Zeker. Maar een groot deel van het OT staat in het teken van het beschermen van de 'rechtvaardigen' (zoals bijv. Noach) en het volk Israël, omdat zij uiteindelijk de Messias voort zullen brengen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Lag het niet in Jezus' macht om de verpeste aarde te redden?
God was dus een soort George Bush?quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zeker. Maar een groot deel van het OT staat in het teken van het beschermen van de 'rechtvaardigen' (zoals bijv. Noach) en het volk Israël, omdat zij uiteindelijk de Messias voort zullen brengen.
God vertelde Abraham al: 'in jouw nageslacht zullen alle volkeren op de Aarde gezegend worden'.
Er moesten af en toe nogal rigoureuze maatregelen getroffen worden om de toekomst van de rechtvaardigen en het volk Israël, en daarmee de toekomst voor de gehele mensheid, veilig te stellen.
Was Noach de laatst overgebleven afstammeling van Abraham, dat hij gered moest worden door alle andere mensen dood te maken ofzo? Waarom moest iedereen dood, als Jezus bij machte was iedereen te zegenen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:08 schreef koningdavid het volgende:
Zeker. Maar een groot deel van het OT staat in het teken van het beschermen van de 'rechtvaardigen' (zoals bijv. Noach) en het volk Israël, omdat zij uiteindelijk de Messias voort zullen brengen.
God vertelde Abraham al: 'in jouw nageslacht zullen alle volkeren op de Aarde gezegend worden'.
Er moesten af en toe nogal rigoureuze maatregelen getroffen worden om de toekomst van de rechtvaardigen en het volk Israël, en daarmee de toekomst voor de gehele mensheid, veilig te stellen.
Misschien is zondvloed ook perfect te noemen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:51 schreef UncleScorp het volgende:
Waarom had god een zondvloed nodig als alles wat hij deed toch perfect was ?
Misschien leven we wel in de best mogelijke wereld!quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:09 schreef Triggershot het volgende:
Misschien is zondvloed ook perfect te noemen.
Het hele punt van deze discussie is, dat het tegenwoordige idee van rechtvaardigheid grotendeels niet overeenkomt met het idee van rechtvaardigheid uit de Bijbel. Van mensen die tegenwoordig nog de 'rechtvaardigheid' inzien van de zondvloed ben ik geneigd ze geïndoctrineerd te noemen. In dat geval kan ik me wel in Baaj's uitlatingen vinden dat het niet veel verschilt van mensen die een willekeurige andere genocide gaan goedlullen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien is zondvloed ook perfect te noemen.
Therefore there is no flood anymorequote:Op dinsdag 20 november 2007 13:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Misschien leven we wel in de best mogelijke wereld!
Idd, toen golden er andere normen en waarden, ik zie geen direct contradictie in de Bijbel om termen als rechtvaardigheid van de maatschappij aan te passen naar de behoeften van vandaag. Als je vast blijft houden dat rechtvaardigheid van toen ook vandaag geldt zeg je in andere woorden dat Judea-Christelijke traditie dood is en niet meer kan doorgroeien, zo ook met zondvloed.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het hele punt van deze discussie is, dat het tegenwoordige idee van rechtvaardigheid grotendeels niet overeenkomt met het idee van rechtvaardigheid uit de Bijbel. Van mensen die tegenwoordig nog de 'rechtvaardigheid' inzien van de zondvloed ben ik geneigd ze geïndoctrineerd te noemen. In dat geval kan ik me wel in Baaj's uitlatingen vinden dat het niet veel verschilt van mensen die een willekeurige andere genocide gaan goedlullen.
Noach kwam voor Abraham.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Was Noach de laatst overgebleven afstammeling van Abraham
Omdat Jezus er nog niet was. Jezus zou pas vele millenia later geboren worden. Noach was nog ongeveer de enige rechtvaardige op Aarde, de rest van de aarde was afgedwaald van God en in de macht van demonie, zoals de bijbel beschrijft. Om de rechtvaardigen weer een kans te geven de aarde te bevolken, maakte God korte metten met alles dat in het bezit was van de satan en zijn gevallen engelen. Waarom? Om de rechtvaardigen te beschermen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:58 schreef speknek het volgende:
dat hij gered moest worden door alle andere mensen dood te maken ofzo? Waarom moest iedereen dood, als Jezus bij machte was iedereen te zegenen?
Damn, ik wist dat er iets niet klopte in mijn gedachtegangquote:
Ja maar mijn vraag was, waarom kwam Jezus niet gelijk, waarom vele millennia wachten?quote:Omdat Jezus er nog niet was. Jezus zou pas vele millenia later geboren worden. Noach was nog ongeveer de enige rechtvaardige op Aarde, de rest van de aarde was afgedwaald van God en in de macht van demonie, zoals de bijbel beschrijft. Om de rechtvaardigen weer een kans te geven de aarde te bevolken, maakte God korte metten met alles dat in het bezit was van de satan en zijn gevallen engelen. Waarom? Om de rechtvaardigen te beschermen.
De rechtvaardigen moesten wel beschermd worden. Jezus zou daar immers uit voortkomen om alle mensen te redden!
Noach was echt het toppunt van rechtvaardigheid. Vooral hoe tof hij reageert als z'n zoon ’m een keer naakt ziet nadat-ie zichzelf bezopen had.Oh nee, dat is een eufemisme. Maar in het verhaal van David en Jonathan mag je zulke beeldspraak niet als eufemisme lezen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:20 schreef koningdavid het volgende:
Noach was nog ongeveer de enige rechtvaardige op Aarde
Waarom zenden ze de cliffhanger van GTST niet gelijk om 8 uur uit?quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:26 schreef speknek het volgende:
Ja maar mijn vraag was, waarom kwam Jezus niet gelijk, waarom vele millennia wachten?
Geen idee.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:26 schreef speknek het volgende:
Ja maar mijn vraag was, waarom kwam Jezus niet gelijk, waarom vele millennia wachten?
Noach was een rechtvaardige, maar ook hij maakte fouten. Net als Abraham, Mozes, koning David, Jakob, etc.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Noach was echt het toppunt van rechtvaardigheid. Vooral hoe tof hij reageert als z'n zoon ’m een keer naakt ziet nadat-ie zichzelf bezopen had.
Het is heel simpel.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:13 schreef Haushofer het volgende:
Van mensen die tegenwoordig nog de 'rechtvaardigheid' inzien van de zondvloed ben ik geneigd ze geïndoctrineerd te noemen. In dat geval kan ik me wel in Baaj's uitlatingen vinden dat het niet veel verschilt van mensen die een willekeurige andere genocide gaan goedlullen.
Ja het maakt het Christendom een spannender verhaal en daarom een interessantere meme. Een cynisch persoon zou daar de (scenarioschrijf-)genialiteit van God in zien.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:50 schreef Haushofer het volgende:
Waarom zenden ze de cliffhanger van GTST niet gelijk om 8 uur uit?
Juistem, dan kijken mensen niet naar de reclame en is het niet spannend meer
Te beginnen met jou, fopchristen! Als je de bijbel had gelezen, dan wist je dat God belooft heeft om nooit meer een zondvloed te sturenquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:01 schreef Triggershot het volgende:
Stelletje ongelovige ketters, lacht zolang gij lachen kunt.
Jezus komt in den gauwe uwe ongeloof verdoemen met een tweede rechtvaardige zondvloed.
Te beginnen met RTL.
Ik heb het over Jezus.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:05 schreef Seneca het volgende:
[..]
Te beginnen met jou, fopchristen! Als je de bijbel had gelezen, dan wist je dat God belooft heeft om nooit meer een zondvloed te sturen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |