Zelfs een algehele visie kon ze niet onder woorden brengen. Je kunt je als minister wel heel fijn schuilen achter nuanceringen en een nota van ruim 100 pagina's maar er is geen hond in het land die al die 100 pagina's door leest (mede omdat het zo voor de hand liggend en beschrijvend is) en daardoor heeft ook niemand het idee dat Vogelaar als minister uberhaupt een visie heeft, een groter doel. Dat moet je kunnen beschrijven als je aan de top staat, een mission statement zo je wil. Als je dat niet onder woorden kunt brengen dan zal niemand in de organisatie onder je een idee hebben van welke kant je nu op wil en daar dus ook niet op kunnen acteren.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:52 schreef Pool het volgende:
Misschien komt dat ook doordat de integratieproblematiek en de oplossingen daarvan niet in drie zinnen samen te vatten zijn, omdat het gewoon erg complexe materie is?
Ja want op Rita stemt helemaal niemandquote:Op woensdag 14 november 2007 21:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Rita Verdonk komt niet eens in de buurt...
Godverdomme. Hebben die rechtse Hitleraanbidders en die rotzak van een Wilders weer iets aan te merken op de integere, capabele en immer goedgeklede Vogelaar, enkel omdat ze niet van de VVD is?. En net nadat ze zulke duidelijke lijnen heeft uitgezet in haar beleidsnota? 'We moeten in gesprek blijven': da's duidelijk. Wat een prachtvrouw, wat een lef.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of omdat ze niet van de VVD of rechtser is?
Maar genuanceerd, he! Daar gaat het om, nuance. Verder maakt het niet uit dat ze ooit voor Stalin duimde.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:05 schreef FJD het volgende:
Zelfs een algehele visie kon ze niet onder woorden brengen. Je kunt je als minister wel heel fijn schuilen achter nuanceringen en een nota van ruim 100 pagina's maar er is geen hond in het land die al die 100 pagina's door leest (mede omdat het zo voor de hand liggend en beschrijvend is) en daardoor heeft ook niemand het idee dat Vogelaar als minister uberhaupt een visie heeft, een groter doel. Dat moet je kunnen beschrijven als je aan de top staat, een mission statement zo je wil. Als je dat niet onder woorden kunt brengen dan zal niemand in de organisatie onder je een idee hebben van welke kant je nu op wil en daar dus ook niet op kunnen acteren.
Dat heeft ze niet en dat werd gisteren pijnlijk duidelijk, ze kon geen fatsoenlijk weerwoord geven aan twee burgers behalve dan wat wijzen naar de polarisatie die veroorzaakt zou worden door Verdonk, Wilders en Kamp. Dat is om twee redenen een enorm zwaktebod; het maakt duidelijk dat je zelf geen andere visie hebt behalve dan dat je niet wil wat deze personen doen en ten tweede gooi je drie mensen van 1 groep (rechtse politici) op 1 hoop en veroordeeld deze mensen op 1 punt (tegen allochtonen). Dat is leuk maar dat is dus precies hetgene waar ze zo tegen wil ageren; het over 1 kam scheren van bv. Marokkanen. Niet alle Marokkanen zijn criminelen net zoals Kamp niet zo ver gaat als Wilders.
Geen visie, geen overtuigingskracht en ook nog eens hypocriet. Een echte politica
Ach ja het is het verleden maar ik kan het niet helpen om te bedenken wat voor onsteltenis er was ontstaan als duidelijk was geweest dat een CDA kamerlid zich vroeger in neo-nazi kringen bewoog.quote:Op donderdag 15 november 2007 06:18 schreef PJORourke het volgende:
Maar genuanceerd, he! Daar gaat het om, nuance. Verder maakt het niet uit dat ze ooit voor Stalin duimde.
Tis wel duidelijk wie in dit topic de linkse rakkers zijn die alles graag door een gekleurde bril zien, omdat ze het anders niet kunnen bevattenquote:Op donderdag 15 november 2007 08:37 schreef ethiraseth het volgende:
Tis wel duidelijk wie in dit topic de verdonkaanhangers zijn die alles graag in oneliners willen horen omdat ze het anders niet kunnen bevatten.![]()
Als het om types als More gaat komt het daar inderdaad op neerquote:Op donderdag 15 november 2007 00:47 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Godverdomme. Hebben die rechtse Hitleraanbidders en die rotzak van een Wilders weer iets aan te merken op de integere, capabele en immer goedgeklede Vogelaar, enkel omdat ze niet van de VVD is?.
Verschrikkelijk zeg, genuanceerd gematigd gelul! Ongelooflijk wat een vlegel is het toch! Ze had inderdaad moeten roepen dat alle Marokkanen keihard aangepakt moeten worden en dat niet iedereen dezelfde straf verdiend gezien de afkomst. Ook had ze moeten stellen dat alle principes die we hebben overboord gegooit moeten worden en we er Guantanamo Bay praktijken op na moeten houden. Dat zijn pas oplossingen! Dat wollige realistische gelul, DAT KAN NIET MEER!quote:Op donderdag 15 november 2007 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
Het is nog te vroeg om te zeggen of ze al dan niet serieus valt te nemen. De nota over haar beleidsterrein, Integratie, is net uit. Naast een boel gematigd, genuanceerd gelul staan er tussen de regels door ook wat strenge maatregelen in. Ik wil eerst wel eens zien OF en HOE die maatregelen in de praktijk uitpakken voordat ik meteen een oordeel over Vogelaar vel.
Ze heeft zichzelf wel historisch belacheliljk gemaakt met de uitspraken over dat Nederland ooit een "christelijk-joods-islamitsche" traditie zal kennen. Maar dat wil niet zeggen dat je belachelijke mensen niet serieus hoeft te nemen. Laat ze zich maar bewijzen: het oordeel volgt (uiterlijk) in het voorjaar van 2011.
Het zou inderdaad super zijn, als ze Vogelaar tot 2011 een beetje ouderwets laten aanklooien.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
Laat ze zich maar bewijzen: het oordeel volgt (uiterlijk) in het voorjaar van 2011.
Ja, de nuance he, daar gaat het om. Probleemoplossend vermogen, of actie ondernemen, daar hecht links niet zo veel aan. Als het maar genuanceerd is!quote:Op donderdag 15 november 2007 08:37 schreef ethiraseth het volgende:
Tis wel duidelijk wie in dit topic de verdonkaanhangers zijn die alles graag in oneliners willen horen omdat ze het anders niet kunnen bevatten.![]()
quote:No man, no problem. Death solves all problems.
Vraag me af of het realistisch is. Maar wollig is het. Ruud Lubbers en Hans van Mierlo die konden dat ook zo goed.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
Dat wollige realistische gelul, DAT KAN NIET MEER!
Die in geen geval geboden worden door laagopgeleide rechtse politici.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vraag me af of het realistisch is. Maar wollig is het. Ruud Lubbers en Hans van Mierlo die konden dat ook zo goed.
Maar feit is dat het volk genoeg heeft van het academische gelul in de ruimte en liever pragmatische oplossingen ziet.
Ik voorspel een meerderheid voor Rechts die zo groot is dat zelfs de Grondwet met 2/3 meerderheid gewijzigd zal worden.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het zou inderdaad super zijn, als ze Vogelaar tot 2011 een beetje ouderwets laten aanklooien.![]()
Aan de andere kant zien we momenteel waar de 'linkse intellectuele elite' ons heeft gebracht.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:55 schreef retteketet het volgende:
[..]
Die in geen geval geboden worden door laagopgeleide rechtse politici.
Ja, in een land dat qua welzijn tot de top van de wereld hoort en ook op welvaart hoog scoort.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zien we momenteel waar de 'linkse intellectuele elite' ons heeft gebracht.
Je zou zomaar trots kunnen worden op Nederland.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, in een land dat qua welzijn tot de top van de wereld hoort en ook op welvaart hoog scoort.
Die CDA-slogan zou je er zomaar bij kunnen halen ja.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zou zomaar trots kunnen worden op Nederland.
En dat hebben we te danken aan de 'linkse intellectuele elite' ?quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:13 schreef Pool het volgende:
Ja, in een land dat qua welzijn tot de top van de wereld hoort en ook op welvaart hoog scoort.
En dan nog zo veel problemen?quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Die zijn pas na 1980 ontstaan, toen de hoogtijdagen van links-libertair nederland al voorbij was.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
En dan nog zoveel problemen met onderwijs, gezondheidszorg en minderheden?
Och, Els Borst heeft in 8 jaar tijd de gezondheidszorg al af kunnen breken, kun je nagaan hoe veel marge ze voor de jaren '80 kregen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die zijn pas na 1980 ontstaan, toen de hoogtijdagen van links-libertair nederland al voorbij was.
Ah, iemand die van het probleemloze leven houdt, zoals hippies indertijd.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
En dan nog zo veel problemen?
quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
En dat hebben we te danken aan de 'linkse intellectuele elite' ?![]()
Ik ben geen fan van het neonationalisme dat Wilders en consorten uitdragen maar deze uitspraak slaat echt alles. Ik hoop dat het een grapje was.
Ik was inderdaad nog wat vergeten; arrogant en regentesk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond die ik niet zeg. Ik beweer nergens dat ALLE Marokkanen keihard aangepakt moeten worden, maar wanneer je problemen benoemt, moet je ze wel fatsoenlijk benoemen, in plaats van te verzanden in zweverige, weinig concrete nuanceringen. Stap 1 naar het oplossen van problemen is het onderkennen en benoemen van problemen. Dat moet je ondubbelzinnig doen. Daar is uiteindelijk iedereen mee gebaat.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
Verschrikkelijk zeg, genuanceerd gematigd gelul! Ongelooflijk wat een vlegel is het toch! Ze had inderdaad moeten roepen dat alle Marokkanen keihard aangepakt moeten worden en dat niet iedereen dezelfde straf verdiend gezien de afkomst. Ook had ze moeten stellen dat alle principes die we hebben overboord gegooit moeten worden en we er Guantanamo Bay praktijken op na moeten houden. Dat zijn pas oplossingen! Dat wollige realistische gelul, DAT KAN NIET MEER!
Jij was toch van de strengere straffen (die overigens niet werken)?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk zeg, genuanceerd gematigd gelul! Ongelooflijk wat een vlegel is het toch! Ze had inderdaad moeten roepen dat alle Marokkanen keihard aangepakt moeten worden en dat niet iedereen dezelfde straf verdiend gezien de afkomst. Ook had ze moeten stellen dat alle principes die we hebben overboord gegooit moeten worden en we er Guantanamo Bay praktijken op na moeten houden. Dat zijn pas oplossingen! Dat wollige realistische gelul, DAT KAN NIET MEER!
Precies, we hebben manwijven nodig die ongefundeerde nationalistische sentimenten hoger inschalen dan het gezond verstand. Kuch, Falkland, kuch.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hm ja, vrouwen in de politiek. Ik weet het niet. We hebben Thatchers nodig in Nederland. Rita Verdonk komt niet eens in de buurt...
Volgens mij wel, ja. Als het aan de conservatief-liberalen en de conservatieven had gelegen was Nederland nu nog geen steek verder gekomen op zowel economisch als cultureel gebied. De vernieuwingen die Nederland als geheel zo succesvol maken zijn met name ingevoerd door linkse en links-liberale politici. Was het zo geweest dat sinds de zeventiende eeuw anarcho-kapitalisten de dienst hadden uitgemaakt, dan was de Nederlandse economie als gevolg van de kinderarbeid, het gebrek aan koopkracht van de arbeiders en andere problemen in het slop geraakt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
En dat hebben we te danken aan de 'linkse intellectuele elite' ?![]()
Ik ben geen fan van het neonationalisme dat Wilders en consorten uitdragen maar deze uitspraak slaat echt alles. Ik hoop dat het een grapje was.
100 pagina's wollige klets die ze niet uit kan leggen, door Heleen van Rooyen van tafel geluld worden en inhakken op oppositieleden terwijl een minister zelf initiatief moet nemen. Wat een gepruts van die communiste.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:53 schreef SCH het volgende:
Wat een goed plan van Vogelaar - eindelijk eens realistisch en praktisch na dat geklungel onder de vorige minister. Klasse!!!
Pauw en Witteman is tegenwoordig belangrijker dan het politieke veldquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
100 pagina's wollige klets die ze niet uit kan leggen, door Heleen van Rooyen van tafel geluld worden en inhakken op oppositieleden terwijl een minister zelf initiatief moet nemen. Wat een gepruts van die communiste.
Vergeleken met nitwits als Bos en Balkie zijn het hele pieten ja.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:33 schreef SCH het volgende:
Pauw en Witteman is tegenwoordig belangrijker dan het politieke veld![]()
Realisme?quote:Nee hoor, prima plan op deze manier. Eindelijk eens realisme in plaats van al dat geneuzel van Verdonk dat vierkant is mislukt, daar zijn vriend en vijand het wel over eens. Wilders komt ook niet met oplossingen, de SP ook niet. De minister kan het prima uitleggen, maar je moet wel willen luisteren en niet met je burka over je oren zitten.![]()
Nou jongen, ga het verbeteren en ga voor een politieke carriere.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vergeleken met nitwits als Bos en Balkie zijn het hele pieten ja.
[..]
Realisme?Gewoon oud-linSCH moslimknuffelen, half opgewarmd met wat beleidsdiarree in de Haagse magnetron.
Dat schuift te weinig.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:15 schreef -Beer- het volgende:
Nou jongen, ga het verbeteren en ga voor een politieke carriere.![]()
Succes.
Je hebt je er weer niet in verdiept, dat blijkt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:48 schreef PJORourke het volgende:
Realisme?Gewoon oud-linSCH moslimknuffelen, half opgewarmd met wat beleidsdiarree in de Haagse magnetron.
Ik heb naar Ella Luxemburg bij P&W gekeken, en zo legde zij het uit.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:32 schreef SCH het volgende:
Je hebt je er weer niet in verdiept, dat blijkt.
Je bedoelt: zo heb jij het willen horen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb naar Ella Luxemburg bij P&W gekeken, en zo legde zij het uit.
Aan de andere kant maakt jouw opmerking wel weer duidelijk dat de inhoud je geen reet interesseert zolang het maar heel veel pagina's zijn; meer is beter is je devies. Dat schiet opquote:Op donderdag 15 november 2007 08:37 schreef ethiraseth het volgende:
*klopt op onderkant van tafel*quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:40 schreef Elfletterig het volgende:
Je legt me woorden in de mond die ik niet zeg. Ik beweer nergens dat ALLE Marokkanen keihard aangepakt moeten worden, maar wanneer je problemen benoemt, moet je ze wel fatsoenlijk benoemen, in plaats van te verzanden in zweverige, weinig concrete nuanceringen. Stap 1 naar het oplossen van problemen is het onderkennen en benoemen van problemen. Dat moet je ondubbelzinnig doen. Daar is uiteindelijk iedereen mee gebaat.
Voorbeeld: als SIRE een reclamecampagne start tegen agressieve ouders die hun kind ophitsen langs het sportveld, luidt de tekst NIIET: "Soms zijn er wel eens ouders die zo meeleven met hun kinderen dat ze er wel eens rare woorden uitflappen. Waarschijnlijk doen ze dat per ongeluk, maar het is niet zo netjes en ook niet leuk voor de kinderen."
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Durf gewoon te zeggen: Ouders lopen te schelden en te tieren langs de lijn, gedragen zich asociaal en geven het slechte voorbeeld aan hun kinderen." - Een kwestie van het beestje bij de naam noemen. En dat is wat anders dan mij meteen allerlei mensonterende, extreme maatregelen in de schoenen schuiven.
Vogelaar realistischquote:Op vrijdag 16 november 2007 15:53 schreef SCH het volgende:
Wat een goed plan van Vogelaar - eindelijk eens realistisch en praktisch na dat geklungel onder de vorige minister. Klasse!!!
Het is misschien niet jouw weg maar wel de weg van veel anderen, en uiteindelijk ook de juiste weg. We zijn terug van het slechte pad, hebben het dwaalspoor achter ons gelaten en bewandelen niet meer al die platgetreden zijpaden. Vogelaar heeft een heldere koers uitgezet waar iedereen iets mee kan, al willen velen dat niet. Er is een groep Nederlanders die voor het conflict gaat, laat ze dat maar lekker onderling uitknokken dan gaat de rest gewoon doorquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Vogelaar realistisch![]()
Als er een minister compleet de weg kwijt is is zij het wel
Een plan dat niet in twee A4-tjes uitgelegd kan worden, is meestal bagger.quote:Op zaterdag 17 november 2007 09:09 schreef FJD het volgende:
Aan de andere kant maakt jouw opmerking wel weer duidelijk dat de inhoud je geen reet interesseert zolang het maar heel veel pagina's zijn; meer is beter is je devies. Dat schiet op![]()
Hee, de gamanipuleerde werkelijkheidsbeleving is weer helemaal terug!quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:16 schreef SCH het volgende:
Het is misschien niet jouw weg maar wel de weg van veel anderen, en uiteindelijk ook de juiste weg. We zijn terug van het slechte pad, hebben het dwaalspoor achter ons gelaten en bewandelen niet meer al die platgetreden zijpaden. Vogelaar heeft een heldere koers uitgezet waar iedereen iets mee kan, al willen velen dat niet. Er is een groep Nederlanders die voor het conflict gaat, laat ze dat maar lekker onderling uitknokken dan gaat de rest gewoon door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |