De PvdA is meer dan alleen minister Vogelaar. Ze gaat over integratie, zoals minister Klink over volksgezondheid gaat. Ik denk niet dat minister Klink vandaag of morgen alle Nederlanders gaat oproepen om massaal te gaan roken; niet echt goed voor de volksgezondheid. Zo zal minister Vogelaar ook geen dingen gaan roepen die - in haar ogen - de integratie tegenwerken. Ik vind dat begrijpelijk. En als ik eerlijk ben, zie ik tussen alle bedekte termen door, echt wat voornemens voor een strengere aanpak. De uitlatingen van Marcouch, die je nog eens aanhaalt, tonen maar mijn idee aan dat er ook binnen de PvdA zeker stemmen opgaan voor een strengere aanpak. In de beroemde 7 punten voor de verkiezingen is de 'zero tolerance' expliciet als een punt benoemd. Ik sta niet nu al klaar met de kapmessen. Ik wacht even af wat deze regering concreet gaat doen en vel dan mijn oordeel.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:
Dat klopt, al zijn er een aantal partijen die nog steeds het licht niet willen zien. De PvdA loopt daar voor op, en dat heeft niks met nuance te maken.
Hahaquote:Op woensdag 14 november 2007 15:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of omdat ze niet van de VVD of rechtser is?
VVD rechts?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:36 schreef du_ke het volgende:
Of omdat ze niet van de VVD of rechtser is?
Nee, aan De Uitzetting.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:13 schreef du_ke het volgende:
Het licht zien zelfs. Dat gaat zeker vooraf aan De Oplossing?
Als je geen zetels verloren hebt, heb je gewonnen.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sneu hoor voor je, dat achterlijk rechts de verkiezingen niet heeft gewonnen![]()
Maar domrechts heeft toch echt de toegang tot de macht verloren.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:21 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Als je geen zetels verloren hebt, heb je gewonnen.
quote:Op woensdag 14 november 2007 18:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niets van. Waarom hebben ze Aboutaleb niet gewoon deze klus gegeven?
Vreemd he?quote:Op woensdag 14 november 2007 19:52 schreef Mutant01 het volgende:Als het aan bepaalde lieden lag was Aboutaleb niet eens staatssecretaris.
![]()
Het heeft weldegelijk met internationale verdragen van doen, die op het gebied van mensenrechten voornamelijk. Het gaat daarbij om dezelfde artikelen als in de Grondwet, oftewel het gelijkheidsbeginsel. Die staat namelijk niet alleen in de Grondwet hoor. Oh ik vergat nog de wet op het Nederlanderschapquote:Op woensdag 14 november 2007 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
Strafwet veranderen kan eenvoudig. Kleine aanpassing in de Grondwet hoeft ook geen punt te zijn. Verder heeft dit niks met internationale verdragen van doen: het is een bilaterale kwestie, tussen twee landen.
De persoon komt net zo hard terug, maar duikt dan in het illegale circuit. Dit zorgt ervoor dat de personen nog onzichtbaarder worden en je nog meer werkloos tuig op straat krijgt. Zeer goede oplossing dus....not! Weet je wat Marokko al sinds jaar en dag doet met personen uit sub-sahara afrika? Die gebruikt jouw oplossing!! Werkt het? NEE!quote:Europees verband is helemaal niet nodig hiet. Het gaat om mensen met een Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit; meer niet. Die Nederlandse pakken we af en we zetten ze op het vliegtuig naar Marokko. We hebben niets te maken met het 'meewerken' van Marokko, want het gaat om Marokkaanse staatsburgers: mensen uit hun eigen land. Een kwestie van Marokkanen onderling, die ze zelf maar fijn oplossen. Komen criminelen onverhoopt terug naar Nederland, dan worden ze snel genoeg opgepakt, bestraft en teruggestuurd. De politie kent de hele club door en door. Kon je wel zien toen bij die doodgestoken avondwinkeleigenaar in Amstelveen. Binnen no-time was de dader (een bekende van de politie) opgespoord.
Je vindt het dus een uitstekende ontwikkeling, dat hoogopgeleide Marokkanen (die zich hier diep in de maatschappij hebben geworteld) wegtrekken vanwege het prachtige klimaat alhier en dat het tuig, dat toch al geen perspectief heeft (en dus ook niet de capaciteit om te remigreren) hier achterblijft. Erg mooi inderdaad.quote:En dat vind ik dan ook een UITSTEKENDE ontwikkeling, in meerdere opzichten. Niet voor niets schreef ik eerder al: ik denk dat het ook goed is voor de uitgezette personen in kwestie. Van de westerse samenleving moeten ze toch niks hebben, dus zullen ze in Marokko hun draai veel beter vinden. Wat mij betreft stimuleert de Nederlandse regering actief de (r)emigratie van Marokkanen.
Nee joh, dat is normaal. Misschien dat ze jou eens zouden moeten weigeren vanwege de twijfel van loyaliteit jegens de heteromedemens..gezien je geaardheid.quote:
Oeh, het wordt persoonlijk.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
Nee joh, dat is normaal. Misschien dat ze jou eens zouden moeten weigeren vanwege de twijfel van loyaliteit jegens de heteromedemens..gezien je geaardheid.
Tuurlijk, Marokkanen zijn een ras.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:03 schreef Zyggie het volgende:
Alleen een racist ziet er een probleem in.
Jij was toch bi?quote:Op woensdag 14 november 2007 20:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oeh, het wordt persoonlijk.![]()
En inderdaad, aan die loyaliteit valt te twijfelen ja.
Ja. Nobody loves me.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:05 schreef Zwaardvisch het volgende:
Jij was toch bi?
Van twee walletjes eten he, net een Aboutaleb. Je begrijpt dus zelf dat het achterlijk is.quote:
Helemaal niet. Ik ben geen staatssecretaris, en ben ook niet in dienst van een ander land. Maar goed, met jou valt toch niet normaal te discussieren.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
Van twee walletjes eten he, net een Aboutaleb. Je begrijpt dus zelf dat het achterlijk is.
Het zijn allemaal constructies die naar etnische groeperingen verwijzen. Religie in plaats van etniciteit, dubbel nationaliteit in plaats van etniciteit. Het is geen zuiver racisme, maar boeiend, het lijkt er genoeg op. Aangezien Aboutaleb heeft aangetoond het integratiedebat goed te kunnen voeren en niet zijn eigen etnische groep voortrekt op wat voor manier ook, blijft slechts het juridisch probleempje over van de opgedwongen dubbele nationaliteit. Stellen dat je zelfs dan nog aan zijn loyaliteit mag twijfelen is dom, want waar beoordeel je hem dan eigenlijk op?quote:Op woensdag 14 november 2007 20:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tuurlijk, Marokkanen zijn een ras.
Nee, maar je kan je ook inleven in bepaalde situaties. Of ben jij zo'n persoon van "oh ik zit niet in zijn situatie, dus hij kan de schijt krijgen ik hou geen rekening met hem". Overigens is hij niet in dienst van een ander land.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik ben geen staatssecretaris, en ben ook niet in dienst van een ander land. Maar goed, met jou valt toch niet normaal te discussieren.
Ik kan me prima inleven in bepaalde situaties, maar niet in dit geval. Als hij zo graag bewindspersoontje wil spelen, doet ie dat maar in z'n eigen land. En dat is niet dit land.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, maar je kan je ook inleven in bepaalde situaties. Of ben jij zo'n persoon van "oh ik zit niet in zijn situatie, dus hij kan de schijt krijgen ik hou geen rekening met hem".
Goede opstelling, bereik je veel mee.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik kan me prima inleven in bepaalde situaties, maar niet in dit geval. Als hij zo graag bewindspersoontje wil spelen, doet ie dat maar in z'n eigen land. En dat is niet dit land.
Volgens de Nederlandse wet is hij Nederlander en is dit zijn land. En in Nederland geldt de Nederlandse wet. Punt uit.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik kan me prima inleven in bepaalde situaties, maar niet in dit geval. Als hij zo graag bewindspersoontje wil spelen, doet ie dat maar in z'n eigen land. En dat is niet dit land.
quote:Op woensdag 14 november 2007 18:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Boeien. Slap juridisch gelul om vooral weer niks te hoeven doen.
Al die verdragen hebben maar een effect: we verliezen de soevereiniteit om onze eigen problemen op te lossen. Dat moet teruggedraaid worden.
quote:Op woensdag 14 november 2007 18:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het is sowieso nogal zwak om te pas en te onpas met mensenrechten te lopen zwaaien.
Maar goed, Pool schept z'n eigen precedent.
quote:Op woensdag 14 november 2007 18:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, juristen denken altijd dat "kan niet" een overtuigend argument is.
Ik zeg juist dat je die verdragen zou kunnen opzeggen en wetten afschaffen. Maar dat kan net zo goed voor autochtone Nederlanders als voor allochtone Nederlanders. Willem Holleeder kun je ook de nationaliteit afnemen en op een eiland in de Stille Zuidzee droppen, net zo goed als een criminele allochtoon met Marokkaanse voorouders. Dan snap ik niet waarom jullie Holleeder wél in de Nederlandse cel willen stoppen en de allochtoon niet.quote:Die wetten over stateloosheid zou je ook kunnen afschaffen en de verdragen opzeggen, nu begin je zelf net zo goed met onmogelijkheden. Zowel bij A als bij B is het dumpen op een tropisch eiland in strijd met mensenrechten en bovendien in strijd met de wetten van het land waar dat onbewoonde eiland onder valt.
Het is niet alleen benoemen. Het is preventie én repressie. Ik hoop dat de uitvoering gaat slagen, maar slechter dan haar voorganger Verdonk kan ze het in elk geval niet doen.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:27 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vogelaars beleid is niet genuanceerd en oplossingsgericht, maar ontwijkend en polariserend.
Verder is het niet zo moeilijk de voor iedereen zichtbare problemen te benoemen, maar als je dan niet verder komt dan 'in gesprek blijven', deugt er niets van de uitvoering. Het zou zowel voor de PvdA als Vogelaar zelf de beste optie zijn wanneer ze terugtreedt. Ik stel een ruil voor met Aboutaleb, zodat zij zich kan storten op waar haar hart ligt: sociale zaken. [ afbeelding ]
quote:Drang en dwang
Wanneer het echt mis gaat of mis dreigt te gaan wil het kabinet meer dan voorheen gebruik maken
van drang en dwang om ouders en jongeren weer in het rechte spoor te krijgen. De gemeenten krijgen
hiervoor meer bevoegdheden. Overlast en criminaliteit door jongeren wordt hard aangepakt. Hiertoe
worden de mogelijkheden tot het opleggen van een gebieds- of contactverbod verruimd.
Zie je maar weer eens hoe gestoord die situatie is.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens de Nederlandse wet is hij Nederlander en is dit zijn land. En in Nederland geldt de Nederlandse wet. Punt uit.![]()
De laatste jaren zijn er schrikbarend weinig politici met beleid geweest.. Ik ken er wel eentjequote:Op woensdag 14 november 2007 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dus? Sinds wanneer hebben politici wel beleid? Ik zie geen enkele minister die beleid heeft.![]()
quote:
Ah een gelovigequote:Op woensdag 14 november 2007 21:15 schreef Elkarden het volgende:
[..]
De laatste jaren zijn er schrikbarend weinig politici met beleid geweest.. Ik ken er wel eentje
Het begint met R en eindigt op Ita Verdonk
Een nota is nog geen beleid. Kun je op rechts blijven schelden wat je wilt, maar wie is hier nu dom?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:16 schreef Pool het volgende:
Als Vogelaar iets heeft, dan is het juist wél beleid. Haar nota staat er bol van:
Als ik jou was zou ik maar 'ns een woordenboekje uit de mottenballen pakken (je hebt m klaarblijkelijk al enige tijd niet gebruikt) en opzoeken wat beleid betekent.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:16 schreef Pool het volgende:
[..]!
Als Vogelaar iets heeft, dan is het juist wél beleid. Haar nota staat er bol van: http://www.trouw.nl/redactie/pdf/integratienota.pdf
Met dat beleid mag je het uiteraard oneens zijn, maar ze heeft het wel. Daar kan Verdonk nog een puntje aan zuigen, met haar mislukte inburgeringswet en haar uitzettingstempo van 5 uitzettingen per week.
Echt treurig dat domrechts 5 topics over Vogelaar moet openen, zonder dat ze ook maar één goed punt opwerpen.
Verdonk begon ook niet de eerste dag met haar eigen beleid hoor. Vogelaar is begonnen met de voortzetting van het Verdonk-beleid, maar dat blijkt voor geen meter te functioneren. Nu heeft ze met haar ministerie deze nota opgesteld, waar wel degelijk allerlei beleidspunten in naar voren komen.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een nota is nog geen beleid. Kun je op rechts blijven schelden wat je wilt, maar wie is hier nu dom?
Ze zegt dat het niet functioneert. Van iemand die tot eind jaren '70 in het stalinisme geloofde, neem je zo iets toch niet klakkeloos aan?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:21 schreef Pool het volgende:
Verdonk begon ook niet de eerste dag met haar eigen beleid hoor. Vogelaar is begonnen met de voortzetting van het Verdonk-beleid, maar dat blijkt voor geen meter te functioneren.
Goh, wat ambtenaren hebben wat op papier gezet. Dat is nog geen beleid, alleen wat luchtballonetjes.quote:Nu heeft ze met haar ministerie deze nota opgesteld, waar wel degelijk allerlei beleidspunten in naar voren komen.
Je hoeft alleen maar de inhoudsopgave te lezen om te zien dat er allerlei beleid in staat.
Ja, of jij zou de nota gewoon eens moeten aanklikken. Het is namelijk een beleidsnota.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:19 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik maar 'ns een woordenboekje uit de mottenballen pakken (je hebt m klaarblijkelijk al enige tijd niet gebruikt) en opzoeken wat beleid betekent.
Net zo veel waard als goede voornemens op oudejaarsavond.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:24 schreef Pool het volgende:
Ja, of jij zou de nota gewoon eens moeten aanklikken. Het is namelijk een beleidsnota.
Nee, in dat papier staat uitgebreid beschreven op welke wijze het ministerie de komende jaren de verschillende integratiewetten gaan uitvoeren. Dat heet beleid en daarom heet de nota ook een beleidsnota.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zegt dat het niet functioneert. Van iemand die tot eind jaren '70 in het stalinisme geloofde, neem je zo iets toch niet klakkeloos aan?
[..]
Goh, wat ambtenaren hebben wat op papier gezet. Dat is nog geen beleid, alleen wat luchtballonetjes.
Sterke argumentatie! Omdat het woord beleid ervoor staat wil nog niet zeggen dat het ook een beleid is. Beleid houdt onder andere in dat je niet van je vantevoren vastgestelde lijn afwijkt. Het is een begrip, geen betekenis.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, of jij zou de nota gewoon eens moeten aanklikken. Het is namelijk een beleidsnota.
Ja, dat is vaker met beleid, dat werkt niet altijd goed uit. Maar dan is het nog steeds beleid. Bel Rita maar, die kan je daar meer over vertellen. Ik denk niet dat de lege inburgeringszalen en de 5 uitzettingen per week in háár nota vermeld stonden.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Net zo veel waard als goede voornemens op oudejaarsavond.
Natuurlijk wordt het nog verder uitgewerkt. Maar snap je niet hoe zoiets werkt? Elke minister wordt opgescheept met het beleid van de voorganger. Verdonk werd dat, en ook Vogelaar werd dat. Vervolgens bekijkt de minister met haar ambtenaren wat er anders moet. Eerst wordt dan een beleidskader in een beleidsnota gezet. Vervolgens wordt dat beleid nader gespecificeerd en uitgevoerd.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:28 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Sterke argumentatie! Omdat het woord beleid ervoor staat wil nog niet zeggen dat het ook een beleid is. Beleid houdt onder andere in dat je niet van je vantevoren vastgestelde lijn afwijkt. Het is een begrip, geen betekenis.
Beleid? Ik zou eerder de typering van van Rooyen aan willen halen: "wollig"quote:Op woensdag 14 november 2007 21:16 schreef Pool het volgende:
Als Vogelaar iets heeft, dan is het juist wél beleid. Haar nota staat er bol van: http://www.trouw.nl/redactie/pdf/integratienota.pdf
Dit is gezwets. Een nota is gewoon geen beleid, maar een lijst voornemens die nog aan alle kanten kunnen sneuvelen.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:28 schreef Pool het volgende:
Ja, dat is vaker met beleid, dat werkt niet altijd goed uit. Maar dan is het nog steeds beleid.
Misschien komt dat ook doordat de integratieproblematiek en de oplossingen daarvan niet in drie zinnen samen te vatten zijn, omdat het gewoon erg complexe materie is? Te complex voor simpele Heleen in elk geval. Verdonk kan haar beleid wel in drie zinnen samen vatten, maar die is ook ongelooflijk op haar bek gegaan met haar lege inburgeringszalen.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:48 schreef gtotep het volgende:
als je gisteravond pauw en witteman hebt gezien weet je precies waarom ze niet capabel is
zoals vroeger jan scheaver zei : IN GELUL KAN JE NIET WONEN
ze nuanceerde bijna elk woord van een vraag aan haar in zoals heleen van rooyen zei : wollige taal
jort kelder zei het ook duidelijk: voor u uitgesproken bent slaapt iedereen die aanwezig is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |