okay, nog wat info dan..
- Het duurt volgens mij rond de zeven maanden voordat de eitjes uitkomen, dus je hebt niet zomaar een hele bak vol jongen. En ze schieten de eitjes niet de bak uit, wordt allemaal netjes naar beneden gericht.
- Volgens mij halen ze al veel vocht uit de bramenbladeren, maar zet voor de zekerheid toch een klein bakje water erin en sproei ze 1 keer in de 2/3 dagen (de hele bak)
- Ze bijten niet al hebben ze wel een scary grote bek, kijk maar es met een vergrootglas, zijn net kleine aliens.
Maar ik zou ze niet zomaar op je hand zetten. Behalve dat ze kleine stekeltjes over het hele lichaam hebben, hebben ze ook nog eens 2 soort van stekels aan de poten. Vergelijkbaar met weerhaakjes. Doet best zeer als je ze weer van je hand los wilt halen.
Het tweede deel van de latijnse naam tiaratum (zie post ergens hierboven) slaat op het kransje van stekeltjes wat ze op hun kop hebben zitten. Net een tiara

. Als je ze toch besluit vast te houden, zullen ze naast hun achterlichaam omkrullen ter verdediging, ook een geur afgeven. Alleen is het niet erg afschrikkend want het ruikt naar vanille. Dus je hebt ook nog eens een passieve luchtverfrisser! Lekker!
Ik denk dat je ze zo wel redelijk goed kunt verzorgen.. Good luck!
(en geef je huisgenoten even een schop.. volgende keer eerst info zoeken en dan pas kopen!)