Ach, flikker een end op kuthoer.De laatste keer dat ik heb "gebrokt in relatie tot piloot" was naast het lijk van een van een goede vriend, na een vliegcrash. Besides; sesamstraat is voorbij, dus je hoort al lang in bed te liggenquote:Op maandag 5 november 2007 19:00 schreef starla het volgende:
[..]
Lucht- en ruimtevaarttechniek? Je bent een brokkepiloot![]()
Doe maar stoer, maar het vliegtuig gaat gewoon vliegen.quote:Op maandag 5 november 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, flikker een end op kuthoer.De laatste keer dat ik heb "gebrokt in relatie tot piloot" was naast het lijk van een van een goede vriend, na een vliegcrash. Besides; sesamstraat is voorbij, dus je hoort al lang in bed te liggen
Mensen die een vaag filmpje als "bewijs" aanvoeren, maar überhaupt geen benul hebben wie Newton was![]()
quote:Op maandag 5 november 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, flikker een end op kuthoer.De laatste keer dat ik heb "gebrokt in relatie tot piloot" was naast het lijk van een van een goede vriend, na een vliegcrash. Besides; sesamstraat is voorbij, dus je hoort al lang in bed te liggen
Mensen die een vaag filmpje als "bewijs" aanvoeren, maar überhaupt geen benul hebben wie Newton was![]()
Lucht- en ruimtevaarttechniek? Intelligentie laat je niet zien. Daarom vind jij waarschijnlijk een volledig duidelijk filmpje over hoe een vliegtuig zich op een lopende band gedraagt 'vaag'.quote:Op maandag 5 november 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 november 2007 19:48 schreef Me_Wesley het volgende:
Autoreply, het gaat er dus om dat de band even snel terugdraait als de snelheid van het vliegtuig t.o.v. de grond lucht.
Dat is hetzelfdequote:
Dan nemen we toch een 747 op waterskies, met een waterstroming van TO speedquote:Op maandag 5 november 2007 17:43 schreef mcDavid het volgende:
Jongens we worden gepwned wie une n00b!
Een 747 heeft een tire-speed-limit van 378 km/h [ afbeelding ] die kan mag dus niet opstijgen vanaf een lopende band [ afbeelding ]
ohja bron: http://www.boeing.com/commercial/airports/acaps/7474sec3.pdf
pagina 14, zie grafiek.
*kuchquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:19 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Dan nemen we toch een 747 op waterskies, met een waterstroming van TO speed![]()
Zou me wat zijn trouwens
quote:Tot op de dag van vandaag is de H-4 Hercules het vliegtuig met de grootste vleugelspanwijdte dat ooit heeft gevlogen
Het loike is, als je die motoren even vervangt door een paar hippe hedendaagse motoren, zou dat ding zó naar europa vliegen!quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
*kuch
[afbeelding]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spruce_Goose
is dat niet precies het tegenovergestelde van wat je hier zegt:quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:41 schreef Gutz het volgende:
Jongens, of het vliegtuig nou wel of niet vooruit komt doet er niet toe.
quote:Er wordt geen lift gegenereerd op de vleugels als je zo'n ding op een band zet. De lift wordt gegenereerd doordat dat vliegtuig juist met een bep snelheid vooruit gaat en de wind langs de vleugels stroomt.
Oh...?quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:41 schreef Gutz het volgende:
Jongens, of het vliegtuig nou wel of niet vooruit komt doet er niet toe.
Er wordt geen lift gegenereerd op de vleugels als je zo'n ding op een band zet. De lift wordt gegenereerd doordat dat vliegtuig juist met een bep snelheid vooruit gaat en de wind langs de vleugels stroomt.
Zonder die lift steigt een vliegtuig echt niet op hoor.
Het eerste regeltje was meer gericht op het feit dat iedereen hier loopt te zeiken over rolweerstand, bandenspanning, ventieldopjes en max TO speed etc.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
is dat niet precies het tegenovergestelde van wat je hier zegt:
[..]
[ afbeelding ]
En hoe ga jij verklaren dat het vliegtuig ineens stil blijft staan als het op een lopende band staat dan?quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:46 schreef Gutz het volgende:
[..]
Het eerste regeltje was meer gericht op het feit dat iedereen hier loopt te zeiken over rolweerstand, bandenspanning, ventieldopjes en max TO speed etc.
quote:
jeweets, als je te hard gaat met de start dan verlies je ineens weer lift! Je moet precíés uitmeten hoeveel gas je moet geven anders rol je van de baan af!quote:
Waarom gaat ie niet snel genoeg?quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:52 schreef Gutz het volgende:
Heb ik niet gezegd, ondanks het feit da zo'n vliegtuig beweegt zal het toch niet snel genoeg bewegen om voldoende lift te genereren om op te stijgen, en dat is wat hier de vraag is.
Oja, iets anders. Een lopende band van 300meter met een vliegtuig erop?
en hoe ga je verklaren dat het ineens niet snel genoeg beweegt om op te stijgen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:52 schreef Gutz het volgende:
Heb ik niet gezegd, ondanks het feit da zo'n vliegtuig beweegt zal het toch niet snel genoeg bewegen om voldoende lift te genereren om op te stijgen, en dat is wat hier de vraag is.
Ja of een lopende band van 5 meter met een modelvliegtuigje. Of de band praktisch haalbaar is mag je zelf een topic over openen.quote:Oja, iets anders. Een lopende band van 300meter met een vliegtuig erop?
De band heeft zo goed als geen invloed op de snelheid/acceleratie van het vliegtuig, er is alleen hooguit 2x zoveel rolweerstand. Vliegtuig gaat dus écht wel snel genoeg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:52 schreef Gutz het volgende:
Oja, iets anders. Een lopende band van 300meter met een vliegtuig erop?
We zijn er allang uit. Maar iedere keer als we het nét voor gezien willen houden, komt er weer zo'n alpha langs. En er is niets leuker dan domme alpha's uitlachen!quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:58 schreef The_stranger het volgende:
Christus, zijn we er nog niet uit? Hoe moeilijk kan het zijn? Het enige wat verandert ten opzichte van een normale ondergrond is mogelijk de weerstand op de wielen, waardoor de snelheid iets afneemt, maar dat is verwaarloosbaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |