abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2007 @ 13:54:45 #251
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54454794
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:47 schreef roburt het volgende:
oh sorry zo bedoelde ik het niet.
ik heb ook de Manifesto.doc gelezen en vind het toch wel interessant hoe hij er tegen aankijkt.

neem dit nu
Natural fallacy. Omdat het in de natuur gebeurt is daarom nog niet dus goed. Bovendien is het ook nog eens zelf-weersprekend, want enerzijds streeft hij ernaar 'volgens de natuur' te leven, maar anderzijds doet hij daarmee de concessie nu buiten de natuur te staan; wat natuurlijk niet het geval is. Ook mensen zijn onderdeel van de natuur, en zoals wij leven is ook het gevolg van evolutie. Je kunt niet anders dan 'volgens de natuur leven', want als mens ben je onderdeel van de natuur. Iets anders willen is zelfbedrog.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_54454853
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:47 schreef roburt het volgende:
oh sorry zo bedoelde ik het niet.
ik heb ook de Manifesto.doc gelezen en vind het toch wel interessant hoe hij er tegen aankijkt.

neem dit nu
[..]
zeker ook een fan van Mein Kampf, de Bijbel, de Koran, Communistisch Manifest ?

ook van die boeken vol domme dooddoeners die door idioten worden aangegrepen om moorden te plegen op anderen die niet voldoen aan hun eigen maatstaven..

Wat die gast daar schreef is gewoon de aloude 'Übermensch'-filosofie die al jaren bekend is van die domme sociaal-darwinisten die kennelijk hun eigen denkfout niet zien (nl. dat de evolutie en de natuur hélemaal geen filosfische onderbouwd duwtje van een stel gekke untermenschjes nodig hebben)...

Als hij daadwerkelijk de Evolutie een handje wilde helpen bij het overleven van een sterker ras, had hij per direkt die gun op zn eigen kop gezet zonder die anderen om te leggen en in hun geval de evolutie zélf te laten bepalen of die zich zouden voortplanten (sowieso, als hij mensen heeft omgelegd die al nageslacht hebben faalt hij helemaal in zn beginnerscursusje 'darwinisme en evolutieleer')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54454950
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:53 schreef roburt het volgende:

[..]

opzich hebben wij zo jaren geleden ook geleefd.
het is dus niet natuurlijk hoe we nu leven.
Natuurlijk wel. We passen ons aan aan de vooruitgang, we worden gevormd in deze wereld. Een 'naturalisatie' zou juist onnatuurlijk zijn (beetje een gek zinnetje zo, een zuivering dan, om het zo maar te noemen), dat kunnen we niet meer handelen en past niet in ons wereldbeeld. Wat is 'natuurlijk'? Evolutie zorgt ervoor dat we veranderen, betekent niet dat toen wij nog aapmensen of weekdieren waren, dat dat onze werkelijke natuur is.
Bovendien zegt hij in dat stukje: inferieure mensen zouden moeten verdwijnen. Wij hebben 'inferieure' mensen (geen idee wat hij daar mee bedoelt, ik neem aan minder intelligent?) nodig. We hebben er niets aan als er een groep of niveau verdwijnt.
pi_54455151
Ik denk dat de volgende die zo'n shooting gaan houden, een draadloze IP-webcam op de loop van hun pistool zetten, zodat de hele wereld live mee kan 'genieten' van het bloedbad wat ze aanrichten.
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_54455190
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:09 schreef Calibrero het volgende:
Ik denk dat de volgende die zo'n shooting gaan houden, een draadloze IP-webcam op de loop van hun pistool zetten, zodat de hele wereld live mee kan 'genieten' van het bloedbad wat ze aanrichten.
Zou zomaar kunnen, zou er stiekem niet eens gek van staan te kijken als dat soort beelden ooit nog gaan opduiken. En dat is al ziek dat ik er niet eens van zou staan te kijken. Ik bedoel, tegenwoordig filmen mensen alles met hun mobiele telefoon. Waarom dan niet een killing-spree he?

pi_54455272
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:09 schreef Calibrero het volgende:
Of, dat ze, terwijl ze aan het schieten zijn, even inloggen op Youtube om het filmpje te uppen en er een blog over te schrijven.
pi_54455308
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:14 schreef Omaha het volgende:

[..]

Of, dat ze, terwijl ze aan het schieten zijn, even inloggen op Youtube om het filmpje te uppen en er een blog over te schrijven.

Even iemand van de pc in de mediatheek afknallen, bloed van het scherm afvegen en even uploaden en typen.

pi_54455353
laten we niet vergeten dat ik niet zo denk.
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Natural fallacy. Omdat het in de natuur gebeurt is daarom nog niet dus goed.
het is niet goed, maar waarom dan wel fout?
quote:
Bovendien is het ook nog eens zelf-weersprekend, want enerzijds streeft hij ernaar 'volgens de natuur' te leven, maar anderzijds doet hij daarmee de concessie nu buiten de natuur te staan; wat natuurlijk niet het geval is.
als je zo denk als hij zit je dus totaal in een verkeerde wereld. even alles veranderen kan dus niet.
"I can’t alone change much but hopefully my actions will inspire all the intelligent people of the world and start some sort of revolution against the current systems. "
"I don’t want to be part of this fucked up society"
"... I will rather fight and die than live a long and unhappy life"

oftewel, een schreeuw om aandacht en mensen aan het denken zetten.
quote:
Ook mensen zijn onderdeel van de natuur, en zoals wij leven is ook het gevolg van evolutie. Je kunt niet anders dan 'volgens de natuur leven', want als mens ben je onderdeel van de natuur. Iets anders willen is zelfbedrog.
een paar hoge pieten beslissen hoe wij leven.
er wordt voor ons beslist wat goed en fout is.
niet bepaald natuurlijk.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_54455919
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:17 schreef roburt het volgende:

het is niet goed, maar waarom dan wel fout?
de denkfout zit er natuurlijk vooral in dat die gasten denken dat ze op een kunstmatige wijze 'natuurlijk' gedrag zouden kunnen herscheppen...

alsof een economische 'vrijemarkt-aanhanger' hard roept 'dat de overheid eens vrije-marktwerking moet gaan subsidieren'..

Juist het idee te persoonlijk te moeten ingrijpen in bepaalde processen, is 'tegen-natuurlijk'.
quote:
oftewel, een schreeuw om aandacht en mensen aan het denken zetten.
raar, ik noem dit niet gemoedelijk en eufemistisch een 'schreeuw om aandacht'.. ik noem het eerder een afzichtelijke en vooral domme moord op totaal onschuldige mensen dooe een labiel sukkeltje
quote:
een paar hoge pieten beslissen hoe wij leven.
er wordt voor ons beslist wat goed en fout is.
niet bepaald natuurlijk.
dat is een kwestie van dat 'toelaten', niemand 'beslist' hoe je leeft, enkel mensen die dusdanig zwak zijn dat ze zich laten leven, laten zich als makke schapen leiden...

de puberteit is hét moment dat jong-volwassenen leren om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen, zélf beslissingen te nemen..
bij sommigen gaat dat mis en die moordenaar is eentje waarbij het flink misgegaan is ....

maar hierbij heeft hij juist zélf volgens zijn eigen normen bepaald te behoren tot de 'unter-menschen' wiens genen uit de evolute verwijderd moeten worden, omdat ze het kennelijk niet waard zijn om door te bestaan...

jammer dat hij in zijn arrogantie dacht dit ook voor andere onschuldige mnsen te moeten bepalen.

[ Bericht 28% gewijzigd door RM-rf op 08-11-2007 14:47:14 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 8 november 2007 @ 14:49:07 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54456057
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:11 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen, zou er stiekem niet eens gek van staan te kijken als dat soort beelden ooit nog gaan opduiken. En dat is al ziek dat ik er niet eens van zou staan te kijken. Ik bedoel, tegenwoordig filmen mensen alles met hun mobiele telefoon. Waarom dan niet een killing-spree he?

wat vervolgens miljoenen en miljoenen views genereert... er is blijkbaar vraag naar...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54457270
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:49 schreef Re het volgende:

[..]

wat vervolgens miljoenen en miljoenen views genereert... er is blijkbaar vraag naar...
Bloed willen we zien he? Wij als generatie kijkbuiskinders.
  donderdag 8 november 2007 @ 21:32:20 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54466309
Het was zeker een heel intelligente jongen, voor zijn 18 jaren had hij toch al een min of meer congruente levensfilosofie ontwikkeld. Die, zoals blijkt, de meesten hier op FOK! al weer boven de pet gegrepen is.
Hij heeft gewoon voor zichzelf een compleet afwijkend normen-en-waardenstelsel bedacht. Net als Nietzsche bijvoorbeeld. Dat dit stelsel niet aansluit bij dat van de huidige maatschappij maakt het niet minder.
Uiteindelijk heeft hij de uiterste consequentie van zijn denkbeelden ingezien en is tot actie overgegaan. In wezen altruïstisch.
The End Times are wild
pi_54466575
Alleen zijn idee van een oplossing geeft al aan dat hij niet echt snugger was. En de mensen die onder de indruk zijn van zijn filosofie zijn waarschijnlijk zelf van een nogal laag niveau, dan ben je al gauw verbaasd over het denkvermogen van anderen.
  donderdag 8 november 2007 @ 21:43:49 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54466638
Hij zal zich echt wel gerealiseerd hebben dat het neerschieten van 8 schoolgenoten niet echt helpt om de degeneratie tegen te gaan. Maar ik denk dat het hem ook meer te doen was om zijn ideeen onder de aandacht te brengen. Daar is hij in geslaagd.
The End Times are wild
pi_54467546
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:43 schreef LXIV het volgende:
Hij zal zich echt wel gerealiseerd hebben dat het neerschieten van 8 schoolgenoten niet echt helpt om de degeneratie tegen te gaan. Maar ik denk dat het hem ook meer te doen was om zijn ideeen onder de aandacht te brengen. Daar is hij in geslaagd.
klopt want dat schrijft hij ook.
is ook het meest logische.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_54483325
http://www.nieuwnieuws.nl(...)eigenlijk_slach.html

Tja, 2 kanten van het verhaal eh.
Lambo of Rekt
pi_54483365
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:24 schreef EggsTC het volgende:
http://www.nieuwnieuws.nl(...)eigenlijk_slach.html

Tja, 2 kanten van het verhaal eh.
Lekker boeiend.

Het is nog geen rede om onschuldige slachtoffers te maken.

In mijn ogen is hij totaal geen slachtoffer.
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_54487465
Dan moet ik weer aan die Chris Rock show denken...
pi_54487507
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Alleen zijn idee van een oplossing geeft al aan dat hij niet echt snugger was. En de mensen die onder de indruk zijn van zijn filosofie zijn waarschijnlijk zelf van een nogal laag niveau, dan ben je al gauw verbaasd over het denkvermogen van anderen.
Precies!
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:14:43 #270
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54488756
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:32 schreef LXIV het volgende:
Het was zeker een heel intelligente jongen, voor zijn 18 jaren had hij toch al een min of meer congruente levensfilosofie ontwikkeld. Die, zoals blijkt, de meesten hier op FOK! al weer boven de pet gegrepen is.
Hij heeft gewoon voor zichzelf een compleet afwijkend normen-en-waardenstelsel bedacht. Net als Nietzsche bijvoorbeeld. Dat dit stelsel niet aansluit bij dat van de huidige maatschappij maakt het niet minder.
Uiteindelijk heeft hij de uiterste consequentie van zijn denkbeelden ingezien en is tot actie overgegaan. In wezen altruïstisch.
De roep van deze jongen om terug te gaan naar de natuur heeft Nietzsche in Jenseits von Gut und Böse al aangehaald:
quote:
"Gemäss der Natur" wollt ihr leben? Oh ihr edlen Stoiker, welche Betrügerei der Worte! Denkt euch ein Wesen, wie es die Natur ist, verschwenderisch ohne Maass, gleichgültig ohne Maass, ohne Absichten und Rücksichten, ohne Erbarmen und Gerechtigkeit, fruchtbar und öde und ungewiss zugleich, denkt euch die Indifferenz selbst als Macht - wie könntet ihr gemäss dieser Indifferenz leben? Leben - ist das nicht gerade ein Anders-sein-wollen, als diese Natur ist? Ist Leben nicht Abschätzen, Vorziehn, Ungerechtsein, Begrenzt-sein, Different-sein-wollen? Und gesetzt, euer Imperativ "gemäss der Natur leben" bedeute im Grunde soviel als "gemäss dem Leben leben" - wie könntet ihr's denn nicht? Wozu ein Princip aus dem machen, was ihr selbst seid und sein müsst? - In Wahrheit steht es ganz anders: indem ihr entzückt den Kanon eures Gesetzes aus der Natur zu lesen vorgebt, wollt ihr etwas Umgekehrtes, ihr wunderlichen Schauspieler und Selbst-Betrüger! Euer Stolz will der Natur, sogar der Natur, eure Moral, euer Ideal vorschreiben und einverleiben, ihr verlangt, dass sie "der Stoa gemäss" Natur sei und möchtet alles Dasein nur nach eurem eignen Bilde dasein machen - als eine ungeheure ewige Verherrlichung und Verallgemeinerung des Stoicismus! Mit aller eurer Liebe zur Wahrheit zwingt ihr euch so lange, so beharrlich, so hypnotisch-starr, die Natur falsch, nämlich stoisch zu sehn, bis ihr sie nicht mehr anders zu sehen vermögt, - und irgend ein abgründlicher Hochmuth giebt euch zuletzt noch die Tollhäusler-Hoffnung ein, dass, weil ihr euch selbst zu tyrannisiren versteht - Stoicismus ist Selbst-Tyrannei -, auch die Natur sich tyrannisiren lässt: ist denn der Stoiker nicht ein Stück Natur? Aber dies ist eine alte ewige Geschichte: was sich damals mit den Stoikern begab, begiebt sich heute noch, sobald nur eine Philosophie anfängt, an sich selbst zu glauben. Sie schafft immer die Welt nach ihrem Bilde, sie kann nicht anders; Philosophie ist dieser tyrannische Trieb selbst, der geistigste Wille zur Macht, zur "Schaffung der Welt", zur causa prima.
Je eigen visie tot norm verheffen en anderen opleggen is heel verraderlijk. Een wil tot macht is ook een wil tot macht over jezelf. Ook je eigen grenzen kennen; zijn daad is geen altruïsme in mijn ogen maar tirannie.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_54549641
quote:
Finse tiener opgepakt voor imitatievideo

HELSINKI - De Finse politie heeft een 16-jarige jongen gearresteerd wegens bedreiging nadat hij een video over zijn school op het internet had geplaatst, zo hebben Finse media zondag bericht.

De tiener imiteerde de 18-jarige Pekka-Eric Auvinen, die woensdag acht mensen en vervolgens zichzelf dood schoot op een school in Jokela, in het zuiden van Finland. Pekka-Eric had zijn actie aangekondigd op de videosite YouTube onder de titel 'Bloedbad op de Jokela Middelbare School'. In het filmpje riep de schutter op tot "een revolutie tegen het systeem".

Volgens de Finse televiesiezender YLE verklaarde de gearresteerde jongen tegenover de politie dat de video van zijn school in het oosten van Finland bedoeld was als een grap.

Bron: telegraaf
Dit schijnt niet het enige geval te zijn wat ik begrepen heb. Ook andere studenten die denken leuk te zijn op internet met deze afslachting worden door de Finse politie aan/op gepakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')