Hoe weet je dat die radio aanstond?quote:Op zondag 11 november 2007 21:50 schreef klappernoot2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Een ouderwetsch feestje bij de familie:
Hoe een oude radio, een kratje bier, papieren hoedjes, een doos sigaren, doppinda's en veul oude opera klassiekers toch nog een plezante avond maakt..
Die radio was van mijn opa, en stond indertijd iedere avond aan, gekoppeld aan een oude hark in de tuin om de ontvangst te verbeteren.quote:Op maandag 12 november 2007 16:01 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die radio aanstond?
had wel een Abe Lenstra model haar... (die van de reclame)quote:Op maandag 12 november 2007 21:24 schreef -Marjo- het volgende:
Mijn vader als sort-of nozem (helemaal rechts)
[ afbeelding ]
Zal in de jaren 50 geweest zijn...
Ja, geweldig toch? Ik heb een hele serie van dit soort foto's...quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:25 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
had wel een Abe Lenstra model haar... (die van de reclame)![]()
Jullie hebben hetzelfde haarquote:Op maandag 12 november 2007 21:24 schreef -Marjo- het volgende:
Mijn vader als sort-of nozem (helemaal rechts)
[ afbeelding ]
Zal in de jaren 50 geweest zijn...
Geweldig!quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:01 schreef Heras het volgende:
Voorkant:
[ afbeelding ]
Achterkant:
[ afbeelding ]
Dit is zeer waarschijnlijk de zus (en haar familie) van mijn overgrootmoeder. Waarschijnlijk is deze foto rond 1890 gemaakt. Van mijn overgrootmoeder heb ik ook nog ergens een foto, maar nog niet digitaal..
Uit de tijd dat er nog geen helm verplicht was..quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:59 schreef -Marjo- het volgende:
Mijn opa op de brommer:
[ afbeelding ]
Ik vind het zo'n gave foto![]()
Twee tantes en mijn opa en oma (helaas leven ze niet meer, maar joleit maken konden ze)quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:28 schreef Shark.Bait het volgende:
wie zijn het?
bedankt, maar hij leeft nog, maar "slaapt" nu met behulp van medicijnen..quote:Op woensdag 21 november 2007 12:07 schreef Shark.Bait het volgende:
gecondoleerd.
Op de foto staat mijn pa trouwens links, had ik verkeerd ingetiept. Sorryquote:Op woensdag 21 november 2007 00:10 schreef klappernoot2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto van mijn vader(rechts) waar we met de familie vandaag afscheid van hebben genomen...![]()
Je gaat naar deze site, http://tinypic.com/quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:43 schreef calastra het volgende:
http://i101.photobucket.c(...)/Picture067copy3.jpg
Mijn oma in het "doorgangshuis". Ik vind dit een van de leukste foto's uit de vele foto albums van mijn opa. Ik ben alles aan het in scannen, maar dat is meer werk als voorzien.
heb de link maar neergezet want ik snap niet hoe ik het in het bericht kan laten zien.
Speciaal voor Calastraquote:Op vrijdag 23 november 2007 21:43 schreef calastra het volgende:
Mijn oma in het "doorgangshuis". Ik vind dit een van de leukste foto's uit de vele foto albums van mijn opa. Ik ben alles aan het in scannen, maar dat is meer werk als voorzien.
heb de link maar neergezet want ik snap niet hoe ik het in het bericht kan laten zien.
Het lijkt wel een scene uit die film van Leon Giesen..quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:43 schreef calastra het volgende:
Is dit bij de Westerbouwing Oosterbeek?quote:Op woensdag 21 november 2007 00:10 schreef klappernoot2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto van mijn vader(rechts) waar we met de familie vandaag afscheid van hebben genomen...![]()
Op de kabelbaan bij Althenahr..quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:11 schreef Adelante het volgende:
[..]
Is dit bij de Westerbouwing Oosterbeek?
Da's op de afsluitdijk.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:59 schreef -Marjo- het volgende:
Mijn opa op de brommer:
[ afbeelding ]
Ik vind het zo'n gave foto![]()
Google maar eens op afbeeldingen van afsluitdijk monument.quote:Op woensdag 5 december 2007 23:15 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Echt waar? Ik dacht dat het Velsen was bij de sluizen/ hoogovens...
Je hebt gelijk!quote:Op woensdag 5 december 2007 23:32 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Google maar eens op afbeeldingen van afsluitdijk monument.
[ afbeelding ]
Of ze moeten nog ergens zo'n gebouw neer hebben gezet.![]()
Je hoeft in principe geen scanner te hebben om die foto's digitaal te krijgen, ook met een digitale camera en 2 spotjes kun je je jeugdherinneringen etaleren (met photoshop elements kun je het bestand nog nabewerken)quote:Op zondag 13 januari 2008 13:11 schreef Cle0 het volgende:
Wat een prachtige foto's!
Ik heb geen scanner maar geloof dat er nog een oude zwart wit foto op mijn PC dwaalt. Ga hem even zoeken.
Hier is ie dan, de boerderij waar mijn opa is opgegroeid. Op de foto staat de vader van mijn opa, het kind is waarschijnlijk zijn oudste dochter en wie de rest is weet ik niet. Toen het jonge meisje op deze foto zestien was verloor ze haar ouders en moest ze de boerderij samen met haar drie stiefbroertjes runnen.
[ afbeelding ]
quote:
Ik heb zelf geen oude foto's, maar ik gebruik oude foto's om opnieuw te maken op precies dezelfde plaats.quote:Op woensdag 5 december 2007 23:32 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Google maar eens op afbeeldingen van afsluitdijk monument.
[ afbeelding ]
Of ze moeten nog ergens zo'n gebouw neer hebben gezet.![]()
Ik heb zelf vorige week wat afbeeldingen gemaakt van de ruines het oude poortershuisje uit Groningen-stad , die ze tijdelijk hebben opgegraven omdat ze een die plek aan het graven zijn, misschien heeft er een user nog een (unieke) oude prent liggen van het originele gebouw..quote:Op zondag 24 februari 2008 19:55 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen oude foto's, maar ik gebruik oude foto's om opnieuw te maken op precies dezelfde plaats.
Dat monument op de afsluitdijk zou nog een mooie zijn voor m'n verzameling
Prachtig!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:17 schreef Ireth het volgende:
Tis nu niet een heul oude foto, maar wel een hele dierbare oude foto voor mij. De trouwdag van mijn ouders. Op 9 februari 1972 zijn ze getrouwd. Nu dus 35 jaar geleden. Gemaakt in de kloostertuinen in Utrecht
[ afbeelding ]
(mijn moeder is afgelopen 2 maart overleden, en deze foto kreeg ik dus net in mijn mailbox van een nichtje..)
Ehh, ik kom uit het Noorden, is dat de Domtoren?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:24 schreef Cle0 het volgende:
Ik herkende de Utrechtse setting direct!
Nou bijna! Het zijn de Kloostertuinen ín de Domkerk, die dus in een ver grijs verleden aan de Domtoren vast zat. Ze zijn door de beeldenstorm nu los van elkaar maar staan dus tegenover elkaar.quote:Op woensdag 12 maart 2008 00:37 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Ehh, ik kom uit het Noorden, is dat de Domtoren?
Polaroid foto?quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:11 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Kick!
Mijn vader toen hij ergens vroeg in de 20 was
[ afbeelding ]
Nee geen polaroid, maar wel al 6 jaar geleden ingescandquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:15 schreef kvdv het volgende:
[..]
Polaroid foto?
Hij ziet er overigens een stuk ouder uit dan ik![]()
Leuk topic eigelijk... die van Claudia_x met de ijsbeer op pagina 2 is erg leuk.
Was vrij normaal toenquote:
Ze hebben al kinderen zat..quote:
Wow wat een gelijkenis met mijn moeder! Zijn wij geen familie toevallig ergens? Het is dat ik weet hoe mijn overgrootoma er uit zag, anders zou ik bijna denken dat dit de oma van mijn moeder was!quote:Op zondag 25 mei 2008 21:36 schreef klappernoot2000 het volgende:
Mijn overgrootoma, met haar onafscheidelijke hondje Maxi
[ afbeelding ]
Geen idee, het enige wat ik van d'r weet is dat ze in de jaren 20 in een originele Plaggenhut gewoond heeft als loonslaaf van een hereboer tot mijn opa haar er ontvoerd heeft en naar groningen heeft gebracht.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Wow wat een gelijkenis met mijn moeder! Zijn wij geen familie toevallig ergens? Het is dat ik weet hoe mijn overgrootoma er uit zag, anders zou ik bijna denken dat dit de oma van mijn moeder was!
Eigenlijk veel te vroeg.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:54 schreef Ireth het volgende:
Dit was dus mijn moeder, 2 maart jl is ze overleden op 58 jarige leeftijd.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Tvp.
Toen mijn oma overleed kwamen er ook nog vrij oude foto's naar boven.
Geen idee wie hier afgebeeld zijn.
begin vórige eeuw, denk ik...quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:55 schreef klappernoot2000 het volgende:
[ afbeelding ]
een Heule oude foto (zwaar geretoucheerd) van mijn oma, begin deze eeuw..
quote:
Toen was roken nog oké.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:08 schreef Ireth het volgende:
Verlovingsfoto van de overgrootouders van mijn vader!
[ afbeelding ]
(data? geen flauw idee!)
Toen maakten ze er nog een echt kunstwerk vanquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:26 schreef freud het volgende:
Trouwfoto van de ouders van mijn oma, circa 1900 schat ik. Geretoucheerd, hersteld en wat hinderlijke beschadigingen weggehaald.
[ afbeelding ]
Ja, super netjes inderdaad. Heb wat van die heel oude foto's in lightroom en PS hersteld, best leuk werkje!quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Toen maakten ze er nog een echt kunstwerk van
gewoon posten!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:23 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, super netjes inderdaad. Heb wat van die heel oude foto's in lightroom en PS hersteld, best leuk werkje!
Die foto zou zó in de VS gemaakt kunnen zijn..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:11 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mijn vader begin jaren '70 op de Maasvlakte achter het stuur van de mannelijkste politieauto ooit.
De roemruchte Chevrolet C10 Custom Deluxe van de Gemeentepolitie Rotterdam
Toen politieagenten nog van staal waren en de politieauto's ook.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb een super gave foto van mijn opa thuis. Helemaal wel tof voor mensen die in Assen wonen of er wel eens komen, omdat 't zo lang geleden is en nog steeds herkenbaar. Ik zal zodra ik thuis ben eens kijken of ik 'm ergens kan inscannen.
Ik ook, heb een aantal foto's gevonden maar bots natuurlijk tegen het aloude Canon Twain error probleem aan..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja doe! Assen hier.
Ik ga ook even struinen....
Het Groningse 'dik doun' betekent '(overdreven) voornaam doen',quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:33 schreef neen het volgende:
Wat is "Dikdaun"
toevallig bezig met foto's van mijn opa aan het inscannen de laatste tijd op m'n pc, post morgen wel iets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |