abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54489233
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb allang geleden opgegeven hierover in discussie te gaan. 98% van de historici noemen Hitler rechts, maar Fok weet het beter. Ach ja...
Whehehe, dus omdat 98% van de historici (vrijwel allemaal geschoold door hen die Hitler als extreem-rechts wegzetten) dat vindt, is het feitelijk ook zo .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:35:35 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54489269
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:34 schreef cultheld het volgende:

[..]

Whehehe, dus omdat 98% van de historici (vrijwel allemaal geschoold door hen die Hitler als extreem-rechts wegzetten) dat vindt, is het feitelijk ook zo .
Natuurlijk laten alle historici hun oordeel afhangen van hun scholing en niet van rare zaken als, oh laten we eens kijken, onderzoek of zo.

Soms worden de reacties van de revisionisten hier van een onbenulligheid die in 1276 niet zou hebben misstaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_54489285
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Natuurlijk laten alle historici hun oordeel afhangen van hun scholing en niet van rare zaken als, oh laten we eens kijken, onderzoek of zo.

Soms worden de reacties van de revisionisten hier van een onbenulligheid die in 1276 niet zou hebben misstaan.
Wat valt er te onderzoeken aan Hitler's sociaal-economische beleid?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:37:30 #104
66444 Lord_Vetinari
pi_54489313
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat valt er te onderzoeken aan Hitler's sociaal-economische beleid?
Een stroming afrekenen op 1 punt

Hou nou op, je maakt jezelf hoe langer hoe lachwekkender. En ik moet werken morgen, dus ik wil liever geen gekneusde lachspieren oplopen vanavond.

Maar om een (onverdiend) serieus antwoord te geven dan: Misschien de motieven achter zijn sociaal-economisch beleid?
pi_54489393
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een stroming afrekenen op 1 punt

Hou nou op, je maakt jezelf hoe langer hoe lachwekkender. En ik moet werken morgen, dus ik wil liever geen gekneusde lachspieren oplopen vanavond.

Maar om een (onverdiend) serieus antwoord te geven dan: Misschien de motieven achter zijn sociaal-economisch beleid?
Feit blijft dat de uitvoering van zijn ideologie maar weinig met die van het communisme verschilde.
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:42:37 #106
66444 Lord_Vetinari
pi_54489432
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:40 schreef cultheld het volgende:

[..]

Feit blijft dat de uitvoering van zijn ideologie maar weinig met die van het communisme verschilde.
Feit blijft dat de reden ervoor ervan verschilde als de maan van een Goudse Kaas. En verder kan ik je aanbevelen eens een goed boek over Hitler en nazi-Duitsland te lezen (dus geen deel uit de Lekturama-serie of een feuilleton in de Telegraaf).
pi_54489461
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Goede onderbouwing .
pi_54489483
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Feit blijft dat de reden ervoor ervan verschilde als de maan van een Goudse Kaas. En verder kan ik je aanbevelen eens een goed boek over Hitler en nazi-Duitsland te lezen (dus geen deel uit de Lekturama-serie of een feuilleton in de Telegraaf).
Ja, want Stalin was moreel natuurlijk superieur aan Hitler .
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:51:37 #109
66444 Lord_Vetinari
pi_54489662
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja, want Stalin was moreel natuurlijk superieur aan Hitler .
Zucht...

Aanbevolen literatuur:
Alan Bullock, Hitler en Stalin - Parallele levens (Amsterdam 1991)
Richard J. Evans, Het Derde Rijk
William L. Shirer, The Rise and Fall of the Third Reich (vele edities)

Als je deze uit hebt, heb je in ieder geval een klein beetje een idee wat nazi-Duitsland en Hitler nu eigenlijk waren en wilden. Tot die tijd...
pi_54489796
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zucht...

Aanbevolen literatuur:
Alan Bullock, Hitler en Stalin - Parallele levens (Amsterdam 1991)
Richard J. Evans, Het Derde Rijk
William L. Shirer, The Rise and Fall of the Third Reich (vele edities)

Als je deze uit hebt, heb je in ieder geval een klein beetje een idee wat nazi-Duitsland en Hitler nu eigenlijk waren en wilden. Tot die tijd...
http://constitutionalistnc.tripod.com/hitler-leftist/
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000610.php

Dit zijn zeker schrijfsels van enge revisionisten die van Hitler een held proberen te maken ?
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:02:04 #111
66444 Lord_Vetinari
pi_54489901
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

http://constitutionalistnc.tripod.com/hitler-leftist/
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000610.php

Dit zijn zeker schrijfsels van enge revisionisten die van Hitler een held proberen te maken ?
Het zijn in ieder geval geen schrijfsels van historici... Bovendien zijn beide sites niet echt wat je noemt 'objectief' te noemen.

De eerste citeert notabene het 25 punten plan als onderbouwing Alsof Hitler c.s. zich na 1921 nog maar iets gelegen lieten liggen aan dat 'onveranderlijke' lijstje..

En de tweede...
quote:
Marcel Roele (1961) is wetenschapsjournalist, sociobioloog en politicoloog.
Ik mis 'historicus' in dat lijstje. Net zo min als ik me aanmatig vakkundig over sociobiologie te kunnen schrijven, zou deze meneer het historisch vakgebied aan de historici moeten overlaten. Mensen zoals ik in mijn lijstje hierboven noem, bijvoorbeeld.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:07:19 #112
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54489999
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:16 schreef Jurgen21 het volgende:
Gevestigde centrumpartijen durven tegen de wil van een meerderheid van de bevolking in, maatregelen te nemen waarvan zij oprecht menen dat die maatregelen in het landsbelang zijn.
Je bedoelt belastingen verhogen omdat je er anders met elkaar niet uitkomt en wegdraaien van een referendum omdat je weet dat je gaat verliezen?

Dat heeft niks met nodige impopulaire maatregelen te maken maar alles met plucheplakken en "een slecht compromis is beter dan een kabinetscrisis". Zie ontslagrecht voor meer van dat fraais.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_54490017
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

In die tijd vast wel ja.
Onzin. Sociaal-democraten vond Hitler maar laf tuig.
pi_54490262
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:07 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Onzin. Sociaal-democraten vond Hitler maar laf tuig.
Dat is logisch, want Hitler was geen democraat. Maar veel aanhangers van de nazi's vertoonden dezelfde wensen als de sociaal-democraten na '45. Ik denk dat als Hitler het bij de Autobahn, kinderbijslag en inperking van de macht van bedrijven had gelaten, hij een grotere held dan Drees was geweest voor de Nederlandse sociaal-democraten .
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:42:22 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_54492351
Maar goed, cultheld vindt Hitler niet rechts, en vind Wilders ook niet rechts. Daarnaast zijn de media niet rechts, docenten zijn niet rechts, advocaten, rechters, asielzoekers, studenten, gehandicapten, allochtonen, uitkeringtrekkers, wetenschappers, ambtenaren, kunstenaars, criminelen, politici, journalisten, werknemers, kinderen, illegalen, bijstandsmoeders, gesubsidieerde boeren, milieuactivisten, welzijnswerkers, bureaucratische managers, moslims en verkeerspolitieagenten zijn niet rechts. Niemand is rechts, op zoldernerds na wellicht.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_54492539
Als ik moet kiezen tussen de VVD of PVV dan kan ik zeggen dat ik de VVD veel erger vind. De VVD vind ik de meest verschrikkelijke partij van Nederland.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:50:29 #117
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_54492566
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is logisch, want Hitler was geen democraat. Maar veel aanhangers van de nazi's vertoonden dezelfde wensen als de sociaal-democraten na '45. Ik denk dat als Hitler het bij de Autobahn, kinderbijslag en inperking van de macht van bedrijven had gelaten, hij een grotere held dan Drees was geweest voor de Nederlandse sociaal-democraten .
En als Stalin het had gehouden bij de industriele revolutie, het overwinnen van de linkse Hitler, het tegengaan van religie en goelags als opvoedkampen voor probleemjeugd had gebruikt, dan was Stalin een grotere held dan Wiegel geweest voor de conservatieve liberalen.

Kijk, ik kan ook knutselen met historische feitjes en kinderlijke redeneringen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_54492605
quote:

[..]

Ja, duh. Dan had hij geen joden uitgeroeid en was geen wereldoorlog begonnen.
Als Drees dat wél had gedaan, was hij ook niet zo'n held geweest.
pi_54493775
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:42 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, cultheld vindt Hitler niet rechts, en vind Wilders ook niet rechts. Daarnaast zijn de media niet rechts, docenten zijn niet rechts, advocaten, rechters, asielzoekers, studenten, gehandicapten, allochtonen, uitkeringtrekkers, wetenschappers, ambtenaren, kunstenaars, criminelen, politici, journalisten, werknemers, kinderen, illegalen, bijstandsmoeders, gesubsidieerde boeren, milieuactivisten, welzijnswerkers, bureaucratische managers, moslims en verkeerspolitieagenten zijn niet rechts. Niemand is rechts, op zoldernerds na wellicht.
Hou het maar bij informatica .
pi_54493813
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, duh. Dan had hij geen joden uitgeroeid en was geen wereldoorlog begonnen.
Als Drees dat wél had gedaan, was hij ook niet zo'n held geweest.
Het blijft vreemd dat anti-kapitalistische jodenhaters die maar weinig verschilden van hun communistische rivalen in de rechtse hoek zijn geduwd.
pi_54493880
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het blijft vreemd dat anti-kapitalistische jodenhaters die maar weinig verschilden van hun communistische rivalen in de rechtse hoek zijn geduwd.
Extreem-links en extreem-rechts hebben veel overeenkomsten. Kijk nog maar eens naar het hoefijzer dat Bananenman heft gepost.
pi_54494005
quote:

[..]

Ja als, als, als ....
pi_54494087
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Extreem-links en extreem-rechts hebben veel overeenkomsten. Kijk nog maar eens naar het hoefijzer dat Bananenman heft gepost.
Wat was er nou uitgesproken rechts aan dolf? Z'n anti-semitische denkbeelden (dan was Marx het ook)? Z'n grote leger? Z'n nationalisme?
pi_54494396
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat was er nou uitgesproken rechts aan dolf? Z'n anti-semitische denkbeelden (dan was Marx het ook)? Z'n grote leger? Z'n nationalisme?
Dat zegt hij toch net. Extreem-links en -rechts zijn vrijwel identiek.
pi_54494544
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt ook vragen wat er zo uitgesproken links was aan Stalin, want dat had ook niet veel meer te maken met het communisme van Marx. Dat ging namelijk uit van gelijke verdeling en de macht naar de arbeiders. En daar was in de Sovjet-Unie natuurlijk ook geen sprake meer van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')