abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54602973
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen is welkom.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54603006
Of bestond het vervolg al?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54603100
Kebab.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:53:00 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54603161
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:47 schreef Apropos het volgende:
Of bestond het vervolg al?
Nee. Dat heb je goed gedaan
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 14 november 2007 @ 15:54:21 #5
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54603206
Ja, OUD is best erg. Vraag maar aan floripas.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54603297
Maar wat ik dus wilde zeggen: ik heb m'n haar laten knippen en de mat is er af. Ik keek thuis in de spiegel en ik barste bijna in tranen uit bij de gedachte aan die kapper die, luid meeneuriënd met de radio, m'n haarlokken in een luikje in de grond veegde.

Dus ik loop de woonkamer in en niemand die ook maar enige notie van deze passage neemt. Ik bedoel: soms voel je je heel erg alleen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 15:58:49 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54603339
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Maar wat ik dus wilde zeggen: ik heb m'n haar laten knippen en de mat is er af. Ik keek thuis in de spiegel en ik barste bijna in tranen uit bij de gedachte aan die kapper die, luid meeneuriënd met de radio, m'n haarlokken in een luikje in de grond voog.

Dus ik loop de woonkamer in en niemand die ook maar enige notie van deze passage neemt. Ik bedoel: soms voel je je heel erg alleen.
Wijf.
Carpe Libertatem
pi_54603380
Muhahahaha, het machismo is terug.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:06:59 #9
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54603495
succes er mee
  woensdag 14 november 2007 @ 16:08:12 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54603523
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ben je ongesteld ofzo?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:11:01 #11
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54603595
weetje:

Een vrouw uit Pennsylvania (USA) moest van de rechter 46 200 dollar
schadevergoeding aan haar ex-vriendje betalen. Waarom? Omdat ze,
terwijl hij lekker lag te slapen, zijn achterwerk met superglue had
dichtgelijmd.
pi_54604072
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:08 schreef gronk het volgende:

[..]

Ben je ongesteld ofzo?
Lach maar, ventje. Ironie is een groot goed.
pi_54604234
Je huilt omdat je matje eraf is?
pi_54604329
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:54 schreef gronk het volgende:
Ja, OUD is best erg. Vraag maar aan floripas.
Hier is het tenminste nog virtueel, laatst nog een "feestje" met leeftijdsgenoten waarvan iedereen al minimaal 2 kinderen heeft, ik was de enige uitzondering. Na 1,5 uur trok ik die verhalen over hun koters echt niet meer en ben naar de kroeg gegaan.
pi_54604420
.
pi_54604754

Soennieten (groen) vs. shi'ieten (blauw) in de wereld. Leuk kaartje, wel.

Als ik dus even snel een conclusie mag trekken: Pakistan heeft aan macht verloren door de inname van Irak en Iran aan macht gewonnen. Waarom zouden de Pakistanen wakker liggen van een invasie in Iran?
  woensdag 14 november 2007 @ 16:54:43 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_54604825
Waar is de andere dimensie voor?
pi_54604882
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waar is de andere dimensie voor?
Ik geloof dat de scheiding tussen de stromingen niet helemaal 100% is, maar eerder een glijdende schaal. Anders zou ik het ook niet kunnen verklaren.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:58:41 #19
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54604936
Dat zijn niet-soenieten en niet-shi'ieten.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:59:02 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_54604944
Als ik het nu zo zie denk ik dat het gaat over de hoeveelheid islamieten als percentage van de bevolking?
pi_54604982
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als ik het nu zo zie denk ik dat het gaat over de hoeveelheid islamieten als percentage van de bevolking?
Zo interpreteer ik het plaatje ook.

Goedemiddag allemaal trouwens
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_54604990

Jammer dat deze niet wat groter is. Geeft wel een genuanceerder beeld over het Midden-Oosten.
pi_54604999
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]

Als ik dus even snel een conclusie mag trekken: Pakistan heeft aan macht verloren door de inname van Irak en Iran aan macht gewonnen. Waarom zouden de Pakistanen wakker liggen van een invasie in Iran?
Sji'ieten en soennieten kunnen gerust met elkaar samenleven, alleen zijn er nogal wat extremisten, met name in Irak en Pakistan, waar sji'ieten tien procent van de bevolking uitmaken, die dat verneuken. Er is geen natuurlijke vijandschap tussen doodgewone sji'ieten en doodgewone soennieten en daarom is een aanval op Iran mogelijk voor elke moslim een daad van agressie, ook voor de soennieten in Egypte, bijvoorbeeld. Nu steunde Iran in de jaren negentig natuurlijk wel het verzet in Afghanistan en Pakistan de Taliban, dus koek en ei zal het wel niet zijn. Maar waarom zou Pakistan macht verloren hebben na de bezetting van Irak?
pi_54605007
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja.
pi_54605218
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sji'ieten en soennieten kunnen gerust met elkaar samenleven, alleen zijn er nogal wat extremisten, met name in Irak en Pakistan, waar sji'ieten tien procent van de bevolking uitmaken, die dat verneuken. Er is geen natuurlijke vijandschap tussen doodgewone sji'ieten en doodgewone soennieten en daarom is een aanval op Iran mogelijk voor elke moslim een daad van agressie, ook voor de soennieten in Egypte, bijvoorbeeld. Nu steunde Iran in de jaren negentig natuurlijk wel het verzet in Afghanistan en Pakistan de Taliban, dus koek en ei zal het wel niet zijn. Maar waarom zou Pakistan macht verloren hebben na de bezetting van Irak?
Nou, kijk, als ik het heel zwart-wit bekijk: In Iran is nu een sjiitische regering aan de macht waar Saddam Hoessein een soenniet was. Nu nuanceer je zelf de tegenstellingen tussen die groepen, en dat geloof ik allemaal wel, maar, bijvoorbeeld, de plannen voor pijpleidingen naar Pakistan en India die door Hoessein werden opgesteld spraken van "een etnische verbintenis". Ik geloof niet dat Pakistan daar op vooruit is gegaan door de machtswisseling.
pi_54605299
Onder Hoessein was Iran de aartsvijand en nu juist het tegenovergestelde, zodat Pakistan geen vanzelfsprekende bondgenoot meer is, dus ja, zo bekeken zal het voor Pakistan nadelig hebben gewerkt.
pi_54605313
O, en ook in Pakistan zal de VS uit zijn op een machtswisseling, gezien de kritiek die Musharraf nu over zich heen krijgt en de terugkeer van Buttho (die weer gevolgd werd door een aanslag, maar dat terzijde).
pi_54605484
Och, ik denk dat dat nog wel meevalt. In Washington zijn er genoeg die denken dat Musharraf degene is om de oorlog tegen de Taliban te voeren. Waarom zouden ze dit erg vinden? Ja, het is een grote, dikke middelvinger van Musharraf, maar dat hele democratiegebeuren is toch meer iets voor slechts Buitenlandse Zaken. Die kritiek is vrijwel niet te horen.
pi_54605975
Rock heeft het topic gesloten dus hier maar even verder
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Etalage (trek) pop.
Zo'n beetje de enige journalist die niet links is. Alleen daarom al is Jort een held.
pi_54606025
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[ afbeelding ]

waarom zijn sommige landen en gebieden zwart gemarkeerd, zoals Armenie en Frans-Guyana?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')