Mooi moment om een anti-kraakwet erdoorheen te drukken en niet te zwichten voor kritiek uit de maatschappij.quote:Man vermoord bij feest in Bergens kraakpand
zondag 4 november 2007 17:23
Een 21-jarige man uit Alkmaar is zondagochtend vroeg door geweld om het leven gebracht bij een feest in een kraakpand aan de Herenweg in Bergen.
Man vermoord bij feest in Bergens kraakpand
Dat meldt de politie zondag. Twee mannen zijn aangehouden in verband met de zaak en worden verhoord op het politiebureau. Om wat voor geweld het gaat wil de politie nog niet zeggen. Ook over de identiteit van de arrestanten en hun rol in de zaak is niets bekendgemaakt.
Gereanimeerd
Het slachtoffer werd rond half zes in de ochtend ernstig gewond aangetroffen op het terrein van een gekraakte woning aan de Herenweg in Bergen. Daar was op dat moment een feest aan de gang waarbij ongeveer 150 bezoekers aanwezig waren.
Omstanders en politieagenten wisten de man te reanimeren voordat hij met spoed naar het ziekenhuis werd gebracht. Daar overleed hij later alsnog aan zijn verwondingen.
De politie heeft een rechercheteam op de zaak gezet en is op zoek naar personen die op het feest waren, maar nog niet met de politie hebben gesproken.
Boeien of het een slecht of goed idee is, daar schrikt dit kabinet niet voor terug. Gisteravond in Nova vertelde de grote meneer van de oppositie dat er met hem wel te praten is over een kraakverbod.quote:Op zondag 4 november 2007 19:11 schreef SpecialK het volgende:
Ohja en de kraakwet afschaffen is een ontiegelijk slecht idee.
Kom maar jongens... kom maar.
Tijdens feesten in de Arena wordt er in coke gehandeld, ik pleit hierbij voor afschaffing van het voetbal. En ik zal niet zwichten voor kritiek uit de maatschappij.quote:Op zondag 4 november 2007 19:20 schreef Croupouque het volgende:
Naar aanleiding van die recente steekpartij op een schoolplein pleit ik hierbij voor afschaffing van het onderwijs. En ik zal niet zwichten voor kritiek uit de maatschappij.
Ik moest plotseling aan de maandenlange anti-paddo campagne denken. Is dat gek?quote:Op zondag 4 november 2007 19:09 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Mooi moment om een anti-kraakwet erdoorheen te drukken en niet te zwichten voor kritiek uit de maatschappij.
Laten ze maar in echte woningen gaan wonen in plaats van de profiteur (of provocateur) uit te hangen.
Doodsoorzaken verzinnen om een verbod erdoorheen te drukken is wel extreem laag. Zo laag is dit niveau nog nét niet, maar het kan nog komen. We hebben nog een aantal weken voordat het op de agenda zal staan...quote:Op zondag 4 november 2007 19:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moest plotseling aan de maandenlange anti-paddo campagne denken. Is dat gek?
De Amsterdamse politie had toch een dodelijke booby-trap verzonnen? We zitten op het randje.quote:Op zondag 4 november 2007 19:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Doodsoorzaken verzinnen om een verbod erdoorheen te drukken is wel extreem laag. Zo laag is dit niveau nog nét niet, maar het kan nog komen. We hebben nog een aantal weken voordat het op de agenda zal staan...
Verdonk?quote:Op zondag 4 november 2007 19:18 schreef Burghardt het volgende:
de grote meneer van de oppositie
Neuh, dezelfde strekking.quote:Op zondag 4 november 2007 19:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moest plotseling aan de maandenlange anti-paddo campagne denken. Is dat gek?
Ik mag hopen dat dat onzin is. Dat een ex-Officier van Justitie een doodsoorzaak verzint is kwalijk maar tot daar aan toe, maar ik mag hopen dat de politie dit soort dingen niet gaat verzinnen.quote:Op zondag 4 november 2007 19:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Amsterdamse politie had toch een dodelijke booby-trap verzonnen? We zitten op het randje.
Jaja, speculeren met woonruimte is gezond.quote:Op zondag 4 november 2007 21:12 schreef HarryP het volgende:
Kraken is niet meer van deze tijd.
Tijd voor een verbod. Bespaart de gemeenschap ook nog eens handen vol geld al die ontruimingen.
quote:Op zondag 4 november 2007 22:01 schreef maniack28 het volgende:
Dit concluderend betekend dat de overheid dan feitelijk de verkeerde redenen gebruikt om iets te verbieden.. En dat is hetgeen wat mij ergert en wat ik een slecht uitgangspunt vind. Op deze manier gaat men straks dingen verbieden op basis van incidenten en argumenten die er niet toe doen.... geeft mij een beetje een eng gevoel. Jullie niet?
die boodytrap is de druppel die de emmer deed overlopen. veel users hier doen net of dat de enige oorzaak is.quote:Op zondag 4 november 2007 22:01 schreef maniack28 het volgende:
De voorstanders van een kraakverbod hebben een punt als kraken verboden moet worden omdat het onrechtmatig is een eigendom van een ander te "stelen/gebruiken" zonder enige toestemming daarvoor. Maar deze voorstanders vergeten dat de overheid het kraken straks wil verbieden omdat er bij een ontruiming een boobytrap is aangetroffen en er nu iemand neergestoken is bij een feest in een kraakpand (als dat al zo is, maar goed).
Dit concluderend betekend dat de overheid dan feitelijk de verkeerde redenen gebruikt om iets te verbieden.. En dat is hetgeen wat mij ergert en wat ik een slecht uitgangspunt vind. Op deze manier gaat men straks dingen verbieden op basis van incidenten en argumenten die er niet toe doen.... geeft mij een beetje een eng gevoel. Jullie niet?
Als ze nu eens met goeie argumenten komen, a la, dan kan ik me in bepaalde dingen best vinden.... mjah.. overheid stelt tegenwoordig ntk geen zak meer voor, stellletje lamballen.
Dat mag nu toch al?quote:Op zondag 4 november 2007 22:05 schreef zoalshetis het volgende:
waar ik wel voorstander van ben, als het kraakverbod er doorkomt, dat huis- en gebouweigenaren door de overheid gestimuleert worden om makkelijker hun pand tijdelijk te verhuren. zie het als een soort groot opgezette anti-kraak.
MERGEN ! -> Alkmaarder (21) dood na feestquote:Op zondag 4 november 2007 19:09 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Mooi moment om een anti-kraakwet erdoorheen te drukken en niet te zwichten voor kritiek uit de maatschappij.
Laten ze maar in echte woningen gaan wonen in plaats van de profiteur (of provocateur) uit te hangen.
Dat onder de pet houden zo mij niet eens verbazenquote:Op zondag 4 november 2007 22:09 schreef LXIV het volgende:
Er van uitgaande dat de staat geen berichten verzint om de media in te brengen vraag ik me af of dit nu gewoonweg toeval is, of dat het voorheen allemaal onder de pet gehouden werd.
Dat is het niet, ik heb ze er nooit over gehoord... precies eender met de paddo issue, je hoort nooit wat, totdat er 3 incidenten (?) zijn en ineens wordt het verboden, zonder wetenschappelijke argumentatie of wat dan ook. Als ze kraken verbieden, laten ze het dan doen vanwege eigendomsrecht en niet vanwege 2 incidenten, zo komt het namelijk wel over.quote:Op zondag 4 november 2007 22:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die boodytrap is de druppel die de emmer deed overlopen. veel users hier doen net of dat de enige oorzaak is.
Dat ben ik ook, met 1 maand opzegtermijn als de eigenaar er weer iets mee wil doen. Alleen moet je wel een neiuwe woonplek voor dat soort mensen zien te vinden enzo... Of vind je dat het risico wat je neemt door daar te gaan wonen?quote:waar ik wel voorstander van ben, als het kraakverbod er doorkomt, dat huis- en gebouweigenaren door de overheid gestimuleert worden om makkelijker hun pand tijdelijk te verhuren. zie het als een soort groot opgezette anti-kraak.
Nee, dûh. Dat vinden hun bouwvriendjesdirecteuren op de golfbaan niet zo leuk. Dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op zondag 4 november 2007 22:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En daarnaast MOET er gewoon iets gedaan worden aan de woningnood... zolang er meer woningzoekenden dan woningen bijkomen is het einde nog lang niet in zicht... maar daar hoor je die schijtlaarzen niet over
ja graag een keten van aaneengeschakelde anti-kraakwoningen. alhoewel het na het verbod op kraken geen anti-kraak meer kan heten natuurlijk. noem het, na 'prachtwijken', 'vrijwonen' oid. met huren van zeg 300-400 euro per maand. moet je wel zelf je woning maken en er moet een redelijk maximum aantal personen per woonoppervlak ingestekd worden.quote:Op zondag 4 november 2007 22:59 schreef maniack28 het volgende:
Dat ben ik ook, met 1 maand opzegtermijn als de eigenaar er weer iets mee wil doen. Alleen moet je wel een neiuwe woonplek voor dat soort mensen zien te vinden enzo... Of vind je dat het risico wat je neemt door daar te gaan wonen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |