en kan je er fatsoenlijk op typen?quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:50 schreef avw1982 het volgende:
Ik heb de 4GB, 512MB Ram en hij is wit. Ik gebruik hem vooral om even snel wat op te zoeken op het internet, beetje muziek te luisteren. Hij is vooral super natuurlijk om even snel ergens mee naar toe te nemen en om bijvoorbeeld in de trein nog even snel wat te werken. Vooral de zeer korte opstarttijd/afsluittijd is ideaal.
Wel een leuk idee, maar ik zou het zonde vinden om hem alleen daar voor te gebruikenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:46 schreef Henno het volgende:
Geinig apparaatjeIk ben nog op zoek naar een extreem zuinige server voor het verzamelen van logs van allerhande servers (zogeheten syslog server), hij gaat nergens anders voor gebruikt worden... dus als deze echt bijna niets aan electriciteit vreet, zou het een kandidaat kunnen zijn. Ethernet poort zit erop, netwerksnelheid en beeldkwaliteit zijn geen factor. Het liefst met FreeBSD erop, lijkt me op het eerste gezicht geen super-exotische x86 hardware dus zou moeten werken... anders is een of andere Linux ook goed.
Logs zijn enorm goed comprimeerbaar, dus ook de gelimiteerde storage zou genoeg moeten zijn... ik maak me alleen wat druk over de levensduur van zo'n flashchip als er constant gebruik van wordt gemaakt.
Misschien maar even wachten en dan een keuze maken uit meerdere alternatieven... Nog een server die > 90 Watt eet zit ik iig niet op te wachten.
De levensduur zal helemaal afhankelijk zijn van het type CF wat er op staat... Maar het ding is ontworpen als laptop, dus ze zijn vast niet uitgegaan van 24/7 schrijven. Wat je wellicht voor elkaar kan krijgen is je logs lang genoeg bufferen in RAM, en eens per uur wegschrijven?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:46 schreef Henno het volgende:
Logs zijn enorm goed comprimeerbaar, dus ook de gelimiteerde storage zou genoeg moeten zijn... ik maak me alleen wat druk over de levensduur van zo'n flashchip als er constant gebruik van wordt gemaakt.
Misschien maar even wachten en dan een keuze maken uit meerdere alternatieven... Nog een server die > 90 Watt eet zit ik iig niet op te wachten.
Tot je de EEE in je handen heb, dan praat je wel anders.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:04 schreef Repeat het volgende:
Wat een lelijk ding zeg, net een computer elektro met dat gare kleine schermZo'n Intertoys spelletjes ding
Waarom vullen ze niet die hele klep met beeldscherm? Dit ziet er toch niet uit?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:49 schreef avw1982 het volgende:
Typen er op is even wennen maar gaat wel redelijk. Ik had hem toen de tijd besteld via Ebay via een Taiwanees.
[..]
Tot je de EEE in je handen heb, dan praat je wel anders. [afbeelding]
betekend dat eigenlijk dat je data nooit kan verliezen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:01 schreef jpjedi het volgende:
De mijne draait als een zonnetje op XP op een 8gb SD kaartje.
via wie?? prijs??quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:49 schreef avw1982 het volgende:
Typen er op is even wennen maar gaat wel redelijk. Ik had hem toen de tijd besteld via Ebay via een Taiwanees.
[..]
Tot je de EEE in je handen heb, dan praat je wel anders.
Ik had hem via deze verkoper en was omgerekend 340 euro kwijt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:27 schreef knorsje het volgende:
[..]
via wie?? prijs??
Zit een goed adresje te zoeken maar niemand heeft ze dus...
met die rare chinese tekens er op?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:36 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ik had hem via deze verkoper en was omgerekend 340 euro kwijt.
Jep, dat is wel geinig maar het is zeker niet storend. De gewone letters staan er ook goed op.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
met die rare chinese tekens er op?
En hoe zit het met de stroomvoorziening zit er gewoon een europese oplader bij?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:04 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Jep, dat is wel geinig maar het is zeker niet storend. De gewone letters staan er ook goed op.
ligt er al aan waar je hem koopt maar meestal krijg je een US lader dus moet je ff een verloopje halen voor een paar euro. Ga niet klooien met een andere adapter want als je de polariteit omwisselt ben je de sjaak.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:07 schreef knorsje het volgende:
[..]
En hoe zit het met de stroomvoorziening zit er gewoon een europese oplader bij?
ik had gelezen dat hij problemen kreeg met 16GBquote:Op zondag 3 februari 2008 10:47 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik heb ook intresse in een EEE, en dan voornamelijk de 8GB versie.
Ik heb echter wel even een vraagje of de cardreader, wat is de maximale grote van SD kaarten wat deze kan lezen?
Kijk dat zijn leuke berichtenquote:Op zondag 3 februari 2008 11:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ik had gelezen dat hij problemen kreeg met 16GB
en dat hij SDHC gewoon ondersteunt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |