Nee. Dat heb je goed gedaanquote:Op woensdag 14 november 2007 15:47 schreef Apropos het volgende:
Of bestond het vervolg al?
Wijf.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Maar wat ik dus wilde zeggen: ik heb m'n haar laten knippen en de mat is er af. Ik keek thuis in de spiegel en ik barste bijna in tranen uit bij de gedachte aan die kapper die, luid meeneuriënd met de radio, m'n haarlokken in een luikje in de grond voog.
Dus ik loop de woonkamer in en niemand die ook maar enige notie van deze passage neemt. Ik bedoel: soms voel je je heel erg alleen.
Ben je ongesteld ofzo?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Dus ik loop de woonkamer in en niemand die ook maar enige notie van deze passage neemt. Ik bedoel: soms voel je je heel erg alleen.
Lach maar, ventje. Ironie is een groot goed.quote:
Hier is het tenminste nog virtueel, laatst nog een "feestje" met leeftijdsgenoten waarvan iedereen al minimaal 2 kinderen heeft, ik was de enige uitzondering. Na 1,5 uur trok ik die verhalen over hun koters echt niet meer en ben naar de kroeg gegaan.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:54 schreef gronk het volgende:
Ja, OUD is best erg. Vraag maar aan floripas.
Ik geloof dat de scheiding tussen de stromingen niet helemaal 100% is, maar eerder een glijdende schaal. Anders zou ik het ook niet kunnen verklaren.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waar is de andere dimensie voor?
Zo interpreteer ik het plaatje ook.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als ik het nu zo zie denk ik dat het gaat over de hoeveelheid islamieten als percentage van de bevolking?
Sji'ieten en soennieten kunnen gerust met elkaar samenleven, alleen zijn er nogal wat extremisten, met name in Irak en Pakistan, waar sji'ieten tien procent van de bevolking uitmaken, die dat verneuken. Er is geen natuurlijke vijandschap tussen doodgewone sji'ieten en doodgewone soennieten en daarom is een aanval op Iran mogelijk voor elke moslim een daad van agressie, ook voor de soennieten in Egypte, bijvoorbeeld. Nu steunde Iran in de jaren negentig natuurlijk wel het verzet in Afghanistan en Pakistan de Taliban, dus koek en ei zal het wel niet zijn. Maar waarom zou Pakistan macht verloren hebben na de bezetting van Irak?quote:Op woensdag 14 november 2007 16:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
Soennieten (groen) vs. shi'ieten (blauw) in de wereld. Leuk kaartje, wel.
Als ik dus even snel een conclusie mag trekken: Pakistan heeft aan macht verloren door de inname van Irak en Iran aan macht gewonnen. Waarom zouden de Pakistanen wakker liggen van een invasie in Iran?
Ja.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als ik het nu zo zie denk ik dat het gaat over de hoeveelheid islamieten als percentage van de bevolking?
Nou, kijk, als ik het heel zwart-wit bekijk: In Iran is nu een sjiitische regering aan de macht waar Saddam Hoessein een soenniet was. Nu nuanceer je zelf de tegenstellingen tussen die groepen, en dat geloof ik allemaal wel, maar, bijvoorbeeld, de plannen voor pijpleidingen naar Pakistan en India die door Hoessein werden opgesteld spraken van "een etnische verbintenis". Ik geloof niet dat Pakistan daar op vooruit is gegaan door de machtswisseling.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sji'ieten en soennieten kunnen gerust met elkaar samenleven, alleen zijn er nogal wat extremisten, met name in Irak en Pakistan, waar sji'ieten tien procent van de bevolking uitmaken, die dat verneuken. Er is geen natuurlijke vijandschap tussen doodgewone sji'ieten en doodgewone soennieten en daarom is een aanval op Iran mogelijk voor elke moslim een daad van agressie, ook voor de soennieten in Egypte, bijvoorbeeld. Nu steunde Iran in de jaren negentig natuurlijk wel het verzet in Afghanistan en Pakistan de Taliban, dus koek en ei zal het wel niet zijn. Maar waarom zou Pakistan macht verloren hebben na de bezetting van Irak?
Zo'n beetje de enige journalist die niet links is. Alleen daarom al is Jort een held.quote:
waarom zijn sommige landen en gebieden zwart gemarkeerd, zoals Armenie en Frans-Guyana?quote:Op woensdag 14 november 2007 16:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]
Soennieten (groen) vs. shi'ieten (blauw) in de wereld. Leuk kaartje, wel.
Als ik dus even snel een conclusie mag trekken: Pakistan heeft aan macht verloren door de inname van Irak en Iran aan macht gewonnen. Waarom zouden de Pakistanen wakker liggen van een invasie in Iran?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |