Ja, Genesis 3 dusquote:Op donderdag 15 november 2007 12:32 schreef zuchtje het volgende:
Je kunt pas spreken van valsspelen als je de regels kent. Staan die ook in de bijbel?
Ik vind het knap hoe noach al die virussen/bacterien/zoutwatervissen etc heeft meegenomen.quote:
Aquaria, jeweettoch.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:08 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoe noach al die virussen/bacterien/zoutwatervissen etc heeft meegenomen.
Als ik ooit voor hem zou komen te staan, dan wrijf ik het wel even voorzichtig onder zijn neusquote:Op donderdag 15 november 2007 20:55 schreef Alicey het volgende:
Dus hij hoeft aan niemand verantwoording af te leggen er over.
Ik sympathiseer met jou.quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:30 schreef speknek het volgende:
Ik sympathiseer met god.
Vroeger als we Dungeons and Dragons speelden was ik Dungeon Master, en dan had je ook altijd van die irritante spelers.
"Als je de hoek omgaat bleek je grootste angst waarheid geworden, de eerst zo veilig lijkende grot blijkt eigenlijk het hol van een zes meter grote schorpioen".
"Grootste angst, nauwelijks, ik heb een magical armor of no piercing +5 en een ring of poison resistance"
"Eh oh, okee. Je verslaat de schorpioen zonder dat je geraakt wordt. Je klimt over het lijk heen maar ziet dat de huidige route hopeloos is, achter de schorpioen gaapt een ravijn van tientallen meters, je zult dus echt een andere route moeten bedenken..."
"Oh wacht! Ik gebruik mijn Dragontir Sword +3 +2 met Group Levitation!"
"Eh, je hebt een zwaard met Group Levitation? Hoe kom je daar nou weer aan?"
"Weet je nog toen Sjoerd een keer DM mocht spelen? Hij gaf veel coolere items dan jij.."
"Oh, eh, okee, goed, jullie zweven over het ravijn heen, en komen aan het einde van de tunnel. Van rechts komt verblindend licht, en terwijl je je ogen afschermt loop je de buitenlucht weer in, in een weidegebied met rollende heuvels. Aan de ene kant word je ingesloten door een rivier, aan de andere kant door uitlopers van het bergachtige gebied waar je je in bevond. Maar oh nee! Er staat een Tarrasque! Het meest gevreesde wezen in de geschiedenis van de mensheid, je zult zeker verliezen! Je kunt niet anders dan terugvluchten, de grot in, zo snel als je kunt."
"Ik val hem aan! Ik gebruik mijn Sword of Smite +10 +15"
"Jij hebt een Sword of Sm....?"
"Ik gooi, hmm, even kijken, een 18, ik raak hem voor... hmm.. damage multiplier x 10... smite bonus... Een totaal aan damage van 7830 hit points, met een critical hit in z'n hoofd, waardoor ik in een klap z'n hoofd eraf sla en z'n hart terminaal verwond. Ik win!"
"....."
"Dat is 150.000 experience points heh? Valt een beetje tegen, maar we komen toch weer een stapje dichter bij level 70."
"....."
"Wat nu DM?"
"... Er valt een meteoriet bovenop jullie hoofd. Jullie zijn allemaal dood."
"Eh? Kunnen we niet nog een spell casten?"
"Nee! Jullie zijn dood hoor je! Dood! Niet te regenereren of wat dan ook! Gevaporiseerd! Weg!"
"Zomaar? Dat kan toch niet? Zo'n meteoriet hoor je toch aankomen?"
"Dit was een speciale stille meteoriet! STERF VUIGE HONDEN!"
Dus. Go god, go.
Ons?quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:05 schreef nietzman het volgende:
Ti's natuurlijk vooral een beetje omslachtig. Hij had ook gewoon met één knip in de vingers het zootje op te lossen, daar was al die ongein met die boot helemaal niet voor nodig. Dan had 'ie zich meteen nuttig kunnen maken door al die nutteloze ongein als staartbotjes en blindedarmen uit onze lichamen te slopen.
Ti's een beetje een dramaqueen, die God van ons.
Dit is niet correct, noach mocht enkel 2 van elk meenemen (wss nog in reageerbuisjes ook want echte dieren met zn honderdduizenden passen niet op een boot hoe groot een boot ook is want je hebt gewichtsverplaatsing nodig op het water, als je te zwaar bent zink je gewoon) , met andere woorden het was genocide.quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:50 schreef STORMSEEKER het volgende:
Hoezo is het valsspelen? Die lui kregen wat ze verdienden en God heeft evengoed mensen overgelaten om de tijd vol te kunnen maken om de strijdvraag te beslechten. Dus er is geen probleem eigenlijk.
Daar komt nog bij dat Noach de mensen in die tijd net zo goed vaak genoeg gewaarschuwd heeft, dus ze hadden het kunnen weten.
Satan bestaat niet, als je het over lucifer (de verlichtende) hebt, dat is wss enki en de god die door de christenen aanbeden wordt.quote:Verder heb je geen bijbel nodig om te bevatten wat een slechte afloop zou inhouden: totale macht voor Satan. Ieder mens op aarde is satanist (hij wil immers alle macht bezitten) Of (optie 2) de mens wordt zo lang tegen elkaar opgezet dat dit culmineert in een totale vernietiging van de aarde waarmee Gods ultieme creatie, de mens, totaal wordt vernietigd.
Maar goed, zo ver komt het dus niet.
Waar is Allah?quote:Op zaterdag 17 november 2007 08:42 schreef henkway het volgende:
ik zeg water is mooi , buiten de dijk.
Maar let op als Lucifer en Allah een spel spelen met Ketuhanan en de goddelijke Krishna, dan zal het U slecht vergaan
[ afbeelding ]
Of ze het verdienden doet er niet toe...quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:50 schreef STORMSEEKER het volgende:
Hoezo is het valsspelen? Die lui kregen wat ze verdienden
Als je ingrijpt laat je het dus niet aan de mensen over, je neemt het heft in eigen handen. Aan de mensen overlaten zou betekenen geen vloed, tenzij er iemand ergens in een flinke waterleiding zou hebben geboord.quote:en God heeft evengoed mensen overgelaten om de tijd vol te kunnen maken om de strijdvraag te beslechten. Dus er is geen probleem eigenlijk.
Wederom, doet er niet toe. Je kan zoveeel waarschuwen als je wilt. De eerste waarschuwing in genesis was toch al duidelijk genoeg? We laten ze het een tijdje uitvechten en dan zien we wel wie er wint, dat was de stelling in een notedop. Dat tijdje uitvechten is onderbroken doordat God valspeelde.quote:Daar komt nog bij dat Noach de mensen in die tijd net zo goed vaak genoeg gewaarschuwd heeft, dus ze hadden het kunnen weten.
Of iedereen komt erachter dat Satan zo slecht nog niet is. Als God valsspelen nodig heeft om van hem te winnen dan zegt dat ook iets over hem. Verder wordt hij altijd die liefdevolle schepper genoemd, maar uit die liefde is er flink wat uitgemoord uit zijn naam, zeker in het oude testament is het één en al oorlog. Ik zie veel overeenkomsten in dingen als eerwraak(verhaal van Dina?), en soort van Jihad, heilige oorlogen.quote:Verder heb je geen bijbel nodig om te bevatten wat een slechte afloop zou inhouden: totale macht voor Satan. Ieder mens op aarde is satanist (hij wil immers alle macht bezitten) Of (optie 2) de mens wordt zo lang tegen elkaar opgezet dat dit culmineert in een totale vernietiging van de aarde waarmee Gods ultieme creatie, de mens, totaal wordt vernietigd.
Maar goed, zo ver komt het dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |