Nee maar wel een gemiddeld percentage. De elsevier heeft dat b.v. laatst geprobeerd en die kwamen op een procent of 35 uit net als de meeste eerdere berekeningen die ik heb gezien.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is serieus onmogelijk. Daarvoor zijn er teveel belastingen, het zijn er tenslotte honderden dus er zijn teveel parameters. Je kunt uiteraard wel voor een individu dit uitrekeken, maar je kunt geen algemeen geldend percentage berekenen.
Hoeft ook niet, als je ogen hebt zie je het verschil.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben benieuwd want echt een goede berekening daarvan heb ik nog nooit gezien als ik eerlijk ben.
Een gemiddeld percentage is flauwekul. Aangezien de onderste laag netto-ontvangers zijn, de middenlaag alles betaald en de bovenste laag weer minder betaald. De middenlaag komt dus zeker weten boven de 35% uit, maar dan nog spelen er honderden andere factoren mee.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar wel een gemiddeld percentage. De elsevier heeft dat b.v. laatst geprobeerd en die kwamen op een procent of 35 uit net als de meeste eerdere berekeningen die ik heb gezien.
Maar goed die berekening werd in het betreffende topic door links en door rechts betwist.
Waar baseer je dat op? Vast niet op het progressief belastingstelsel...quote:...en de bovenste laag weer minder betaald.
Het is gewoon een feit dat de bovenste laag alles uit de kast haalt om maar zo min mogelijk belasting te betalen en met succes. Dit doet er ook niet zo heel veel toe, want de middengroep zal toch het overgrote merendeel van de belasting moeten opbrengen.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Vast niet op het progressief belastingstelsel...
Dit is je goed recht. Je mag alles uit de kast halen om zo weinig mogelijk belasting te betalen.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat de bovenste laag alles uit de kast haalt om maar zo min mogelijk belasting te betalen en met succes.
Dat komt doordat het een veel grotere groep is! Neemt niet weg dat ze per persoon minder belasting betalen (en minder verdienen...) dan de topgroep!quote:Dit doet er ook niet zo heel veel toe, want de middengroep zal toch het overgrote merendeel van de belasting moeten opbrengen.
Daar zeg ik toch ook niet van. Ik constateer alleen iets.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit is je goed recht. Je mag alles uit de kast halen om zo weinig mogelijk belasting te betalen.
Procentueel gezien niet. Het stelsel is tot op zekere hoogte progressief en daarna neemt het percentage gewoon weer af.quote:[..]
Dat komt doordat het een veel grotere groep is! Neemt niet weg dat ze per persoon minder belasting betalen (en minder verdienen...) dan de topgroep!
klopt want dan kickt de HRA er inquote:Op woensdag 14 november 2007 10:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Daar zeg ik toch ook niet van. Ik constateer alleen iets.
[..]
Procentueel gezien niet. Het stelsel is tot op zekere hoogte progressief en daarna neemt het percentage gewoon weer af.
Totdat je collegegelden voor je kids moet betalen. Of ziekenhuisrekeningen krijgt.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:
VS vergeleken met Nederland:
-hoger salaris
-lagere belastingen
-goedkopere producten
Welk deel wil je "een berekening" van zien?
http://www.schuytgraaf.nl/content?id=74quote:Op vrijdag 9 november 2007 04:15 schreef StefanP het volgende:
Zomaar wat eengezinswoningen uit mijn buurt (Plano, 300+K inwoners in het midden van het drukke DFW):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kosten? Evenveel als een modale rijtjescontainer in Nederland... kies maar: bovenstaande of dit...
[ afbeelding ]
Kwa oppervlakte alleen al past die container zes keer in de woningen hier, en dan rekenen we de tuin en garages nog niet eens mee.
De woningmarkt in Nederland is gewoon ziekelijk. Totaal stuk gereguleerd. Mensen zijn decennia lang gehersenspoeld en weten inmiddels niet eens meer beter. Als je het 'geluk' hebt om ingeloot te worden voor zo'n grijze gevangenis, dan ben je de koning te rijk. Terwijl je voor hetzelfde geld in welk land dan ook zo'n oneindig veel grotere en mooiere woning hebt... ziek.
Nou, ik vond zowel dat grijze ding als de huizen die jij plaatste ziekmakend lelijk. Dat doet verder niets af van het feit dat je in de meeste landen, inclusief in veel plaatsen in de V.S., wel een mooi huis, met een fatsoenlijke woonoppervlakte en een flinke tuin voor (veel) minder geld dan hier kunt laten neerzetten.quote:Op donderdag 15 november 2007 04:38 schreef StefanP het volgende:
Wat zeur je nou? Dat is een Nederlandse wijk hoor, dus het is meteen duidelijk waarom hij spuuglelijk is. En dat 'lelijk-Amerikaanse' kun je wel voor je houden want er is geen hond, inclusief jij, die die grijze container uit de OP (of die rommel uit jouw post) mooier vindt dan de woningen die ik plaatste.
Dat zijn vrij standaard Nederlandse woningen, zoals die in de jaren 30 gebouwd werden, waar een porch tegen aangeplakt isquote:Op woensdag 14 november 2007 21:12 schreef Zyggie het volgende:
[..]
http://www.schuytgraaf.nl/content?id=74
Kijk eens, speciaal voor jou. Het lelijk-Amerikaanse spat er van af.
Die McMansions vond ik ook niet echt bijzonder maar het gaat me dan ook meer om de ruimte en daar krijg je over het algemeen meer van in de VS voor hetzelfde of zelfs minder geld.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:24 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Nou, ik vond zowel dat grijze ding als de huizen die jij plaatste ziekmakend lelijk. Dat doet verder niets af van het feit dat je in de meeste landen, inclusief in veel plaatsen in de V.S., wel een mooi huis, met een fatsoenlijke woonoppervlakte en een flinke tuin voor (veel) minder geld dan hier kunt laten neerzetten.
Inderdaad, de projectontwikkelaars denken zeker dat we gek zijn.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zijn vrij standaard Nederlandse woningen, zoals die in de jaren 30 gebouwd werden, waar een porch tegen aangeplakt is![]()
Zulke woningen zie je ook veel in de dorpen bij mij in de buurt, verschil is wel dat je hier wel grond erbij hebt (alleen geen porch), een strook grasveld van 1,5 meter zoals in schuytgraaf durf ik geen gazon te noemen (en al helemaal geen groot gazon).
De projectontwikkelaars weten gewoon bij welke verhouding van het aantal huizen per ha ze het meeste verdienen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:53 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Inderdaad, de projectontwikkelaars denken zeker dat we gek zijn.
Gemeenten weten ook wel hoe je het meeste geld haalt uit grondverkopenquote:Op donderdag 15 november 2007 11:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
De projectontwikkelaars weten gewoon bij welke verhouding van het aantal huizen per ha ze het meeste verdienen.
Dat zijn nog best aardige woningen echter, te dicht op elkaar en ze lijken weer allemaal hetzelfde.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:12 schreef Zyggie het volgende:
[..]
http://www.schuytgraaf.nl/content?id=74
Kijk eens, speciaal voor jou. Het lelijk-Amerikaanse spat er van af.
Hoe is dat anders dan in de Amerikaanse 'suburbs'? Dat is ook allemaal hetzelfde en staat ook schouder aan schouder.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:43 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zijn nog best aardige woningen echter, te dicht op elkaar en ze lijken weer allemaal hetzelfde.
Ik zou het dus niet echt Amerikaans willen noemen. 't Lijkt er niet eens op.
Oh zeker. Al zijn ze bij veel wijken al blij met een sluitende begroting. Dit omdat de gemeenten lang niet overal grond in bezit hebben en wel moeten zorgen voor het openbaar groen, wegen, parkeerplaatsen etc.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gemeenten weten ook wel hoe je het meeste geld haalt uit grondverkopen![]()
Allemaal?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan in de Amerikaanse 'suburbs'? Dat is ook allemaal hetzelfde en staat ook schouder aan schouder.
Over het algemeen hebben gemeenten zelfs de meeste grond níet in bezit.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh zeker. Al zijn ze bij veel wijken al blij met een sluitende begroting. Dit omdat de gemeenten lang niet overal grond in bezit hebben en wel moeten zorgen voor het openbaar groen, wegen, parkeerplaatsen etc.
Vandaar 'suburbs', ik had het over het stereotype suburbia (wat ook best voorkomt).quote:
En het laatste wat je zegt is natuurlijk perfect van toepassing op de woningen waar dit topic over gaat.quote:Ik woon in een normale wijk en elk huis is uniek. En dat zie heel veel in de midwest.
Er zullen zonder twijfel wel volgepakte wijken zijn maar goed, dat moeten mensen zelf weten als ze daar willen wonen.
Er wordt aardig verdient aan het administratief omzetten van goedkoop landbouwgrond naar bouwgrond.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh zeker. Al zijn ze bij veel wijken al blij met een sluitende begroting. Dit omdat de gemeenten lang niet overal grond in bezit hebben en wel moeten zorgen voor het openbaar groen, wegen, parkeerplaatsen etc.
Dat is iets waar ik me ook over verbaas. Een willekeurig screenshot van een stad uit het noorden van de USA:quote:Op donderdag 15 november 2007 11:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan in de Amerikaanse 'suburbs'? Dat is ook allemaal hetzelfde en staat ook schouder aan schouder.
Wat een enge suburb.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:53 schreef Elseetje het volgende:
De woningen uit de OP zijn net zo min de standaard in NL als de huizen in deze link voor de VS zijn.
Ach, het kan ook 'mooier'.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik me ook over verbaas. Een willekeurig screenshot van een stad uit het noorden van de USA:
[ afbeelding ]
Het zijn dan nèt geen rijtjeshuizen (je betaalt je wel een ongeluk voor stookkosten dan) en de kavelgrootte is met gemiddeld 35 bij 12 meter ook groter, maar echt veel weidse ruimte heb je hier ook weer niet en je kunt ook vrolijk bij je buurman naar binnen kijken.
Die vinexlocaties wat eigenlijk de Nederlandse suburbs zijn voldoen aardig aan de woningen in de OP.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:53 schreef Elseetje het volgende:
De woningen uit de OP zijn net zo min de standaard in NL als de huizen in deze link voor de VS zijn.
Dat was het al.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:01 schreef popolon het volgende:
't Wordt wel heel erg een VS zeiktopic zo.
Ja, daar ging dit topic toch over?quote:En maar plaatjes dumpen van volgepropte wijken, tja, ik zal wel scheel zien elke dag.
Ja, net zoals elke jankerd in dit topic die zegt dat er alleen maar lelijke gevangenissen in NL staan.quote:Maar goed, gelukkig weten jullie het beter.
Oh het is niet de bedoeling van mij om de VS te bashen, want ik wil heus toegeven dat je qua huizen veel meer mogelijkheden hebt in de VS vanwege de ruimte (31 bewoners per vierkante meter!), maar dat het daar zo'n hemel op aarde is op woongebied wil er bij mij niet in. Het verschilt natuurlijk ook waar je zit.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:01 schreef popolon het volgende:
't Wordt wel heel erg een VS zeiktopic zo.
Het was gewoon een opmerking hoe ik het zag en als ik het vergelijk met een willekeurige Nederlandse buitenwijk, dan valt het me uiteraard wel op dat je in Nederland veel meer op elkaar gepropt zit.quote:En maar plaatjes dumpen van volgepropte wijken, tja, ik zal wel scheel zien elke dag.
Maar goed, gelukkig weten jullie het beter.
Je quote mij, maar ik bedoelde de standaard voor ALLE woningen. Chargeren kan iedereen, twee kanten op.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die vinexlocaties wat eigenlijk de Nederlandse suburbs zijn voldoen aardig aan de woningen in de OP.
Als ik kijk naar mijn ervaringen in Elgin Illinois (vlakbij Chicago) dan voldoet dat aardig aan de wikilink, zonder nav was ik daar hopeloos verdwaald.
Dat geldt voor NL ook.quote:Uiteraard heb je in de suburbs ook betere en slechtere wijken, waarbij de betere meer weg hebben van wat StefanP plaatste.
Wil een gemeente daar echt aan verdienen dan moeten ze wel die grond in bezit hebben. Anders gaat de winst toch echt voornamelijk naar andere partijen toe.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Er wordt aardig verdient aan het administratief omzetten van goedkoop landbouwgrond naar bouwgrond.
Nou ik zit er midden in. Ja, een weekje op vakantie in Nederland ben ik nu.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:07 schreef Elseetje het volgende:
Zo'n woning als in de OP ben ik overigens nog nooit tegengekomen.
Je kijkt er raar tegenaan, dat scheelt ook nogal. ik ken het type wel, er zijn wijken waar je voor 230.000 meer koopt maar het is een bescheiden eensgezinswoning.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je quote mij, maar ik bedoelde de standaard voor ALLE woningen. Chargeren kan iedereen, twee kanten op.
[..]
Dat geldt voor NL ook.
Zo'n woning als in de OP ben ik overigens nog nooit tegengekomen.
Ik zit nu te kijken op de site van Leidsche Rijn van hoe het aanbod eruit ziet en het valt op dat ook veel huizen er zo gezellig oud-Hollands eruit zien als die plaatjes van hierboven.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:07 schreef du_ke het volgende:
Overigens is dit ook in dezelfde wijk.
Vind ik qua uitstraling helemaal niet zo verkeerd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt na de jaren 30 woningen is dit type nu meer in de mode.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zit nu te kijken op de site van Leidsche Rijn van hoe het aanbod eruit ziet en het valt op dat ook veel huizen er zo gezellig oud-Hollands eruit zien als die plaatjes van hierboven.
Neemt niet weg dat er een hele hoop van dit soort lelijke nieuwbouwwoningen in NL zijn, zoals in de OP. Ander voorbeeld is dit stinkding, waar ook een paar ramen missen:
[ afbeelding ]
mwa het geheel doet toch echt wel degelijk denken aan een VS suburb in NL worden maar weinig woningen met een veranda gebouwdquote:Op donderdag 15 november 2007 09:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zijn vrij standaard Nederlandse woningen, zoals die in de jaren 30 gebouwd werden, waar een porch tegen aangeplakt is![]()
Zulke woningen zie je ook veel in de dorpen bij mij in de buurt, verschil is wel dat je hier wel grond erbij hebt (alleen geen porch), een strook grasveld van 1,5 meter zoals in schuytgraaf durf ik geen gazon te noemen (en al helemaal geen groot gazon).
zoals ik hierboven al gezegd heb er is enige discrepantie tussen wat architecten en Nederlanders mooi vindenquote:Op donderdag 15 november 2007 12:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zit nu te kijken op de site van Leidsche Rijn van hoe het aanbod eruit ziet en het valt op dat ook veel huizen er zo gezellig oud-Hollands eruit zien als die plaatjes van hierboven.
Neemt niet weg dat er een hele hoop van dit soort lelijke nieuwbouwwoningen in NL zijn, zoals in de OP. Ander voorbeeld is dit stinkding, waar ook een paar ramen missen:
[ afbeelding ]
Logisch, je moet tenslotte ergens wonen. Dan maar zo'n vreselijke vinexcontainer, wat nog altijd beter is dan tussen het tuig in de oudere wijken.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:34 schreef du_ke het volgende:
@poplon, de huizen zijn uitverkocht.
Dat ging om deze post niet 100% mijn smaak maar ik vind de uitwerking echt niet onaardig, Ondanks de uitstraling van een oudere wijk.quote:Op donderdag 15 november 2007 16:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Logisch, je moet tenslotte ergens wonen. Dan maar zo'n vreselijke vinexcontainer, wat nog altijd beter is dan tussen het tuig in de oudere wijken.
quote:Op donderdag 15 november 2007 12:07 schreef du_ke het volgende:
Overigens is dit ook in dezelfde wijk.
Vind ik qua uitstraling helemaal niet zo verkeerd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 november 2007 12:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Oh het is niet de bedoeling van mij om de VS te bashen, want ik wil heus toegeven dat je qua huizen veel meer mogelijkheden hebt in de VS vanwege de ruimte (31 bewoners per vierkante meter!), maar dat het daar zo'n hemel op aarde is op woongebied wil er bij mij niet in. Het verschilt natuurlijk ook waar je zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |