Wil je dat even tegen mijn planten zeggen?quote:Op donderdag 22 november 2007 09:44 schreef afterburner het volgende:
Het gaat erom dat het opervlakte water is beweging is, daarmee voeg je zuurstof aan het water toe. Daarnaast heeft een luchtpomp nog een vervelend effect, namalijk het verdrijft CO2 uit het water. Dit hebben je planten juist nodig om te groeien.
Dit is het schimmelen van het hout. Bij sommige soorten hout komt dit voor. Je heb 2 optie, eruit halen en opnieuw koken of een mooie L-nummer erbij nemen (let wel op dat het een echte algeneters is, want er zijn vele L-nummers die GEEN alg eten.quote:
quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:22 schreef afterburner het volgende:
[..]
Dit is het schimmelen van het hout. Bij sommige soorten hout komt dit voor. Je heb 2 optie, eruit halen en opnieuw koken of een mooie L-nummer erbij nemen (let wel op dat het een echte algeneters is, want er zijn vele L-nummers die GEEN alg eten. Krabben,kreeften en garnalen zullen deze schimmel ook eten![]()
Pompen altijd zo hard mogelijk zetten, tenzij je een enorme over kapaciteit heb en zelfs dan zou het geen kwaad kunnen. Maar het kan zijn dat je vissen heb die niet van veel stroming houden en moeite hebben met zwemmen. Zet hem gewoon voluit en kijken of er vissen in een hoekje gaan zitten, als dat het geval is zet je hem steeds iets minder hard totdat ze uit hun hoek komen.
Ik betaal zelden voor vissen, ik kweekte altijd van alles en nog wat en ruilde deze tegen vissen of voer.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:32 schreef rene90 het volgende:
die l027 is wel ontiegelijk mooi, hoeveel heb je er wel niet voor moeten neerleggen?
Ik dacht dat je daar minimaal een stuk of 7 van nodig had om een school-effect te krijgen. Volgens vvv zelfs nog meer maar dat vind ik net een stel professionals wat betreft aquaria.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef rene90 het volgende:
oke mooi:) ik ga eens kijken binnenkort wat ze in de winkel hebben, heb er net nieuwe visjes in, 3 bijlzalmpjes voor de oppervlakte, wel grappig
Een achtergrondje zal al een heel verschil maken.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:24 schreef onlogisch het volgende:
Dit is hem dan![]()
[ afbeelding ]
Hij is alleen nog kaal![]()
Ik sta open voor alle adviezen want, zoals bekend, dit is mijn eerste aquarium
Er komt nog een stuk hout bij maar dat moet nog beter worden uitgekookt. En ook een achtergrond moet er nog komen, ben der alleen nog niet helemaal uit.
Tips & adviezen barst maar los aub
P.s. Er zitten veel luchtbelletjes aan de raamzijde van mijn pomp en ook op de behuizing van mijn pomp. Is dit normaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |