Blijkbaar maakt 't haar ouders ook niet uit als hun dochter de pijp aan Maarten geeft.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:06 schreef Daeron het volgende:
Het bleek dus ook dat ze ook tegen haar ouders gezegd had dat ze er een eind aan wilde maken, deze hadden op hun beurt tegen haar gezegd dat ze het begrepen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:12 schreef Litso het volgende:
Asjeblieft, ga er niet op in!
Dit is pure emotionele chantage en hoe meer aandacht je haar geeft hoe meer ze haar zin krijgt. Ze doet het toch niet, maar ze vindt zichzelf gewoon zo zielig dat dit het enige is wat ze kan bedenken.
Nogmaals, val er niet voor.
Idd..quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:10 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Blijkbaar maakt 't haar ouders ook niet uit als hun dochter de pijp aan maarten geeft.
Waarom zou jij je er dan verder nog wel druk over maken.
NEXT.
(wees blij dat je van de psychotische bitch af bent)
Mja. Wat had je er aan kunnen doen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:13 schreef ursel het volgende:
[..]
Idd..
"Ja is goed lieverd, we begrijpen best dat je dat wilt doen.."
Maar kan best begrijpen dat het lastig is. Vaak is het een vorm van aandacht zoeken zodat je bij haar blijft. Aan de andere kant wil je zoiets natuurlijk nooit op je geweten hebben als ze het daadwerkelijk zal doen..![]()
Ik denk eerder dat die ouders prima weten in te schatten wat voor een drama-queen hun dochter kan zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:10 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Blijkbaar maakt 't haar ouders ook niet uit als hun dochter de pijp aan Maarten geeft.
Dat heeft hij toch niet op zijn geweten, zij maakt er dan toch een eind aan. Als iedereen dat deed dan was er niemand meer op deze planeet, dagelijks eindigen relaties die veelal langer dan een jaar hebben geduurd. Het is TS zijn keus en zij kan niets anders doen dan het te accepteren (het doet pijn voor 'n tijd) en dan door te gaan met haar leven.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:13 schreef ursel het volgende:
[..]
Idd..
"Ja is goed lieverd, we begrijpen best dat je dat wilt doen.."
Maar kan best begrijpen dat het lastig is. Vaak is het een vorm van aandacht zoeken zodat je bij haar blijft. Aan de andere kant wil je zoiets natuurlijk nooit op je geweten hebben als ze het daadwerkelijk zal doen..![]()
Ik denk dat die ouders dat riedeltje al vaker te horen hebben gekregen. Niks dan emotionele chantage dus.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:06 schreef Daeron het volgende:
Het bleek dus ook dat ze ook tegen haar ouders gezegd had dat ze er een eind aan wilde maken, deze hadden op hun beurt tegen haar gezegd dat ze het begrepen.
Technisch gezien zou ik het niet op mijn geweten hebben dan, maar toch zou ik dan degene zijn die het had kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:16 schreef stribe het volgende:
[..]
Dat heeft hij toch niet op zijn geweten, zij maakt er dan toch een eind aan. Als iedereen dat deed dan was er niemand meer op deze planeet, dagelijks eindigen relaties en het merendeel wat nog wel langer als 'n jaar heeft geduurd. Het is TS zijn keus en zij kan niets anders doen dan het te accepteren (het doet pijn voor 'n tijd) en dan door te gaan met haar leven.
Dat dusquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:12 schreef Litso het volgende:
Dit is pure emotionele chantage en hoe meer aandacht je haar geeft hoe meer ze haar zin krijgt. Ze doet het toch niet, maar ze vindt zichzelf gewoon zo zielig dat dit het enige is wat ze kan bedenken.
Haar ouders hadden begrepen dat ze dat gevoel had denk ik...quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:19 schreef milagro het volgende:
wat hadden haar ouders nu precies begrepen?
ze vonden het een strak plan of zo?
of niet, maar begrepen wel dat zij tot die keuze gekomen was?
gewoon niet meer bellen, niet meer opnemen als zij belt, geen enkel kontakt meer, klaar.
door je bezorgheid te tonen, te informeren of "het weer een beetje gaat", krijg je enkel maar meer gezeik, gekrijs, verwijten naar je kop, en krijgt ze precies haar zin, jij maakt haar unhappy, zal ze jou eens unhappy maken door je een schuldgevoel te bezorgen "kijk eens wat je me aandoet!!!!"
ze doet het zichzelf aan, drama maken, en dat kan ze ook prima zonder jou, dus geen kontakt meer zoeken of accepteren.
Van wie heb je dat? Van haar?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:20 schreef Daeron het volgende:
[..]
Haar ouders hadden begrepen dat ze dat gevoel had denk ik...
En de rest van je leven een potje ongelukkig zitten zijn,quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:18 schreef Daeron het volgende:
[..]
Technisch gezien zou ik het niet op mijn geweten hebben dan, maar toch zou ik dan degene zijn die het had kunnen voorkomen.
Ze is nu op weg naar haar ouders trouwens.
oh denk jij, want zegt zijquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:20 schreef Daeron het volgende:
[..]
Haar ouders hadden begrepen dat ze dat gevoel had denk ik...
Je slaat de hamer op zijn kopquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:22 schreef Demellie het volgende:
Ten eerste: kappen met praten, je bent duidelijk geweest dat je niet meer verder wilt met de relatie! Onthou dat je vaak geen vrienden kan blijven met liefjes
Ten tweede: als zij er een einde aan wil maken, dan zegt dat meer over haar dan over jou, ms ben ik een harde trut, maar laat haar maar gaan. Als ze dat echt wilt, dan is dat dan maar wat ze moet doen. Als iemand het echt wilt, kan je ze ook echt niet tegenhouden! (zeg nou zelf!)
Ten derde: geef jezelf de ruimte om hier los van te komen. Zij is NIET je liefje meer, dus het troosten en het lullen kan dan ook niet doorgaan, je geeft haar hoop, maar zegt dat je haar niet meer wilt en anders alleen uit medelijden (juist, dat had je al dus niet moeten zeggen!) Ze is overduidelijk emotioneel nog erg jong, ze kan bijna nergens tegen. Al snel heeft zij jou haar wereld gemaakt en nu moet ze leren om zonder je te leven... Geeft haar dan ook de ruimte om dat te leren!!!
quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:23 schreef Daeron het volgende:
[..]
Je slaat de hamer spijker op zijn kop
Juist, die grote bek is echt zoals iedereen zegt hier aandacht vragen!quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:25 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Degenen die het hardst om zelfmoord roepen zijn degenen die dat juist niet doen. Je moet de stillen in de gaten houden.
Daarbij is het gewoonweg niet oké wat ze doet. Gewoon je eigen leven gaan leiden.
Tja, dat kan best nog wel de vraag zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:06 schreef Daeron het volgende:
... ze heeft zoveel meegemaakt in haar leven.
Mwah, denk niet dat ze zal zeggen dat ze zwanger is, heb haar best duidelijk gemaakt dat ik op deze leeftijd nog geen kinderen wil en dat ik dan voor abortus stem.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:05 schreef ArcticBlizzard het volgende:
volgende stap is dat ze zwanger is. Soms heel soms willen ze nog wel eens echt in de polsen snijden (heeft een vriend van me gehad) maar dan zijn ze nog wel net slim genoeg om haaks op de aderen ipv met de aderen mee te snijden. Ze deed het puur en alleen om aandacht. De beschrijving die je gaf kan zondermeer worden toegepast op dat meisje.
Het beste is om een paar grote strappen terug te nemen in de nog bestaande vriendschap. Zolang je rond blijft hangen kan zijn niet verder en blijft ze dit soort dingen roepen.
Mocht ze toch zelfmoord plegen(kans is erg klein), dan is het haar eigen keuze geweest.
Hoe oud is ze btw?
my thoughtsquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:10 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Blijkbaar maakt 't haar ouders ook niet uit als hun dochter de pijp aan Maarten geeft.
NEXT.
(wees blij dat je van de psychotische bitch af bent)
het lullige is alleen dat jij daarover niet beslist, mocht het zo zijn, als zij het wil houden, dan doe jij daar niets aanquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:07 schreef Daeron het volgende:
[..]
Mwah, denk niet dat ze zal zeggen dat ze zwanger is, heb haar best duidelijk gemaakt dat ik op deze leeftijd nog geen kinderen wil en dat ik dan voor abortus stem.
Ze is 18 btw.
Omdat de pil niet 100% safe is enzoquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:19 schreef milagro het volgende:
[..]
het lullige is alleen dat jij daarover niet beslist, mocht het zo zijn, als zij het wil houden, dan doe jij daar niets aan![]()
waarom zeg je trouwens niet "mwah, dat kan helemaal niet want we hadden safe sex, pil en/of condoom"
zo lijkt het alsof die mogelijkheid niet onwaarschijnlijk is![]()
Als ze zwanger is dan kan ze het kind houden of je het er nu mee eens bent of niet. Zij zal een manier zoeken om jou aan haar te binden, wanneer het dreigement zelfmoord niet werkt willen sommige meisjes nog wel eens naar andere middelen grijpen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:39 schreef Daeron het volgende:
[..]
Omdat de pil niet 100% safe is enzo
Volgens mij is het omgedraaid... bepaalde 'aandacht-strategieen' leren mensen aan omdat het nu eenmaal werkt: Zodra ze gaan jammeren over allerlei onheil dat hen gebeurd of ultra-depressief gaan doen, ontvangen ze opeens een helehoop aan veelal goedbedoelde aandacht en 'lieve woordjes'...quote:Op woensdag 7 november 2007 09:10 schreef Slaggie het volgende:
Zijn er geen betere remedies dan negeren?...zoals de tactiek van 1 van de andere posters. Bij blijven tot zij het uitmaakt?
Ja, daar moest ik ook al aan denkenquote:Op woensdag 7 november 2007 09:42 schreef Geert_Geagiteerd het volgende:
Aanrijding met een persoon tussen den haag en delft...
![]()
"Remember, kids, down the road, not across the street."quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:06 schreef beelz het volgende:
Dat heeft een ex van mij ook een keer geflikt.
Donderdagavond in de kroeg zette ik een punt achter onze relatie omdat ze maar een labiele muts was. Vrijdagmiddag in diezelfde kroeg zit ik daar lekker een paar biertjes te drinken met vrienden, komt er ineens iemand aan dat mijn ex voor de kroeg zit te dreigen met zelfmoord. Ik vroeg toen waarom ze dat aan mij kwam vertellen want ze was mijn vriendin niet meer. Uiteindelijk ben ik toch maar even naar buiten gegaan om te kijken wat er loos was.
En daar zat ze, met betraande wangen en een glasscherf in haar hand. Ik zag natuurlijk al meteen dat het een schreeuw voor aandacht was want ze zou niet in de lengte maar in de breedte snijden. Dus toen heb ik haar verteld dat ze beter in de lengte kon snijden want dat is effectiever. Ik ben zo donders behulpzaam.
Daarna ben ik maar weer naar binnen gegaan, zulke mensen zijn mijn tijd niet waard.
Lekker in haar eigen sop gaar laten koken. Waarschijnlijk zit ze nu tegen al haar vriendinnetjes te vertellen hoe onredelijk je was voor haar was, hoe slecht de seks was en probeert nu allerlei redenen te verzinnen waarom het niet haar schuld was.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:49 schreef Daeron het volgende:
Ze was net hier om haar spullen te halen.
Staat eerst hartstikke strontsjacherijnig voor de deur.
Geef haar daarna vrijwel geen aandacht terwijl zij haar spullen bij elkaar zoekt behalve af en toe wat aangeven. Staat ze daarna boos in de deuropening, dus ik vraag wat er is. Krijg geen antwoord, ze pakt de ketting die ik haar gegeven had, trekt hem uit elkaar, smijt hem op de grond en rent weg.
Raar mens
Ziehier het bewijs dat je zojuist bent verlost van een geestelijk zeer instabiel creatuur. Of ze nu wel of niet zelfmoord pleegt, er is sprake van een win-win-situatie; pleegt ze geen zelfmoord, dan is onomstotelijk bewezen dat het een aandachtsgeil probleemkind is. Pleegt ze wél zelfmoord, dan levert ze een bijdrage aan het terugdringen van het broeikaseffect door zichzelf als CO2-bron te elimineren.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:49 schreef Daeron het volgende:
Geef haar daarna vrijwel geen aandacht terwijl zij haar spullen bij elkaar zoekt behalve af en toe wat aangeven. Staat ze daarna boos in de deuropening, dus ik vraag wat er is. Krijg geen antwoord, ze pakt de ketting die ik haar gegeven had, trekt hem uit elkaar, smijt hem op de grond en rent weg.
Raar mens
Eind goed al goedquote:Op woensdag 7 november 2007 19:49 schreef Daeron het volgende:
Raar mens
Gelukkig dan he, dat jij nu toch nog diagnoses kan stellen.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:06 schreef Daeron het volgende:
Ik was eens gaan zoeken naar borderline op wikipedia, na dat gedoe over zelfmoord. Na wat zoekwerk vond ik deze site.
Ze voldoet aan 5 van de 8 punten, dus het zou me niets verwonderen als het daaraan ligt.
Ja, vast.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:06 schreef beelz het volgende:
Dat heeft een ex van mij ook een keer geflikt.
Donderdagavond in de kroeg zette ik een punt achter onze relatie omdat ze maar een labiele muts was. Vrijdagmiddag in diezelfde kroeg zit ik daar lekker een paar biertjes te drinken met vrienden, komt er ineens iemand aan dat mijn ex voor de kroeg zit te dreigen met zelfmoord. Ik vroeg toen waarom ze dat aan mij kwam vertellen want ze was mijn vriendin niet meer. Uiteindelijk ben ik toch maar even naar buiten gegaan om te kijken wat er loos was.
En daar zat ze, met betraande wangen en een glasscherf in haar hand. Ik zag natuurlijk al meteen dat het een schreeuw voor aandacht was want ze zou niet in de lengte maar in de breedte snijden. Dus toen heb ik haar verteld dat ze beter in de lengte kon snijden want dat is effectiever. Ik ben zo donders behulpzaam.
Daarna ben ik maar weer naar binnen gegaan, zulke mensen zijn mijn tijd niet waard.
En jezelf dan aardig de zak voelen als ze het wél doetquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:12 schreef Litso het volgende:
och met een beetje passen en meten krijg je er wel bij iedereen een borderline stoornis uit hoor, het is net zoiets als een horoscoopquote:Op woensdag 7 november 2007 23:06 schreef Daeron het volgende:
Ik was eens gaan zoeken naar borderline op wikipedia, na dat gedoe over zelfmoord. Na wat zoekwerk vond ik deze site.
Ze voldoet aan 5 van de 8 punten, dus het zou me niets verwonderen als het daaraan ligt.
Het waren zeker geen echte parels he, krentquote:Op woensdag 7 november 2007 19:49 schreef Daeron het volgende:
Krijg geen antwoord, ze pakt de ketting die ik haar gegeven had, trekt hem uit elkaar, smijt hem op de grond en rent weg.
Raar mens
Parels zijn voor oma's, het was een zilveren hartjequote:Op donderdag 8 november 2007 02:05 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het waren zeker geen echte parels he, krent
Laten we diagnoses stellen maar aan professionals over. Het is hier niet toegestaan.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:06 schreef Daeron het volgende:
Fijn nieuws, maar zou niet te vroeg juichen, just in casequote:Op vrijdag 9 november 2007 15:23 schreef Daeron het volgende:
Heb het contact volgens mij verbroken
Ze probeerde het van de week over een andere boeg te gooien, boos zijn tegen me via msn. Ze zat te zeiken dat ik haar voorgelogen had en waarom enzo.
Heb haar even fijntjes verteld dat ik daar geen zin in had en daarna geblokkeerd, kreeg daarna nog een smsje dat ik een zak ben enzo, sindsdien niets meer gehoord.
Och ja, wanneer je verliefd wordt op een meisje check je eerst even haar psychische gesteldheidquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:50 schreef fathank het volgende:
Daarom begin ik er niet aan. Labiele vrouwen zijn wel t laatste wat 'k kan gebruiken....
Een gezond iemand wacht niet op een relatie waarin hij of zij zich telkens moet verantwoorden vanwege de onzekerheid van de ander. Reality check? Neuh... Tuurlijk kun je verliefd worden, maar ik denk dat dat nogal snel ophoudt zodra zich zoiets begint te manifesteren...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:52 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Och ja, wanneer je verliefd wordt op een meisje check je eerst even haar psychische gesteldheid
Reality check: Zo werkt het niet. In ieder geval niet voor mij gelukkig.
Dat ben ik ook wel met je eens, maar alsnog, als je eraan begint weet je niet waar je aan begint, pas later zal blijken of/dat ze labiel is, en vaak ben je dan al verliefd geworden op de positieve karaktereigenschappen van iemand, of verwacht/hoop je dat het allemaal wel mee zal vallen als jullie een paar weken verder zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:44 schreef Panzer het volgende:
[..]
Een gezond iemand wacht niet op een relatie waarin hij of zij zich telkens moet verantwoorden vanwege de onzekerheid van de ander. Reality check? Neuh... Tuurlijk kun je verliefd worden, maar ik denk dat dat nogal snel ophoudt zodra zich zoiets begint te manifesteren...
Ik ben er in ieder geval zwaar allergisch voor geworden.
Sja, maar al hou je het 3 dagen vol, dan heeft ze al een potentiele reden om zelfmoord te plegen hehquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:44 schreef Panzer het volgende:
[..]
Een gezond iemand wacht niet op een relatie waarin hij of zij zich telkens moet verantwoorden vanwege de onzekerheid van de ander. Reality check? Neuh... Tuurlijk kun je verliefd worden, maar ik denk dat dat nogal snel ophoudt zodra zich zoiets begint te manifesteren...
Hehe, zodra ikzelf erachter kom, zeg ik waar het op staat en ben ik weg. Verliefdheid is bij mij nooit gelijk op eerste gezicht, dat groeit. Ben er eens "ingetuind" en heb er gelijk een hele goede les uit getrokken. Hoop is in zo'n geval niks anders dan een zelf gecreëerde illusie... Een ander moet niet zijn of haar tekortkomingen op mij projecteren. Meestal gaat zoiets ook tezamen met de wanhopige drang naar een relatie uit de angst om alleen te zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:49 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel met je eens, maar alsnog, als je eraan begint weet je niet waar je aan begint, pas later zal blijken of/dat ze labiel is, en vaak ben je dan al verliefd geworden op de positieve karaktereigenschappen van iemand, of verwacht/hoop je dat het allemaal wel mee zal vallen als jullie een paar weken verder zijn.
Maar, ik snap je punt
En als de verliefdheid nu is overgegaan in liefde? Ben je dan ook zo weg? Of zit de liefde dieper?quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:34 schreef Panzer het volgende:
[..]
Hehe, zodra ikzelf erachter kom, zeg ik waar het op staat en ben ik weg. Verliefdheid is bij mij nooit gelijk op eerste gezicht, dat groeit. Ben er eens "ingetuind" en heb er gelijk een hele goede les uit getrokken. Hoop is in zo'n geval niks anders dan een zelf gecreëerde illusie... Een ander moet niet zijn of haar tekortkomingen op mij projecteren. Meestal gaat zoiets ook tezamen met de wanhopige drang naar een relatie uit de angst om alleen te zijn.
* Panzer krijgt spontaan bindingsangst van dit soort personen.
Amen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:34 schreef Panzer het volgende:
[..]
Hehe, zodra ikzelf erachter kom, zeg ik waar het op staat en ben ik weg. Verliefdheid is bij mij nooit gelijk op eerste gezicht, dat groeit. Ben er eens "ingetuind" en heb er gelijk een hele goede les uit getrokken. Hoop is in zo'n geval niks anders dan een zelf gecreëerde illusie... Een ander moet niet zijn of haar tekortkomingen op mij projecteren. Meestal gaat zoiets ook tezamen met de wanhopige drang naar een relatie uit de angst om alleen te zijn.
* Panzer krijgt spontaan bindingsangst van dit soort personen.
QFTquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:25 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Degenen die het hardst om zelfmoord roepen zijn degenen die dat juist niet doen. Je moet de stillen in de gaten houden.
Daarbij is het gewoonweg niet oké wat ze doet. Gewoon je eigen leven gaan leiden.
Mja, maar of dat nou echt zo 'gelukkig' is?quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:52 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Och ja, wanneer je verliefd wordt op een meisje check je eerst even haar psychische gesteldheid
Reality check: Zo werkt het niet. In ieder geval niet voor mij gelukkig.
Dat duidt op een langere relatie, wat voor mij betekent dat mijn partner standvastig in haar schoenen staat en dan zie ik daarin echt geen probleem. Ik mag dan wel overkomen als oppervlakkig op dit gebied, maar ik cijfer mezelf gewoon niet weg in een relatie vanwege een constante onzekerheid van de ander. Maar gelukkig is dat met mijn huidige relatie alles behalve het geval.quote:Op woensdag 14 november 2007 00:25 schreef Inekris het volgende:
[..]
En als de verliefdheid nu is overgegaan in liefde? Ben je dan ook zo weg? Of zit de liefde dieper?
Stabiele partners kunnen zomaar ineens labiel worden. Qua stabiliteit geldt dat stabiliteit in het verleden geen garantie is voor de toekomst. De plots optredende labiliteit kan zelfs betekenen dat jouw partner nooit meer standvastig wordt.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:32 schreef Panzer het volgende:
[..]
Dat duidt op een langere relatie, wat voor mij betekent dat mijn partner standvastig in haar schoenen staat en dan zie ik daarin echt geen probleem. Ik mag dan wel overkomen als oppervlakkig op dit gebied, maar ik cijfer mezelf gewoon niet weg in een relatie vanwege een constante onzekerheid van de ander. Maar gelukkig is dat met mijn huidige relatie alles behalve het geval.
Alleen snap ik niet hoe je verliefdheid en overgegaan in liefde zo vragend met elkaar vergelijkt dat ik dan ook zo weg zou gaan. Er zit in mijn ogen een duidelijk verschil tussen deze twee.
Niet mee eens, vanuit mijn eigen persoonlijke ervaring met een direct familielid en studie gaat daar toch op langere termijn wat aan vooraf of zijn er indicaties voor.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:36 schreef Inekris het volgende:
[..]
Stabiele partners kunnen zomaar ineens labiel worden. Qua stabiliteit geldt dat stabiliteit in het verleden geen garantie is voor de toekomst. De plots optredende labiliteit kan zelfs betekenen dat jouw partner nooit meer standvastig wordt.
Dan heb jij of mijn quote verkeerd gelezen of het verkeerd geinterpreteerd.quote:De vragende vergelijking komt naar aanleiding van jouw opmerking dat als er zich troebelen aankondigen in het geestesleven van jouw partner, jij vertrekt. Ik vraag mij dan af hoe diep de gevoelens zitten. Als jij jouw partner wel steunt, betekent dat niet automatisch dat jij jou zelf 'wegcijfert' in de relatie. Als jij jouw partner dan niet steunt, betekent dat ook weer niet dat jij egotistisch bent.
De kwaliteit van mijn gevoelens worden dieper naarmate de relatie langer duurt, simpel als dat.quote:De kwaliteit van jouw gevoelens jegens jouw partner, dat is dan eigenlijk waar ik naar vraag. Het is een hypothetische vraag, meer niet.
Verliefdheid groeit in mijn optiek ook naarmate je de persoon beter leert kennen. Tevens mijn vroegere ervaringen met wat labielere mensen en de soms bijbehorende krampachtigheid naar aandacht is er bij mij een defensie mechanisme ontstaan.quote:Ook nog het volgende. Verliefdheid, niet lust, treedt volgens mij op naar de hele persoon. Natuurlijk kan in de beginfase van een relatie blijken dat de potentiële partner niet geschikt is voor iemand. Als het echter tot een relatie komt, dan horen de minder aangename delen van iemands persoonlijkheid ook tot de persoon waar de verliefdheid in het begin al over ging. Bij TS is er sprake van een proces, de negatieve kanten van de persoonlijkheid van zijn voormalige partner kregen voor hem zo een invloed, dat hij daar uiteindelijk geen trek meer in had. Jij stel dat jij bij de eerste tekenen van sommige negatieve kanten, jij meteen pleitte bent. Dat is geen proces, dat is een directe beslissing. Ik was benieuwd of er bij een langere relatie bij jou die directe beslissing ook geldt, of dat er dan ook sprake is van een proces.
ja, en dus?quote:Op woensdag 14 november 2007 14:38 schreef Logician het volgende:
Een goede vriend van mij had toen hij 20 was ook een (ex-)vriendinnetje dat met zelfmoord aan het dreigen
was, hij had ook zoiets van je doet maar... aandachttrekkerij etc...![]()
Helaas voor hem is hij van een heel koude kermis thuisgekomen toen een dag later de politie voor zijn deur stond met een afscheidsbrief waar zijn naam en adres in stonden. Hij mocht mee naar het bureau en volkomen in shock gaan uitleggen dat hij niet schuldig was aan de reden van haar zelfmoord. Hij is er een behoorlijke tijd erg van in de war geweest voor hij zijn leven weer normaal kon oppakken.
Het is zo vanzelfsprekend om te zeggen dat iemand dit alleen zegt om aandacht te trekken en het toch niet doet.
Tot iemand echt voor een trein springt...![]()
Dus hij moest aan de politie gaan uitleggen dat hij niet verantwoordelijk was voor haarquote:Op woensdag 14 november 2007 14:38 schreef Logician het volgende:
Een goede vriend van mij had toen hij 20 was ook een (ex-)vriendinnetje dat met zelfmoord aan het dreigen
Helaas voor hem is hij van een heel koude kermis thuisgekomen toen een dag later de politie voor zijn deur stond met een afscheidsbrief waar zijn naam en adres in stonden. Hij mocht mee naar het bureau en volkomen in shock gaan uitleggen dat hij niet schuldig was aan de reden van haar zelfmoord. Hij is er een behoorlijke tijd erg van in de war geweest voor hij zijn leven weer normaal kon oppakken.
Het is zo vanzelfsprekend om te zeggen dat iemand dit alleen zegt om aandacht te trekken en het toch niet doet.
Eerst zien dan geloven,quote:Op woensdag 14 november 2007 14:38 schreef Logician het volgende:
Tsja.. om daar nou serieus rekening mee te houden vindt ik ook weer niet iets dat je automatisch doet,quote:Op woensdag 14 november 2007 14:53 schreef Logician het volgende:
Klopt, je kan je ook niet laten chanteren, maar het is dus niet altijd BS.
En de politie wou idd alles weten, geen idee waarom maar hij heeft er een flinke lel van mee gekregen destijds...
Al springt ze wel. Ze is zelf verantwoordelijk voor haar daden. Dat ze die verantwoordelijkheid op je vriend heeft proberen af te schuiven, alleen maar omdat hij niet naar haar pijpen wilde dansen, is imho de walgelijkste vorm van chantage die er is.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:04 schreef Logician het volgende:
Ze hebben hem ook niet vervolgt, maar ze hebben hem bijv. niet de kans gegeven om eerst even van de shock bij te komen... Direct ".... is dood" en "komt u maar even mee" en toen is hij ook direct verhoort...
En ik vind ook niet dat je daar altijd rekening mee dient te houden, maar ik denk dat je ook niet met 100% zekerheid moet gaan staan roepen onzin ze springt toch niet, uit eigen ervaring weet ik dus dat het soms ook wel gebeurd... ...
chanteren als je dood bent is wat moeilijkquote:Op woensdag 14 november 2007 15:39 schreef Seneca het volgende:
[..]
Al springt ze wel. Ze is zelf verantwoordelijk voor haar daden. Dat ze die verantwoordelijkheid op je vriend heeft proberen af te schuiven, alleen maar omdat hij niet naar haar pijpen wilde dansen, is imho de walgelijkste vorm van chantage die er is.
Nee, chanteren door jezelf te doden als iemand je niet terugneemt. Emotionele chantage dus.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef het.ismij het volgende:
[..]
chanteren als je dood bent is wat moeilijk
het dreigen met dus jaquote:Op woensdag 14 november 2007 15:47 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nee, chanteren door jezelf te doden als iemand je niet terugneemt. Emotionele chantage dus.
Als je van een flat afspringt ook niet meerquote:Op woensdag 14 november 2007 15:48 schreef het.ismij het volgende:
[..]
het dreigen met dus ja
Als je daarin trapt heb je ook geen ruggegraad.
jawel hoor, misschien ietswat beschadigd, maa rnog wel aanwezig.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:49 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je van een flat afspringt ook niet meer
Nouja, t gaat erom in welke context t gezegd wordt... Als ze echt hopeloos is en t nietquote:Op woensdag 14 november 2007 15:51 schreef het.ismij het volgende:
jawel hoor, misschien ietswat beschadigd, maa rnog wel aanwezig.
Maar ff serieus, welke idioot trapt daar nou in?
Kijk dat je emotioneel wordt en domme dingen doet oke, maar dat slaat dus echt nergens op, en ik zou zelf al snel hebben van "dan spring je toch lekker,"
precies, dat dus.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:58 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Nouja, t gaat erom in welke context t gezegd wordt... Als ze echt hopeloos is en t niet
meer ziet zitten zou ik haar wel ondersteunen, maar de relatie weer oppakken zou ik
niet doen...
Overigens zou ik proberen andere mensen die dichtbij haar staan (ouders en hechte vrienden)
er bij te betrekken om haar te steunen...
Maar als t eruit komt in de vorm van: "ls je me niet terug neemt dan pleeg ik zelfmoord"
heeft ze een slechte aan mij...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |