quote:Op maandag 12 november 2007 10:10 schreef Noway666 het volgende:
Lijkt me afgrijselijk zo'n ding, het kan een boel maar ook weer niet.
Wel lachen trouwens die productfoto, zit er iemand met zijn worstevingers op dat ding te rammen en dan denken dat je erop kan gamen.
En wat voor ervaringen heb je er verder mee? IS het Linux goed te doen voor Linux n00bs?quote:Op maandag 12 november 2007 10:42 schreef avw1982 het volgende:
Ik heb deze laptop al binnen. Het is echt een geweldig apparaat. Het toetsenbord is helaas net iets te klein om er snel op te kunnen typen.
Ik heb hem gekocht via Ebay. De Easy-Mode van de laptop is heel goed te doen voor Linux noobs. Een preview is hier te vinden. http://www.honeypothack.com/eee/quote:Op maandag 12 november 2007 10:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
En wat voor ervaringen heb je er verder mee? IS het Linux goed te doen voor Linux n00bs?
Waar heb je hem gekocht?
Das geinig zeg! Thanks. Heb werkelijk geen benul van dat linux.quote:Op maandag 12 november 2007 11:07 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ik heb hem gekocht via Ebay. De Easy-Mode van de laptop is heel goed te doen voor Linux noobs. Een preview is hier te vinden. http://www.honeypothack.com/eee/
Ik had hem besteld via http://www.asources.com/eeepc/web2.htm . Na mn betaling had ik hem binnen 4 dagen binnen. Op het forum van eeeuser.com had ik veel goede berichten over deze kerel gehoord dus vandaar dat ik het bij hem had besteld.quote:Op maandag 12 november 2007 11:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Das geinig zeg! Thanks. Heb werkelijk geen benul van dat linux.
Heb je de 4G gekocht uit Taiwan? Ik durf niet zo goed in Taiwan te kopen via ebay..puur om ellende te voorkomen.![]()
Zo heb ik ook excaliburpc gevonden.quote:Op maandag 12 november 2007 11:33 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ik had hem besteld via http://www.asources.com/eeepc/web2.htm. Na mn betaling had ik hem binnen 4 dagen binnen. Op het forum van eeeuser.com had ik veel goede berichten over deze kerel gehoord dus vandaar dat ik het bij hem had besteld.
das wel ideaal..ik betaal hetzelfde maar dan voor 512mbquote:Op maandag 12 november 2007 11:45 schreef avw1982 het volgende:
Nu niet meer. De punt werd meegepakt in de url wat uiteraard niet de bedoeling was.
Draai je nu op 512? Vind je 1gb essentieel?quote:Op maandag 12 november 2007 11:52 schreef avw1982 het volgende:
Die aanbieding van 1GB Ram had ik nog niet. Ik betaalde $485 incl. bezorging.
De goedkoopste is 199 besteld in Nederland en de duurste 349 dus ik vind het nogal meevallen eigenlijk.quote:Op maandag 12 november 2007 13:05 schreef Buschetta het volgende:
nogal prijzig voor zulke specs.
Wel leuk om mee te nemen op vakantie. Maar verder waardeloos.
Ah okquote:Op maandag 12 november 2007 14:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
De goedkoopste is 199 besteld in Nederland en de duurste 349 dus ik vind het nogal meevallen eigenlijk.
\
http://www.pcscomputers.nl/webshop/index.php?cPath=21&sort=2a&filter_id=23
dus: zou je nu kopen of niet?quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:20 schreef s1mon het volgende:
Hier nog iemand met een eee pc in bezitEn ja, er zijn alternatieven, nouja eigenlijk komen deze eraan. Het schijnt dat rond april heel wat merken met een alternatief komt, en asus zelf komt dan waarschijnlijk met een second gen eee, en wat maanden later met een tv met ingebouwde computer, en een gewoon beeldscherm met ingebouwde computer, ala de iMac, maar dan allemaal voor veel minder geld.
en kan je er fatsoenlijk op typen?quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:50 schreef avw1982 het volgende:
Ik heb de 4GB, 512MB Ram en hij is wit. Ik gebruik hem vooral om even snel wat op te zoeken op het internet, beetje muziek te luisteren. Hij is vooral super natuurlijk om even snel ergens mee naar toe te nemen en om bijvoorbeeld in de trein nog even snel wat te werken. Vooral de zeer korte opstarttijd/afsluittijd is ideaal.
Wel een leuk idee, maar ik zou het zonde vinden om hem alleen daar voor te gebruikenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:46 schreef Henno het volgende:
Geinig apparaatjeIk ben nog op zoek naar een extreem zuinige server voor het verzamelen van logs van allerhande servers (zogeheten syslog server), hij gaat nergens anders voor gebruikt worden... dus als deze echt bijna niets aan electriciteit vreet, zou het een kandidaat kunnen zijn. Ethernet poort zit erop, netwerksnelheid en beeldkwaliteit zijn geen factor. Het liefst met FreeBSD erop, lijkt me op het eerste gezicht geen super-exotische x86 hardware dus zou moeten werken... anders is een of andere Linux ook goed.
Logs zijn enorm goed comprimeerbaar, dus ook de gelimiteerde storage zou genoeg moeten zijn... ik maak me alleen wat druk over de levensduur van zo'n flashchip als er constant gebruik van wordt gemaakt.
Misschien maar even wachten en dan een keuze maken uit meerdere alternatieven... Nog een server die > 90 Watt eet zit ik iig niet op te wachten.
De levensduur zal helemaal afhankelijk zijn van het type CF wat er op staat... Maar het ding is ontworpen als laptop, dus ze zijn vast niet uitgegaan van 24/7 schrijven. Wat je wellicht voor elkaar kan krijgen is je logs lang genoeg bufferen in RAM, en eens per uur wegschrijven?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:46 schreef Henno het volgende:
Logs zijn enorm goed comprimeerbaar, dus ook de gelimiteerde storage zou genoeg moeten zijn... ik maak me alleen wat druk over de levensduur van zo'n flashchip als er constant gebruik van wordt gemaakt.
Misschien maar even wachten en dan een keuze maken uit meerdere alternatieven... Nog een server die > 90 Watt eet zit ik iig niet op te wachten.
Tot je de EEE in je handen heb, dan praat je wel anders.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:04 schreef Repeat het volgende:
Wat een lelijk ding zeg, net een computer elektro met dat gare kleine schermZo'n Intertoys spelletjes ding
Waarom vullen ze niet die hele klep met beeldscherm? Dit ziet er toch niet uit?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:49 schreef avw1982 het volgende:
Typen er op is even wennen maar gaat wel redelijk. Ik had hem toen de tijd besteld via Ebay via een Taiwanees.
[..]
Tot je de EEE in je handen heb, dan praat je wel anders. [afbeelding]
betekend dat eigenlijk dat je data nooit kan verliezen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:01 schreef jpjedi het volgende:
De mijne draait als een zonnetje op XP op een 8gb SD kaartje.
via wie?? prijs??quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:49 schreef avw1982 het volgende:
Typen er op is even wennen maar gaat wel redelijk. Ik had hem toen de tijd besteld via Ebay via een Taiwanees.
[..]
Tot je de EEE in je handen heb, dan praat je wel anders.
Ik had hem via deze verkoper en was omgerekend 340 euro kwijt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:27 schreef knorsje het volgende:
[..]
via wie?? prijs??
Zit een goed adresje te zoeken maar niemand heeft ze dus...
met die rare chinese tekens er op?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:36 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ik had hem via deze verkoper en was omgerekend 340 euro kwijt.
Jep, dat is wel geinig maar het is zeker niet storend. De gewone letters staan er ook goed op.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
met die rare chinese tekens er op?
En hoe zit het met de stroomvoorziening zit er gewoon een europese oplader bij?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:04 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Jep, dat is wel geinig maar het is zeker niet storend. De gewone letters staan er ook goed op.
ligt er al aan waar je hem koopt maar meestal krijg je een US lader dus moet je ff een verloopje halen voor een paar euro. Ga niet klooien met een andere adapter want als je de polariteit omwisselt ben je de sjaak.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:07 schreef knorsje het volgende:
[..]
En hoe zit het met de stroomvoorziening zit er gewoon een europese oplader bij?
ik had gelezen dat hij problemen kreeg met 16GBquote:Op zondag 3 februari 2008 10:47 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik heb ook intresse in een EEE, en dan voornamelijk de 8GB versie.
Ik heb echter wel even een vraagje of de cardreader, wat is de maximale grote van SD kaarten wat deze kan lezen?
Kijk dat zijn leuke berichtenquote:Op zondag 3 februari 2008 11:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ik had gelezen dat hij problemen kreeg met 16GB
en dat hij SDHC gewoon ondersteunt
Is ook een idee, had er al een beetje naar gezocht... heb er alleen nog geen gevonden die ik niet met credit card hoef te bestellen, en/of twee keer zo duur wordt door de verzendkostenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:33 schreef SolarX het volgende:
[..]
Wel een leuk idee, maar ik zou het zonde vinden om hem alleen daar voor te gebruiken
Ik zou dan eerder zo'n x86 thin client kopen voor 5 a 6 tientjes en daar een 4GB compactflash in zetten o.i.d.
anders lees je het topic.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:16 schreef jpg97 het volgende:
Duur zo'n ding?
Je mag langskomen hoorquote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:30 schreef SuperRogier het volgende:
Iemand die er 1 over heeft?Zou er wel eens mee willen "spelen"
Ik bedoelde meer kopen, aangezien ze op markplaats voor 500/600 euro staan en nieuw zijn ze goedkoperquote:
Ja PCS beloofde al vorig jaar dat ze de EEE konden leveren maar ze blijven uitstellen. Aan de site te zien is het ook niet een erg betrouwbare club. Daarom liet ik hem ook over komen vanuit Taiwan.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:59 schreef stbabylon het volgende:
Overigens is hij op dit moment nog steeds niet te koop in de Nederlandse winkel
Heb die van mij in November bij PCS besteld en de huidige afleverdatum wordt op eind maart geschat.
(overigens een 8GB/1GB versie)
Die winkel is een grote baggertoko die mensen aan het lijntje houdt. Ik zou er snel mee kappen en gewoon in Taiwan bestellen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:59 schreef stbabylon het volgende:
Overigens is hij op dit moment nog steeds niet te koop in de Nederlandse winkel
Heb die van mij in November bij PCS besteld en de huidige afleverdatum wordt op eind maart geschat.
(overigens een 8GB/1GB versie)
Laptops worden ook steeds kleiner en zuiniger, PDA steeds groter met beter specs.quote:Op donderdag 6 maart 2008 02:57 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die winkel is een grote baggertoko die mensen aan het lijntje houdt. Ik zou er snel mee kappen en gewoon in Taiwan bestellen.
Zolang hij nog in geen enkele winkel te koop is in Nederland, geef ik ze het voordeel van de twijfelquote:Op donderdag 6 maart 2008 02:57 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die winkel is een grote baggertoko die mensen aan het lijntje houdt. Ik zou er snel mee kappen en gewoon in Taiwan bestellen.
Dat heb ik gedaan via Ebay (best wel leuk die dollarprijzen) en hij is vandaag binnengekomenquote:Op donderdag 6 maart 2008 02:57 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de ingebakken software van PDA's de kleine schermen geen toetsenbord. Minimaal geheugen in deze prijsklasse. Dan moet je toch je voordeel wel zien ?quote:Op donderdag 6 maart 2008 03:24 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Laptops worden ook steeds kleiner en zuiniger, PDA steeds groter met beter specs.
Ik zie het voordeel van deze laptop niet zo?
Wat kostte-ie? In dollars? En het verzenden? En de douane in Nederland?quote:Op woensdag 2 april 2008 00:24 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan via Ebay (best wel leuk die dollarprijzen) en hij is vandaag binnengekomen![]()
![]()
![]()
De prijs was $379,95 met $80 verzendkosten.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat kostte-ie? In dollars? En het verzenden? En de douane in Nederland?
Ik gebruik de EEE nu al een tijdje.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:20 schreef JoPiDo het volgende:
ik ben echt heel benieuwd hoe de gebruikerservaringen zijn met deze laptop!!
is hij en beetje handig? kun je er nog wat op draaien, of loopt hij voortdurend vast? is het een handig ding, of niet meer dan een leuke gadget?
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:36 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik gebruik de EEE nu al een tijdje.
Het is wel even wennen (vooral de toetsen), hetgene wat er op staat draaid zonder problemen en ik heb tot op heden nog geen vastloper gehad.
En ik denk dat het van de gebruiker afhangt of dat het een gadget is of een handig ding, voor mij is het in ieder geval een handig ding.
dat klinkt leuker dan het lijkt, want het loopt zo traag als dikke stront door een trechterquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:37 schreef Jarno het volgende:
Erg tof dingetje. Zeker omdat je er ook OS X op kan draaien. Misschien ooit eens leuk voor 'erbij'.
Ik gebruik hem voornamelijk om mijn documenten (voor het werk) op een makkelijke manier bij me te hebben en snel toegankelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:05 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
waar gebruik je hem voor?
het lijkt me handig als mp3-speler op mijn bureau en als videorecorder voor de tv (via USB-tuner), gaat dat lukken?
Echt? Ook op de wat dikkere modellen? sJammer.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:06 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat klinkt leuker dan het lijkt, want het loopt zo traag als dikke stront door een trechter
en 64MB RAM. en ARM 9-processor waar de meeste linux-distributies (en windows xp al helemaal) moeite mee hebbenquote:Op maandag 28 juli 2008 19:40 schreef Devrim_ het volgende:
Jointech ontwikkelt Eee PC-kloon voor 99 dollar
Dat is toch net ff iets goedkoper...
Ik heb er een tijdje terug ook één gekocht, heb dat ding 2 of 3 keer gebruikt en nu zit 't ding weer in de doos. Net wat jij zegt, ik kan niet echt wennen aan het kleine scherm.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:15 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb de mijne aan mijn neefje gegeven aangezien hij er toch al niet vanaf te laan was. Voor mij was het scherm te klein maar mss straks die 9 inch proberen.
daar hebben we een subforum voor!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:29 schreef mvc het volgende:
[..]
Ik heb er een tijdje terug ook één gekocht, heb dat ding 2 of 3 keer gebruikt en nu zit 't ding weer in de doos. Net wat jij zegt, ik kan niet echt wennen aan het kleine scherm.
Mocht iemand interesse hebben in m'n EEE pc dan kun je me natuurlijk een pm sturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |