quote:Op maandag 5 november 2007 00:17 schreef MASD het volgende:
* MASD denkt aan een thermietreactiegood ol' days
Nee, dat denk ik niet, want de vlam was behoorlijk groot. Ik schat zo'n 10-15 cmquote:Op maandag 5 november 2007 00:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Misschien was het stiekum kaarsvet dat verbrandde?
laat eens een lucifer volledig verbranden, steek hem in vloeibaar kaarsvet en steek hem dan aan... makkelijk 20+ cmquote:Op maandag 5 november 2007 00:28 schreef voskat het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet, want de vlam was behoorlijk groot. Ik schat zo'n 10-15 cm
laat mij raden..quote:Op maandag 5 november 2007 00:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik doe wel eens een beetje aan edelsmeden en aluminium kan makkelijk verbranden. gooi daarom ook nooit je in alufolie gewikkelde aardappels in de hete kolen van de bbq. de as is meer dan genoeg.
als alu verbrandt met een gasbrander dan verdwijnt het helemaal. gaat in rook op. blijft wittige poeder over.
zou zomaar kunnen. je kan het wegblazen maar niet snuiven.quote:
grappig, dat had ik niet achter je gezochtquote:Op maandag 5 november 2007 00:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik doe wel eens een beetje aan edelsmeden en aluminium kan makkelijk verbranden. gooi daarom ook nooit je in alufolie gewikkelde aardappels in de hete kolen van de bbq. de as is meer dan genoeg.
als alu verbrandt met een gasbrander dan verdwijnt het helemaal. gaat in rook op. blijft wittige poeder over.
ik doe mijn best.quote:Op maandag 5 november 2007 01:12 schreef buzzer het volgende:
[..]
grappig, dat had ik niet achter je gezocht
Ben je er echt goed in?
Brandend kaarsvet geeft een vlamindepan effect.quote:Op maandag 5 november 2007 00:28 schreef voskat het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet, want de vlam was behoorlijk groot. Ik schat zo'n 10-15 cm
je hebt PMquote:Op maandag 5 november 2007 01:19 schreef zoalshetis het volgende:
gelukkig zit het hittepunt niet onder het alu. maar maken al die vlammen het omhulsel (klei, glas, etc) wel knoepel warm. geen wonder dat het kuipje er nog goed uitzag ts.
kom er morgen ff op terug, ok...quote:
is goedquote:Op maandag 5 november 2007 02:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom er morgen ff op terug, ok...
lijkt mij eerder de temperatuur die ontstaat bij verbrandingquote:Op maandag 5 november 2007 02:46 schreef hugecooll het volgende:
Aluminium brandt bij een temperatuur van 3826.85 °C volgens www.aerospaceweb.org
"Aluminum burns at over 4,100 K (6920°F), which is two-thirds the temperature at the surface of the Sun"
Da's de verbrandings temperatuur, niet de ontbrandingstemperatuur.quote:Op maandag 5 november 2007 02:46 schreef hugecooll het volgende:
Aluminium brandt bij een temperatuur van 3826.85 °C volgens www.aerospaceweb.org
"Aluminum burns at over 4,100 K (6920°F), which is two-thirds the temperature at the surface of the Sun"
Wat jij beschrijft is gemetalliseerde folie, dat is wat anders. Aluminiumfolie is dungewalst aluminium.quote:Op maandag 5 november 2007 12:27 schreef Pwn_zoon het volgende:
Aluminiumfolie is slechts een dun laagje (0.0065 mm) dat is gelamineerd aan plastic of papier.
Indien je er een klein gaatje in hebt kan het dus beginnen te branden.
Maar dit is dus niet het aluminum zelf.
Genoeg nerds @ fok die het wel wetenquote:Op maandag 5 november 2007 17:32 schreef voskat het volgende:
Okay, ik snap het nu
Bedankt voor de overvloed aan reacties
water in waxinelichtjes gooienquote:Op maandag 5 november 2007 01:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Brandend kaarsvet geeft een vlamindepan effect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |