abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2008 @ 23:00:57 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57817214
Ik begrijp het soms zelf niet eens Het zou veel makkelijker zijn als ik echt hormonen en operaties zou willen en duidelijker was Nu hang ik er een beetje tussenin.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:18:12 #277
107792 Hexley
the Platypus
pi_57826443
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:07 schreef Meike26 het volgende:
Net zo verouderd als het principe dat je je identiteit mag pas veranderen bij een geslachtsaanpassende operatie. Niet echt waarmee ik het eens kan zijn. Nu heb ik zelf wel voor de operatie gekozen, sommigen doen dat niet en willen toch als vrouw door het leven gaan, enkel op gebruik van hormonen wellicht. Waarom worden zij dan niet door GGD/Sociale dienst in een kortstondig traject opgenomen als zij WEL de geslachtsaanpassing wensen op hun identiteit? Enkel de reden van dienstplicht van vroeger staat eigenlijk in de weg. Waar jongens/jonge mannen opgeroepen werden in dienst te gaan, konden ze niet even de ID aanpassen, maar eerst daarvoor de complexe operatie aan te gaan. Dienstplicht afgeschaft dus deze wet mag dus ook van tafel. (Zoals in Spanje ook al jaren bekend is).
Die wet is er pas sinds maart verleden jaar...

Officieel is een SRS verplicht, met als uitzondering als het onmogelijk of onverantwoord is.
Eigenlijk net als in België, alleen is de sterilisatie in Spanje niet verplicht.
Maar als je gewoon gezond bent mag het dus niet...

Het duurt toch minimaal twee jaar voor dat je medische papieren kunt gaan lopen verzamelen,
gewoon "zomaar" even aanvragen zit er dus niet in.

Maar in Nederland kun je in ieder geval je voornaam nog tussentijds aanpassen.
Dat gaat in Spanje niet, dat verandert men verplicht, gelijk met het geslacht en niet eerder.

Ergens klinkt het wel leuk en zo, zolang je maar de helft vertellen...
  woensdag 9 april 2008 @ 13:16:04 #278
206345 Magenta
Full of colour
pi_57932956
Voor diegenen met ervaring; hoeveel laserbehandelingen in het gezicht hebben jullie gehad tot het resultaat voldoende was?
~Fin
pi_57940113
Ik heb maar 2 laserbehandelingen in het gezicht gehad dus veel kan ik je er niet over vertellen...

of toch wel: Voor de operatie moest ik schaamstreek ook permanent ontharen en daarvoor heb ik 5 laserbehandelingen laten doen (ja, dat is inderdaad auw) en ben er erg tevreden mee wat ik er mee bereikt heb. De haargroei die er nog is, ben ik tevreden mee, doch had ik eigenlijk nog wel eerder moeten beginnen, maar door de tijdsdruk van 3,5 maand naar de operatie toe, hadden het er ook niet meer kunnen/mogen zijn.

Zoals gezegd.. ik ben tevreden met het resultaat...

De schoonheidssalon waar ik ben geweest in Utrecht kan ik iedereen aanraden !! PM me maar voor meer info!
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:11:14 #280
206345 Magenta
Full of colour
pi_57971939
2x is wel uitzonderlijk weinig of niet? Ik had geen zin om nog twee jaar mn gezicht te laten verpesten door de haren dus ik ben vooraf aan 'het traject' al meerdere malen bij een instituut geweest. Inmiddels aardig tevreden maar met 2x was het niet voldoende geweest. Wellicht was jouw behandeling wat intensiever..
~Fin
  vrijdag 11 april 2008 @ 20:19:08 #281
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_57989607
Ik ga de 22e voor de 5e keer (ELOS) ; Een groot gedeelte is weg, maar een dag niet scheren is geen optie. Het zal dan overigens een van de laatste keren zijn, helaas geen geld meer...... Dan maar plukken.
pi_58062331
Ik ga zeer binnenkort ook beginnen met laser/elektrolysebehandelingen. Ik ben namelijk vorige week afgestudeerd en nu hard aan het solliciteren. Dus zodra ik een baan heb en mijn eerste loon binnenkrijg, moeten de haren op mn gezicht er maar aan geloven. Heeft iemand nog tips voor me welke ontharingsmethoden ik wel en welke ik niet moet gebruiken?

Ik heb een lichte huid die snel een kleurtje krijgt maar langzaam bruin wordt. Voorbeeldje, ik ben eigenlijk nooit echt bleek, zelfs in de winter kan ik een beetje verkleuren door het weinige zonlicht dat er is maar het blijft altijd bij een lichte verkleuring. Toen ik bijvoorbeeld van een tiendaagse vakantie in Turkije terugkwam in Nederland was ik nauwelijks bruiner dan de thuisblijvers, terwijl het in Turkije 45 graden was en in Nederland tussen de 25 en de 30. Verder heb ik donker haar (baardschaduw is helaas redelijk aanwezig) die iets lichter wordt als ik veel wordt blootgesteld aan zonlicht maar zelfs in dat geval altijd nog behoorlijk bruin blijft. Voor zover ik weet werken laserbehandelingen erg goed bij donkere haren op een lichte huid, maar van wat ik gehoord heb is de ene laserbehandeling de andere niet. Heeft iemand een aan- of afrader?
  dinsdag 15 april 2008 @ 16:04:43 #283
206345 Magenta
Full of colour
pi_58068388
Een lichte huid met weinig pigment is inderdaad een voordeel.
~Fin
pi_58085929
Heeft niemand hier bruikbare tips voor welke ontharingsmethoden en welke lasertypes ik wel en welke ik niet zou moeten gebruiken voor mijn huid? Welke instituten af te raden zijn omdat het pure geldklopperij is en bij welke instituten je juist heel goed behandeld bent? Écht alle informatie is welkom hoor!
pi_58086111
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar iets:

Hadden de nieuwe dames een voorbeeld toen ze aan de hele medische rompslomp begonnen? Een dame waar je je aan kon spiegelen.
pi_58090992
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:40 schreef BabblingBrook het volgende:

Hadden de nieuwe dames een voorbeeld toen ze aan de hele medische rompslomp begonnen? Een dame waar je je aan kon spiegelen.
Ik moet zelf nog aan de hele medische rompslomp beginnen maar sta inmiddels wel op de lijst voor een intakegesprek. Ook met mijn huidige psychotherapeut ben ik er inmiddels op uitgekomen dat ik een geschikte kandidaat ben om 'in ieder geval' aan het psychologische onderzoek te beginnen. Een nieuwe dame ben ik dus nóg niet, althans niet fysiek, maar gelukkig gaat daar in de nabije toekomst verandering in komen.

Qua voorbeelden ligt het een beetje ingewikkeld in mijn geval. Ik ben namelijk niet zo van het voorbeeld nemen, in mijn ogen is dat nogal zinloos omdat ieder mens anders is en hetgeen dat voor één iemand werkt nog niet per se de goede weg voor een ánder iemand is. Er zijn wel dames waar ik veel bewondering voor heb. Zo vind ik het levensverhaal van de Amerikaanse Andrea James erg indrukwekkend. Zij is de auteur van de website TSroadmap. In zeker zin is zij voor mij een soort voorbeeld omdat ik hoop dat ik net zo succesvol tijdens en na mijn transitie kan zijn als zij. Op gebied van carriere heb ik veel bewondering voor Daphne Bunskoek, die het van de regionale omroep RTV Oost (waar ik stage gelopen heb) via TMF naar RTL Nederland heeft weten te maken en daar, naar mij mening, op een hele leuke manier RTL Boulevard presenteert. Hopelijk kan ik straks op een soortgelijk verloop van carriere terugkijken, al zal er in mijn geval een opmerkelijke overgangsperiode bij zitten.
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:09:23 #287
71919 wonderer
pi_58167399
Woei. Ik heb een transvormer-hemd, dat mijn boezem een beetje (helaas niet helemaal want te groot. Iemand ruilen? ) maskeert.

www.danae.info voor meer info. Ze vertelde dat ze over een poosje ook dingen gaat maken voor transvrouwen, dus even in de gaten houden die site
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zondag 20 april 2008 @ 00:47:03 #288
206345 Magenta
Full of colour
pi_58170331
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:40 schreef BabblingBrook het volgende:

Niet specifiek maar ik kan wel ongeveer inschatten wat 'haalbaar' is en wat niet.

@wonderer; grats
~Fin
pi_58205434
@Babbling Brook, nee dat niet, het klinkt gek misschien, maar mijn voorbeeld was een man.

Hij was winkelier in Hilversum, een autosportzaakje waar ik nog wel eens kwam voor leuke schaalmodelletjes van Jos Verstappen of DTM auto's. *Ik weet het , niet echt vrouwelijk, maar autosport is een virus wat geinfecteerd word door wagens met hoge decibellen, mooie kleurstellingen en leuke coureurs. *
Maar goed, de beste man, Don Koemans zag ik nog op een vrijdag namiddag en we kletsten wat over de Formule 1, de woensdag erna las ik in de krant dat hij overleden was.
Alhoewel ik de beste man maar enkel kende als de eigenaar van het leukste winkeltje in Nederland, deed zijn overlijden mij wel wat. Ik was toendertijd al wel met mezelf bezig en wist ongeveer waar ik stond, maar zijn dood zei mij wel iets: "Doe wat met je leven, voor het te laat is". Hij is overleden aan ik meen voedselvergiftiging en het bezoeken van zijn winkel, voorgezet door zijn collega's, heb ik nooit meer zoveel bezocht als toen (ook eigenlijk niets meer gekocht).

En Maud (hockey en muziek) heeft mij geinspireerd en ook zeker wel wat betekend tijdens de transitie. Ik ben letterlijk haar grootste fan
pi_58267225
Klein berichtje:

Gister had ik een ontmoeting met Wonderer omdat hij even vakantie heeft in Nederland en ik hem had gevraagd of de film Zerophilia te verkrijgen was in de US. Ja dus en die had ie voor me meegenomen.

Ik heb de DVD nu in huis, maar de film is zeker een aanrader om te kopen/downloaden!! Erg leuke film met jammer genoeg niet het grote succes/effect als bijvoorbeeld The Blair Witch Project, het heeft er wel wat van weg namelijk kwa "opzet".

Let wel op regiocodes, onze speler is regiovrij, dus heb kunnen genieten van surround sound (De muziek/soundtracks zijn eveneens niet onaardig tot zelfs serieus goed)

Bedankt dus

[ Bericht 11% gewijzigd door Meike26 op 25-04-2008 17:58:04 ]
  donderdag 24 april 2008 @ 17:27:27 #291
71919 wonderer
pi_58282491
Beetje jammer dat je "ze" en "haar" zegt
  donderdag 24 april 2008 @ 19:01:10 #292
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_58284453
Ik heb het net gedownload en bekeken..... hmm, héél interessant

Doet me ook beetje denken aan een bepaald stukje in stardust
pi_58284738
Sorry Maar ik bedoel het niet kwaad
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:14:53 #294
71919 wonderer
pi_58298025
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Sorry Maar ik bedoel het niet kwaad
*op edit-knop wijst*
pi_58307106
Huh ? Wat, wat bedoel je ?
  vrijdag 25 april 2008 @ 18:49:43 #296
71919 wonderer
pi_58307946
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:27:25 #297
107792 Hexley
the Platypus
pi_58310156
Nog over de zwangere transman, kwam dit een paar dagen geleden tegen:
Daily Express: The Man who gave birth, (20-04-2008).

Maar Wonderer voel je je geen half sardientje in zo'n ding?
En waar is het eigenlijk van gemaakt, neopreen of zo iets? Zoals wetsuits maar dan tig keer te klein.
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:43:05 #298
71919 wonderer
pi_58312702
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 21:27 schreef Hexley het volgende:
Nog over de zwangere transman, kwam dit een paar dagen geleden tegen:
Daily Express: The Man who gave birth, (20-04-2008).

Maar Wonderer voel je je geen half sardientje in zo'n ding?
En waar is het eigenlijk van gemaakt, neopreen of zo iets? Zoals wetsuits maar dan tig keer te klein.
Neu, valt heel erg mee, zit eigenlijk wel lekker. alleen het aantrekken is een crime, dat is echt lastig omdat het niet meerekt zal wel een keer een foto maken.
pi_58344036
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Gister had ik een ontmoeting met Wonderer omdat hij even vakantie heeft in Nederland en ik hem had gevraagd of de film Zerophilia te verkrijgen was in de US. Ja dus en die had ie voor me meegenomen.

Ik heb de DVD nu in huis, maar de film is zeker een aanrader om te kopen/downloaden!!
Ik heb 'm ook maar even van 't 'net geplukt en inderdaad, 't is een erg grappige film.

Wat ik een beetje jammer vond was dat de karakters met hun geslacht ook meteen hun hele karakter leken te veranderen. Dat haalde een beetje mijn suspension-of-disbelief onderuit. Maar verder is 't wel een aanrader.

(Helemaal als je, zoals ik, een zwak hebt voor romantische komedies. Ja, inderdaad, ik ben er zo eentje die in de bioscoop met _alle_ grapjes meegniffelt. Sorry...)
quote:
Erg leuke film met jammer genoeg niet het grote succes/effect als bijvoorbeeld The Blair Witch Project, het heeft er wel wat van weg namelijk kwa "opzet".
Blair Witch Project? Dat is toch die film die helemaal uit de losse pols en vanuit één enkel standpunt is gefilmt? Die band haal ik er niet uit namelijk. Sterker nog, 't camerawerk is ronduit voorspelbaar, maar dat is niet waar deze film 't van moet hebben.
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:01 schreef NoktetMort het volgende:
Doet me ook beetje denken aan een bepaald stukje in stardust
"What's your name?" "Bernard"
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 27 april 2008 @ 19:13:57 #300
92409 Twinky
Little star.
pi_58344121
wonderer! Waar blijft de foto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')