abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54370052
Damn.. wat een discussie @ Die kneuzen topic
Dan maare een eige topiq aanmaken hea?

Die StefanP oid maare opzit te scheppen over zijn Suprake en die Twinturbokes die dr in zitten, alsof het een Veyron killa is EN maar niet te zwijgen over die eindeloze discussie met hem over die PK's en NM koppels etc...
Ik weet dat ik niet heel erg stil ben geweest over de Lude maare zo erg overdreef ik niet...

Een Stelling:
Supra is een Veel Mooier/Sneller/Beter/Betrouwbaarder/Cooler/Eyecatcher wagen dan de NSX...
Eensch of Oneensch?

Poll: Welke zou jij kiezen?
  • Honda NSX
  • Toyota Supra
    Tussenstand:

Klik hier als je de tussenstand ook niet kunt zien
    Ook een poll maken? Klik hier
    En leg ook uit waarom je die auto kiest e.d.
    Paar voorbeeld posts:
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Tjabbo het volgende:
    Supra gekozen. (natuurlijk )
    Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp.

Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben.
    Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.)

Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit.

De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:
    Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.

En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.

De Specs:
    De Honda NSX
    Motoren:
    1. DOHC 3.0 V6 VTEC met 270PK en 210nm Koppel
    2. DOHC 3.2 V6 VTEC met 290PK en 224nm Koppel
    De 2e optie doet van 0 tot 100 in maar slechts 5,2 Sec. + een top van 270km/pu. (Bron-acceleratie)

De Toyota Supra:
    1. DOHC 3.0 L6 met 200PK en 210nm Koppel
    2. Turbocharged DOHC 3.0 L6 met 320PK en 315nm Koppel
    De 2e optie doet van 0 tot 100 in 5,1 sec. + een top van 250km/pu

The NSX VTEC '94:

'01:

The Supra 3.0 TURBO

Thanks @ GC_Stef voor de dash foto's:

Aan jullie de keus.. ik voel me dus niet geript oid als Supra wint.. vind het ook prachtbakken.. maar soms moet het tegendeel bewezen worden..
    Ieder zijn eige mening!

[ Bericht 11% gewijzigd door Turquaz52 op 05-11-2007 21:37:44 ]
  • Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_54370342
    De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_54370438
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 23:55 schreef Paladijn het volgende:
    De NSX 'uiteraard': betere looks, beter rijgedrag en VTEC > Turbo. Maar dat is allemaal vrij subjectief
    De NSX is N/A (Naturaly Aspired) en de Supra Turbogeladen.
    De reden is ook vrijsimpel waarom de NSX N/A is: o.a. De Turbo-Lag.. dat moesten ze niet hebben..
    Quote van Tjabbo:
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    pi_54372092

Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.

O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden? Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...

Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_54372146
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 02:00 schreef StefanP het volgende:

Zo, ook weer opgelost. O ja, die topsnelheid van de Supra kun je in 1 minuut veranderen in 290km/ door een zekeringetje te verwijderen.

O ja: een NSX doet 0-100 in 4.5 seconden? Als je dat gelooft, heb ik nog wel wat moerasland in de aanbieding...

[ afbeelding ]

Supra > NSX. Turbolag heb je trouwens niet met een Supra.
    Mooie info.. mijn bron beweerde wel dat het in 4,5sec. was, zou kunnen dat ie er wat langer over doet.. maar voor een N/A vind ik het nogsteeds netjes.
    Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel
    Quote van Tjabbo:
      maandag 5 november 2007 @ 10:00:22 #6
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_54374289
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Een Turbo Lag heb je bij elk geblaze motor. Bij een Supra is dat misschien Minimaal, maar je hebt et wel
    Mjah, als je vanaf 1000 toeren power hebt, noem ik dat iig geen turbo lag...
    Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
    ©DiscoveryChannel
    pi_54374446
    Ik zou de NSX kiezen, maar puur vanwege de looks, exclusiviteit (er worden zoveel Supra's geimporteerd, het is gewoon geen "bijzondere" auto meer) en messcherpe handling (true, een Supra trekt meer laterale G's maar een middenmotor met het zwaartepunt in het midden van de auto laat zich sneller van richting veranderen). De Supra beschouw ik wel als de technisch betere auto.

En 4.5 seconden met een NSX ga je zeker niet halen, puur gezien power/weight. Een NSX (290 n/a pk op 1400 kg) is eerder vergelijkbaar met een late MR2 turbo qua acceleratie (255 turbo pk op 1250 kg), beide goed voor ongeveer 5.6 sec naar de 100.
    pi_54374945
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 10:11 schreef johnwoo het volgende:

5.6? man dat doet mijn 25pk 250cc 1cilinder motorfietsje uit 1983 al

dat hij niet harder gaat als 140 houd ik even voor me
      maandag 5 november 2007 @ 11:12:56 #9
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54375629
    Supra gekozen. (natuurlijk )
    Deze heeft beter looks (persoonlijk) en het betere van de prestaties. Zie post stefanp.

Ik neem aan dat we het over de stock uitvoeringen hebben.
    Dan blijft het wel een klein beetje oneerlijk om een auto die puur als GT bedoeld is en derhalve vooral voor luxe en cruise gemak gemaakt is te vergelijken met een auto die voor het circuit is ontwikkeld. (Senna heeft aan de auto meegewerkt, en ook de 'S' in NSX staat voor sportscar.)

Zeker daarom zou ik de supra kiezen. Lekker cruisen in een mooie auto die zich kan meten met auto's als de NSX waar veel meer 'racebloed' in zit van huis uit.

De opzet van het topic vind ik overigens belachelijk. Het is duidelijk als bash- en reltopic bedoeld. Een wat onafhankelijker OP had een leukere discussie op gang gebracht wellicht. My 2 cents...
      maandag 5 november 2007 @ 11:19:54 #10
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_54375796
    quote:
    Elk topic over het onderwerp loopt uit in een bashtopic...
    ©DiscoveryChannel
      maandag 5 november 2007 @ 11:55:23 #11
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54376625
    Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag?

Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje:

Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
    pi_54376723
    quote:

Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..
    Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok?
    Quote van Tjabbo:
    pi_54376827
    +1 voor de RX-7
    pi_54376910
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:55 schreef GC_Stef het volgende:
    Hmm, nou post ik eigenlijk zelden op Fok! (logisch), maar volgens mij heeft StefanP helemaal geen auto's, maar droomt ie er van, en is ie gewoon gek van een bepaald model. Geld ook voor die Turquaz, die al auto reed toen hij nog in de luiers lag?

Ik heb voor de Supra gekozen, ondanks dat ik voo honda een gigantisch zwak heb, maar dat komt dan toch door dit poezebeestje:

[ afbeelding ]
    Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ ( ) pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wimo. op 05-11-2007 12:15:23 ]
    pi_54377713
    ff offtopiq, zien jullie de tussenstand?? Ik niet.
    Quote van Tjabbo:
    pi_54377901
    27 voor de nsx tegen 5 voor de supra, ik heb overgens voor de nsx gekozen maar dat vanwege dat ik een zwak voor deze auto heb, sowieso geef ik de voorkeur voor een middenmoter.
    de supra is ook een super auto maar die trekt mij niet zo.
    pi_54378064
    NSX natuurlijk. De supra is de nieuwe golf.
    pi_54378184
    NSX
    Supra
      maandag 5 november 2007 @ 13:11:06 #19
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54378414
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Stefan is een van de zeldzame users die zelf een 200+ ( ) pkwagen supercar bezit .. de rest lult maar gewoon wat aan de hand van wat specs op internet .. ow ja,ze bashen allemaal.
    Dat zeg je heel mooi, maar ik zie alleen maar foto's van een Amerikaanse Supra, waarvan niet aantoonbaar is dat die op zijn naam staat. Als ie een kenteken bewijs kan overhandigen geloof ik hem. Wat betreft het bezitten, ik bezit er 'toevallig' ook 1, maar mij zie je ook geen andere auto's bashen, maar daar is het immers Fok! voor toch?
    Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
      maandag 5 november 2007 @ 13:31:51 #20
    152303 hamkaastosti
    ook bekend als hamkaastosti
    pi_54378870
    wtf is dat voor een dash in de supra? een recht stuk multiplex met her en der wat metertjes d'r in
    Tom Jones zong ooit...
    she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
    laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
    grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
      maandag 5 november 2007 @ 13:37:52 #21
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54379030
    Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:

maandag 5 november 2007 @ 14:04:43 #22
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_54379659
    He stef volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
    Stefan heeft een 800whp supra gehad (onder meer) en 3 in totaal.
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 11:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik heb zo onafhankelijk mogelijk geprobeerd te zijn..
    Stuur me via PB maar een OP, check ik wel of ik em hier post ok?
    Dit is niet onafhankelijk dat kan je al zien aan de titel.
    en ik ga geen andere op schrijven. Het boeit me niet genoeg.
    Wordt moe van dit oeverloze gezeur over wat nou beter is.

De enige betaalbare supras zijn trouwens die RHD suckysucky imports. Vaak nog NA ook. Een écht fatsoenlijke suup is net zo min betaalbaar als een nsx.

Ik blij dat ik in een MK3 supra rjidt wat dat aan gaat. 99% van de mensen die in deze topics posten hebben nooit een écht snelle auto gehad voor meer dan 3 jaar en hebben geen idee wat het kost.
    En maar bashen op de hobby van een ander terwijl ze in de lease astra zitten.
      maandag 5 november 2007 @ 14:15:21 #23
    20925 n00cL30n
    ..::RSTRCTD::..
    pi_54379947
    Ondanks dat ik de Supra een mooie bak vind, heb ik toch gekozen voor de NSX.

Gewoon omdat dit naar mijn mening meer een racebred auto is.
    (Senna heritage)
      maandag 5 november 2007 @ 14:25:53 #24
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_54380215
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef GC_Stef het volgende:
    Dashboard van de Supra is 1 van de mooiere en functionelere dashboards ooit bedacht, helemaal op de bestuurder gericht, en geen nutteloze zaken waar je uren naar op zoek bent. Vind het 3 spaaks stuur in mijn RHD overigens wel mooier:

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Hee, die ruitenwisserstengel heb ik ook
    ©DiscoveryChannel
      maandag 5 november 2007 @ 14:27:32 #25
    145121 GC_Stef
    is en blijft kansloos
    pi_54380258
    Tjabbo, waar ik op doel is dat het niet moeilijk is om je voor te doen als iemand die ergens anders woont en daar veel dikke auto's heeft (gehad). Feit is dat ik nergens eigendomspapieren zie. Ik kan ook best op een amerikaans forum zeggen dat de GoFaster Skylines van mij zijn, maar dat is evenmin ongeloofwaardig.

Wat betreft sucky sucky, dat valt dus ontzettend mee. Of noem jij Fietsbels of Gerry's Supra's ook sucky sucky? Auto's zijn in technische topstaat (en die van mij op de ophanging en startmotor na op het moment ook) en zijn goed onderhouden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')