AH jong belegen is 6,15 per kiloquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:39 schreef Troubles. het volgende:
[..]
13 euro 50. Er zaten zeven plakjes in.
Ik heb gisteravond weer kaas gekocht en die prijs haal ik er ook even bij. (ja, ik zit nu met de kaas achter de pc) Jonge Goudse kaas, 48 + Kiloprijs 8 euro 90. Ook zeven plakjes voor 2,19. Dat vind ik een normale prijs. Belegen Maaslander is veel lekkerder maar het was me niet eerder opgevallen dat het zo duur is.
Toen verdienden men ook geen klapquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot 1965 was de entreeprijs één gulden! (en gratis parkeren)
Vanaf dat moment is het langzaam snel gestegen.
http://www.sprookjesmuseum.nl/index.php (Archieven/prijsoverzicht 1952-heden klikken)
Jee, dat had ik niet gedacht.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot 1965 was de entreeprijs één gulden! (en gratis parkeren)
Vanaf dat moment is het langzaam snel gestegen.
http://www.sprookjesmuseum.nl/index.php (Archieven/prijsoverzicht 1952-heden klikken)
Typisch. Is dat voorverpakte kaas? Laatst werd me weer verteld dat je beter op de versafdeling kunt kopen omdat je de fabriekskosten dan niet betaald.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
AH jong belegen is 6,15 per kilo
Ik zie een prijsje hangen van 10,95.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Linux is nog steeds gratis.
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:47 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Typisch. Is dat voorverpakte kaas? Laatst werd me weer verteld dat je beter op de versafdeling kunt kopen omdat je de fabriekskosten dan niet betaald.
Vriendelijk mannetje ben je toch.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja.
Mensen die klagen dat alles duur is terwijl ze schijt in hun ogen hebben!!!!
Je klaagt dat kaas duur is terwijl je maar 1 kaas kent en niet eens naar substituten kijktquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:51 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Vriendelijk mannetje ben je toch.![]()
Ik heb trouwens nergens geklaagd dat alles duur is.![]()
Nee, zoals ik eerder zei, ik ben niet zo prijsbewust, ik schrok alleen van de prijs op een verpakking kaas.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je klaagt dat kaas duur is terwijl je maar 1 kaas kent en niet eens naar substituten kijkt!!
Waar zeg ik ''alles''?quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:00 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Nee, zoals ik eerder zei, ik ben niet zo prijsbewust, ik schrok alleen van de prijs op een verpakking kaas.
Maar kennelijk is dit in jouw perceptie klagen dat alles duur is.
Maar je schijnt overal zo aanvallend te reageren, dus prettig weekend verder.
Je post van 12 uur 50.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:02 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waar zeg ik ''alles''?
En ik ben niet degene die klaagt dat het duur is, ik gebruik gewoon mijn ogen en kan goedkopere substituten vinden![]()
Kheb gewoon een schijthekel aan mensen die over van alles en nog wat serieus klagen terwijl ze hun ogen niet gebruiken
Hoe denk je dat onze economie draait?quote:Op zaterdag 10 november 2007 02:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Ehm alles is ineens duurder geworden
ivm zogeheten grondstoffen
fuck die grondstoffen!
Nou dat doen we wel maar zoals je weet heeft de regering iets meer middelen om toch het gelijk aan hun kant te krijgen.quote:vieze ranzige kutregering zit ons een beetje uit te zuigen!
en niemand zegt iets of doet iets!
Waar moet alles dan van betaalt worden om diezelfde grondstoffen boven tafel te halen die jij zo verfoeit?quote:Alles is duurder, 10 ct tot wel 1 euro zag ik!
Gewoon omdat men opeens een te dure grondstoffen actie voert....
Waar haalt men die kul vandaan?
Hoho.. en jij denkt dat een koe er zo maar is en alleen maar gras vreet en verder geen andere middelen hoeft?quote:Eieren, melk en kaas is duurder, nou wat vreet een koei?
Gras juist!
En koeiebix...nou?
Moet om die koeiebix opeens de melk en kaas duurder..
Idem als bij de koe. Onderhoud oetlul! en hoe worden de eieren dan bij bijvoorbeeld AH gebracht? Zeker vergeten dat er een heel proces voorafgaand is van het moment dat die eieren geraapt worden tot het moment dat ze bij je lokale AH in de schappen liggen.quote:en wat vreet een kip?
Kippebix...moet daarom een ei duurder?
Je bent toch geen boer? Dus jij wilt op je etagenkamer 3 hoog een koe stallen en op je balkon een grasveld en over hygiene,ach laat maar zitten.quote:We mogen zelf geen kippen houden of een koei in de tuin!
Ik vin dit niet eerlijk!
quote:
Baal ik van nu ben ik verplicht te betalen voor eieren en melk en kaas omdat ik geen kip mag hebben of een koei!Booskijkt!Ow ja drank is ook duurder...dat komt omdat het graan duurder werd..wat vreet een kip? Graan ach so! Waspoeier is ook duurder..zelfs 50 ct duurder
wat vreet waspoeder? Niets! en zo naait die regering maar door!
Ik hoop echt dat ze alle rotte eieren tegen hun sjees aankrijgen van de bevolking net goed!
![]()
Blijkbaar zeg jij alles aangezien het je niet alleen om de kaas gaat. En je kan bij de AH ook gewoon goedkoop boodschappen doen hoor, je moet alleen goed kijkenquote:Op zaterdag 10 november 2007 13:05 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Je post van 12 uur 50.
En verder heb ik in mijn eerste post in dit topic toegegeven niet prijsbewust inkopen te doen. Ik stap na iedere werkdag hongerig de AH in en koop teveel dingen die ik niet nodig heb en zou eens wat vaker naar de Aldi moeten gaan i.p.v. iedere week ca 250 euro naar de AH te brengen. Dus die zelfkritiek had ik al.
Maar ananas, kan jij mij vertellen waarom ze godverdomme de AH champignon pizza broodjes uit de schappen hebben gehaald!? Nu is er slechts bolognese en salami!quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:09 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Blijkbaar zeg jij alles aangezien het je niet alleen om de kaas gaat. En je kan bij de AH ook gewoon goedkoop boodschappen doen hoor, je moet alleen goed kijken
Omdat champignon vies is?quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:11 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar ananas, kan jij mij vertellen waarom ze godverdomme de AH champignon pizza broodjes uit de schappen hebben gehaald!? Nu is er slechts bolognese en salami!
Jongen, lees lekker wat je wilt lezen. Nogmaals prettig weekend verder.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:09 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Blijkbaar zeg jij alles aangezien het je niet alleen om de kaas gaat. En je kan bij de AH ook gewoon goedkoop boodschappen doen hoor, je moet alleen goed kijken
Niet gezien.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nou het zijn soort van pistoletjes, alleen zit er kaas over heen *is al gesmolten* en er zit ham aan de binnenkant, en dat pleur je dan even in de oven! Zitten 2 in een verpakking!![]()
Dan doe jij verkeerd boodschappen en je moeder goed boodschappen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn ma voor een gezin van drie goed boodschappen deed voor 300,- gulden per maand.
Nu betaal ik al makkelijk 400,- euro voor twee man, en ik heb minder. Dat is dus een stijging van 440%!over 20 jaar, m.a.w. 22% per jaar!
Ja maar hey, het is natuurlijk veel makkelijker om te kankeren op de overheid in plaats van eens kritisch naar je eigen inkoopgedrag te kijken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:08 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan doe jij verkeerd boodschappen en je moeder goed boodschappen.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:29 schreef LekkerWijf het volgende:
Je salaris stijgt toch ook ieder jaar.
Ik zie het probleem niet.![]()
Ik pak dan ook de Euroshopper blokken in het koelvakquote:Op zaterdag 10 november 2007 14:28 schreef luciferhout het volgende:
nog ff over de kaas, ik werk bij de AHop deli, maar gesneden of ongesneden is net zo duur, alles wordt op dezelfde weegschaal gewogen, voor een stuk gebruik je dezelfde code als voor een paar plakken
Man zeik niet, ik heb minder boodschappen en koop bij de Jumboquote:Op zaterdag 10 november 2007 14:11 schreef -0- het volgende:
Ja maar hey, het is natuurlijk veel makkelijker om te kankeren op de overheid in plaats van eens kritisch naar je eigen inkoopgedrag te kijken.
Maar gesneden plakken zijn wel dikker dan als je ze zelf snijdt. Hierdoor gaat de kaas sneller op waardoor het duurder lijktquote:Op zaterdag 10 november 2007 14:28 schreef luciferhout het volgende:
nog ff over de kaas, ik werk bij de AHop deli, maar gesneden of ongesneden is net zo duur, alles wordt op dezelfde weegschaal gewogen, voor een stuk gebruik je dezelfde code als voor een paar plakken
Toch wel aangezien het BTW tarief van 6% van naar 19% gegaan is met dank aan de PvdA.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:39 schreef DivineJester het volgende:
[..]
![]()
Oke...
Fuck die grondstoffen? Lekker producten maken dan, zonder grondstoffen.
Overigens is een groot dee van de prijs van producten in de supermarkt niet eens zozeer afhankelijk van de grondstoffenprijs als wel van de BTW en de marges die tussenhandelaren/fabrikanten/winkels zelf op de producten hanteren, waarbij de BTW dus ongeveer 1/5 deel voor zijn rekening neemt, en de overigen zo,n 3/5e gok ik. Misschien ligt het dan niet helemaal aan de regering?
wtf hear hearrrrrrrquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:01 schreef Re_Style het volgende:
Fucking kut schooier ga een baan zoeken, en probeer geen luxe leven te dromen met je uitkering....
ah kijk aan 1500 euro te pakken!quote:
Precies maar jij bent ook een van de weinigen die nog nadenken!quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn ma voor een gezin van drie goed boodschappen deed voor 300,- gulden per maand.
Nu betaal ik al makkelijk 400,- euro voor twee man, en ik heb minder. Dat is dus een stijging van 440%!over 20 jaar, m.a.w. 22% per jaar!
quote:
Nou een gevulde beurs of niet dan nog is het irritant dat ze steeds meer geld vragen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:41 schreef GabbertjeXXL het volgende:
Is dit gewoon een sarcastish topic of zijn de lui achterlijk geworden?
Niet iedereen is rijk en heeft een koopkracht(wat het ook is) van 90% en een goed gevulde beurs en geen vrees dat ze elk moment het huis uit worden gepleurt omdat alles duurder word , maar de inkomsten minder..
quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet fucken met Zhe-Devilll
![]()
quote:Op zaterdag 10 november 2007 03:00 schreef broodjekipkerrie het volgende:
[..]
ondanks dat het op sarcasme leek, meende ik het echt.
zodra ik zo een 4 jaar gewerkt heb na mijn studie ga ik naar china.
tot die tijd ben ik gewoon nederlander![]()
Ik was toen ook nog niet eens zo oud hoor... maar als ik mijn moeder zie knutsellen om net rond te komen elke maand , en dat ze dr maar achterna zitten vanwege dr uitkering , en dat ze willen dat ze gaat werken , terwijl ze niet eens normaal kan scheiten vanwege d'r ziektes/aandoeningen , dan snap elke hond hoop ik wel dat ze eens minder aan mensen hun beurs moeten gaan zitten en ipv. die kut azielzoekers hier te houden , een wat meer geld aan het eigen volk doneren.., daarom zijn wij toch Nederlanders? Alsof wij dat geld van dat pardon niet beter kunne gebruiken.. en zo zijn er nog veel meer dingen waar die overheid centen aan uitgeeft , die zo ontzettend onzinnig zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou een gevulde beurs of niet dan nog is het irritant dat ze steeds meer geld vragen.
Ik denk trouwens dat het merendeel hier nog maar 11 jaar was toen de euro werd ingevoerd dus die weten al helemaal niet waar dit over gaat natuurlijk..
![]()
Nou , die rijke lullen zal het niks interseren.. maar als je arm bent en zoiets word je geflikt.. dat is veel kutter hoor..quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:56 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet je Gabber!
Als de regering iedereen nu een normaal inkomen had gegeven toen met die omwisseling...
dan was er niets aan de hand geweest, maar men heeft elke inwoner in ons land bedot, iedereen kreeg de helft aan inkomen en moest vervolgens de euro uitgeven als een gulden!
Dus rijk of arm doet er niet toe!
Wij missen met zijn allen, dat is dus heel Nederland een helft aan inkomsten!!!!!!
Halloooooooooooooooooooowwwwwwwwww![]()
Wordt eens wakkerrrrrrrrrrrrrrrrr
En ik kan niet tegen oneerlijkheid nee!
Weet je hoe het heet als de regering iedereen een normaal inkomen geeft?quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:56 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet je Gabber!
Als de regering iedereen nu een normaal inkomen had gegeven toen met die omwisseling...
dan was er niets aan de hand geweest, maar men heeft elke inwoner in ons land bedot, iedereen kreeg de helft aan inkomen en moest vervolgens de euro uitgeven als een gulden!
Dus rijk of arm doet er niet toe!
Wij missen met zijn allen, dat is dus heel Nederland een helft aan inkomsten!!!!!!
Halloooooooooooooooooooowwwwwwwwww![]()
Wordt eens wakkerrrrrrrrrrrrrrrrr
En ik kan niet tegen oneerlijkheid nee!
Jij vindt het goed dat heel nederland een helft aan inkomen kreeg dankzij de euro!quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:11 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Weet je hoe het heet als de regering iedereen een normaal inkomen geeft?![]()
Daarbij lag het gewoon aan een verkeerd vastgestelde wisselkoers (die in 1998 is vast gezet), dus achquote:Op zaterdag 10 november 2007 23:11 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Weet je hoe het heet als de regering iedereen een normaal inkomen geeft?![]()
Ben je nu dom of doe je nu alsof?quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:18 schreef optifree het volgende:
[..]
Daarbij lag het gewoon aan een verkeerd vastgestelde wisselkoers (die in 1998 is vast gezet), dus ach
Jawel we kunnen wel wat doen!quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:27 schreef GizartFRL het volgende:
Het gulden tijdperk:
Volle boodschappenwagen bij de Poeisz. FL100.
Het euro tijdperk:
Volle boodschappenwagen bij de Poeisz. ¤ 150.
Wisselkoers: 1 Euro <-> 2.2037
¤150 <-> 330 gulden
Genaait waar je bij staat, en wat kun je er aan doen? Niets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |