Er liggen aardig wat defensie objecten gewoon midden in steden hoor. Iets verbazingwekkender vind ik wel de aanwezigheid van de howitzer erachter. Maar goed, die heb ik vanuit mijn slaapkamer ook al eens recht in de loop gekeken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:38 schreef SHERMAN het volgende:
Wat doet dat ding in een woonwijk?
Is geen woonwijk maar het fabrieksterrein van Kraus Maffei:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:38 schreef SHERMAN het volgende:
Wat doet dat ding in een woonwijk?
Maar geen 30 kmquote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar ik stel me zo voor dat het gedaan is om aanvallen met RPGs en mortieren te kunnen weerstaan. Dat zijn wapens met een behoorlijk lange effectieve dracht, die van buiten de beveiligde kampementen kunnen worden afgevuurd.
Ah oke dan. Op de zijkanten zijn anders extra pantser platen aangebracht, die je in het begin van de missie nog niet zag.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:40 schreef cressisub het volgende:
Het Add-on Armor System van de firma Rafael is ERA.
IVM met het extra gewicht is tot nu toe alleen het front van het voertuig er mee uitgerust.
DMV modificatie aan motor en onderstel wordt YPR voorbereid voor complete set.
Komt deel doordat de opvolger van de m109 te lang op zich laat wachten of zelfs helemaal uitgesteld is, overigens hebben ze tegenwoordig wel gps geleide granatenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:21 schreef Slappy het volgende:
Die Amerikanen zullen we flink gefrusteerd zijn nu iedereen hun M109 howitzer dumpt voor Pzh 2000
En nog paar andere landen.
De Amerikanen zijn vooral gefrustreerd om dat hun opvolger (de Crusader) voor de M109 gecancelled werd.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:21 schreef Slappy het volgende:
Die Amerikanen zullen we flink gefrusteerd zijn nu iedereen hun M109 howitzer dumpt voor Pzh 2000
En nog paar andere landen.
Dan zou ik niet al te lang wachten met aanmeldenquote:Op zondag 6 januari 2008 21:09 schreef Pumatje het volgende:
hoop echt dat ik het bevel over zo'n ding nog ooit kan krijgen.
hoe kom je aan die info?quote:Op zondag 6 januari 2008 22:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dan zou ik niet al te lang wachten met aanmeldenJe kunt volgens mij weer solliciteren voor officier cavalerie, en anders kun je de KMS proberen natuurlijk.
FH77. De Canadezen en Amerikanen gebruiken die kanonnen in Afghanistan. Het wordt tijd dat Nederland GPS gestuurde munitie (bijv. Excalibur) voor de pzh gaat aanschaffen.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:09 schreef Pumatje het volgende:
ik heb laatst wel een nieuw soort geschut ( niet mobiel, op statief ) gezien van de amerikanen op NG.
Wat hetzelfde truukje gebruikte als de PHz2000...
hehe, enkel niet mobiel.
die AA-fennek is koel
en die almachtige leo's blijven nog toffer...
hoop echt dat ik het bevel over zo'n ding nog ooit kan krijgen.
quote:Op maandag 7 januari 2008 14:16 schreef franske19 het volgende:
Ja inderdaad.
Het is trouwens zonde goed Nederlands gebruik dat Nederland haar MLRS heeft verkochtverkwanseld, er zijn nu modificaties waarmee je een GPS geleide raketten kunt afvuren tot op afstanden van 50 KM. Het wapen is al succesvol toegepast in Irak en Afghanistan en kan als alternatief dienen voor een vliegtuigbom die vaak veel zwaarder is en meer nevenschade veroorzaakt.
quote:Peiling: Tsjechen tegen raketafweer VS
Uitgegeven op dinsdag 08 januari 2008 om 21:39:27
(Novum/AP) - De meeste Tsjechen blijven gekant tegen de plaatsing van onderdelen van een Amerikaans raketafweersysteem in hun land, zo blijkt uit een dinsdag gepubliceerde peiling. Maar liefst 70 procent zei het geen goed idee te vinden een radarsysteem voor het opsporen van vijandelijke raketten te stationeren op een militaire basis bij de hoofdstad Praag. Het aantal voorstanders bedroeg 23 procent en 7 procent zei geen mening te hebben.
Washington is over de raketplannen in gesprek met de Tsjechische regering, die er wel oren naar heeft. De Verenigde Staten willen een ander onderdeel, tien onderscheppingsraketten, plaatsen in Polen. De nieuwe Poolse premier Donald Tusk liet maandag weten dat zijn regering daar nog eens diep over na gaat denken.
[Copyright 2008, Novum]
Ik kwam zojuist dit bericht tegen.quote:Op zondag 23 december 2007 14:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het verschil is dat het hier wel degelijk om piraterij gaat: de zeerovers hebben geen zgn. "kaperbrieven", maar zijn gewone (vaak georganiseerde) criminelen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Leopard_2#Niederlandequote:Wie auch bei der Bundeswehr werden 180 Leopard 2 A5 (NL) auf den Stand A6 kampfwertgesteigert. Weitere 37 A6NL werden vorraussichtlich nach Portugal verkauft. Derzeitige Planungen sehen einen dann aktiven Bestand von nur noch 73 A6NL vor.
geen meer op wat reserve na is alles verkocht aan de candezen en portugezenquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:10 schreef Pumatje het volgende:
ik spreek geen duits... maar er zijn er dus nog 73 a6 en aanwezig.
hoeveel A5's en leo 1's zouden er nog zijn.
Naar mijn weten zijn er zeker geen a1's meer in dienst, zal het wel navragen als ik een ritmeester tegenkom vandaag of morgen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:55 schreef Pumatje het volgende:
nja, er zijn zeker nog a5's in dienst.
en er schijnen nog wat 1's te zijn, ik wacht wel totdat ik die vriend van me spreek, wellicht kan hij me er wat meer over vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |