Somalië heeft geen centraal gezag, en is dus niet in staat om een fatsoenlijk leger (en dus een marine en/of luchtmacht) op te zetten. Het "gezag"bestaat uit veschillende warlords.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:10 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Of ze weten er niet van, of ze kunnen niets of het boeit ze niets.
Somalie kan het volgens mij niet (te veel binnenlandse problemen). Indonesie kan het volgens mij gemakkelijk, maar doet niks (blijkbaar kan het ze niet veel schelen).
Ofzo.
Dat zei ik.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Somalië heeft geen centraal gezag, en is dus niet in staat om een fatsoenlijk leger (en dus een marine en/of luchtmacht) op te zetten. Het "gezag"bestaat uit veschillende warlords.
En dan willen ze een boot, mogen ze hem van ons nergens voor inzettenquote:Indonesië kan het ook niet. Het gros van de piraten komt uit Atjeh, en daar zijn wij zelf meerdere malen uitgeschopt met een veel beter leger. Het TNI probeert het al decennia, en krijgt ze ook niet onder de duim. Luchtmacht en marine zijn maar een fractie van de onze, maar moet een veel groter oppervlak bestrijken. Geld om te verbeteren is er niet (best vreemd als je nagaat dat Inonesië een olie-land is), en corruptie viert hoogtij. Verschillende landen in Afrika hebben hetzelfde probleem.
Omdat die containers na 10 jaar nog steeds blijven komen. Als je de andere weg volgt, is de kans groot dat je na 10 die debiel weer tegenkomt die al die Chinese containers verzamelt.quote:Het vervelende voor al deze landen is dat hun rijkdom om de hoek ligt, als ze de criminelen maar onder de duim krijgen. Maar de criminelen hebben liever nu een container met "made in China" bulk, dan dat ze 10 jaar investeren in handel die ze uiteindelijk meer oplevert.
De kleine lokale praampjes worden wel met rust gelaten hoor. De schepen die de moeite waard zijn zullen over het algemeen niet zoveel te zoeken hebben in die landen.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah zoals gezegd hebben die landen er ook baat bij dat mensen bij hun kunnen handelen
Ze zijn al hier verschenen, tijdens de NATO-top in Noordwijk. En inderdaad: er gaat geen enkele dreiging van uitquote:Op zondag 2 december 2007 23:03 schreef Nobu het volgende:
Mooi beelden van het interieur van de Bear. Ik kende dat ding eigenlijk alleen maar van het soort plaatjes als bij dat item van de BBC. Ik ben wel benieuwd wat de Nederlandse overheid gaat doen als er hier binnenkort ook weer van die dingen verschijnen. Ze zullen er wel van maken dat er geen enkele dreiging vanuit gaat.
Ze zijn hard bezig om de boel daar weer op te bouwen. Vooral de hoge olieprijs helpt daar behoorlijk bij.quote:Op maandag 3 december 2007 11:01 schreef Bob-B het volgende:
Jah dat willen ze laten zien en laten horen, maar ondertussen staat alles nog lekker te roesten.
M.i. is het lang geleden dat er iets technisch hoogwaardigs van de russische markt is afgekomen.quote:Op maandag 3 december 2007 19:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze zijn hard bezig om de boel daar weer op te bouwen. Vooral de hoge olieprijs helpt daar behoorlijk bij.
Niet op het gebied van wapentechnologie. Vraag de Amerikanen maar eens naar hun ervaringen met de Indiase luchtmacht.quote:Op maandag 3 december 2007 19:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
M.i. is het lang geleden dat er iets technisch hoogwaardigs van de russische markt is afgekomen.
Zijn de Russen niet veel meer bezig met het op peil houden van hun leger?quote:Op maandag 3 december 2007 19:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
M.i. is het lang geleden dat er iets technisch hoogwaardigs van de russische markt is afgekomen.
Vergis je niet. Als je een flinke zak geld meeneemt kun je bij de Russen nog steeds van alles kopen. Vraag maar aan Hugo Chavezquote:Op maandag 3 december 2007 20:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zijn de Russen niet veel meer bezig met het op peil houden van hun leger?
Ik bedoel: de tijden dat je een pakhuis met tanks kon kopen (na de val van de muur) zijn toch al weer een tijdje voorbij. Als ze qua personeel weer wat meer op orde zijn, zal de rest vanzelf wel weer komen.
Nieuw? Zolang ik hier in den Helder zit ligt die unit al rond te dobberen hier.quote:Op dinsdag 4 december 2007 01:47 schreef franske19 het volgende:
Het nieuwe LPD Harer Majesteits Johan de Witt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
RTV NH reportage
de leo is ook beter. Gigantisch voordeel in Afghanistan is dat de Leo een diesel motor heeft en geen turbine. De Abrahams heeft wel een turbine en die zuigt zichzelf helemaal vol met zand waardoor de hele turbine naar de klote gaat. Heeft de amerikanen al veel gekost (onderhoud extra en vervanging).quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:41 schreef Slappy het volgende:
Is de Leopard 2 nou zoveel goedkoper dan M1 Abrams?
Want ik had gehoord dat ze voor Leopard 2 gingen omdat ie goedkoper zijn maar dat lijkt me sterk als ik het bericht van Pumatje lees.
dat hele 15 liter voor opstarten gebeuren is BS. dat zeggen ze ook voor de leo, dat je een jerrycan benzine nodig hebt om hem alleen al te starten...gelul.quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:49 schreef Slappy het volgende:
Ja en dat ding zuipt als een maloot
15 liter alleen al voor opstarten
Maar Gasturbine is wel stukken stiller.
De schade die stof aanricht in een diesel is aanzienlijk minder dan in een turbine motor. Volgens mij heeft de leo2 ook op de balkan buiten mogen spelen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:48 schreef cressisub het volgende:
Canada heeft 20 Leo2A6 gekocht + 80 A4.
Het wordt inderdaad de eerste keer dat Leopard2 word ingezet in een "serious" oorlogs gebied.
Overigens vinden de Leo luchtfilters het Afghaanse stof ook niet prettig
quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:10 schreef cressisub het volgende:
Yep, Leo2 was ook in Bosnie en Kosovo van de partij.
Stof richt niet echt schade aan maar de motor prestaties gaan met bakken naar beneden.
Meer spelen ja, echt oorlog voeren heeft ie nog nooit gedaan.quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:03 schreef Bob-B het volgende:
[..]
De schade die stof aanricht in een diesel is aanzienlijk minder dan in een turbine motor. Volgens mij heeft de leo2 ook op de balkan buiten mogen spelen.
De Leopard-motor kan in zijn geheel eruit worden gehaald en vervangen worden door een nieuwe --> je tank is op die manier snel weer te gebruiken en voor de motor heb je alle tijd om die rustig te repareren.quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:45 schreef cressisub het volgende:
Filters heb je er zo uit, uitkloppen, klaar. Ringkoelers komen ook vol te zitten. Dit geeft over verhitting.
M1 met turbine is inderdaad een "minder briljant" ontwerp. De slijtage valt niet tegenop te sleutelen.
Ze kosten dan ook een sloot met geld die motoren. Wel grappig vind ik dat je een motor van een leo2 er 2x sneller uithebt dan van een yprquote:Op zaterdag 8 december 2007 17:02 schreef cressisub het volgende:
Motor wissel bij M1 is ook vrij vlot.
Per tankbat is er slechts een reserve unit (nederland). "Rustig repareren" is dus zo snel mogenlijk weer "heet en gereed" maken
Het is daarom ook niet gek dat de egyptische m1`s dieselmotoren krijgenquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:45 schreef cressisub het volgende:
Filters heb je er zo uit, uitkloppen, klaar. Ringkoelers komen ook vol te zitten. Dit geeft over verhitting.
M1 met turbine is inderdaad een "minder briljant" ontwerp. De slijtage valt niet tegenop te sleutelen.
eeh nee??quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:37 schreef Bob-B het volgende:
de tanks waren al van de canadezen maar stonden hier opgeslagen.
Helaas voor e Egyptenaren: Dat geldt niet voor het onderhouden van High-Tech spullen, zoals een turbine motor. Ik ken verhalen van McDD (tegenwoordig Boeing)-piloten die weigerden om Egyptische F-4 en F-16 jets terug te vliegen voor onderhoud in de VS. En dan is de J-79 uit de F-4 nog niet eens zo geavanceerd als de F-101 uit de F-16...quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:23 schreef cressisub het volgende:
Egyptenaren = beste monteurs ter wereld. Het is ongekent wat ze met stukjes ijzerdraad en een klap met een slipper weer aan de gang krijgen.
Zat ooit in een Peu 504 diesel taxi met 7 ton op de klok (en de kilometerteller was kapot ! )
Export versie m1 krijgt detroit diesel.
Wanneer is dat bedacht? Toen NL nieuwe tanks zocht weigerden de Amerikanen nog om ze met dieselmotor te leveren, een van de redenen dat we hier nu de Leopard 2 gebruiken.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:23 schreef cressisub het volgende:
Export versie m1 krijgt detroit diesel.
quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:55 schreef Pumatje het volgende:
welke upgrades zijn er nu eigelijk?
2 --> 2a6
En hoeveel tanks houdt NL nu over?
60 geloof ik
En in welke versies hebben we ze dan?
2a6
En waarom zet NL geen Leo's in Afghanistan in? Zelfs de Denen hebben Leopard2a's.
kost teveel om te verschepen, hebben we het over tonnen in euro's per tank. Al zou het een positieve bijdrage betekenen aan de veiligheid. De leo is niet zo onder de indruk van rpg's en ied's.
Is het dan zeker dat Leopard zoveel beter bepansterd is?quote:
Bepantsering is één van de beter bewaarde geheimen maar alles is tot op de puntjes getest. en niet Led's maar ied's zijn voor ongepantserde en lichtgepantserde voertuigen erg schadelijk. Je moet echt je best doen op een ied om een grote tank als een leo te pakken te krijgen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:15 schreef Slappy het volgende:
[..]
Is het dan zeker dat Leopard zoveel beter bepansterd is?
Want ze hebben nooit een oorlog meegemaakt dus ik vraag me af waar je die info vandaan haalt.
Gewoon rpg lijkt me ook vrij simpel om te weerstaan(maar die versie die voor reactive amour bedoeld is dan?)en Led's zijn vrij schadelijk voor tanks?
Krauss-Maffei-Wegmann maakt anders mooi spulquote:Op zaterdag 8 december 2007 22:21 schreef Pumatje het volgende:
die denen deden het ook gewoon met antonov's.
ik vind het een goed plan als die dingen er komen, goed voor het moraal ook daar.
kan de Krauss mafia daar gelijk ff klein kampje planten, dan zijn we het 3e land wat ze daar inzet.
Nee, ook geen variant geloof ik. Het zijn ook alleen de Britten die een heilig geloof in hun eigen pantser hebben.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:11 schreef Slappy het volgende:
Maakt de Leopard 2 ook gebruik van chobham??
Of hebben ze eigen versie daarvan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |