Middernacht scheen het hoogtepunt te zijn, maar dat is nu uitgesteld naar morgenochtend volgens mij.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:29 schreef Eveli het volgende:
Dat komt omdat er ook nog geen storm is. Volgens mij is er zelfs nergens in Nederland nog windkracht 7.
http://today.reuters.co.uk/news/articlenews.aspx?type=topNews&storyID=2007-11-08T210032Z_01_L08621026_RTRUKOC_0_UK-BRITAIN-WEATHER.xml&pageNumber=1&imageid=&cap=&sz=13&WTModLoc=NewsArt-C1-ArticlePage1quote:Flood alerts issued for North Sea tidal surge
Thu Nov 8, 2007 9:00 PM GMT139
The Thames Barrier would be closed from 8:00 p.m. on Thursday, the agency said.
"We are gravely concerned about the scope for serious flooding," an Environment Agency spokesman told BBC Radio.
Flood warnings were also in place in Yorkshire and Kent.
Benn said police were on standby in areas likely to be affected to coordinate the response to any flooding, including evacuation if needed.
"There is a risk of flood defences being overtopped on the coast and in tidal rivers especially in East Anglia, particularly the Norfolk Broads, the coast south of Great Yarmouth, including Lowestoft, and areas south of this as far as the coast of Kent," he said.
The Met Office said north-westerly winds exceeding 50 mph were coinciding with low pressure and high tides to produce the exceptional conditions.
"The height of the surge we are expecting on Friday morning happens around once every 20 years or so," said Stewart Wortley, Head of Storm Tide Forecasting at the Met Office.
East Anglia last suffered coastal flooding in 1993 and 1978, the Environment Agency said.
A severe North Sea flood in 1953 killed around 300 on the English east coast and more than 1,800 in the Netherlands.
(Reporting by Tim Castle, editing by Jeremy Lovell)
3 uur hoogtepunt van de vloed, liet ik me vertellen via radio 1.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Middernacht scheen het hoogtepunt te zijn, maar dat is nu uitgesteld naar morgenochtend volgens mij.
quote:***************************************
Bijna overal dijkbewaking ingesteld
` Voor bijna de hele Nederlandse kust
is dijkbewaking ingesteld in verband
met een verwachte stormvloed.Alleen bij
Delfzijl is nog geen bewaking nodig.Het
is voor het eerst sinds 1990 dat zo'n
groot deel van de kust wordt bewaakt.
Het zal naar verwachting niet extreem
hard waaien.De noordwesterstorm zal het
water wel hoog opstuwen.Uit voorzorg
worden de Oosterscheldekering en de
Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg
gesloten.
Uit Bergen op Zoom kwamen vanavond de
eerste berichten over ontwortelde bomen
en afgewaaide dakpannen.Ook Engeland is
voorbereid op hoge waterstanden.
Cool.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:46 schreef DaMart het volgende:
Het waait lekker, in Zandvoort
Dat beest had ook geen zin in natte voeten morgen?quote:
Sky news is dan ook een samensmelting van het slechtste van de telegraaf en SBS6 samen, dus niet tteveel aandacht aan bestedenquote:Op donderdag 8 november 2007 22:45 schreef Extraordinaire het volgende:
''Do not go to sleep tonight''
Nieuw Sky filmpje.
Tja.
Gaat serieus mij voorbij waarom in Engeland dit soort berichten worden uitgezonden, en er hier niks op tv is.
Nee, het is steeds dezelfde kat, ook als het niet hard waait, zeg maar, moeten de hulpdiensten steeds uitrukken voor hem.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat beest had ook geen zin in natte voeten morgen?
Als je het over 23 nov 2005 hebt, dat was meer dan een sneeuwbuitje.. vergeet niet dat er grote verschillen tussen west en oost van het land zitten... voor oost stelt deze wind weer geen zak voor, voor west de sneeuw niet als het sneeuwt etc. etc. De waarschuwingen van het KNMI zijn tot nu toe juist altijd terecht geweest, ze zijn alleen vaak iets te laat imo...quote:Op donderdag 8 november 2007 22:53 schreef mark2012 het volgende:
En dan maken ze zo'n heisa als er een sneeuwbuitje valt in Nederland. Raar dat je hier zo weingi van hoort
Bovendien stelt de kracht van de storm niet zoveel voor ivm bij 18 jan 2007... het is de NW-wind, die vrijspel heeft over grote lappen zee en icm hoog water zorgt voor gevaar... de wind zelf zal niet veel schade aanrichten (max gusts 100 km/u)quote:Op donderdag 8 november 2007 22:29 schreef Eveli het volgende:
Dat komt omdat er ook nog geen storm is. Volgens mij is er zelfs nergens in Nederland nog windkracht 7.
quote:Op donderdag 8 november 2007 23:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die verslaggeefster"Ja, ik zie het water hier stijgen!
![]()
"
Ja, dat heet vloed.
joh?quote:Op donderdag 8 november 2007 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit net te bedenken wat hier in dit dorp nu allemaal gebeurd is de afgelopen 10 jaar: 2 huizen afgebrand (waarvan de ene verleden week), een jongetje van 8 vermoord (verleden jaar) en verder zit die kat steeds in een boom.
Ze worden wel steeds sneller gegeven heb ik het idee. De vorige keer hadden ze kritiek gekregen en nu nemen ze maar het zekere voor het onzekere.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:58 schreef maniack28 het volgende:
De waarschuwingen van het KNMI zijn tot nu toe juist altijd terecht geweest, ze zijn alleen vaak iets te laat imo...
Klopt.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:07 schreef Logician het volgende:
Het is NOGMAALS dus niet de wind die gevaarlijk is, maar de combi .......
Er is geen weeralarm, dus niks om je druk over te maken. Windkracht ligt morgenochtend pas op max kracht 9... windstoten tot 100 km/u, dat is genoeg om wat dingen stuk te maken, dus genoeg voor een waarschuwing.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Ze worden wel steeds sneller gegeven heb ik het idee. De vorige keer hadden ze kritiek gekregen en nu nemen ze maar het zekere voor het onzekere.
Verder lijkt het voor vannacht iig op een heleboel paniek om niets. Kustmetingen geven windkracht 7 met vlagen naar 8. Met die winden heb ik afgelopen zomer nog wel eens gebuggyed![]()
Misschien morgen meer, als t droog blijft komen er wel wat foto's vanaf de Scheveningse pier
En dat is het probleem met het weer, zelfs in dit kleine kutland is het een lokaal verschijnsel en zijn de verschillen groot.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het is weer typisch Nederlands dat morgen iedereen roept: "Nou ik heb weer niks gemerkt, dat KNMI kan er niks van, en het is ook de schuld van de regering"![]()
Ja, de BBC op terschelliingquote:Op donderdag 8 november 2007 23:09 schreef Logician het volgende:
Nederlandse beelden net op bbc news ivm de storm
De eerste persoon die dat morgen tegen mij zegt, krijgt een klap voor zijn harses.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het is weer typisch Nederlands dat morgen iedereen roept: "Nou ik heb weer niks gemerkt, dat KNMI kan er niks van, en het is ook de schuld van de regering"![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |