 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:10 schreef cressisub het volgende:
Yep, Leo2 was ook in Bosnie en Kosovo van de partij.
Stof richt niet echt schade aan maar de motor prestaties gaan met bakken naar beneden.
 
			 
			
			
			Meer spelen ja, echt oorlog voeren heeft ie nog nooit gedaan.quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:03 schreef Bob-B het volgende:
[..]
De schade die stof aanricht in een diesel is aanzienlijk minder dan in een turbine motor. Volgens mij heeft de leo2 ook op de balkan buiten mogen spelen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De Leopard-motor kan in zijn geheel eruit worden gehaald en vervangen worden door een nieuwe --> je tank is op die manier snel weer te gebruiken en voor de motor heb je alle tijd om die rustig te repareren.quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:45 schreef cressisub het volgende:
Filters heb je er zo uit, uitkloppen, klaar. Ringkoelers komen ook vol te zitten. Dit geeft over verhitting.
M1 met turbine is inderdaad een "minder briljant" ontwerp. De slijtage valt niet tegenop te sleutelen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ze kosten dan ook een sloot met geld die motoren. Wel grappig vind ik dat je een motor van een leo2 er 2x sneller uithebt dan van een yprquote:Op zaterdag 8 december 2007 17:02 schreef cressisub het volgende:
Motor wissel bij M1 is ook vrij vlot.
Per tankbat is er slechts een reserve unit (nederland). "Rustig repareren" is dus zo snel mogenlijk weer "heet en gereed" maken
 
											 
			 
			
			
			Het is daarom ook niet gek dat de egyptische m1`s dieselmotoren krijgenquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:45 schreef cressisub het volgende:
Filters heb je er zo uit, uitkloppen, klaar. Ringkoelers komen ook vol te zitten. Dit geeft over verhitting.
M1 met turbine is inderdaad een "minder briljant" ontwerp. De slijtage valt niet tegenop te sleutelen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			eeh nee??quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:37 schreef Bob-B het volgende:
de tanks waren al van de canadezen maar stonden hier opgeslagen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Helaas voor e Egyptenaren: Dat geldt niet voor het onderhouden van High-Tech spullen, zoals een turbine motor. Ik ken verhalen van McDD (tegenwoordig Boeing)-piloten die weigerden om Egyptische F-4 en F-16 jets terug te vliegen voor onderhoud in de VS. En dan is de J-79 uit de F-4 nog niet eens zo geavanceerd als de F-101 uit de F-16...quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:23 schreef cressisub het volgende:
Egyptenaren = beste monteurs ter wereld. Het is ongekent wat ze met stukjes ijzerdraad en een klap met een slipper weer aan de gang krijgen.
Zat ooit in een Peu 504 diesel taxi met 7 ton op de klok (en de kilometerteller was kapot ! )
Export versie m1 krijgt detroit diesel.
 
			 
			
			
			Wanneer is dat bedacht? Toen NL nieuwe tanks zocht weigerden de Amerikanen nog om ze met dieselmotor te leveren, een van de redenen dat we hier nu de Leopard 2 gebruiken.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:23 schreef cressisub het volgende:
Export versie m1 krijgt detroit diesel.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:55 schreef Pumatje het volgende:
welke upgrades zijn er nu eigelijk?
2 --> 2a6
En hoeveel tanks houdt NL nu over?
60 geloof ik
En in welke versies hebben we ze dan?
2a6
En waarom zet NL geen Leo's in Afghanistan in? Zelfs de Denen hebben Leopard2a's.
kost teveel om te verschepen, hebben we het over tonnen in euro's per tank. Al zou het een positieve bijdrage betekenen aan de veiligheid. De leo is niet zo onder de indruk van rpg's en ied's.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Is het dan zeker dat Leopard zoveel beter bepansterd is?quote:
 
			 
			
			
			Bepantsering is één van de beter bewaarde geheimen maar alles is tot op de puntjes getest. en niet Led's maar ied's zijn voor ongepantserde en lichtgepantserde voertuigen erg schadelijk. Je moet echt je best doen op een ied om een grote tank als een leo te pakken te krijgen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:15 schreef Slappy het volgende:
[..]
Is het dan zeker dat Leopard zoveel beter bepansterd is?
Want ze hebben nooit een oorlog meegemaakt dus ik vraag me af waar je die info vandaan haalt.
Gewoon rpg lijkt me ook vrij simpel om te weerstaan(maar die versie die voor reactive amour bedoeld is dan?)en Led's zijn vrij schadelijk voor tanks?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Krauss-Maffei-Wegmann maakt anders mooi spulquote:Op zaterdag 8 december 2007 22:21 schreef Pumatje het volgende:
die denen deden het ook gewoon met antonov's.
ik vind het een goed plan als die dingen er komen, goed voor het moraal ook daar.
kan de Krauss mafia daar gelijk ff klein kampje planten, dan zijn we het 3e land wat ze daar inzet.
 .  Ik bedoel, als je de leopard, pzh2000, fennek en boxer op je geweten hebt, vind ik dat je het wel snapt als bedrijf
.  Ik bedoel, als je de leopard, pzh2000, fennek en boxer op je geweten hebt, vind ik dat je het wel snapt als bedrijf  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nee, ook geen variant geloof ik. Het zijn ook alleen de Britten die een heilig geloof in hun eigen pantser hebben.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:11 schreef Slappy het volgende:
Maakt de Leopard 2 ook gebruik van chobham??
Of hebben ze eigen versie daarvan.
 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |