Waarom NIET, moet de vraag zijn. Denken in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden. Moordenaar A zijn we ook liever kwijt dan rijk, maar helaas bieden onze wetten geen mogelijkheden om mensen 'statenloos' te maken en op een onbewoond, tropisch eiland te dumpen. Bij moordenaar el B zijn die mogelijkheden er WEL. Overigens vind ik moord een extreem slecht voorbeeld: dat moet sowieso tot gevangenisstraf leiden, nooit tot alleen uitzetting.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:19 schreef Pool het volgende:
Waarom wil jij de ene crimineel in dezelfde feitencomplexen anders bestraffen dan de andere crimineel?
Als moordenaar A (met Nederlands paspoort) samen met moordenaar el B. (met dubbel paspoort) een moord pleegt, waarom zou je dan de één anders straffen dan de ander?
Ik zou niet weten waarom. Marokko bepaalt niet welke mensen vanuit Nederland in een vliegtuig gaan. Het gaat om mensen met een Marokkaans paspoort, die in Nederland tot ongewenste vreemdeling zijn verklaard. Ze KUNNEN alleen maar naar Marokko, want ze zijn geen EU-ingezetene meer.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:19 schreef Pool het volgende:
En dan is het ook nog eens de vraag of Marokko een vliegtuig laat landen, waarin dergelijke gevallen worden teruggezet.
Wat wil je dan? Als tig auto's in Amsterdam-Slotervaart in de fik staan vanwege rellende allchtonen de boel maar gewoon verzwijgen, in het belang van de integratie? Als een buschauffeur in Ede door Marokkaanse jongeren wordt lastiggevallen (waarom in godsnaam??) maar gewoon geen melding maken?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:21 schreef Captiosus het volgende:
het grootste probleem van de integratie ligt bij onszelf. wij beheren de media en de media geeft teveel aandacht aan mislukte integratie.op het moment dat er duidelijke tekens van imitatiegedrag zijn door de media moet de staat ingrijpen door op te treden tegen de personen die dit imitatiegedrag tonen.we zijn echter laks in nederland en doen er als bevolking ook niks tegen behalve binnensmonds mompelen en bij het avondeten gezellig de frustraties eruit gooien.
Over wat voor stages praten we dan? 2 marokanen die jaren gelden bij mij op het HBO zaten, hadden alletwee weinig moeite om een stage plek te vinden.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het met je eens, FJD. Maar naast al mijn kritiek ben ik ook wel zo eerlijk om te onderkennen dat we er ook iets tegenover moeten zetten. Een jongere van Marokkaanse afkomst mag niet zomaar een stageplaats worden geweigerd omdat hij Marokkaans is. Ik wil dat de regering dergelijke discriminatie OOK aanpakt.
Omdat ze toch beiden niet gelijk zijn. De ene persoon heeft 1 nationaliteit en de ander 2. Een stukje ongelijkheid is er dus al.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Waarom wil jij de ene crimineel in dezelfde feitencomplexen anders bestraffen dan de andere crimineel?
Als moordenaar A (met Nederlands paspoort) samen met moordenaar el B. (met dubbel paspoort) een moord pleegt, waarom zou je dan de één anders straffen dan de ander?
Tja, dan laat je ze rondjes vliegen boven Marokko. Het probleem lost zich zelf op een gegeven moment echt wel op. Het blijven nog steeds Marrokaanse staatsburgers.quote:En dan is het ook nog eens de vraag of Marokko een vliegtuig laat landen, waarin dergelijke gevallen worden teruggezet.
En dat is voldoende grond om onderscheid te maken? Ook als ze beiden in dezelfde Nederlandse stad geboren en getogen zijn? En tot de hoeveeltste generatie wil je gaan? (er zijn namelijk problemen met Belgen die hier vanaf 1918 wonen maar hun oude nationaliteit niet uit de Nederlandse administratie krijgen...)quote:Op woensdag 14 november 2007 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat ze toch beiden niet gelijk zijn. De ene persoon heeft 1 nationaliteit en de ander 2. Een stukje ongelijkheid is er dus al.
[..]
Dat weet ik niet. Ik deel geen stageplaatsen uit en ik zoek ook niet eentje. Het is mooi dat jouw HBO-Marokkanen keurig een stageplaats wisten te vinden; zo hoort het ook. Maar het SCHIJNT zo te zijn dat veel Marokkaanse jongeren geen plek vinden, omdat hun achtergrond ze parten speelt. De regering hoort daar een stokje voor te steken. Om te voorkomen dat jongeren in het criminele circuit terechtkomen, moet je er wel voor zorgen dat hun niet de kansen op een fatsoenlijke opleidingen worden ontnomen.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Over wat voor stages praten we dan? 2 marokanen die jaren gelden bij mij op het HBO zaten, hadden alletwee weinig moeite om een stage plek te vinden.
Nee, ik stel de vraag waarom WEL. Daar heb ik namelijk nog geen goede reden voor gezien.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom NIET, moet de vraag zijn.
Die wetten over stateloosheid zou je ook kunnen afschaffen en de verdragen opzeggen, nu begin je zelf net zo goed met onmogelijkheden. Zowel bij A als bij B is het dumpen op een tropisch eiland in strijd met mensenrechten en bovendien in strijd met de wetten van het land waar dat onbewoonde eiland onder valt.quote:Moordenaar A zijn we ook liever kwijt dan rijk, maar helaas bieden onze wetten geen mogelijkheden om mensen 'statenloos' te maken en op een onbewoond, tropisch eiland te dumpen. Bij moordenaar el B zijn die mogelijkheden er WEL.
Andere misdrijven niet dan? Nogmaals, de connectie tussen een misdrijf en afpakken van paspoort snap ik niet. Een misdrijf op ons grondgebied is toch ons probleem en daar moeten we toch zelf vooral onze strafnormen op los laten?quote:Overigens vind ik moord een extreem slecht voorbeeld: dat moet sowieso tot gevangenisstraf leiden, nooit tot alleen uitzetting.
Klopt. En daar gaat de notitie Vogelaar gelukkig uitgebreid op in, waarbij ook een pakket maatregelen (zowel preventief als repressief) wordt voorgesteld. En, belangrijk, waarbij we ZELF onze Nederlandse verantwoordelijkheid nemen en niet de problemen van ons grondgebied afschuiven op andere landen.quote:En voor verschillende vergrijpen wordt wel vaker verschillend gestraft. Omstandigheden spelen een rol, net als het eerdere strafblad. En laten we reëel zijn en het beestje bij de naam noemen: veel 'kansenjongeren' hebben een uitgebreid strafblad, vaak al vanaf heel jeugdige leeftijd.
Aan een gedwongen uitzetting zal Marokko wel degelijk mee moeten werken. Anders zetten ze die man vrolijk weer op het vliegtuig terug of ze pakken de marechaussee op die als bewaking is meegestuurd. Ik denk niet dat Marokko gediend is van een dergelijk beleid en daarin zal tegenwerken. Hetzelfde geldt voor andere landen.quote:Ik zou niet weten waarom. Marokko bepaalt niet welke mensen vanuit Nederland in een vliegtuig gaan. Het gaat om mensen met een Marokkaans paspoort, die in Nederland tot ongewenste vreemdeling zijn verklaard. Ze KUNNEN alleen maar naar Marokko, want ze zijn geen EU-ingezetene meer.
Kom op zeg. Nu gaan we doen alsof we straks iedereen het land uitzetten, wat niet het geval is. Er zijn gewoon enkele hardleerse gevallen. Mensen met strafbladen die meerdere blaadjes beslaan en een dubbele nationalliteit. Daarvan zetten we er enkele als voorbeeld uit dat het ons menens is. Moet jij eens opletten hoe de anderen zich gaan gedragen. Soms moet je gewoon eens je tanden laten zien.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat is voldoende grond om onderscheid te maken? Ook als ze beiden in dezelfde Nederlandse stad geboren en getogen zijn? En tot de hoeveeltste generatie wil je gaan? (er zijn namelijk problemen met Belgen die hier vanaf 1918 wonen maar hun oude nationaliteit niet uit de Nederlandse administratie krijgen...)
Ik vraag me werkelijk af wat daar de toegevoegde waarde van is. Mensen die zich hier misdragen moeten hier keihard aangepakt worden. Dat mag je niet afschuiven op een willekeurig ander land.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kom op zeg. Nu gaan we doen alsof we straks iedereen het land uitzetten, wat niet het geval is. Er zijn gewoon enkele hardleerse gevallen. Mensen met strafbladen die meerdere blaadjes beslaan en een dubbele nationalliteit. Daarvan zetten we er enkele als voorbeeld uit dat het ons menens is. Moet jij eens opletten hoe de anderen zich gaan gedragen. Soms moet je gewoon eens je tanden laten zien.
Daarom dumpen we mensen dus ook niet op een onbewoond eiland en daarom kunnen mensen dus ook niet statenloos zijn. Iedere wereldburger dient minimaal één paspoort te hebben. Waarom wel? Omdat het gaat om mensen die Nederland overlast veroorzaken en die we eenvoudig tot 'ongewenst vreemdeling' kunnen betitelen; dit in tegenstelling tot mensen die alleen de Nederlandse nationaliteit hebben.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Pool het volgende:
Nee, ik stel de vraag waarom WEL. Daar heb ik namelijk nog geen goede reden voor gezien. Die wetten over stateloosheid zou je ook kunnen afschaffen en de verdragen opzeggen, nu begin je zelf net zo goed met onmogelijkheden. Zowel bij A als bij B is het dumpen op een tropisch eiland in strijd met mensenrechten en bovendien in strijd met de wetten van het land waar dat onbewoonde eiland onder valt.
Precies. En het afpakken van de Nederlandse nationaliteit bij mensen met 2 nationaliteiten lijkt me een prima strafnorm.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Pool het volgende:
Andere misdrijven niet dan? Nogmaals, de connectie tussen een misdrijf en afpakken van paspoort snap ik niet. Een misdrijf op ons grondgebied is toch ons probleem en daar moeten we toch zelf vooral onze strafnormen op los laten?
We praten concreet, laten we reëel zijn, maar over één land: Marokko. Dat land weigert zelf hardnekkig om hun wetgeving rondom nationaliteiten te veranderen. In het kader van integratie heeft Nederland voorgesteld dat kinderen van Marokkaanse ouders die in Nederland worden geboren alleen de Nederlandse nationaliteit krijgen. Marokko blokkeert dit en werkt zo zelf de ongelijkheid in de hand. Dus wat het afschuiven betreft: Marokko krijgt dan een koekje van eigen deeg. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Uitzetten is bovendien goedkoper voor Nederland. We zijn nu al 2000 euro per inwoner kwijt aan criminelen. Dat bedrag kan stukken lager.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Pool het volgende:
Klopt. En daar gaat de notitie Vogelaar gelukkig uitgebreid op in, waarbij ook een pakket maatregelen (zowel preventief als repressief) wordt voorgesteld. En, belangrijk, waarbij we ZELF onze Nederlandse verantwoordelijkheid nemen en niet de problemen van ons grondgebied afschuiven op andere landen.
Marokko heeft weinig keuze. Iemand die ongewenst vreemdeling is, komt Nederland niet in. Sim-pel. Het zal Marokko onder druk zetten om de nationaliteitenkwestie aan te pakken.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Pool het volgende:
Aan een gedwongen uitzetting zal Marokko wel degelijk mee moeten werken. Anders zetten ze die man vrolijk weer op het vliegtuig terug of ze pakken de marechaussee op die als bewaking is meegestuurd. Ik denk niet dat Marokko gediend is van een dergelijk beleid en daarin zal tegenwerken. Hetzelfde geldt voor andere landen.
Je zult ze actief moeten uitzetten, zo veel is duidelijk.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Pool het volgende:
Vrijwillig vertrek is uiteraard wel mogelijk, wanneer je de vreemdelingen niet uitzet, maar alleen ongewenst verklaart. Dan zit je echter met illegale criminelen, die nog lastiger op te sporen zijn dan legaal verblijvende criminelen. En die bovendien crimineel blijven, omdat ze niet op legale wijze werk aan kunnen nemen.
Het is geen willekeurig ander land, ze hebben immers twee nationaliteiten en zijn dus even zo goed burger van het andere land. Die zijn ook nog eens deel van het probleem, laat ze dan ook lekker het probleem oplossen.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af wat daar de toegevoegde waarde van is. Mensen die zich hier misdragen moeten hier keihard aangepakt worden. Dat mag je niet afschuiven op een willekeurig ander land.
Niet dus, volgens jurisprudentie is dat geen reden om een moslima op haar uitkering te korten. Daarnaast zullen de beroepsquerrulanten van de CGB bij een weigering op de sollicitatie opgetrommeld worden om dit middeleeuwse gedachtegoed in een juridische mal te gieten.quote:Boerkadraagsters stuiten volgens haar vanzelf op hun grenzen, bijvoorbeeld als ze als gevolg van de boerka geen baan krijgen en hun uitkering verliezen.
Net zo dom en naief als die rechters blijkbaar. Omdat je niet vertelt is dat een allesbedekkend gewaad belemmerend werkt bij het vinden van een baan kan je dat niet verweten worden? Je hoeft bepaalde baantjes niet te doen omdat je religie dat niet toestaat? Kom op zeg, wat een waanzin. Ik ga ook maar religie misbruiken als ik ooit werkloos word en kutbaantjes die ik niet wil aangeboden krijg.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Niet dus, volgens jurisprudentie is dat geen reden om een moslima op haar uitkering te korten. Daarnaast zullen de beroepsquerrulanten van de CGB bij een weigering op de sollicitatie opgetrommeld worden om dit middeleeuwse gedachtegoed in een juridische mal te gieten.
Wat een dommig, naïef mens.
Sinds wanneer is jurisprudentie statisch.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Niet dus, volgens jurisprudentie is dat geen reden om een moslima op haar uitkering te korten. Daarnaast zullen de beroepsquerrulanten van de CGB bij een weigering op de sollicitatie opgetrommeld worden om dit middeleeuwse gedachtegoed in een juridische mal te gieten.
Wat een dommig, naïef mens.
Zolang er nog geen doorbrekende uitspraak is gedaan blijft dit gewoon de lijn. En ik zie die doorbraak er in de nabije toekomst ook niet komen.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is jurisprudentie statisch.
Ik denk juist dat er steeds meer jurisprudentie gaat komen en dat deze lijn nog vele malen zal veranderen.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zolang er nog geen doorbrekende uitspraak is gedaan blijft dit gewoon de lijn. En ik zie die doorbraak er in de nabije toekomst ook niet komen.
Ik ontken niet dat er jurisprudentie zal komen, alleen heeft dat volgens mij juist tot gevolg dat de lijn bevestigd zal worden. Dit is geen marktmechanisme.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat er steeds meer jurisprudentie gaat komen en dat deze lijn nog vele malen zal veranderen.
woeiquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
Op zich heeft Vogelaar geen ongelijk als ze stelt dat Verdonk, Kamp en Wilders een wedstrijdje harde taal houden. De vraag is alleen of je hen kunt VERWIJTEN dat ze de tegenstelling vergroten, of dat moslims hiervan ZELF de oorzaak zijn. Sommige moslims zullen zich ongetwijfeld keurig gedragen, maar ik denk toch echt dat een wezenlijke groep zichzelf willens en wetens BUITEN onze samenleving stelt. Verder is het serieus de vraag of het ongewenst is dat tegenstellingen verder aan het licht komen. Persoonlijk zie ik niet in wat daar mis mee is. Uiteindelijk zullen het toch de migranten moeten zijn die zich aan onze cultuur aanpassen en niet omgekeerd.
Je liegt. Maar voor rechtse schreeuwers maken feiten uiteraard niets uit, dat was al langer duidelijk.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:08 schreef Bakf het volgende:
Vogelaar is het ergste wat dit land kon overkomen: zij is een minister die de problemen glashard ontkent. Je hoort haar niks zeggen over de intolerantie van veel allochtonen jegens vele minderheden (homo's, joden en vrouwen). Wel beschuldigt zij rechts van polarisatie.
quote:Marokkaanse jongeren: andere achtergrond, vergelijkbare problemen
Vanuit een andere achtergrond, maar met vergelijkbare maatschappelijke gevolgen zijn de problemen
rond de Marokkaanse jongeren. Net als de Antilliaanse jongeren zijn zij sterk oververtegenwoordigd
onder de verdachten van een misdrijf. Al veel langer trekken Marokkaanse jongeren in negatieve zin
de aandacht. Ze worden vaak in verband gebracht met overlast in buurten, diefstal, vaak met gebruik
van geweld, hinderlijk gedrag ten opzichte van vrouwen, het lastig vallen van homoseksuelen, en
verschillende vormen van antisemitisme. De misdragingen van een kleine groep probleemjongeren
hebben grote gevolgen voor de beeldvorming van de gehele Marokkaanse gemeenschap in
Nederland.
In de loop der jaren is er het nodige onderzoek gedaan naar de achtergronden van deze
verschijnselen. Waarom lopen juist Marokkaanse jongeren hierin voorop? Een eenduidig en
eenvoudig antwoord is niet te geven. Onderzoekers hebben een reeks van factoren aan het licht
gebracht die mogelijk een rol spelen:
• geringe sociale controle op activiteiten buitenshuis;
• bevoorrechte positie van jongens in het gezin;
• opvattingen over sekserolpatronen;
• de schaamtecultuur rond het overtreden van normen en regels;
• wantrouwen binnen de Marokkaanse gemeenschap;
• de grootte van de gezinnen;
• langdurige afwezigheid van de vader in de periode van migratie;
• een als negatief ervaren bejegening door de autochtone omgeving (gebrek aan ‘respect’);
• een slechte aansluiting van de Nederlandse aanpak van regelovertreding bij het
verwachtingspatroon van jongeren.
quote:3.4 Discriminatie bestrijden en voorkomen
Discriminatie en sociale integratie staan op gespannen voet met elkaar. Daarom behoort het
voorkomen en bestrijden van discriminatie tot de beleidsprioriteiten van het thema sociale integratie.
Afwezigheid van discriminatie is een noodzakelijke, zij het niet voldoende voorwaarde voor sociale
integratie. Daarbij moet goed worden beseft dat discriminatie niet eenvoudigweg het maken van
negatief onderscheid en uitsluiting van allochtonen inhoudt. Niet alleen autochtonen discrimineren. De samenleving wordt ook geconfronteerd met klachten over discriminatie van vrouwen, homoseksuelen en joden door allochtonen, met name jongeren. Discriminatie op grond van herkomst, godsdienst, sekse en seksuele geaardheid is een probleem van autochtonen én allochtonen.
Prima posting.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:08 schreef Bakf het volgende:
Maar aan welke perspectieven ontbreekt het hen? Welke mogelijkheden tot zelfontplooiing hebben zij NIET die autochtone (of westerse allochtonen) WEL hebben?
- Is de scholing niet toegankelijk?
- Kunnen zij zich niet verzekeren?
- Ontbreekt het hen aan gezondheidszorg?
- Kunnen zij niet terecht bij de bank of de KvK?
- Kunnen zij geen cursussen of trainingen volgen bij de vele instituten die NL rijk is?
Welke perspectieven, welke mogelijkheden ontbreekt het hen nu precies?
Ik kan er geen bedenken. Wie weet er wel een paar?
Tuurlijk niet, dan staan er wel weer nieuwe malloten op. Stel je eens voor dat er in plaats van Wilders iemand opstaat die hetzelfde verkondigt, maar wél charisma heeft.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:16 schreef JohnDope het volgende:
Snappen ze nou echt niet bij de PvdA, dat ze met het 'Vogelaar'beleid zich zelf op blazen?
Of zijn ze zo naïef bij de PvdA dat ze denken dat een eventuele moord op Verdonk en Wilders wel weer de rust doet wederkeren in Nederland?
Ik begrijp er ook niets van. Waarom hebben ze Aboutaleb niet gewoon deze klus gegeven?quote:Op woensdag 14 november 2007 18:16 schreef JohnDope het volgende:
Snappen ze nou echt niet bij de PvdA, dat ze met het 'Vogelaar'beleid zich zelf op blazen?
Of zijn ze zo naïef bij de PvdA dat ze denken dat een eventuele moord op Verdonk en Wilders wel weer de rust doet wederkeren in Nederland?
Ik heb een hoop moslimstudenten meegemaakt in mijn leven (waarvan een aantal slecht nederlands spreken en schrijven) en die hadden allemaal geen probleem om een stageplek te vinden.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik deel geen stageplaatsen uit en ik zoek ook niet eentje. Het is mooi dat jouw HBO-Marokkanen keurig een stageplaats wisten te vinden; zo hoort het ook.
In jouw Ivorentoren/Disneyland wereldje wel.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:23 schreef Pool het volgende:
Maar het Vogelaarbeleid heeft nog altijd aanhang hoor. Op lange termijn zal er altijd ruimte blijven voor mensen die genuanceerd en oplossingsgericht zijn.
Vogelaars beleid is niet genuanceerd en oplossingsgericht, maar ontwijkend en polariserend.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dan staan er wel weer nieuwe malloten op. Stel je eens voor dat er in plaats van Wilders iemand opstaat die hetzelfde verkondigt, maar wél charisma heeft.![]()
Maar het Vogelaarbeleid heeft nog altijd aanhang hoor. Op lange termijn zal er altijd ruimte blijven voor mensen die genuanceerd en oplossingsgericht zijn.
Boeien. Slap juridisch gelul om vooral weer niks te hoeven doen.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:46 schreef Pool het volgende:
Die wetten over stateloosheid zou je ook kunnen afschaffen en de verdragen opzeggen, nu begin je zelf net zo goed met onmogelijkheden. Zowel bij A als bij B is het dumpen op een tropisch eiland in strijd met mensenrechten en bovendien in strijd met de wetten van het land waar dat onbewoonde eiland onder valt.
Ja, zwakzinnigen genoeg in dit land. Er schijnen zelfs nog autochtone PvdA-kiezers te zijn!quote:Op woensdag 14 november 2007 18:23 schreef Pool het volgende:
Maar het Vogelaarbeleid heeft nog altijd aanhang hoor.
Precies, vandaar dat Verdonk en Wilders zo hoog scoren.quote:Op lange termijn zal er altijd ruimte blijven voor mensen die genuanceerd en oplossingsgericht zijn.
Ja, juristen denken altijd dat "kan niet" een overtuigend argument is.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het is sowieso nogal zwak om te pas en te onpas met mensenrechten te lopen zwaaien.
Maar goed, Pool schept z'n eigen precedent.
Strafwet veranderen kan eenvoudig. Kleine aanpassing in de Grondwet hoeft ook geen punt te zijn. Verder heeft dit niks met internationale verdragen van doen: het is een bilaterale kwestie, tussen twee landen.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb al eerder gezegd dat het niet kan Elfletterig, je kan nu wel overal hetzelfde stellen, maar het kan dus alleen indien we de NL strafwet veranderen, de Grondwet veranderen en tevens internationale verdragen opzeggen.
Europees verband is helemaal niet nodig hiet. Het gaat om mensen met een Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit; meer niet. Die Nederlandse pakken we af en we zetten ze op het vliegtuig naar Marokko. We hebben niets te maken met het 'meewerken' van Marokko, want het gaat om Marokkaanse staatsburgers: mensen uit hun eigen land. Een kwestie van Marokkanen onderling, die ze zelf maar fijn oplossen. Komen criminelen onverhoopt terug naar Nederland, dan worden ze snel genoeg opgepakt, bestraft en teruggestuurd. De politie kent de hele club door en door. Kon je wel zien toen bij die doodgestoken avondwinkeleigenaar in Amstelveen. Binnen no-time was de dader (een bekende van de politie) opgespoord.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
Daarnaast is het slechts een schijnoplossing, want die mensen zullen gewoon illegaal dezelfde wandaden plegen. En ja Marokko zal er ook nooit aan meewerken, en gezien ze vriendjes hebben in Europa, zal er in Europees verband nooit iets tot stand komen.
En dat vind ik dan ook een UITSTEKENDE ontwikkeling, in meerdere opzichten. Niet voor niets schreef ik eerder al: ik denk dat het ook goed is voor de uitgezette personen in kwestie. Van de westerse samenleving moeten ze toch niks hebben, dus zullen ze in Marokko hun draai veel beter vinden. Wat mij betreft stimuleert de Nederlandse regering actief de (r)emigratie van Marokkanen.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
Afgezien van dit alles, het huidige klimaat in Nederland en de bij hen zeer snel groeiende economieén zorgt er al voor dat er steeds minder mensen binnenkomen (althans vanuit de o zo gehate gebieden). Sterker nog, steeds vaker kiezen hoogopgeleide allochtonen die hier geboren zijn gewoon voor het land van hun ouders. En het woorden er meer en meer.
Zeker te weten een x-aantal kudo's voor Jort, hoewel ik het normaliter niet zo'n dope gozer vind....quote:
Precies. Terugkeerbeleid.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft stimuleert de Nederlandse regering actief de (r)emigratie van Marokkanen.
Klopt, die zijn er. Want Nederland gaat om MEER dan alleen integratiebeleid (gelukkig). Wat mij steeds opvalt, in dit soort discussies is hoe het partij-gebonden wordt gemaakt. Het falende immigratiebeleid is een zaak van LEGIO politieke partijen geweest. De politiek correcte opstelling ook. Het is ministers eigen om zich in heel bedekte termen uit te laten.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:
Ja, zwakzinnigen genoeg in dit land. Er schijnen zelfs nog autochtone PvdA-kiezers te zijn!
Heleen is zo'n lekker gore slet.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:47 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik vond zelfs Heleen van Royen leuk bij P&W. En dat zeg ik niet vaak.
Dat klopt, al zijn er een aantal partijen die nog steeds het licht niet willen zien. De PvdA loopt daar voor op, en dat heeft niks met "nuance" te maken.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
Klopt, die zijn er. Want Nederland gaat om MEER dan alleen integratiebeleid (gelukkig). Wat mij steeds opvalt, in dit soort discussies is hoe het partij-gebonden wordt gemaakt. Het falende immigratiebeleid is een zaak van LEGIO politieke partijen geweest.
Nou, Verdonk had daar geen last van, en dat was verfrissend.quote:De politiek correcte opstelling ook. Het is ministers eigen om zich in heel bedekte termen uit te laten.
Doe ff normaal.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heleen is zo'n lekker gore slet.![]()
Je wilt Marokko onze problemen op laten lossen? rare houding hoor.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is geen willekeurig ander land, ze hebben immers twee nationaliteiten en zijn dus even zo goed burger van het andere land. Die zijn ook nog eens deel van het probleem, laat ze dan ook lekker het probleem oplossen.
Droom jij maar lekker verderquote:Toegevoegde waarde is dat we geen geld meer hoeven te verspillen aan allemaal knuffel projecten, gerechtskosten, gevangeniskosten voor individueen die toch geen enkele intentie hebben om te veranderen. Een enkele reis is stukken goedkoper.
Ik denk dat geen van de opeenvolgende ministers op integratie sinds die kale nicht waar je achteraan liep dan hoog zouden scorenquote:Op woensdag 14 november 2007 16:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben vanaf heden voorstander van IQ-testen bij ministers. Aangezien ze zelf in dergelijke kwesties altijd aangeven dat we toch niets te vrezen hebben, geldt dat evenzeer voor henzelf.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/51/index.htmlquote:Ella, de buitencategorie van blind links
woensdag 14 november 2007 13:55
Gisteren ook naar Pauw en Witteman gekeken met minister Ella Vogelaar? Een paar dingen vielen mij op.
Als Vogelaar zware kritiek uit op Henk Kamp, Rita Verdonk en Geert Wilders, wat is er dan logischer dan één van hen uit te nodigen? Lijkt me niet slecht vanuit het oogpunt van hoor en wederhoor en spannende televisie verzekerd.
Als het format je in de weg zit, kun je dat bij wijze van uitzondering best een keer aan de kant schuiven, Jeroen en Paul!
Spierballentaal
De kritiek van Vogelaar richt zich op de spierballentaal van rechts, die een wedstrijdje overschreeuwen zouden houden, met stevige uitspraken. Alsof links dat nooit doet.
Ahmed Aboutaleb is populair en staatssecretaris geworden dankzij zeer stevige uitspraken na de moord op Van Gogh en over frauderende uitkeringsgerechtigden. En zoals ik al eerder memoreerde, Marcouch doet niet anders:
-‘Het was Marokkaans tuig wat daar in het stadion de boel verbouwde’.
-‘Ik zeg wel eens tegen Marokkaanse vaders: wat doe je hier nog als je niet van Nederlands houdt, als je je kinderen vergiftigt met al die anti-Nederlandse sentimenten’.
-‘Dat komt vooral doordat de kwaliteit van de imams in Nederland zeer pover is. Ze spreken haast geen Nederlands, hebben geen flauw benul in wat voor samenleving wij leven’.
-Seksueel zijn zij (Marokkaanse jongens) vaak contactgestoord, maar dat is niet zo gek als je thuis opgroeit in een volledig gesloten en zeer traditionele omgeving terwijl de straat bij wijze van spreken een grote verleiding is’.
Wijze woorden
Wijze woorden, misschien onwijs in de oren van Vogelaar, maar intussen wél gedaan door partijgenoot Ahmed Marcouch. En dit zijn er nog maar enkele, gedaan in slechts één interview!
Ze zouden evengoed gedaan kunnen zijn door Kamp, Wilders of Verdonk. Maar ik kan me niet herinneren dat Vogelaar toen tegen Marcouch enig misbaar heeft geuit.
Of zou ze vinden dat alleen allochtonen negatieve uitspraken over allochtonen mogen doen? Dat lijkt me discriminatie. Breng je deze zaak van discriminatie zelf aan bij het Bureau Discriminatiezaken, Ella?
Selectieve verontwaardiging
Selectieve verontwaardiging, ook als het gaat om wie eigenlijk de zaken op de spits drijft. In haar vuistdikke rapport zullen er ongetwijfeld plichtmatig wat regels aan gewijd zijn, maar gisteren hoorde ik haar bijvoorbeeld niet of nauwelijks over opruiende imams.
Gelukkig zaten er aan de tafel ook Heleen van Royen en Jort Kelder. Zij zetten de discussie aan tafel wel op scherp (mag dat wel, van Pauw en Witteman en van Vogelaar?).
Zo zei Van Royen terecht dat het wollige taalgebruik van Vogelaar verhult dat ze niet of nauwelijks oplossingen aandraagt. Oei, die zat!
Blind links
In het nauw gebracht liet Vogelaar vervolgens zichzelf (zij het na enige aandrang) verleiden tot spierballentaal: Marokkaanse jongeren moesten steviger en langduriger gestraft worden.
Ella was overigens niet ter plaatse geweest in Slotervaart maar had wel contact gehad met stadsdeelvoorzitter Marcouch. Zou ze toen ook tegen hem gezegd hebben dat hij zich in het vervolg wat minder stevig moet uitlaten? Gokje? Nee.
Ella vormt de buitencategorie van blind links en rode doofheid. Een PvdA-minister waardig.
Sneu hoor voor je, dat achterlijk rechts de verkiezingen niet heeft gewonnenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/51/index.html
3x raden welke groep allochtonen terugkeert. Niet de werkloze, criminele iig.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:49 schreef PJORourke het volgende:
Precies. Terugkeerbeleid.
Het oud Griekse woord voor volk is demos. Daar is democratie van afgeleid.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:13 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Niks mis de realiteit onder ogen zien, VVD en PVV beginnen over elkaar heen te buitelen met steeds hardere uitspraken, dat is populisme, ze doen die uitspraken omdat het "volk" het wil horen.
Maar horen politici dan ook maar dom te schreeuwen omdat het volk wel van die borrelpraat houdt?quote:Op woensdag 14 november 2007 19:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het oud Griekse woord voor volk is demos. Daar is democratie van afgeleid.
Politici horen juist te doen wat het volk wil, niet andersom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |