abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54419400
sjit, weer verkeerde knopje
pi_54419408
ik heb me daarjuist trouwens bedacht dat je bij dell natuurlijk 24/24 inlichtingen kan vragen; is het niet in jouw land dan is het maar elders!

een duidelijk antwoord op mijn vraag dus; Dell gebruikt in het aangehaalde scherm het volgende paneel: het ChiMei OptoElectronics M220Z1-L08 paneel, en de medewerker (eigenlijk de 6de die ik aan de lijn had, die daarvoor wisten te vertellen dat er een 22" paneel in zat ) daar wist me te vertellen dat in die productielijn enkel dat paneel gaat.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54419419
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:05 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ok, ik snap hem, 's-middags zijn 226BW's middelmatig met veel problemen, 's-avonds zijn ze gewoon goed maar klokslag middernacht veranderen ze spontaan in paperweights, het is me nu helemaal duidelijk, dank je wel!
hey zielepoot.
Waarom huil je nou zo veel over een schermpje ?
pi_54419449
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:05 schreef Athmozz het volgende:
ik heb me daarjuist trouwens bedacht dat je bij dell natuurlijk 24/24 inlichtingen kan vragen; is het niet in jouw land dan is het maar elders!

een duidelijk antwoord op mijn vraag dus; Dell gebruikt in het aangehaalde scherm het volgende paneel: het ChiMei OptoElectronics M220Z1-L08 paneel, en de medewerker (eigenlijk de 6de die ik aan de lijn had, die daarvoor wisten te vertellen dat er een 22" paneel in zat daar wist me te vertellen dat in die productielijn enkel dat paneel gaat.
Ha, dus als Dell ze niet van Benq haalt halen ze ze van ChiMei, dat was toch die andere fabriek waar die "slechte" 226BW's vandaan komen?
pi_54419510
ChiMei produceert blijkbaar 3 panelen op 22" breedbeeld, de L1, de L5 en de L8.

Nu juist nog achterhalen welk paneel er precies in de slechte samsungreeks gaat

De slechte versie in de A serie is blijkbaar een AU Optronics M220EW01 scherm, het gaat dus om een ander paneel dan dat dat in de Dell monitor zit.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54419533
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:10 schreef Athmozz het volgende:

ben heel benieuwd welke gaat er in de Dell?
pi_54419570

Goed scherm! Die heb ik, kost geen fluit en het is ook nog eens kwaliteit!
pi_54419595
dubbelpost..
sorry
  woensdag 7 november 2007 @ 00:28:08 #109
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54419834
Ik zeg steeds dat ze goed zijn, mits je dus de goede versie hebt: S, en niet A of C. (dat zijn dus die problemen) daardoor is die serie dus middelmatig (zoals ik ook aangaf). Ik blijf dat zelfde verhaal steeds volhouden, dus als jij daar iets anders in leest is dat toch echt een probleempje begrijpend lezen denk ik.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_54420096
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:28 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zeg steeds dat ze goed zijn, mits je dus de goede versie hebt: S, en niet A of C. (dat zijn dus die problemen) daardoor is die serie dus middelmatig (zoals ik ook aangaf). Ik blijf dat zelfde verhaal steeds volhouden, dus als jij daar iets anders in leest is dat toch echt een probleempje begrijpend lezen denk ik.
pi_54421957
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:28 schreef dikkedorus het volgende:
Het is me anders nog steeds niet duidelijk... noem je nou de S goed, de A middelmatig en de C een paperweight of vind je de hele 226BW middelmatig?
pi_54422002
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:13 schreef Edwinuss het volgende:
[ afbeelding ]

Goed scherm! Die heb ik, kost geen fluit en het is ook nog eens kwaliteit!
Sorry, ik denk dat je een verkeerd plaatje erbij hebt geplakt. Je had het namelijk over kwalitieit maar ik zie een Acer?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54424438
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:05 schreef Athmozz het volgende:

een duidelijk antwoord op mijn vraag dus; Dell gebruikt in het aangehaalde scherm het volgende paneel: het ChiMei OptoElectronics M220Z1-L08 paneel, en de medewerker (eigenlijk de 6de die ik aan de lijn had, die daarvoor wisten te vertellen dat er een 22" paneel in zat ) daar wist me te vertellen dat in die productielijn enkel dat paneel gaat.
hoe heb je dat gedaan eigenlijk, Nieuw Zeeland gebeld of zo?
pi_54424921
LG heeft ook een leuk scherm voor een goede prijs....

Maat van me heeft een quad-scherm setup, en alle 4 z'n samsungs direct terug gestuurd naar de winkel. Geruild voor de LG's en het verschil was best goed te zien. Hij had ook de C versie van de populaire 226. Nu nog ff het type nummer vinden...
  woensdag 7 november 2007 @ 11:26:03 #115
85129 dikkedorus
pi_54425025
quote:
Op woensdag 7 november 2007 08:05 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Het is me anders nog steeds niet duidelijk... noem je nou de S goed, de A middelmatig en de C een paperweight of vind je de hele 226BW middelmatig?
Nog een keertje: S goed. A middel. C slecht. Serie in totaal dus middelmatig.
Als je een serie producten hebt waarvan een gedeelte slecht is, dan is die serie zelf dus als geheel niet goed te noemen.
pi_54425391
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:26 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Nog een keertje: S goed. A middel. C slecht. Serie in totaal dus middelmatig.
Als je een serie producten hebt waarvan een gedeelte slecht is, dan is die serie zelf dus als geheel niet goed te noemen.
Dankjewel, dan is jouw mening me nu eindelijk duidelijk...
  woensdag 7 november 2007 @ 12:04:44 #117
85129 dikkedorus
pi_54425983
En jou mening is? Dat het niet uitmaakt dat een gedeelte van de schermen van slechte kwaliteit is?
pi_54427576
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:04 schreef dikkedorus het volgende:
En jou mening is? Dat het niet uitmaakt dat een gedeelte van de schermen van slechte kwaliteit is?
Mijn mening is, als dat verhaal al waar is, en niet sterk overdreven, dat ik gewoon een 226BW zou bestellen, calibreren doe ik zowiezo altijd, A, B, C of S, en mocht calibreren niet lukken, dan is het scherm dus kapot en gaat hij terug... klaar.

Voor de duidelijkheid... Jij maakt er van dat een deel van de schermen slecht is, of zelfs paperweight. De vraag is ten eerste of het zowiezo waar is, ten tweede hoe groot dan het percentage niet-Samsung-Samsung schermen is en ten derde hoeveel minder goed ze dan zijn en wat er precies minder goed is. Want minder goed is voor mij nog altijd wat anders dan slecht of paperweight. Minder goed kan nog altijd betekenen beter dan een Dell of Iiyama,... Ik zeg niet dat dat zo is, ik zeg dat ik dat niet weet, en jij weet dat ook niet volgens mij.

In feite zeg jij dus dat je liever kiest voor een mindere monitor ipv de beste omdat je op basis van een gerucht dat op Internet als feit wordt gepresenteerd denkt dat je een kans loopt misschien niet de beste maar een mindere te krijgen als je de beste zou bestellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tennessee op 07-11-2007 13:49:05 ]
  woensdag 7 november 2007 @ 17:33:12 #119
85129 dikkedorus
pi_54433870
Met deze hoeveelheid userreviews en bewijzen niet meer hoeft te spreken over geruchten. Hoeveel C-schermen er zijn weet niemand, maar ze zijn er weldegelijk, en het is geen geisoleerd geval (ik las via google ergens dat iemand er zelfs meerdere had ontvangen voor z'n quad setup).

En ja daarom zou ik dit "scherm" middelmatig noemen. Ik snap niet waarom je een merk/model verdedigt die gewoon slechte spullen op de markt brengt. Ik heb het gevoel dat je nu tegen het waanzinnige aan je allereerste advies probeert te verdedigen, ongeacht de verdere argumenten die je aangevoerd krijgt.

Je kan altijd schreeuwen om harde bewijzen, maar die krijg je niet, want dit is het tijdperk van internet en photoshop. Je kan altijd blijven vragen om NOG meer bronnen, maar daarmee valt elke discussie dood. Je moet op een gegeven moment gewoon je gezonde verstand gebruiken, en je afvragen wat de risicos zijn.
pi_54434133
quote:
Op woensdag 7 november 2007 17:33 schreef dikkedorus het volgende:
Met deze hoeveelheid userreviews en bewijzen niet meer hoeft te spreken over geruchten. Hoeveel C-schermen er zijn weet niemand, maar ze zijn er weldegelijk, en het is geen geisoleerd geval (ik las via google ergens dat iemand er zelfs meerdere had ontvangen voor z'n quad setup).

En ja daarom zou ik dit "scherm" middelmatig noemen. Ik snap niet waarom je een merk/model verdedigt die gewoon slechte spullen op de markt brengt. Ik heb het gevoel dat je nu tegen het waanzinnige aan je allereerste advies probeert te verdedigen, ongeacht de verdere argumenten die je aangevoerd krijgt.

Je kan altijd schreeuwen om harde bewijzen, maar die krijg je niet, want dit is het tijdperk van internet en photoshop. Je kan altijd blijven vragen om NOG meer bronnen, maar daarmee valt elke discussie dood. Je moet op een gegeven moment gewoon je gezonde verstand gebruiken, en je afvragen wat de risicos zijn.
dit bedoel ik nou, je kan niet gewoon jouw mening geven en de mijne aanhoren, je komt meteen met woorden als "waanzinnig" en "schreeuwen" en je doet net alsof jij wél gezond verstand hebt en ik niet... En dan beschuldig je mij van agressiviteit... Als je iets niet begrijpt wil ik je dat best nog een keer uitleggen maar daar kan je ook op een normale manier om vragen.
pi_54436137
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:10 schreef Athmozz het volgende:

De slechte versie in de A serie is blijkbaar een AU Optronics M220EW01 scherm, het gaat dus om een ander paneel dan dat dat in de Dell monitor zit.
Ik ben de draad even kwijt, sorry... kan je het nog eens samenvatten alsjeblieft?
  woensdag 7 november 2007 @ 19:20:12 #122
85129 dikkedorus
pi_54436465
Ik hou ook van jou, Tennessee
Ik vraag verder om niets. Ik probeer er alleen achter te komen waarom je het probleem met de C en A versies niet wil erkennen.
pi_54436934
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:20 schreef dikkedorus het volgende:
Ik hou ook van jou, Tennessee
Ik vraag verder om niets. Ik probeer er alleen achter te komen waarom je het probleem met de C en A versies niet wil erkennen.
Ik weet niet wat "het probleem met de C en A versies" is. Ik heb ook die site gelezen en wat andere sites en ze zijn het niet met elkaar eens. Dat er A, C en S versies zijn ontken ik niet en het zou best kunnen dat A en C kwalitatief minder zijn dan S versies. Verder zijn er veel geruchten en aannames. Voor jou is het blijkbaar genoeg om de hele 226BW naar de prullenbak te verwijzen (misschien met uitzondering van de S-serie dan), voor mij is voorlopig hooguit aanleiding me er meer in te verdiepen.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:02:29 #124
85129 dikkedorus
pi_54437689
Welke site beweert dan volgens jou dat de C en A versie WEL gewoon goed zijn?
whehehe, C&A....whehehe
pi_54437876
Wat zou mijn PC setup eigenlijk opleveren?:

NZXT Lexa, Zwart, zilver
450W Revoltec PSU
AMD Athlon 64 X2 Manchester, 4200+, Socket 939, Boxed
2x GeIL Value Serie GE1GB3200BSC
Asus A8N-SLI Deluxe
Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
2x MSI NX7800GTX-VT2D256E, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
NEC ND-4550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Asus DRW1608P2/D, ATAPI/E-IDE, Zwart, Retail
OEM 3,5 diskettestation , Zwart