abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54786728
hmmkej, naja genoeg over het zuurstofpompjes verhaal.

hier foto van me garnaaltje, dat beest is echt ontiegelijk gegroeid onvoorstelbaar

meteen een volgende vraagje, er zit op 1 van de stukken houd een soort "mistbank" lijkt het, beetje bruinig, iemand enig idee wat het is?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_54786769
Mistbank?
pi_54786909
*maakt foto...
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 22 november 2007 @ 20:45:43 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_54788803
een zuurstofpompje is niet nodig, je planten genereren ook zuurstof. bovendien haalt de toevoeging van zuurstof je CO2 uit het water, wat je planten weer nodig hebben om te groeien.
dit heb ik altijd geleerd en tot nu toe heeft hiet voor mij ook altijd gewerkt.

verder ziet je bak er mooi uit! het is nu nog wat kaal inderdaad, maar wacht maar tot je planten gaan groeien!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 22 november 2007 @ 21:11:42 #180
97745 Thorical
finding a way
pi_54789360
Nog ff een filter vraagje. Hoe hard moet zo'n filter eigenlijk staan, beide kranen vol open?
Zodat er de snelste doorstroming is.
pi_54791593
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:18 schreef rene90 het volgende:
*maakt foto...
[ afbeelding ]
Jakkes, ziet er niet lekker uit t lijkt een wel schimmel?
pi_54792159
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:44 schreef afterburner het volgende:

Het gaat erom dat het opervlakte water is beweging is, daarmee voeg je zuurstof aan het water toe. Daarnaast heeft een luchtpomp nog een vervelend effect, namalijk het verdrijft CO2 uit het water. Dit hebben je planten juist nodig om te groeien.
Wil je dat even tegen mijn planten zeggen?

Die dingen groeien echt ongelooooooofelijk snel. Echt in een paar weken tijd twee keer zo hoog, absurd. Een paar weken geleden zag m'n bak er mooi uit, nu heb ik een overbegroeide oerwoudbak met te veel en te hoge planten (koop een mooi compact klein bolletje, wordt het in twee weken tijd een groepje lange sprieten).
Sanity is (not) statistical
pi_54795832
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:18 schreef rene90 het volgende:
*maakt foto...
[ afbeelding ]
Dit is het schimmelen van het hout. Bij sommige soorten hout komt dit voor. Je heb 2 optie, eruit halen en opnieuw koken of een mooie L-nummer erbij nemen (let wel op dat het een echte algeneters is, want er zijn vele L-nummers die GEEN alg eten.

Pompen altijd zo hard mogelijk zetten, tenzij je een enorme over kapaciteit heb en zelfs dan zou het geen kwaad kunnen. Maar het kan zijn dat je vissen heb die niet van veel stroming houden en moeite hebben met zwemmen. Zet hem gewoon voluit en kijken of er vissen in een hoekje gaan zitten, als dat het geval is zet je hem steeds iets minder hard totdat ze uit hun hoek komen.
pi_54795851
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 09:22 schreef afterburner het volgende:

[..]

Dit is het schimmelen van het hout. Bij sommige soorten hout komt dit voor. Je heb 2 optie, eruit halen en opnieuw koken of een mooie L-nummer erbij nemen (let wel op dat het een echte algeneters is, want er zijn vele L-nummers die GEEN alg eten. Krabben,kreeften en garnalen zullen deze schimmel ook eten

Pompen altijd zo hard mogelijk zetten, tenzij je een enorme over kapaciteit heb en zelfs dan zou het geen kwaad kunnen. Maar het kan zijn dat je vissen heb die niet van veel stroming houden en moeite hebben met zwemmen. Zet hem gewoon voluit en kijken of er vissen in een hoekje gaan zitten, als dat het geval is zet je hem steeds iets minder hard totdat ze uit hun hoek komen.
pi_54796645
ik dach tdat ik ergens op i-net tegen was gekomen dat dit normaal is de 1e paar keer dat je het in je aquarium hebt?

ik ga het er zometeen wel even uithalen en opnieuw uitkoken.
Top 5 China producten
pi_54797285
Het is idd vrij normaal, maar als je niets doet zal het al snel veranderen in blauwalg en dat wil je niet!!

Sommige houtsoorten hebben dit niet, hoe stom het ook is zijn vaak de duurste (en mooiste) houtsoorten die dit soort problemen geven, terwijl de goedkopere (vaak lichtere van kleur) soorten hout dit weer niet hebben. De goedkopere soorten gaan dan uiteindelijk wel weer eerder rotten....
pi_54797755
hout houtstuk met het denkere van kleur ziet er juist goed uit, maar hij is eruit en er kwamen al witte schimmeltjes op. Ik ga hem is uitkomen, en weet je leuke L nummers? die in een 54 liter aquariumpje zouden kunnen
Top 5 China producten
pi_54798302
Waar woon je ongeveer?

Afhankelijk daarvan kan ik kijken wat er beschikbaar is en welke daarvan weer geschikt zou zijn.

Ik haal ze meestal bij Aqua ferrytale (http://www.aqua-ferrytale.nl/Frameprijslijst.html) maar weet niet of dat bij jou in de buurt is (wel een winkel die de moeite waar is om te gaan bekijken btw). Als je de prijslijst bekijkt niet schrikken sommige zijn echt heel erg prijzig, maar het is bijna allemaal wildvang.

Ik zou er iig een zoeken die maximaal 6-8cm word. Kijk anders een op planet catfish wat je mooi vind en wat zou kunnen. Ohja sla degene met zwart/wit (zebra print) maar gelijk over, want die zijn verschikkelijk duur en je ziet ze nooit!
pi_54798457
amsterdam

in principe kan ik bij de dierenzaak hier alles krijgen dus als je mooie L nummers weet:) ze hadden een mooie algeneter geen idee hoe die heet maar oke. Ik zal even kijken op die site:D
Top 5 China producten
pi_54799115
Kijk hier ff http://www.planetcatfish.com/catelog/show_sizes.php

Welke ik erg mooi vind en bij jou zou kunnen is de L169, maar of ie makkelijk te krijgen is..... Hij eet iig hout en dat is nu juist de soort die je nodig heb om schimmelend hout te voorkomen.

Pas heel erg op wat je koopt, want er worden er een heleboel heel erg groot....,zoals mijn L027 beestje is niet alleen +/- 30cm lang maar ook 20cm breed en poepen, oh man....
pi_54800600
die l027 is wel ontiegelijk mooi, hoeveel heb je er wel niet voor moeten neerleggen?
Top 5 China producten
pi_54800923
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:32 schreef rene90 het volgende:
die l027 is wel ontiegelijk mooi, hoeveel heb je er wel niet voor moeten neerleggen?
Ik betaal zelden voor vissen, ik kweekte altijd van alles en nog wat en ruilde deze tegen vissen of voer.

Ik heb hem gekregen toen ie nog een stuk kleiner was ik denk een cm 15 en dan zou ie ongeveer 60-80 euro moeten kosten (heb hem gekregen voor een groep (50st) Salvini's. Als ik hem nu zou verkopen zou ik denken aan een euro of 250.....

Hij is ontzettend mooi en ben echt best wel gehecht aan het beest, maar ik zou niet snel nog een L-nummer kopen die zo groot word. Ik filter ruim 4000L water per uur en nog blijft er poep liggen..... Daarnaast is het wel een vrij saai beest, zit 95% van zijn tijd op zijn plek en poept..... Ik heb een L200 die altijd maar ik beweging is en zijn werk echt goed doet, stukje van 50x50 had ie toen ie in de bak kwam binnen een dag alg vrij
pi_54803491
oke mooi:) ik ga eens kijken binnenkort wat ze in de winkel hebben, heb er net nieuwe visjes in, 3 bijlzalmpjes voor de oppervlakte, wel grappig
Top 5 China producten
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:55:58 #194
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54803602
k dacht dat bijlzampjes in een schooltje moesten?
ik wil ze ook
an urge to help mankind overcomes me
pi_54803657
moet best lukken zo, ze zijn wel saai maar mooi, hangen alleen maar aan de oppervlakte, zwemmen niet echt actief rond:p
Top 5 China producten
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:03:02 #196
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54803753
leuk toch
dan koop ik er ook 4 denk ik van de week
an urge to help mankind overcomes me
pi_54805091
ik heb er 2 saaie maar grappige beestjes
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:44:31 #198
97745 Thorical
finding a way
pi_54806566
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef rene90 het volgende:
oke mooi:) ik ga eens kijken binnenkort wat ze in de winkel hebben, heb er net nieuwe visjes in, 3 bijlzalmpjes voor de oppervlakte, wel grappig
Ik dacht dat je daar minimaal een stuk of 7 van nodig had om een school-effect te krijgen. Volgens vvv zelfs nog meer maar dat vind ik net een stel professionals wat betreft aquaria.
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:48:29 #199
97745 Thorical
finding a way
pi_54806644
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:24 schreef onlogisch het volgende:
Dit is hem dan

[ afbeelding ]

Hij is alleen nog kaal

Ik sta open voor alle adviezen want, zoals bekend, dit is mijn eerste aquarium

Er komt nog een stuk hout bij maar dat moet nog beter worden uitgekookt. En ook een achtergrond moet er nog komen, ben der alleen nog niet helemaal uit.

Tips & adviezen barst maar los aub

P.s. Er zitten veel luchtbelletjes aan de raamzijde van mijn pomp en ook op de behuizing van mijn pomp. Is dit normaal?
Een achtergrondje zal al een heel verschil maken.
Maar een mooi bakkie hoor.
  Moderator vrijdag 23 november 2007 @ 20:06:28 #200
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54808291
Hey mensen

Effe een paar vraagjes :

Mijn witte filter is na 3 dagen niet erg wit meer

Hij begint bruin aan te slaan. Moet ik hem meteen vervangen voor een nieuwe? Of moest je daar nou iets mee doen? (Ik dacht iets gelezen te hebben over een filter die goed vol zit met bactieriën ofzo? En daar iets mee doen?)

Diezelfde filter "drijft" als het ware boven de rest van de filters,slechts 2 cm ofzo (ze zitten allemaal vast in een soort contstructie alleen de witte drijft als het ware, is dit normaal of moet ik hem echt vast gaan zetten?)

En moet ik tijdens het rijpen van de bak ook al wekelijks het water gaan vervangen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')