abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54440449
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:37 schreef Darklight het volgende:
maar in Finland is de maximum straf 12jaar, daarna krijgen ze een andere identiteit
Is dat zo?

En waarom heb jij een avatar van die gozer? Dat vind ik pas freaky.

woensdag 7 november 2007 @ 21:40:23 #202
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_54440489
vind de avatar wel cool, cooler dan Jack
Volgens mij las ik dat in het Finland topic
pi_54440553
Jack is gelukkig geen mass murderer.

pi_54441687
En de dader is vanavond om 22:15 Finse tijd overleden. NL tijd is dat 1 uur eerder dus 21:15
pi_54441758
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:14 schreef Positive_Thinking het volgende:
En de dader is vanavond om 22:15 Finse tijd overleden. NL tijd is dat 1 uur eerder dus 21:15

Ja, ik blijf het zeggen... jammer. Had graag gezien dat die kerel zelf onder ogen had gezien wat hij aangericht heeft. Nu komt hij er in mijn ogen te makkelijk vanaf.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:18:19 #207
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54441847
Jammer dat hij overleden is, nu kiest hij de makkelijkste weg voor zichzelf
  woensdag 7 november 2007 @ 22:33:09 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54442423
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:16 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Ja, ik blijf het zeggen... jammer. Had graag gezien dat die kerel zelf onder ogen had gezien wat hij aangericht heeft. Nu komt hij er in mijn ogen te makkelijk vanaf.
mja, en dan...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54442559
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:33 schreef Re het volgende:

[..]

mja, en dan...
Dan kon hij zelf even mee maken dat het niet zo normaal is in de wereld om onschuldigen neer te knallen. Dan was hij met zijn neus op de feiten gedrukt dat hij anderen pijn heeft gedaan. Dan had hij kunnen zien welke families hij nu totaal kapot gerukt heeft. Wellicht kan hij dan zien welke kinderen hij van een moeder ontnomen heeft. Dan had hij tenminste een beetje psychische schade op kunnen lopen door groot schuldgevoel o.i.d. en dat vind ik dan terecht gezien het leed wat hij andere mensen heeft aangedaan.
pi_54442570
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:19 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Ja, die zijn er. Kipland Kinkel, 15 jaar, Amerikaan, die zit dus 112 jaar in de cel. Er zijn er nog een paar die het overleefd hebben maar dat waren dan geen kinderen, dat waren (jong)volwassenen die bijvoorbeeld naar school gingen om daar een massacre aan te richten.
Kipland Kinkel?
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2007 @ 22:40:21 #211
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54442683
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:37 schreef Laniboekje het volgende:

Dan had hij tenminste een beetje psychische schade op kunnen lopen
M.I. had hij al een behoorlijke psychische schade voordat hij dit besloot te doen
  woensdag 7 november 2007 @ 22:40:27 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54442686
quote:

[..]

Dan kon hij zelf even mee maken dat het niet zo normaal is in de wereld om onschuldigen neer te knallen. Dan was hij met zijn neus op de feiten gedrukt dat hij anderen pijn heeft gedaan. Dan had hij kunnen zien welke families hij nu totaal kapot gerukt heeft. Wellicht kan hij dan zien welke kinderen hij van een moeder ontnomen heeft. Dan had hij tenminste een beetje psychische schade op kunnen lopen door groot schuldgevoel o.i.d. en dat vind ik dan terecht gezien het leed wat hij andere mensen heeft aangedaan.
Ik denk dat deze jongeman heel goed wist wat hij deed en dat hij alles ook goed overwogen heeft. Hij heeft gewoon maling aan jouw humanistisch/sociale normen en waarden, daar was hij allang voorbijgestreefd. (Jenseits von Gut und Böse) Hij heeft de moed gevonden om te doen wat hij juist vond, en daarvan de consequenties heus wel overzien.
The End Times are wild
pi_54442756
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:37 schreef Taurus het volgende:

[..]

Kipland Kinkel?
Vreemde naam he? Zou dat ook een aanzet zijn geweest?

woensdag 7 november 2007 @ 22:42:33 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54442765
quote:

[..]

mja deze knul was al dermate psychisch kapot dat ik niet denk dat berouw daar nou enige invloed op zou hebben, beetje mosterd na de maaltijd vind ik. Hij is lekker dood en zij die onder zijn schade voort moeten leven zullen het nog zwaar krijgen
pi_54442795
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

M.I. had hij al een behoorlijke psychische schade voordat hij dit besloot te doen
Ook wel true. Laat ik het dan zo zeggen, misschien had hij dan nog een beetje kunnen inzien wat de gevolgen waren.
pi_54442918
quote:

[..]

Met zijn manifest en zijn denkpatronen ga jij denken dat hij het zo zal gaan zien?? Zijn redenatie is niet even een kleine opwelling geweest. Dit is een zeer bewuste en geplande actie. Je gaat niet in een opwelling even een manifest schrijven. Je gaat ook niet even gezellig een filmpje maken om aan te kondigen wat je gaat doen. Misschien dat hij op een langere termijn zijn gedachten patroon had verander. Op korte termijn heb ik mijn grootste twijfels in dit geval.
quote:
Ook wel true. Laat ik het dan zo zeggen, misschien had hij dan nog een beetje kunnen inzien wat de gevolgen waren.
Dat lijkt me een betere visie. (las het nadat ik het eerste deel had geschreven.
pi_54442921
Een overzicht van eerdere schietpartijen op scholen:
quote:
MAART 1996: Een gewapende man dringt een school binnen in het Schotse Dunblane en schiet zestien leerlingen en een docent dood. Daarna slaat hij de hand aan zichzelf.

MAART 1997: Een man schiet op twee scholen in de Jemenitische hoofdstad Sanaa zijn geweer leeg. Zes kinderen komen om. Een dag later veroordeelt een rechtbank de dader tot de dood.

OKTOBER 1997: Een zestienjarige scholier schiet twee meisjes dood op de Pearl High School in de Amerikaanse plaats Pearl (Mississippi). Een van de meisjes is de ex-vriendin van de dader. Zeven scholieren raken gewond. Voordat de jongen het bloedbad op zijn school aanricht, vermoordt hij thuis zijn moeder door haar de keel door te snijden.

DECEMBER 1997: Een veertienjarige Amerikaanse jongen doodt drie meisjes op de Heath High School in West Paducah (Kentucky). Vijf scholieren raken gewond.

MAART 1998: Twee jongens - van elf en dertien jaar - schieten vier scholieren en een leraar dood op de Westside Middle School in Jonesboro (Arkansas, VS). Negen meisjes en een andere leraar raken gewond.

MEI 1998: Een vijftienjarige jongen opent het vuur op medeleerlingen in de kantine van de Amerikaanse Thurston High School in Springfield (Oregon). Twee leerlingen worden gedood, 22 raken gewond. De nacht voor de schietpartij vermoordt Kipland ‘Kip’ Kinkel zijn beide ouders, oud-leraren van de school.

APRIL 1999: Zwaarbewapende scholieren richten op de middelbare school Columbine in de Amerikaanse plaats Littleton (Colorado) een bloedbad aan onder medeleerlingen. Ze schieten twaalf scholieren en een leraar dood. Daarna plegen ze zelfmoord.

DECEMBER 1999: Een 17-jarige jongen schiet op school De Leijgraaff in het Nederlandse Veghel vijf mensen neer uit eerwraak. De vader, die hem tot de schietpartij aanzette, krijgt later negen jaar cel. De schutter wordt tot vijf jaar veroordeeld. Een van de slachtoffers was met het zusje van de dader op vakantie naar Turkije geweest, zonder toestemming van de ouders.

FEBRUARI 2002: In de Duitse plaats Feising bij München worden op een school drie mensen doodgeschoten. De dader is een oud-student die van school is gestuurd.

APRIL 2002: Een bloedbad op een school in Erfurt in het oosten van Duitsland kost achttien mensen het leven. Onder hen is de dader, een oud-leerling die twee keer voor zijn examen was gezakt. Hij schiet zichzelf dood als de politie hem benadert.

APRIL 2003: Bij Red Lion in Pennsylvania schiet een veertienjarige jongen de directeur van zijn school dood en daarna zichzelf.

SEPTEMBER 2004: Een vijftienjarige jongen richt op een middelbare school in een buitenwijk van Buenos Aires een bloedbad aan met een handvuurwapen. Er vallen drie doden en vijf gewonden. Het wapen was van de vader van de jongen, een grenswacht.

MAART 2005: In de Amerikaanse staat Minnesota schiet een leerling zeven andere scholieren dood voor hij de hand aan zichzelf legt. Kort daarvoor had hij al zijn beide grootouders omgebracht.

SEPTEMBER 2006: In de kantine van Dawson College in het Canadese Montreal schiet een 25-jarige man een jonge vrouw dood. Er vallen negentien gewonden.

OKTOBER 2006: Een vrachtwagenchauffeur richt een bloedbad aan in een schooltje van de Amish-geloofsgemeenschap in het district Lancaster van de Amerikaanse staat Pennsylvania. Er vallen vijf dooden. De schutter neemt zijn eigen leven.

APRIL 2007: Zeker 20 doden bij een schietpartij op de Virginia Tech universiteitscampus in het Amerikaanse Blacksburg.

NOVEMBER 2007: 9 doden inclusief schutter bij een schietpartij op een school in het Finse Tuusula. De 18-jarige dader plaatst enkele uren voor zijn daad diverse videos op Youtube die betrekking hebben op de geplande schietpartij.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:48:58 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54443005
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Lees nu eens goed wat hij zelf geschreven heeft:
quote:
You might ask yourselves, why did I do this and what do I want. Well, most of you are too arrogant and closed-minded to understand... You will proprably say me that I am “insane”, “crazy”, “psychopath”, “criminal” or crap like that. No, the truth is that I am just an animl, a human, an individual, a dissident.
Ik denk dat hij goed wist waar hij mee bezig was, en weloverwogen hiertoe besloten heeft. Of je het er nu mee eens bent of niet. Hij had een andere visie op de maatschappij dan de grote meerderheid hiervan.
The End Times are wild
pi_54443161
APRIL 2007: Zeker 20 doden bij een schietpartij op de Virginia Tech universiteitscampus in het Amerikaanse Blacksburg.

Weet je dat er iets later nog een dode is gevallen? Zo een jongen had het bloedbad overleefd en reed in zijn auto snel naar huis om zijn familie weer te omarmen na die doodsangsten. Maar aangezien hij zo overstuur was reed hij onvoorzichtig en kwam hij om in een auto-ongeluk op weg naar huis. Hoe erg is dat?
  woensdag 7 november 2007 @ 22:54:34 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54443225
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:46 schreef Omaha het volgende:
Een overzicht van eerdere schietpartijen op scholen:
[..]
was er nog eentje in nederland vorig jaar toch...
pi_54443316
Er zijn er nog wel veel meer. Ook in jaren '80. Echt een ellenlange lijst ondertussen al.
pi_54443414
Er schuilt een zorgwekkende ontwikkeling achter deze gebeurtenis: het uitgebreid tonen van de 'testamenten' van de daders. Al die media-aandacht kon wel eens een grote drijfveer zijn voor zieke geesten om dit soort stunts uit te halen. De "fifteen minutes of fame", ook al ben je zelf inmiddels dood. Altijd beter dan op je 83e naamloos sterven...
pi_54443462
Ja, maar dat is de media he. Dat is gewoonweg niet te stoppen, helaas.
  woensdag 7 november 2007 @ 23:05:46 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54443669
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:59 schreef Elfletterig het volgende:
Er schuilt een zorgwekkende ontwikkeling achter deze gebeurtenis: het uitgebreid tonen van de 'testamenten' van de daders. Al die media-aandacht kon wel eens een grote drijfveer zijn voor zieke geesten om dit soort stunts uit te halen. De "fifteen minutes of fame", ook al ben je zelf inmiddels dood. Altijd beter dan op je 83e naamloos sterven...
mja dat willen we toch allemaal, we willen er boven op zitten, chips erbij elk detail uitgemeten, alles opgeslagen op de harde schijf...
pi_54443801
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:05 schreef Re het volgende:

[..]

mja dat willen we toch allemaal, we willen er boven op zitten, chips erbij elk detail uitgemeten, alles opgeslagen op de harde schijf...
Ja, dat is ook zo. Wat dat betreft zijn we allemaal schuldig, alle details willen we weten en anders gaan we het nog zelf opzoeken ook als de antwoorden niet bevredigend zijn.
pi_54444266
Voor de geïnteresseerden, de boel wordt nu besproken bij Pauw en Witteman op Nederland 1.
pi_54445681
Die gast is zelf overleden.
Secrets never die. Only people.
pi_54445785
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:17 schreef milagro het volgende:

[..]

ja hoor, rustig maar, jij bent ook een compleet gestoorde gek
Lambo of Rekt
  donderdag 8 november 2007 @ 00:38:43 #229
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_54446580
Wow. Ik bekeek net een filmpje van TheAmazingAtheist (een van de bekendere van de atheistencommunity op youtube) op Youtube over dit incident. Ik heb alles gezien van Naturalselector89, omdat TAA een keer de discussie met die gast is aangegaan. Echt zieke denkbeelden had deze jongen. Het schokkende is dat je nu weet dat hij op zo'n verschrikkelijke manier wereldnieuws heeft gehaald.

TAA wordt trouwens uitgebreid in het finse nieuws getoond, samen met nog een paar anderen, en krijgen mede de schuld dat zij hem tot deze daad hebben aangezet

PS: de vriendin van die gast zat ook op youtube en had het pas met hem uitgemaakt. Dat zou ook wel een reden kunnen zijn dat hij is doorgedraaid.
pi_54446728
quote:
Op donderdag 8 november 2007 00:38 schreef StupidByNature het volgende:
Wow. Ik bekeek net een filmpje van TheAmazingAtheist (een van de bekendere van de atheistencommunity op youtube) op Youtube over dit incident. Ik heb alles gezien van Naturalselector89, omdat TAA een keer de discussie met die gast is aangegaan. Echt zieke denkbeelden had deze jongen. Het schokkende is dat je nu weet dat hij op zo'n verschrikkelijke manier wereldnieuws heeft gehaald.

TAA wordt trouwens uitgebreid in het finse nieuws getoond, samen met nog een paar anderen, en krijgen mede de schuld dat zij hem tot deze daad hebben aangezet

PS: de vriendin van die gast zat ook op youtube en had het pas met hem uitgemaakt. Dat zou ook wel een reden kunnen zijn dat hij is doorgedraaid.
TAA gaf 5 sterren aan een simpson video--http://nl.youtube.com/user/TheAmazingAtheist
van binnen zijn ze niet zo stoer!
  donderdag 8 november 2007 @ 07:16:43 #231
175406 CanisLupus
Onoverzichtelijk
pi_54448193
Dit is raar, op mijn youtube account was ik een tijdje 'subscribed' aan zijn video's. Hij heette eerst Naturalselector89 en ik heb wel een paar video's van hem bekeken. De laatste dan weer niet. Hij was geblokkeerd op YT en ging onder een andere naam verder.

Die jongen had voor een deel goede ideeen, zoals dat mensen zich niet als schapen moeten gedragen en voor zichzelf moeten denken. Hij was ook anti religie, zoals ikzelf.

Toch zat er blijkbaar een kronkel in zijn hersenen omdat hij geweld als een oplossing zag. Voor iemand die individualisme als een belangrijke waarde zag is het absurd om een 'school shooting' te houden. Lekker origineel is dat. En waarom wou hij zichzelf opofferen om een paar mensen neer te schieten, als hij zichzelf hoger achtte dan 95% van de wereldbevolking.
Keep your goals high, and one day you will fly
  Trouwste user 2022 donderdag 8 november 2007 @ 07:18:12 #232
7889 tong80
Spleenheup
pi_54448196
Als individu is ie wel erkent nu.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54449948
quote:
Op donderdag 8 november 2007 00:38 schreef StupidByNature het volgende:

Het is wel gemeen dat hij enkele dagen van te voren heeft gezegd dat zij (die ex-vriendin of whatever) bloed aan haar handen had van zijn acties. Hoe kun je iemand messed up praten? Het meisje heeft er helemaal niets mee te maken. Helaas zijn die reacties van hem op haar profiel ook verwijderd anders had ik nog een beetje bewijs wat hij allemaal tegen haar gezegd heeft.
pi_54450833
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:03 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Het is wel gemeen dat hij enkele dagen van te voren heeft gezegd dat zij (die ex-vriendin of whatever) bloed aan haar handen had van zijn acties. Hoe kun je iemand messed up praten? Het meisje heeft er helemaal niets mee te maken. Helaas zijn die reacties van hem op haar profiel ook verwijderd anders had ik nog een beetje bewijs wat hij allemaal tegen haar gezegd heeft.
Nu kan ik het mis hebben, maar die jonge vrouw lijkt me niet echt iemand die de schuld bij zichzelf zal gaan zoeken.

Ik snap die natuurlijke selectie ook niet helemaal van hem. Hij heeft een hekel aan moordenaars en mensen die niets toevoegen aan de maatschappij, maar gaat vervolgens studenten te lijf? Ik denk dus niet dat een dergelijk persoon gevoel heeft, dus wat mij betreft ben ik wel blij dat de wereld verlost is van die gast...maar er blijken nog meer rond te lopen? Of las ik niet zoiets? Ik heb namelijk geen ander filmpje gezien dan die waar hij bezig was met schietoefeningen en ik kan daar nu geen massamoord, of dit te plannen, aan afleiden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54451024
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Nu kan ik het mis hebben, maar die jonge vrouw lijkt me niet echt iemand die de schuld bij zichzelf zal gaan zoeken.

Ik snap die natuurlijke selectie ook niet helemaal van hem. Hij heeft een hekel aan moordenaars en mensen die niets toevoegen aan de maatschappij, maar gaat vervolgens studenten te lijf? Ik denk dus niet dat een dergelijk persoon gevoel heeft, dus wat mij betreft ben ik wel blij dat de wereld verlost is van die gast...maar er blijken nog meer rond te lopen? Of las ik niet zoiets? Ik heb namelijk geen ander filmpje gezien dan die waar hij bezig was met schietoefeningen en ik kan daar nu geen massamoord, of dit te plannen, aan afleiden.
Ze gaat het denk ik ook niet bij zichzelf leggen maar zo een opmerking komt wel aan, zeker na die actie van gisteren natuurlijk. Maar of er meer rondlopen? Geen idee, er zijn een aantal personen in die Youtube-wereld die het met zijn idee eens zijn maar verder weet ik ook van niets. Tevens kan ik ook geen massamoord uit het filmpje halen waar de jongen op appels aan het schieten is. Wat ik dan wel weer een vreemd filmpje vind is het laatste wat hij op youtube heeft gezet. Waarbij je de tekst ziet: Naam van de school, datum e.d. Dan de school zelf en op het einde de foto van hem waarbij hij het pistool op de cameralens gericht heeft. Dat was dan wel duidelijk een aanwijzing met dat hij iets zou gaan uitvreten.
pi_54451231
Ik vind het wel vreemd dat hier enkele mensen zijn die vinden dat hij best goede ideeen heeft Hoe oud was dit mannetje ook alweer? 18? Dan kun je nog geen goede ideeen hebben - met alle respect. Dit is gewoon weer 'n typisch voorbeeld van iemand die 'er niet bij hoort' (vandaar dat: mensen moeten zich niet als schapen gedragen). Dat uit zich ook in die alternatieve levensstijl, de muziekstijl en de kledingstijl etc. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mensen zich slechts zo gaan uiten door dat ze falen in die 'schapenwereld' zoals ze het zelf noemen. Dolgraag hadden ze daarbij gewild, maar als ze 'gepest' worden zetten ze zich af en gaan ze het tegenover gestelde doen van make-up, mode en Destiny's Child. Zo simpel is het, het is geen bijzonder kind met hele andere rare wereldbeelden, maar gewoon een logisch resultaat van een buitenbeentje die daar niet mee om kan gaan. Daar valt geen wijze les uit te trekken, deze jongen flipt gewoon door, zit geen enkele nuttige boodschap achter voor andere mensen. Hooguit dat je niet mag pesten.
Dat zie je overigens bij al die shooters, het zijn niet bepaald de populaire jongens uit de klas, en ze hebben daar altijd iets tégen, tegen die populariteit. Ze willen ook dat zíj weten dat ze bloed aan hun handen hebben en dat zij indirect verantwoordelijk zijn voor deze daden (dat heeft deze jongen ook ergens gezegd). Gewoon sociaal-zwakke figuren dus, simpel. Als hij het dan toch over naturalisatie heeft, had hij slechts zichzelf en verder niemand van kant moeten maken. Juist sociaal zwakke personen zoals hij voegen niets toe aan de maatschappij. (van mij had hij overigens mogen leven en veel vriendjes mogen hebben hoor, maar hij heeft het zélf over naturalisation).
pi_54451340
"Ze willen ook dat zíj weten dat ze bloed aan hun handen hebben en dat zij indirect verantwoordelijk zijn voor deze daden"

Noem maar gerust direct hoor. Daar zijn die gasten best trots op. Ik ben het voor 99% met je eens hoor. Maar er is ook een andere kant. De jongen had wel gelijk in zijn standpunt dat de mensheid eigenlijk best wreed is. Als je er niet bij hoort of een beetje anders bent wordt je al gelijk met de nek aangekeken. En daar heeft hij gelijk in, dat slaat ook gewoon nergens op. Het probleem is denk ik alleen dat juist hij met de nek aangekeken werd en dit wellicht niet meer kon verkroppen.
pi_54451465
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:17 schreef Laniboekje het volgende:
"Ze willen ook dat zíj weten dat ze bloed aan hun handen hebben en dat zij indirect verantwoordelijk zijn voor deze daden"

Noem maar gerust direct hoor. Daar zijn die gasten best trots op. Ik ben het voor 99% met je eens hoor. Maar er is ook een andere kant. De jongen had wel gelijk in zijn standpunt dat de mensheid eigenlijk best wreed is. Als je er niet bij hoort of een beetje anders bent wordt je al gelijk met de nek aangekeken. En daar heeft hij gelijk in, dat slaat ook gewoon nergens op. Het probleem is denk ik alleen dat juist hij met de nek aangekeken werd en dit wellicht niet meer kon verkroppen.
Dat is ook zo, daarom zeg ik, het enige wat je er uit kan halen is dat er niet gepest moet worden. Maar aan de andere kant is dit gewoon ´n ultiem sociaal zwak figuur die dat inderdaad écht niet kan handelen, en daar heb je er maar weinig van gelukkig. We praten wel over die schoolschootings alsof het geen incidenten meer zijn, maar relatief zijn het er natuurlijk niet veel. (of ja, wat is veel, elk is er een te veel, maar toch 'n beetje 'shit happens' wat mij betreft).
pi_54451666
Ik zie hem inderdaad ook als iemand die gewoon labieler is en niet als iemand die precies weet wat hij doet (ja, hij wist de handelingen e.d. wel), maar hij was gewoon niet stabiel genoeg om te bedenken dat zijn actie waarschijnlijk tot niets zou leiden, behalve dan de 15 minutes of fame. Toch vind ik het wel kwalijk om te zien dat die schoolshootings wel steeds vaker voorkomen, of ze kwamen vroeger gewoon niet in de media (wat me sterk lijkt). Het zijn er gelukkig altijd nog niet zoveel als bijvoorbeeld gangshooting o.i.d. maar het zijn er gewoon inderdaad nu al teveel. Maar goed, inderdaad shit happens... wat het is nu eenmaal gebeurd en de families en Finland mogen nu de stukjes oprapen om weer verder te gaan in het normale schoolleven.
pi_54452985
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Als je op Youtube een filmpje gooit en je daad aankondigd (School, datum etc), lijkt me dat een duidelijk signaal. Ook zijn zip bestand met het hele manifest geeft overduidelijk aan dat hij er mee bezig was.

Aangezien hij mensen als dieren ziet is natuurlijke selectie simpel. De zieken/zwakke overeleven het niet. Simpel vb. leeuwen vangen simpeler een dier wat al gewond is of ziek is dan een die sterk krachtig en snel is. Aangezien hij zichzelf boven iederen beschouwde heeft hij met zijn schietpartij de selectie een handje geholpen.

Verder kan je inderdaad zeggen dat deze jongen labiel is, maar levenstijl etc kan een uiting zijn, maar dat maakt niet elk persoon die zich zo kleed etc labiel. Een fout die vaak nogal snel gemaakt wordt.

Wat de verhalen betreft hebben vrienden (hij had dus toch vrienden) van hem zijn aparte gedrag de laatste weken opgemerkt. Het schijnt tevens gemeld te zijn aan de schoolleiding. Helaas hebben die er niks mee gedaan, omdat ze niks zagen/merkten.

Achteraf gezien had het dus misschien nog allemaal voorkomen kunnen worden.
pi_54453155
dit moet je niet willen snappen, dat doen geeft de indruk dat het allemaal ergens machtig interessant is, en dat is het niet, het is een gestoorde, zijn motieven zijn gestoord, zijn uitvoering is gestoord, zijn aanleidingen zijn gestoord, meer is het niet dan de gestoorde daad van een gestoorde, maar maak je er meer van door er hele theorien tegen aan te gooien, dan geef je volgens mij eerder potentiele andere gestoorden in decategorie ik flip dus ik schiet, een incentive dan welke game dan ook, of welke wapenwet dan ook.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 8 november 2007 @ 12:48:40 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54453328
maar als het nou een schizofreen was...
pi_54453369
Dat zullen we dan nooit weten.

Overigens vind ik het wel machtig interessant om eens te belichten hoe een 'gestoorde' tot deze daden kan komen. Maar dat ben ik dan weer, mijn interesse ligt dan wel een beetje bij psychologie e.d. Can't help it.
  donderdag 8 november 2007 @ 12:55:42 #244
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_54453480
net ff 1vandaag gekeken, wat een aanfluiting
Daar werden online games er alweer bijgehaald
pi_54454262
wie heeft de Manifesto.doc gelezen, ik vind het toch wel interessant.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_54454504
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:32 schreef roburt het volgende:
wie heeft de Manifesto.doc gelezen, ik vind het toch wel interessant.
Ik heb hem gelezen en ook op mijn computer staan. Maar als het topic even doorleest staat het manifest ook ergens beschreven enkele pagina's terug.
pi_54454538
Op pagina 2 van dit topic, daar staat het gehele manifest in een quote.

pi_54454625
oh sorry zo bedoelde ik het niet.
ik heb ook de Manifesto.doc gelezen en vind het toch wel interessant hoe hij er tegen aankijkt.

neem dit nu
quote:
Humans are just a species among other animals and world does not exist only for humans. Death and killing is not a tragedy, it happens in nature all the time between all species. Not all human lives are important or worth saving. Only superior (intelligent, self-aware, strong-minded) individuals should survive while inferior (stupid, retarded, weak-minded masses) should perish.
  donderdag 8 november 2007 @ 13:51:23 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54454703
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:47 schreef roburt het volgende:
oh sorry zo bedoelde ik het niet.
ik heb ook de Manifesto.doc gelezen en vind het toch wel interessant hoe hij er tegen aankijkt.

neem dit nu
[..]
vette bullshit natuurlijk
pi_54454762
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef Re het volgende:

[..]

vette bullshit natuurlijk
opzich hebben wij zo jaren geleden ook geleefd.
het is dus niet natuurlijk hoe we nu leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')