formule 1-coureur Joachim Stuck voor de Duitse autofabrikant is aangesteld als 'Motorsport Representative'. Stuck is vrijwel elke Grand Prix aanwezig doordat hij commentaar verzorgt voor de Duitse televisie.
Bij zijn nieuwe baan bij Volkswagen zal hij het management van de Duitse autofabrikant voorzien van advies op strategisch gebied met betrekking tot de motorsport activiteiten. Eerder dit jaar maakte Volkswagen ook al haar entree in de Formule 3 Euroseries. Tijdens de laatste race van het seizoen reed Nederlander Carlo van Dam voor Volkswagen.
quote:Fisichella crasht met Force India-wagen in Jerez
Giancarlo Fisichella is vanochtend begonnen aan de testsessie op het Circuito de Jerez voor het team van Force India. Hoewel de test goed begon voor de Italiaan, officieel tot 31 december 2007 in dienst van Renault, werd rond elf uur de test afgebroken met een rode vlag.
Fisichella crashte de Force India-wagen in de grindbak en tegen de bandenstapels in de Curva Angel Nieto, de laatste sectie van het circuit. Voorlopig lijkt er weinig schade aan de wagen van Fisichella, de verwachting is dat hij aan het begin van de middag zijn testdag kan vervolgen.
bron: www.f1today.nl
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 2 J. Button Honda 01:19.155 65 3 P. de la Rosa McLaren 01:19.712 48 4 K. Räikkönen Ferrari 01:20.083 73 5 N. Piquet jr. Renault 01:20.366 66 6 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 01:20.615 97 7 G. Paffett McLaren 01:20.638 50 8 M. Webber Red Bull 01:20.682 65 9 M. Gené Ferrari 01:20.832 67 10 M. Conway Super Aguri 01:20.927 87 11 S. Vettel Scuderia Toro Rosso 01:21.086 45 12 J. Rossiter Super Aguri 01:21.246 71 13 T. Glock Toyota 01:21.336 69 14 G. Fisichella Force India F1 01:21.424 41 15 N. Hulkenberg Williams 01:21.556 28 16 F. Montagny Force India F1 01:21.559 65 17 K. Nakajima Williams 01:21.586 33 18 M. Asmer BMW 01:21.962 53 19 K. Kobayashi Toyota 01:22.186 111 20 J. Villa BMW 01:22.503 57 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 2 D. Coulthard Red Bull 01:19.421 80 3 F. Massa Ferrari 01:19.761 97 4 K. Räikkönen Ferrari 01:19.779 87 5 P. de la Rosa McLaren 01:19.887 62 6 N. Piquet jr. Renault 01:19.982 71 7 C. Klien Force India F1 01:20.187 86 8 S. Vettel Toro Rosso 01:20.398 57 9 G. Fisichella Force India F1 01:20.470 102 10 R. Kubica BMW 01:20.487 118 11 T. Glock BMW 01:20.523 54 12 S. Bourdais Toro Rosso 01:20.533 75 13 N. Rosberg Williams 01:20.671 66 14 A. Zuber Honda 01:20.897 109 15 M. Webber Red Bull 01:20.944 41 16 N. Hulkenberg Williams 01:21.068 67 17 A. Davidson Super Aguri 01:21.076 74 18 R. Barrichello Honda 01:21.184 103 19 K. Kobayashi Toyota 01:21.699 118 20 N. Heidfeld BMW 01:22.875 93 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |