Da's heel lief van je, maar je Nederlands gaat wel hard achteruit!!!!!quote:Op zaterdag 17 november 2007 03:50 schreef maartena het volgende:
Ik zal aan julie denken als ik volgende week naar de straalblauwe lucht kijk onder een temperatuurtje van een graad of 20 en een lichte droge bries uit het oosten.....
Bullshit, want als je kijkt naar grafieken tussen co2 en globale temperatuur dan zie je daar geen enkel verband tussen. Wetenschappers praten mijnheer Gore vooral naar de mond om hun ego te strelen, en uiteraard om de subsidies.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat Al Gore niet zijn eigen geheimzinnige methode heeft, maar simpelweg herhaalt wat de wetenschappelijke wereld van mening is.
Maar dan heeft niemand meer wat te neuken na de stormquote:Op zaterdag 17 november 2007 01:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
We gaan er allemaal aan! Vrouwen en kinderen eerst, graag.![]()
Al gore is een populist, natuurlijk dragen mensen bij aan vervuiling maar dat alleen maar omdat ze het nodig hebben om een bepaald systeem te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat Al Gore niet zijn eigen geheimzinnige methode heeft, maar simpelweg herhaalt wat de wetenschappelijke wereld van mening is.
De 11 jaarlijkse cyclus dusquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:46 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh nee .. da's 55 jaar .. 66 jaar geleden kom je meer in de buurt van de hongerwinter
Dank u.quote:Op zaterdag 17 november 2007 09:33 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
De 11 jaarlijkse cyclus dus
Ik zit 100 meter boven de zeespiegel dus ik kijk met een kop koffie toe hoe jullie verzuipen in Holland![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:20 schreef simmu het volgende:
ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, maar voor de gein wil ik wel weten wat je kan doen als het allemaal niet meevalt. wij wonen hier in den haag zuid west (een kwartiertje achter kijkduin, vlak naast wateringen) in een appartement 4 hoog. hebben we dan iets te vrezen?
quote:Op zaterdag 17 november 2007 09:41 schreef BrandX het volgende:
kan het niet een weekje later?Ik heb de 24e mijn laatste examen en die wil ik graag gewoon doen en halen enzo. Dan ben ik er vanaf.
4 hoog, dus da's toch zeker een meter of watzalhetzijn, 8, 10, zoiets. dus in die zin zal het wel meevallen denk ik zoquote:
Heel veel debris dat alle kanten uitgeslingerd wordt, waar gebouwen ernstig door beschadigd worden en in kunnen storten etc..quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:39 schreef simmu het volgende:
[..]
4 hoog, dus da's toch zeker een meter of watzalhetzijn, 8, 10, zoiets. dus in die zin zal het wel meevallen denk ik zoik bedoelde meer: wat moet je je voorstellen bij zoiets dan, ik kan me voorstellen dat stroom, ga en water uitvallen, maar verder?
Denk dat deze dichter in de buurt komtquote:Op zaterdag 17 november 2007 06:17 schreef Pinobot het volgende:
Stormen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stormvloed_van_1282
wacht, ik ga meedenkenquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heel veel debris dat alle kanten uitgeslingerd wordt, waar gebouwen ernstig door beschadigd worden en in kunnen storten etc..
Wat denk je dat het water allemaal met zich meeneemt en in complete versnelling tegen alles wat het tegenkomt aanramt.![]()
denk je of hoop je?quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat deze dichter in de buurt komt [afbeelding]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stormvloed_van_1703
Tricht ligt echt in Nederland hoor..quote:Tornado treft Chaam en Tricht
25/06/1967 - Het Nederlandse Chaam en ook het Belgische Tricht werden getroffen door een tornado. In Nederland was het de derde tornado van de twintigste eeuw.
De zondag was erg warm. Doordat de warme dag nog vroeg in het seizoen was, was het water van de Atlantische oceaan nog erg koud. In de loop van de dag trok een koudegebied vanuit Ierland via Frankrijk richting Nederland.
Rond 16.30 uur trof een tornado de grond nabij Chaam. De tornado raasde over een lengte van elf kilometer en over een breedte van ongeveer vierhonderd tot zeshonderd meter over het Nederlandse en Belgische grondgebied.
Vervolgens raakte de tornado rond 17.00 uur opnieuw de grond. Ditmaal richtte de tornado verwoestingen aan over een gebied van vijftien kilometer. Honderden huizen en boerderijen werden verwoest. In totaal kwamen 7 mensen om het leven en raakten er 32 gewond.
De kracht van de tornado werd ingeschat als F3.
Eh, ja. Wateringen ligt een paar meter onder NAP. Waar ik zit is 't net 30 cm boven NAP. Hopen dat dat genoeg isquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:20 schreef simmu het volgende:
ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, maar voor de gein wil ik wel weten wat je kan doen als het allemaal niet meevalt. wij wonen hier in den haag zuid west (een kwartiertje achter kijkduin, vlak naast wateringen) in een appartement 4 hoog. hebben we dan iets te vrezen?
in 95 was de ah hier als eerste weer open.quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:40 schreef gronk het volgende:
[..]
(plus natuurlijk dat de albert heijn dicht gaat als de pleuris uitbreekt...)
grappig, volgens dat kaartje zitten we zo tussen de 0-5 meter boven NAPquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Eh, ja. Wateringen ligt een paar meter onder NAP. Waar ik zit is 't net 30 cm boven NAP. Hopen dat dat genoeg is![]()
BTW: Je kunt hoogtes opzoeken op www.ahn.nl
(plus natuurlijk dat de albert heijn dicht gaat als de pleuris uitbreekt...)
Ik ben geen wetenschapper, ik heb geen lidmaatschapskaart van GroenLinhks, het is geen sluitende verdediging en het dat standpunt wordt zeker niet gesubsidieerd. Weet je wel waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Och gut, hoor de "wetenschapper" met een lidmaatschapskaart van GroenLinks een sluitende verdediging geven voor zijn ernstig gesubsidieerde standpunt.
Vrijwel alle energie, uhm, in de atmosfeer, asl het ware, komt van de zon. Die relatie is er weldegelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2007 03:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik 'geloof' ook wel in de zon-klimaat-aarde link, maar tot op welke hoogte moet je me niet vragen. Het zou juist gek zijn als er geen relatie was, toch?
Uiteraard!quote:Op zaterdag 17 november 2007 06:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bullshit, want als je kijkt naar grafieken tussen co2 en globale temperatuur dan zie je daar geen enkel verband tussen. Wetenschappers praten mijnheer Gore vooral naar de mond om hun ego te strelen, en uiteraard om de subsidies.
Dat zijn inderdaad idioten geweest die dat hebben gedaan. Laten we het er maar op houden, dat ze niet beter wisten.quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik zit hier dik onder NAP geloof ik. Zit er ook wel dik in met al die verzakkingen. Een stad op veen bouwen...wie verzint dat in godsnaam?![]()
-6 meterquote:Op zaterdag 17 november 2007 12:10 schreef simmu het volgende:
[..]
grappig, volgens dat kaartje zitten we zo tussen de 0-5 meter boven NAPha! niks aan de hand dus, wat er ook gebeurt
een limburger!!!!!!!!!!!!!!quote:
Een troost: amsterdam ligt ook onder NAP.quote:
Neuhquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:12 schreef The_S het volgende:
ziet het KNMI bijv. wel verhoogde kans op "ruiger" weer dan?
Storm in november is niet echt een spectaculaire voorspelling, dus wat valt er uit de duim te zuigen? Die Corbyn voorspelt ook vorst in januari, nog zo'n horoscopische voorspelling.quote:Op zaterdag 17 november 2007 04:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
Alleen het feit dat er op de kaarten nu een grote storm te zien is voor 24 november, al is het enkele honderden kilometers verder naar het westen, is toch niet niks en doet mij wel geloven dat die brit zijn voorspellingen niet zomaar uit de duim gezogen zijn
Zeker. Al Gore is een profeet van de klimaatreligie die maar al te graag wordt aangehangen door 'believers', maar een man die op basis van een onbekende, geheimzinnige methode aan de hand van de zon het weer voorspelt alsof het in de Libelle kan staan, geen probleem. Tsja.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:33 schreef Montov het volgende:
Het is frappant hoe sceptici, met Simon Roozendaal voorop, zijn verworden tot believers die hun best doen om horoscopen met een educated guess te laten kloppen.
was dat toevallig in de oktoberstorm van laten we zeggen 2003 of 2004?quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:32 schreef maartena het volgende:
[..]
En ze varen bij windkracht 9 in ieder geval gewoon uit.....Ik heb een keer met die stormkracht op de Noordzee gezeten (IJmuiden - Newcastle), en dan moet je toch echt sterke zeebenen hebben..... ik werd zelf alleen een beetje misselijk, maar mijn vrouw heeft zitten kotsen
klopt; ijsselmonde liep onder, texel trouwens ook.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Een troost: amsterdam ligt ook onder NAP.
BTW, ik heb wel eens gelezen dat in '53 ook een stukje van rotterdam onder was gelopen.En dat dat helemaal niet zo in het nieuws kwam, omdat iedereen druk bezig was met zeeland..
80% van de tijd zijn er stormen te zien op de oceaan in deze tijd van het jaar. Zegt dus helemaal niks.quote:Op zaterdag 17 november 2007 04:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
Alleen het feit dat er op de kaarten nu een grote storm te zien is voor 24 november, al is het enkele honderden kilometers verder naar het westen, is toch niet niks en doet mij wel geloven dat die brit zijn voorspellingen niet zomaar uit de duim gezogen zijn
de Nederlandse overstromingskaart van de NASA .. het blauwe gearceerde gedeeltequote:Op zaterdag 17 november 2007 14:53 schreef paddy het volgende:
Hoeveel land zou onder water komen te staan bij een dijkdoorbraak? En hoe staat het dan met het drinkwater?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |