abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 20:40:38 #51
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54903201
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:10 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Of ze weten er niet van, of ze kunnen niets of het boeit ze niets.
Somalie kan het volgens mij niet (te veel binnenlandse problemen). Indonesie kan het volgens mij gemakkelijk, maar doet niks (blijkbaar kan het ze niet veel schelen).
Ofzo.
Somalië heeft geen centraal gezag, en is dus niet in staat om een fatsoenlijk leger (en dus een marine en/of luchtmacht) op te zetten. Het "gezag"bestaat uit veschillende warlords.
Indonesië kan het ook niet. Het gros van de piraten komt uit Atjeh, en daar zijn wij zelf meerdere malen uitgeschopt met een veel beter leger. Het TNI probeert het al decennia, en krijgt ze ook niet onder de duim. Luchtmacht en marine zijn maar een fractie van de onze, maar moet een veel groter oppervlak bestrijken. Geld om te verbeteren is er niet (best vreemd als je nagaat dat Inonesië een olie-land is), en corruptie viert hoogtij. Verschillende landen in Afrika hebben hetzelfde probleem.

Het vervelende voor al deze landen is dat hun rijkdom om de hoek ligt, als ze de criminelen maar onder de duim krijgen. Maar de criminelen hebben liever nu een container met "made in China" bulk, dan dat ze 10 jaar investeren in handel die ze uiteindelijk meer oplevert.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 28 november 2007 @ 22:38:49 #52
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_54907239
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:40 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Somalië heeft geen centraal gezag, en is dus niet in staat om een fatsoenlijk leger (en dus een marine en/of luchtmacht) op te zetten. Het "gezag"bestaat uit veschillende warlords.
Dat zei ik.
quote:
Indonesië kan het ook niet. Het gros van de piraten komt uit Atjeh, en daar zijn wij zelf meerdere malen uitgeschopt met een veel beter leger. Het TNI probeert het al decennia, en krijgt ze ook niet onder de duim. Luchtmacht en marine zijn maar een fractie van de onze, maar moet een veel groter oppervlak bestrijken. Geld om te verbeteren is er niet (best vreemd als je nagaat dat Inonesië een olie-land is), en corruptie viert hoogtij. Verschillende landen in Afrika hebben hetzelfde probleem.
En dan willen ze een boot, mogen ze hem van ons nergens voor inzetten
quote:
Het vervelende voor al deze landen is dat hun rijkdom om de hoek ligt, als ze de criminelen maar onder de duim krijgen. Maar de criminelen hebben liever nu een container met "made in China" bulk, dan dat ze 10 jaar investeren in handel die ze uiteindelijk meer oplevert.
Omdat die containers na 10 jaar nog steeds blijven komen. Als je de andere weg volgt, is de kans groot dat je na 10 die debiel weer tegenkomt die al die Chinese containers verzamelt.
Als het westen echt wil helpen --> langdurige bezetting, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Er zijn trouwens ook andere manieren, maar daar verdienen we niet zo veel aan.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 29 november 2007 @ 16:11:28 #53
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_54921859
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mwah zoals gezegd hebben die landen er ook baat bij dat mensen bij hun kunnen handelen
De kleine lokale praampjes worden wel met rust gelaten hoor. De schepen die de moeite waard zijn zullen over het algemeen niet zoveel te zoeken hebben in die landen.
  zondag 2 december 2007 @ 21:13:04 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54999715
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 2 december 2007 @ 23:03:13 #55
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_55003257
Mooi beelden van het interieur van de Bear. Ik kende dat ding eigenlijk alleen maar van het soort plaatjes als bij dat item van de BBC. Ik ben wel benieuwd wat de Nederlandse overheid gaat doen als er hier binnenkort ook weer van die dingen verschijnen. Ze zullen er wel van maken dat er geen enkele dreiging vanuit gaat.
  maandag 3 december 2007 @ 10:58:45 #56
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_55009277
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:03 schreef Nobu het volgende:
Mooi beelden van het interieur van de Bear. Ik kende dat ding eigenlijk alleen maar van het soort plaatjes als bij dat item van de BBC. Ik ben wel benieuwd wat de Nederlandse overheid gaat doen als er hier binnenkort ook weer van die dingen verschijnen. Ze zullen er wel van maken dat er geen enkele dreiging vanuit gaat.
Ze zijn al hier verschenen, tijdens de NATO-top in Noordwijk. En inderdaad: er gaat geen enkele dreiging van uit

Beetje jammer dat de politiek het signaal niet oppakt. De Bears waren op dat moment inderdaad niet dreigend, maar uiteraard is het wel een signaal dat er twee Bears tijdens een NATO-top voor de kust vliegen. Die gasten waren niet per ongeluk op dat moment op die plek. Zoals in de videos al gezegd werd: de Russen laten duidelijk zien en horen:
"Hallo! We zijn er weer!"
- Privacy Matters
  maandag 3 december 2007 @ 11:01:39 #57
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55009320
Jah dat willen ze laten zien en laten horen, maar ondertussen staat alles nog lekker te roesten.
  maandag 3 december 2007 @ 19:08:47 #58
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_55018386
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:01 schreef Bob-B het volgende:
Jah dat willen ze laten zien en laten horen, maar ondertussen staat alles nog lekker te roesten.
Ze zijn hard bezig om de boel daar weer op te bouwen. Vooral de hoge olieprijs helpt daar behoorlijk bij.
  maandag 3 december 2007 @ 19:16:26 #59
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55018531
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:08 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ze zijn hard bezig om de boel daar weer op te bouwen. Vooral de hoge olieprijs helpt daar behoorlijk bij.
M.i. is het lang geleden dat er iets technisch hoogwaardigs van de russische markt is afgekomen.
  maandag 3 december 2007 @ 20:27:48 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_55019903
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:16 schreef Bob-B het volgende:

[..]

M.i. is het lang geleden dat er iets technisch hoogwaardigs van de russische markt is afgekomen.
Niet op het gebied van wapentechnologie. Vraag de Amerikanen maar eens naar hun ervaringen met de Indiase luchtmacht.
- Privacy Matters
  maandag 3 december 2007 @ 20:39:11 #61
188877 Stupendous76
pi_55020173
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:16 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Zijn de Russen niet veel meer bezig met het op peil houden van hun leger?
Ik bedoel: de tijden dat je een pakhuis met tanks kon kopen (na de val van de muur) zijn toch al weer een tijdje voorbij. Als ze qua personeel weer wat meer op orde zijn, zal de rest vanzelf wel weer komen.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 3 december 2007 @ 22:03:00 #62
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_55021967
quote:
Op maandag 3 december 2007 20:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zijn de Russen niet veel meer bezig met het op peil houden van hun leger?
Ik bedoel: de tijden dat je een pakhuis met tanks kon kopen (na de val van de muur) zijn toch al weer een tijdje voorbij. Als ze qua personeel weer wat meer op orde zijn, zal de rest vanzelf wel weer komen.
Vergis je niet. Als je een flinke zak geld meeneemt kun je bij de Russen nog steeds van alles kopen. Vraag maar aan Hugo Chavez
- Privacy Matters
  dinsdag 4 december 2007 @ 01:47:00 #63
21467 franske19
Hit the deck!
pi_55026150
Het nieuwe LPD Harer Majesteits Johan de Witt

RTV NH reportage
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:13:43 #64
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55027772
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 01:47 schreef franske19 het volgende:
Het nieuwe LPD Harer Majesteits Johan de Witt

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

RTV NH reportage
Nieuw? Zolang ik hier in den Helder zit ligt die unit al rond te dobberen hier.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:51:21 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_55036626
Volgens mij is 'ie pas sinds dit jaar operationeel. Bedoel je niet de Rotterdam?
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:21:24 #66
21467 franske19
Hit the deck!
pi_55041411
Hr. Ms. Johan de Witt is pas een paar dagen geleden officieel in dienst genomen. Vandaar nieuw.
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:30:13 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_55124137
ik las wat bij een filmpje over de Leopard 2 tank.

Defence Minister Gordon O'Connor announced today that Ottawa will purchase as many as 100 Leopard 2 tanks from the Netherlands and borrow 20 other Leopard 2A6 tanks from Germany for use in Afghanistan this summer.

The Leopard 2 tanks are newer, more heavily armoured and more technologically advanced than Canada's 30-year-old Leopard 1 tanks, currently in use in Afghanistan.

The new tanks should arrive in Canada by this Autumn, Mr. O'Connor said. Until then, the German tanks will help address the immediate needs of troops in the field.

“We feel that it's best for our troops that we acquire stronger, heavily armoured main tanks that increase protection,” he said.

“They [the tanks] have superb performance and offer soldiers top protection.”

A complete fleet consists of about 100 vehicles for combat and training, and key support vehicles, Mr. O'Connor said.

The 20 tanks to be leased from Germany will go into service this summer, replacing the older Leopard 1 tanks.

Once negotiations with the Dutch have been completed, the 100 tanks that will be purchased will be shipped to Canada and upgraded.

The cost of the acquisition and upgrade of the Dutch tanks, lease of the German tanks plus the purchase of spare parts will cost $650-million.

Mr. O'Connor said the Dutch tanks were purchased by the Netherlands at the end of the Cold War and have been in storage for at least 10 years, but he said they are brand new.

Purchasing new tanks would cost three to four times as much money.

nu vraag ik me af, ik dacht dat onze tanks al geupgrade waren tot het beste beschikbaar... maar die canadezen moesten dus ook nog eens meer dan 600 miljoen, of waren die 100 tanks genegeerd en enkel de resterende aangepakt.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:37:30 #68
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55124241
de tanks waren al van de canadezen maar stonden hier opgeslagen.
pi_55124304
Is de Leopard 2 nou zoveel goedkoper dan M1 Abrams?
Want ik had gehoord dat ze voor Leopard 2 gingen omdat ie goedkoper zijn maar dat lijkt me sterk als ik het bericht van Pumatje lees.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:44:55 #70
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55124344
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:41 schreef Slappy het volgende:
Is de Leopard 2 nou zoveel goedkoper dan M1 Abrams?
Want ik had gehoord dat ze voor Leopard 2 gingen omdat ie goedkoper zijn maar dat lijkt me sterk als ik het bericht van Pumatje lees.
de leo is ook beter. Gigantisch voordeel in Afghanistan is dat de Leo een diesel motor heeft en geen turbine. De Abrahams heeft wel een turbine en die zuigt zichzelf helemaal vol met zand waardoor de hele turbine naar de klote gaat. Heeft de amerikanen al veel gekost (onderhoud extra en vervanging).
pi_55124406
Ja en dat ding zuipt als een maloot
15 liter alleen al voor opstarten
Maar Gasturbine is wel stukken stiller.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:54:42 #72
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55124499
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:49 schreef Slappy het volgende:
Ja en dat ding zuipt als een maloot
15 liter alleen al voor opstarten
Maar Gasturbine is wel stukken stiller.
dat hele 15 liter voor opstarten gebeuren is BS. dat zeggen ze ook voor de leo, dat je een jerrycan benzine nodig hebt om hem alleen al te starten...gelul.
pi_55124540
Nou als ze Leopard 2 inzetten in Afghanistan is zijn eerst echte Oorlogs ervaring toch??
Ben benieuwd hoe die het aflegt enzovoort.
pi_55125336
Canada heeft 20 Leo2A6 gekocht + 80 A4.
Het wordt inderdaad de eerste keer dat Leopard2 word ingezet in een "serious" oorlogs gebied.
Overigens vinden de Leo luchtfilters het Afghaanse stof ook niet prettig
  zaterdag 8 december 2007 @ 16:03:21 #75
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55125567
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:48 schreef cressisub het volgende:
Canada heeft 20 Leo2A6 gekocht + 80 A4.
Het wordt inderdaad de eerste keer dat Leopard2 word ingezet in een "serious" oorlogs gebied.
Overigens vinden de Leo luchtfilters het Afghaanse stof ook niet prettig
De schade die stof aanricht in een diesel is aanzienlijk minder dan in een turbine motor. Volgens mij heeft de leo2 ook op de balkan buiten mogen spelen.
pi_55125675
Yep, Leo2 was ook in Bosnie en Kosovo van de partij.
Stof richt niet echt schade aan maar de motor prestaties gaan met bakken naar beneden.
  zaterdag 8 december 2007 @ 16:15:57 #77
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55125754
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:10 schreef cressisub het volgende:
Yep, Leo2 was ook in Bosnie en Kosovo van de partij.
Stof richt niet echt schade aan maar de motor prestaties gaan met bakken naar beneden.

Als je kijkt naar het deel dat met turbine wordt aangegeven zie je allemaal dunne bladen zitten, deze gaan ronddraaien zodra er een ontbranding langs geleid wordt, lang verhaal, simpel uitgelegd. Als er in deze "vuurstroom" veel troep zit zal door de gigantische hitteontwikkeling en snelheden de bladen beschadigen. Dus moet je de turbine helemaal uit elkaar halen om die bladen te vervangen. Dit is niet van toepassing bij de dieselmotor. Hoogstens dat de filters verstopt raken, maar deze zijn snel en goedkoop te vervangen.
  zaterdag 8 december 2007 @ 16:42:35 #78
188877 Stupendous76
pi_55126188
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:03 schreef Bob-B het volgende:

[..]

De schade die stof aanricht in een diesel is aanzienlijk minder dan in een turbine motor. Volgens mij heeft de leo2 ook op de balkan buiten mogen spelen.
Meer spelen ja, echt oorlog voeren heeft ie nog nooit gedaan.
De Abrahams wel (de M1 dan), in Irak in de 2de golfoorlog. Maar waarvoor hij ontworpen is niet echt, namelijk tegen de T70's/T72's/etc. Het waren tot nu toe altijd verouderde of slecht onderhouden modellen.
Repent, Pray, Forgive
pi_55126220
Filters heb je er zo uit, uitkloppen, klaar. Ringkoelers komen ook vol te zitten. Dit geeft over verhitting.
M1 met turbine is inderdaad een "minder briljant" ontwerp. De slijtage valt niet tegenop te sleutelen.
  zaterdag 8 december 2007 @ 16:51:36 #80
188877 Stupendous76
pi_55126345
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:45 schreef cressisub het volgende:
Filters heb je er zo uit, uitkloppen, klaar. Ringkoelers komen ook vol te zitten. Dit geeft over verhitting.
M1 met turbine is inderdaad een "minder briljant" ontwerp. De slijtage valt niet tegenop te sleutelen.
De Leopard-motor kan in zijn geheel eruit worden gehaald en vervangen worden door een nieuwe --> je tank is op die manier snel weer te gebruiken en voor de motor heb je alle tijd om die rustig te repareren.
Heeft de Abrahams dat ook?
Repent, Pray, Forgive
pi_55126585
Motor wissel bij M1 is ook vrij vlot.
Per tankbat is er slechts een reserve unit (nederland). "Rustig repareren" is dus zo snel mogenlijk weer "heet en gereed" maken
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:03:55 #82
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55126625
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:02 schreef cressisub het volgende:
Motor wissel bij M1 is ook vrij vlot.
Per tankbat is er slechts een reserve unit (nederland). "Rustig repareren" is dus zo snel mogenlijk weer "heet en gereed" maken
Ze kosten dan ook een sloot met geld die motoren. Wel grappig vind ik dat je een motor van een leo2 er 2x sneller uithebt dan van een ypr
pi_55126744
Duitse grundligkeit t.o.v. amerikaanse goedkope massa productie.
2x sneller is nog zwak uitgedrukt.
pi_55126906
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:45 schreef cressisub het volgende:
Het is daarom ook niet gek dat de egyptische m1`s dieselmotoren krijgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_55127111
Egyptenaren = beste monteurs ter wereld. Het is ongekent wat ze met stukjes ijzerdraad en een klap met een slipper weer aan de gang krijgen.
Zat ooit in een Peu 504 diesel taxi met 7 ton op de klok (en de kilometerteller was kapot ! )
Export versie m1 krijgt detroit diesel.
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:39:52 #86
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_55127539
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:37 schreef Bob-B het volgende:
de tanks waren al van de canadezen maar stonden hier opgeslagen.
eeh nee??

ze zijn overgekocht, ze werden pas later naar canada getransporteerd inderdaad.

maar niemand heeft nu mijn vraag beantwoord...
pi_55128063
180 tanks zijn tot A6 niveau op gewaardeerd. (slechts)
Daarvan blijven er 60 paraat (als Van MIddelverkoop zijn woord houd)
De rest is For Sale (altijd binnen gestaan, van oud vrouwtje geweest, nooit mee gecrossed
  zaterdag 8 december 2007 @ 19:19:08 #88
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_55129620
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:23 schreef cressisub het volgende:
Egyptenaren = beste monteurs ter wereld. Het is ongekent wat ze met stukjes ijzerdraad en een klap met een slipper weer aan de gang krijgen.
Zat ooit in een Peu 504 diesel taxi met 7 ton op de klok (en de kilometerteller was kapot ! )
Helaas voor e Egyptenaren: Dat geldt niet voor het onderhouden van High-Tech spullen, zoals een turbine motor. Ik ken verhalen van McDD (tegenwoordig Boeing)-piloten die weigerden om Egyptische F-4 en F-16 jets terug te vliegen voor onderhoud in de VS. En dan is de J-79 uit de F-4 nog niet eens zo geavanceerd als de F-101 uit de F-16...
- Privacy Matters
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:01:58 #89
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_55130732
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:23 schreef cressisub het volgende:
Wanneer is dat bedacht? Toen NL nieuwe tanks zocht weigerden de Amerikanen nog om ze met dieselmotor te leveren, een van de redenen dat we hier nu de Leopard 2 gebruiken.

Welk model kopen de Canadezen nu eigenlijk? Gaat het om A5 of stonden er ook nog A4 in de opslag?
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:55:28 #90
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_55134161
welke upgrades zijn er nu eigelijk?

En hoeveel tanks houdt NL nu over?

En in welke versies hebben we ze dan?

En waarom zet NL geen Leo's in Afghanistan in? Zelfs de Denen hebben Leopard2a's.
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:11:37 #91
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55134623
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 21:55 schreef Pumatje het volgende:
welke upgrades zijn er nu eigelijk?
2 --> 2a6
En hoeveel tanks houdt NL nu over?
60 geloof ik
En in welke versies hebben we ze dan?
2a6
En waarom zet NL geen Leo's in Afghanistan in? Zelfs de Denen hebben Leopard2a's.
kost teveel om te verschepen, hebben we het over tonnen in euro's per tank. Al zou het een positieve bijdrage betekenen aan de veiligheid. De leo is niet zo onder de indruk van rpg's en ied's.
pi_55134626
Maakt de Leopard 2 ook gebruik van chobham??
Of hebben ze eigen versie daarvan.
pi_55134724
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:11 schreef Bob-B het volgende:

[..]
Is het dan zeker dat Leopard zoveel beter bepansterd is?
Want ze hebben nooit een oorlog meegemaakt dus ik vraag me af waar je die info vandaan haalt.
Gewoon rpg lijkt me ook vrij simpel om te weerstaan(maar die versie die voor reactive amour bedoeld is dan?)en Led's zijn vrij schadelijk voor tanks?
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:19:15 #94
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55134835
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:15 schreef Slappy het volgende:

[..]

Is het dan zeker dat Leopard zoveel beter bepansterd is?
Want ze hebben nooit een oorlog meegemaakt dus ik vraag me af waar je die info vandaan haalt.
Gewoon rpg lijkt me ook vrij simpel om te weerstaan(maar die versie die voor reactive amour bedoeld is dan?)en Led's zijn vrij schadelijk voor tanks?
Bepantsering is één van de beter bewaarde geheimen maar alles is tot op de puntjes getest. en niet Led's maar ied's zijn voor ongepantserde en lichtgepantserde voertuigen erg schadelijk. Je moet echt je best doen op een ied om een grote tank als een leo te pakken te krijgen.
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:21:46 #95
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_55134899
die denen deden het ook gewoon met antonov's.

ik vind het een goed plan als die dingen er komen, goed voor het moraal ook daar.
kan de Krauss mafia daar gelijk ff klein kampje planten, dan zijn we het 3e land wat ze daar inzet.
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:21:50 #96
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55134901
IED
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:24:16 #97
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55134956
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:21 schreef Pumatje het volgende:
die denen deden het ook gewoon met antonov's.

ik vind het een goed plan als die dingen er komen, goed voor het moraal ook daar.
kan de Krauss mafia daar gelijk ff klein kampje planten, dan zijn we het 3e land wat ze daar inzet.
Krauss-Maffei-Wegmann maakt anders mooi spul . Ik bedoel, als je de leopard, pzh2000, fennek en boxer op je geweten hebt, vind ik dat je het wel snapt als bedrijf
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:26:51 #98
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_55135023
agreed, beter dan het Amerikaanse.. that's for sure.

Vooral Pzh2000 ...

USA can't touch that.
pi_55135162
M109 howitzer krijgt volgend jaar een opvolger toch?
Ohja die Amerikanen zijn lachwekend op Youtube over Abrams dat ie zoveel beter is dan Leopard
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:44:19 #100
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_55135413
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:11 schreef Slappy het volgende:
Maakt de Leopard 2 ook gebruik van chobham??
Of hebben ze eigen versie daarvan.
Nee, ook geen variant geloof ik. Het zijn ook alleen de Britten die een heilig geloof in hun eigen pantser hebben.
Een IED is trouwens best wel een probleem. Vooral de tracks kunnen er niet zo goed tegen.

En we weten (denken) dat de Leo beter is omdat we bij NAVO-oefeningen de Amerikanen altijd verslaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')