abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54395460
quote:
Bezoekers dierenwinkel in quarantaine
Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: Dagblad van het Noorden
Gepubliceerd: maandag 5 november 2007 @ 20:48.
In een dierenwinkel in het Drentse Hoogeveen heerst momenteel grote paniek. Zeven personeelsleden en twee politieagenten zijn er namelijk vanmiddag onwel geworden. In een motorzaak, die in hetzelfde pand als de dierenwinkel is gevestigd, verblijven dertien anderen momenteel in quarantaine. Hieronder bevinden zich ook mensen van de pers.

De hulpverlenende instanties zijn massaal op de been om de mensen de helpende hand te bieden. De oorzaak van de besmetting is nog niet bekend, maar men klaagt onder andere over zwellingen, een geïrriteerde huid en wondjes in het gezicht. Onderzoekers van het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn, geheel gekleed in witte pakken, inmiddels op de plek des onheils gearriveerd om de oorzaak vast te stellen.

De 22 slachtoffers zullen zo snel mogelijk naar het UMCG (het voormalig Academisch Ziekenhuis) in Groningen worden vervoerd. Hier zal men worden onderzocht en ontsmet. Inmiddels is zelfs alarmfase drie, de op een na hoogste alarmfase in het Drentse dorp afgekondigd.

De hulpverleners en slachtoffers hoeven tot die tijd niet van de honger om te komen. Er is namelijk eten naar hen onderweg. De heer Willem Urlings, de burgervader van Hoogeveen, zal vanavond een persconferentie geven.
uit Mysterieuze ziekteverschijnselen dierenzaak (hoogeveen)#2 :
Half een persconferentie RIVM

22.32 uur
Laatste berichtgeving
Bron: gemeente Hoogeveen

* Alle 77 personen worden overgebracht naar wijkcentrum De Magneet. De mensen worden hier geïsoleerd naar toegebracht.

21.35 uur
Bron: gemeente Hoogeveen

* 24 slachtoffers zijn uit quarantaine en zijn ontsmet en worden vervoerd naar het UMCG Groningen
* 77 hulpverleners zijn in het gebied dat is afgesloten (omvang van het gebied is nog niet bekend op dit moment)
* het R.I.V.M. is bezig met een onderzoek naar de besmetting
* voor 22.00 wordt er geen uitkomst verwacht
* RTV Drenthe zal op gezette tijden de uitzendingen onderbreken met het laatste nieuws
* RTV Drenthe zal de rampenzender inschakelen
* Advies is in voorbereiding voor overnachtingen
* Een noodverordening is in voorbereiding
* 22.45 uur zal er een nieuwe persconferentie plaatsvinden

18.50
Bron: Politie Drenthe

Bij een dieren in- en verkoopbedrijf (Annen Animal Center) aan de Parmentierstraat, zijn vanmiddag 4 personen door onbekende oorzaak onwel geworden. De bezoekers klaagden o.a. over duizeligheid en huiduitslag. Ze werden ter plaatse opgevangen door ambulancepersoneel en een mobiel medisch team en hierna overgebracht naar omliggende ziekenhuizen.Vijf hulpverleners (ambulancepersoneel) werden eveneens uit voorzorg overgebracht naar het ziekenhuis.

In een naast het pand gelegen zaak worden tevens 12 personen uit voorzorg opgevangen die eveneens in de dierenzaak zijn geweest.

De milieu ongevallen dienst stelt samen met het nationaal vergiftigings informatiecentrum een onderzoek in naar de oorzaak van deze onwelwording.

Bezoekers van het bedrijf die vanaf hedenmorgen in de zaak zijn geweest, worden verzocht kontakt op te nemen met een door de gemeente Hoogeveen opengesteld telefoonnummer 0528 – 291911.
bye
  dinsdag 6 november 2007 @ 00:41:51 #2
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_54395692
Interessante shizzle
Only the strongest will survive...
  † In Memoriam † dinsdag 6 november 2007 @ 00:45:18 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  dinsdag 6 november 2007 @ 00:49:44 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_54395850
Tof! Een mod die een dump doet (in z'n eigen sub nog wel) met een sensatiezoekende TT en er vervolgens ook nog eens geen eigen inbreng bij toevoegt over het hoe, wie en waarom
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_54395923
Opzet? Hoe bedoel je een krokodil met antrax?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  † In Memoriam † dinsdag 6 november 2007 @ 00:57:21 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54395975
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:49 schreef -skippybal- het volgende:
geen eigen inbreng bij toevoegt over het hoe, wie en waarom
Hallo, wat verwacht jij dan van een mod
Dat *ie* een eigen mening heeft?

dinsdag 6 november 2007 @ 00:57:34 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54395980
Revenge of the pets!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † dinsdag 6 november 2007 @ 00:58:33 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54395992
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:54 schreef zhe-devilll het volgende:
Opzet? Hoe bedoel je een krokodil met antrax?
Zoiets, je mag hier blijkbaar gewoon lekker speculeren..

Vreemd trouwens dat de kwetsbare tropische vogeltjes nog leven..doorgaans zijn dat de eerste beestjes die harstikke dood neervallen als er iets mis is.
pi_54396062
Nou ja de acute huiduitslag is wel heel vreemd natuurlijk...
bedoel je loopt nietsvermoedend je frontline te kopen in die dierenwinkel en je loopt naar buiten met huiduitslag en een hoge en lage bloeddruk..
Ja eh sorry maar op verschillende sites maakte men melding van het een of het ander..
maar goed...men werd duizelig..dus

Hoe kun je opeens huiduitslag krijgen als je enkele minuten in die winkel verblijft?
Je raakt niets aan denk ik dan?
Dus het hangt in de lucht of je ademt iets in? Dat moet een heftig iets zijn dan...
En snel!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54396065
Er werd net bij de persconferentie gemeld dat het geen biologisch middel was maar waarschijnlijk iets chemisch. Dat is reden genoeg om achterdochtig te worden. Zeker als mensen al een nacht in het ziekenhuis moeten blijven als men zegt dat het niet mens op mens over te dragen is..
bye
  dinsdag 6 november 2007 @ 01:05:43 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54396096
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zoiets, je mag hier blijkbaar gewoon lekker speculeren..

Vreemd trouwens dat de kwetsbare tropische vogeltjes nog leven..doorgaans zijn dat de eerste beestjes die harstikke dood neervallen als er iets mis is.
Revenge of the birds!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54396116
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:03 schreef Petre het volgende:
Er werd net bij de persconferentie gemeld dat het geen biologisch middel was maar waarschijnlijk iets chemisch. Dat is reden genoeg om achterdochtig te worden. Zeker als mensen al een nacht in het ziekenhuis moeten blijven als men zegt dat het niet mens op mens over te dragen is..
Voor hetzelfde geld is er een container frontline omgemieterd
  † In Memoriam † dinsdag 6 november 2007 @ 01:07:35 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54396129
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:03 schreef Petre het volgende:
Hallo, er loopt al een topic in NWS....
ER ZIJN GEEN GROENE MARSMANNETJES LANGSGEWEEST... alhoewel, die veganisten zien er ook uit als lichtgroene slecht gevoede wezens .
pi_54396331
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

ER ZIJN GEEN GROENE MARSMANNETJES LANGSGEWEEST... alhoewel, die veganisten zien er ook uit als lichtgroene slecht gevoede wezens .
Het topic in Nws gaat over nieuwsfeiten, in BNW hebben we het over theoriën, complotten, onwaarschijnlijkheden e.d. Dat is toch wel een andere invalshoek. En verdere commentaar mag in het FeedBacktopic .
bye
pi_54396489
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het is uiteraard dood normaal dat mensen zomaar massaal ziek worden
pi_54396521
Is er al een 'thermonuclear-device" gedropt?
  dinsdag 6 november 2007 @ 01:42:56 #17
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_54396560
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is er al een 'thermonuclear-device" gedropt?
Jack Bauer is zojuist aangekomen per heli.
Only the strongest will survive...
pi_54396578
Morgen verder
bye
pi_54401874
Heropend
quote:
Patiënten Hoogeveen ziek door giftige stof
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: dinsdag 6 november 2007 @ 10:21.
Icoon Medisch De 26 mensen die gisteren onwel werden in een dierenwinkel in Hoogeveen, zijn waarschijnlijk ziek geworden door een giftige stof. Eerder was al bekend dat het geen biologische besmetting betrof. Dat blijkt uit onderzoek in het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), waar de patiënten gisteren zijn opgenomen.

Volgens een woordvoerster kan inmiddels worden uitgesloten dat een infectieziekte de klachten heeft veroorzaakt. Eerder werd gemeld dat er 24 mensen waren opgenomen.

In de loop van vanochtend wordt door een arts per patiënt bekeken of hij of zij het ziekenhuis mag verlaten. Omdat de toestand van de groep stabiel is, verwacht de woordvoerster dat alle 26 patiënten ontslagen zullen worden.

De patiënten zijn gisteravond op een daarvoor speciaal vrij gemaakte afdeling in quarantaine geplaatst. De reguliere zorg heeft hierdoor geen problemen ondervonden, meldt de zegsvrouw. Volgens haar heeft de politie de patiënten in het kader van het onderzoek verzocht zo snel mogelijk contact op te nemen.
Ik vind het vreemd dat een chemisch middel mensen zo snel kan ziek maken, met huidproblemen erbij, zonder sterke geur oid (anders was het wel opgemerkt dacht ik..)
bye
pi_54401933
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:13 schreef Petre het volgende:
Heropend
[..]

Ik vind het vreemd dat een chemisch middel mensen zo snel kan ziek maken, met huidproblemen erbij, zonder sterke geur oid (anders was het wel opgemerkt dacht ik..)
Als het maar bijt en geurloos is, kan het dit veroorzaken.
pi_54401999
Ik wist gisteravond gewoon toen ik dit op het nieuws zag dat een of andere halve zool daar hier iets over zou openen. Dat dat nou ook nog eens een mod blijkt te zijn...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 7 november 2007 @ 18:24:36 #22
195711 badtrip
While I kiss the sky
pi_54435120
Ik vind het ook maar raar hoe dit in een dorp als Hoogeveen zomaar kan gebeuren, kan iemand mij uitleggen hoe dit zomaar in een dierenzaak kan opduiken..
Door naar de volgende beat, druk maar op iets, ctrl alt delete..
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2007 @ 22:09:48 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54441533
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:17 schreef Gripper het volgende:
Ik wist gisteravond gewoon toen ik dit op het nieuws zag dat een of andere halve zool daar hier iets over zou openen. Dat dat nou ook nog eens een mod blijkt te zijn...
Sterker nog, hij kan niet slapen als deze thread dicht is
pi_54441571
In een dierenwinkel hebben ze toch geen opgezette dieren!
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2007 @ 22:11:57 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54441602
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:22 schreef Petre het volgende:

[..]

Het topic in Nws gaat over nieuwsfeiten, in BNW hebben we het over theoriën, complotten, onwaarschijnlijkheden e.d. Dat is toch wel een andere invalshoek. En verdere commentaar mag in het FeedBacktopic .
Hoezo anders
Ik zie nu juist nog meer overeenkomsten met NWS.
Als je niets van NWS weet dan moet je je mond houden en je niet ten koste van je eigen geloofwaardigheid blijven verdedigen, dit was een inschattingsfoutje, neem je verlies en sluit JE topicje gewoon, echt, je krijgt er geen uitslag van, je gaat niet overgeven, je geraakt niet aan de diarree, ff met je muisje naar het sluitslotje en het is klaar.

O ja, on topic, vreeeeeemd dat alle vogeltjes bleven leven ! Doorgaans gaan die als eerste hardstikke dood als er iets verkeerds in de lucht hangt.
pi_54441762
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:11 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hoezo anders
Ik zie nu juist nog meer overeenkomsten met NWS.
Als je niets van NWS weet dan moet je je mond houden en je niet ten koste van je eigen geloofwaardigheid blijven verdedigen, dit was een inschattingsfoutje, neem je verlies en sluit JE topicje gewoon, echt, je krijgt er geen uitslag van, je gaat niet overgeven, je geraakt niet aan de diarree, ff met je muisje naar het sluitslotje en het is klaar.

O ja, on topic, vreeeeeemd dat alle vogeltjes bleven leven ! Doorgaans gaan die als eerste hardstikke dood als er iets verkeerds in de lucht hangt.
Met gas ja. Het kan ook een fijn poeder geweest zijn of wat dan ook.
pi_54464736
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Met gas ja. Het kan ook een fijn poeder geweest zijn of wat dan ook.
Chemtrails, geen twijfel!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_54561541
Serieus, ik heb 2 weken niet in dit subforum gekeken en dit topic zag ik echt van kilometers aankomen
  woensdag 14 november 2007 @ 00:45:38 #29
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_54591143
wat een slecht topic
pi_54591149
oja, slotje
bye
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: