quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:59 schreef Muck het volgende:
ik heb de spareribs van shmoop in de marinade gezet
de hoeveelheden maar een beetje gegokt maar het ziet er wel okee uit
vanavond eet ik bij mijn ouders, dus ik weet nog niet wat het wordt
Dat ook ja. Ik kwam online nog wat lekkers tegen, penne met rucola, mozzarella, pijnboompitjes, pesto en cherrytomaten. Denk dat dat het nu echt gaat worden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:50 schreef Tezz het volgende:
[..]
Je mist een lekkere italiaanse kaas schat.....
Ik ga zometeen bij de keurslager een lekker gegrild kippetje halen met wat salade.
dubbelzoute dropquote:Op dinsdag 13 november 2007 15:20 schreef OA het volgende:
Een dubbelzout dropje en ik ga zo warme sjokiemel maken!![]()
Het begint al lekker te ruiken vanuit de keuken, schat.quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:54 schreef Bluezz het volgende:
Boodschappen gedaan tussen de buien door, not
35% wortels/broccoli, stoomaardappeltjes bij de gebakken of gefrituurde![]()
vleugels
ik kom helaas nooit in Rotterdamquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:07 schreef Isegrim het volgende:
Geen idee. Kom maar eens langs in R'dam om er eentje te proberen.
Mooi, ik ga van het weekend mn eigen kapsalon makenquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:32 schreef Isegrim het volgende:
Patat, döner kebab/shoarma, kaas, salade, knoflooksaus, sambal.
Succes.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mooi, ik ga van het weekend mn eigen kapsalon maken
Thnx
De turk uit de buurt heeft me met zn dönner kebab infectie in mn mondhoeken veroorzaaktquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Succes.Misschien kun je het gerecht gewoon leren aan Turken bij jou uit de buurt.
Masala wraps? Recept? Het klinkt goed!!quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:29 schreef motorbloempje het volgende:
die massala wraps waren erg jum
en nu zo lekker een bakje theemisschien met een kaakje
![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 november 2007 15:42 schreef ColdFeet het volgende:
DarkElf, kan ik je ertoe bewegen bij me in te trekken als huiskok? Jij eet altijd zo lekker
kip bakken met wat currypasta (massala-curry) groente meewokken en in een wrap gooien met wat tomatensaus bijvoorbeeld. Slalade ernaast, enquote:Op woensdag 14 november 2007 15:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Masala wraps? Recept? Het klinkt goed!!
Hier koffie, koffie en nog eens koffie. Ik ben moeee, na 2 nachten weinig slapen.
DarkElf, kan ik je ertoe bewegen bij me in te trekken als huiskok? Jij eet altijd zo lekker
Patak's?quote:Op woensdag 14 november 2007 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
kip bakken met wat currypasta (massala-curry) groente meewokken en in een wrap gooien met wat tomatensaus bijvoorbeeld. Slalade ernaast, en
Ik kook zelden met potjes & pakjes, maar voor patak's maak ik een uitzondering, dat spul smaakt echt goed!quote:Op woensdag 14 november 2007 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt van die tomatensaus van patak kopen, maar denk dat je als je heel veel tijd hebt ook wat zelf kun fabriceren.
Wij hadden dat pak gezien van Pataks, maar het gewoon zelf gemaakt, want daar heb je ook kipwraps van zeg maar
Ik wil dat ookquote:Op woensdag 14 november 2007 22:04 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het (ietwat onscherpe) resultaat.
en t was lekker
Wow, dat ziet er onwijs lekker uit.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:04 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het (ietwat onscherpe) resultaat.
tnx!quote:Op donderdag 15 november 2007 08:38 schreef motorbloempje het volgende:
hm... lekker DarkElf en SOL![]()
hier net 2 broodjes op, een met ham/kaas en een met ham/knoflookkaas![]()
en nu een kop koffie: via de toeristische route op 't werk aangekomen..
vanavond iets van BurgerKing wéérwe moeten op Utrecht Centraal happen.. iemand die daar wat beters/gezonds weet?
Idem.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik kook zelden met potjes & pakjes, maar voor patak's maak ik een uitzondering, dat spul smaakt echt goed!
ohh leuk waar gaan jullie heen?quote:Op donderdag 15 november 2007 08:50 schreef motorbloempje het volgende:
we moeten vooral snel eten
moeten naar Zoetermeer met de stoptrein want moeten naar de schouwburg daar![]()
die mango chutney is iddquote:Op donderdag 15 november 2007 09:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idem.Patak's is top. Vooral de mangochutney.
Ik heb pas ontdekt dat de Wah Nam Hong (grote Chinese supermarkt hier in R'dam) vrijwel dezelfde chutney verkoopt voor een fractie van de prijs. In heule grote potten.quote:
oehh waar zit die ergens in R'dam?quote:Op donderdag 15 november 2007 09:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb pas ontdekt dat de Wah Nam Hong (grote Chinese supermarkt hier in R'dam) vrijwel dezelfde chutney verkoopt voor een fractie van de prijs. In heule grote potten.
West-Kruiskade. Aan het begin bij Kruisplein. Toffe zaak.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:28 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
oehh waar zit die ergens in R'dam?
Wij gaan zaterdag naar heule grote toko in Delft, lekkere dingetjes inslaan![]()
Kee, als het allemaal een btje meezit, gaan we daar ook nog even heen. Maargoed we gaan ookal naar de IKEA geloof ikquote:Op donderdag 15 november 2007 09:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
West-Kruiskade. Aan het begin bij Kruisplein. Toffe zaak.
quote:Op donderdag 15 november 2007 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
IKEA
oh.. wacht.. dit is CUL
OT: net kopje koffie gepakt
Laat het weten! Ik wil zondag wel een ham, en weet het verder ook nog niet.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:08 schreef SHE het volgende:
Morgen ga ik proberen een ham te vangen en in de oven te proppen...geen idee nog wat ik erbij moet gaan maken.
Shakies: lekkere soep. Van die gepureerde, vers smakende meuk tjokvol groente. Neem je er een goed belegde bagel bij?quote:Op donderdag 15 november 2007 08:38 schreef motorbloempje het volgende:
hm... lekker DarkElf en SOL![]()
hier net 2 broodjes op, een met ham/kaas en een met ham/knoflookkaas![]()
en nu een kop koffie: via de toeristische route op 't werk aangekomen..
vanavond iets van BurgerKing wéérwe moeten op Utrecht Centraal happen.. iemand die daar wat beters/gezonds weet?
Zonder Room toch mag ik hopen?quote:Op donderdag 15 november 2007 09:44 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond de authentieke Pasta Carbonara![]()
![]()
Is het al 6 uur
Oh, er is van alles lekker bij linzen... Gember, komijn, garam massala, hing, mosterdzaad, gedroogde chilipepertjes, rozijnen (ja, echtquote:Op donderdag 15 november 2007 14:59 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben eruit. Het wordt kip tikka masala (met dank aan MoBlo voor de inspiratie), daarbij een simpele salade van tomaten, ui en koriander. Verder ga ik nog wat stukken pompoen roosteren met een specerijenmengseltje, en linzenpuree maken (Isegrim, jij nog ideeen voor kruiderij daarvoor?).
Ja natuurlijk! Ik heb nog een potje zelfgemaakte garam masala! Thanks!quote:Op donderdag 15 november 2007 16:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh, er is van alles lekker bij linzen... Gember, komijn, garam massala, hing, mosterdzaad, gedroogde chilipepertjes, rozijnen (ja, echt).
Welke smaakmaker gebruik jij zoal voor stoofpeertjes?quote:Op donderdag 15 november 2007 17:53 schreef DarkElf het volgende:
Heb nu een glas rode wijn en ga nu even het vocht van de stoofpeertjes inkoken tot een hele dikke uberlekkere stroop
dat ziet er heel goed uit, hoe heb je dat gemaakt?quote:Op donderdag 15 november 2007 17:29 schreef Tezz het volgende:
Tralalalala Macaroni&Cheese (ik ben zo gelukkig)
[ afbeelding ]
Tralalalala schijt aan Sonja tralalala
[ afbeelding ]
Wat is een carbonara zonder room pythjequote:
Nou eigenlijk is het zooooo simpel: anderhalf ons beenham in reepjes in de pan met twee gesnipperde rode uien, een teentje knoflook en plakjes champignon. Macoroni koken en in een ovenschaal doen met de ham prut. Dan een dikke bechamel maken met anderhalf zakje geraspte kaas erdoor, dat over de macaconi en een korstje maken van paneermeel, kaas en boter. Zoooooooo simpel, zooooooooo ranzig, zoooooo machtig maar oh oh oh wat is het lekker!quote:Op donderdag 15 november 2007 18:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dat ziet er heel goed uit, hoe heb je dat gemaakt?
njam njam njamquote:Op donderdag 15 november 2007 19:20 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou eigenlijk is het zooooo simpel: anderhalf ons beenham in reepjes in de pan met twee gesnipperde rode uien, een teentje knoflook en plakjes champignon. Macoroni koken en in een ovenschaal doen met de ham prut. Dan een dikke bechamel maken met anderhalf zakje geraspte kaas erdoor, dat over de macaconi en een korstje maken van paneermeel, kaas en boter. Zoooooooo simpel, zooooooooo ranzig, zoooooo machtig maar oh oh oh wat is het lekker!
Mag niet van Sonja en het valt bij mij ook in de categorie troostvoedsel, maar heerlijk op z'n tijd!
Standaard bechamel: flinke eetlepel boter laten smelten, daarbij flinke lepel bloem en dan met een garde tot een dik papje roeren en een beetje laten 'garen'. Dan melk er bij gieten beetje bij beetje totdat je de juiste dikte hebt. Peper, zout en nootmuskaat erbij en voila. Ik gebruik wel altijd volle melk, dan krijg je een romige saus.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
njam njam njam
oe maak je die bechamel,uit een zakje ofzo?
ik heb hutspot met een gehaktbal gegeten
oooooooooooooow, dat ziet er lekker uit!!!!!!!!quote:Op donderdag 15 november 2007 17:29 schreef Tezz het volgende:
Tralalalala Macaroni&Cheese (ik ben zo gelukkig)
[ afbeelding ]
Tralalalala schijt aan Sonja tralalala
[ afbeelding ]
Jahhh! Ik heb dus gisteren stoofpeertjes gekookt met een hele fles port, een vanillestokje en een kaneelstokje. Verder geen suiker ofzo. Toen de peertjes eruit, en de port laten inkoken tot ongeveer 1/8 van het volume. Dus dat is nu een fantastische, dikke, zoete stroopquote:Op donderdag 15 november 2007 18:13 schreef DarkElf het volgende:
rode port! kaneel en wat vanillesuiker.
daarna inkoken en binden met een maizena/water papje.
OMG. Ik krijg zowat een orgasme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vanavond stoofpeertjescrumble met een grote bol roomijs met daarover een scheut warme portsiroop
goddamnit dat klinkt lekkerquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:00 schreef ColdFeet het volgende:
Sjalotjes, rode ui, Shii-take, kastanjechampignons, oesterzwammen, met droge witte wijn en rundvleesbouillon.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:00 schreef ColdFeet het volgende:
Mmmm Stereo, wat zit er zoal doorheen?
Hier niet. Hoe lekker ik het ook vind, ik ben een reusachtig liefhebber van de Sinterklaastraditie.quote:Op zaterdag 17 november 2007 09:55 schreef Isegrim het volgende:
Bij ons is er al anderhalve kilo kruidnoten & pepernoten door hoor.
~quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:00 schreef ColdFeet het volgende:
Mmmm Stereo, wat zit er zoal doorheen?
Hier dus de provencaalse runderstoof: riblappen gebakken met gesnipperde sjalotjes en verdronken in een liter rode wijn. Daarbij uitgebakken spekjes, een flinke handvol knoflooktenen, liefderijk gepelde zilveruitjes (), kort op hoog vuur gebakken paprika, gekookte puy-linzen, en tot slot een flinke scheut pastis (waar al de zilveruitjes acuut naar gingen smaken
) en verse peterselie.
Daarbij vers stokbrood met een snel zelfgemaakte basilicum-knoflookboter.
Toetje was stoofpeertjescrumble met slagroomijs en vanille-portsiroop. Met van die leuke kleine zwarte vanillestippeltjes
Soms vind ik echt dat ik zo lekker kan koken hè
Bonensoep is zooo lekker! Mijn paps maakt 'm altijd met zout vlees. Goddelijk!quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:21 schreef Muck het volgende:
net een wit broodje met knakworst op
voor vanavond heeft mijn moeder bonensoep gemaakt, maar daar heb ik echt zo ontzettend geen zin in he
je mag het zo van me hebbenquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Bonensoep is zooo lekker! Mijn paps maakt 'm altijd met zout vlees. Goddelijk!
Ik ben dol op bonensoep; kan het echt elke dag wel eten. Jammer genoeg verdraag ik bonen voor geen meter dus ik eet het zelden.
Gezegend ben je!
In mijn nieuwe gietijzeren pan past dit ook goed.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:27 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag kaasfondue
4 dl droge witte wijn
300 gram Emmentaler
300 gram Gruyère
35 cl Kirsch
4 gram maizena
nootmuskaat
peper
Wrijf het pannetje, caquelon, in met het knoflookteentje; doe de wijn erin en verwarm het voorzichtig.
Rasp de kaas en strooi die al "achten" draaiend in de wijn tot de kaas gesmolten is.
Maak de maizena aan met de Kirsch en bind de fondue hiermee.
Breng op smaak met een snufje peper en nootmuskaat.
Voor een meer kruidige fondue vervang je de nootmuskaat door majoraan.
mijn moeder maakt het ook versquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
bonensoep is ook niet mijn ding
mn pa was er gek op, mn oma maakte het ook wel eens vers![]()
huuu, dat ook al nietquote:ik ben een groot fan van verse kippensoep![]()
6 euroquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
iemand nog een fonduepan te koop?![]()
wát ga je doen?quote:Bij mijn ouders gaan we met kerst overigens 'Mongoolse Vuurpot' doen![]()
ziet er ook tof uit
ziet eruit als chinese fondue....quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
Mongoolse Vuurpot
schijnt helemaal hip te zijn
Je vergeet nog even de Appenzeller die we er ook doorheen mengen, schat.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:27 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag kaasfondue
4 dl droge witte wijn
300 gram Emmentaler
300 gram Gruyère
35 cl Kirsch
4 gram maizena
nootmuskaat
peper
Wrijf het pannetje, caquelon, in met het knoflookteentje; doe de wijn erin en verwarm het voorzichtig.
Rasp de kaas en strooi die al "achten" draaiend in de wijn tot de kaas gesmolten is.
Maak de maizena aan met de Kirsch en bind de fondue hiermee.
Breng op smaak met een snufje peper en nootmuskaat.
Voor een meer kruidige fondue vervang je de nootmuskaat door majoraan.
Ik ookquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:36 schreef SHE het volgende:
[..]
In mijn nieuwe gietijzeren pan past dit ook goed.
*noteert recept*
Die Emmentaler laat ik eruit, want dat vind ik vieze kaas. Wat past er nog meer aan kazen in een fondue?
En wat ga je erin doen?
Ik begreep dat je doorgaans met brood erin zit te wrotten toch?
Ik hou zo van kaasen van gesmolten kaas nog ietsje meer
Bovenstaande net in de oven geschoven, Laag ui, laurierblaadjes, 2 dikke lappen rundvlees erop, daarop 20 tenen knof, nog een laag ui, gesneden wortel, bouillon eroverheen en dat mag de komende anderhalf á twee uur stoven.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:13 schreef Anubis1984 het volgende:
Vanavond een receptje waar ik hiervan ergens een linkje zag staan.
Rundvlees met knoflook, supermakkelijk alles rauw in een schaal gooien en in de oven![]()
Ongeveer wel ja.quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:17 schreef SHE het volgende:
[..]
~
Kun je dit recept uitschrijven?
*knippert lief met wimperts*
Dan kan ik weer met andermans eer pronken![]()
Die heb ik ook gekocht.quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:45 schreef MissyMirjaM het volgende:
een bak lasagne van de aldi, lekker makkelijk
ikheb vanmiddag op demarkt 2 geschilde ananassen gekoch, die gaan wedaarna lekerverorberen
Ja, ikquote:Op zondag 18 november 2007 11:01 schreef SHE het volgende:
Bagels zien er prima uit; heb je een receptje? Ikbagels
De tweede keer rijzen heb ik iets korter gedaan, omdat het allemaal al zo lang duurde en ik honger hadquote:Nodig:
500 gram patentbloem
1 zakje kant en klare droge gist
1 1/2 theelepel zout
1 1/2 -2 eetlepels suiker
1 ei, losgeklopt
1 1/2 eetlepel plantaardige olie en een klein beetje olie om het deeg in te vetten.
ongeveer 1/2 kopje handwarm water
het eigeel van 1 ei, voor de glans
sesamzaad
Meng in een grote kom bloem, gist, zout en suiker goed door elkaar. Meng er dan de eieren en olie door en voeg beetje bij beetje het water toe. Meng dit goed door elkaar met je handen, net zolang tot je een samenhangende bal hebt. Voeg meer water toe als nodig is en meer bloem als het deeg plakkerig is.
Haal het deeg uit de kom en kneed het 10-15 minuten op een met bloem bestoven plank tot het zeer soepel en elastisch is.
Vet het deeg in door een beetje olie in de kom te gieten en daar de deegbal doorheen te rollen.
Bedek de kom met plasticfolie en laat het 1 ½ uur op een warme plaats rijzen tot het in omvang verdubbeld is.
Haal het deeg uit de kom en kneed het nogmaals kort door.
Maak 11 gelijke bolletjes en druk er een gat in, in het midden. Maak het gat steeds iets groter totdat je een mooie "armband" hebt met een gat van ongeveer 2 cm groot.
Leg de bagels op een ingevet oppervlak en laat ze 1 uur rijzen tot ze in omvang verdubbeld zijn.
Breng in een grote pan veel water aan de kook, zet het vuur een beetje lager en laat 4 bagels tegelijk in het water vallen. Kook ze 1 – 2 minuten, draai ze om als ze boven komen drijven.
Haal ze vlug met een schuimspaan uit het water en leg ze te drogen op een doek.
Doe hetzelfde met de rest van de bagels.
Leg ze op een ingevet bakblik, smeer ze in met eigeel, bestrooi ze met sesamzaad, en bak ze in een voorverwarmde oven van 190° C in 15-20 minuten tot ze mooi bruin van kleur zijn.
Dat klinkt verschrikkelijk goed zeg. Heerlijk zo'n avond met zun tweetjes.quote:Op zondag 18 november 2007 14:28 schreef SeaOfLove het volgende:
gisteraaf een hele avond voor/bij-gerechten gegeten:
weet niet wat er in sommige dingen precies in is gegaan, aangezien het meeste door vriendlief is klaargemaakt::
We begonnen met gamba's gebakken in olijfolie met bergen knoflook:
[ afbeelding ]
Daarna beaujolais-pate met een frambozenmoes op een bedje van rucola::
[ afbeelding ]
Toen een pittige mousse van avacado, stukjes avacado en hollandse garnalen op een bedje van ijsbergsla:
[ afbeelding ]
Sjalotten en knoflook gepoft in port:
[ afbeelding ]
Toen was het tijd voor een cocktail van framboosjes, wodka en rucola:
[ afbeelding ]
Daarna meloen gewikkeld in prosciutto:
[ afbeelding ]
Mijn ouders kwamen om een uur of 11 nog voor een borreltje en hebben nog mee kunnen genieten van gerookte kipfilet met een dressing van o.a. de olie met die bergen knoflook waar de gamba's in gebakken waren op een bedje van ijsbergsla en koreander:
[ afbeelding ]
Daarna meloen die een paar uur in de port had gelegen, vergeten een foto te nemen![]()
Als afsluiter nog een keer gamba's in olie en knoflook:
[ afbeelding ]
Daarna koffie afkomstig uit Indonesie met daarbij rumbonen en nog iets van chocolade.
Zo dat was 'm wel geloof ik![]()
Dat.quote:Op maandag 19 november 2007 07:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Yoghurt met muesli!
Ik heb zo'n ding ooit eens in een opwelling gekocht bij de toko, maar hij is te groot voor pasta en wontons, dus ik heb m nog niet gebruikt. Heb jij hét recept voor samosa's?quote:Op zondag 18 november 2007 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb gister op de markt gedroogde aardbeien gekocht (nooit eerder gezien). Die zijn erg lekker, net twee op.
Ik maak een tajine met lam, amandelen en abrikozen. Die maak ik vaak, want hij is gewoon erg lekker.
Vandaag twee boeken gekocht: 'Koekje' (titel spreekt redelijk voor zich) en 'Gerechten uit Afrika en het Midden-Oosten'. Plus een spuitzak met een serie spuitmondjes en een 'pocket pastry maker', voor het maken van o.a. samosa's:
[ afbeelding ]
(bij Kookpunt geweest dus)
Er zijn heel veel recepten voor samosa's, maar ik heb vast wel een lekkere. Volgt nog.quote:Op maandag 19 november 2007 10:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ding ooit eens in een opwelling gekocht bij de toko, maar hij is te groot voor pasta en wontons, dus ik heb m nog niet gebruikt. Heb jij hét recept voor samosa's?
Zeker, heel internet staat er vol mee, maar ik heb er liever een die geproefd & beproefd isquote:Op maandag 19 november 2007 17:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn heel veel recepten voor samosa's, maar ik heb vast wel een lekkere. Volgt nog.
klopt die zijn ergquote:Op maandag 19 november 2007 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
dat zijn de lekkerste stokbroodjes
Jij bent veel te hard voor die man!quote:Op maandag 19 november 2007 18:49 schreef Tezz het volgende:
Manlief heeft weer eens gekookt en hij had er ditmaal wonder boven wonder eens geen potje van gemaakt. Het smaakte eigenlijk best goed.
Een biefstuk met kruidenboter, gebakken aardappels en gewokte groentes.
Ja je hebt eigenlijk wel gelijk, hij probeert het in ieder geval! En ik merk ook dat hij er wel een beetje lol in begint te krijgen (mag ook wel na zeven jaar met mij getrouwd te zijn). Vroeger kon ik hem iedere dag een boterham met pindakaas voorschotelen, eten interesseerde hem echt geen ene snars. En nu kookt hij dus af en toe al eens.............(alleen is het meestal vies)quote:Op maandag 19 november 2007 19:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Jij bent veel te hard voor die man!
Ik zou een moord doen voor zo'n doehetzelvert; hartstikke schattig toch?![]()
receptje?quote:Op maandag 19 november 2007 20:38 schreef Xennia het volgende:
Lasagne met tomaten, ricotta, zalm, spinazie en oude kaas
Ingredienten (voor 4 personen):quote:
Wat tof, dank je!quote:Op maandag 19 november 2007 20:58 schreef Isegrim het volgende:
Speciaal voor het meisje met de koude voetjes:
Samosa's à la Ise
Voor ongeveer 20 stuks (afhankelijk van hoe groot je ze maakt).
-knip-
Die chutney mag trouwens lekker dik zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat tof, dank je!![]()
Ik ga het zaterdag proberen, denk ik. Gebruik ik die asafoetida ook nog eens![]()
Ik denk het wel, alleen dan zul je héél lang héél veel appelsap moeten koken denk ik...quote:Wat denken jullie, als je puur appelsap (vers uit de sapcentrifuge) in laat koken, krijg je dan appelstroop?
Ook een experimentje voor zaterdag![]()
Niet zo negatief! Een goede bieftuk bakken is nog helemaal niet makkelijk!quote:Op maandag 19 november 2007 18:49 schreef Tezz het volgende:
Manlief heeft weer eens gekookt en hij had er ditmaal wonder boven wonder eens geen potje van gemaakt. Het smaakte eigenlijk best goed.
Een biefstuk met kruidenboter, gebakken aardappels en gewokte groentes.
Brintaquote:Op dinsdag 20 november 2007 07:36 schreef DarkElf het volgende:
Net brinta op met magere melk en een glas water.
Vanavond makkelijk: kipburgers met nog te bedenken groente
Goh, daar heb ik nou juist wèl zin inquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Same here.
Ik heb voor vanavond zin in gehaktballen, maar ik heb geen braadpan. En ik heb geen zin in wéér aardappeltjes met sla. Misschien maar een pizza kopen ofzo..
toevallig! ik ookquote:
Delicious is tofquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:56 schreef DarkElf het volgende:
Zometeen een glas wijn inschenken
Heb trouwens de delicous en de goodfood gekocht dit weekend, staan een hoop lekkere dingen in!
thenks voor de tipquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Delicious is tof
Ik ben normaalgesproken erg anti email-nieuwsbrief, maar ik kan je die van BBC Food erg aanraden. Vind je vast ook leuk, als je van dit soort bladen houdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |