abonnement Unibet Coolblue
pi_54563795
Vandaag bij Chantal op bezoek geweest. Ik moest op controle bij dr. Karim, dus even naar boven geweest. Ze wilden me tegen houden, maar ja, de dokter had toestemming gegeven.
Zoals jullie al begrepen hadden uit haar vorige bericht gaat het goed met haar. Ze mag morgen of overmorgen waarschijnlijk naar huis.

Chantal, ik wens je nog een voorspoedig verder herstel thuis, het gaat nu al goed, dus het komt wel goed. Neem wel de tijd voor jezelf, ga niet te vroeg werken. Als je er aan toe bent, begin dus rustig weer om op te bouwen, en kijken hoe het gaat ook natuurlijk.
pi_54569767
Korte opmerking: Ik weet niet of jullie het ook hebben gezien, maar bij Oprah was laatst Jeffrey Eugenides te gast. Zijn boek The Virgin Suicides is een van mijn favoriete boeken, misschien dat jullie het ook kennen. Hij vertelde in dit geval over zijn boek Middlesex, een boek met een transgender hoofdpersoon. Het schijnt een vrij indrukwekkend boek te zijn en Eugenides heeft ook veel onderzoek gedaan naar de materie. Mischien interessant
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_54582367
TVP.

@Ripley: Middlesex heeft volgens wikipedia zelfs een Pulizer-prijs gewonnen. Lijkt dus wel 't lezen waard inderdaad.

De verfilming van The Virgin Suicides is trouwens ontzettend beklemmend. Is het boek ook zo?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_54614569
Ivm de operatie van Meike een tvp
pi_54614996
De flim The Virgin Suicides ken ik/heb ik, over die 5 meiden die 1 voor 1 zelfmoord plegen, ik kan daar niks in terugvinden over genderdysforie? Of misschien dat de verfilming een andere naam heeft gekregen dan TVS (of ik let gewoon niet goed genoeg op).
Vivre
pi_54619739
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:27 schreef AnnaB het volgende:
Chantal, ik wens je nog een voorspoedig verder herstel thuis, het gaat nu al goed, dus het komt wel goed. Neem wel de tijd voor jezelf, ga niet te vroeg werken. Als je er aan toe bent, begin dus rustig weer om op te bouwen, en kijken hoe het gaat ook natuurlijk.
Ik doe niks... Ga zo ook weer lekker op bed liggen met een icepack erbij...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54621802
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:12 schreef Strychnine het volgende:
De flim The Virgin Suicides ken ik/heb ik, over die 5 meiden die 1 voor 1 zelfmoord plegen, ik kan daar niks in terugvinden over genderdysforie? Of misschien dat de verfilming een andere naam heeft gekregen dan TVS (of ik let gewoon niet goed genoeg op).


Nee, het gaat dus om een ander boek van dezelfde schrijver Middlesex
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_54625563
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:36 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, het gaat dus om een ander boek van dezelfde schrijver Middlesex
Sorry, ik zat dus echt niet goed op te letten
Vivre
pi_54654812
Voor de liefhebbers:

http://chantalcoolsma.wordpress.com/

Geeft een beetje een beeld hoe ik de afgelopen tijd heb ervaren in het OLVG. Natuurlijk is het voor iedereen anders, maar voor de mensen die nog een SRS moeten krijgen:

- zorg dat je in een goede conditie bent!
- wees ervan bewust dat een week in bed ook psychisch een aanslag op je kan hebben.
- etc etc

Doe er je voordeel mee!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54654967
Ik heb even op je blog gesnuffeld, wat leuk van dat oude mensje dat die zo reageerde. En sowieso gefeliciteerd dat alles goed is gegaan en fijn dat je weer thuis bent.
Vivre
pi_54669598
Hoe is het met de pizza afgelopen Chan ?

Ik ben ook weer thuis dus. Weekje ziekenhuis bivakeren viel me enigzins mee, waar Chantal dan te maken had met een lief begrijpend oud vrouwtje, lag ik twee dagen op zaal met Miss Altheimer herself. Ja Franstalig natuurlijjk, ik kon er geen biet van verstaan en dus wel tig ker uit moeten leggen dat ik de taal niet sprak. Ik wil ook rust dus, zustertje oppiepen, verhaal vertellen en mevrouw kreeg een andere kamer. Helaas maar voor 1 nacht.

Ben blij dat ik thuis ben zeg
pi_54669613
@ Logician, Je kaartje heb ik gehad hoor
pi_54669658
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:44 schreef Meike26 het volgende:
Hoe is het met de pizza afgelopen Chan ?
Heb het bij een beschuitje gehouden... Ook rond...

Alles goed gegaan? Bij mij is alles nog opgezwollen. Net alsof ik 2 knakworsten tusse mijn benen heb... A.s. donderdag op controle...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54689738
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:50 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Heb het bij een beschuitje gehouden... Ook rond...

Alles goed gegaan? Bij mij is alles nog opgezwollen. Net alsof ik 2 knakworsten tusse mijn benen heb... A.s. donderdag op controle...
Die zwellingen worden vanzelf minder, en zolang je die knakworstjes niet op (laat) eten is er niks aan de hand
pi_54689770
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:44 schreef Meike26 het volgende:
Hoe is het met de pizza afgelopen Chan ?

Ik ben ook weer thuis dus. Weekje ziekenhuis bivakeren viel me enigzins mee, waar Chantal dan te maken had met een lief begrijpend oud vrouwtje, lag ik twee dagen op zaal met Miss Altheimer herself. Ja Franstalig natuurlijjk, ik kon er geen biet van verstaan en dus wel tig ker uit moeten leggen dat ik de taal niet sprak. Ik wil ook rust dus, zustertje oppiepen, verhaal vertellen en mevrouw kreeg een andere kamer. Helaas maar voor 1 nacht.

Ben blij dat ik thuis ben zeg
Jij ook beterschap. Moet je nu ook voor controles regelmatig terug naar Brussel, of hoe gaat dat ? In praktijk valt bij het OLVG de nacontrole wel mee te vallen, 2x geweest nu, maar ja, zoals dr. Karim vorige week zei, je bent een oude rot, ik hoef je niks uit te leggen je weet het allemaal wel......
pi_54689959
Mn vriend heeft me al uitgemaakt voor Ma Flodder en Oude Taart, dus ja dat oude rot begrijp ik wel. Bij mij lijkt het trouwens te gaan om een bokworst en een knakworst, links is veel meer opgezwollen dan rechts, kan ook wel kloppen, dat zakje wilde vroeger nu eenmaal ook al de grootste ziijn.

26 November ga ik als het goed is op nacontrole, met ik denk in Janauri nog eens een retourtje Brussel. Gekke is dat die nacontroles gewoon bij Marijke de Cat thuis gehouden worden. Over achterkamerpraktijken gesproken :p Dileren gaat steeds beter en kan m'n routine nu, na 1,5 dag thuis, al een beetje vinden. Het lijkt wel een schoolrooster.

Trouwens, over beschuitjes, de eerste dagen na de operatie... toastjes united, elke maaltijd, 3 dagen lang 4 van die toastjes voor je snufferd, met keuze uit fromage, jam en suiker. Maar daarna was het smikkelen, De Brusselse ziekenhuiskeuken verdiend van mij een Michelin-ster :p
pi_54712831
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:45 schreef Meike26 het volgende:
@ Logician, Je kaartje heb ik gehad hoor
Hoe gaat het nu????
pi_54713984
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:16 schreef Meike26 het volgende:
Mn vriend heeft me al uitgemaakt voor Ma Flodder en Oude Taart, dus ja dat oude rot begrijp ik wel. Bij mij lijkt het trouwens te gaan om een bokworst en een knakworst, links is veel meer opgezwollen dan rechts, kan ook wel kloppen, dat zakje wilde vroeger nu eenmaal ook al de grootste ziijn.
Oh jij draagt je bockworst ook links?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54739123
Gefeliciteerd allebei En veel sterkte met het verdere herstel

En, helemaal geen pijn gehad?
pi_54741371
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:58 schreef patricia27 het volgende:
Gefeliciteerd allebei En veel sterkte met het verdere herstel

En, helemaal geen pijn gehad?
Nee eigenlijk amper. Nu thuis wel af en toe prikjes op de plek van de littekens. Maar dat komt misschien ook omdat ik de dosis Diclofenac aan het afbouwen ben. Dat is nogal troep voor je maag.

Daarnaast ben ik niet zo'n type wat overal snel pijn voelt.... Ben geen man!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54772502
Hoe gaat dat met toilleteren als ik het vragen mag??

Mijn zoontje is trouwens nog steeds niet uit de "fase", hij is nu 4jr geworden en hij lijkt er nu ook steeds halstarriger in te worden.
Ik probeer het een beetje af te remmen, door alleen thuis nu het toe te laten, ik begin er NOOIT over.
Maar zodra hij thuis is gaat direct de broek, onderbroek etc uit en rent hij naar boven om zijn meisjeskleertjes aan te doen...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 23:14:45 ]
pi_54775971
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:12 schreef Logician het volgende:
Hoe gaat dat met toilleteren als ik het vragen mag??
Gewoon zitten en laten lopen...

Het is nog een beetje opgezwollen dus een mooi straaltje is het nog niet.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54777545
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:12 schreef Logician het volgende:
Hoe gaat dat met toilleteren als ik het vragen mag??

Mijn zoontje is trouwens nog steeds niet uit de "fase", hij is nu 4jr geworden en hij lijkt er nu ook steeds halstarriger in te worden.
Ik probeer het een beetje af te remmen, door alleen thuis nu het toe te laten, ik begin er NOOIT over.
Maar zodra hij thuis is gaat direct de broek, onderbroek etc uit en rent hij naar boven om zijn meisjeskleertjes aan te doen...
Ik heb het idee dat veel kleine jongetjes dat hebben. En dat is ook niet zo gek - meisjeskleren zijn vaak ook veel opvallender, toffer en er is meer variatie
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_54781401
Ripley, klopt wat je zegt en de jongste van een andere kennis heeft ook wel eens die fase gehad of kleine symptomen. De jongste van Logician is, zoals ik zelf ook ervaren heb, toch dan meer richting de vraag of hij genderdysfoor is ja of nee.

Eventjes terug naar de thuisbasis: Plassen gaat hier ook wel goed. Sproeit nog alle kanten op, maar ik had het erger *branderig gevoel ja of nee?* verwacht.
pi_54781712
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:28 schreef Meike26 het volgende:
Ripley, klopt wat je zegt en de jongste van een andere kennis heeft ook wel eens die fase gehad of kleine symptomen. De jongste van Logician is, zoals ik zelf ook ervaren heb, toch dan meer richting de vraag of hij genderdysfoor is ja of nee.
Ow, dat kan. Ik ben niet echt op d ehoogte van de situatie Het was ook een beetje een algemene opmerking eigenlijk
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_54781882
ripley hij zit al sinds hij zit al meer dan 2jr in deze fase de andere kinderen vinden het normaal en het gaat niet alleen om kleding maar om alles. .. heeft een eigen naam bedacht etc etc

meike25 sproeien

Maar ben blij dat het ieg niet pijnlijk is
pi_54783527
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ow, dat kan. Ik ben niet echt op d ehoogte van de situatie Het was ook een beetje een algemene opmerking eigenlijk
Voorbeeld van vandaag.... oudste wilde zwarte pietenpak, jongste wilde een prinsessenjurk

Ik ken hem nu vanaf dat ie 1.5 was ongeveer, heb hem nooit echt jongensdingen zien doen. In tegenstelling tot de oudste.
A mind with a heart of it's own
pi_54785212
Logician, je heb gewoon 3 heel bijzondere kids op de wereld gezet. Be proud of that !!
pi_54785732
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:28 schreef Meike26 het volgende:
Sproeit nog alle kanten op, maar ik had het erger *branderig gevoel ja of nee?* verwacht.
Ja dat branderige viel me erg mee. Alleen de eerste plas in het ziekenhuis eigenlijk. Vandaag op controle geweest en dr Kanhai was tevreden. Over 2 weken weer kijkdoos kijken...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54786874
50 Eurocent, 3 keer kijken voor de prijs vcan 2 kwartjes
pi_54787116
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:17 schreef Meike26 het volgende:
50 Eurocent, 3 keer kijken voor de prijs vcan 2 kwartjes
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54788288
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:17 schreef Meike26 het volgende:
50 Eurocent, 3 keer kijken voor de prijs vcan 2 kwartjes
Tja, of mijn oude doos dan ook nog aandacht trekt , maar kan er bij zetten "Pas gerenoveerd"
pi_54790991


@meike
pi_54792769
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:21 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Tja, of mijn oude doos dan ook nog aandacht trekt , maar kan er bij zetten "Pas gerenoveerd"
Ach oude panden in Amsterdam zijn vaak mooier dan de nieuwbouw...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54795334
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 00:18 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Ach oude panden in Amsterdam zijn vaak mooier dan de nieuwbouw...
pi_54801907
Als ik ooit een kraakpand word, red me dan ajb !!!
pi_54803036
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:37 schreef Meike26 het volgende:
Als ik ooit een kraakpand word, red me dan ajb !!!
Hebben ze je in Brussel dan niet uitgelegd hoe je een boobytrap tussen je schaamlippen moet plaatsen dan?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_54808253
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:29 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Hebben ze je in Brussel dan niet uitgelegd hoe je een boobytrap tussen je schaamlippen moet plaatsen dan?
Mijn schaamlippen zijn in Amsterdam al afgekraakt ... Hmm, ze hadden nog wat extra huid nodig, ze zijn nu wel een stuk kleiner dan eerst, en de littekens zijn helaas vrij goed te zien. Trekt nog wel wat weg het komend jaar de littekens, maar niet helemaal, zo eerlijk was dr. Karim wel.
pi_54841417
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 20:04 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Mijn schaamlippen zijn in Amsterdam al afgekraakt ... Hmm, ze hadden nog wat extra huid nodig, ze zijn nu wel een stuk kleiner dan eerst, en de littekens zijn helaas vrij goed te zien. Trekt nog wel wat weg het komend jaar de littekens, maar niet helemaal, zo eerlijk was dr. Karim wel.
Ik kan me nog helemaal geen voorstelling maken hoe het eruit komt te zien. Mja zit ook pas 3 weken bijna na de operatie. Op dit moment ziet het er niet uit en stinkt het...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  woensdag 28 november 2007 @ 20:25:51 #40
107792 Hexley
the Platypus
pi_54902676
Deel 2 van Lucy Parker is nu te downkopen @ de plaatselijke torrento-theek...

Lucy Parker was volgens mij in mei op RTL te zien geweest, nu dus deel 2.
Oa. een gedeelte van deel 1 en verder ook... Uhm... "knippen en plakken"...

Voor wie het dus wil zien....
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:04:45 #41
107792 Hexley
the Platypus
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:34:12 #42
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_55033002
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:04 schreef Hexley het volgende:
En wat denken jullie hier van, nieuw in Spanje een politieke GLTB Partij...

Partido por las Libertades Civiles:

[ [url=http://www.libertadesciviles.org/Imagen/Logo.jpg]afbeelding
][/url]
Ik kan helaas geen spaans...... (Of ben ik nu ook een dom blondje en staat er ergens een engels vlaggetje om op te klikken en het geheel te vertalen?)

[ Bericht 2% gewijzigd door NoktetMort op 04-12-2007 13:40:28 ]
  woensdag 5 december 2007 @ 00:43:47 #43
107792 Hexley
the Platypus
pi_55048605
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:34 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Ik kan helaas geen spaans...... (Of ben ik nu ook een dom blondje en staat er ergens een engels vlaggetje om op te klikken en het geheel te vertalen?)
De inhoud van die pagina is toch niet echt interessant, wie mag er hier in dit draadje bv. in Spanje stemmen?
Laten we zeggen dat het een "variant" op de Nederlandse dieren partij is,...

Het gaat er dus om dat het een "politieke GLTB Partij" is, zie onder andere de kleurtjes van de wereld bol...
De afkorting staat in dit geval voor: Gays, Lesbiannas, Transexuales & Bisexuales,

De lettertjes GLTB, worden ook in andere volgorde gebruikt: LGTB & GLTB vaak in Spanje
en in veel andere landen gebruikt men GLBT of LGBT. Voor die letter zooi zie bv. Wikipedia.
Maar in Spanje staat de T normaal gesproken alleen voor transseksuelen en dus niet voor transgenders.
  woensdag 5 december 2007 @ 10:24:21 #44
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_55052182
Ach so , ik ben niet zo bekend daarmee, thx voor de info.
Het is hier trouwens verdacht stil verder
pi_55052458
quote:
Op woensdag 5 december 2007 00:43 schreef Hexley het volgende:

[..]

Het gaat er dus om dat het een "politieke GLTB Partij" is, zie onder andere de kleurtjes van de wereld bol...
De afkorting staat in dit geval voor: Gays, Lesbiannas, Transexuales & Bisexuales,
Het is mij altijd een raadsel waarom transseksualiteit op de hoop gay & lesbians gegooid wordt. Omdat toevallig een hoop transseksuelen lesbisch zijn? Transseksualiteit heeft volgens mij weinig met seksuele voorkeur te maken... Mja hierover zijn de meningen elders ook al over verdeeld.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  woensdag 5 december 2007 @ 13:15:42 #46
107792 Hexley
the Platypus
pi_55056026
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:40 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Het is mij altijd een raadsel waarom transseksualiteit op de hoop gay & lesbians gegooid wordt. Omdat toevallig een hoop transseksuelen lesbisch zijn? Transseksualiteit heeft volgens mij weinig met seksuele voorkeur te maken... Mja hierover zijn de meningen elders ook al over verdeeld.
Nou een voorkeur zullen de meeste wel hebben, en als men geen voorkeur heeft kan men altijd door als bi...


Maar even serieus je moet het ook niet koppelen aan seksuele voorkeur,
beide zijn het groepen die afwijken van de "normale standaard" dat is de overeenkomst.
Laten we de vraag wat is normaal en standaard maar even voor wat het is...

Nu hebben zoals je zelf aangaf, sommige transseksuelen hebben wel belang bij de echt homoseksuele dingen,
dan heb je het bijvoorbeeld over het homo huwelijk en adoptie recht. Als je naar de punten kijkt die voor transseksuelen belangrijk zijn zul je snel zien dat geen homoseksueel daar belang bij heeft, medische hulp (SRS / hormonen) en het geslacht @ ID kaart. Een gemeenschappelijk puntje is natuurlijk discriminatie.
Dit zijn dan zo'n beetje de belangrijkste punten in Spanje.

Eigenlijk zijn die homoseksuelen best sociaal....

Zeker als je naar aantallen gaat kijken maakt men zich druk om een zeer kleine groep, ik gok het op zo rond de 10.000 en we hebben ruim 45 miljoen inwoners in Spanje. Ik heb geen idee hoeveel homo's er zijn maar zag laatst zo'n 800.000 in Nederland, maar laten we zeggen 3x dan kom ik op 2,4 miljoen. Doe ik iets minder positief laten we zeggen 3x 500.000 kom ik nog op 1,5 miljoen uit. Heel veel homo's en lesbiennes dus...
Die je kunt "misbruiken", misbruiken qua volume oa. met 10.000 personen krijg je gewoon minder voor elkaar.
Ze hebben overal contacten ook in de politiek en vaak willen ze hier ook nog wel een vrienden dienst leveren.
Hoeveel advocaten zouden er onder die 10.000 transseksuelen zitten bijvoorbeeld?

Ik ben het met je eens dat je transseksualiteit los van seksuele voorkeur moet zien.
Nu zie ik de laatste tijd hier en daar in Zuid-Amerika de I van interseksualiteit op duiken welke ook weinig met G&L te maken heeft, maar een sterke partner is nooit weg dus deze sluiten zich daar nu ook aan.

Verder moet je ook oppassen als je iets gekregen hebt, het niet na een tijdje weer verliest.
Nou zijn er hier in 2008 weer verkiezingen, en laat de Partido Popular nou aan gegeven hebben dat ze flink aan het homo huwelijk willen gaan trekken. Daarbij komt dat men er in de peilingen erg goed voor staat, verder zijn ze ook niet echt positief over transseksuelen dus ik vrees het ergste voor beide kampen.
  donderdag 6 december 2007 @ 17:55:38 #47
92409 Twinky
Little star.
pi_55082556
er is NU op rtl 8 bij Oprah over transgenders. Heel mooi en respectvol. Nu gaat het over een man die getrouwd bleef nadat hij vrouw werd. Erg goed, ik hoop dat jullie dit op tijd lezen (tot 18:20)
  donderdag 6 december 2007 @ 18:38:32 #48
107792 Hexley
the Platypus
pi_55083425
quote:
Op donderdag 6 december 2007 17:55 schreef Twinky het volgende:
er is NU op rtl 8 bij Oprah over transgenders. Heel mooi en respectvol. Nu gaat het over een man die getrouwd bleef nadat hij vrouw werd. Erg goed, ik hoop dat jullie dit op tijd lezen (tot 18:20)
Uhm, eerst een dikker paar, waarvan 1 met bril, 2 dochters en 1 zoon?
En daarna twee Aziaten met ook een stel kinderen.... Die was al te koop als torrent.

Maar kan ik heb zo het vermoeden dat ze deze aflevering morgen om 15:40 gaan herhalen op RTL4.
Zie RTL site: Oprah Winfrey Show
  donderdag 6 december 2007 @ 18:41:39 #49
92409 Twinky
Little star.
pi_55083464
ja die
pi_55164939
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:40 schreef ChantalC het volgende:
Het is mij altijd een raadsel waarom transseksualiteit op de hoop gay & lesbians gegooid wordt. Omdat toevallig een hoop transseksuelen lesbisch zijn? Transseksualiteit heeft volgens mij weinig met seksuele voorkeur te maken... Mja hierover zijn de meningen elders ook al over verdeeld.
Voor mij is dat ook een raadsel, alleen dat samen sta je sterk zie ik iets in. Maar voor vele mensen zal het toch zijn, zie je wel, het heeft toch met seksueel gevoel te maken, en die associatie daar ben ik niet zo blij mee.
  maandag 10 december 2007 @ 16:51:12 #51
107792 Hexley
the Platypus
pi_55171756
Voor mensen die VRT 2 / Canvas op de kabel hebben:

Dinsdag 11 december 2007 om 20u50 op Canvas
Het verkeerde lichaam, met TASHA & LUTJE

http://multiblog.vrt.be/defilmvanmijnleven/deze-week/
pi_55177896
Via de site ben ik bij een fragment gekomen van "De film van Toen". Hier zie je in het begin de voorbereiding op de operatie.

Het gekke is, dat ik bij het zien van de eerste 2 minuten al een soort flashback kreeg van het moment dat ik naar de OK werd gereden. Wachten, zuster komt even kijken, weer even wachten..... Heee Marijke (m'n chirurge) is er... weer wachten en uiteindelijk de Operatietafel op. M'n linkerarm horizontaal gestrekt voor de narcose, Marijke die zich aan het voorbereiden is en de grote lamp die word ingeschakeld. Daarna...

"Auw..kramp...auw... " en intussen wen ik wat aan het daglicht. Moeders en Remco zitten op de vensterbank en op de achtgrond zwieren 2 bouwkranen als 2 verliefde Flamingo's (gele flamingo's dat wel).

Het fijnste moment van het weekje Brussel/ziekenhuis heb ik nog wel aan de laatste keer douchen -met- dat ding, krap 2 uurtjes voor ik de OK ingereden werd. Enorme opluchting en ja.... ik heb het nog even de hand gegeven "Vaarwel, je mag gaan". :p
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:44:33 #53
107792 Hexley
the Platypus
pi_55197833
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:19 schreef AnnaB het volgende:
Voor mij is dat ook een raadsel, alleen dat samen sta je sterk zie ik iets in. Maar voor vele mensen zal het toch zijn, zie je wel, het heeft toch met seksueel gevoel te maken, en die associatie daar ben ik niet zo blij mee.
Waarom, ik weet het eigenlijk ook niet....
Het LGB deel heeft eigenlijk geen belang bij de T doelen, dus waarom dan samen?
Denk dat het meer een beetje het sociale gevoel is, wat ik eigenlijk ook in de politiek hier zie links vs. rechts.
pi_55198822
Het zal ook wel komen door de Stonewall-rellen, als gevolg waarvan de moderne LGBT-bewegingen zijn opgezet. In die rellen speelden transgender personen een vrij prominente rol...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  woensdag 12 december 2007 @ 01:48:04 #55
107792 Hexley
the Platypus
pi_55208082
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:25 schreef Hildy het volgende:
Het zal ook wel komen door de Stonewall-rellen, als gevolg waarvan de moderne LGBT-bewegingen zijn opgezet. In die rellen speelden transgender personen een vrij prominente rol...
Spanje heeft een eigen Stonewall variant...

En dan gaat het om de demonstratie tegen de wet "Peligrosidad Social," in de zomer van 1977.
Halve weg de Ramblas in Barcelona liep de groep van rond de 5.000 homoseksuelen, travestieten en transseksuelen vast op een flinke blokkade van de politie, waar er dus de nodige klappen vielen en een klein deel gearresteerd is. De personen die de pech hadden en opgepakt werden zijn weer door deze wet in een van de twee special daar voor bestemde gevangenissen terecht gekomen.

Pas in 1992 komt men op het idee iets landelijk te beginnen: la Federación Estatal de Gays y Lesbianas,
FEGL was eigenlijk een grote verzamelbak van de kleintjes. Na 10 jaar kwam de T van transseksualiteit daarbij, en in 2002 ging men verder als FELGT en pas dit jaar is daar de B achter gehangen.

Het duurde dus 25 jaar voor GL en 1 T elkaar weer vonden. En waar de T van travestie is gebleven?
Ik weet het niet, misschien dat deze ooit weer opduikt.

Maar kan niet zeggen dat een van beide nu echt de aanleiding was tot...
D'r is gewoon teveel tijd overheen gegaan en een groep ontbreekt hier nog steeds...

Waardoor ik weer bij discriminatie en sociaal wezen kom,
en dat is volgens mij eigenlijk het enige wat alles uiteindelijk weer met elkaar verbindt.


Edit:
Maar om terug te komen op die politieke LGTB partij, het is een grappig idee maar volkomen zinloos.

De linkse partijen zijn en zullen veel groter blijven, en waardoor ze dus ook veel macht hebben.
In deze partijen heeft men hun eigen afdelingen en invloed op de politiek, de homoseksuelen hebben redelijk hun zin gekregen de afgelopen 3,5 jaar. En de transseksuelen hebben iig het geslacht @ ID kaart en over het medische deel onderhandelt men nog, als ze niet teveel eisen stellen hebben ze dat ook zo goed als binnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hexley op 12-12-2007 02:05:59 ]
pi_55208836
Dat de discriminatie een groot gemeenschappelijk goed is daar ben ik het 100% mee eens. Alleen als TS krijg je helaas zo vlug een stempeltje wat je niet wil. Voor de rest snap ik het samengaan wel, en voel ik zelf op een of andere manier ook een soort van verbondenheid door die discriminatie, het uit de kast komen, een moeilijk jeugd gehad hebben. Alhoewel ik denk dat homoseksualiteit zich pas echt gaat openbaren rond de tijd dat je echt seksuele gevoelens krijgt, en transseksualiteit meestal tussen 3e en 6e levensjaar dat men weet dat er iets anders is, iets niet klopt. Of heb ik het mis ? Ik ben gelukkig niet alwetend. (de storthoop uit de Freggels ben ik zeker weten niet).
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:28:29 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55277548
Op een nieuw forum waar ik kom hadden ze de optie "geslacht" nog niet in het profiel staan, dus ik opteerde voor "gender", om redenen die jullie vast wel begrijpen.

Iemand postte dat het in het Nederlands geslacht heette, waarna ik uitlegde dat er een verschil tussen was, en aangezien het niet uitmaakt wat je tussen je benen hebt voor een INTERNETforum, leek gender me veel praktischer en logischer.

Nah, dat snapten ze dan weer niet. Je was toch gewoon man of vrouw, dan kon geslacht toch ook? We gaan niet overal een uitzondering op maken hoor.
*zucht*

Het is uiteindelijk geslacht geworden en ik heb lekker man in gevuld
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_55281246
Grote knul

Sorry, maar dat was een inkoppertje

En ach, je moest eens weten hoeveel vrouwen een mannelijk alter-ego online hebben, omdat ze zich anders niet serieus genomen voelen... wat dat betreft ga je je haast 't nut van dat veld in een profiel afvragen.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zaterdag 15 december 2007 @ 00:03:15 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55282681
Rare wereld leven we in...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_55287788
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 20:28 schreef wonderer het volgende:
Het is uiteindelijk geslacht geworden en ik heb lekker man in gevuld
Als het vak geslacht geen verplicht invulling heeft bekruipt me weleens de neiging van JA in te vullen.

Maar ik heb ooit bij een (nu bekendere) ziektekostenverzekeraar gewerkt, en daar hadden ze echt heel goed nagedacht over geslacht bij de automatisering. Bij jongens een j en bij meisjes een m, voor de rest normaal. Maar ja, bij een bepaalde leeftijd werd dat veld niet gewijzigd. Leuke resultaten dus, daar waren mensen echt 'geslacht' bij volwassenheid (de jongens dan, de meisjes werden automatisch Man, ik heb nu nog medelijden met al die meisjes )
  zondag 16 december 2007 @ 16:58:21 #61
107792 Hexley
the Platypus
pi_55315438
Vanmiddag kwam ik weer iets tegen op CarlaAntonelli.com.

Twee mannen die op 6 juni 2005 te Gran Canaria (Spanje) een transvrouw ernstig hebben mishandeld en seksueel misbruikt, hebben een celstraf van 26 jaar tegen zich horen eisen. Plus nog 6 jaar om dat ze de vrouw ook nog eens beroofd hadden van 280 euro en andere persoonlijke dingen. Verder is er ook nog een schadevergoeding geeist van ruim 12.000 euro. Uitspraak zal waarschijnlijk later deze maand komen.


Ergens is 32 jaar best wel veel, maar ik heb geen medelijden met ze....
En al zouden ze maar de helft krijgen, dat is dan nog erg lang zitten voor een avondje "fun".
pi_55332969
En hoe ernstig is ze mishandeld ? Misschien wel mismaakt of invalide voor de rest van haar leven.......
  maandag 17 december 2007 @ 16:04:18 #63
107792 Hexley
the Platypus
pi_55338630
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:11 schreef AnnaB het volgende:
En hoe ernstig is ze mishandeld ? Misschien wel mismaakt of invalide voor de rest van haar leven.......
Goede vraag, alleen staat dat er niet in.....
Wel dat ze daarna naar het strand is gegaan, en dat er een ambulance bij is geweest.

Ze zal dan waarschijnlijk ook op het ziekenhuis zijn afgezet. Dit omdat bij een aangifte van mishandeling,
men erg graag een verklaring heeft van een arts met de verwondingen en zo...
Al zijn het een paar blauwe plekken en een blauw oog, eerst langs de EHBO voor een verklaring.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:15:40 #64
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_55363875
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:46 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Als het vak geslacht geen verplicht invulling heeft bekruipt me weleens de neiging van JA in te vullen.

Maar ik heb ooit bij een (nu bekendere) ziektekostenverzekeraar gewerkt, en daar hadden ze echt heel goed nagedacht over geslacht bij de automatisering. Bij jongens een j en bij meisjes een m, voor de rest normaal. Maar ja, bij een bepaalde leeftijd werd dat veld niet gewijzigd. Leuke resultaten dus, daar waren mensen echt 'geslacht' bij volwassenheid (de jongens dan, de meisjes werden automatisch Man, ik heb nu nog medelijden met al die meisjes )
Hoe zit dit dan straks als je (Ja, "ik" misschien, maar daarover later misschien meer.) bij de VU groen licht krijgt? Kun je dan vragen aan je verzekeraar of dat ze de m in een v veranderen?
pi_55365488
Je kan het allicht proberen, maar je hoeft er van mij niet eens voor naar de kermis met dit weer
pi_55365944
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:15 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Hoe zit dit dan straks als je (Ja, "ik" misschien, maar daarover later misschien meer.) bij de VU groen licht krijgt? Kun je dan vragen aan je verzekeraar of dat ze de m in een v veranderen?
Heeft VU voor mij geregeld... Die sturen standaard een brief naar je zorgverzekeraar om je polis aan te passen.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:50:55 #67
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_55366446
Ok, no worries then
pi_55370611
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:15 schreef NoktetMort het volgende:Hoe zit dit dan straks als je (Ja, "ik" misschien, maar daarover later misschien meer.) bij de VU groen licht krijgt? Kun je dan vragen aan je verzekeraar of dat ze de m in een v veranderen?
Behalve ziektekostenverzekeraar willen ook sommige banken wel meewerken en mevr op de rekening zetten, maar je geslacht blijft wel M tot na je wettelijke geslachtsverandering bij de meeste.. En vragen kan altijd, je kunt nee krijgen, maar ook ja.
pi_55371724
Precies, ik had even verkeerd gelezen en dacht dat het over ID/paspoort ging. Zorgverzekeraar is nog in twijfel trouwens, soms krijg ik post aangeschreven aan mevrouw Ploeg en soms weer aan meneer :S
pi_55384007
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 17:32 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Heeft VU voor mij geregeld... Die sturen standaard een brief naar je zorgverzekeraar om je polis aan te passen.
Ik heb het gewoon zelf schriftelijk gedaan. Eerst heb ik het gewoon telefonisch laten veranderen bij de huisarts. En toen schriftelijk bij Het Groene Land. Was geen enkel probleem.
pi_55384040
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:35 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Behalve ziektekostenverzekeraar willen ook sommige banken wel meewerken en mevr op de rekening zetten, maar je geslacht blijft wel M tot na je wettelijke geslachtsverandering bij de meeste.. En vragen kan altijd, je kunt nee krijgen, maar ook ja.
En bij de postbank lukte het mij dus niet. Maar ik maak me daar verder niet meer zo druk over nu.
pi_55585618
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:15 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Hoe zit dit dan straks als je (Ja, "ik" misschien, maar daarover later misschien meer.) bij de VU groen licht krijgt? Kun je dan vragen aan je verzekeraar of dat ze de m in een v veranderen?
Wat ik me eerder zou af vragen wat moet je daar nou allemaal tekenen?

In Madrid moet je een contract tekenen waar mee je je verplicht de hele rit bij hun te doen...
Nou is het VUmc betrokken geweest bij de oprichting van het Madrid project en was ene Jos uit Amsterdam bij de presentatie ruim een half jaar geleden. Dus doet men dat in .nl ook zo? Of is dit een wens voor de toekomst.
pi_55595313
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:18 schreef Hexley het volgende:

[..]

Wat ik me eerder zou af vragen wat moet je daar nou allemaal tekenen?
Een A4'tje waarop staat de je 24/7 in de gewenste geslachtsrol gaat leven, dat je weet dat het niet omkeerbaar is en dat je weet dat hormonen risico's met zich meebrengen. Zoiets. Zou het moeten opzoeken als je het zeker wilt weten...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:57:09 #74
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55604185
Hee, stel nou he... je komt terecht in een situatie waar mensen je alleen als je "oude ik" kennen, een schoolreunie of zo... als iemand nu zegt "ken ik je niet ergens van?" of in het geval van schoolreunie "jou ken ik niet, zat je ook hier op school?", wat zeg je dan? Laat je weten hoe het zit, of verzin je iets? Hoe reageren mensen dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_55607886
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:57 schreef wonderer het volgende:
Hee, stel nou he... je komt terecht in een situatie waar mensen je alleen als je "oude ik" kennen, een schoolreunie of zo... als iemand nu zegt "ken ik je niet ergens van?" of in het geval van schoolreunie "jou ken ik niet, zat je ook hier op school?", wat zeg je dan? Laat je weten hoe het zit, of verzin je iets? Hoe reageren mensen dan?
Dan vertel ik gewoon hoe de vork in de steel zit... Ik geloof absoluut niet in stealth-leven.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_55619535
Ik wel



Maar dan had ik een andere studie moeten doen

*Maar in Maart heb ik nog een schoolreunie gehad en dat verliep heel gezellig en net als Chantal, geen geheimzinnig gedoe en een smoes verzinnen, gewoon de steel in de vork prikken en klaar. Nog hele leuke reacties op gekregen ook
pi_55619825
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 10:38 schreef Meike26 het volgende:
Ik wel

[ afbeelding ]

Maar dan had ik een andere studie moeten doen

*Maar in Maart heb ik nog een schoolreunie gehad en dat verliep heel gezellig en net als Chantal, geen geheimzinnig gedoe en een smoes verzinnen, gewoon de steel in de vork prikken en klaar. Nog hele leuke reacties op gekregen ook
Dat is andere stealth

Maar alle gekheid op een stokje: volgens mij word je zelf helemaal kriegel als je stealth leeft. Ik kan me zo voorstellen dat je helemaal in je hoofdje dol wordt omdat mensen het weleens kunnen gaan merken...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_55622466
Ik zou ook eerlijk vertellen hoe of wat, staat zelfs in mijn profiel bij schoolbank.nl
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:39:22 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55629223
Okee, cool Ik wil er namelijk een kort verhaal over schrijven maar ik vroeg me ineens af of het wel... ja, logisch was. Omdat ik ook had gehoord/gelezen dat sommige transen gewoon als man/vrouw gezien willen worden en niet als "omgebouwde", waar je uiteindelijk toch op uitkomt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_55676833
Hai Allemaal,

ik heb hier al een tijdje niets meer gepost maar ik lees nog regelmatig een stukje mee. Ik zal binnenkort eens een update schrijven over wat er de laatste tijd in mijn leven is voorgevallen.

Maar eerst wilde ik iedereen hier alvast een fijne jaarwisseling en alle geluk in het komende jaar toewensen .

X,

Eline
pi_55677880
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:39 schreef wonderer het volgende:
Okee, cool Ik wil er namelijk een kort verhaal over schrijven maar ik vroeg me ineens af of het wel... ja, logisch was. Omdat ik ook had gehoord/gelezen dat sommige transen gewoon als man/vrouw gezien willen worden en niet als "omgebouwde", waar je uiteindelijk toch op uitkomt.
Je hebt gelijk dat je niet als "omgebouwde" gezien wil worden. Maar voor mijn gevoel ben ik dat ook niet, en is dat wat de media en maatschappij er van maken. Ik zie het vooral als een aangeboren afwijking die niet direct geconstateerd kan worden, en vaak zelfs pas op latere leeftijd door de persoon zelf geconstateerd wordt. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand moet bewijzen dat ie m of v is op een bepaalde leeftijd. Het is vanzelfsprekend dat de uiterlijke lichaamskenmerken kloppen met de innerlijke, en dat is helaas dus niet altijd zo. En zo een persoon moet bewijzen dat het uiterlijke niet met het innerlijke klopt. Kregen we de media en daarmee de samenleving maar zover dat het als aangeboren iets wordt beschouwd, de wetenschap gaat in ieder geval wel die kant op.

Ook bij deze van mij voor iedereen een voorspoedig en vooral gelukkig 2008.
  maandag 7 januari 2008 @ 00:02:03 #82
92409 Twinky
Little star.
pi_55837078
Nu bij Tyra Banks, Net 5 een documentaire over transseksuele vrouwen die daten met hetero mannen.

(ik vind Tyra er niet echt helemaal open over)
  maandag 7 januari 2008 @ 00:35:11 #83
92409 Twinky
Little star.
pi_55837837
jezus, ik weet niet of jullie die show al eens hebben gezien... De tweede TSvrouw die daar komt, Gia, ziet er echt uit als een hoer, helemaal van plastic (website: http://www.darlingmodel.com/) nu is ze "pre-op" maar zelf heeft ze volgens mij echt geen haast om helemaal een vrouw te worden. Ze zegt zelf 'i have all the goods'. Jezus, wat een stom beeld van transgenders zeg, echt. Stom dat ze zo iemand uitnodigen voor zo'n show.
pi_55837880
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:02 schreef Twinky het volgende:
Nu bij Tyra Banks, Net 5 een documentaire over transseksuele vrouwen die daten met hetero mannen.

(ik vind Tyra er niet echt helemaal open over)
Tyra blijft een amerikaanse die een amerikaans programma maakt
En ik vond die Gia een lekker wijf

Owja sorry dat ik binnen storm, ik ben geen transgender iemand of zo
Maar ik keek ook tyra en ik zag die post
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_55853487
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:35 schreef Twinky het volgende:
jezus, ik weet niet of jullie die show al eens hebben gezien... De tweede TSvrouw die daar komt, Gia, ziet er echt uit als een hoer, helemaal van plastic (website: http://www.darlingmodel.com/)
Tsja, wat je met zo iemand aan moet...

Als je 't over genderdysforie hebt is 't levensverhaal van iemand als Ilse Mikage ook veel interessanter. Met haar kan ik me tenminste identificeren, met zo'n Breukhoven-kloon niet echt (of eigenlijk echt niet).
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_55866005
IK heb daar ook weinig mee. Ooit was Kelly wel een voorbeeld voor em, maar dat duurde niet lang. Ook haar levensstijl spreekt me totaal niet aan en zou aan je link van Ilse Mikage ook kunnen zeggen dat dat aardig in de buurt komt, alleen is zij volgens mij wel bezig met het spirituele, waar ik dan niets mee heb.

Ik lijk het meest op mezelf
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:29:49 #87
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_55866359
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik lijk het meest op mezelf
Meer op Monza Meike denk ik...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_55892091


Petrolhead 2 meld zich !
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:24:54 #89
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_55892102
Pedal 2 the metal?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:25:05 #90
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_55892105
foutje
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_55921966
Bedankt
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:12:30 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55926302
Moet kunnen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:27:05 #93
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_55926735
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:35 schreef Twinky het volgende:
jezus, ik weet niet of jullie die show al eens hebben gezien... De tweede TSvrouw die daar komt, Gia, ziet er echt uit als een hoer, helemaal van plastic (website: http://www.darlingmodel.com/) nu is ze "pre-op" maar zelf heeft ze volgens mij echt geen haast om helemaal een vrouw te worden. Ze zegt zelf 'i have all the goods'. Jezus, wat een stom beeld van transgenders zeg, echt. Stom dat ze zo iemand uitnodigen voor zo'n show.
Die lippen. 44x plastische chirurgie gehad. Je hebt natuurlijk ook biologische vrouwen die zo zijn, maar daar heb je minder te maken met stigmatisering. Veel mensen denken dat alle transseksuelen dit soort neigingen hebben of ze halen transseksuelen en crossdressers door elkaar...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_55930901
Er zijn helaas ook transseksuelen die heel veel aan hun lichaam laten doen. Het laatste gerucht wat ik gehoord heb was verkleinen van je voeten, zodat je kleinere schoenen aan kunt. Hoe ver kan en wil je gaan. Voor mij mag iedereen het zelf weten, maar ga er niet publiekelijk mee te koop lopen zodat je een beeld neerzet wat niet klopt. Oordelen en vooroordelen zullen altijd wel blijven bestaan, maar werken naar een langzamerhand wat betere acceptatie zou wel mooi zijn.
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:20:10 #95
92409 Twinky
Little star.
pi_55931364
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:03 schreef AnnaB het volgende:
Er zijn helaas ook transseksuelen die heel veel aan hun lichaam laten doen. Het laatste gerucht wat ik gehoord heb was verkleinen van je voeten, zodat je kleinere schoenen aan kunt. Hoe ver kan en wil je gaan. Voor mij mag iedereen het zelf weten, maar ga er niet publiekelijk mee te koop lopen zodat je een beeld neerzet wat niet klopt. Oordelen en vooroordelen zullen altijd wel blijven bestaan, maar werken naar een langzamerhand wat betere acceptatie zou wel mooi zijn.
ik vind het zo jammer dat Tyra 'zulke' transen neemt als voorbeeld. Die Oprah-achtige talkshows willen het allemaal 'bespreekbaar maken', maar dit is weerzinwekkend. Ik spiek al een tijdje in jullie topic en vind het prachtig dat jullie zo voor jezelf uitkomen, dat je het durft en door zulke gruwelijke operaties gaat. (het doet gewoon pijn als ik het lees!)
Het is mijns inziens ook een lange, moeilijke weg om te worden wat je eigenlijk al bent maar niet zomaar kunt zijn, en als je dan zo'n barbiepop die helemaal niet binnen het transgender-hokje past als voorbeeld neemt, ik snap dat niet
Nu zal ik wel weer de achteruitgang nemen, al blijft het in MyAT staan, dus wat je ook post.... ik lees het
succes ermee stelletje prachtvrouwen!
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:35:30 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55931774
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:03 schreef AnnaB het volgende:
Er zijn helaas ook transseksuelen die heel veel aan hun lichaam laten doen. Het laatste gerucht wat ik gehoord heb was verkleinen van je voeten, zodat je kleinere schoenen aan kunt. Hoe ver kan en wil je gaan. Voor mij mag iedereen het zelf weten, maar ga er niet publiekelijk mee te koop lopen zodat je een beeld neerzet wat niet klopt. Oordelen en vooroordelen zullen altijd wel blijven bestaan, maar werken naar een langzamerhand wat betere acceptatie zou wel mooi zijn.
Dat vind ik dan wel weer een beeje jammer. Mogen die mensen zichzelf niet zijn dan? Is het hun schuld dat de massa meteen denkt dat alle transen zo zijn? Moeten ze zich maar conformeren aan jouw standaard, zodat jij er geen last van hebt als iemand die talkshow ziet en denkt dat jij ook zo bent?

Hopelijk niet...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_55932270
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:27 schreef Isegrim het volgende:
[...] Je hebt natuurlijk ook biologische vrouwen die zo zijn, maar daar heb je minder te maken met stigmatisering. [...]
Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat. Ze moet vooral zelf weten wat ze met haar lijf doet. En dat ze er mee te koop loopt? Sja, ik zou het niet doen maar er zijn genoeg bio-vrouwen die zich ook laten helemaal laten verbouwen en toch denkt niet iedereen dat alle vrouwen zo zijn...

@Anna: Het draagt natuurlijk niet bij aan een eerlijker beeld van transseksuelen. Maar dat komt natuurlijk niet alleen omdat een vrouw zoals zij graag in de spotlight staat. Het feit dat veel transseksuelen liever niet in de spotlight staan zorgt net zo goed voor een vertekend beeld. Omdat de meeste mensen transseksuelen alleen van tv kennen bestaat er een beeld van transseksuelen die, in mijn vakgebied, een televisie-werkelijkheid wordt genoemd. Dat werkt net zo goed voor ons wereldbeeld. Kijk je het nieuws en je denkt er altijd overal oorlog is, om maar een zijstraat te noemen. In een wereld die zo media-georienteerd is als de westerse is denk ik de enige oplossing om van zo'n beeld af te komen; Meer media-optredens van 'normale' transseksuelen. Zie het een beetje als het schoonheidsbeeld dat er over vrouwen in het algemeen is ontstaan (o.a. met dank aan de reaclame wereld en hollywood). Dat heeft geleidt tot een golf van anorexia onder tienermeisjes. De enige manier om daar iets aan te doen is; Meer vollere vrouwen in de media!

Het klinkt heel wrang en dat is het ook maar ik denk niet dat je iets kunt veranderen aan het beeld dat er over transseksuelen bestaat als transseksuelen zoals Gia Darling wél in de media komen en de gemiddelde transseksueel liever toch niet al die aandacht krijgt.
pi_55932782
Ik heb aan het begin van mijn geslachtsverandering in een talkshow gezeten als hoofdgaste met Goedele Liekens, Interview Trouw, welk ook in boekvorm is verschenen, interview voor het blad van Humanitas, een live radio show meegedaan. Ik denk niet dat ik het nu nog specifiek als transseksueel zou willen. Maar het zou van mij wel genoemd mogen worden met alles wie ik ben en wat wel doe, en niet kan door diverse omstandigheden. Maar nu niet meer met de nadruk op mijn geslachtsverandering. Dat het een een belangrijk iets is in mijn leven , wat verteld mag worden, absoluut.
pi_55932837
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer een beeje jammer. Mogen die mensen zichzelf niet zijn dan? Is het hun schuld dat de massa meteen denkt dat alle transen zo zijn? Moeten ze zich maar conformeren aan jouw standaard, zodat jij er geen last van hebt als iemand die talkshow ziet en denkt dat jij ook zo bent?

Hopelijk niet...
Die mensen mogen van mij helemaal hunzelf zijn, maar door de manier waarop de media ze behandeld, zorgen die er voor dat vele mensen denken dat alle transseksuelen zo zijn, en de vertekening van beeld vind ik erg onprettig.
  donderdag 10 januari 2008 @ 20:34:45 #100
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55933426
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:12 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Die mensen mogen van mij helemaal hunzelf zijn, maar door de manier waarop de media ze behandeld, zorgen die er voor dat vele mensen denken dat alle transseksuelen zo zijn, en de vertekening van beeld vind ik erg onprettig.
En dat is zeker begrijpelijk, maar uiteindelijk niet de "fout" van de persoon zelf, maar van de media en hoe daarnaar gekeken wordt. Uit jouw post distilleerde ik een "ze moet gewoon haar kop houden" en daar was ik het niet mee eens.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_55945593
Het is zeker niet de fout van de personen zelf. Het is de media die daarbij in mijn ogen niet zorgvuldig is, maar het liefst spectaculaire programma's maken. En kun je hun dat kwalijk nemen ? Zoals alles nu in de maatschappij om geld draait is dat moeilijk, het gaat er toch om hoeveel mensen kijken, luisteren en lezen. En hoe spectaculairder, hoe hoger dat waarschijnlijk zal zijn helaas.
pi_56204106
Die andere m>v TS bij Tyra vond ik wel leuk. Die was ook heel gewoon verder.
pi_56319510
Ik was ook beter tot zn recht gekomen als jongetje denk ik weleens. Maar ik ben toch echt een meisje en daar maak ik het beste van
pi_56360884
Het gekke is, dat ik dit idee ook wel vaak heb gehad bij m'n jongere zus.

Zij is 3 jaar jonger dan ik en ze is redelijk stevig gebouwd, maar voornamelijk haar lompe gedrag, hoe ze thuis op de bank kan zitten en een sjaggie draaiend, vraag ik me echt af waar het mis is gegaan

Tot nu toe kan ik maar 2 nadelen van het vrouwzijn bedenken:
-irritante BH-bandjes
-Damestoilletten stinken erger dan de heren.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:39:36 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56364709
Wees maar blij dat je niet ongesteld wordt, dan En heb je al kennisgemaakt met het verwachtingspatroon?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 28 januari 2008 @ 16:47:47 #106
92409 Twinky
Little star.
pi_56364914
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:39 schreef wonderer het volgende:
Wees maar blij dat je niet ongesteld wordt, dan En heb je al kennisgemaakt met het verwachtingspatroon?
wilde ik net zeggen
verder:
-eindeloos je benen en dergelijke scheren, wenkbrauwen epileren, ...
-in dat rijtje: er altijd leuk uit moeten zien, wordt toch wel van je verwacht
-minder sterk dan de meeste mannen (heb je dat niet ook door de hormonen?)
pi_56365138
Tja, "blij" dat ik niet ongesteld kan worden, is vreemd om te zeggen, ik weet wat voor irritant iets het kan zijn, maar het is toch iets dat ik graag had willen ervaren, laat staan de mogelijkheid zwanger te worden die er niet is.
Eindeloos je benen en dergelijek scheren, ja lastig, maar vooral benen scheren geeft ergens wel een goed gevoel. Tussendoor lekker radiotje luisteren, douche aanzetten.... nee ervaar ik nog altijd niet als vervelend

Er leuk uit moeten zien, Ja dat merk ik wel, dat hoort gewoon, maar het vak wat ik nu nog uit-oefen als koerier zijnde, word het een bijna onmogelijke combinatie. Elke dag dat ik maar iets netter/leuker de deur uit wil gaan, word tegengewerkt met vieze smerige rotzooi die ik moet vervoeren.
Minder sterk dan de mannen, want ja door hormonen veel aan spierkracht verloren *gelukkig* en kan nu mooi gebruikmaken van mijn vrouwzijn om daarbij hulp te vragen *want dat doen mensen echt niet als je een jongen bent... ben je gelijk een watje...*
Wat zal het voor mezelf dan ook een impuls zijn om halverwege dit jaar de switch te maken naar het kinderdagverblijf gebeuren.

Als je het over verwachtingspatroon heb, dan is het daar wel
  maandag 28 januari 2008 @ 17:03:57 #108
92409 Twinky
Little star.
pi_56365322
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:56 schreef Meike26 het volgende:
Tja, "blij" dat ik niet ongesteld kan worden, is vreemd om te zeggen, ik weet wat voor irritant iets het kan zijn, maar het is toch iets dat ik graag had willen ervaren, laat staan de mogelijkheid zwanger te worden die er niet is.
Eindeloos je benen en dergelijek scheren, ja lastig, maar vooral benen scheren geeft ergens wel een goed gevoel. Tussendoor lekker radiotje luisteren, douche aanzetten.... nee ervaar ik nog altijd niet als vervelend

Er leuk uit moeten zien, Ja dat merk ik wel, dat hoort gewoon, maar het vak wat ik nu nog uit-oefen als koerier zijnde, word het een bijna onmogelijke combinatie. Elke dag dat ik maar iets netter/leuker de deur uit wil gaan, word tegengewerkt met vieze smerige rotzooi die ik moet vervoeren.
Minder sterk dan de mannen, want ja door hormonen veel aan spierkracht verloren *gelukkig* en kan nu mooi gebruikmaken van mijn vrouwzijn om daarbij hulp te vragen *want dat doen mensen echt niet als je een jongen bent... ben je gelijk een watje...*
Wat zal het voor mezelf dan ook een impuls zijn om halverwege dit jaar de switch te maken naar het kinderdagverblijf gebeuren.

Als je het over verwachtingspatroon heb, dan is het daar wel
kinderdagverblijf is leuk hoe gaat het eigenlijk down under sinds de operatie?
pi_56366180
Ik weet het niet, al een tijd niet meer in Australie geweest.
  maandag 28 januari 2008 @ 18:13:48 #110
92409 Twinky
Little star.
pi_56366736
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:44 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet het niet, al een tijd niet meer in Australie geweest.
hoe is het met je schaamlipjes?
pi_56367570
Gaat de goede kant op hoor. Het ziet er gewoon heel natuurlijk uit, af en toe kleine steekjes in de schaamlippen vanwege de zenuwen die even knel zitten. Ze zijn nog wel wat opgezet, maar geen knakworsten meer.

Fijnste is misschien wel dat ik onderhand normaal ondergoed/lingerie te dragen zonder inlegkruisje en zonder die bobbel die me jarenlang heeft gepest
  maandag 28 januari 2008 @ 18:56:55 #112
92409 Twinky
Little star.
pi_56367709
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:50 schreef Meike26 het volgende:
Gaat de goede kant op hoor. Het ziet er gewoon heel natuurlijk uit, af en toe kleine steekjes in de schaamlippen vanwege de zenuwen die even knel zitten. Ze zijn nog wel wat opgezet, maar geen knakworsten meer.

Fijnste is misschien wel dat ik onderhand normaal ondergoed/lingerie te dragen zonder inlegkruisje en zonder die bobbel die me jarenlang heeft gepest
Tof ik heb laatst gekeken naar voor- en nafoto's en het verbaasde me inderdaad hoe ontzettend mooi het wordt Ik heb geen pornopoesje maar jij waarschijnlijk dus wel binnenkort
En damesondergoed is inderdaad een stuk mooier zonder bobbel
pi_56369360
Een pornopoesje ?

Als poesje blij is met af en toe een lollie is het allang best.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:12:33 #114
92409 Twinky
Little star.
pi_56369494
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:07 schreef Meike26 het volgende:
Een pornopoesje ?

Als poesje blij is met af en toe een lollie is het allang best.
designerkut dan
  maandag 28 januari 2008 @ 20:27:32 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56369893
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:56 schreef Twinky het volgende:

[..]

Tof ik heb laatst gekeken naar voor- en nafoto's en het verbaasde me inderdaad hoe ontzettend mooi het wordt Ik heb geen pornopoesje maar jij waarschijnlijk dus wel binnenkort
En damesondergoed is inderdaad een stuk mooier zonder bobbel
als het andersom nou ook zo goed werkte... *zucht*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 28 januari 2008 @ 20:46:07 #116
92409 Twinky
Little star.
pi_56370319
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

als het andersom nou ook zo goed werkte... *zucht*
heb jij al een operatie gehad?
  maandag 28 januari 2008 @ 21:01:16 #117
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56370680
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:46 schreef Twinky het volgende:

[..]

heb jij al een operatie gehad?
Nee, en dat gaat ook niet gebeuren, oa om bovenstaande reden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56371693
Dat lijkt me ook wel erg moeilijk voor je Wonderer.

Het klinkt misschien stom, maar heb je met je partner, ik heb begrepen dat hij van je weet en hij je ook steunt, om het eens met een voorbind dildo te doen? Ik weet niet of het gevoel vergelijkbaar is, maar misschien dat je het eens kan proberen? Ook al zit er geen gevoel in dat ding, je heb wel zelf de controle erover waar je he tinstopt en je zal er hoogstens ook een macho-mannelijkere rol bij kunnen krijgen tijdens de sex?
  maandag 28 januari 2008 @ 21:47:02 #119
92409 Twinky
Little star.
pi_56371744
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, en dat gaat ook niet gebeuren, oa om bovenstaande reden.
ja vervelend is dat.. stom ook dat ze dat nog niet kunnen! Maar op zich ook wel begrijpelijk, het is een heel bijzonder mechaniekje met al die zwellichamen, prostaat, urinebuis, ballen, ...
pi_56382085
inderdaad
pi_56387704
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:01 schreef wonderer het volgende:
Nee, en dat gaat ook niet gebeuren, oa om bovenstaande reden.
Mjah, maar van geslacht veranderen doe je ook niet omdat 't resultaat zo fantastisch is...

Overigens kan je dat natuurlijk ook eens aan post-op transmannen zelf vragen. Wat ze nou van hun nieuwe lid vinden, of ze daar in teleurgesteld zijn, of dat de (eventuele) nadelen toch wel opwegen tegen de voordelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hildy op 29-01-2008 15:52:30 (noujaa, een typo!) ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:25:23 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56388659
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:42 schreef Hildy het volgende:

[..]

Mjah, maar van geslacht veranderen doe je ook niet omdat 't resultaat zo fantastisch is...

Overigens kan je dat natuurlijk ook eens aan post-op transmannen zelf vragen. Wat ze nou van hun nieuwe lid vinden, of ze daar in teleurgesteld zijn, of dat de (eventuele) nadelen toch wel opwegen tegen de voordelen.
Ik vind het wel een belangrijke reden. Ik hoef niet per se het hele traject te doorlopen, ik hoef zelfs niet eens hormonen. Misschien dat het ooit verandert, maar op dit moment ben ik redelijk tevreden als "mezelf".

Als ga ik als ik weer in Nederland ben wel eens kijken voor zo'n hesje van Danae.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:58:14 #123
92409 Twinky
Little star.
pi_56468251
ik zie nu net Gracia bij Dancing Queen. Die van Idols enzo

Vraag me af of ze (?) nou een show-travestiet is of echt een vrouw wil zijn. Ik vind haar prachtig, jammer van haar stem..
pi_56475165
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:58 schreef Twinky het volgende:
ik zie nu net Gracia bij Dancing Queen. Die van Idols enzo

Vraag me af of ze (?) nou een show-travestiet is of echt een vrouw wil zijn. Ik vind haar prachtig, jammer van haar stem..
Dat gebít! Dat kan echt niet
  zaterdag 2 februari 2008 @ 20:56:23 #125
107792 Hexley
the Platypus
pi_56486062
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:44 schreef Meike26 het volgende:
Dat lijkt me ook wel erg moeilijk voor je Wonderer.

Het klinkt misschien stom, maar heb je met je partner, ik heb begrepen dat hij van je weet en hij je ook steunt, om het eens met een voorbind dildo te doen? Ik weet niet of het gevoel vergelijkbaar is, maar misschien dat je het eens kan proberen? Ook al zit er geen gevoel in dat ding, je heb wel zelf de controle erover waar je he tinstopt en je zal er hoogstens ook een macho-mannelijkere rol bij kunnen krijgen tijdens de sex?
Echt fok niet? Voorbind dildo & sex....

Ergens lijkt me zo'n ding als de "Pack and Pee" grappiger,
de macho uithangen tegen een onschuldig boompje of paaltje bijvoorbeeld....
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:19:58 #126
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56486831
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:44 schreef Meike26 het volgende:
Dat lijkt me ook wel erg moeilijk voor je Wonderer.

Het klinkt misschien stom, maar heb je met je partner, ik heb begrepen dat hij van je weet en hij je ook steunt, om het eens met een voorbind dildo te doen? Ik weet niet of het gevoel vergelijkbaar is, maar misschien dat je het eens kan proberen? Ook al zit er geen gevoel in dat ding, je heb wel zelf de controle erover waar je he tinstopt en je zal er hoogstens ook een macho-mannelijkere rol bij kunnen krijgen tijdens de sex?
Ik had deze post nog gemist.

Ik vind de seks niet heel belangrijk, eigenlijk. We hebben het fijn samen en hij vindt mijn lichaam mooi. Misschien dat ik er later anders over denk, maar op dit moment heb ik er weinig behoefte aan en ik vind het ook een beetje... ja, vreemd. Het past niet bij hem, zeg maar.

Maar ik heb er wel over nagedacht ja, en zo'n ding voor transmannen ook (pack and pee). Misschien later als ik mijn boek ga promoten of zo

Ik beschouw mezelf niet als transseksueel, maar transgender. Ik heb heel veel bewondering voor jullie, dat jullie dit hele traject hebben doorlopen, maar ik zie het mezelf niet zo gauw doen. Ik ben vrij blij met mezelf zoals ik ben. Misschien scheelt het dat ik weinig face to face contacten heb met mensen, dan is de behoefte dat ze je zien zoals je bent van binnen toch minder. Op internet hoef je alleen maar een paar goedgelukte foto's te plaatsen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:50:31 #127
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56487820
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik had deze post nog gemist.

Ik vind de seks niet heel belangrijk, eigenlijk. We hebben het fijn samen en hij vindt mijn lichaam mooi. Misschien dat ik er later anders over denk, maar op dit moment heb ik er weinig behoefte aan en ik vind het ook een beetje... ja, vreemd. Het past niet bij hem, zeg maar.

Maar ik heb er wel over nagedacht ja, en zo'n ding voor transmannen ook (pack and pee). Misschien later als ik mijn boek ga promoten of zo

Ik beschouw mezelf niet als transseksueel, maar transgender. Ik heb heel veel bewondering voor jullie, dat jullie dit hele traject hebben doorlopen, maar ik zie het mezelf niet zo gauw doen. Ik ben vrij blij met mezelf zoals ik ben. Misschien scheelt het dat ik weinig face to face contacten heb met mensen, dan is de behoefte dat ze je zien zoals je bent van binnen toch minder. Op internet hoef je alleen maar een paar goedgelukte foto's te plaatsen
Gewoon even nieuwsgierig: hoe heb je je vriend leren kennen? Je hoeft niet te antwoorden als je dat niet wilt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:59:39 #128
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56488117
Via internet Inmiddels negen jaar geleden bijna, toen ik nog niet helemaal doorhad hoe of wat. Of er in ieder geval niet zo aan dacht.

Mijn dagboek ligt nog in Nederland, maar ik realiseerde me op mijn zestiende geloof ik dat de mannelijke component in mij wel heel sterk is, maar pas sinds een jaar heb ik werkelijk een besef van wie ik ben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 februari 2008 @ 22:18:42 #129
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56488736
Je vriend is dus als het ware zo'n beetje meegegroeid in het proces? Hij is vast een tof iemand.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 februari 2008 @ 22:25:28 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56488953
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Je vriend is dus als het ware zo'n beetje meegegroeid in het proces? Hij is vast een tof iemand.
Zo zou je het kunnen zeggen, hoewel ik toch wel een binnenvetter ben.. Het is niet zo dat ik elk nieuw inzicht uitgebreid met hem bespreek. Gelukkig voelen we elkaar goed aan

Het is trouwens mijn man, we zijn bijna drie jaar getrouwd
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 februari 2008 @ 22:28:05 #131
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56489013
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zo zou je het kunnen zeggen, hoewel ik toch wel een binnenvetter ben.. Het is niet zo dat ik elk nieuw inzicht uitgebreid met hem bespreek. Gelukkig voelen we elkaar goed aan
Ik ken het, ik ben ook geen prater als het gaat om de dingen die echt diep gaan.
quote:
Het is trouwens mijn man, we zijn bijna drie jaar getrouwd
Okee.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 4 februari 2008 @ 19:19:57 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56531816
Voor degenen die nog weten waar het over gaat, Lot wordt niet uitgegeven, ze vonden het wel goed maar te zwaar voor de series boekjes. Ik ga nu eens rondkijken bij andere uitgevers, zien of ze interesse hebben, en het daarna herschrijven zodat het beter leesbaar wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2008 @ 21:20:43 #133
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56534552
Je schrijft een autobiografie?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 4 februari 2008 @ 21:43:34 #134
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56535116
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:20 schreef Isegrim het volgende:
Je schrijft een autobiografie?
Het heeft autobiografische elementen, ja

Maar ik moet nu dus een verhalend plot erbij bedenken om de hele zooi wat luchtiger te maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2008 @ 21:48:43 #135
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56535278
Luchtig is overrated. Als het uitgegeven wordt, lees ik het zeker.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 4 februari 2008 @ 22:16:41 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56535951
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Luchtig is overrated. Als het uitgegeven wordt, lees ik het zeker.
Het is voor kinderen. Misschien wel handig om erbij te zeggen Ik wil een spannend avontuur schrijven en dan tussendoor het transgender verhaal. Niet alleen het transgender verhaal.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 februari 2008 @ 22:34:22 #137
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56536421
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is voor kinderen. Misschien wel handig om erbij te zeggen Ik wil een spannend avontuur schrijven en dan tussendoor het transgender verhaal. Niet alleen het transgender verhaal.
Dan nog ben ik benieuwd. Of misschien wel juist dan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 4 februari 2008 @ 22:55:53 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56536992
Maar je begrijpt nu waarom het niet te zwaar kan zijn? Voor kinderen is relativering ook belangrijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 februari 2008 @ 06:29:40 #139
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56540063
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:55 schreef wonderer het volgende:
Maar je begrijpt nu waarom het niet te zwaar kan zijn? Voor kinderen is relativering ook belangrijk.
Yup. Hoewel kinderen toch ook wel smullen van heavy dingen, getuige de populariteit van een schrijfster als Carry Slee. Of is jouw boek voor de wat jongere kinderen?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 5 februari 2008 @ 17:30:59 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56546652
De wedstrijd was voor 10-12. Eigenlijk zou ik het nog wel wat jonger willen, het is toch belangrijk dat het voor de puberteit "ontdekt" wordt...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56556469
Is er trouwens al wat meer bekend over de uitslag van die wedstrijd? Hoe is je verhaal er kwa nominatie vanaf gekomen ?
  woensdag 6 februari 2008 @ 17:55:14 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56565406
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:03 schreef Meike26 het volgende:
Is er trouwens al wat meer bekend over de uitslag van die wedstrijd? Hoe is je verhaal er kwa nominatie vanaf gekomen ?
Ze vonden het te zwaar. Ga nu bij andere uitgevers proberen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56727571
Hey,

Ik heb deze site via een vriendin van mij en wou mijn verhaal hier eventjes kwijt

Ik ben Joey en ben v-m trans.
Op mijn 15e ben ik doorvoor uitgekomen.
Dat was erg zwaar, omdat mijn moeder mij totaal niet accepteerde en het allemaal zwaarder was dan ik had gedacht.
Ik heb mij dan ook gelijk aangemeld op het VU ziekenhuis Amsterdam.
op mijn 16e ben ik 8 maanden zwaar depresief geweest omdat ik alles alleen moest doen en niemand echt achter mij stond. Die tijd was te zwaar voor mij alleen.
Ik ben nu inmiddels 18 en zit binnenkort aan de mannelijke hormonen. Daar ben ik echt heel erg blij mee en kijk daar erg na uit.
Mijn moeder accepteerd mij nog steeds niet. Mijn broers hate mij doordat ik zo ben en mijn zussen weten niet zo goed wat ze ermee aan moeten.
Heb wel een goeie steun aan mijn vriendin waarmee ik inmiddels een half haar heb.
Ook zijn mijn vrienden er voor mij.
Mijn klas accepteerd het ook heel goed en zijn erg begripvol.
Maar voel toch dat ik er een beetje alleen voor sta en moet ook bijna altijd alleen naar het VU ziekenhuis wat soms erg rottig voelt.

Dit is eigenlijk zo'n beetje wat ik even wou kwijt wou
Er zijn eigenlijk nog veel meer dingen gebeurd maar dan word t zooooooo'n lang verhaal dat wil ik jullie niet aandoen


Joey
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  donderdag 14 februari 2008 @ 15:29:20 #144
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56728651
Welkom Joey.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 14 februari 2008 @ 15:31:08 #145
92409 Twinky
Little star.
pi_56728688
Hey Joey, leuk dat je in dit topic erbij komt! Je zult hier merken dat je niet de enige bent met zulke problemen en een luisterend oor vinden. Ook met de technische zaken hebben ze hier veel ervaring!

En als het jou oplucht om je verhaal te vertellen moet je dat vooral doen. We staan voor je klaar! Misschien is het trouwens een idee om je moeder/broer/zussen een brief te schrijven waarin je vertelt hoe je je voelt. Ze kunnen dat dan vaker lezen, jij hoeft niet bang te zin om meteen afgewezen te worden om wat je zegt en ga zo maar door.
pi_56728859
Dat is erg fijn om te horen dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Ik praat er verder eigenlijk niet zo makkelijk over..mja met mun vriendin so af en toe maar dat gaat owk niet helemaal vanzelf zeg maar.

Ja ik heb echt al heel vaak met mijn ma gepraat enzo...maar zij is nogal gelovig en gelooft totaal niet dat iemand zo geboren kan worden en ze ''hoopt'' nog steeds dat ik ooit nog gewoon een ''meisje'' word wat dus gewoon echt nooit zal gebeuren. En met mijn zussen en broers heb ik ook een aantal keren gepraat en opzich accepteren mijn zussen mij meer dan mijn broers. Die lachen er maar een beetje om en vinden het echt zo'n flauwekul.
Maarja daar valt niks aan te veranderen opzich dus ik laat het maar lekker zo.
Ik heb geen zin om 100 keer uit te leggen hoe alles zit en hoe rot ik het vind dat ik alles maar alleen moet doen.
Zonder hun kom ik er ook wel:)


dan nog even wat anders.
Ik zit dus binnenkort aan de mannelijke hormonen en weet wel zo'n beetje wat er dan allemaal gebeurd maar krijg je dan ook last van erge stemmingswisselingen of andere dingen?

of ligt dat gewoon aan de persoon die se gebruikt zeg maar?
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  donderdag 14 februari 2008 @ 17:47:18 #147
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56731261
Hey Joey. Wat klote dat je door je familie niet geaccepteerd wordt Hopelijk draaien ze bij als je merken dat je als "jezelf" een stuk gelukkiger bent.

Ik weet helaas niet uit ervaring hoe het traject v->m loopt, maar ik voel wel met je mee.

Je zou het boek Jongensdroom eens kunnen lezen, van Lorna Minkman, dat gaat over een zestienjarige transjongen. Ik vond dat zijn gevoel goed werd uitgelegd. Misschien zou je nadat je het zelf hebt lezen eens aan je broers en zussen kunnen geven om te lezen?

Mijn verhaal kun je hier lezen, misschien dat je daar ook iets aan hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56733056
Welkom Joey
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_56734902
Hey wonderer,
ik heb je verhaal gelezen en hij is echt wel mooi en zeer duidelijk. Daar heb ik zeker wel wat aan. dankjewel.

Ik heb idd wel iets over dat boek gehoord maar ik weet niet echt hoe ik eraan moet komen en waar ik het kan kopen ofzo.
Is idd misschien een goed idee om dat dat weer aan hun te laten lezen al zullen mijn broers dat boek absoluut niet aanpakken. dan is het nog te proberen bij mijn zussen en mijn moeder natuurlijk:)

en Hoi Chantal:)
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:09:58 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56735592
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:38 schreef UnknownSoldier het volgende:
Hey wonderer,
ik heb je verhaal gelezen en hij is echt wel mooi en zeer duidelijk. Daar heb ik zeker wel wat aan. dankjewel.

Ik heb idd wel iets over dat boek gehoord maar ik weet niet echt hoe ik eraan moet komen en waar ik het kan kopen ofzo.
Is idd misschien een goed idee om dat dat weer aan hun te laten lezen al zullen mijn broers dat boek absoluut niet aanpakken. dan is het nog te proberen bij mijn zussen en mijn moeder natuurlijk:)

en Hoi Chantal:)
Het ISBN is 978-90-8568-163-2. Als je dat samen met de titel en de auteur opgeeft bij de boekhandel, kunnen ze het boek voor je bestellen. Kan ook via bijvoorbeeld bol.com of bruna.nl. Meestal heb je het dan binnen een paar dagen in huis.

Lees het eerst zelf, in ieder geval, dan kun je goed uitleggen als je familie er vragen over heeft.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56736705
Joey, uit betrouwbare bron (een lotgenoot dus;))heb ik vernomen dat je wel last heb van stemmingswisselingen, maar dat deze te accepteren zijn. Hij had een periode veel last van ochtendhumeur, agressiviteit en energieke momenten. Emotioneel merktte hij ook wel wat, want dat werd steeds minder. Ook de spierkracht nam snel toe.... en de stem vrouw> man transseksuelen hebben een klein voordeel dat de stem wel te beinvloeden is met hormonen, terwijl dat bij M > V transen niet zo is.

Succes !!
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:01:26 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56736797
Ik heb wel es op tv gezien dat FtM transen een behoorlijk libido krijgen vanwege de testosteron.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56738080
Hij, ik noem hem even Nick, is inderdaad een aardige macho geworden en is dolgelukkig met zijn leven. Hij is behoorlijk aan het uitgaan, denk nu een jaartje of 22 oud en het is gewoon leuk om te horen/lezen van hem dat hij zo succes heeft bij de meiden. Alleen ja, op sexueel gebied is het wat minder dus... maar daar heeft z'n populariteit niets onder te leiden
  donderdag 14 februari 2008 @ 23:13:24 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56738436
Heeft iemand de aantallen MtF en FtM in Nederland trouwens paraat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:26:35 #155
107792 Hexley
the Platypus
pi_56740310
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:13 schreef wonderer het volgende:
Heeft iemand de aantallen MtF en FtM in Nederland trouwens paraat?
Even kijken..... Bijvoorbeeld dit?
quote:
Standards Of Care For Gender Identity Disorders, Sixth Version - February, 2001:

II. Epidemiological Considerations

Prevalence. When the gender identity disorders first came to professional attention, clinical
perspectives were largely focused on how to identify candidates for sex reassignment surgery. As
the field matured, professionals recognized that some persons with bona fide gender identity
disorders neither desired nor were candidates for sex reassignment surgery. The earliest
estimates of prevalence for transsexualism in adults were 1 in 37,000 males and 1 in 107,000
females. The most recent prevalence information from the Netherlands for the transsexual end of
the gender identity disorder spectrum is 1 in 11,900 males and 1 in 30,400 females.
Four
observations, not yet firmly supported by systematic study, increase the likelihood of an even
higher prevalence: 1) unrecognized gender problems are occasionally diagnosed when patients
are seen with anxiety, depression, bipolar disorder, conduct disorder, substance abuse,
dissociative identity disorders, borderline personality disorder, other sexual disorders and
intersexed conditions; 2) some nonpatient male transvestites, female impersonators, transgender
people, and male and female homosexuals may have a form of gender identity disorder; 3) the
intensity of some persons' gender identity disorders fluctuates below and above a clinical
threshold; 4) gender variance among female-bodied individuals tends to be relatively invisible to
the culture, particularly to mental health professionals and scientists.

The World Professional Association for Transgender Health / WPATH
quote:
STANDARDS OF CARE FOR IDENTITIY DISORDERS, ZESDE EDITIE - Februari 2001:

2. EPIDEMIOLOGISCHE OVERWEGINGEN

Invloed/overwicht. Toen genderidentiteitsstoornissen voor het eerst professionele
aandacht kregen, werd vooral gekeken naar een methode om kandidaten voor de
geslachtsaanpassende operatie (SRS) te selecteren. Naarmate de kennis op dit terrein
uitbreidde, kwamen professionelen tot de conclusie dat er personen met
genderidentiteitsstoornissen waren die geen operatie wensten. De eerste schattingen van
transseksualiteit spreken over 1 op 37.000 mannen en 1 op 107.000 vrouwen. De meest
recente telling in Nederland geeft 1 op 11.900 mannen en 1 op 30.400 vrouwen aan als
transseksueel.
Er zijn echter vier bedenkingen, nog niet ondersteund door wetenschappelijke
studie, die een vertekenend beeld kunnen geven van deze schattingen:
1) genderproblemen worden vaak niet herkend als de patiënt komt met klachten zoals angst,
depressie, bipolaire stoornissen, gedragsstoornissen, middelenmisbruik, dissociatieve
identiteitsstoornissen, borderline persoonlijkheidstoornis, andere seksuele en interseksuele
stoornissen;
2) sommige mannelijke travestieten, vrouwennabootsers, transgenderisten, en mannelijke en
vrouwelijke homoseksuelen kunnen een vorm van genderidentiteitsstoornis hebben;
3) de intensiteit van de genderidentiteitsstoornis varieert binnen een klinische spanningsveld;
4) er zijn verschillende variaties van genderstoornissen bij biologische vrouwen die relatief
onzichtbaar zijn in de samenleving, in het bijzonder naar psychiaters/psychologen en
wetenschappers toe.

Genderstichting.be / CAW Artevelde
quote:
Infobrochure transseksualiteit (Genderstichting.be):

Transseksualiteit is een vrij zeldzaam probleem. Wanneer we
de literatuur er op nagaan blijkt dat ramingen uiteen lopen. Uit
onderzoek door het genderteam van het UZ Gent uit 2003
blijkt dat er in België één op 16.500 vrouwelijke
transseksuelen (degenen die biologisch als 'man' geboren
zijn) en één op 40.000 mannelijke transseksuelen (die
biologisch als 'vrouw' geboren zijn) zijn


Genderstichting.be / CAW Artevelde
  vrijdag 15 februari 2008 @ 03:50:15 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56740890
Thanks
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 06:45:56 #157
107792 Hexley
the Platypus
pi_56741137
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 03:50 schreef wonderer het volgende:
Thanks
De vraag is klopt het ook?

Volgens de Verenigde Naties had Nederland op 1 januari 2002 16.105.285 inwoners (11 maanden na SOC v6).
Waarvan 7.971.967 met het mannelijke geslacht en 8.133.318 van het vrouwelijke geslacht.

Dan kom ik afgerond "maar" op 670 voor MtF en 271 voor FtM uit, is een kleine 1.000 personen niet wat weinig?
Heb de manual van mijn rekenmachine niet gelezen, dus dat kan het ook wezen....
pi_56746470
Ik had begrepen zo'n 4000 post-op transen, waarvan 3/4 MtF en 1/4 FtM. Maar een bron kan ik daar zo even niet voor vinden.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_56749452
Oke bedankt Meike
Ik heb idd owk gehoord dat je stem redelijk snel veranderd..dat vind ik opzich wel heel erg fijn want ik vind mijn stem egt zooo vreselijk haha. Al is mijn stem opzich lager vergeleke de normale vrouwelijke stem dus dat is dan weer een pluspunt. Maar eigenlijk wil ik gwoon snel aan die mannelijke hormonen zitte want ik haat het om nu nog zown vrouwelijk gezicht te hebben. Ik heb we gehoord van mijn pschiater dat die spierkracht sneller en beter toe neemt als je zelf ook gaat trainen enzo.
iig bedankt voor deze informatie daar heb ik wel wat aan

en wat voor hier allemaal interessant gepraat ik voel me er haast dom bij
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:16:40 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56752061
Joey, heb je ook (al) zo'n drukvest dat je borst plat(ter) maakt?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:20:54 #161
92409 Twinky
Little star.
pi_56752168
Goed idee om te fitnessen; vooral je armen en rug kun je erg mannelijk krijgen (google maar eens op female body builders) en ook je benen.
kun je waarschijnlijk ook gewoon om vragen in een sportschool, die hebben er verstand van
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:25:35 #162
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56752275
De foto in mijn FB is zodner hormonen, dus met moet je een eind kunnen komen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:29:24 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56752353
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:42:28 #164
92409 Twinky
Little star.
pi_56752713
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:25 schreef wonderer het volgende:
De foto in mijn FB is zodner hormonen, dus met moet je een eind kunnen komen
dat bedoel ik zeker als je kijkt naar die foto van vorig jaar, wat een verschil! Chapeau!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:48:23 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56752864
Thanks Helaas heb ik al veel te lang niks uitgevoerd en is het allemaal weer een beetje geslonken. Maar zodra het weer kan, ga ik er weer hard tegenaan.

Overigens, wat ik me al een tijdje afvraag:

Ik ben technisch gezien homo, want ik val op mannen. Maar voor zover ik weet is iedereen hier hetero. Hoe kun je van andermans lichaam genieten terwijl je je eigen zo verafschuwde? Of denk je daar niet bij na, omdat het niet je eigen lijf is? Ik had als kind echt een hekel aan vrouwen, omdat ik er zelf geen wilde zijn. Ik identificeerde me er absoluut niet mee. Hoe zit dat bij jullie?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56752868
Ja Wonderer, ik heb idd zo'n hesje van Danea speciaal zodat je borsten dan niet te zien zijn. Dat is echt veel fijner zo. Heb jij ook zo'n hesje?
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
pi_56752999
Ja ik voel mezelf eigenlijk totaal man en zie het lichaam als mijn vriendin anders. Ik heb een grafhekel aan mijn eigen lichaam maar toch val ik echt op meisjes. Is opzich ook beetje moeilijk uit te leggen.
Maar mijn vriendin mag mij absoluut niet overal aanraken daar ben ik echt neit van gediend.
dat weet zij zelf ook en doet ze dan ook gewoon niet.
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:59:12 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56753120
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:48 schreef UnknownSoldier het volgende:
Ja Wonderer, ik heb idd zo'n hesje van Danea speciaal zodat je borsten dan niet te zien zijn. Dat is echt veel fijner zo. Heb jij ook zo'n hesje?
Nog niet, als ik in april in Nederland ben, ga ik wel informeren. Ik ben alleen "gezegend" met een flinke voorgevel dus ik weet niet eens of het gaat werken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:00:09 #169
92409 Twinky
Little star.
pi_56753139
ben eigenlijk wel benieuwd hoe je eruit ziet. Voel je er iets voor om een foto neer te zetten? Kan in je fotoboek of hier, en natuurlijk kun je iets met een balkje doen
pi_56753220
Hm ja das wel fucked dan Wonderer. Ik heb helemaal geen grote borsten dus voor mij is het echt beter zo. Maar je hebt verschillende maten he dus als je dan gwoon de beste maat voor jou neemt dan komt t dat vast wel goed.
je kunt er ook 1 op maat laten maken dat is dan nog beter =)
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:11:45 #171
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56753364
Ik ga het zeker proberen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56753528
ja moet je seker doen =)
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
pi_56754660
Twinky bedoelde je dat je benieuwd was hoe ik eruit zie of wonderer?=P
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 18:17:26 #174
92409 Twinky
Little star.
pi_56754696
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:15 schreef UnknownSoldier het volgende:
Twinky bedoelde je dat je benieuwd was hoe ik eruit zie of wonderer?=P
jij wonderer heeft een fobo!
pi_56754919
wat is een fobo nou weer
maar ik snap niks van die profiel hier en dat fotoalbum,
je kunt wel eve op mun hyves kijken daar staan wat fotos van mij.
http://unknownsoldier1.hyves.nl/
of op mijn vampire freaks:
http://vampirefreaks.com/UnknownSoldier
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:08:12 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56755770
Nou, als ik het niet zou weten, zou ik niet zeggen dat je een meisjeslichaam had hoor. Ik ben jaloers!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:09:39 #177
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56755800
Je ziet er leuk uit Joey.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56757091
Dat is fijn om te horen =) Dank jullie wel!
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:38:12 #179
92409 Twinky
Little star.
pi_56758017
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:08 schreef wonderer het volgende:
Nou, als ik het niet zou weten, zou ik niet zeggen dat je een meisjeslichaam had hoor. Ik ben jaloers!
Inderdaad! En je hebt ook een stoer jongensachtig (jong) koppie hoor
pi_56758497
Ja ik word ook meestal wel als hij aangesproke maar zodra ik ga prate segge se van ''ooh sorry meisje of mevrouw'' en dan denk ik van nja had ik nou maar niets gezegt..
Ik zeg op somminge momenten ook gewoon niks omdat ik het dan voor mij zelf niet wil verpesten.
terwijl ik dan opzich best wel wat wil zeggen mja ik vind t zo verrot als ze me met zij aanspreken.
meestal word ik owk heel jong geschat 15\16 jaar maar dat vind ik niet zo erg =)
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:58:55 #181
92409 Twinky
Little star.
pi_56758552
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:56 schreef UnknownSoldier het volgende:
Ja ik word ook meestal wel als hij aangesproke maar zodra ik ga prate segge se van ''ooh sorry meisje of mevrouw'' en dan denk ik van nja had ik nou maar niets gezegt..
Ik zeg op somminge momenten ook gewoon niks omdat ik het dan voor mij zelf niet wil verpesten.
terwijl ik dan opzich best wel wat wil zeggen mja ik vind t zo verrot als ze me met zij aanspreken.
meestal word ik owk heel jong geschat 15\16 jaar maar dat vind ik niet zo erg =)
ja, zo zie je er wel uit. Gewoon als een jongetje dat nog een man moet worden. Dat zal wel beter gaan met de hormonen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:36:44 #182
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56759503
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:56 schreef UnknownSoldier het volgende:
Ja ik word ook meestal wel als hij aangesproke maar zodra ik ga prate segge se van ''ooh sorry meisje of mevrouw'' en dan denk ik van nja had ik nou maar niets gezegt..
Ik zeg op somminge momenten ook gewoon niks omdat ik het dan voor mij zelf niet wil verpesten.
terwijl ik dan opzich best wel wat wil zeggen mja ik vind t zo verrot als ze me met zij aanspreken.
meestal word ik owk heel jong geschat 15\16 jaar maar dat vind ik niet zo erg =)
Herkenbaar, ja Dat ze zichzelf gaan verbeteren en dan verontschuldigen dat ze een fout hebben gemaakt. Terwijl je eigenlijk alleen maar wil zeggen "geeft niet, je maakt het nu alleen maar erger" enzo. Frustrerend. Als je duidelijk je geslacht wil uitdragen, kleed je je toch anders?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56759721
Ja daar heb ik echt zo'n hekel aan.
Dan zeggen ze eerst hij om dan vervolgens toch maar zij te zeggen omdat mun stem t weer is verpest!
maarja dat is binnenkort allemaal anders.

Ik hoop iig niet dat die stemmingswisselingen dan erg zijn want ik heb er nu al tering last van.
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
pi_56763221
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:48 schreef wonderer het volgende:
Ik ben technisch gezien homo, want ik val op mannen. Maar voor zover ik weet is iedereen hier hetero. Hoe kun je van andermans lichaam genieten terwijl je je eigen zo verafschuwde? Of denk je daar niet bij na, omdat het niet je eigen lijf is?
Nouja, bij mij vooral dat eerste. En dat is heel verwarrend ja. Ik kan me echt heel moeilijk voorstellen dat een man z'n lichaam prettig vind...
quote:
Ik had als kind echt een hekel aan vrouwen, omdat ik er zelf geen wilde zijn. Ik identificeerde me er absoluut niet mee. Hoe zit dat bij jullie?
Als je de geslachten omwisselt krijg je precies hoe ik d'r altijd over dacht. Hoewel ik 't heel fijn vind voor Joey dat 'ie een vent wordt zit ik tegelijkertijd vol afschuw te lezen over de veranderingen

[ Bericht 7% gewijzigd door Hildy op 16-02-2008 00:15:44 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_56763316
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:46 schreef UnknownSoldier het volgende:
Ik hoop iig niet dat die stemmingswisselingen dan erg zijn want ik heb er nu al tering last van.
Merk je dat je snel agressief word? Tsjah, welkom in de wondere wereld van 't testosteron

Nou ben ik ondanks alle biologisch bewijs echt geen man, dus ik zou je niet kunnen vertellen hoe je daar mee om moet gaan, maar ik weet wel dat als ik weer eens agressief was 't altijd heel veel rust gaf als ik dat ergens op af kon reageren. Tegenwoordig vooral door me lichamelijk in te spannen (een eind fietsen helpt al heel erg). En de rustigste (en meest zelfverzekerde) mannen die ik ken doen aan vechtsporten als Aikido.

Misschien een ideetje?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:14:17 #186
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56763422
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:05 schreef Hildy het volgende:

Als je de geslachten omwisselt krijg je precies hoe ik d'r altijd over dacht. Hoewel ik 't heel fijn vind voor Joey dat 'ie een vent wordt zit ik tegelijkertijd vol afschuw te lezen over de veranderingen
Ja, dat heb ik bij jullie Zo van "jullie weten niet half hoe graag ik..." Maar ja, zolang breintransplantaties nog niet mogelijk zijn, gaat het toch niet lukken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:18:07 #187
92409 Twinky
Little star.
pi_56763479
ik ken dat idee wel van verkrachte meisjes die lesbisch worden omdat ze zo'n afkeer hebben van mannen. Volgens mij heb ik ooit een documentaire gezien over een jongenstweeling waarbij er bij eentje iets mis was gegaan bij de besnijdenis, en dat ze daarvan toen een meisje hebben proberen te maken. Was onderdeel van de nature/nurture discussie. Uit verdergaand onderzoek bleek toen dat m>v transen daadwerkelijk een stuk vrouwelijker hersenen hebben dan mannen en het dus van te voren al vastgelegd is. Hetzelfde was geloof ik bij homo's maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik vraag me af of er een link is te leggen tussen homoseksualiteit en transseksualiteit, omdat bij allebei er een gedeelte van de hersenen meer te identificeren zal zijn met het andere geslacht (vooral bij transen natuurlijk). Zijn eigenlijk de meeste transen hetero of homo?
pi_56763615
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:18 schreef Twinky het volgende:
Volgens mij heb ik ooit een documentaire gezien over een jongenstweeling waarbij er bij eentje iets mis was gegaan bij de besnijdenis, en dat ze daarvan toen een meisje hebben proberen te maken. Was onderdeel van de nature/nurture discussie.
Dat was David Reimer.
quote:
Uit verdergaand onderzoek bleek toen dat m>v transen daadwerkelijk een stuk vrouwelijker hersenen hebben dan mannen en het dus van te voren al vastgelegd is.
Zie o.a. dit artikel.
quote:
Zijn eigenlijk de meeste transen hetero of homo?
Ik geloof dat een meerderheid van de transseksuelen heteroseksueel in het doelgeslacht is. Vroeger was 't zelfs een vereiste voor de hele behandeling, maar dat is inmiddels niet meer zo.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hildy op 16-02-2008 01:56:45 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_56770613
Ik was hetero en ben het ook gebleven

Nick, de jongen waar ik het over had, had toen hij nog een meisje was al een crossbrommer... die heeft ie laten vervangen door een echte crossmotor, en reageerd met dank aan dat apparaat en wat zand z'n agressie af
Ik had ook wel eens last van agressie, afreageren deed ik niet echt, meer de agressie te lijf gegaan met over-vrolijke muziek *Hoe erg het ook wel niet is, K3 is dan erg aan te raden )
pi_56774039
Ja ik word opzich soms wel agressief en boos maar valt voor de rest wel mee. Alleen heb wel stemmingswisselingen wat toch best wel vervelend is.
Ik denk dat ik dan maar gewoon veel ga sporten of hardlopen =P
Ik doe nu totaal niets aan sport.
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:11:46 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56774229
Van sporten krijg je straks met die hormonen ook nog een tof mannenlichaam, dus dat komt wel mooi uit Misschien kun je op boksen gaan of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:17:24 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56775562
*zucht*

Mijn moeder blijft me "meisje" noemen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56776296
Ja...mijn ma doet dat nu soms ook nog steeds. Sinds een paar weken zegt se wel Joey maar nog wel zij.
en dat is egt heel zwaar irritant want voor de rest zegt iedereen hij.
Mijn moeder gaat me ook echt nooit als man zien.
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
  zondag 17 februari 2008 @ 02:04:09 #194
206345 Magenta
Full of colour
pi_56784613
Het is meer een gewoontedingetje, dat is bij mijn ouders ook zo. Vind het trouwens wel aardig lullig voor je dat je zo weinig support vanuit thuis krijgt, U.S.

Oh en ik ben nieuw hier (na een tijdje lurken). Sta op de wachtlijst voor een intake bij het VU (inmiddels 4-5 maanden) en blij toe, het heeft allemaal veel te lang geduurd.
~Fin
  zondag 17 februari 2008 @ 02:57:31 #195
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56785165
Hoi Magenta

Ik wil het eigenlijk ook niet tegen mijn moeder zeggen, maar het is wel irritant als ze het doet waar anderen het kunnen lezen. Mijn blog wordt ook gelezen door mensen die denken dat ik een bio-man ben en dat wil ik zo houden Ik wil niet het "ik dacht dat je man was" "ben ik ook" "maar...?" gedoe weer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 17 februari 2008 @ 10:26:56 #196
107792 Hexley
the Platypus
pi_56786869
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 12:15 schreef Hildy het volgende:
Ik had begrepen zo'n 4000 post-op transen, waarvan 3/4 MtF en 1/4 FtM. Maar een bron kan ik daar zo even niet voor vinden.
Volgens mij zullen het wel meer als 4000 zijn,
Hoeveel is 1 op 11.900 ? Ik had iig geen idee pas toen ik mijn rekenmachine er bij pakte zag ik dat het wel extreem laag is. Mocht je een bron zoeken, weet niet hoe ik er aangekomen ben
maar Jos Megens van het genderteam (in 2006 dacht ik), heeft het over 3.600 "klanten".

http://www.hexley.nl/VUmc/VUmc_Genderteam_2006-1.mov - 2,4 MB
http://www.hexley.nl/VUmc/VUmc_Genderteam_2006-2.mov - 2,3 MB
http://www.hexley.nl/VUmc/VUmc_Genderteam_2006-3.mov - 5,6 MB
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:26 schreef Hildy het volgende:
[..]

Zie o.a. dit artikel.
De cijfers uit de "Standards Of Care" komen bij het VUmc weg, net als een aantal uit het "Committee of Members".
Dan vraag ik me toch echt af hoe betrouwbaar die onderzoeken van hun zijn...

Bij het "A Sex Difference in the Human Brain and its Relation to Transsexuality" onderzoek is weer het VUmc
en ene Louis Gooren M.D. Ph.D. betrokken. Daarbij gaat het om slechts op 6 MtF's, en heeft het 11 jaar geduurd voor men het materiaal bij elkaar had. Nou kan ik 6 personen niet echt veel noemen zeker niet als men 11 jaar doet over het verzamelen. En is men niet gewoon erg selectief geweest bij de keuze van het "materiaal"?

De cijfers uit de "Standards Of Care" kloppen al voor geen meter,
dus waarom zou ik zo'n kleinschalig onderzoek als bewezen waarheid / feit zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 18-02-2008 01:55:15 (Happy now? Louis Gooren M.D. Ph.D. ;)) ]
  zondag 17 februari 2008 @ 10:32:56 #197
107792 Hexley
the Platypus
pi_56786914
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar ja, zolang breintransplantaties nog niet mogelijk zijn, gaat het toch niet lukken.

En hoe zit het dan met losse onderdelen?
quote:
[10:29:08] --- Topic for #fok is Welkom in #fok |Te koop: Twinky, zgan | http://i30.tinypic.com/2ailthl.jpg
[10:29:08] --- Topic for #fok set by Dubbeldrank at Thu Feb 14 14:12:22 2008
  zondag 17 februari 2008 @ 11:19:37 #198
92409 Twinky
Little star.
pi_56787400
quote:
Op zondag 17 februari 2008 10:32 schreef Hexley het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met losse onderdelen?
[..]
  zondag 17 februari 2008 @ 12:26:22 #199
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_56788493
quote:
Op zondag 17 februari 2008 10:26 schreef Hexley het volgende:

...het VUmc en ene Louis Gooren M.D. betrokken...
Kuch kuch... Professor Gooren bedoel je... Jarenlang de stuwende kracht achter het genderteam geweest en in het begin mijn endo... Totdat hij een stapje terug heeft gedaan...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_56789808
quote:
Op zondag 17 februari 2008 10:26 schreef Hexley het volgende:
Bij het "A Sex Difference in the Human Brain and its Relation to Transsexuality" onderzoek is weer het VUmc en ene Louis Gooren M.D. betrokken. Daarbij gaat het om slechts op 6 MtF's, en heeft het 11 jaar geduurd voor men het materiaal bij elkaar had. Nou kan ik 6 personen niet echt veel noemen zeker niet als men 11 jaar doet over het verzamelen. En is men niet gewoon erg selectief geweest bij de keuze van het "materiaal"?
Prof. Gooren is de autoriteit in Nederland (en ook de rest van de wereld) op 't gebied van transseksualiteit en genderdysforie. Hij is op het moment geloof ik hoogleraar transseksuologie aan de Vrije Universiteit. En die 6 MtFs was geloof ik de volledige populatie MtFs die in een bepaalde maand zijn overleden (en hun lichaam aan de wetenschap ter beschikking hadden gesteld).
quote:
De cijfers uit de "Standards Of Care" kloppen al voor geen meter,
dus waarom zou ik zo'n kleinschalig onderzoek als bewezen waarheid / feit zien?
Zie hier.

En daar naast is het een van de weinige echt serieuze onderzoeken. De rest van de wereld leunt nog steeds heel erg op psychopathologische modellen. Je moet dat artikel ook meer als een soort van uitdaging aan 't adres van de rest van de wetenschappelijke wereld zien. Van "hee joh, wij hebben iets gevonden wat toch typisch is". Dat de rest van de wereld dat negeert is hun probleem.

Overigens is er inmiddels meer onderzoek gedaan, o.a. met functionele MRI (duitstalig artikel). En die onderschrijven dat hersenonderzoek alleen maar.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 17 februari 2008 @ 16:42:54 #201
206345 Magenta
Full of colour
pi_56794071
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:57 schreef wonderer het volgende:
Hoi Magenta

Ik wil het eigenlijk ook niet tegen mijn moeder zeggen, maar het is wel irritant als ze het doet waar anderen het kunnen lezen. Mijn blog wordt ook gelezen door mensen die denken dat ik een bio-man ben en dat wil ik zo houden Ik wil niet het "ik dacht dat je man was" "ben ik ook" "maar...?" gedoe weer
Hey

Mooie stukjes op je website, vooral de alinea over rolmodellen en hokjes. En ik ben dus ook niet de enige die nadacht over 'konden ze maar mensen van lichaam laten wisselen'.

Allemaal herkenbaar op zich ben ik er wel blij mee dat er ook wat transmannen in deze reeks te vinden zijn, kunnen we allemaal lekker jaloers zijn op elkaar

(Transvrouw, zover dat nog niet duidelijk was)
~Fin
  maandag 18 februari 2008 @ 01:52:51 #202
107792 Hexley
the Platypus
pi_56806844
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:39 schreef Hildy het volgende:

[..]

Prof. Gooren is de autoriteit in Nederland (en ook de rest van de wereld) op 't gebied van transseksualiteit en genderdysforie. Hij is op het moment geloof ik hoogleraar transseksuologie aan de Vrije Universiteit. En die 6 MtFs was geloof ik de volledige populatie MtFs die in een bepaalde maand zijn overleden (en hun lichaam aan de wetenschap ter beschikking hadden gesteld).
[..]

Zie hier.

En daar naast is het een van de weinige echt serieuze onderzoeken. De rest van de wereld leunt nog steeds heel erg op psychopathologische modellen. Je moet dat artikel ook meer als een soort van uitdaging aan 't adres van de rest van de wetenschappelijke wereld zien. Van "hee joh, wij hebben iets gevonden wat toch typisch is". Dat de rest van de wereld dat negeert is hun probleem.

Overigens is er inmiddels meer onderzoek gedaan, o.a. met functionele MRI (duitstalig artikel). En die onderschrijven dat hersenonderzoek alleen maar.
Heel leuk dat hij professor is, maar hij is dus mede verantwoordelijk voor die "Standards Of Care".
Maar een baan bij het CBS, nee daar zou hij toch niet echt geschikt voor wezen. Zo moeilijk moet het toch niet wezen om het aantal cliënten van het genderteam te tellen? Die staan heus wel in een of andere database of anders een simpele kaartenbak lijkt me. Of zal men daar een andere reden voor gehad hebben?

En dan die onderzoeken nog....

Zes MtF's zal voor Nederland ongeveer 0,2% zijn, waar de twaalf Duitse voor slechts 0,1% van het totaal aantal transseksuelen in Duitsland zal wezen. Allemaal erg kleinschalig en zou er bijvoorbeeld niet een tweede of een compleet andere oorzaak kunnen wezen? Al met al blijven er gewoon erg veel vragen liggen, dat de hersenen een rol spelen is wel waarschijnlijk ja. Het zal dus nog wel even duren voor men
een sluitend antwoord heeft op de vraag hoe en waarom...

De rest van de wereld?
In Nederland heeft men de DSM, ICD en de SoC toch ook gewoon "op" het bureau liggen...?

Een uitdaging? Commercieel gezien is het een waardeloze uitdaging.
Als ze er dan eindelijk achter het hoe en waarom zijn, hoe verdienen ze die uitgegeven euro's en dollars dan terug? Met alleen het antwoord daarom ..... zal men behalve de eer, erg weinig verdienen lijkt me.
  maandag 18 februari 2008 @ 01:58:39 #203
107792 Hexley
the Platypus
pi_56806909
quote:
Op zondag 17 februari 2008 12:26 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Kuch kuch... Professor Gooren bedoel je... Jarenlang de stuwende kracht achter het genderteam geweest en in het begin mijn endo... Totdat hij een stapje terug heeft gedaan...
quote:
Op zondag 17 februari 2008 10:26 schreef Hexley het volgende:

...het VUmc en ene Louis Gooren M.D. Ph.D. betrokken...
Zo beter?
pi_56833705
Prof. Gooren is (was ?) helaas buitengewoon hoogleraar, dwz dat de titel met hem verbonden is, en dat het hoogleraarschap met hem verdwijnt als hij er helemaal mee ophoudt. Ik weet dat ze vanuit het genderteam al heel lang bezig zijn om er een gewoon hoogleraar van te maken, en misschien is dat ondertussen ook gelukt, maar een aantal jaren geleden nog niet. Hoofd van het genderteam nu is Dr. Mick van Trotsenburg, gynaecoloog/endocrinoloog .
pi_56846437
En wat ook een zeer aardige, lieve, betrouwbare, kundige man is. Trotsenburg is voor mij echt een kanjer en word ook mijn gynaecoloog.
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:04:27 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56871680
Wat vinden jullie van Silence of the Lambs, trouwens?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56874822
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:04 schreef wonderer het volgende:
Wat vinden jullie van Silence of the Lambs, trouwens?


Ik vind die poedel wel schattig
  donderdag 21 februari 2008 @ 00:29:03 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56875477
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:53 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]



Ik vind die poedel wel schattig
Ja hallo, daar doelde ik niet op natuurlijk
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:32:12 #209
107792 Hexley
the Platypus
pi_56893487
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 00:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja hallo, daar doelde ik niet op natuurlijk
Ow,... Je bent bij een psychiater geweest? En die kwam behoorlijk geschift over of zo?


Hildy dit onderzoek al gezien? 'Phantom Penis' - V.S. Ramachandran & Paul D. McGeoch
Zelfde onderzoek @ bioinfobank, ncbi / pubmed, jcs een keer in de x maanden duikt het dus weer als nieuws op.
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:52:55 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56894078
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:32 schreef Hexley het volgende:

[..]

Ow,... Je bent bij een psychiater geweest? En die kwam behoorlijk geschift over of zo?
Lecter is niet geschift

Heeft iemand die film uberhaupt gezien, of het boek te lezen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56898456
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:52 schreef wonderer het volgende:
Heeft iemand die film uberhaupt gezien, of het boek te lezen?
Ik heb SotL geprobeerd te zien, maar niet afgekeken: die film is echt niet aan mij besteed. Hannibal Rising (wel afgekeken) is ook zo'n nachtmerrie. Lecter is zo'n naar figuur; dat karakter heeft mij de motivaties van een hele beroepsgroep doen wantrouwen.

Maar ik begrijp waar je heen wilt. Mij zint 't ook niet dat de engerik uit SotL (niet Lecter, maar de enge seriemoordenaar die buiten rondloopt) met transseksualiteit geassocieerd wordt. Maarja, 'k kan de schrijvers 't ook niet verbieden...
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:32 schreef Hexley het volgende:
Hildy dit onderzoek al gezien? (...)
Hee, interessant, die had ik nog niet gezien. Morgen eens lekker lezen, nu Bedankt voor de link!
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 22 februari 2008 @ 02:26:00 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56898539
Ik vind Lecter juist geweldig, maar ik vraag me ook af hoeveel mensen het eigenlijk doorhebben, wat er werkelijk speelt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_56910043
Ja ik heb de film gezien.
Vond het wel een goeie film dat wel maar heb hem sitten kijke zonder ondertiteling dus echt goed gevolgd heb ik hem niet.
het verhaal is seker wel mooi.
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
pi_56925930
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:42 schreef UnknownSoldier het volgende:
het verhaal is seker wel mooi.
Uhm.. hebben we 't hier over dezelfde film? Silence Of The Lambs zoals ik die ken: een seriemoordenaar vermoord vrouwen om vervolgens ze te villen en hun huid te gebruiken om een soort van vrouw-pak voor zichzelf te maken. Kannibaal en psychiater Hannibal Lecter wordt vanuit de gevangenis gevraagd om zijn inzichten.

Alleen al dat eerste gegeven komt bij mij nou niet echt als "mooi" aan. Sterker nog, 't feit dat ik me met de slachtoffers kan identificeren maakt de hele film voor mij erg naar. Vervolgens worden ook nog eens de culinaire voorkeuren van Lecter in beeld gebracht .. nee, het is echt niet mijn genre.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_56926568
Tsssss in welk jaar leven jullie? Volgens mij is die film al zo oud als de weg naar Rome...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:38:00 #216
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56928753
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:00 schreef Hildy het volgende:

[..]

Uhm.. hebben we 't hier over dezelfde film? Silence Of The Lambs zoals ik die ken: een seriemoordenaar vermoord vrouwen om vervolgens ze te villen en hun huid te gebruiken om een soort van vrouw-pak voor zichzelf te maken. Kannibaal en psychiater Hannibal Lecter wordt vanuit de gevangenis gevraagd om zijn inzichten.

Alleen al dat eerste gegeven komt bij mij nou niet echt als "mooi" aan. Sterker nog, 't feit dat ik me met de slachtoffers kan identificeren maakt de hele film voor mij erg naar. Vervolgens worden ook nog eens de culinaire voorkeuren van Lecter in beeld gebracht .. nee, het is echt niet mijn genre.
Ik vind hem wel mooi

Je moet het gevecht van de sterke Starling tegen de machocultuur van de FBI toch wel kunnen waarderen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57006970
mja dat vind k opzich ook wel idd.
everything will be okay in the end. if it's not akay, it's not the end.
pi_57008617
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:42 schreef ChantalC het volgende:
Tsssss in welk jaar leven jullie? Volgens mij is die film al zo oud als de weg naar Rome...
Hihi... Volgens IMDB is de film in Nederland gereleast op 12 april 1991, een beetje gedateerd issie dus wel ja. Verder is het echt té lang terug dat ik die film gezien heb en kan ik er dus niet echt over oordelen.
pi_57009910
@ Unknown soldier en Magenta: Van harte welkom (beetje laat misschien maar toch ). Ik hang hier
ook regelmatig rond maar ben meestal aan het lurken, zo af en toe post ik ook nog eens wat.

Naja een tijdje terug heb ik hier gepost dat ik een een update zou doen over hoe het met mij gaat, dus bij deze zal ik dat maar eens gaan doen.

Ik loop nu zo ongeveer een half jaar bij een psychotherapeute die een goede bekende is bij het genderteam van de VUmc. De sessies die ik met haar gehad heb gingen niet alleen over mijn GIS maar ook over andere dingen waar ik me zorgen om maakte. In het afgelopen half jaar heb ik mezelf gelukkig een stuk beter leren kennen, heb ik een beetje geestelijke opruiming gehouden en ben ik er achtergekomen dat ik niet gek ben (ik ben hooguit een beetje afwijkend van de gemiddelde mens maar dat is denk ik iets dat de genderdysfore mens nou eenmaal toebedeeld is).
Zo heb ik er nu vrede mee dat ik ben geboren als een jongetje maar eigenlijk niets liever zou willen dan de rest van mijn leven al vrouw leven. Daarover ben Ik ben inmiddels tegenover mijn moeder en mijn beste vriendin uit de school geklapt. En pfoeh dat lucht op zeg! Het is wel fijn dat ze er allebei zo goed op gereageerd hebben want nu kan ik er eens met iemand over praten als ik daar behoefte aan heb. Maar ik zal er rekening mee moeten blijven houden dat er ook negatieve reacties uit mijn omgeving kunnen komen. En zeker omdat ik het nog tegen zo weinig mensen verteld heb zullen die er vast wel komen.

Tot zover wat zich er de afgelopen maanden heeft afgespeeld.

Gisteren was ik jarig en toen ik daar zo eens bij stil stond leek het mij een goede gelegenheid om eens een belletje te doen naar het VUmc. Ik was niet eens zenuwachtig! Daarvan stond ik wel even te kijken. Maar goed, eenmaal het nummer te hebben gedraaid en te hebben gezegd: "Hallo, met [Eline2602]. Ik bel om me aan te melden voor een intakegesprek." was het een beetje vreemde gewaarwording. De mevrouw aan de andere kant van de lijn zei dat ze even wat papieren moest pakken en dat ik moest wachten. Dus ik wachtte en toen ze terug was begon ze me wat vragen te stellen en vulde de lijst in. Ze vroeg me naar mijn naam die ik haar vervolgens gaf. Ze zei: "Oh dat is zeker niet uw echte naam?" Waarop ik zei: "Jawel hoor!" en bijna hardop dacht: "HUH?!" Ze antwoordde met: "Oh nou wat een leuke naam dan!". Daarna vroeg ze: "En het gaat om vrouw-naar-man transseksualiteit?". Toen snapte ik er dus helemaal niets meer van en sputterde ik tegen: "Nee nee, het gaat om man-naar-vrouw transseksualiteit!". Ze corrigeerde zichzelf en vroeg me verder nog wat dingen over mijn huisarts en de eventuele psychologe waar ik het al eens mee had gehad over mijn GIS. Ik kon het niet helpen de rest van het hele gesprek wat afwezig te zijn. In mijn hoofd zingde het continu rond: "Nahhh, wat een raar misverstand!"

Haha, ik kan er wel om lachen maar het blijft een beetje gek.

Maar goed, al met al gaat het inmiddels een stuk beter met me. Ik begrijp beter wie ik ben, ik begrijp op sommige vlakken waarom ik zo ben en ik kan er allemaal vrede mee hebben. Momenteel werk ik lekker door aan mijn scriptie en die zal hopelijk met een weekje of twee ook wel af zijn. Vanaf het moment dat die scriptie een positieve beoordeling heeft gekregen ga ik lekker in het rond solliciteren. En hoop ik een leuke baan die redelijk betaalt en uitzicht biedt op enige opwaardering in functie en salaris. Mocht ik zover zijn dan ga ik ook meteen op zoek naar eigen woonruimte en ga ik dan toch eindelijk eens voor mezelf zorgen. Het werd wel eens tijd. Sja en dan gelijk maar flink geld sparen want ik wil eigenlijk heel graag een FFS-operatie laten uitvoeren als ik zover ben dat ik fulltime ga leven zoals ik ben.

Naja dat was zo wel even mijn update. Ik moest het gewoon even kwijt.

Groetjes,

Eline!

[ Bericht 0% gewijzigd door Eline2602 op 27-02-2008 13:49:49 (iemands nick verkeerde spellen is neit lief ;)) ]
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:53:42 #220
92409 Twinky
Little star.
pi_57010214
wat fijn Eline! Heb je zo'n vrouwelijke stem dan!
pi_57010304
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:53 schreef Twinky het volgende:
wat fijn Eline! Heb je zo'n vrouwelijke stem dan!
Sja dat weet ik eigenlijk niet zo, ik vind mijn stem zelf té mannelijk maar ik weet wel dat ik wat melodieuzer praat dan algemeen normaal wordt gevonden voor een man. Misschien dat ze daarom in de war raakte. Ik heb het wel eerder meegemaakt dat iemand reageerde op een mailtje van me met 'Beste mevrouw", maar ja dat was via de mail. Aan de telefoon heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Maar ja, het is een vergissing die ik eigenlijk stiekem wel heel leuk vind!
pi_57013848
Maar als je je voorsteld als Eline, met een stem waarbij de telefoniste (Anneke waarschijnlijk ) tiwjfelt of je nu jongen of meisje bent met de vraag is dat je echte naam, dan ontstaat er al snel een misverstand ja

Zie het als een compliment dat ze vroeg of het om een v> m transformatie ging of niet
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:01:03 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57015353
Wat fijn dat er goed op je "coming out" gereagerd werd!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57017656
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:44 schreef Meike26 het volgende:
Maar als je je voorsteld als Eline, met een stem waarbij de telefoniste (Anneke waarschijnlijk ) tiwjfelt of je nu jongen of meisje bent met de vraag is dat je echte naam, dan ontstaat er al snel een misverstand ja

Zie het als een compliment dat ze vroeg of het om een v> m transformatie ging of niet
Ik stelde me voor met mijn geboortenaam. En toen ze dus voor de formaliteit nog eens mijn naam moest vragen zodat ze het op het formulier kon invullen gebruikte ik weer mijn geboortenaam (leek me wel zo handig ivm, verzekeringen etc.). Gek genoeg ontstond er toch een misverstandje, ik snap zelf nog steeds niet zo goed waarom, maar dat vond ik eigenlijk wel grappig.

Ik moet er alleen niet aan denken dat ze me opschrijven voor een v->m behandeling. Hahaha, dat zou een raar intakegesprek worden. "Zo, u heeft zich aangemeld voor een v->m behandeling maar volgens mij bent u al zo ongeveer klaar he?" Hihi,
pi_57017789
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:01 schreef wonderer het volgende:
Wat fijn dat er goed op je "coming out" gereagerd werd!
Daar ben ik ook echt heel blij om! Ik kijk er alleen nogal tegen op om mijn vader te moeten inlichten. Dat doe ik denk ik pas zodra ik niet meer thuiswoon. Eerder dan dat lijkt me geen goed idee.
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:22:02 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57018654
Hee, stel nou he... dat jullie konden kiezen: lichaam veranderen, of geest aanpassen aan het lichaam dat je hebt. Kwestie van een jaar therapie, een paar medicijnen die je je leven lang moet blijven slikken, en je zou je man voelen. Wat zou je dan kiezen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57019109
Op het moment dat ik mijn beslissing nam de transitie aan te gaan, had ik zo die therapie gekozen om m'n geest zo te krijgen dat ik man kon blijven. Gek antwoord misschien, maar ik had toendertijd een relatie met iemand en ik vond het echt heel heel vervelend dat door mijn bekendmaking de relatie geen toekomst meer had. Ik mis haar nog best wel erg... en stel dat ze dit dan te lezen krijgt... blij toe

Maar als ik nu kijk met wie ik nu ben... no way dat ik dat nog zou overwegen... ik kan sinds een jaar of 2 echt met trots zeggen wie ik ben.... een lekker gevoel geeft dat!
pi_57023722
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:22 schreef wonderer het volgende:
Hee, stel nou he... dat jullie konden kiezen: lichaam veranderen, of geest aanpassen aan het lichaam dat je hebt.
Ik heb me heel lang geschaamd voor wie ik ben en voor wat ik voel. En dan heb ik me daar niet alleen tegenover andere mensen voor geschaamd maar vooral ook tegenover mezelf. Maar die tijd is voorbij. Ik ben nou eenmaal een vrouw in een mannenlichaam en daar hoef ik me niet voor te schamen.

Ik heb zelf in het verleden geprobeerd anderen, maar vooral ook mezelf, er van te overtuigen dat ik een mannetje was. Daar heb ik me echt heel erg ongelukkig en misplaatst bij gevoeld. Ik heb echt geprobeerd stereotype man te zijn maar ben daarin jammerlijk gefaald. Met andere woorden, ik ben gewoon geen man!

Dan zou het dus ook heel erg verkeerd zijn om van mij alsnog een man te maken. Hersenspoel me dan meteen zodat ik totaal iemand anders ben.

Neej voor mij is het toch wel duidelijk; Ik moet mezelf zijn, want er zijn al zoveel anderen
  donderdag 28 februari 2008 @ 00:24:36 #229
206345 Magenta
Full of colour
pi_57025032
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:42 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook echt heel blij om! Ik kijk er alleen nogal tegen op om mijn vader te moeten inlichten. Dat doe ik denk ik pas zodra ik niet meer thuiswoon. Eerder dan dat lijkt me geen goed idee.
Care to explain?

Je reactie hierboven geeft ook wel ongeveer aan hoe ik er over denk (wat betreft de vraag van Wonderer). Ik zat laatst toevallig nog te denken dat ik (inderdaad) gewoon 'keihard gefaald had in mijn missie man proberen te zijn' en niet andersom. Kon ik wel even hardop om lachen
~Fin
pi_57029781
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:24 schreef Magenta het volgende:
[..]
Care to explain?
Oh jawel hoor, ik heb het hier in het verleden al wel eens eerder uitgelegd.
Mijn vader is nogal religieus terwijl ik alles behalve dat ben. Ik heb in mijn puberteit veel met mijn vader over hoop gelegen. Deels kwam dat omdat ik een onstuitbare puber was met een veel te grote mond, maar deels ook doordat mijn vader nogal kortzichtig was in mijn ogen. Die tijd heeft onze relatie niet sterker gemaakt. Daarbij kom ook nog eens dat de broer van mijn vader homo is, iets dat mijn vader tot op de dag van vandaag afkeurt! Daarnaast heeft hij zich in het verleden wel vaker uitgelaten over homoseksualiteit en transseksualiteit (voor hem zijn deze dingen één pot nat). Volgens hem hoor je niet je lichaam te willen veranderen want god heeft je zo gemaakt.
(Ik vind het erg jammer dat hij zo denkt over dit soort dingen en hoop van harte dat hij daarin misschien bijdraait als hij er in zijn directe omgeving mee wordt geconfronteerd, maar ik durf er eigenlijk niet op te hopen. )
quote:
Je reactie hierboven geeft ook wel ongeveer aan hoe ik er over denk (wat betreft de vraag van Wonderer). Ik zat laatst toevallig nog te denken dat ik (inderdaad) gewoon 'keihard gefaald had in mijn missie man proberen te zijn' en niet andersom. Kon ik wel even hardop om lachen
Haha, mja ik kan er van tijd tot tijd ook best wel om lachen. Als ik er aan terug denk moet ik eerlijk bekennen dat ik er nogal een puinhoop van gemaakt heb in die tijd...
Gister had ik hierover nog een goed gesprek met mijn beste vriendin. Zij vond het ook wel vreemd dat ik tijden heb gehad dat ik me wel heel erg mannelijk heb geprofileerd. Toen ik haar uitlegde dat ik in die tijd voor anderen, maar vooral ook voor mezelf, de drang had om te bewijzen dat ik wel een mannetje was, kon ze het iets beter plaatsen. Ik verwacht dat soort vrvagen wel meer naarmate ik tegen meer mensen vertel hoe ik me werkelijk voel. Jammer dat ik die dingen in het verleden allemaal 'moest' doen van mezelf maar ze hebben me wel tot inzicht gebracht over mijn werkelijke ik en zijn daarom denk ik onmisbaar geweest voor mijn ontwikkeling. Dus ik kan er ook niet echt spijt van hebben.
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:16:59 #231
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_57030527
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:41 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, ik heb het hier in het verleden al wel eens eerder uitgelegd.
Mijn vader is nogal religieus terwijl ik alles behalve dat ben. Ik heb in mijn puberteit veel met mijn vader over hoop gelegen. Deels kwam dat omdat ik een onstuitbare puber was met een veel te grote mond, maar deels ook doordat mijn vader nogal kortzichtig was in mijn ogen. Die tijd heeft onze relatie niet sterker gemaakt. Daarbij kom ook nog eens dat de broer van mijn vader homo is, iets dat mijn vader tot op de dag van vandaag afkeurt! Daarnaast heeft hij zich in het verleden wel vaker uitgelaten over homoseksualiteit en transseksualiteit (voor hem zijn deze dingen één pot nat). Volgens hem hoor je niet je lichaam te willen veranderen want god heeft je zo gemaakt.
(Ik vind het erg jammer dat hij zo denkt over dit soort dingen en hoop van harte dat hij daarin misschien bijdraait als hij er in zijn directe omgeving mee wordt geconfronteerd, maar ik durf er eigenlijk niet op te hopen. )
Al zijn broer er al geen verandering in heeft gebracht, dan zou ik ook weinig hoop hebben. Triest hoe verblind mensen kunnen raken door religie.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_57031364
@wonderer, ik herken jouw verhaal wel een beetje (gelezen op je weblog) Ik heb alleen met vlagen dat ik me heel mannelijk voel en dan weer heel vrouwelijk. Ik hoef geen moeilijke operaties op gewoon mezelf te kunnen zijn, dat is het voordeel van vrouw zijn denk ik. Je wordt niet raar aangekeken als je een broek aan doet.

Sterkte (aanstaande) meisjes.
pi_57031709
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:16 schreef Isegrim het volgende:
Al zijn broer er al geen verandering in heeft gebracht, dan zou ik ook weinig hoop hebben. Triest hoe verblind mensen kunnen raken door religie.
Mja het is niet dat hij zijn broer nooit ziet gelukkig. Daar zorgt mijn moeder wel voo, die is namelijk nog wel een beetje gek met hem. (mams is echt super! ) Maar zelf heeft hij er eigenlijk weinig goeds over te zeggen.

Het is inderdaad jammer dat religie mensen zo kan verblinden. Het is natuurlijk een ieders goed recht om ergens in de geloven, maar veel religieuze mensen vergeten dat hun religie helemaal niet van hen vraagt om namens hun god te oordelen over andere mensen. Wel vraagt iedere religie om je naasten lief te hebben zoals jezelf. Ik krijg jammer genoeg vaak de indruk dat het voor mensen moeilijker is om je naaste lief te hebben dan je naaste te veroordelen.
pi_57031935
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:40 schreef Eline2602 het volgende:
Gisteren was ik jarig en toen ik daar zo eens bij stil stond leek het mij een goede gelegenheid om eens een belletje te doen naar het VUmc.
Hee, wat goed zeg! Dus je staat op de wachtlijst. Hebben ze ook gezegd hoe lang dat allemaal kan gaan duren?
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:16 schreef Isegrim het volgende:
Al zijn broer er al geen verandering in heeft gebracht, dan zou ik ook weinig hoop hebben. Triest hoe verblind mensen kunnen raken door religie.
Ja, inderdaad. Ik zag daar van de week nog een Amerikaanse documentaire over: For the bible tells me so. Jeetje, wat een vreselijke situatie daar. Mensen die half of helemaal in de vernieling geholpen worden door afwijzende ouders of een gewelddadige omgeving.

In sommige delen van Nederland kan 't ook wel vervelend zijn om homo/lesbisch en/of trans te zijn natuurlijk.. maar de VS is echt erg wat dat aan gaat...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_57032551
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:18 schreef Hildy het volgende:
Hee, wat goed zeg! Dus je staat op de wachtlijst. Hebben ze ook gezegd hoe lang dat allemaal kan gaan duren?
Volgens de mevrouw aan de andere kant van de lijn (ik heb haar naam niet echt mee gekregen maar volgens Meike zou het Anneke kunnen zijn ) kon het een maandje duren voordat ik wat informatie in de brievenbus zou krijgen. Verder weet ik nog niet zoveel, ik zou binnenkort wel een lijstje van wat laser-/electrolyseklinieken (die ze bij de VU als kundig ervaren) bij mij in de omgeving krijgen toegemaild omdat ik daar specifiek om heb gevraagd. Maar ja, verder wacht ik de informatie die ik in de bus zou krijgen eerst even af voordat ik verder ga informeren over hoe en wat.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:05:51 #236
206345 Magenta
Full of colour
pi_57036212
Toevallig is het bij mij mn vader die het er het minst moeilijk mee heeft. (tenminste dat idee heb ik, ze accepteerden het allebei zonder problemen). Gelukkig heb je dan in ieder geval aan je moeder en vriendin steun.

De wachtlijst tot intake is inmiddels 4-5 maanden kreeg ik horen.
~Fin
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:52:52 #237
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57038804
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:52 schreef BabblingBrook het volgende:
@wonderer, ik herken jouw verhaal wel een beetje (gelezen op je weblog) Ik heb alleen met vlagen dat ik me heel mannelijk voel en dan weer heel vrouwelijk. Ik hoef geen moeilijke operaties op gewoon mezelf te kunnen zijn, dat is het voordeel van vrouw zijn denk ik. Je wordt niet raar aangekeken als je een broek aan doet.

Sterkte (aanstaande) meisjes.
Vrouwelijk voel ik me nooit. Hooguit een tikje minder mannelijk

Maar inderdaad hebben wij het nog net iets makkelijker, tomboys zijn beter geacccepteerd (tot op zekere hoogte).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:09:03 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57064616
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 2 maart 2008 @ 04:52:27 #239
107792 Hexley
the Platypus
pi_57098734
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 02:04 schreef Hildy het volgende:
Hee, interessant, die had ik nog niet gezien. Morgen eens lekker lezen, nu Bedankt voor de link!
Meer online "prut"...

Als ik die Duitsers moet geloven hebben ze de test gevonden,
men neme een fotokopieermachine drukt de handjes er tussen en de uitslag komt er op een A4'tje uitrollen...

Als je een beetje Duits kunt, zie: Sat1: Planetopia - Transsexualität @ YouTube
  zondag 2 maart 2008 @ 10:25:45 #240
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_57099809
quote:
Op zondag 2 maart 2008 04:52 schreef Hexley het volgende:

[..]

Meer online "prut"...

Als ik die Duitsers moet geloven hebben ze de test gevonden,
men neme een fotokopieermachine drukt de handjes er tussen en de uitslag komt er op een A4'tje uitrollen...

Als je een beetje Duits kunt, zie: Sat1: Planetopia - Transsexualität @ YouTube
Da's een beetje kort door de bocht en je draait de redenering van die arts om. Het is blijkbaar een symptoom van transseksualiteit; een symptoom dat erop wijst dat de oorzaak van transseksualiteit biologisch en niet psychisch is. Niet dat dat nou een volkomen nieuw idee is, maar okee.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_57101219
quote:
Op zondag 2 maart 2008 04:52 schreef Hexley het volgende:
Als ik die Duitsers moet geloven hebben ze de test gevonden,
men neme een fotokopieermachine drukt de handjes er tussen en de uitslag komt er op een A4'tje uitrollen...
Ohja, de ratio tussen de wijs- en ringvinger (daar hoef ik dat filmpje niet eens voor te zien). Laat die ratio bij mij nou net mannelijker-dan-mannelijk zijn. Hoe dat komt? Nou, ik heb ook 't syndroom van Asperger, en daarbij komt dat ook vaker voor.

Ik moet er niet aan denken zeg, dat een gevoel wat ik voor mezelf als heel wezenlijk ervaar door een hulpverlener wordt afgedaan als "gestoord" alleen maar omdat m'n vingers van de verkeerde lengte zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door Hildy op 02-03-2008 12:11:22 (*zucht* ben nog niet wakker...) ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_57148626
quote:
Op zondag 2 maart 2008 04:52 schreef Hexley het volgende:
Als ik die Duitsers moet geloven hebben ze de test gevonden,
men neme een fotokopieermachine drukt de handjes er tussen en de uitslag komt er op een A4'tje uitrollen...
Ik kon het niet laten de theorie van deze Duitse arts eens op mijn eigen handen los te laten.
Grappig genoeg hebben mijn wijs- en ringvingers exact dezelfde lengtes.

Wat betreft de kritieken op deze theorie; hangt de lengte van je vingers niet samen met de hoeveelheid testosteron waaraan je als foetus in de baarmoeder bent blootgesteld? En hangt die hoeveelheid niet ook samen met de ontwikkeling van de hersenen in mannelijke dan wel vrouwelijke richting? Zoiets heb ik denk ik ooit ergens gelezen. Als datgene dat ik hierboven schrijf zo is, is het dan zo raar dat deze arts de lengte van je vingers als uitgangspunt neemt om te kijken aan hoeveel testosteron je bent blootgesteld toen je nog een foetus was? Het onderzoeken van vingerlengtes lijkt me in ieder geval veel makkelijker dan het onderzoeken van de hersenen.

@Hildy: Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Niemand anders behalve jij weet precies wat jij voelt.
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:04:07 #243
107792 Hexley
the Platypus
pi_57167960
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:06 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ohja, de ratio tussen de wijs- en ringvinger (daar hoef ik dat filmpje niet eens voor te zien). Laat die ratio bij mij nou net mannelijker-dan-mannelijk zijn. Hoe dat komt? Nou, ik heb ook 't syndroom van Asperger, en daarbij komt dat ook vaker voor.

Ik moet er niet aan denken zeg, dat een gevoel wat ik voor mezelf als heel wezenlijk ervaar door een hulpverlener wordt afgedaan als "gestoord" alleen maar omdat m'n vingers van de verkeerde lengte zijn...
Dat van die test was slechts grappig bedoelt hoor...

Neem aan dat er tussen de proefpersonen ook wel een stel hebben gezeten die niet de ideale handen met daar aan horende vingers hadden. En dan bedoel ik beide, de bio en trans testgroep. Er zijn wel meer onderzoeken gedaan naar de verschillen tussen mannen en vrouwen handen, dan zie je ook zoveel procent heeft.... Neem bijvoorbeeld dat vage onderzoekje van een of andere psycholoog:
Bij 75% van de vrouwen is de pink meestal korter dan 3/4 van de lengte van de middelvinger.
Leg die 25% met een "lange" pink dan maar eens uit, dat ze geen vrouw zijn door lengte van hun pink...

Maar wel "grappig" dat er veel MtF's zijn, die een setje vrouwelijke ring en wijsvingers hebben.
pi_57170909
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:04 schreef Hexley het volgende:
Bij 75% van de vrouwen is de pink meestal korter dan 3/4 van de lengte van de middelvinger.
Naja, bij deze test houdt de pret voor mij in ieder geval op. Mijn pink is maar liefst 76,5 procent de lengte van mijn middelvinger... Het is echt verschrikkelijk!
quote:
Leg die 25% met een "lange" pink dan maar eens uit, dat ze geen vrouw zijn door lengte van hun pink...
Tsja het zal inderdaad moeilijk voor ze worden dat te verwerken. Begrijpelijk ook, het is gewoon lastig om in een pinklengte-georienteerde maatschappij te leven. De wereld is wreed

[ Bericht 1% gewijzigd door Eline2602 op 05-03-2008 14:44:42 ]
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:59:06 #245
206345 Magenta
Full of colour
pi_57186277
Mijn wijsvinger/ringvinger verhouding haalt het (net) niet maar maar mn pinken zijn (wel) bij lange na geen 75% van m'n middelvinger. Conclusie: geen.
~Fin
pi_57190813
Geen pinken? Arme jij
pi_57231544
Even een TVP. Via mijn werk in contact gekomen met iemand die graag vrouw wil worden, vandaar.
pi_57239834
Hij/zij is ook welkom hoor Als hijze tenminste internet heeft.

Het was ook een tijdje geleden dat ik in een krant las dat een man in amerika door een agent helemaal verrot geschopt was, omdat hij vrouwenkleren droeg. Echt zo'n sensatie berichtje,zou best de telegraaf geweest kunnen zijn, maar ergens kijk ik er ook niet vreemd van op dat het daar echt gebeurd.

We live in a happy cruel world !
  zaterdag 8 maart 2008 @ 18:58:41 #249
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57248190
Welk stuk in Amerika?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 17 maart 2008 @ 00:00:49 #250
107792 Hexley
the Platypus
pi_57424053
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:27 schreef Meike26 het volgende:
Het was ook een tijdje geleden dat ik in een krant las dat een man in amerika door een agent helemaal verrot geschopt was, omdat hij vrouwenkleren droeg. Echt zo'n sensatie berichtje,zou best de telegraaf geweest kunnen zijn, maar ergens kijk ik er ook niet vreemd van op dat het daar echt gebeurd.
Of je daar helemaal voor naar de VS moet, dichter bij huis..
In bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje en Portugal gebeuren dit soort vage dingen ook (door politie en justitie) hoor...


Het is niet dat het echt vaak voorkomt (in de EU dan),
maar deze week nog iemand vermoord in Portugal: Portugees - Spaans - Frans - Engels

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 17-03-2008 02:43:46 ]
pi_57427680
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:27 schreef Meike26 het volgende:
Hij/zij is ook welkom hoor Als hijze tenminste internet heeft.

Het was ook een tijdje geleden dat ik in een krant las dat een man in amerika door een agent helemaal verrot geschopt was, omdat hij vrouwenkleren droeg. Echt zo'n sensatie berichtje,zou best de telegraaf geweest kunnen zijn, maar ergens kijk ik er ook niet vreemd van op dat het daar echt gebeurd.

We live in a happy cruel world !
Snap ik
Maar ik doe dit meer voor mezelf, zodat ik zelf wat meer achtergrond informatie heb.
Diegene heeft al een afspraak bij het VU in Amsterdam, voor over een maand of 8/9 geloof ik.
Ook komt hijze 1x per maand bijeen met een groep mensen die hetzelfde voelen, denken, willen.
Ik zal in ieder geval wat info uit dit topic printen voor hijze. Ik hou mezelf graag een beetje anoniem wat dat betreft en werk/prive gescheiden, heb er weinig zin in dat hijze mijn geschiedenis na gaat hier hihi
pi_57428542
Hai Ikook,

Wat fijn voor hijze dat hijze een steunende collega heeft op het werk. Heeft hijze over 8/9 maand een afspraak bij het VU voor een operatie of ergens anders voor?

Als je op zoek bent naar informatie over genderdysforie, de mogelijke behandelingen en de mogelijke gevolgen dan zijn er betere bronnen om te raadplegen dan het fok-forum. Dit is toch vooral een plek om gezellig met wat lotgenoten van gedachte te wisselen of om de mooie en minder mooie momenten te posten.
Naar wat voor informatie ben je specifiek op zoek? Misschien kan een van de dames of de enkele heer hier je een eindje op weg helpen.

Zoals Meike al zei is hijze van harte welkom om hier eens wat te komen schrijven. Als hijze dat natuurlijk wil...
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:48:45 #253
107792 Hexley
the Platypus
pi_57631401
Uhm, iemand dit al gezien? Een zwangere transman...

Weet eigenlijk niet echt wat ik daarvan moet denken, een beetje vreemd blijft het toch wel. Toch?
pi_57632300
Ik vind het eigenlijk harstikke goed van ze! Zij heeft door een zeldzame aandoening haar baarmoeder moeten laten verwijderen, hij is transgender en was tevreden met zijn genitaliën dus is op zijn beurt nog in staat een kind te dragen. Ik snap dat het voor veel mensen vreemd is en ik denk ook niet dat dit iets is dat de gemiddelde transman zou doen. Maar toch, ik vind het eigenlijk heel erg knap van ze. Op deze manier kan hun kinderwens toch in vervulling gaan.

Natuurlijk ziet het er wel een beetje gek uit, een man met een zwangere buik. Misschien dat hij er nu nog mee wegkomt maar straks kan ie het toch echt geen bierbuik meer noemen. Bovendien doet dit verhaal me heel erg denken aan die film met Arnold Swarzenegger, hahaha die was echt slécht!

Een beetje vreemd blijft het wel natuurlijk. Maar van geslacht veranderen op zich is natuurlijk al een beetje vreemd, of op zijn minst níét alledaags. Maar wat er erg is aan een beetje vreemd zijn? Anders wordt het ook allemaal weer zo saai!
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:08:48 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57634126
Ik vind het ook geweldig. Ik zou het zelf nooit kunnen, maar als hij zich er prettig bij voelt, dan is er toch niks aan de hand? Schrijnend, de reacties van hun omgeving. Mensen zijn veel te ingebakken in het mannetje/vrouwtje systeem en alles wat daarvan afwijkt is slecht.

Ik hoop dat het meisje gezond ter wereld komt en een normaal leven kan leiden zonder dat mensen haar aankijken op het feit dat haar ouders per se kinderen wilden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:25:44 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57634830
Staan trouwens nog meer mooie trans-artikelen op die site. Trans gays, bijvoorbeeld.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:33:53 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57635165
't Is trouwens maanden goed gegaan, maar vandaag kreeg ik weer een PM:
quote:
hey hallo,

Ik lees ff je berichten, kan er eigenlijk niet uit opmaken of je nu een vrouw of een man bent.

Groetjes
*zucht*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:04:49 #258
92409 Twinky
Little star.
pi_57636246
wat antwoord je dan?
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:47:23 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57637674
"Is dat belangrijk dan?"
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 27 maart 2008 @ 01:30:29 #260
92409 Twinky
Little star.
pi_57639574
  donderdag 27 maart 2008 @ 03:04:09 #261
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57640105
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 april 2008 @ 23:47:18 #262
107792 Hexley
the Platypus
pi_57794602
Zo'n kind gaat natuurlijk wel bakken met geld kosten, dus.....
Even een paar maanden wachten en het is dus op RTL.


Zie: www.oprah.com
  donderdag 3 april 2008 @ 01:15:42 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57796308
Ik kan het hier geloof ik niet ontvangen Morgen maar even op isohunt kijken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 april 2008 @ 09:00:12 #264
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_57798033
Interessant, wil ik graag zien. Walgelijk hoe die artsen reageren.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 3 april 2008 @ 13:34:06 #265
92409 Twinky
Little star.
pi_57803394
Is het trouwens niet zo dat de/een voorwaarde voor schriftelijke geslachtsverandering is dat je je oude geslacht niet meer mag gebruiken om kinderen te krijgen?
  donderdag 3 april 2008 @ 17:05:42 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57807809
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:34 schreef Twinky het volgende:
Is het trouwens niet zo dat de/een voorwaarde voor schriftelijke geslachtsverandering is dat je je oude geslacht niet meer mag gebruiken om kinderen te krijgen?
In Amerika dus blijkbaar niet. Nederland wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57813489
Wat naar mijn idee ook een verouderd principe is wat van mij mag worden vrijgegeven.

Homo's kunnen trouwen, lesbiennes mogen een kind adopteren, onder goed overleg kan je zo een draagmoeder/vader regelen onder gelijke voorwaarden, waarom zouden pre-op transseksuelen dan geen kinderen mogen verwekken?
Net zo verouderd als het principe dat je je identiteit mag pas veranderen bij een geslachtsaanpassende operatie. Niet echt waarmee ik het eens kan zijn. Nu heb ik zelf wel voor de operatie gekozen, sommigen doen dat niet en willen toch als vrouw door het leven gaan, enkel op gebruik van hormonen wellicht. Waarom worden zij dan niet door GGD/Sociale dienst in een kortstondig traject opgenomen als zij WEL de geslachtsaanpassing wensen op hun identiteit? Enkel de reden van dienstplicht van vroeger staat eigenlijk in de weg. Waar jongens/jonge mannen opgeroepen werden in dienst te gaan, konden ze niet even de ID aanpassen, maar eerst daarvoor de complexe operatie aan te gaan. Dienstplicht afgeschaft dus deze wet mag dus ook van tafel. (Zoals in Spanje ook al jaren bekend is).
  donderdag 3 april 2008 @ 21:37:49 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57814314
Eens.

Overigens, zijn er veel transvrouwen die geen operatie ondergaan? Ik heb het idee dat het percentage bij transmannen vrij hoog ligt, maar bij vrouwen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 april 2008 @ 21:49:17 #269
92409 Twinky
Little star.
pi_57814659
Nouja, ik vind dat als je ervoor kiest om een man te zijn, je dan ook gewoon je vrouwelijkheden moet laten gaan. Sowieso wordt het wel heel ingewikkeld als je als transman getrouwd bent met een vrouw, en dat de man dan een kind krijgt.
Waarschijnlijk is het gewoon het vreemde wat het mijns inziens lastig maakt

Ik pas nu op bij mijn lesbische tante, waar de vrouw van mijn tante via IVF een tweeling heeft gekregen. Dat is dus geen familie van mijn tante.
  donderdag 3 april 2008 @ 21:54:00 #270
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57814803
Man of vrouw. Zelfs in dit topic blijft het dus zwart-wit.

Waarom mag je geen tussenvorm zijn?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 april 2008 @ 22:00:05 #271
92409 Twinky
Little star.
pi_57814979
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:54 schreef wonderer het volgende:
Man of vrouw. Zelfs in dit topic blijft het dus zwart-wit.

Waarom mag je geen tussenvorm zijn?
Ik denk dat dat is omdat ook transmannen en -vrouwen voor een geslacht kiezen, en daar helemaal voor gaan. De meeste mensen hebben dus 'gewoon' één geslacht waar ze zich in thuis voelen.
Het blijft dus vreemd. En dat terwijl ik het van jou (meen ik) heel goed begrijp.
  donderdag 3 april 2008 @ 22:02:05 #272
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57815063
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:00 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ik denk dat dat is omdat ook transmannen en -vrouwen voor een geslacht kiezen, en daar helemaal voor gaan. De meeste mensen hebben dus 'gewoon' één geslacht waar ze zich in thuis voelen.
Het blijft dus vreemd. En dat terwijl ik het van jou (meen ik) heel goed begrijp.
De operaties zijn best ingrijpend. Ik kan me best voorstellen dat je denkt "laat maar, dit is wel goed". Phalloplastiek levert nou niet echt geweldige resultaten op, en met die hormonen wordt je cyclus ook onderdrukt. Dus waarom die zooi weg laten halen?

Verder is het niet de pik die iemand man of vrouw maakt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 april 2008 @ 22:26:55 #273
92409 Twinky
Little star.
pi_57816030
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

De operaties zijn best ingrijpend. Ik kan me best voorstellen dat je denkt "laat maar, dit is wel goed". Phalloplastiek levert nou niet echt geweldige resultaten op, en met die hormonen wordt je cyclus ook onderdrukt. Dus waarom die zooi weg laten halen?

Verder is het niet de pik die iemand man of vrouw maakt.
o nee dat bedoel ik ook echt niet. Die pik hoeft niet hoor handig gereedschap soms maar verder is het hartstikke onbelangrijk vind ik.

Wat ik bedoel is dat de meeste mensen een geslacht van binnen hebben, hoe ze zich voelen. Soms is een operatie niet haalbaar/te ingewikkeld maar ga je wel als transman/vrouw door het leven, met alles wat daarbij hoort.
Je ziet wel eens documentaires over transgender kinderen en dan merk je al dat ze echt dan al weten dat ze 'eigenlijk een meisje zijn in een jongenslichaam' of andersom. 'Gewoon' dat sterke gevoel dat je hebt dat je weet wat je bent als man, vrouw, transman of transvrouw!
  donderdag 3 april 2008 @ 22:40:12 #274
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57816547
Ahh, yeah.

Ik merk ook dat mijn vorige post nogal agressief was, sorry
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 april 2008 @ 22:43:32 #275
92409 Twinky
Little star.
pi_57816683
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:40 schreef wonderer het volgende:
Ahh, yeah.

Ik merk ook dat mijn vorige post nogal agressief was, sorry
Ik snap het hoor, wil je ook absoluut niet kwetsen. Het lijkt me namelijk een heel vervelende situatie waarin je veel te vaak onbegrepen wordt.
  donderdag 3 april 2008 @ 23:00:57 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57817214
Ik begrijp het soms zelf niet eens Het zou veel makkelijker zijn als ik echt hormonen en operaties zou willen en duidelijker was Nu hang ik er een beetje tussenin.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:18:12 #277
107792 Hexley
the Platypus
pi_57826443
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:07 schreef Meike26 het volgende:
Net zo verouderd als het principe dat je je identiteit mag pas veranderen bij een geslachtsaanpassende operatie. Niet echt waarmee ik het eens kan zijn. Nu heb ik zelf wel voor de operatie gekozen, sommigen doen dat niet en willen toch als vrouw door het leven gaan, enkel op gebruik van hormonen wellicht. Waarom worden zij dan niet door GGD/Sociale dienst in een kortstondig traject opgenomen als zij WEL de geslachtsaanpassing wensen op hun identiteit? Enkel de reden van dienstplicht van vroeger staat eigenlijk in de weg. Waar jongens/jonge mannen opgeroepen werden in dienst te gaan, konden ze niet even de ID aanpassen, maar eerst daarvoor de complexe operatie aan te gaan. Dienstplicht afgeschaft dus deze wet mag dus ook van tafel. (Zoals in Spanje ook al jaren bekend is).
Die wet is er pas sinds maart verleden jaar...

Officieel is een SRS verplicht, met als uitzondering als het onmogelijk of onverantwoord is.
Eigenlijk net als in België, alleen is de sterilisatie in Spanje niet verplicht.
Maar als je gewoon gezond bent mag het dus niet...

Het duurt toch minimaal twee jaar voor dat je medische papieren kunt gaan lopen verzamelen,
gewoon "zomaar" even aanvragen zit er dus niet in.

Maar in Nederland kun je in ieder geval je voornaam nog tussentijds aanpassen.
Dat gaat in Spanje niet, dat verandert men verplicht, gelijk met het geslacht en niet eerder.

Ergens klinkt het wel leuk en zo, zolang je maar de helft vertellen...
  woensdag 9 april 2008 @ 13:16:04 #278
206345 Magenta
Full of colour
pi_57932956
Voor diegenen met ervaring; hoeveel laserbehandelingen in het gezicht hebben jullie gehad tot het resultaat voldoende was?
~Fin
pi_57940113
Ik heb maar 2 laserbehandelingen in het gezicht gehad dus veel kan ik je er niet over vertellen...

of toch wel: Voor de operatie moest ik schaamstreek ook permanent ontharen en daarvoor heb ik 5 laserbehandelingen laten doen (ja, dat is inderdaad auw) en ben er erg tevreden mee wat ik er mee bereikt heb. De haargroei die er nog is, ben ik tevreden mee, doch had ik eigenlijk nog wel eerder moeten beginnen, maar door de tijdsdruk van 3,5 maand naar de operatie toe, hadden het er ook niet meer kunnen/mogen zijn.

Zoals gezegd.. ik ben tevreden met het resultaat...

De schoonheidssalon waar ik ben geweest in Utrecht kan ik iedereen aanraden !! PM me maar voor meer info!
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:11:14 #280
206345 Magenta
Full of colour
pi_57971939
2x is wel uitzonderlijk weinig of niet? Ik had geen zin om nog twee jaar mn gezicht te laten verpesten door de haren dus ik ben vooraf aan 'het traject' al meerdere malen bij een instituut geweest. Inmiddels aardig tevreden maar met 2x was het niet voldoende geweest. Wellicht was jouw behandeling wat intensiever..
~Fin
  vrijdag 11 april 2008 @ 20:19:08 #281
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_57989607
Ik ga de 22e voor de 5e keer (ELOS) ; Een groot gedeelte is weg, maar een dag niet scheren is geen optie. Het zal dan overigens een van de laatste keren zijn, helaas geen geld meer...... Dan maar plukken.
pi_58062331
Ik ga zeer binnenkort ook beginnen met laser/elektrolysebehandelingen. Ik ben namelijk vorige week afgestudeerd en nu hard aan het solliciteren. Dus zodra ik een baan heb en mijn eerste loon binnenkrijg, moeten de haren op mn gezicht er maar aan geloven. Heeft iemand nog tips voor me welke ontharingsmethoden ik wel en welke ik niet moet gebruiken?

Ik heb een lichte huid die snel een kleurtje krijgt maar langzaam bruin wordt. Voorbeeldje, ik ben eigenlijk nooit echt bleek, zelfs in de winter kan ik een beetje verkleuren door het weinige zonlicht dat er is maar het blijft altijd bij een lichte verkleuring. Toen ik bijvoorbeeld van een tiendaagse vakantie in Turkije terugkwam in Nederland was ik nauwelijks bruiner dan de thuisblijvers, terwijl het in Turkije 45 graden was en in Nederland tussen de 25 en de 30. Verder heb ik donker haar (baardschaduw is helaas redelijk aanwezig) die iets lichter wordt als ik veel wordt blootgesteld aan zonlicht maar zelfs in dat geval altijd nog behoorlijk bruin blijft. Voor zover ik weet werken laserbehandelingen erg goed bij donkere haren op een lichte huid, maar van wat ik gehoord heb is de ene laserbehandeling de andere niet. Heeft iemand een aan- of afrader?
  dinsdag 15 april 2008 @ 16:04:43 #283
206345 Magenta
Full of colour
pi_58068388
Een lichte huid met weinig pigment is inderdaad een voordeel.
~Fin
pi_58085929
Heeft niemand hier bruikbare tips voor welke ontharingsmethoden en welke lasertypes ik wel en welke ik niet zou moeten gebruiken voor mijn huid? Welke instituten af te raden zijn omdat het pure geldklopperij is en bij welke instituten je juist heel goed behandeld bent? Écht alle informatie is welkom hoor!
pi_58086111
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar iets:

Hadden de nieuwe dames een voorbeeld toen ze aan de hele medische rompslomp begonnen? Een dame waar je je aan kon spiegelen.
pi_58090992
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:40 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar iets:

Hadden de nieuwe dames een voorbeeld toen ze aan de hele medische rompslomp begonnen? Een dame waar je je aan kon spiegelen.
Ik moet zelf nog aan de hele medische rompslomp beginnen maar sta inmiddels wel op de lijst voor een intakegesprek. Ook met mijn huidige psychotherapeut ben ik er inmiddels op uitgekomen dat ik een geschikte kandidaat ben om 'in ieder geval' aan het psychologische onderzoek te beginnen. Een nieuwe dame ben ik dus nóg niet, althans niet fysiek, maar gelukkig gaat daar in de nabije toekomst verandering in komen.

Qua voorbeelden ligt het een beetje ingewikkeld in mijn geval. Ik ben namelijk niet zo van het voorbeeld nemen, in mijn ogen is dat nogal zinloos omdat ieder mens anders is en hetgeen dat voor één iemand werkt nog niet per se de goede weg voor een ánder iemand is. Er zijn wel dames waar ik veel bewondering voor heb. Zo vind ik het levensverhaal van de Amerikaanse Andrea James erg indrukwekkend. Zij is de auteur van de website TSroadmap. In zeker zin is zij voor mij een soort voorbeeld omdat ik hoop dat ik net zo succesvol tijdens en na mijn transitie kan zijn als zij. Op gebied van carriere heb ik veel bewondering voor Daphne Bunskoek, die het van de regionale omroep RTV Oost (waar ik stage gelopen heb) via TMF naar RTL Nederland heeft weten te maken en daar, naar mij mening, op een hele leuke manier RTL Boulevard presenteert. Hopelijk kan ik straks op een soortgelijk verloop van carriere terugkijken, al zal er in mijn geval een opmerkelijke overgangsperiode bij zitten.
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:09:23 #287
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58167399
Woei. Ik heb een transvormer-hemd, dat mijn boezem een beetje (helaas niet helemaal want te groot. Iemand ruilen? ) maskeert.

www.danae.info voor meer info. Ze vertelde dat ze over een poosje ook dingen gaat maken voor transvrouwen, dus even in de gaten houden die site
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 20 april 2008 @ 00:47:03 #288
206345 Magenta
Full of colour
pi_58170331
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:40 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar iets:

Hadden de nieuwe dames een voorbeeld toen ze aan de hele medische rompslomp begonnen? Een dame waar je je aan kon spiegelen.
Niet specifiek maar ik kan wel ongeveer inschatten wat 'haalbaar' is en wat niet.

@wonderer; grats
~Fin
pi_58205434
@Babbling Brook, nee dat niet, het klinkt gek misschien, maar mijn voorbeeld was een man.

Hij was winkelier in Hilversum, een autosportzaakje waar ik nog wel eens kwam voor leuke schaalmodelletjes van Jos Verstappen of DTM auto's. *Ik weet het , niet echt vrouwelijk, maar autosport is een virus wat geinfecteerd word door wagens met hoge decibellen, mooie kleurstellingen en leuke coureurs. *
Maar goed, de beste man, Don Koemans zag ik nog op een vrijdag namiddag en we kletsten wat over de Formule 1, de woensdag erna las ik in de krant dat hij overleden was.
Alhoewel ik de beste man maar enkel kende als de eigenaar van het leukste winkeltje in Nederland, deed zijn overlijden mij wel wat. Ik was toendertijd al wel met mezelf bezig en wist ongeveer waar ik stond, maar zijn dood zei mij wel iets: "Doe wat met je leven, voor het te laat is". Hij is overleden aan ik meen voedselvergiftiging en het bezoeken van zijn winkel, voorgezet door zijn collega's, heb ik nooit meer zoveel bezocht als toen (ook eigenlijk niets meer gekocht).

En Maud (hockey en muziek) heeft mij geinspireerd en ook zeker wel wat betekend tijdens de transitie. Ik ben letterlijk haar grootste fan
pi_58267225
Klein berichtje:

Gister had ik een ontmoeting met Wonderer omdat hij even vakantie heeft in Nederland en ik hem had gevraagd of de film Zerophilia te verkrijgen was in de US. Ja dus en die had ie voor me meegenomen.

Ik heb de DVD nu in huis, maar de film is zeker een aanrader om te kopen/downloaden!! Erg leuke film met jammer genoeg niet het grote succes/effect als bijvoorbeeld The Blair Witch Project, het heeft er wel wat van weg namelijk kwa "opzet".

Let wel op regiocodes, onze speler is regiovrij, dus heb kunnen genieten van surround sound (De muziek/soundtracks zijn eveneens niet onaardig tot zelfs serieus goed)

Bedankt dus

[ Bericht 11% gewijzigd door Meike26 op 25-04-2008 17:58:04 ]
  donderdag 24 april 2008 @ 17:27:27 #291
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58282491
Beetje jammer dat je "ze" en "haar" zegt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 24 april 2008 @ 19:01:10 #292
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_58284453
Ik heb het net gedownload en bekeken..... hmm, héél interessant

Doet me ook beetje denken aan een bepaald stukje in stardust
pi_58284738
Sorry Maar ik bedoel het niet kwaad
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:14:53 #294
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58298025
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Sorry Maar ik bedoel het niet kwaad
*op edit-knop wijst*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58307106
Huh ? Wat, wat bedoel je ?
  vrijdag 25 april 2008 @ 18:49:43 #296
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58307946
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:27:25 #297
107792 Hexley
the Platypus
pi_58310156
Nog over de zwangere transman, kwam dit een paar dagen geleden tegen:
Daily Express: The Man who gave birth, (20-04-2008).

Maar Wonderer voel je je geen half sardientje in zo'n ding?
En waar is het eigenlijk van gemaakt, neopreen of zo iets? Zoals wetsuits maar dan tig keer te klein.
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:43:05 #298
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58312702
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 21:27 schreef Hexley het volgende:
Nog over de zwangere transman, kwam dit een paar dagen geleden tegen:
Daily Express: The Man who gave birth, (20-04-2008).

Maar Wonderer voel je je geen half sardientje in zo'n ding?
En waar is het eigenlijk van gemaakt, neopreen of zo iets? Zoals wetsuits maar dan tig keer te klein.
Neu, valt heel erg mee, zit eigenlijk wel lekker. alleen het aantrekken is een crime, dat is echt lastig omdat het niet meerekt zal wel een keer een foto maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58344036
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Gister had ik een ontmoeting met Wonderer omdat hij even vakantie heeft in Nederland en ik hem had gevraagd of de film Zerophilia te verkrijgen was in de US. Ja dus en die had ie voor me meegenomen.

Ik heb de DVD nu in huis, maar de film is zeker een aanrader om te kopen/downloaden!!
Ik heb 'm ook maar even van 't 'net geplukt en inderdaad, 't is een erg grappige film.

Wat ik een beetje jammer vond was dat de karakters met hun geslacht ook meteen hun hele karakter leken te veranderen. Dat haalde een beetje mijn suspension-of-disbelief onderuit. Maar verder is 't wel een aanrader.

(Helemaal als je, zoals ik, een zwak hebt voor romantische komedies. Ja, inderdaad, ik ben er zo eentje die in de bioscoop met _alle_ grapjes meegniffelt. Sorry...)
quote:
Erg leuke film met jammer genoeg niet het grote succes/effect als bijvoorbeeld The Blair Witch Project, het heeft er wel wat van weg namelijk kwa "opzet".
Blair Witch Project? Dat is toch die film die helemaal uit de losse pols en vanuit één enkel standpunt is gefilmt? Die band haal ik er niet uit namelijk. Sterker nog, 't camerawerk is ronduit voorspelbaar, maar dat is niet waar deze film 't van moet hebben.
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:01 schreef NoktetMort het volgende:
Doet me ook beetje denken aan een bepaald stukje in stardust
"What's your name?" "Bernard"
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 27 april 2008 @ 19:13:57 #300
92409 Twinky
Little star.
pi_58344121
wonderer! Waar blijft de foto!
  zondag 27 april 2008 @ 21:30:32 #301
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58346967
quote:
Op zondag 27 april 2008 19:13 schreef Twinky het volgende:
wonderer! Waar blijft de foto!
Ik ben op vakantie, hoor Komt eraan, dit weekend of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')