abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 november 2007 @ 11:50:16 #176
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54622164
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:47 schreef Tennessee het volgende:

[..]

tuurlijk, maar een beetje extra legale geestelijke doping kan nooit kwaad
Wil je trouwens ook dat ik voortaan niet meer post op het FOK!forum als Oranje het EK wint?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54622200
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:50 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wil je trouwens ook dat ik voortaan niet meer post op het FOK!forum als Oranje het EK wint?
nee, juist wél natuurlijk, ik zal het je inpeperen ook!
pi_54628190
quote:
Van Basten: "Oranje speelt 4-2-4, geen 4-4-2"
15 november 2007

Oranje treedt zaterdag tegen Luxemburg niet aan in 4-4-2, maar in 4-2-4. Dat benadrukte bondscoach Marco van Basten donderdag tijdens zijn traditionele perspraatje in Noordwijk. "Dit is een systeem dat we tegen kwalitatief mindere tegenstanders goed kunnen spelen", aldus de coach, die er aan toevoegde dat ook Johan Cruijff zijn zegen aan dit systeem gegeven heeft. "Hij begrijpt dat we, in deze situatie, niet met drie aanvallers spelen."

Nederland zal tegen Luxemburg in eenzelfde samenstelling aantreden, als vorige maand tegen Slovenië. Destijds stonden Ruud van Nistelrooy en Robin van Persie centraal voorin, met Clarence Seedorf (links) en Rafael van der Vaart (rechts) als extra aanvallers aan de buitenkanten. Dat was een grote omslag ten opzichte van alle voorgaande interlands met Van Basten op de bank, toen Oranje speelde in een systeem met pure vleugelaanvallers en één centrumspits.

Over de reden waarom hij ineens zijn systeem omgooit, houdt Van Basten enigszins in het midden. "Ach, het is natuurlijk zo dat we, voor de wedstrijd tegen Slovenië, niet echt een overtuigende reeks achter de rug hadden. En intern hebben we natuurlijk wel gesproken over spelsystemen. Niet alleen met de technische staf, maar ook met enkele spelers. Je zou kunnen zeggen dat we nu een soort compromis bereikt hebben", aldus de bondscoach.

Van Basten weigert zijn systeem 4-4-2 te noemen. Het is volgens hem eerder 4-2-4, omdat hij met zeer aanvallende spelers aan de buitenkant speelt. Hierdoor acht hij dit systeem niet geschikt voor wedstrijden tegen sterke landen. "Tegenstanders als Slovenië en Luxemburg nodigen uit om een dergelijk systeem te proberen. Dit is een goed strijdplan tegen kleine landen. De ervaringen die we vervolgens opdoen, kunnen we ook gebruiken als we later weer tegenover betere teams staan. Maar dan zullen we zeker wat accenten verleggen."

Van Basten hoopt in ieder geval dat Oranje zaterdag meer krediet van de fans krijgt, dan vorige maand tegen Slovenië. Toen werd de ploeg getrakteerd op een fluitconcert en boe-geroep. "Wij hebben altijd de intentie om goed te voetballen en veel te scoren, maar mensen moeten ook begrijpen dat zoiets niet altijd lukt. Ook kleinere landen weten tegenwoordig heel goed hoe ze het ons lastig kunnen maken. Ze zijn fysiek sterk, spelen met veel passie en wilskracht en houden de ruimtes klein. Maar goed, het is aan ons om daar een passend antwoord op de vinden."
  donderdag 15 november 2007 @ 16:08:34 #179
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54628303
quote:
Van Basten weigert zijn systeem 4-4-2 te noemen.
Omdat hij dan iedereen gelijk moet geven die om 4-4-2 riep, gezichtsverlies etc.

Wat is het toch een eigenwijze vent!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54628317
Kan je er niet om lachen? Ik vind het best vermakelijk.
  donderdag 15 november 2007 @ 16:17:57 #181
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54628572
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kan je er niet om lachen? Ik vind het best vermakelijk.
Ach, het is toch treurig? Toen hij net was aangesteld als bondscoach, had Marco van Basten de pers in zijn zak, maar tegenwoordig? Alleen maar aangevallen voelen, smoezen gebruiken en onzin verkondigen.

Zie jij hem echt zo graag naar Ajax komen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 november 2007 @ 22:21:25 #182
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54637128
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:08 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Omdat hij dan iedereen gelijk moet geven die om 4-4-2 riep, gezichtsverlies etc.

En jij bent niet eigenwijs wil je zeggen ?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_54640190
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:17 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ach, het is toch treurig? Toen hij net was aangesteld als bondscoach, had Marco van Basten de pers in zijn zak, maar tegenwoordig?

En ligt dat nou aan Van Basten of aan de pers? Ik denk dus aan de pers. Of misschien dus wel aan Kees Jansma!
quote:
Alleen maar aangevallen voelen,
Hij wórdt toch ook aangevallen? Of wil je zeggen van niet?
quote:
smoezen gebruiken
?!?!
quote:
en onzin verkondigen.
aahhpfff, nou wordtie helemaal mooi! De pérs, dié lopen juist onzin te verkopen, te draaien, te knippen, te suggereren en te zeiken!
pi_54640340
quote:

[..]

Leuk hé?
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:40:44 #185
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54643040
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 00:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Leuk hé?
Niet echt, zo iemand als Louis van Gaal was ook eigenwijs, maar maakte het meer dan waar. Marco van Basten is gewoon irritant, de hele natie valt over hem heen en hij gaat een beetje bijdehand doen. Geef nou gewoon toe dat je 4-4-2 gaat spelen, zeg er desnoods bij dat je daartoe gedwongen bent door het ontbreken van Robin van Persie en Arjen Robben, maar ga niet ineens een onzin-verhaal ophangen over 4-2-4 enzo.
pi_54643068
Waarom noem je Louis van Gaal in dit verband?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:45:29 #187
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54643091
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:43 schreef Suijk het volgende:
Waarom noem je Louis van Gaal in dit verband?
Louis van Gaal in zijn periode bij Ajax natuurlijk, niet als bondscoach.
pi_54643112
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Louis van Gaal in zijn periode bij Ajax natuurlijk, niet als bondscoach.
Ok.

Maar wat vond je van de aanpak van Louis van Gaal bij Oranje toendertijd? Ik bedoel, hij had naast het slechte voetbal (want dat was ook zo) ook geen resultaat. Wat deed hij fout en wat kan Marco daar van leren?
Klik dan als je durft
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:55:30 #189
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54643209
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ok.

Maar wat vond je van de aanpak van Louis van Gaal bij Oranje toendertijd? Ik bedoel, hij had naast het slechte voetbal (want dat was ook zo) ook geen resultaat. Wat deed hij fout en wat kan Marco daar van leren?
Louis van Gaal had pech, Marco van Basten heeft geluk het grote verschil tussen beide. Verder zijn er ook overeenkomsten, zo dacht ook Van Gaal dat alles wat in zijn hoofd speelde, de waarheid was. Ook hij was toen eigenwijs, in de negatieve zin. Ook hij haalde niet het optimale resultaat, als je bekijkt wat er mogelijk was. Van Basten plaatst zich voor het tweede maal voor een groot mondiaal toernooi, iets dat Van Gaal niet is gelukt. Echter met plaatsing alleen kan geen genoegen genomen worden, we moeten daar presteren. Van Basten heeft na drie echter nog totaal geen voetballend team staan, geen team wat daar eens gaat presteren, ik moet zelfs nog zien of de groepsfase overleefd wordt!
pi_54643230
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:55 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Louis van Gaal had pech, Marco van Basten heeft geluk het grote verschil tussen beide. ...
Klassiek MONTANA!!!!!!!

sorry Suijk, ik onderbreek je, ga verder...
pi_54644505
quote:

[..]

Ik zag het ja, ook het eerste wat ik dacht.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 november 2007 @ 10:14:00 #192
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54644819
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Marco van Basten is gewoon irritant, de hele natie valt over hem heen en hij gaat een beetje bijdehand doen.
Wat irritant is dat jij voortdurend spreekt over "de hele natie" terwijl dat echt dikke kolder is. Er zijn talloze personen die helemaal geen probleem met Van Basten hebben.
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:16:25 #193
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54644861
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:14 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat irritant is dat jij voortdurend spreekt over "de hele natie" terwijl dat echt dikke kolder is. Er zijn talloze personen die helemaal geen probleem met Van Basten hebben.
OK, laat ik het voortaan de meerderheid van de natie noemen, akkoord?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 november 2007 @ 10:18:09 #194
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54644888
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:55 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
... ik moet zelfs nog zien of de groepsfase overleefd wordt!
Dat moet ieder land nog maar zien, het toernooi moety nog gespeeld worden

Het is echt niet zo dat op basis van de voorronde gezegd kan worden dat NL er slechter voorstaat dan een ander land.

Daarnaast ben ik van mening dat als er al een reden voor twijfel is voor goede prestaties op dit toernooi dat niet de trainer is, maar het probleem van het ontbreken van enige topper in de verdediging. NL heeft er geen een!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 november 2007 @ 10:19:59 #195
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54644927
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

OK, laat ik het voortaan de meerderheid van de natie noemen, akkoord?
Dat zou al een hele verbetering zijn!

Heb je trouwens ook gegevens die dat onderbouwen of die een idee geven welk deel MvB niet meer pruimt?
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:24:05 #196
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54645019
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:18 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat moet ieder land nog maar zien, het toernooi moety nog gespeeld worden

Het is echt niet zo dat op basis van de voorronde gezegd kan worden dat NL er slechter voorstaat dan een ander land.

Daarnaast ben ik van mening dat als er al een reden voor twijfel is voor goede prestaties op dit toernooi dat niet de trainer is, maar het probleem van het ontbreken van enige topper in de verdediging. NL heeft er geen een!
Waren onze verdedigers in 1988 wel top dan? Ter herinnering:
quote:
1 Hans van Breukelen (PSV)
2 Adri van Tiggelen (Anderlecht)
3 Sjaak Troost (Feyenoord)
4 Ronald Koeman (PSV)
5 Aron Winter (Ajax)
6 Berry van Aerle (PSV)
7 Gerald Vanenburg (PSV)
8 Arnold Mühren (Ajax)
9 John Bosman (Ajax)
10 Ruud Gullit (AC Milan)
11 John van 't Schip (Ajax)
12 Marco van Basten (AC Milan)
13 Erwin Koeman (KV Mechelen)
14 Wim Kieft (PSV)
15 Wim Koevermans (Fortuna Sittard)
16 Joop Hiele (Feyenoord)
17 Frank Rijkaard (Real Zaragoza)
18 Wilbert Suvrijn (Roda JC)
19 Hendrie Krüzen (FC Den Bosch)
20 Jan Wouters (Ajax)
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 november 2007 @ 10:26:28 #197
7889 tong80
Spleenheup
pi_54645061
Rinus Michels presteerde het om in een makkelijke groep zich bijna niet te plaatsen voor het WK-74. Omdat Barry Hulshof in de negentigste minuut met een afstandsschot Oranje de 1-0 overwinning bracht, als voorstopper, tegen Ijsland uit, haalden we het.

Voor het WK was het tobben met Oranje. 3-2 winnen van Kickers Oddenbach met Miel Pijs, Rinus Irsrael jan Ruiter jan Mulder en Pleun Strik. Rinus wist het niet meer en stelde dus maar de ouwe rot Jan Jongbloed op. Weet je wat misschien is Arie Haan wel een goeie laatste man. Proberen we gewoon. Rijsbergen lijkt me wel leuk heeft nog nooit iets laten zien. Maar goed. Piet Keizer maakte er niks van. Geef ik toch gewoon Robbie een kans. Wel kut dat Gerrie Muhren heeft bedankt dat maaklt mijn Ajax plaatje niet compleet. Dan de Kromme maar. En het liep. En Rinus werd gekozen tot coach van de eeuw.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 november 2007 @ 10:29:07 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_54645099
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

[..]
Sonny Silooy had zijn jukbeen gebroken Spelbos zijn knie. Anders hadden ze gespeeld.

Van het Schip en Bosman speelden de eerste wedstrijd. We speelden goed maar ze werden geslachtoffert. Toen kwam van Basten. Als Bosman wel had gescoord was van Basaten nooit een top tien speler allertijden geworden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:31:03 #199
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54645133
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Sonny Silooy had zijn jukbeen gebroken Spelbos zijn knie. Anders hadden ze gespeeld.

Maar de verdedigers waar het EK mee gewonnen werd, waren echt niet beter dan die Marco van Basten tot zijn beschikking heeft. Daarbij zijn middenveld en aanval minstens gelijkwaardig, persoonlijk denk ik dat die Van Basten tot zijn beschikking heeft beter zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 november 2007 @ 10:34:38 #200
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54645208
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

[..]
Twee van de verdedigers hadden net de EC1 gewonnen (Koeman - die later in het Dreamteam van Barca zou gaan spelen ... & Van Aerle) - dat maakt nogal een verschil met de verdedigers van nu waarvan er amper nog in Europa meespeelt. Daarnaast speelde Rijkaard ook in/voor de verdediging - dat is ook geen pannekoek. Dus ja, ik zie nog wel wat verschillen in kwaliteit
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 november 2007 @ 10:39:32 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_54645318
Heitinga is goed. Maar nog steeds jong. De rest van de verdedigers ontbeert kwaliteit.

Is nogal een verschil of je Rijkaard hebt als voorstopper of een reserve van Aston Villa.

pi_54645373
En ook in 88 speelden we echt niet zo goed voor aanvang van het EK.

Je weet nog dat we thuis tegen Bulgarije verloren (vriendschappelijk)? 1-1 tegen Griekenland in de kwali's? Of 0-0 tegen Belgie?

Ik wist het niet meer , maar zo geweldig was het ook allemaal niet. Er was voor het EK nog niet eens een zekerheid over de vaste 11!

Natuurlijk is dit geen garantie dat het nu op het EK ook goed zal gaan, alleen dat het ook niet zegt dat het nu op het EK wel slecht zal gaan.
Klik dan als je durft
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:43:03 #203
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_54645398
Hoevaak moet het verd0**e nog gezegd worden: een kwalificatiereeks is van nul en generlei waarde!!

Dit oranje kan gewoon niet voetballen. Face it! Or die trying!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:43:56 #204
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54645413
Nadeel is gewoon dat Marco van Basten na ruim drie jaar nog altijd niet weet met welke verdedigers hij aan het EK moet beginnen, de verdediging wordt minder kwetsbaar als deze ingespeeld is.

Persoonlijk ga ik voor:

De Cler-Heitinga-Boulahrouz-Ooijer

Denk dat dit best weleens goed uit kan pakken, Joris Mathijsen en Wilfred Bouma zijn nu eenmaal geen Oranje-materiaal en Urby Emanuelson ook nog niet.
pi_54647461
3 tegengoals maar hoor, het minst van allemaal .
pi_54648100
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is het speciaal als Wit Rusland niet tegen je kan scoren?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54648672
De voorhoede morgen is Ruud-Koevermans
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 november 2007 @ 13:25:12 #208
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54649082
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
De matige verdediging is in dit geval niet zozeer een nadeel met tegendoelpunten (MvB zet er een wat meer teruggetrokken middenveld voor), maar een nadeel voor de aanval: middenveld is teveel teruggetrokken, geen snelle bal van achteruit, en de aanvallende effectieviteit van de vleugelaanvallers is ook niet je van het.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 november 2007 @ 13:32:44 #209
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54649287
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:43 schreef M0NTANA het volgende:
Nadeel is gewoon dat Marco van Basten na ruim drie jaar nog altijd niet weet met welke verdedigers hij aan het EK moet beginnen, de verdediging wordt minder kwetsbaar als deze ingespeeld is.

Persoonlijk ga ik voor:

De Cler-Heitinga-Boulahrouz-Ooijer

Denk dat dit best weleens goed uit kan pakken, Joris Mathijsen en Wilfred Bouma zijn nu eenmaal geen Oranje-materiaal en Urby Emanuelson ook nog niet.
Grappig dat je de enige verdediger die regelmatig speelt EN nog in een van de Europese competities speelt niet op wil stellen ...

Vergelijk je verdediging eens met:

Van Tiggelelen - Koeman (EC 1 winnaar 1988) - Rijkaard (EC 2 winnaar 1987; later natuurlijk meer) - Van Aerle (EC1 winnaar 1988)

Wat er nu staat is subtop (op z'n hoogst).
pi_54650503
quote:
Koevermans debuteert in Oranje-basis
16 november 2007

Danny Koevermans debuteert zaterdagavond tijdens de thuiswedstrijd in de EK-kwalificatie tegen Luxemburg in de basisformatie van het Nederlands elftal. De 29-jarige spits van PSV vormt in de uitverkochte Kuip een aanvalskoppel met Ruud van Nistelrooy.

Koevermans viel tot dusver slechts tweemaal in bij Oranje, dat bij een zege zeker is van deelname aan het EK komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland. Afgaande op de laatste training voor het duel met Luxemburg speelt Wesley Sneijder vlak achter beide centrumspitsen. Rafael van der Vaart en Clarence Seedorf bezetten de flanken.

Het Nederlands elftal begint in Rotterdam zonder spelers van Ajax. Van Basten trainde vrijdag nog met 24 spelers. Hij maakt vrijdagmiddag bekend welke zes voetballers het duel met Luxemburg thuis mogen bekijken. Zij moeten zich wel beschikbaar houden voor de uitwedstrijd van woensdag tegen Wit-Rusland.

Vermoedelijke opstelling Nederland:
Van der Sar; Melchiot, Mathijsen en Bouma; De Zeeuw, Sneijder en Van Bronckhorst; Van der Vaart, Koevermans, Nistelrooij en Seedorf.
Danny Koevermans in de basis, volgens de berichten. Hoe wil Van Basten in hemelsnaam gaan spelen?
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')